• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Połączyli siły, by poprawić jakość życia na górnym tarasie Gdańska

Ewelina Oleksy
15 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Odbyło się już inauguracyjne spotkanie grupy Górny Taras Gdańska, do której należą m.in. radni Matarni, Osowej, Kokoszek i Jasienia. Odbyło się już inauguracyjne spotkanie grupy Górny Taras Gdańska, do której należą m.in. radni Matarni, Osowej, Kokoszek i Jasienia.

Cztery rady dzielnic, dwójka miejskich radnych i wsparcie lokalnych stowarzyszeń - wszyscy razem połączyli siły i powołali nową inicjatywę obywatelską pod nazwą Górny Taras Gdańska. Wspólnie będą zabiegać o realizację projektów, które ułatwią mieszkańcom życie. Na pierwszy ogień idzie linia autobusowa, która ma połączyć zachodnie dzielnice.



Czy udzielasz się społecznie na rzecz swojego osiedla lub dzielnicy?

Inicjatywa Górny Taras Gdańska powstała, żeby rozwiązywać wspólne problemy dzielnic Osowa, Matarnia, Kokoszki, Jasień. Mowa o inwestycjach, prowadzonej strategii działań, które dotyczą nie tylko jednej dzielnicy, ale szerzej - całego górnego tarasu Gdańska.

Zjednoczenie sił jedyną skuteczną metodą



- Osiedla górnego tarasu mają wspólne problemy, które w pojedynkę są niezwykle trudne do rozwiązania, a jedyną skuteczną drogą jest zjednoczenie sił. Naszym wspólnym celem jest wyrównywanie luki infrastrukturalnej i komunikacyjnej pomiędzy górnym a dolnym tarasem Gdańska. Chcemy, aby cały Gdańsk był miastem zrównoważonego rozwoju i miastem równych szans - tłumaczą powstanie nowej inicjatywy jej założyciele.

Rady Dzielnic w Trójmieście



Górny Taras Gdańska już zapowiada złożenie wspólnego projektu do trwającej właśnie edycji Budżetu Obywatelskiego.

Powalczą o Zachodnią Linię Autobusową



- Pierwszym wspólnym projektem, nad którym pracujemy, jest Zachodnia Linia Autobusowa. Ma się ona składać z dwóch połączeń: istniejącej linii 169 (Oliwa - lotnisko), którą nie tak dawno udało się wydłużyć do portu lotniczego oraz drugiego autobusu z lotniska przez Matarnię, Kokoszki, Jasień, w kierunku centrum - informuje Jan Perucki, miejski radny i jeden z inicjatorów powołania nowej grupy aktywistów. - Jednak problemem staje się obecnie ul. StężyckaMapka, którą musimy doprowadzić do przejezdności, wcześniej nie pojedzie tamtędy autobus. Spróbujemy swoich sił w tym temacie w ramach Budżetu Obywatelskiego.
Czytaj też: Komunikacja na zamówienie? Pomysł dla Chwarzna i Wiczlina

Pomysł Zachodniej Linii Autobusowej to odpowiedź mieszkańców na brak połączenia pomiędzy dzielnicami górnego tarasu.

W pierwszej kolejności członkowie nowej inicjatywy chcą powalczyć o nową linię autobusową, która połączy ich dzielnice. W pierwszej kolejności członkowie nowej inicjatywy chcą powalczyć o nową linię autobusową, która połączy ich dzielnice.
- Obecnie linie autobusowe są w Gdańsku wykonane promieniście. Dlatego tworzy się absurd, że z Osowej, jadąc komunikacją publiczną, często jest szybciej dojechać na Kokoszki przez Hucisko, a zatem kompletnie naokoło - wskazuje radny Perucki. - Jeżeli koalicja Górnego Tarasu Gdańska może pomóc tym dzielnicom w załatwieniu wielu ważnych spraw, to ja w takim razie w to wchodzę. Trzeba podnieść komfort życia mieszkańców w dzielnicach, także tych peryferyjnych.

Rozkład jazdy ZTM Gdańsk



Po ul. Stężyckiej, jak mówią członkowie organizacji, przyjdzie czas na kolejne tematy do załatwienia. Wśród nich wymieniają już m.in. ciąg pieszo-rowerowy łączący Matarnię i Osowę.

Miejsca

Opinie (144) 10 zablokowanych

  • to by było coś! popieram!

    pamiętacie planetobusa?

    • 15 1

  • Zaorać

    i poproblemie

    • 1 3

  • (1)

    Super - ale poproście też o zwiększenie wymiaru podatków miejskich żeby było z czego wasze fanaberie realizować!

    • 6 8

    • Mieszkancy Osowej placa najwyzsze podatki w miescie :)

      • 3 3

  • (1)

    Wydaje mi się, że ten autobus powinien jednak dojeżdżać do centrum Gdańska.

    • 5 5

    • Dalej jest tramwaj

      • 2 1

  • (2)

    To niech jedzie na razie obwodnicą zamiast Stężycką.

    • 6 3

    • (1)

      albo Armii Krajowej

      • 0 1

      • W Gdańsku szybkie linie autobusowe są zakazane

        Musi być wolno i z wieloma "zajazdami" po drodze

        • 3 1

  • Gdyby autobus jechał obwodnicą to chętni by byli wystarczy zobaczyć ile samochodów jedzie obwodnicą a linii nie ma.
    A są linie po ulicach gdzie samochód jeden na godzinę i puste. Absurd.

    • 3 4

  • Wiekszosc radnych dzielnic to zwykłe prostaki co ich interesuje tylko polityka."Polityka jest wszystkim" (1)

    I tylko to ich interesuje i rozdawnictwo środków dzielnicy by się promować politycznie za kase mieszkańców dzielnicy .Przypominam ze radni dzielnic pobierali cały czas kase w epidemii i nie tylko nie chcieli jej przekazac na walke z wirusem dla szpitali ale jeszcze chieli podwyzkę!!

    • 4 3

    • Prostaki.

      Powiedział... cebulak.

      Pokaż fakty w sprawach o których piszesz, buraku!

      • 0 0

  • Ten autobus musi jechać do centrum Gdańska (4)

    Kursy co 10 minut. Drugi do Wrzeszcza i też co 10 min

    • 5 6

    • (1)

      Dla kogo? Wg papierow na tych osiedlach jest garstka zameldowanych

      • 2 0

      • Garstka?

        Kokoszki - 10 tysięcy
        Matarnia - 6 tysięcy
        Osowa - 16 tysięcy
        Jasień - 20 tysięcy

        To jest garstka?

        • 3 3

    • Nasi "eksperci" od transportu uznają tylko taki rozkład (1)

      Dzień powszedni, godziny szczytu - co 55 minut, poza szczytem co 1,5 godziny. W sobotę 3 razy na dzień, w niedzielę nie kursuje.

      • 1 1

      • I bardzo dobrze!

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Bardzo ciekawa inicjatywa

    niemniej jednak, myślę że warto linię wydłużyć aż do okolic szlabanu na hokejowej. Kawał miasta został pominięty

    • 20 3

  • Po co autobus, jak nie można dojść na przystanek?

    Najpierw skupić więcej energii na prostszych sprawach, fundamentalnych i równie uciążliwych: Co z dzikami terroryzującymi i atakującymi mieszkańców np. Osowej. Nie można normalnie realizować obowiązków zawodowych, nie można spacerować, o przesiadaniu na komunikację miejską nie wspomnę, bo nie można dojść na przystanek. A władze miasta zrzucają odpowiedzialność na koło łowieckie, choć w myśl przepisów, to władze miasta ponoszą odpowiedzialność za bezpieczeństwo - faktyczne i zagrożenia potencjalne. Miasto do kitu. Przyjezdni potencjalni inwestorzy gdy usłyszeli o dzikach na osiedlach to zrezygnowali z inwestycji i otworzyli dużą hurtownię w... Świeciu.

    • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane