• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Półmetek prac przy budowie węzła Chylonia

Patryk Szczerba
6 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Postępy prac na pl. Dworcowym w Chyloni

Prace na pl. DworcowymMapka w Gdyni, gdzie powstaje integracyjny węzeł Chylonia, są na półmetku. Gotowy jest już m.in. obiekt parkingu podziemnego w stanie surowym, tunel ze schodami i sieć wodociągowa. W lipcu 2021 roku inwestycja ma zostać zakończona.



Czy śledzisz postępy miejskich inwestycji?

23 września 2019 roku Gdynia podpisała umowę z konsorcjum Roverpol - Rover Infraestructuras na budowę węzła Chylonia. Cztery dni później wykonawcy przekazano plac budowy. Prace pochłoną 45,8 mln zł. Większość finansuje Unia Europejska.

Na przełomie roku 2019 i 2020 rozpoczęły się prace budowlane.W lutym po naszej interwencji nastąpiła poprawa warunków dla pieszych, a w kwietniu ruszyły prace przy budowie kluczowego elementu, czyli parkingu podziemnego.

Parking podziemny gotowy w stanie surowym



Obiekt w surowym stanie jest już gotowy. Konieczne jest jeszcze wykonanie instalacji, prace wykończeniowe i montaż urządzeń wewnątrz, w tym windy i innych niezbędnych do funkcjonowania obiektu sieci technicznych. Przypomnijmy, że hala parkingowa o powierzchni 3586,78 m kw. i wysokości 2,6 m pomieści 140 samochodów i blisko 50 rowerów.

Oprócz tego, do tej pory, udało się wykonać roboty trakcyjne, jednak bez powieszenia przewodów trakcyjnych. Gotowa jest już konstrukcja tunelu ze schodami. Robotnicy zakończyli też prace przy stworzeniu sieci wodociągowej.

Urzędnicy informują, że wykonano ok. 55 proc. prac, a wchodzą one w kluczową fazę.

Wizualizacja węzła Chylonia po zakończeniu prac. Wizualizacja węzła Chylonia po zakończeniu prac.

Węzeł Chylonia: co pozostało do wykonania?



Do wykonania zostały instalacje, roboty wykończeniowe i montaż urządzeń w obiekcie parkingu podziemnego oraz oraz montaż przewodów jezdnych sieci trakcyjnej

Przed nimi roboty drogowe, w tym budowa nowej pętli trolejbusowo-autobusowej oraz zespołu toalet publicznych, których powierzchnia zabudowy to 100,08 m kw., przy kubaturze 370,30 m sześc.,

Koronawirus nie spowalnia prac



Prace mają zostać zakończone pod koniec lipca 2021 roku. Jak twierdzą władze Gdyni, na razie postępują bez przeszkód, choć ich znaczna część przypadła na czas epidemii koronawirusa.

- Wykonawca napotyka pewne trudności realizacyjne będące konsekwencją pandemii COVID-19, związane m.in. z organizacją robót w sposób zapewniający bezpieczny dystans wśród pracowników na budowie, utrudniające bezpośredni kontakt z instytucjami i podmiotami, z którymi z uwagi na formułę kontraktu wykonawca jest zobowiązany do uzgadniania w szczególności sposobu realizacji robót. Wykonawca dokłada wszelkich starań, aby napotykane trudności nie powodowały opóźnień w realizacji inwestycji. Do dzisiaj nie przedstawił konkretnych, uzasadnionych wniosków o zmianę terminu zakończenia robót z powodu COVID-19 - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Pierwsze wiadukty na Trasie Kaszubskiej. Film z września



Opinie (102) 1 zablokowana

  • w okolicy zaczeli budować deweloperzy więc trzeba im wybudować parking (3)

    to tak samo jak z parkingiem pod tzw parkiem centralnym

    • 18 2

    • To normalne (2)

      Wszędzie na świecie miasta budują infrastrukturę aby zachęcić ludzi do zamieszkania w danym miejscu.

