- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (219 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (275 opinii)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (150 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (140 opinii)
- 5 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (251 opinii)
- 6 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
Policjanci receptą na zatkane skrzyżowania?
Wjeżdżanie na czerwonym świetle na skrzyżowanie, blokowanie ruchu, wymuszanie pierwszeństwa przejazdu - przyczyn powodujących kolizje, wypadki i większe korki - zwłaszcza podczas komunikacyjnych szczytów - jest wiele. Są jednak proste sposoby, by temu zapobiec. Oprócz fotoradarów czy odcinkowego pomiaru prędkości jednym z nich jest też sama obecność patroli ruchu drogowego na newralgicznych skrzyżowaniach w mieście.
Kierowcom wymuszającym pierwszeństwo, wjeżdżającym na skrzyżowania bez możliwości jego opuszczenia, często na późnym pomarańczowym czy nawet czerwonym świetle można jednak zaradzić. W dużych aglomeracjach - takich jak Trójmiasto - w godzinach przeważnie popołudniowego szczytu na newralgicznych skrzyżowaniach pojawia się prewencyjnie patrol ruchu drogowego.
Radiowóz stoi w widocznym miejscu, nie powoduje utrudnień w ruchu i już sama jego obecność (tylko przy włączonych sygnałach świetlnych) powoduje, że wielu kierowców przypomina sobie o podstawach ruchu drogowego. Choć brzmi to banalnie, to jak pokazuje praktyka, w obecności przypatrujących się policjantów trudniej używa się klaksona, łatwiej przychodzi też nam przepuszczanie pieszych, rowerzystów, a czerwone światło nie jest już tylko sugestią do zatrzymania pojazdu.
Takich miejsc, gdzie już sama obecność policji szybko okazałaby się pożyteczna, nie brakuje także w Trójmieście. Tylko w Gdańsku policjanci wskazują sześć lokalizacji, gdzie kierowcy potrzebują ich pomocy: skrzyżowanie Chłopskiej z Jagiellońską i Czerwonym Dworem , Chłopskiej z Obrońców Wybrzeża i Bora Komorowskiego , Czarnego Dworu z Jana Pawła II , Grunwaldzkiej z Do Studzienki i Miszewskiego , Słowackiego z Niedźwiednikiem i Potokową oraz na odcinku Al. Jana Pawła II na wysokości posesji nr 11. W Gdyni kierowcy wymieniają przede wszystkim skrzyżowanie obwodnicy z ul. Morską.
Jak przekonują funkcjonariusze, ich asysta i pomoc kierowcom w sprawnym i bezpiecznym poruszaniu się po drogach nie ogranicza się tylko do sytuacji wyjątkowych np. kierowania ruchem w razie wypadku czy awarii sygnalizacji, ale także w dni powszednie. Z drugiej strony policjanci przyznają, że jest ich zbyt mało, by móc "obstawić" wszystkie skrzyżowania, a priorytetem zawsze pozostanie bieżąca obsługa zdarzeń drogowych, których podczas 3-godzinnego szczytu w całym Trójmieście jest kilkadziesiąt.
- W tych rejonach, w godzinach popołudniowego natężenia ruchu, kierowane są patrole ruchu drogowego, które obejmują te miejsca szczególnym nadzorem. Należy zaznaczyć, iż policjanci pojawiają się w tych miejscach, jeżeli akurat nie mają zgłoszenia o zdarzeniu drogowym, bo w pierwszej kolejności zawsze jadą na interwencję - informuje nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Jak podkreśla, obecność policjantów i oznakowanych radiowozów na skrzyżowaniach przede wszystkim ma oddziaływać prewencyjnie na kierowców, pieszych i przyczyniać się tym samym do poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
- Poza tym oddziaływaniem prewencyjnym, nie obyło się we wskazanych rejonach bez represji, i tak w I półroczu 2017 na wskazanych skrzyżowaniach policjanci ruchu drogowego ujawnili 121 wykroczeń popełnianych przez kierujących wobec pieszych, jak i popełnianych przez samych pieszych. W zakresie kierujących pojazdami funkcjonariusze zwracają uwagę na wykroczenie polegające na wjeździe na skrzyżowanie, gdy nie ma możliwości jego opuszczenia - zablokowanie skrzyżowania skutkuje powiększeniem korków, bo tamuje się przejazd w innym kierunku. Ponadto policjanci zwracają szczególną uwagę na nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu, tamowanie i utrudnianie ruchu, czy też niestosowanie się do sygnalizacji świetlnej - dodaje Ciska.
Opinie (181) 1 zablokowana
-
2017-09-19 07:33
i to jest ten wielomilionowy Tristar??
- 9 1
-
2017-09-19 07:37
Zapraszam na skrzyżowanie obrońców wybrzeża i dąbrowszczaków!
