- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (398 opinii)
- 2 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (230 opinii)
- 3 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (71 opinii)
- 4 Po wyborach chcą zbudować ruch miejski (85 opinii)
- 5 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (165 opinii)
- 6 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (296 opinii)
Połączyli siły, by poprawić jakość życia na górnym tarasie Gdańska
Cztery rady dzielnic, dwójka miejskich radnych i wsparcie lokalnych stowarzyszeń - wszyscy razem połączyli siły i powołali nową inicjatywę obywatelską pod nazwą Górny Taras Gdańska. Wspólnie będą zabiegać o realizację projektów, które ułatwią mieszkańcom życie. Na pierwszy ogień idzie linia autobusowa, która ma połączyć zachodnie dzielnice.
Zjednoczenie sił jedyną skuteczną metodą
- Osiedla górnego tarasu mają wspólne problemy, które w pojedynkę są niezwykle trudne do rozwiązania, a jedyną skuteczną drogą jest zjednoczenie sił. Naszym wspólnym celem jest wyrównywanie luki infrastrukturalnej i komunikacyjnej pomiędzy górnym a dolnym tarasem Gdańska. Chcemy, aby cały Gdańsk był miastem zrównoważonego rozwoju i miastem równych szans - tłumaczą powstanie nowej inicjatywy jej założyciele.
Rady Dzielnic w Trójmieście
Górny Taras Gdańska już zapowiada złożenie wspólnego projektu do trwającej właśnie edycji Budżetu Obywatelskiego.
Powalczą o Zachodnią Linię Autobusową
- Pierwszym wspólnym projektem, nad którym pracujemy, jest Zachodnia Linia Autobusowa. Ma się ona składać z dwóch połączeń: istniejącej linii 169 (Oliwa - lotnisko), którą nie tak dawno udało się wydłużyć do portu lotniczego oraz drugiego autobusu z lotniska przez Matarnię, Kokoszki, Jasień, w kierunku centrum - informuje Jan Perucki, miejski radny i jeden z inicjatorów powołania nowej grupy aktywistów. - Jednak problemem staje się obecnie ul. Stężycka, którą musimy doprowadzić do przejezdności, wcześniej nie pojedzie tamtędy autobus. Spróbujemy swoich sił w tym temacie w ramach Budżetu Obywatelskiego.
Czytaj też: Komunikacja na zamówienie? Pomysł dla Chwarzna i Wiczlina
Pomysł Zachodniej Linii Autobusowej to odpowiedź mieszkańców na brak połączenia pomiędzy dzielnicami górnego tarasu.
- Obecnie linie autobusowe są w Gdańsku wykonane promieniście. Dlatego tworzy się absurd, że z Osowej, jadąc komunikacją publiczną, często jest szybciej dojechać na Kokoszki przez Hucisko, a zatem kompletnie naokoło - wskazuje radny Perucki. - Jeżeli koalicja Górnego Tarasu Gdańska może pomóc tym dzielnicom w załatwieniu wielu ważnych spraw, to ja w takim razie w to wchodzę. Trzeba podnieść komfort życia mieszkańców w dzielnicach, także tych peryferyjnych.
Rozkład jazdy ZTM Gdańsk
Po ul. Stężyckiej, jak mówią członkowie organizacji, przyjdzie czas na kolejne tematy do załatwienia. Wśród nich wymieniają już m.in. ciąg pieszo-rowerowy łączący Matarnię i Osowę.
Miejsca
Opinie (144) 10 zablokowanych
-
2020-06-15 11:16
to by było coś! popieram!
pamiętacie planetobusa?- 15 1
-
2020-06-15 11:24
Zaorać
i poproblemie
- 1 3
-
2020-06-15 11:25
(1)
Super - ale poproście też o zwiększenie wymiaru podatków miejskich żeby było z czego wasze fanaberie realizować!
- 6 8
-
2020-06-15 13:45
Mieszkancy Osowej placa najwyzsze podatki w miescie :)
- 3 3
-
2020-06-15 11:29
(1)
Wydaje mi się, że ten autobus powinien jednak dojeżdżać do centrum Gdańska.
- 5 5
-
2020-06-15 13:05
Dalej jest tramwaj
- 2 1
-
2020-06-15 11:50
(2)
To niech jedzie na razie obwodnicą zamiast Stężycką.
- 6 3
-
2020-06-15 13:04
(1)
albo Armii Krajowej
- 0 1
-
2020-06-15 14:34
W Gdańsku szybkie linie autobusowe są zakazane
Musi być wolno i z wieloma "zajazdami" po drodze
- 3 1
-
2020-06-15 11:51
Gdyby autobus jechał obwodnicą to chętni by byli wystarczy zobaczyć ile samochodów jedzie obwodnicą a linii nie ma.
A są linie po ulicach gdzie samochód jeden na godzinę i puste. Absurd.- 3 4
-
2020-06-15 11:57
Wiekszosc radnych dzielnic to zwykłe prostaki co ich interesuje tylko polityka."Polityka jest wszystkim" (1)
I tylko to ich interesuje i rozdawnictwo środków dzielnicy by się promować politycznie za kase mieszkańców dzielnicy .Przypominam ze radni dzielnic pobierali cały czas kase w epidemii i nie tylko nie chcieli jej przekazac na walke z wirusem dla szpitali ale jeszcze chieli podwyzkę!!
- 4 3
-
2020-06-16 11:47
Prostaki.
Powiedział... cebulak.
Pokaż fakty w sprawach o których piszesz, buraku!- 0 0
-
2020-06-15 12:04
Ten autobus musi jechać do centrum Gdańska (4)
Kursy co 10 minut. Drugi do Wrzeszcza i też co 10 min
- 5 6
-
2020-06-15 13:06
(1)
Dla kogo? Wg papierow na tych osiedlach jest garstka zameldowanych
- 2 0
-
2020-06-15 13:45
Garstka?
Kokoszki - 10 tysięcy
Matarnia - 6 tysięcy
Osowa - 16 tysięcy
Jasień - 20 tysięcy
To jest garstka?- 3 3
-
2020-06-15 14:31
Nasi "eksperci" od transportu uznają tylko taki rozkład (1)
Dzień powszedni, godziny szczytu - co 55 minut, poza szczytem co 1,5 godziny. W sobotę 3 razy na dzień, w niedzielę nie kursuje.
- 1 1
-
2020-06-16 16:04
I bardzo dobrze!
- 0 0
-
2020-06-15 12:15
Opinia wyróżniona
Bardzo ciekawa inicjatywa
niemniej jednak, myślę że warto linię wydłużyć aż do okolic szlabanu na hokejowej. Kawał miasta został pominięty
- 20 3
-
2020-06-15 12:20
Po co autobus, jak nie można dojść na przystanek?
Najpierw skupić więcej energii na prostszych sprawach, fundamentalnych i równie uciążliwych: Co z dzikami terroryzującymi i atakującymi mieszkańców np. Osowej. Nie można normalnie realizować obowiązków zawodowych, nie można spacerować, o przesiadaniu na komunikację miejską nie wspomnę, bo nie można dojść na przystanek. A władze miasta zrzucają odpowiedzialność na koło łowieckie, choć w myśl przepisów, to władze miasta ponoszą odpowiedzialność za bezpieczeństwo - faktyczne i zagrożenia potencjalne. Miasto do kitu. Przyjezdni potencjalni inwestorzy gdy usłyszeli o dzikach na osiedlach to zrezygnowali z inwestycji i otworzyli dużą hurtownię w... Świeciu.
- 5 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.