- 1 Tam z Gdańska jeszcze nie lataliśmy (147 opinii)
- 2 Ruszył remont, którego nikt nie chciał robić (36 opinii)
- 3 1 tys. za przywiązanie psa przed sklepem (439 opinii)
- 4 Dał popis przed policjantami. Zatrzymali go (96 opinii)
- 5 25 lat więzienia za zabójstwo 84-latki (124 opinie)
- 6 Czy były problemy z pociągami Newagu? (103 opinie)
Polsa bez logo. Zalew kopii i plagiatów
Konkurs na zaprojektowanie logo Polskiej Agencji Kosmicznej został odwołany. Mimo że propozycji było aż 400, wiele z nich okazało się... plagiatem i kopiami innych logotypów, które można znaleźć w internecie. Na razie nie wiadomo, czy i kiedy zostanie ogłoszony nowy konkurs.
Logotypy ściągnięte z sieci
Na konkurs odpowiedziało 400 osób i firm. Niewiele sobie jednak zrobiły z warunków plebiscytu, bo agencja została zasypana propozycjami skopiowanymi z internetu. W czasie weryfikacji zgłoszeń komisja odnalazła nadesłane logotypy w internecie m.in. na branżowych amerykańskich stronach.
- Niestety, żaden z przysłanych projektów nie spełnił wymogów estetycznych logotypu - mówi Katarzyna Tylingo-Chmielewska, dyrektor biura organizacyjnego Polskiej Agencji Kosmicznej. - Poza tym, pomimo faktu, że wpłynęło blisko 400 projektów, w wielu przypadkach mieliśmy do czynienia z pracą odtwórczą. W związku z tym wstępna weryfikacja okazała się dużo bardziej czasochłonna, niż zakładaliśmy. W ocenę formalną była zaangażowana kilkuosobowa komisja. W tej chwili rozważamy ogłoszenie kolejnego konkursu, bo trudno sobie wyobrazić, by agencja funkcjonowała bez logo.
Drobiazgowa analiza nadesłanych propozycji i unieważnienie konkursu pozwoliły agencji uniknąć niepotrzebnego skandalu i zamieszania w mediach, z którym mieliśmy do czynienia w przypadku wyboru logotypów miast np. Suwałk czy Białegostoku, albo igrzysk olimpijskich w Tokio w 2020 r.
Rekrutacja trwa
Obecnie, poza ponownym rozpisaniem konkursu na logo, Polsa pracuje nad obsadą wakatów na kilku stanowiskach i nad stroną internetową. Poza zatrudnieniem nowych osób, agencja musi powtórzyć też proces rekrutacji na stanowisko głównej księgowej.
- Kandydaci nie przeszli weryfikacji (testów) i dlatego konkurs na to stanowisko należy powtórzyć - dodaje Katarzyna Tylingo-Chmielewska. - Wkrótce też rozpoczniemy rekrutację na dwa stanowiska kierownicze w samym Gdańsku. Będziemy szukać Dyrektora Departamentu ds. Edukacji i Dyrektora Departamentu ds. Badań i Innowacji. Od przyszłego tygodnia dołączy do nas nowa osoba od reklamy, która na miejscu wspomoże zatrudnionego w Warszawie specjalistę ds. promocji w obsłudze medialnej i marketingowej.
Roczny budżet funkcjonowania Polsy ma wynieść 10 mln zł. W agencji ma pracować ok. 50 osób. Więcej o warunkach zatrudnienia pisaliśmy tutaj.
Miejsca
Opinie (134) 1 zablokowana
-
2016-06-21 08:29
Jak sprawdzić czy logo nie jest plagiatem?
Wykrycie plagiatu nie jest takie proste. No bo jak to sprawdzić? Należałoby logo porównać ze wszystkimi grafikami na świecie. Fajnie opisano to w tym artykule: http://znakitowarowe-blog.pl/sprawdzic-logo-nie-jest-plagiatem/ Z twórcą powinno się podpisać umowę w której za plagiat zapłaci ogromne odszkodowanie i po sprawie. Wtedy dwa razy się zastanowi zanim coś skopiuje.
- 0 0
-
2016-03-10 08:46
Nie przypadkowo
To nie prawda, że dobre logo rodzi się przypadkowo. Z resztą twojego komentarza się zgadzam, ale ten punkt to bzdura, szczególnie że to logo nie powstało przypadkiem, a jedynie nie podobało się jakoś szczególnie. Może wyprzedziło swój czas co czyni ten wybór jeszcze ciekawszym? Podajesz przykład Nike, a zapominasz o takich słynnych logotypach jak IBM, Apple, Mercedes, McDonald's, Coca-Cola - żadne nie powstało "przypadkiem"
- 0 0
-
2015-11-09 15:09
(1)
Należy rozwiązać tę instytucję, a zaoszczędzone pieniądze przekazać hospicjom, gdzie jak się okazuje brakuje pieniędzy na opiekę paliatywną.
- 51 9
-
2016-03-09 21:43
Tak i najlepiej, żebyśmy tylko i wyłącznie opiekowali się dziecmi i starymi ludzmi, rąbać technologie, rąbać naukę, jakiś postęp. Mieszkajmy w namiotach i sadźmy ziemniaki, bo przeciez wydawanie pieniędzy na rozwój jest kompletnie bez sensu, mozna kupić za to więcej ziemniaków i cebuli.
- 0 0
-
2015-11-09 15:37
W artykule jest napisane, że szukają kogoś tam do pracy. To czemu nic u nich na stronie o tym nie ma? (3)
Jakieś tajne to szukanie? Nie ma tez żadnych nazwisk oprócz szefa. Dziwne.
- 18 0
-
2015-11-09 18:17
(1)
Spokojnie, praca ci tam nie grozi, skoro nawet wyszukiwarki internetowej nie ogarniasz.
Tu masz ogłoszenia:
http://bip.kprm.gov.pl/kpr/bip-kancelarii-prezesa/nabor-na-wolne-stanowis- 1 1
-
2015-11-14 20:36
Jacie przeglądam te oferty, instytucja cała w dyrektorach,
zapewne nieliczne podrzędne posady zarezerwowane dla członów rodzin, partyjnych znajomych i znajomych królika. Z ciekawości wy-googluje życiorysy tych zwycięzców procesu rekrutacyjnego, będzie kupa śmiechu:)- 0 0
-
2015-11-09 16:41
bo narazie próbują ogarnąć stronę internetową wszak do tego potrzebny jest etat
...od przyszłego tygodnia dołączy do nas nowa osoba od reklamy, która na miejscu wspomoże zatrudnionego w Warszawie specjalistę ds. promocji w obsłudze medialnej i marketingowej.- 4 1
-
2015-11-13 22:30
Tej babie nie wierzę choćby na jotę.
Won z powrotem do sprzedawania fur!
- 0 0
-
2015-11-13 19:21
?
No ale..rozumiem, że kosmonauci latają w kosmos a logo projektują projektanci? Konkurs ma uznanych jurorów z powyższej dziedziny (komunikacja wizualna)?
Alternatywnie, tworzyć każdy może....- 0 0
-
2015-11-09 14:52
A Pani prezes to ładną pensyjke przytula (15)
- 129 29
-
2015-11-09 14:54
trzeba bylo zostac Panią/Panem prezesem (4)
a nie wylewać żale
- 45 52
-
2015-11-12 16:38
pani prezes zatrudniona była poprzednio w salonie samochodowym, jakim cudem dostała tę posadę możemy się domyślać. A na kosmosie i estetyce to ona się zna jak ja na balecie czyli wcale.
poza tym rozpoczęła rekrutacje po czym anulował twierdząc że ludzie są niekompetentni. Cuda wianki!
Agencja kolejna wydmuszka- 1 0
-
2015-11-09 15:42
(2)
tu nie chodzi o zazdrość posady, ale ekonomiczne jej uzasadnienie
- 40 9
-
2015-11-09 15:56
(1)
Pensja sama w sobie jest ekonomicznym uzasadnieniem
- 10 17
-
2015-11-09 18:17
Ale posada juz nie, nie pisze o pensji
- 14 3
-
2015-11-09 15:05
10 ml zł rozdzielić na 50 osób i podzielić to przez 12 mc-y to wychodzi średnio po 16 tys. na rękę miesięcznie (5)
- 25 16
-
2015-11-09 15:51
(1)
Widzę, że kalkulator i myślenie cię przerastają. Jak już to 16 tys. brutto a nie na rękę. Po drugie budżet to nie tylko pensje, te nie stanowią pewnie nawet połowy kosztów.
- 9 2
-
2015-11-09 18:16
Jaaaasne. Ten sprzęt, te rakiety, które będą startować z GPNT!
- 14 6
-
2015-11-09 15:45
No tak - a budynek itp. sam się utrzyma...
- 14 4
-
2015-11-09 15:10
10 baniek to cały roczny budżet (1)
a nie tylko pensyjki
- 30 6
-
2015-11-09 15:13
Dla marksistów z "R" to nie ma znaczenia.
- 8 10
-
2015-11-09 15:57
a może na logo 10 letnie passerati w tedeiku
co niemiec tylko do kościoła jeździł, idealnie współgra z kompetencjami przywódców agencji
- 16 4
-
2015-11-09 15:56
No tak. Ty byś pracował społecznie, a po godzinach latał pod Dworzec bezdomnym zupę nalewać.
- 9 5
-
2015-11-09 15:43
może być śmieszniej?
- 9 1
-
2015-11-09 15:39
Trzeba było się wziąć do roboty... :)
- 4 13
-
2015-11-11 15:01
Cyrk
Na kółkach
- 0 0
-
2015-11-09 15:03
Projektowanie logo to bardzo trudna sprawa ! (9)
Dzis projektanci to mlodzi amatorzy i cwaniaczkowie ktorzy znaja konkursy z Facebook gdzie nie liczy sie projekt lecz wygrywa ilosc glosow od tepych znajomych i taki jest efekt. .Dobre logo rodzi sie przypadkowo jak logo ''Nike ''. Podejrzewam ze najwiecej cymbalki zaprojektowali jakies '' rakiety '' w logo ))). Czesto w skm sie slyszy ..Glosuj na FB na moje bo tylko ilosc glosow sie liczy ) nonsens. .Kiedys znany projektant sie wypowiedzial jak tworzyc dobre logo.........'' Tak dlugo mysl nad wzorem aby zostalo tylko to co ma zostac ''...........i tyle. . Logo musi byc rozpoznawalne w mig . Nike dzis ma takie logo ze nie potrzeba nazwy firmy pisac czyli to jest clou zagadnienia .
- 54 7
-
2015-11-10 22:34
(1)
To chyba nie znasz pojęcia marketingu, sam znak bez tego drugiego dzisiaj nic by nie znaczył.
- 1 0
-
2015-11-11 14:20
tak? to nie dokładnie tak jak mówisz... różnie to wygląda dla róznych kategorii...
część firm odchodzi od znaków graficznych na rzecz oryginalnej typografii i przypisanych marce kolorów ...
LEGO, SONY... Pamiętasz znaki graficzne? Ale na pewno widzisz krój liter...- 0 0
-
2015-11-09 21:20
Droga Komisjo ... (2)
Bardzo łatwo kogoś obrzucić błotem i napisać artykuł "Polsa bez logo. Zalew kopii i plagiatów" ... trudniej nieco wejść z autorami znaków w polemikę. To stwierdzenie zawarte w artykule jest tak samo puste jak pusty był regulamin na logo zawierający tak ogólnikowe zapisy odnośnie wymagań stawianych dla przyszłego projektu, że równie by pasował do konkursu na logo sklepu mięsnego. Podejście rzekomej komisji do tematu wydaje się być tak rażąco trywialne, że daje wrażenie zorganizowanej ustawki. Projektowanie znaku to nie wróżenie z fusów, czy też z ręki ... to praca oparta na jasno określonych oczekiwaniach, sprecyzowanych wytycznych zarówno pod względem technicznym jak i estetycznym. A więc Droga Komisjo, jak organizujesz konkurs na swoje logo i weryfikujesz nadesłane prace w internecie (czego nie neguje) i udało się Wam dotrzeć aż na strony "amerykańskie" to myślę a wręcz jestem tego pewien, iż niewiele wysiłku będzie was kosztować, Droga Komisjo, odszukanie na nich słowa "BRIEF" i wnikliwie zapoznanie się z jego znaczeniem. Przydało by się jeszcze proces projektowy ... ale to już chyba za dużo. Dopiero wtedy zabierzcie się do organizowania kolejnego konkursu, choć szczerze wątpię, żeby ktokolwiek po raz kolejny dał się na to nabrać. Wracając do plagiatów ... równie łatwo używa się słowa "przewał". Więc wydaje się, że pozostaniecie bez loga ... a przynajmniej stworzonego przez polaków ... pozostaje sprężynka.
- 6 0
-
2015-11-09 21:23
Pani Dyrektor nie wie co to brief, ona jest sąsiadką kogo trzeba... (1)
A Ty wyskakujesz z jakimś briefem...
- 5 1
-
2015-11-10 08:52
BRYF
jaki bryf? proszę lepiej podać kolory logotypu w Tampone.
- 0 0
-
2015-11-09 18:35
Dawno nie byłem tak zażenowany. (2)
"Dobre logo rodzi się przypadkowo". Spędzam na przeglądaniu internetu sporo czasu (w tym takie strony jak kwejk, 9gag lub gazeta.pl) i śmiało mogę powiedzieć, że to jest najgłupsza rzecz jaką przeczytałem w tym miesiącu.
A co do artykułu to stanowczo nie dowierzam w to co mówi Pani dyrektor PAK. Życzę powodzenia z rozpisywaniem kolejnych konkursów po takim dosadnym podsumowaniu wszystkich dotychczasowych uczestników.- 6 1
-
2015-11-09 22:25
oczywiscie ze dobre logo rodzi sie przypadkowo !
rozroznij '' dobre '' . Konkursow na logo sa miliony i powstaja miliony logotypow lecz jedynie kilka bedzie czyms kultowym. .........''Logo Swoosh jest, według badań, jednym z najbardziej rozpoznawalnych na świecie. Zgadnijcie, ile zapłacił za nie, Phil Knight założyciel firmy Nike.Twórcą tego prostego a zarazem łatwo zapamiętywanego znaczka jest Carolyn Davidson. Zaprojektowała go w 1971 roku będąc studentką sztuk plastycznych na Portland State University. Dziewczyna nie była ani znanym w środowisku grafikiem, nie miała też żadnego doświadczenia. Niesamowity zbieg okoliczności oraz olbrzymie szczęście sprawiło, że na butach, które dzisiaj nosimy, widnieje akurat jej logo.Znaczek swoosh nie przypadł do gustu ludziom go oceniającym. Oprócz Knighta werdykt miało wydać jeszcze czterech innych współpracowników. Każdy z nich był na nie. Argumenty, które padały z ich ust były różne. Wygląda jak odwrócony znak Pumy, przypomina logo użyte kilka lat temu przez Chryslera, ten znaczek nie akcentuje niczego, to zwykła dekoracja.Logo firmy (trzy paski) nawiązuje do wzmocnienia buta z trzech wąskich skórzanych pasków............Dobre logo moze powstac w 5 minut a nieraz w cały rok ! .... Czy jablko kojarzy sie z komputerem ? nie ! lecz jakos stalo sie slawnym znakiem firmy '' apple '' .........On (Jobs - dop. red.) powiedział: Wymyśliłem świetną nazwę: Apple Computer. Może pracował przy jabłoniach. Nawet go nie zapytałem. Może dla niego miało to jakieś inne znaczenie.Prawdziwa historia powstania logo Apple nie jest tak niezwykła. Zostało ono zaprojektowane przez Roba Janoffa w 1976 r. Oto, co Janoff miał do powiedzenia na ten temat:Kupiłem kilka jabłek, ułożyłem je w misce i szkicowałem przez około tydzień. Chciałem uprościć kształt jabłka i dodanie zarysu ugryzienia z boku pozwoliło mi uniknąć jego podobieństwa do wiśniowego pomidora.
Na pytanie czym kierował się, projektując znak firmowy Apple, odpowiedział:
Logo poprzedza flagę dumy gejowskiej o prawie rok, tak więc to nie było to - nie była to także mitologia stworzona wokół Alana Turinga! To również nie religijny mit O Ewie i Ogrodzie Edenu ani nie symbolika ugryzienia owocu wiedzy! ...]
To był szczęśliwy zbieg okoliczności, że bajt jest terminem komputerowym (byte i bite są podobnie brzmiącymi angielskimi słowami oznaczającymi odpowiednio bajt i kęs, ugryzienie - dop. red.).
Początkowo, logo miało czarno-białe barwy, jednak na prośbę Stevea Jobsa Janoff dodał do swojego projektu sześć kolorów w formie poziomych pasków. Kolory miały symbolizować unikalność komputera Apple II, który jako pierwszy na świecie mógł wyświetlić kolorową grafikę........Z kolei znany wszystkim haftowany krokodyl z koszulek polo Lacoste wziął się od postaci Rene Lacoste, francuskiego tenisisty, który w 1926 roku podczas US Open jako pierwszy założył koszulkę z krótkim rękawem. Amerykańska prasa ze względu na jego zaciętość na korcie ochrzciła go mianem Aligatora, co Lacoste postanowił wykorzystać gdy w 1933 roku rozpoczął produkcję koszulek do gry w tenisa. Od tamtej pory jego marka rządzi w kategorii sportowo-casualowej.....Historia zna jeszcze więcej przypadków ciekawostek dotyczących powstawania logo firm. Ile jest w nich prawdy, a ile legendy (bądź marketing story) tego nigdy się nie dowiemy..............Skoro najwieksze slawy projektowania i historia okreslaja powstanie dobre logo jako przypadek to chyba cos w tym jest !. .......Jakos o twoim logo nikt nie slyszal ))))...a jak czujesz sie zazenowany to pewnie jestes jakze znany z tworzenia dobrych logo ))))). Aby gadac kolego trzeba miec jakies osiagniecia w tych dziedzinach a nie sie wymadrzac a potem sie okazuje ze ktos tworzy loga za 100 zl dla warzywniaka i kwiaciarni na rogu .- 8 1
-
2015-11-09 19:03
Ja się wyleczyłem ze stawania w konkursach. Kiedyś zrobiłem taki błąd, moje logo zostało odrzucone. Wygrało inne, niespełniające nawet podstawowych (!) wymagań zamówienia... Po prostu kto miał wygrać, ten wygrał.
- 6 1
-
2015-11-09 15:36
a mnie się Nike zawsze z syrenką myli...
- 3 0
-
2015-11-09 14:58
10 tys. za logotyp? (7)
pewnie można i 100 tys. ale ja zamawiałem w ostatnim roku trzy rożne logotypy, każdy u innego grafika i płaciłem od 400 do 1200 zł.
- 49 65
-
2015-11-09 18:31
(2)
Dlatego musiałeś zamawiać 3...
- 12 7
-
2015-11-10 12:52
Przecież napisał, że 3 różne (1)
Znaczy np. dla 3 różnych marek. Ach te gamonie...
- 2 1
-
2015-11-10 17:40
Napisał
że trzy rożne a nie różne gamoniu. Trzy rożne a czwarty rożny sam pewnie strzelał.
- 0 0
-
2015-11-09 15:31
Logo Nike kosztowalo 12$, co nie znaczy, ze jakby dzisiaj tworzyli logo to wydaliby mniej niz 10 milionow (1)
10 tys PLN to nie jest wygorowana cena zakladajac profesjonalna obsluge - logo wformacie wektorowym z dokumentem okreslajacym sposob prezentacji w roznych kontekstach: listy, druki, ekrany. Na roznych tlach itd.
Zawsze mozna zrobic cos taniej, co nie znaczy, ze zawsze nalezy robic taniej.
Tu pytaniem powinno byc - czy my potrzebujemy takiej agencji?- 35 4
-
2015-11-10 11:49
Potrzebujemy.
- 2 0
-
2015-11-09 18:42
no nie 10 tys (1)
Tyle jest nagrody. Pani dyrektor juz zdaje się delikatnie tlumaczyc z wydatkow wszal mówi, ze pierwszy etap okazal się bardziej czasochlonny niz sie spodziewano. Mowa jest o kilkuosobowej komisji ktora w pocie czola musiala pracowac kilka dni by odsiac niespelniajace wymogów estetycznych i zapewne formalnych plagiaty. Byc moze wymagalo to kilku konferencji, bankietow wznanej sieci hoteli, szkolenia w grecjji itp. Drogie robaczki koszt wylonienia zwyciezcy jest zdecydowanie wiekszy niz nagroda
- 10 0
-
2015-11-10 09:11
Niestety ale wyłowienie plagiatów to jest baaardzo trudną sprawą
Szczególnie jeśli weźmiesz pod uwagę miliony logo na różnych stronach z wektorami itp. Nikt, kto nawet na codzień zajmuje się tworzeniem grafiki, nie jest w stanie rozpoznać każdy plagiat.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.