Chylonia: będą mieszkania przy nowym węźle
Postępy prac na pl. Dworcowym w Chyloni
Prace na pl. Dworcowym w Gdyni, gdzie powstaje integracyjny węzeł Chylonia, są na półmetku. Gotowy jest już m.in. obiekt parkingu podziemnego w stanie surowym, tunel ze schodami i sieć wodociągowa. W lipcu 2021 roku inwestycja ma zostać zakończona.
Czy śledzisz postępy miejskich inwestycji?
Na przełomie roku 2019 i 2020 rozpoczęły się prace budowlane.W lutym po naszej interwencji nastąpiła poprawa warunków dla pieszych, a w kwietniu ruszyły prace przy budowie kluczowego elementu, czyli parkingu podziemnego.
Parking podziemny gotowy w stanie surowym
Obiekt w surowym stanie jest już gotowy. Konieczne jest jeszcze wykonanie instalacji, prace wykończeniowe i montaż urządzeń wewnątrz, w tym windy i innych niezbędnych do funkcjonowania obiektu sieci technicznych. Przypomnijmy, że hala parkingowa o powierzchni 3586,78 m kw. i wysokości 2,6 m pomieści 140 samochodów i blisko 50 rowerów.
Oprócz tego, do tej pory, udało się wykonać roboty trakcyjne, jednak bez powieszenia przewodów trakcyjnych. Gotowa jest już konstrukcja tunelu ze schodami. Robotnicy zakończyli też prace przy stworzeniu sieci wodociągowej.
Urzędnicy informują, że wykonano ok. 55 proc. prac, a wchodzą one w kluczową fazę.
Węzeł Chylonia: co pozostało do wykonania?
Do wykonania zostały instalacje, roboty wykończeniowe i montaż urządzeń w obiekcie parkingu podziemnego oraz oraz montaż przewodów jezdnych sieci trakcyjnej
Przed nimi roboty drogowe, w tym budowa nowej pętli trolejbusowo-autobusowej oraz zespołu toalet publicznych, których powierzchnia zabudowy to 100,08 m kw., przy kubaturze 370,30 m sześc.,
Koronawirus nie spowalnia prac
Prace mają zostać zakończone pod koniec lipca 2021 roku. Jak twierdzą władze Gdyni, na razie postępują bez przeszkód, choć ich znaczna część przypadła na czas epidemii koronawirusa.
- Wykonawca napotyka pewne trudności realizacyjne będące konsekwencją pandemii COVID-19, związane m.in. z organizacją robót w sposób zapewniający bezpieczny dystans wśród pracowników na budowie, utrudniające bezpośredni kontakt z instytucjami i podmiotami, z którymi z uwagi na formułę kontraktu wykonawca jest zobowiązany do uzgadniania w szczególności sposobu realizacji robót. Wykonawca dokłada wszelkich starań, aby napotykane trudności nie powodowały opóźnień w realizacji inwestycji. Do dzisiaj nie przedstawił konkretnych, uzasadnionych wniosków o zmianę terminu zakończenia robót z powodu COVID-19 - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Pierwsze wiadukty na Trasie Kaszubskiej. Film z września