- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (121 opinii)
- 2 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (127 opinii)
- 3 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (266 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (132 opinie)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (50 opinii)
- 6 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (297 opinii)
Policjanci wezmą się za kierowców na chodnikach
Jazda samochodem po chodniku i wzdłuż przejścia dla pieszych karana jest teraz mandatem w wysokości 1,5 tys. zł. Przed zmianami w taryfikatorze, groziło za to maksymalnie 100 zł i jeździli wszyscy: mieszkańcy, taksówkarze, dostawcy, kurierzy, a nawet kierowca śmieciarki, który we wrześniu 2021 roku śmiertelnie potrącił starszego mężczyznę na chodniku. Policjanci z Gdyni zapowiadają, że teraz się to zmieni.
Tragiczny efekt takich wymówek miał miejsce 13 września minionego roku, gdy pod kołami jadącej chodnikiem śmieciarki zginął 83-letni mieszkaniec Gdyni. Po chodniku przy ul. Morskiej 215 na Chyloni cofała śmieciarka. Jej kierowca nie zauważył starszego mężczyzny, a on - zapewne z racji wieku - nie usłyszał cofającego pojazdu, którego się na chodniku nie spodziewał. Potrącony zmarł na miejscu.
Czytaj więcej: Śmiertelnie potrącony przez śmieciarkę
To drastyczny przykład, ale w wielu miejscach przy ul. Morskiej można zobaczyć kierowców, którzy jeżdżą po chodniku. Jedni wjeżdżają pod sklep, inni pod własną klatkę, jeszcze inni "tylko na chwileczkę", by coś zanieść itp. Mandaty 2022 ich nie martwią.
Tam, gdzie było to najbardziej uciążliwe, już stoją słupki, które wjazd uniemożliwiają, ale problem nie zniknął, bo część kierowców jest na tyle bezczelna, że wjeżdża na chodnik przez przejścia dla pieszych czy drogi rowerowe, więc Stowarzyszenie Miasto Wspólne wystosowało do gdyńskiej policji apel o przyjrzenie się problemowi oraz pokazanie statystyk wykroczeń z ubiegłego roku.
Liczba ujawnionych przez policję w Gdyni wykroczeń wobec pieszych w 2021 roku
Okazuje się, że przez cały ubiegły rok przyłapano zaledwie sześciu kierowców jeżdżących po chodniku w Gdyni.
- Nie jest to imponująca cyfra. Wystarczy przejść się ul. Morską czy Świętojańską, by w ciągu pół godziny naliczyć zdecydowanie więcej pojazdów jeżdżących po chodnikach, a już zdecydowanie więcej pojazdów, które nie mogły dostać się na miejsce postoju inaczej niż manewrując po chodniku - mówi Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego, które od lat działa na rzecz poprawy bezpieczeństwa pieszych w Gdyni.
Społecznicy mają nadzieję, że wyższe mandaty za tego typu wykroczenie, które obowiązują od 1 stycznia, skłonią niektórych kierowców do zastanowienia się, czy warto wjeżdżać na chodnik. Teraz trzeba za to bowiem zapłacić 1,5 tys. zł - takie będą mandaty w 2022 roku. Oczywiście w przypadku, gdy policja kierowcę złapie.
- Nie chodzi o robienie komuś pod górkę, ale o zrozumienie, że chodnik jest miejscem, gdzie pieszy ma czuć się bezpiecznie, bez wyjątków. Piesi to też dzieci, osoby starsze, osoby o ograniczonej sprawności - mówi Łukasz Piesiewicz. Dodaje, że jazda po chodniku to też dodatkowe obciążenie gdyńskich podatników naprawą rozjeżdżanych ciągów pieszych. - W skali wielu lat mówimy tu o wielomilionowych kwotach - podkreśla.
Policja: będzie specjalna akcja
Policjanci z Gdyni podkreślają, że każdego miesiąca organizowane są specjalne działania pod kątem bezpieczeństwa pieszych. Według nich największym problemem jest wyprzedzanie i omijanie samochodów na przejściach dla pieszych. Zapowiadają jednak, że w tym roku położą też nacisk na wyeliminowanie lub choćby ograniczenie przypadków jeżdżenia po chodnikach. W 2022 roku posypią się mandaty?