- 3 0
-
2017-09-19 07:47
dobry filmik (1)
Z przekazu tego filmu wynika ,że całe skrzyżowanie po Zieleniakiem jest do d*py .Jeden autobus przegubowy stojący przed samymi torami, a przegub blokuje dwa pasy
- 8 1
-
2017-09-19 08:12
i pojazdy skręcające w lewo z pasa do jazdy na wprost, blokujące przejazd w kierunku Błędnika
- 1 0
-
2017-09-19 07:49
Byłem ostatnio parę dni w Szczecinie...
I tam jakoś policjanci dbają nie tylko by kasa w kieszeni się zgadzała,przez wszystkie dni pobytu tam widziałem mnóstwo policjantów kierujących ruchem w godzinach szczytu. W trójmiescie w ogóle nie wiem czasami gdzie podziewa się policja, aż strach z domu wychodzić.
- 13 2
-
2017-09-19 07:50
(2)
Nauczcie się jeździć lamy a nie hamujecie przed zielonym, fajf oclocki lewego pasa.
- 8 3
-
2017-09-19 10:08
(1)
Na lewym pasie też obowiązuje ograniczenie prędkości.
- 1 8
-
2017-09-19 12:51
lewy pas i ogranicienie predkosci? chyba w bartoszycach
- 4 0
-
2017-09-19 08:00
Hot...
Całkiem sympatycznie wygląda Pan policjant w skórze. Aż się chce mandacik dostać :)
- 2 3
-
2017-09-19 08:02
Radiowoz na sciezce rowerowej? (1)
Rozumiem, ze policji wszystko wolno?
- 8 7
-
2017-09-19 12:52
interwencja była więc mogooooo
Z fotki nie dowiesz sie co tam robili
- 4 2
-
2017-09-19 08:12
Przecież Tristar działa,przynajmniej tak było napisane kilkanaście dni temu na Trójmiasto.pl
- 8 2
-
2017-09-19 08:14
Do malkontentów. (3)
Po pierwsze, w Gdańsku nie ma korków. Jeszcze nie widzieliście zakorkowanego miasta.
Po drugie, rozwiązanie problemu zatorów jest banalnie proste, należy ustawić sygnalizację świetlną zgodnie z wyliczeniami matematyki dla rozkładu przepływów. To trudna matematyka i prawie nikt jej nie rozumie, ale to nie znaczy , że nie działa bo działa . i jeszcze dobudować trochę dróg ,żeby np. Hucisko nie było miejscem centralnym komunikacji. To też można wyliczyć matematycznie ale to jeszcze trudniejsza matematyka tak, że pewnie nikt na to nie da kasy . I dlatego będziemy stać w korkach- 12 5
-
2017-09-19 09:24
ale na jedno nie ma wzoru matematycznego
na ludzi, przez których generowana jest pewnie połowa korków. Niestety nawet najlepiej ustawione światła, większa liczba dróg, super oznakowanie, inteligentne systemy zarządzania ruchem, bardzo dobre przepisy i sprawnie działające prawo nie wyeliminują głupoty ludzkiej, ta jest niepoliczalna :)
- 7 2
-
2017-09-19 09:36
Jednej tezy nie wyeleminujesz
Im lepsze drogi tym więcej aut na tych drogach.
Problem w tym, że że nawet najlepszy wzór i dobudowa dróg nie usprawni ruchu.
Bo każde polepszenie powoduje, że kilka osób wsiądzie do aut.
Jedyną receptą jest dobra komunikacja miejska.
I głównie aby była szynowa (tramwaj, metro, skm) i bezkolizyjna z inną bo tylko taka jest wstanie szybko przewieźć nas z miejsca A do B.- 1 2
-
2017-09-19 12:53
hucisko to się zatka jak otworzą sarkofag zakupowy
- 1 1
-
2017-09-19 08:18
no to żeście Ameryke adkryli !... (1)
Zawsze pisałem i nadal to podtrzymuje - nie potrzeba nam takiej Policji Drogowej która potrafi tylko stać po krzakach z radarami i - w piłkarskim żargonie nazywa to się zakładać pułapki ofsajdowe !, Przecież to mogli by i mogą robić harcerze {!} . Policja powinna zacząć w końcu wywiązywać się z szerokiego zakresu swoich praw i obowiązków !. Nie bez kozery - wzorem amerykańskich radiowozów ma być również u nas wprowadzony napis na radiowozach ;- Pomagamy i Chronimy" !... Prawem Policji powinno być zamknięcie drogi lub jej odcinka wówczas kiedy jest ona żle oznakowana ,jej stan nie nadaje się do ruchu pojazdów itd. itp. Obowiązkiem Policji jest nie tylko karać uczestników ruchu ale także i przede wszystkim im pomagać tj. kierować ruchem na "zatkanych i zaczopowanych skrzyżowaniach ,tam gdzie są korki z powodu remontów dróg .itd... Przecież to nic nowego ! tak się dzieje wszędzie - wystarczy wyjechać zagranice !
- 9 5
-
2017-09-19 12:47
No właśnie!! Takie to proste, że aż nie do zrealizowania. W Polsce.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.