Fakty i opinie

Półmetek prac przy budowie węzła Chylonia

Najnowszy artukuł na ten temat

Chylonia: będą mieszkania przy nowym węźle

Postępy prac na pl. Dworcowym w Chyloni

Prace na pl. DworcowymMapka w Gdyni, gdzie powstaje integracyjny węzeł Chylonia, są na półmetku. Gotowy jest już m.in. obiekt parkingu podziemnego w stanie surowym, tunel ze schodami i sieć wodociągowa. W lipcu 2021 roku inwestycja ma zostać zakończona.



Czy śledzisz postępy miejskich inwestycji?

tak, staram się być ze wszystkim na bieżąco 47%
tak, ale tylko tych większych 23%
raczej nie, a jeśli, to tych w pobliżu mojego miejsca zamieszkania 20%
nie, nie robię tego 10%
zakończona Łącznie głosów: 520
23 września 2019 roku Gdynia podpisała umowę z konsorcjum Roverpol - Rover Infraestructuras na budowę węzła Chylonia. Cztery dni później wykonawcy przekazano plac budowy. Prace pochłoną 45,8 mln zł. Większość finansuje Unia Europejska.

Na przełomie roku 2019 i 2020 rozpoczęły się prace budowlane.W lutym po naszej interwencji nastąpiła poprawa warunków dla pieszych, a w kwietniu ruszyły prace przy budowie kluczowego elementu, czyli parkingu podziemnego.

graf. Trojmiasto.pl

Parking podziemny gotowy w stanie surowym



Obiekt w surowym stanie jest już gotowy. Konieczne jest jeszcze wykonanie instalacji, prace wykończeniowe i montaż urządzeń wewnątrz, w tym windy i innych niezbędnych do funkcjonowania obiektu sieci technicznych. Przypomnijmy, że hala parkingowa o powierzchni 3586,78 m kw. i wysokości 2,6 m pomieści 140 samochodów i blisko 50 rowerów.

Oprócz tego, do tej pory, udało się wykonać roboty trakcyjne, jednak bez powieszenia przewodów trakcyjnych. Gotowa jest już konstrukcja tunelu ze schodami. Robotnicy zakończyli też prace przy stworzeniu sieci wodociągowej.

Urzędnicy informują, że wykonano ok. 55 proc. prac, a wchodzą one w kluczową fazę.

Wizualizacja węzła Chylonia po zakończeniu prac.
Wizualizacja węzła Chylonia po zakończeniu prac. mat. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego

Węzeł Chylonia: co pozostało do wykonania?



Do wykonania zostały instalacje, roboty wykończeniowe i montaż urządzeń w obiekcie parkingu podziemnego oraz oraz montaż przewodów jezdnych sieci trakcyjnej

Przed nimi roboty drogowe, w tym budowa nowej pętli trolejbusowo-autobusowej oraz zespołu toalet publicznych, których powierzchnia zabudowy to 100,08 m kw., przy kubaturze 370,30 m sześc.,

Koronawirus nie spowalnia prac



Prace mają zostać zakończone pod koniec lipca 2021 roku. Jak twierdzą władze Gdyni, na razie postępują bez przeszkód, choć ich znaczna część przypadła na czas epidemii koronawirusa.

- Wykonawca napotyka pewne trudności realizacyjne będące konsekwencją pandemii COVID-19, związane m.in. z organizacją robót w sposób zapewniający bezpieczny dystans wśród pracowników na budowie, utrudniające bezpośredni kontakt z instytucjami i podmiotami, z którymi z uwagi na formułę kontraktu wykonawca jest zobowiązany do uzgadniania w szczególności sposobu realizacji robót. Wykonawca dokłada wszelkich starań, aby napotykane trudności nie powodowały opóźnień w realizacji inwestycji. Do dzisiaj nie przedstawił konkretnych, uzasadnionych wniosków o zmianę terminu zakończenia robót z powodu COVID-19 - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Pierwsze wiadukty na Trasie Kaszubskiej. Film z września



Chylonia: mieszkania sprzedaż i wynajem

Opinie (102) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • Tak się kradnie miliony!!! (2)

    Razem z globalnymi korporacjami.
    Prace pochłoną 45,8 mln zł :)
    Za co? Za podziemny parking???

    • 5 0

    • (1)

      połowę tego pożera firma hard technik

      • 0 0

      • Ty downie

        Hard Technik. To d*pe tam ratuje Roverowi

        • 0 0

  • Panowie (1)

    Jakiś czas temu jeden rzucał takim " mięsem" do pracowników ,ze pomimo iż czasem zdarzy mi przeklnac to tyle co on nawet w roku przekleństw nie wypowiem ;)

    • 1 0

    • taka firma, pełna prostych ludzi

      • 0 0

  • miasto (1)

    Gdynia to powinna przekopac ulice i mieszkancom dac odpoczac od tych korkow , tyle lat rzadzenia a drogi wciaz te same, dziury , laty
    Nie wspomne ze tyle lat nie zapewnili miejsc pracy , tzn nie przyciagneli do nowoczesnego miasta inwestorow, firmy, spolki , itp

    • 5 1

    • Oczywiście! Jestem ZA

      Nowych dróg zero. Zero alternatywy dla wielu dzielnic. Chylonia i Cioswa ginie w korkach. O drodze OPAT tylko sie opowiada jak to fajnie by było gdyby powstała ale nic niestety się nie robi by wreszcie była. Droga czerwona tak samo a jakżeby pomogła Estakadzie...Nic tylko ławki i krzaczki powstają. Drogi makabra a parkingi sie zabiera...

      • 0 0

  • Gdyby był parking nadziemny np po drugiej stronie peronu (1)

    Mógłby pomieścić i 200 samochodów, byłby tańszy w budowie byłoby targowisko, ludzie mieliby pracę, etc etc,..

    • 5 2

    • Kucyk się dopiero rozwija

      • 1 0

  • A gdzie i kiedy kolejny woonerf Panie Łucyk?

    • 2 0

  • chylonia

    Kiedy wkońcu doczekamy się tunelu!!!! Nawet Rumia janowo będzie mieć Panie szczurek!!!!!!

    • 3 0

  • Bardziej potrzebny jest tunel i wiadukt na ul. Puckiej.Ekolodzy powinni pomierzyć ile m3 spalin dziennie idzie do atmosfery na

    Rocznie pewnie wiecej idzie spalin do nieba na tych dwóch przejazdach niż ze wszystkich kopciuchów w Gdyni , nie licząc godzin straconego czasu ludzi.Pewnie P.Szczurek do wyborów nie wspomni nic na ten temat .Przed samymi wyborami pocieszy łosi na niego głosujących że będzie robił to i tamto a w efekcie zakończy na pomalowaniu jezdni farbą ( to się nie da)

    • 3 0

  • Murzynowo

    Gdzie ruchome schody?

    • 1 0

  • tunel

    a co z tunelem chylonska -hutnicza

    • 3 0

  • po drugiej stronie torów Bangladesz. (6)

    dlaczego urząd miasta nie uporządkuje tego placu i wzorem Gdańska, Redy, Rumi, Wejherowa nie zrobi parkingu Parkuj i jedź?

    • 50 4

    • Gdynia - betonowe miasto zarządzane przez urzędników - łapówkarzy. (3)

      • 4 2

      • Przedstaw dowody łapówkarstwa. (2)

        • 0 2

        • Ślepy??? (1)

          Prace pochłoną 45,8 mln zł

          • 2 0

          • Trzeba było ze szwagrem zrobić taniej

            • 0 1

    • nie da sie

      bo to Gdynia, tutaj inwestycji jak na lekarstwo, tylko obiecanki i wizualizacje

      • 5 3

    • Szczurek był tam ze 3 razy..

      ..chwilę przed jego przyjazdem przejeżdżały koparki wyrównujące "księżycową" nawierzchnię, po to, by wyglądało nieco lepiej - oczywiście wystarczało to na jakieś max 2 tygodnie i wracał stan poprzedni. Działkowcom z działek na przeciw dworca - aż do Hutniczej - kazano się zawinąć stamtąd jakieś 10 lat temu, bo "zaraz" będą wjeżdżały buldożery - do dziś nie zrobiono w tym miejscu absolutnie nic. Pętla przy dworcu - również w planach od 15 lat, nie ruszono nic. Mogę wymieniać dalej...

      • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.