- Wydział Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdyni zaplanuje i zrealizuje działania pod kątem bezpieczeństwa pieszego uczestnika ruchu drogowego z uwzględnieniem kierujących pojazdami mechanicznymi poruszającymi się po chodnikach - obiecuje zastępca komendanta miejskiego policji w Gdyni Robert Ronduda.
Opinie (461) ponad 10 zablokowanych
-
2022-01-17 07:54
Opinia wyróżniona
Jeśli Policja mówi że będzie kontrolować to w praktyce oznacza że: (35)
1. Do tej pory tym kompletnie się nie zajmowli bo nie mieli do tego ludzi.
2. Będą się tym zajmować pod warunkiem że oddelegujw do tego ludzi kosztem innych zadań
3. Specjalnie nagłośniaja to w internecie bo może kilku naiwnych się przestraszy i nie będzie jeździć
4. Podsumowując i tak się nic nie zmi no bo nie ma do tego ludzi, a z drogówki i tak jeżdżą tylko do wypadków- 305 19
-
2022-03-22 07:37
Kasa
Wyższe mandaty, to tylko kolejny sposób na ograbienie kierowców. Dla bezpieczeństwa powinni zmieniać infrastrukturę drogową. Przejścia dla pieszych powinny być minimum 5m od skrzyżowania żeby Kierowca miał możliwość skręcając w prawo go zobaczyć
- 0 0
-
2022-01-17 18:08
A może piesi powinni mieć chociaż najmniejszy widoczny odblask.
Codziennie widuję po zmroku całkowicie czarnych biegaczy i rowerzystów bez świateł.
Ale oni są nienamierzalni.- 2 1
-
2022-01-17 15:38
do stania w krzakach ludzi mają
wszystko kwestia priorytetów
- 1 0
-
2022-01-17 09:54
(10)
Ad 1. Pieniądze z mandatów na etaty w drogówce , to prawdziwe perpetuum mobile i nic nie trzeba wymyślać
- 8 2
-
2022-01-17 15:53
Sum na prezydenta, zamiast Adriana Du*y
- 0 2
-
2022-01-17 10:26
w sumie to ma to sens (3)
nieprzestrzegający przepisów powinni finansować kontrole. Czym więcej będzie mandatów, tym więcej kontroli można finansować :)
- 7 1
-
2022-01-17 11:27
efekt będzie taki, że będą łapać na siłę by wyrobić normę (2)
a prowokacje policyjne i zorganizowane zasadzki - będą stałym elementem tej łapanki
- 4 2
-
2022-01-17 16:19
Po co mają prowokować, skoro 90% kierowców łamie prawo?
Wystarczy przejść się po mieście.
- 1 0
-
2022-01-17 13:37
Co to znaczy prowokacja policyjna i zorganizowane zasadzki na drodze?
- 3 0
-
2022-01-17 10:16
Pieniądze z mandatów (4)
idą do budżetu Państwa, a nie Policji.
- 7 2
-
2022-01-17 15:55
to faktycznie ńie działa
powinny iść legalńie i oficjalnie do kieszeńi policjanta,
przynajmniej w jakimś procencie, oficjalnie i legalnie
a jeśli ńie dają rady, niech to zlecą Renomie- 1 1
-
2022-01-17 10:21
(2)
A budżet państwa finansuje policję . Wystarczy tylko ten strumień pieniędzy skierować w odpowiednim kierunku.
- 5 1
-
2022-01-17 11:30
(1)
Tak owszem idzie z budżetu państwa, ale dostaja zapewne jedynie promil tego co wypracuja. Reszta moze zasilac zus, ochrone zdrowia, rydzyka, drogi lub prywatna kwbze rzadu.
- 4 0
-
2022-01-17 13:36
Napisałem co trzeba zrobić żeby poprawić bezpieczeństwo na drogach a trzeba to zrobić również poprzez zwiększenie kontroli , jak jest wiemy
- 1 0
-
2022-01-17 09:11
Do zdarzeń typu bôjki ,kradzieże itp . trzeba na nich czekać a piszą o jeździe po chodnikach. Śmiechu warte.
- 9 5
-
2022-01-17 09:10
Jazda po chodniku, a parkowanie... (4)
Parkowanie na chodniku jest legalne i zgodne z prawem, jeśli zostawi się 2m szerokości pieszemu. Skoro nie można jeździć po chodniku, to jak zapracować na chodniku? Żeby zaparkować to trzeba przejechać, czyli każdy kto chce zaparkować powinien otrzymać mandat 1 tys pln?! :D
- 4 19
-
2022-01-17 10:24
najwyższy czas zabronić parkowania na chodnikach
i nie będzie dylematów
- 17 3
-
2022-01-17 10:14
Przeczytaj dokładnie przepisy.
Na chodniku możesz parkować tylko dwoma kołami.
- 10 4
-
2022-01-17 10:04
Jazda po chodniku
Jazda po chodniku jest tylko wtedy kiedy wjedziemy na niego wszystkimi kołami i jedziemy wzdłuż chodnika.
- 6 3
-
2022-01-17 09:50
Możesz wjechać na chodnik żeby zaparkować przepisowo. Parkowanie na chodniku dozwolone jest tylko przy krawędzi jezdni, więc jakiekolwiek wjechanie dalej oznacza jadę po chodniku a tym samym wykroczenie. Warto też wspomnieć, że "zasada 1,5m (nie 2 jak napisałeś)" jest ostatnią i najmniej ważną zasadą dotyczącą parkowania na chodniku. Wcześniej
Możesz wjechać na chodnik żeby zaparkować przepisowo. Parkowanie na chodniku dozwolone jest tylko przy krawędzi jezdni, więc jakiekolwiek wjechanie dalej oznacza jadę po chodniku a tym samym wykroczenie. Warto też wspomnieć, że "zasada 1,5m (nie 2 jak napisałeś)" jest ostatnią i najmniej ważną zasadą dotyczącą parkowania na chodniku. Wcześniej jest odległość od skrzyżowania lub przejścia dla pieszych, warunek braku zakazu no i wspomniany nakaz parkowana tuż przy jezdni. To ostatnie oznacza, że nie możesz podjechać pod budynek, nie możesz zaparkować za zielenią niezależnie od tego jaką szerowość pozostawisz pieszym. Ba, przepisy mówią że nie możesz utrudniać ruchu pieszego więc w ruchliwym miejscu 1,5m to za mało. Oczywiście służby porządkowe powiedzą to samo co w przypadku ciągnika siodłowego: "a skąd pan wiesz ile on waży?" czyli daj nam pan święty spokój.
- 17 0
-
2022-01-17 08:59
Punkt 3
- 1 0
-
2022-01-17 08:14
Pollicji nia widać. Zamiast "specjalnych akcji" (patrz ostatni akapit artykułu) wolałbym po prostu widzieć _regularnie_, jak pojawiają się w miejscach publicznych oraz na drogach (tu szczególnie, bo codziennie widze jadacych na czerwonym, skrecających z nie swojego pasa, wymuszających pierwszeństwo itp.).
- 22 2
-
2022-01-17 08:14
Albo.. (12)
Poprostu jest to informacja ze wyjdą z galerii handlowych gdzie ścigają kryminalistów bez masek
- 15 22
-
2022-01-17 18:38
Nie ma szans, akurat w jednej pracuje, oni juz tam pelnia dyzur :)
Siedza smutni w aucie i klepia te bezzasadne wezwania do ukarania.
- 0 3
-
2022-01-17 11:26
W sumie to często powtarzane frazesy. Ja nie widziałem żadnego patrolu a bylem juz w tym roku kilka razy w galerii. Czysty hejt?
- 3 2
-
2022-01-17 10:54
Oczywiście kryminaliści bez masek nie widzą nic złego w chodzeniu bez masek. (9)
Dorobili sobie wieśniackie filozofie, jak parkujący na chodnikach i jest ok.
- 24 8
-
2022-01-17 11:25
(8)
sam osobiście minister zdrowia PiS publicznie powiedział
- Jako lekarz z całą odpowiedzialnością mówię, że maseczki przed niczym nie chronią... one nie pomagają, one nie zabezpieczają przed wirusem, nie zabezpieczają przed zachorowaniem
- to czemu ludzie je noszą?
- Nie wiem!- 10 9
-
2022-01-17 18:21
minister zdrowia pis
Słuchaj się mnistra zdrowia pis , a napewno nie zachrujesz i polski ład ci w tym pomoże
- 2 1
-
2022-01-17 17:02
Nie chronią osoby noszącej, (1)
natomiast ograniczają rozprzestrzenianie się wirusa w powietrzu. Nie w 100% ale w znacznym stopniu. Niech to będzie chociaż 50% mniej wirusa w powietrzu to warto. To się przekłada na mniej zachorowań wiec też mniej zgonów. Razem ze szczepieniami i dystansem daje to całkiem dobre zabezpieczenie. Jedyne jakie mamy (nie licząc własnej odporności).
- 5 0
-
2022-01-18 12:11
Nie ograniczają wirusa. Bakterie co najwyżej.
- 0 0
-
2022-01-17 13:33
ten co tak mówił to nie był minister , to był cwaniak bo jak sprowadził maski to wiedział jak na tym zarobić , taka cwana gapa
- 3 0
-
2022-01-17 12:27
"nie zatrudniamy ekspertów, bo kiedy to robiliśmy, to nie chcieli realizować programu".
Jeszcze jakiś tekst Sasina zacytuj :D
- 10 0
-
2022-01-17 12:00
Powiedz to chirurgom podczas operacji. (2)
- 13 5
-
2022-01-17 17:37
(1)
Chirurg zakłada, żeby nie roznosić bakterii, ale też żeby nie miał ust we krwi. ;)
- 3 2
-
2022-01-18 12:09
Żeby nie oblizywać skalpela - taki był kawał kiedyś.
- 0 0
-
2022-01-17 07:08
Opinia wyróżniona
strefy zamieszkania również mogliby przypilnowac (34)
co tam się dzieje. pieszy niby ma pierwszeństwo bezwględne ale mi się jeszcze nie zdarzyło żeby jakiś kierowca przepuścił
- 217 65
-
2022-01-18 21:38
Trudno żeby Ciebie ciągnik na polu przepuszczał
- 0 0
-
2022-01-18 06:21
wiedz ci piesi co się na znakach znają jak ktoś się nie zna
to nie wie co to strefa zamieszkania
- 0 0
-
2022-01-17 18:48
Widocznie łazisz jak łajza
Kierowca to nie jasnowidz żeby odgadnąć jaki zrobisz manewr za minutę
- 1 1
-
2022-01-17 18:18
A byłeś kiedyś pod Gdyńską halą. Stu pieszych wali przez ulicę poza przejściem/ 10 min (2)
- 1 2
-
2022-01-17 19:07
Strefa 30 - mogą (1)
- 0 2
-
2022-01-17 21:18
nie mogą !!!
- 1 0
-
2022-01-17 12:48
Strefa zamieszkania, tzn. masz siedzieć w domu, a nie szlajać się po ulicach.
- 2 3
-
2022-01-17 09:19
I jeszcze tobie w piecu napalic i posprzatac
w mieszkaniu:)
- 4 3
-
2022-01-17 09:09
Miałem oststnio taki przypadek .
Nie dość że klient jedzie z dużą prędkością to jeszcze pyskuje że mu pod koła wchodzę . Jak powiedziałem że jeżeli ma problem to niech poczeka zadzwonię po policję , to się zawinął w sekundę. Hołotę trzeba za pysk i tyle.
- 19 13
-
2022-01-17 08:30
(10)
na mnie to nawet dzban trabil, ale juz jak mu powiedzialem aby wylazl z auta to sie skulil ze strachu wielki gieroj
- 11 15
-
2022-01-17 08:38
to też standard (9)
jak mu zwrócisz uwagę że to strefa zamieszkania to on na to że "ch go to obchodzi".
No takich mamy kierowców. Poziom dna.- 23 12
-
2022-01-17 08:51
(8)
taki sam jak poziom pieszych czy rowerzystów.
- 21 18
-
2022-01-17 09:56
piesi i rowerzyści nie zabijają w przeciwieństwie do kierowców (5)
- 14 11
-
2022-01-17 10:30
Rowerzyści również zabijają. (2)
i również, podobnie jak piesi, giną z powodu bezprzykładnego braku pomyślunku.
- 9 7
-
2022-01-17 14:28
zapomniałeś dopisać jedno słowo: kierowców
- 0 0
-
2022-01-17 11:41
Na szczęscie nie tylko rowerzysci ale piesi też zabijają, vide sprawa Adamowicza.
- 2 1
-
2022-01-17 10:04
Zawsze mnie bawi "nieodpowiedzialność pieszego" czy inne bzdety (1)
Z tego co wiem, to pieszy nie zdaje egzaminu do prawa pieszego, w przeciwieństwie do kierofczyków....
- 10 8
-
2022-01-17 10:57
Tego egzaminu na który wystarczyło jeszcze niedawno wykuć na pałę 30 pytań?
Nie rozśmieszaj mnie, dzieci w podstawówce znają pord lepiej niż niejeden kierowca...
- 5 7
-
2022-01-17 08:59
w dobrze zarządzanych krajach obowiązuje zasada "odpowiedzialności silniejszego" (1)
"zagrożenie" stwarzane przez pieszego wobec kierowcy praktycznie nie występuje, w drugą stronę owszem, nawet w strefie zamieszkania.
- 13 10
-
2022-01-17 10:09
W dobrze zarzadzanych krajach
Czy można powiedzieć, że Holandia jest takim przykładem jeżeli chodzi o ścieżki rowerowe? Jakimś cudem rowerzyści wszedzie przed wjazdem na ulicę mają ustąp. tylko u nas wjeżdżają jak chcą na ulicę. Pieszy idący po ścieżce rowerowej ma ustąp. obowiązuje zasada kto jest w stanie szybciej się zatrzymać? Odpowiedz jest prosta.
- 6 7
-
2022-01-17 07:38
(13)
tylko strefy zamieszkania z założenia miały być tam gdzie zabudowa jednorodzinna i brak chodnika. A nie na osiedlach gdzie są chodniki i jezdnie wydzielone bo zawsze znajdzie się gorliwy co będzie szedł środkiem jezdni "bo ma pierwszeństwo" - to jest chore !!!.
- 62 58
-
2022-01-18 06:57
U nas tak jest
Nowe osiedle, szerokie chodniki po obu stronach. I baba z wózkiem środkiem ulicy z telefonem przy uchu. Bo 9na ma pierwszeństwo. Jak długo będziesz jechać za nią, zanim trafi Cię szlag? Oczywiście uważam na dzieci, przepuszczam przechodzących, jadę b wolno. No ale czekać, aż paniusia wzdłuż 3 bloków przejdzie ulicą, to przesada. Żeby nie było. Chodniki czyste, nie zastawione.
- 0 0
-
2022-01-17 17:20
Przykład:
Lawendowe Wzgórze
- 2 0
-
2022-01-17 11:03
U mnie na osiedlu faktycznie są chodniki (4)
Ale co z tego, skoro są tak zastawione przez samochody, że totalnie nie da się przecisnąć, zwłaszcza wieczorem i po prostu trzeba iść po ulicy.
- 12 5
-
2022-01-17 11:24
Jeśli nie znaku, że to parking na chodniku (3)
To wszystkie auta generalnie pod mandat - w strefach można parkować tylko w wyznaczonych miejscach. I zgadzam się, że w PL strefy jak i np. znaki B-36 (zakaz zatrzymywania się) są stanowczo nadużywane.
Nawet rozporządzenie mówi, że znak B-36 (zakaz zatrzymywania się) powinien być używany wyłącznie gdy nie wystarczający jest znak B-35 (zakaz postoju - jednak kreska). Efekt, znaków B-35 w PL praktycznie nie uświadczysz, a przecież pozwalają na zatrzymanie pojazdu do maks. 1 minutę.- 12 0
-
2022-01-17 13:26
Oczywiście, że tak (2)
Tam akurat w ogóle nie można parkować, a nawet gdyby można było, to kierowcy powinni zostawić min. 1,5 m dla pieszych. Niestety policja nic z tym nie zrobi, bo po prostu nie ma gdzie parkować. Taki urok mieszkania na osiedlu bloków z wielkiej płyty, gdzie na 100 mieszkań jest może ze 20 miejsc parkingowych.
- 2 0
-
2022-01-17 19:44
śmiesz żartować mogę podać Ci przykład z mojego osiedla gdzie miejsc parkingowych za blokiem jest tyle ze możesz stawać na dwóch ale po co skoro to "za" blokiem i trzeba za daleko łazić... lepiej zaparkować przy łóżku
- 3 2
-
2022-01-17 16:21
"Pod tym blokiem nie ma parkingu, nie będę miał samochodu, albo kupię mieszkanie gdzie indziej"
Nie pomyślał nikt nigdy.
A potem każdy skrawek wolnego miejsca zawalony szrotami...- 7 4
-
2022-01-17 08:33
Co za bzdura.
Nigdy nie było takich założeń, może na fejsbukowych forach zrzeszających wąsatych kierowców passatów starszych niż 10 lat
- 9 15
-
2022-01-17 07:39
chory to jest twój tok myslenia (4)
- 44 49
-
2022-01-17 07:44
Ma rację. Strefy zamieszkania w Polsce to parodia. (3)
U nas są strefy zamieszkania z jezdniami, przejściami dla pieszych i znakami "ustąp pierwszeństwa". Strefa zamieszkania to powinien być jeden wielki deptak, tzw. woonerf, a dla samochodów obowiązywać tylko zasada "prawej wolnej". Zobaczcie jak to się robi za zachodnią granicą. Fakt, u nas też powoli to wchodzi. A te strefy, które opisałem to powinno być ewentualnie "strefa 30".
- 69 7
-
2022-01-17 10:00
Jaki jest stan faktyczny ? Są to strefy zamieszkania i tyle.
Parodią jest twój tok myślenia.
- 5 9
-
2022-01-17 09:18
Ale wiesz, że strefa zamieszkania to nie tylko ograniczenie prędkości i kwestie pierwszeństwa?
- 16 2
-
2022-01-17 08:35
kierowców powinno znacznie więcej obowiązywać zasad
- 11 20
Wszystkie opinie
-
2022-01-17 07:01
Wow policja się weźmie? (5)
Po tylu latach pobłażania?
Szok i niedowierzanie.- 94 5
-
2022-01-17 07:11
Noooo nawet zrobią specjalna akcje.
To ja tez dzisiaj w pracy zrobię specjalna akcje. Będę robił yyyy w sumie to co mam robić.
- 13 1
-
2022-01-17 07:13
(1)
Ta, wezmą się. Pod publiczkę wystawią ze dwa mandaty, szumnie o tym poinformują a później znów będzie tak jak było. Mentalność pobłażania na łamanie prawa (Bo przecież nic się nie stało) jest nagminna.
- 15 1
-
2022-01-17 07:27
Tak... i policja ma to pobłażanie we krwi
Niestety...
- 6 1
-
2022-01-17 07:33
Wyczuli łapówki... (1)
- 9 2
-
2022-01-17 15:05
Dokładnie!
- 2 0
-
2022-01-17 07:02
Naprawdę? (3)
Aż nie wierzę...stoją latami m.in. na Podgórskiej.
Przejść normalnie nie można...
Bo święte krowy muszą gdzieś zaparkować.
Ps. Za hulajnogi niech się też wezmą- 75 9
-
2022-01-17 10:59
Jak się wezmą za samochody, hulajnogi nie będą problemem. (2)
Hulajnogą chodnika nie zablokujesz, o ile nie pomoże w tym postawiony obok samochód.
- 5 3
-
2022-01-17 13:23
(1)
Chyba, że jakiś umysłowo "sprawny inaczej" postawi ją w poprzek, co zdarzyło mi się obserwować w pobliżu mego m-ca zamieszkania.
- 5 0
-
2022-01-17 16:22
Stojąca "w poprzek" hulajnoga dalej ma jakieś 50cm.
Nie powiesz mi, że da się w ten sposób zablokować 2-3m chodnik.
Ale oczywiście samochód blokujący 2m tego chodnika musi tam stać, bo darmowy (lub prawie darmowy) parking to prawo człowieka czy coś.- 2 3
-
2022-01-17 07:03
(8)
Należy całkowicie skończyć z dopuszczeniem parkowania na chodnikach i wywozić każde auto, które choć jednym kolem stoi na chodniku. Od tego bierze się ta patologia, która niektórym weszła już w krew!
- 115 47
-
2022-01-17 07:12
Parkowanie (5)
Więcej betonów trzeba stawiać to auta będziemy parkować w polach na wsi jesli jeszcze jakies wolne pole zostanie !to nie problem aut tylko władz które pozwalają budować niemalże wszędzie bloki
- 15 20
-
2022-01-17 07:17
Nie kupuj auta (4)
jak masz taki problem, nie kupuj mieszkania w mieście tylko w jakimś Pierdziszewie.Będziesz miał dużo miejsca do życia i parkowania.Tylko nie pchaj sie swoim złomem do miast!
- 32 22
-
2022-01-17 08:39
a ty nie układaj innym życia (1)
ze swoim złomowatym myśleniem
- 10 24
-
2022-01-17 10:59
Jak na razie, to Ty wpychasz swój złom innym na siłę pod nogi.
- 18 2
-
2022-01-17 10:34
Nie bzdurz człowieku, (1)
jak się jest singlem i pracuje 8 godzin za biurkiem, to samochód nie jest potrzebny. Ale to, że Tobie nie jest, nie znaczy, że na twojej d. racje się kończą.
- 7 12
-
2022-01-17 12:30
Tak, tak.
Jak Wy wszyscy żyliście za dzieciaka, jak do szkoły szło się z buta (najbliższej, nie na drugim końcu miasta, jak ostatni d**il), a do pracy rodzice jeździli autobusem, bo samochodów nie było?
Wyrosło na tym pokolenie, według którtego do tej pory sam fakt posiadania samochodu jest oznaką luksusu i "nie wyobrażają sobie" poruszać się w żaden inny sposób.- 13 2
-
2022-01-17 08:10
(1)
Jest to legalne zgodnie z przepisami, więc po co ten komentarz
- 13 11
-
2022-01-17 08:19
i to zmienimy
- 10 11
-
2022-01-17 07:03
Weźcie się za parkujących na chodnikach. (19)
To też plaga . Powinien być całkowity zakaz wjazdu i parkowania na chodnikach.
- 139 37
-
2022-01-17 07:04
Tak jak w Anglii. Auta tylko na drodze parkuja (2)
- 29 2
-
2022-01-17 08:03
Na jezdni konkretnie.
Droga = jezdnia + chodnik + inne składowe.
- 17 1
-
2022-01-17 19:43
Polska to nie Anglia. Obowiązują nas polskie przepisy.
A może tak limit alko zrobimy jak w Anglii do 0,8 promila?
- 1 1
-
2022-01-17 08:10
(8)
Przepisy tego nie zabraniaja
- 7 17
-
2022-01-17 08:20
To czas zmienić przepisy (7)
- 19 5
-
2022-01-17 09:34
Czas wybudować w tych miejscach zatoki postojowe i ułatwić ludziom życie (5)
- 9 11
-
2022-01-17 09:39
Czas na leki (3)
- 2 11
-
2022-01-17 11:00
Następny co go nie stać na parking? (2)
Dorośnij, kup garaż do swojej zabaweczki :)
- 9 8
-
2022-01-17 13:28
Wpierw ten parking musiałby być (1)
Ale gdy się stawia blok przy bloku i nie zostawia miejsca na żadną inną infrastrukturę...
- 4 8
-
2022-01-17 16:25
We wszystkich tych blokach jest ponad jedno miejsce na mieszkanie.
A że ludzie cwaniaczą i nie kupują miejsc parkingowych? Widać nie stać ich na samochód.
- 5 2
-
2022-01-18 07:03
Jasne. Ale kosztem jezdni a nie i tak za wąskiego chodnika.
- 1 0
-
2022-01-17 12:30
.....
gacie w końcu zmień (nagrane zza ściany, męski głos ,udostępnione przez uczynnego sąsiada ) heh
- 1 1
-
2022-01-17 09:19
przy lotnisku
- 2 0
-
2022-01-17 11:25
Ja im grzecznie przez przypadek (5)
Rysuje kluczem karoserię.
- 4 9
-
2022-01-17 13:30
Dumny jesteś z siebie? (4)
Tylko w ten sposób osiągasz erekcję?
- 8 3
-
2022-01-17 16:26
Niektórych nic nie nauczy tak jak szkoda całkowita po przejechaniu kluczem :D (1)
- 1 4
-
2022-01-17 21:20
oby....
ciebie taka szkoda po przejechaniu ci kluczem czegoś nie nauczyła bo może być za późno na naukę ,a szkoda może być też całkowita ;)
- 0 0
-
2022-01-17 19:45
On nie osiąga erekcji. Jemu nie staje i w ten sposób wyładowuje swoją frustrację. (1)
- 2 1
-
2022-01-17 20:28
Prawdopodbnie tak właśnie jest że zgłoszenie do SM to jedyny sposób na erekcję. Co nie zmienia tego, że nie wolno jeździć po chodniku.
- 0 1
-
2022-01-17 07:04
Wow (5)
Panstwo policyjne
- 31 96
-
2022-01-17 07:10
Wow. To żeś się rychło w czas zorientował.
- 5 15
-
2022-01-17 10:03
Skoro społeczeństwo rozpasane to ktoś porządek musi zrobić bo inaczej to anarchia , w tym przypadku to anarchia na drogach. Są zasady które niektórzy traktują jakby były one tylko dla chętnych a nie były obowiązującym wszystkich prawem to potrzebny jest aparat represji który wymusi wyegzekwowanie tego prawa u tych którzy tego prawa nie przestrzegają . Tak wygląda państwo prawa , państwa które dba o swoich obywateli .
- 12 2
-
2022-01-17 11:12
(2)
Jak Ci się nie podoba to wyprowadź się do Rosji.
- 5 4
-
2022-01-17 11:59
Ja mieszkam w angli tu takiego cyrku nie ma (1)
- 7 1
-
2022-01-17 13:19
Policja w Anglii jest bardziej pracowita od polskiej. Ponadto koleś, miejscowi nie po to płacą podatki
na policję, aby jej ludzie siedzieli wyłącznie na 4 literach w komisariatach.
Nie wiem jak w Anglii, bo w USA obywatele tak donoszą policji o nieprawidłowościach, że byś się z,,,sr*ł.
Dlatego Zachód jest bogaty, zaś kraje cwaniactwa i przymykania oczu, czyli Wschód biedne.- 3 1
-
2022-01-17 07:04
Uwierzę jak zobaczę
Pół Morskiej to totalna patologia, jeżdżą po chodnikach i trawnikach, parkują gdzie chcą. Wszyscy udają, że nie widzą
- 89 3
-
2022-01-17 07:05
Po "owocach" zobaczymy efekty
- 42 0
-
2022-01-17 07:05
Jedyna pozytywne zmiana przez 6 lat władzy pisu (1)
Bardzo dobrze, niech policja się w końcu weźmie za robotę zamiast tylko ganiać małolaty na demonstracjach.
- 52 37
-
2022-01-17 08:15
taaa
brakuje im osob do pracy ale oni zaraz kazdego beda pilnowac i kazdego sprawdzac :D:D:D:D
Jedyna dobra zmiana pisu to to ,ze coraz mniej policjantow jezdzi i patroluje. Denne panstwo prowadzone przez dennych ludzi gdzie policja obiecuje denne obietnice = pis.- 10 1
-
2022-01-17 07:06
Trzeba doić bo Kasa pusta (3)
- 41 60
-
2022-01-17 07:09
Nie jedź po chodniku (1)
nie wydoją
- 30 2
-
2022-01-17 08:41
Państwo doi cały czas pieniądze nawet z tych co idą po chodniku.
- 5 9
-
2022-01-17 10:13
Trzeba doić bo jesteśmy liderem w ilości ofiar zdarzeń drogowych . Nie można prośbą nie można groźbą trzeba przez portfel . Ja też po 50 latach prowadzenia samochodu uczę się od nowa jeździć bo nie stać mnie na takie mandaty choć do tej pory zapłaciłem ich 13 a przejechałem ze 2 mln km . Od kiedy nastąpiły zmiany zacząłem doceniać znaczenie prędkościomierza bo wstyd się przyznać ale traktowałem go raczej jako niepotrzebny gadżet i jeździłem na wyczucie , teraz staram się jeździć wg jego wskazań. Da się !
- 8 3
-
2022-01-17 07:07
Wyzwanie :D
Co kilka dni tekst, że kogoś szukają sprzed pół roku a teraz beda lapać parkujacych :D- 36 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.