- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (310 opinii)
- 2 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (256 opinii)
- 3 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (87 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (113 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (254 opinie)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (122 opinie)
Połączyli siły, by poprawić jakość życia na górnym tarasie Gdańska
Cztery rady dzielnic, dwójka miejskich radnych i wsparcie lokalnych stowarzyszeń - wszyscy razem połączyli siły i powołali nową inicjatywę obywatelską pod nazwą Górny Taras Gdańska. Wspólnie będą zabiegać o realizację projektów, które ułatwią mieszkańcom życie. Na pierwszy ogień idzie linia autobusowa, która ma połączyć zachodnie dzielnice.
Zjednoczenie sił jedyną skuteczną metodą
- Osiedla górnego tarasu mają wspólne problemy, które w pojedynkę są niezwykle trudne do rozwiązania, a jedyną skuteczną drogą jest zjednoczenie sił. Naszym wspólnym celem jest wyrównywanie luki infrastrukturalnej i komunikacyjnej pomiędzy górnym a dolnym tarasem Gdańska. Chcemy, aby cały Gdańsk był miastem zrównoważonego rozwoju i miastem równych szans - tłumaczą powstanie nowej inicjatywy jej założyciele.
Rady Dzielnic w Trójmieście
Górny Taras Gdańska już zapowiada złożenie wspólnego projektu do trwającej właśnie edycji Budżetu Obywatelskiego.
Powalczą o Zachodnią Linię Autobusową
- Pierwszym wspólnym projektem, nad którym pracujemy, jest Zachodnia Linia Autobusowa. Ma się ona składać z dwóch połączeń: istniejącej linii 169 (Oliwa - lotnisko), którą nie tak dawno udało się wydłużyć do portu lotniczego oraz drugiego autobusu z lotniska przez Matarnię, Kokoszki, Jasień, w kierunku centrum - informuje Jan Perucki, miejski radny i jeden z inicjatorów powołania nowej grupy aktywistów. - Jednak problemem staje się obecnie ul. Stężycka, którą musimy doprowadzić do przejezdności, wcześniej nie pojedzie tamtędy autobus. Spróbujemy swoich sił w tym temacie w ramach Budżetu Obywatelskiego.
Czytaj też: Komunikacja na zamówienie? Pomysł dla Chwarzna i Wiczlina
Pomysł Zachodniej Linii Autobusowej to odpowiedź mieszkańców na brak połączenia pomiędzy dzielnicami górnego tarasu.
- Obecnie linie autobusowe są w Gdańsku wykonane promieniście. Dlatego tworzy się absurd, że z Osowej, jadąc komunikacją publiczną, często jest szybciej dojechać na Kokoszki przez Hucisko, a zatem kompletnie naokoło - wskazuje radny Perucki. - Jeżeli koalicja Górnego Tarasu Gdańska może pomóc tym dzielnicom w załatwieniu wielu ważnych spraw, to ja w takim razie w to wchodzę. Trzeba podnieść komfort życia mieszkańców w dzielnicach, także tych peryferyjnych.
Rozkład jazdy ZTM Gdańsk
Po ul. Stężyckiej, jak mówią członkowie organizacji, przyjdzie czas na kolejne tematy do załatwienia. Wśród nich wymieniają już m.in. ciąg pieszo-rowerowy łączący Matarnię i Osowę.
Miejsca
Opinie (144) 10 zablokowanych
-
2020-10-26 17:46
A może kolej linotorowa?
Warto spojrzeć na sposób rozwiązania problemów komunikacyjnych w miastach o istotnej różnicy wysokości "sypialni miejskich" nad śródmieściem. Myślę o kolei linotorowej, nie zajmującej miejsca na podłożu, nieinwazyjnej, zastępującej przy intensywności ruchu 10 tys. osób/godz. 2 tys. samochodów osobowych lub 100 autobusów. Nie emitującej spalin, nie korkującej się.
Przykład: linowa kolej miejska w Limie (Peru).
Pozdrawiam,- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.