- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (52 opinie)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (58 opinii)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (267 opinii)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (189 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (109 opinii)
- 6 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (147 opinii)
Politycy na mszy w intencji obrony papieża w bazylice św. Brygidy
Politycy zjawili się na mszy św. o godz. 11 w bazylice św. Brygidy. Uczestnicy mszy modlili się w niedzielę w intencji obrony Jana Pawła II. To inicjatywa kapłanów parafii w reakcji na reportaż "Franciszkańska 3", który w poniedziałek wyemitowała telewizja TVN 24.
Msza w intencji obrony papieża przed oszczerstwami
Zwiększonej frekwencji wśród wiernych z powodu intencji w bazylice nie było, ale na mszy pojawili się politycy prawicy, m.in.: Kazimierz Koralewski, Anna Fotyga i wicewojewoda Aleksander Jankowski.
Kazanie wygłosił ks. Grzegorz Świst, przypominając dokonania Jana Pawła II na polu walki o godność człowieka.
- Jeśli chodzi o osobę Jana Pawła II, mamy do czynienia z wielką przejrzystością. Jeżeli w uczciwy sposób spojrzymy na jego działania i wypowiedzi, to większego głosu w sprawach potrzeby oczyszczenia Kościoła z przestępstw pedofilii za jego czasów nie było. Oskarżanie Jana Pawła II o sprzyjanie czy zamiatanie pod dywan przestępstw na tle wykorzystania małoletnich jest absurdem, a przede wszystkim przeczy faktom - podkreślał w homilii duchowny.
Podkreślał, że nikt przed Janem Pawłem II nie wyniósł godności człowieka do takiego poziomu.
- Usiłowanie podważania autorytetu Jana Pawła II wpisuje się w kontekst walki dobra ze złem, prawdy z kłamstwem. (...) Moim zdaniem w tej chwili odbywa się uderzenie w podstawy tego, co jest punktem odniesienia naszej tożsamości i kultury narodowej - dodawał.
Wierni podziękowali kapłanowi za homilię oklaskami.
Przypomnijmy, że blisko tydzień temu w programie "Czarno na białym" stacja TVN 24 wyemitowała reportaż Marcina Gutowskiego "Franciszkańska 3". Autor dowodzi w nim, że Jan Paweł II, kiedy był jeszcze metropolitą krakowskim, miał wiedzieć o przypadkach pedofilii wśród księży.
Reportaż wywołał ogromne poruszenie. Po jego emisji rozgorzała dyskusja dotycząca rzetelności autora oraz prawdziwości dokumentów dotyczących działalności kard. Wojtyły pokazanych w filmie oraz wiarygodności świadków.
Marcina Gutowskiego, który - jak mówi - materiał do programu zbierał przez 2,5 roku, broni wielu publicystów i dziennikarzy, podkreślając tytaniczną pracę i gratulując autorowi odwagi w pokazywaniu niewygodnych dla Jana Pawła II i Kościoła spraw.
- Jeden jest fundament naszej wiary i jest nim Jezus Chrystus. Jeśli buduje się go na człowieku, nawet wybitnym, jak Jan Paweł II, to wcześniej czy później budowa się zawali, bo każda epoka ma ciemną stronę, którą odkrywają jej następcy, i każdy wielki człowiek popełnia błędy, jest ślepy na jakieś zjawiska, jest dzieckiem swoich czasów i popełnia błędy - napisał w mediach społecznościowych Tomasz Terlikowski, który wystąpił w poniedziałkowym materiale.
Reportaż "Franciszkańska 3"
Murem za dziennikarzem stanęła macierzysta stacja TVN.
- Reportaż "Franciszkańska 3" jest efektem wielomiesięcznej pracy, opartej na wieloźródłowych dokumentach, relacjach świadków i - co najważniejsze - dający głos samym ofiarom. Przeszedł kilkuetapową weryfikację i powstał zgodnie z najwyższymi standardami dziennikarskimi. Rolą niezależnych i rzetelnych mediów jest pokazywać fakty, nawet jeśli są bolesne i trudne do przyjęcia. Każdy z państwa może reportaż samodzielnie ocenić. Jest on dostępny w TVN 24 GO - to oświadczenie odczytane przez Grzegorza Kajdanowicza na końcu Faktów.
Wielu dziennikarzy zarzuca jednak autorowi manipulacje i niedomówienia, twierdząc, że opierał się na dokumentach SB oraz mało wiarygodnych świadkach.
Papieża w obronę wzięła też część polityków. PiS, przy wsparciu PSL i Konfederacji, przegłosował w czwartek w Sejmie uchwałę "O obronie dobrego imienia Świętego Jana Pawła II". Zagłosowało 318 posłów - 271 było za, 43 - przeciw. Część opozycji wyjęła karty do głosowania.
Głos zabrali również hierarchowie polskiego Kościoła.
- Święty Jan Paweł II to jeden z najwybitniejszych papieży i największych Polaków. Jego papieskie przepowiadanie, apostolskie wizyty, a także wysiłki dyplomatyczne przyczyniły się do wzrostu duchowego milionów ludzi na całym świecie. Dla nich papież Polak był i pozostaje moralnym punktem odniesienia, nauczycielem wiary, a także orędownikiem w niebie. W tym świetle szokujące są próby zdyskredytowania jego osoby i dzieła, podejmowane pod pozorem troski o prawdę i dobro - pisał w oświadczeniu abp. Stanisław Gądecki, metropolita poznański, przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-03-12 12:52
W intencji obrony Jana Pawła II (57)
Czy to jeszcze ma coś wspólnego z chrześcijaństwem? Bo tak naprawdę o co się ci ludzie modlili?
A. żeby wszelkie inne dokumenty wykazały, że reportaż TVN był kłamliwy? To nie modlić się tylko szukać w dokumentach, wpuścić do nich niezależnych ludzi - dochodzimy do prawdy.
B. jeżeli w reportażu pokazano prawdę, to żeby ta prawda zostałaCzy to jeszcze ma coś wspólnego z chrześcijaństwem? Bo tak naprawdę o co się ci ludzie modlili?
A. żeby wszelkie inne dokumenty wykazały, że reportaż TVN był kłamliwy? To nie modlić się tylko szukać w dokumentach, wpuścić do nich niezależnych ludzi - dochodzimy do prawdy.
B. jeżeli w reportażu pokazano prawdę, to żeby ta prawda została zakryta?
Nie jestem historykiem i w tej chwili nie przesądzam winny/niewinny, za mało wiem i dziwi mnie postawa ludzi, którzy z pełnym przekonaniem bronią jednej strony bez dotarcia do prawdy.
Tylko prawda nas wyzwoli!- 877 117
-
2023-03-13 15:39
TVN szczuje na papieża na podstawie kłamstw i książki faceta który narzekał że Polska nie lubi Rosji.
Tyle fakty.
- 1 3
-
2023-03-13 13:05
Szoruj Wielgus nie było z transparentem na mszy - czy coś jej umknęło?
To jest ta posłanka ,która tylko walczy z kosciołem nic innego nie ma w głowie. To ta pani wybrała sie do Ojca Św. z niejakim Lisickim który miał być jako ministrant molestowany przez znanego ksiedza, Papież Franciszek przepraszał go w imieniu kościoła całując w rekę. Prawda okazała się inna, sąd w Łodzi udowodnił że ten oszust nigdy nie był
To jest ta posłanka ,która tylko walczy z kosciołem nic innego nie ma w głowie. To ta pani wybrała sie do Ojca Św. z niejakim Lisickim który miał być jako ministrant molestowany przez znanego ksiedza, Papież Franciszek przepraszał go w imieniu kościoła całując w rekę. Prawda okazała się inna, sąd w Łodzi udowodnił że ten oszust nigdy nie był ministrantem i nie miał styczności z powołanym ksiedzem ,dowiódł że jest kłamca i oszustem.
Szoruj Wielgus nawet nie zdobyła sie na słowo przepraszam. Ten gość przyznał sie do kłamstwa i do tego że chciał wyłudzić odszkodowanie w zamian za milczenie,- 1 2
-
2023-03-13 10:04
dokładnie tak
Nikt nie odbiera Janowi Pawłowi II tego, że odegrał bardzo istotną rolę i dla katolików i dla Polski. Nie mieszajmy tych dwóch spraw. Nikt Janowi Pawłowie nie chce odebrać zasług, ale też nie widzę podstaw do tego, żeby ukrywać jego przestępstwa.
- 10 1
-
2023-03-12 22:37
Zdaje się,że przełożonym kleryków jest Papież Franciszek a ten skomentował reportaż i przyznał,że w tamtych czasach Koscioł ukrywał takie rzeczy.Że dopiero Benedykt XVI zaczął z tym walczyć.
Także naprawdę nie rozumiem tego udawania naszych kleryków.Wiedzą lepiej niż papieże?:)))- 19 3
-
2023-03-12 22:29
Znowu temat zastępczy a tymczasem w sejmie .
Ustawy przepychane ! Kiedy ten Ty narod w końcu dostrzeże ze jest ciagle czym ogłupiany a to , wolne sady, a to aborcja, a to plandemia, a to leć TVN i szereg innych tematów zastępczych
- 14 3
-
2023-03-12 21:36
Trzeba było temat poruszać jak jeszcze żył a nie po tylu latach
- 7 11
-
2023-03-12 21:26
Na ks. Jankowskiego tez niczego nie mieli. (3)
Kto dzisiaj mowi o tym, ze kilka dni temu ks. Jankowski zostal uniewinniony z wiekszej czesci zarzutow (pozywaly siostry-rodzina). Na pozostale tez nie ma kwitow, ale sady się boją bo nie mają wiedzy do konca, wobec tego wierzą zeznaniom kobiety z Australii ? Nie wiadomo.
- 7 24
-
2023-03-13 08:00
jankowski był pedofilem , procesy się zaczynały ale były przerywane , bo był bardzo bogaty i wpływowy (2)
a rodziny ofiar biedne .
- 17 5
-
2023-03-13 15:43
Właśnie Gazeta Wyborcza na mocy wyroku sądu na usunąć publikacje o pedofilii księdza Jankowskiego.
Świadkowie okazali się niewiarygodni.
- 2 3
-
2023-03-13 10:28
Miał parasol ochronny służb
- 8 2
-
2023-03-12 20:59
sama prawda w TVN...
na własne oczy widziałem, jak obchodzę jako Polak w lesie urodziny Hitlera układając wafelki...
Tak samo imponująco "rzetelny" materiał przeszedł z pewnością kilkuetapową weryfikację i powstał zgodnie z najwyższymi standardami dziennikarskimi TVN-u, jest oparty na wieloźródłowych dokumentach, relacjach świadków i - co najważniejsze - dający głos nieopłaconym przez nikogo bezpośrednim uczestnikom urodzin Hitlera.- 10 20
-
2023-03-12 19:35
Nie zrozumieja, ale smialo, probuj dalej.
- 1 0
-
2023-03-12 19:31
poseł Mejza stanął w obronie JP II a skoro tak, to sprawa już jest przesądzona (1)
- 21 3
-
2023-03-12 23:10
Genialne!
Teraz niech jeszcze stanie pod obrazem w Cżęstochowie i koniecznie niech TVP to pokaże
- 14 2
-
2023-03-12 19:21
Niezaleznie od tego czy to prawda czy nie to politycy nie powinni dac sie w to wciagac. Wg mnie odpalono bombe majaca wywolac podzial w spoleczenstwie (w tych samych celach uzywa sie aborcji) a byc moze majaca postawic zapore dymna zeby w spokoju zrobic cos pod oslona wrzawy o jp2.
- 22 5
-
2023-03-12 19:12
Haha. A od kiedy TVN dziala w obronie prawdy?
Tu chodzi o atak na nasze fundamenty. To jest szkola Urbana.
- 19 48
-
2023-03-12 17:59
Dokladnie
Taka sama myśl mi przyszla do glowy. Modlić sie do Boga zeby chronil Papierza ktory jest w niebie? Bog pewnie oglada tvn bo ma tam plazme z 60 cali i sie przejął tym. I teraz za namowa politykow i kapłanow spali tasmy piorunem.
- 32 7
-
2023-03-12 14:41
Niezależni ludzie np. Michnik, Wałęsa mieli dostęp do wszelkich tajnych dokumentów i swobodnie nimi dysponowali.
- 10 26
-
2023-03-12 13:11
(6)
Przecież Isakowicz bada wszystkie dokumenty SB. Poczytajcie sobie, w kto I w jaki sposób złożył te "zeznania". Środowiska post ubeckie, bardzo łatwo oskarżają i wydają zaoczne wyroki na podstawie domysłów, fałszywych oskarżeń. Takie to "wolne media".... Ciekawe czemu z taką gorliwością nie prowadzą nagonki na PO, za to że przez lata kryło pedofila w Szczecinie?
- 28 60
-
2023-03-13 07:56
a po co nagonkę na całe Po ,jak piszesz , nie osmieszaj się cienką manipulacją
- 11 1
-
2023-03-12 17:38
Nie kłam. Pedofil ze Szczecina został oskarżony i osadzony.
Nikt nie przenosił go do innego okręgu wyborczego żeby mógł dalej molestować.
- 49 7
-
2023-03-12 13:33
(3)
Jakoś dziwne to co piszesz, bo własnie teraz ks. Isakowicz-Zalewski twierdzi, że trzeba dokładnie zbadać dokumenty w kurii krakowskiej i w tej chwili nie przesądza o winie czy niewinie Papieża.
- 49 12
-
2023-03-13 15:11
No i super. (1)
Nigdy nigdy nie twierdził, ze nie trzeba ich zbadać. Poza TVN-em, który się do kurii po te akta nie pofatygował, zamaist tego powiedzieli, że "nie mają dostępu".
Natomiast akta SB według samego SB nie były uznane za wiarygodne.- 1 3
-
2023-03-14 23:44
jedyna sfałszowana teczka to największego i najgrożniejszego opozycjonisty
tego najodważniejszego. TW Balbina
- 0 0
-
2023-03-12 15:09
Jakieś dziwne są te potężne wolty byłych politycznych autorytetów. Trudno uwierzyć, że tak mogą zachowywać się poważni ludzie.
- 9 5
-
2023-03-12 12:59
Bo jeżeli.... (31)
Ubabrac w błocie kogoś.... proste, łatwe.... Jeszcze łatwiej że tej osoby nie ma wśród żywych! TVN mistrz nad mistrzami!
Bo jeżeli Jan Paweł 2 nie był zamieszany w te intrygi? Tego nie da się cofnąć!
Jaki cel ma autor robiąc taki reportaż?- 51 174
-
2023-03-13 06:58
Gdyby nie był to w tak drażliwym temacie by nie kręcili materiału. Wbrew PiSomatołkom oni mają rozum.
- 4 5
-
2023-03-12 23:24
intrygi czyli tuszowanie pedofilii (3)
nazywaj rzeczy po imieniu. jesli cokolwiek wiedzial i nie reagowal - jest nikim, jesli nie wiedzial - to ok
- 14 6
-
2023-03-13 08:32
nie ośmieszaj się tekstem ,że mógł nie wiedzieć , bo to nie wożny Watykanu tylko papież
- 13 6
-
2023-03-13 07:54
jeśli nie wiedział to dlaczego nie chcą klechy otworzyć archiwum by to wykazać , tylko klepią ,że za 5Olat , już (1)
tam prokurator Zero powinien być
- 18 4
-
2023-03-13 15:10
TVN powiedziało, że nie ma dostępu do akt kurii.
Kuria twierdzi, że żaden TVN ich nigdy o dostęp do akt nie prosił. d**ile albo myśleli, że kuria się domyśli, że ma im zanieść dokumenty, albo mieli to w du**e, bo teza do "filmu dokumentalnego" była gotowa przed rozpoczęciem prac. W obu przypadkach zasługują na szczerą pogardę, natomiast prości ludzie wierzą we wszystko, co zostało im pokazane w
Kuria twierdzi, że żaden TVN ich nigdy o dostęp do akt nie prosił. d**ile albo myśleli, że kuria się domyśli, że ma im zanieść dokumenty, albo mieli to w du**e, bo teza do "filmu dokumentalnego" była gotowa przed rozpoczęciem prac. W obu przypadkach zasługują na szczerą pogardę, natomiast prości ludzie wierzą we wszystko, co zostało im pokazane w TV. Łatwo się śmiać z ludzi ogłupionych pisowską telewizją, ale prawda jest taka, że młodzi, wykształceni z wielkich miast są tak samo ogłupieni tylko przez inną stację.
- 1 9
-
2023-03-12 23:02
Już sobie PO i Tusk przej.. na amen
- 9 28
-
2023-03-12 14:44
Ma taki sam cel, jak mieli prowokatorzy ws. ks. Popiełuszki.
- 23 46
-
2023-03-12 13:04
(23)
Jeżeli kogoś babrze się w błocie to tym bardziej trzeba pokazywać obiektywną prawdę, żeby wszyscy widzieli, że to prawda. Natomiast uchwałami, odezwami, mszami w żaden sposób nie przybliżamy się do prawdy, tylko w tych którzy uwierzyli w błoto potęgujemy tą wiarę.
- 131 22
-
2023-03-12 16:29
wręcz przeciwnie nawet
uchwałami, mszami w obronie imienia itp działaniami, które mają zamknąć usta krytykom, potwierdza się tylko obawy co jeszcze może się ujawnić i że "coś jest na rzeczy" i lepiej nie drążyć i nie ruszać. To działania szczere w intencjach, ale przeciwskuteczne i potwierdzające wątpliwości. A przecież "prawdziwa cnota krytyk się nie boi", czyżby ktoś wątpił w cnoty papieskie?
- 60 8
-
2023-03-12 13:44
Obiektywna prawda z teczek ub!? (21)
No to żeś pojechał!
- 37 89
-
2023-03-12 20:24
za to na Wałęsę to z teczek ub na pewno sama prawda, za to na bibliotekarza bezzębnego nie ma nic, wyparowało (3)
- 16 11
-
2023-03-12 23:05
Akurat na Wałęsę to prawda, sam się przyznał u Olejnik w studio
- 7 15
-
2023-03-12 22:19
Widzisz, nawet Adaś Michnik nic nie wygrzebał. (1)
A grzebał swego czasu długo...
- 11 10
-
2023-03-12 23:06
3 Żydów w tym Michnik na 3 dni zostali przez Kiszczaka wpuszczeni i grzebali
- 6 12
-
2023-03-12 19:10
Zdajesz sobie sprawę. że dokumenty wskazujące, że w instytucjach kościelnych dochodziło do nadużyć m.in. wobec dzieci, pochodzą nie tylko z naszego kraju, ale także np. z Irlandii czy Kanady.
- 58 8
-
2023-03-12 14:21
obejrzyj reportaż (1)
to się dowiesz, że mają też dokumenty z Austrii (list od Wojtyły), gdzie został przeniesiony ksiądz pedofil Saduś który podlegał Wojtyle. W liście KW prosi o przeniesienie go, już wtedy był kardynałem to jak mógł nie wiedzieć kogo przenosi...
Kościół powinien się rozliczyć ze swoich grzechów, inaczej za 20lat przestanie istnieć- 100 17
-
2023-03-12 19:54
Ten list to tylko jeden z dokumentów jakie były nt Sadusia wymieniane, w trakcie przenosin.
Być może w innych była informacja o jego skłonnościach.A w Austrii Saduś był na pewno lepiej pilnowany niż w PL.
- 14 3
-
2023-03-12 14:16
Z Wałęsą nie miałeś problemów (9)
- 57 11
-
2023-03-12 22:23
(2)
Wałęsa wszystko przegrał w peowskich sądach.
- 14 17
-
2023-03-12 23:04
Ostatnio kolejny proces przegrał (1)
- 9 16
-
2023-03-13 01:18
w pisowskim chyba
- 19 6
-
2023-03-12 22:11
Z Wałęsa nie miał problemów (5)
Instytut Ekspertyz Sądowych im. prof. Jana Sehna w Krakowie, który potwierdził autentyczność dokumentów przekazanych przez Marię Kiszczak. Czesław Kiszczak makulatury nie trzymał. Trzymał Bolka za ... nabiał. Widać to było po tym, jakim prezydentem był Wałęsa.
- 23 19
-
2023-03-13 20:34
a dokumentów Wojtyły brak, najpierw Dziwisz potem Jędraszewski zablokowali archiwum Kurii. Dlaczego? "Nie lękajcie się"
- 5 0
-
2023-03-13 13:08
widać wybierasz to co ci wygodne Wałęsa sam się przyznał do współpracy z UB, coś podpisywał coś opowiadał itd
- 5 2
-
2023-03-13 08:30
lepiej być konfidentem niż chronić pedofilów tak jak robił to Jasio
- 21 8
-
2023-03-13 04:18
A czemu nie wspomniałeś, że według opinii biegłego grafologa na kwitach TW Bolka nie widnieje podpis Wałęsy? (1)
- 24 7
-
2023-03-13 15:40
Otóż na dokumentach jest podpis Wałęsy jak informowala Gazeta Wyborcza
- 3 3
-
2023-03-12 13:48
Tu akurat na myśli mam prawdę zawartą w dokumentach kurii krakowskiej (3)
- 89 10
-
2023-03-12 23:03
Dodaj że obok budynek był zajęty przez SS a księży schował jak Żydów
- 5 3
-
2023-03-12 20:25
oni tak prawdomówni jak wszyscy z pisu
- 39 14
-
2023-03-12 16:14
Spłoną. Kwestia czasu
- 48 10
-
2023-03-12 16:28
(11)
Józef Piłsudski doprowadził do odzyskania niepodległości jednak w czasie rządów popełnił również wiele niegodziwości ale nikt nie odbiera mu jego zasług . Trzeba umieć pogodzić wszystkie za i wszystkie przeciw i dopiero na tej podstawie oceniać człowieka ale na to potrzeba czasu . Santo subito było błędem .
- 287 96
-
2023-03-13 11:07
(1)
Józef Piłsudski nie został kanonizowany i nie zanosi się do niego modłów. A do Karola W. już owszem - i to jest problem.
- 10 2
-
2023-03-13 16:03
Bez znaczenia , tu chodzi o ocenę zachowania człowieka a nie świętego
- 4 0
-
2023-03-13 02:23
Zgadzam się. To samo było z tą hipokrytką z
Kalkuty...
- 14 4
-
2023-03-13 00:02
nie przypadkowo tak sie spieszyli i nakrecali histerie
Santo subito- 8 5
-
2023-03-12 22:32
Nie potrzebuję czasu aby stwierdzić, że Twój ojciec popełnił błąd...
.- 2 12
-
2023-03-12 21:16
przeież to nie twoja opinia
przeczytałeś i powielasz.
- 5 0
-
2023-03-12 20:38
(4)
W latach 30-tych nie cancelowano wszystkich jak leci. Teraz nie dość że cancelują, to jeszcze z techniką deepfake łatwiej spreparować dowody. Przykład JP2 pokazuje jednak, że nawet nie trzeba bawić się w deepfake żeby zniszczyć pamięć o kimś. Wystarczy proste pomówienie. Dlatego ja w żaden z tych spreparowanych "dowodów" nie wierzę, a JP2 pozostanie dla mnie świętym wzorem do naśladowania.
- 15 48
-
2023-03-14 23:10
Zulu Gula: Polska język trudna język.
- 0 0
-
2023-03-13 08:49
Poszukaj informacji o tym co kościół robił dzieciom rdzennych mieszkańców Kanady. Tam tez preparują dokumenty?
- 16 1
-
2023-03-13 08:23
Ale wam wygodnie naginać rzeczywistość. Jak są dowody przeciwko waszym 'przeciwnikom' to tak tak są na 100% prawdziwe i potwierdzone. Ale jak już są fakty przeciw wam to hurr durr
- 15 2
-
2023-03-12 21:49
masz rację, opinię trzeba mieć dobrze ugruntowaną i nie zmieniąć jej bez powodu.
dla mnie dalej JP2 zostanie głową zepsutej instytucji skupionej na doczesnych zaszczytach i własnej potędze, która nie ma żadnego moralnego prawa, żeby wskazywać innym, jak mają postępować.
- 45 10
-
2023-03-12 18:08
JPII (8)
Znowu polityka wchodzi tam gdzie nie powinna . Proponuję aby ci którzy uznają iż poniża się Naszego Papieża Świętego Jana Pawła II by sięgnęli do żywotów świętych w których pokazywana jest droga do świętości i nie jest jeden przypadek gdy osoba uznana za święta wcześniej mila nieczyste niegodne czasy swego życia. Nie jest podważeniem świętości
Znowu polityka wchodzi tam gdzie nie powinna . Proponuję aby ci którzy uznają iż poniża się Naszego Papieża Świętego Jana Pawła II by sięgnęli do żywotów świętych w których pokazywana jest droga do świętości i nie jest jeden przypadek gdy osoba uznana za święta wcześniej mila nieczyste niegodne czasy swego życia. Nie jest podważeniem świętości Jana Pawła II jego zaniechania z lat wcześniejszych.
A rządzący wykorzystują wielkie osoby dla swoich celów politycznych . Stąd poniżenie czynów Lecha Wałęsy. Miłosza czy Tuska . Osób znanych i poważanych w świecie ale ze to nie nasi to trzeba ich niszczyć. A Jan Paweł II nie potrzebuje politycznych obrońców jako że nawet jeśli ma za sobą brak reakcji na niecne czyny innych księży to pozniejszym działaniem zasłużył na świętość. A my jako szaraczki nie dajmy się łapać na polityczne działanie polityków- 238 68
-
2023-03-15 10:21
Gdybyś zajrzał do Biblii to byś się dowiedział, że bałwochwalstwo, to ciężki grzech.
A robienie ze zwykłych ludzi świętych to zwyczajny infantylizm wtórny.
- 2 0
-
2023-03-15 09:37
święci to osoby godne naśladowania a nie obiekty kultu religijnego !!! oddaj Bogu co boskie a tych co Go czcili należycie nasladuj !! koniec wywodu
- 0 0
-
2023-03-14 16:48
Bardzo trafny komentarz.Rządzący zrobią wszystko dla swoich celów politycznych
- 3 0
-
2023-03-13 12:38
OJ naiwny !
TVNowi o żadną prawdę nie chodzi ! Im idzie tylko by pogrążyć Polaków - pozbawić ich świętości, autorytetów, wiary we własne siły ! By zrobić z Polski jakąś kolonię niemiecką !
- 4 14
-
2023-03-13 00:44
świętość nie polega na zasługach (1)
tylko na właściwej relacji względem Boga, siebie i innych ludzi
- 10 5
-
2023-03-13 09:09
Nikt nie powinien być nazywany świętym, oprócz Boga, proszę przeczytać Biblię
Ta czołobitność wobec ,,naszego" papieża jest chora
- 14 4
-
2023-03-13 00:32
Ha ha ha. Ładnie masz mozg wyprany.
- 8 7
-
2023-03-12 20:43
Tak, wiemy że i zbrodniarzy polityka wyniosła na ołtarze.
Zbrodniarz na ołtarzu nie oznacza, że można tam wyciągać kolejnego.
No... chyba że w ogóle podważamy sens tych wszystkich "świętych" i ich wyświęcania przez Watykan.- 13 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.