      • 2 3

      • (1)

        co za brednie zenujacych pracownikow siwego oszusta. najpierw zaprzyjazniony z siwym deweloper kupuje tam gdzie otoczenie dopiero bedzie zmieniane poprzez miejskieinwestycje celem podniesienia wartosci przyszlej nieruchomosci a kupuje taniej bo otoczenie przeciez jest tragiczne np central park i biurowiec kolezki

        • 4 2

        • pomijam juz zmienianie plany zagospodarowania przestrzennego dopiero jak nieruchomosci znajda sie juz we wlasciwych rekach np dzialki lesne lub bank przy 10 lutego

          • 3 2

  • Patrze na ten 'węzeł integracyjny' i co się zmieni?

    Powstanie podziemny parking. Tylko po co? Ludzie będą jechać do centrum Chyloni, żeby przesiąść się na autobus? Tym bardzeij, że zawsze kiedy chciałem tam zaparkować, to było miejscie. Więc po co ten cały węzeł? Acha, przeceiż developer buduje na terenie dawnego rynku....

    • 20 7

  • tunele wiadukty przejścia bezkolizyjne

    Pucka Północna

    • 18 1

  • rozbudowa drogi

    Kropla w morzu potrzeb rozbudowy drog w miescie Gdynia
    Dzielnice polnoce gdyni, tu sie az prosi o inwestycje w drogi
    Czy wladze miasta nie widza?

    • 14 4

  • Skansen architektury końca XXw

    Parking podziemny z funkcją pętli trolejbusów i elementami placu dworcowego. Gdyński styl myślenia o przestrzeniach publicznych jak na obrazku.

    • 10 2

  • Opinia wyróżniona

    Zamiast zrobić PLAC dworcowy, wygląda na to, że teren będzie zagospodarowany dokładnie tak jak obecnie, jedynie odświeżony i dostanie parking podziemny. Ale jeśli musi być tak zagospodarowany to trzymam kciuki żeby działał jako sprawny węzeł

    • 22 2

  • Kiedy pętla dla 163 i 198 po drugiej stronie dworca? (2)

    • 16 0

    • Po likwidacji slumsów na Meksyku.

      • 1 1

    • już nie będzie

      odcięto dojazd wzdłuż torów...

      • 0 1

  • Rzeczywiście priorytetowa inwestycja, (1)

    a wiaduktu nad (lub tunelu pod) przejazdem kolejowym na Puckiej (ew. Północnej) jak nie było, tak nie ma. I nie zapowiada się. W Gdyni rzeczywiście rządzą geniusze od planowania rozwoju miasta. I prawie każde rozwiązanie drogowe s....ne wręcz koncertowo. Gratulacje. A więc pędem do telewizji i pierś wypięta do orderów.

    • 18 1

    • W tej sprawie zgłoś się do kolejarzy. Oni odpowiadają za wiadukty i tunele.

      Pisano też o tym w trójmiasto.pl

      • 1 0

  • To powinno trwac 1-2 msc

    Co to za problem w tyle osob postawic budynek, troche asfaltu wylac i gotowe

    • 7 9

  • Tunel na Puckiej to priorytet (1)

    Teraz czas na tunel....Kierowcy maja dosc stania w korkach czasem po 40 minut. Nie ma swobodnego przejazdu pomiędzy dwiema bardzo zaludnionymi dzielnicami (Chylonia-Pogorze) . Brak drożności powoduje także zatkanie innych kluczowych ulic jak Chylońska, Hutnicza czy inne

    • 24 3

    • Korki to dopiero będą jak uruchomią tunel

      Zwiększy się znacznie ruch na Chylońskiej, Puckiej i Unruga. Niezbyt kolorowo to widzę. Jedynym plusem będzie naprawienie dziurawej i przerzucanej ze strony na stronę drogi rowerowej wzdłuż Puckiej.

      • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane