- 1 Nasze dane osobowe fruwają jak konfetti (129 opinii)
- 2 Tysiące ton soli na drogach Trójmiasta (173 opinie)
- 3 Od dziś korekta rozkładu jazdy tramwajów (81 opinii)
- 4 Nazistowski ośrodek w żydowskiej willi (159 opinii)
- 5 "Bombowe" wojny gangów na zdjęciach (211 opinii)
- 6 Był HIT, było Tesco, będzie osiedle (307 opinii)
Polski Ład: na jakim etapie są trójmiejskie inwestycje
Cztery inwestycje drogowe z Trójmiasta dostały dofinansowanie na blisko 131 mln zł w ramach Polskiego Ładu. Sprawdziliśmy, na jakim etapie przygotowań do ich realizacji są samorządy.
- Mamy nadzieję, że te inwestycje - wśród nich są duże i strategiczne - będą gotowe i oddane do użytku w ciągu najbliższych dwóch-trzech lat - powiedział wojewoda Dariusz Drelich.
Sprawdziliśmy, na jakim etapie przygotowań do realizacji zadań są Gdynia, Gdańsk i Sopot. Wszystkie miasta dostały dofinansowanie na inwestycje drogowe.
Chwarznieńska: przetarg na przełomie roku
Gdynia jako jedyna w Trójmieście dostała dofinansowanie na dwie inwestycje.
30 mln zł przyznano na rozbudowę ul. Chwarznieńskiej
Wszystko o przebudowie ul. Chwarznieńskiej
Władze Gdyni podkreślają, że rozbudowa ul. Chwarznieńskiej ma za zadanie odciążyć newralgiczną arterię drogową biegnącą przez centrum dzielnicy Witomino.
- Jeśli chodzi o ul. Chwarznieńską, właśnie kończymy weryfikację dokumentacji projektowej i pozyskujemy końcowe uzgodnienia od gestorów sieci. Na przełomie roku chcemy ogłosić przetarg na prace budowlane - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - Ul. Chwarznieńska projektowana jest jako ulica jednojezdniowa o dwóch pasach ruchu wraz z zatokami autobusowymi, miejscami postojowymi, drogą rowerową, obustronnymi chodnikami, małą architekturą oraz niezbędną infrastrukturą techniczną i nasadzeniem zieleni. Znacznie usprawni komunikację pomiędzy centrum miasta a Gdynią Zachód i Obwodową - dodaje.
Starowiejska czeka na przemianę od lat
5 mln zł z Polskiego Ładu pójdzie na przebudowę ul. Starowiejskiej
Starowiejska to najstarsza ulica Gdyni, a o jej przebudowie mówi się co najmniej od 10 lat. Ostatnio o koncepcji przemiany tej ulicy informowaliśmy szczegółowo w lutym tego roku.
Nadmierną prędkość kierowców mają tam ograniczać siedziska z zielenią i ogródki gastronomiczne. Nie będzie ingerencji w układ przebiegu jezdni i krawężników, a brukowana nawierzchnia ma być remontowana w miejscach najbardziej zniszczonych. Zupełnie nowe mają być oświetlenie i chodnik.
- Obecnie kończymy przygotowanie projektu. W pierwszym kwartale przyszłego roku chcemy ogłosić przetarg na roboty budowlane. Zadanie realizowane jest w ramach Klimatycznego Centrum. Dzięki inwestycji ulice Starowiejska i Abrahama, stanowiące historyczny układ urbanistyczny miasta, zyskają bezpieczną, niepowtarzalną i przyjazną dla mieszkańców przestrzeń - mówi wiceprezydent Łucyk.
Gdańsk pracuje nad projektem ul. Kielnieńskiej
Jak informują władze Gdańska, miasto jest na końcu prac projektowych związanych z przebudową ul. Kielnieńskiej
Czytaj też:
Jak powinna wyglądać ul. Kielnieńska? Radni Osowej chcą konsultacji społecznych
- Umowa na projekt ul. Kielnieńskiej zostanie zrealizowana do końca listopada - dokładnie mowa o odcinku od obwodnicy S6 do wiaduktu kolejowego na styku Obwodnicy Trójmiasta z Obwodnicą Metropolitalną Etap I - informuje Izabela Kozicka-Prus z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
W ramach umowy zaprojektowane zostaną:
- przebudowa ul. Kielnieńskiej w przekroju 2x1, od pętli autobusowej przy obwodnicy do skrzyżowania z ul. Drawską
, zaprojektowana zostanie droga rowerowa, chodniki, oświetlenie, system odwodnienia, urządzeniem zieleni z wykorzystaniem retencji wody opadowej,
- budowa ul. Nowa Koziorożca w przekroju 2X1, od centrum handlowego Czerwona Torebka do ul. Kielnieńskiej, z chodnikami, zjazdami, ciągiem pieszo-rowerowym, terenem rekreacyjnym, systemem odwodnieniowym, oświetleniem, urządzeniem zieleni z wykorzystaniem retencji wody opadowej, nasadzeniami zieleni.
- Obecnie projekt jest skierowany na geodezyjne narady koordynacyjne w Gdańsku i Gdyni. Dokumentacja jest uzgodniona dla poszczególnych branż, oczekujemy wydania pozwolenia wodno-prawnego - informuje Kozicka-Prus. - Koszt całej inwestycji szacowany jest na około 85 mln zł, z założenia Polskiego Ładu wynikało, że musimy mieć w tym przypadku 5 proc. wkładu własnego, czyli wnioskowaliśmy o kwotę 80 750 000 zł i tyle otrzymaliśmy.
Sopot planuje rozpocząć prace wiosną 2022
Władze Sopotu podkreślają, że dofinansowany kwotą 15,2 mln zł projekt przebudowy układu drogowego w ul. 3 Maja
- W jego przygotowaniu brali udział mieszkańcy. Prowadziliśmy szerokie konsultacje społeczne, dzięki którym udało się wypracować bardzo dobry projekt i zmieniono pierwotną koncepcję tej inwestycji. Obecnie trwa ostatnia faza projektowania, wystąpiono o konieczne uzgodnienia. Mamy nadzieję, że do końca br. projekt będzie gotowy. Jeśli tak się stanie, w styczniu 2022 r. będziemy mogli ogłosić przetarg. Dzięki inwestycji zmieni się układ komunikacyjny. - informuje Katarzyna Alesionek z Urzędu Miasta Sopotu.
Czytaj też:
Ważna ulica w Sopocie będzie przebudowana
W ramach przebudowy:
- powstaną trzy ronda,
- powstanie droga rowerowa,
- zmodernizowana zostanie kanalizacja deszczowa,
- powstaną zbiorniki retencyjne, które zabezpieczać będą ten fragment miasta przed zalewaniem.
- Równolegle z przebudową układu drogowego wymienimy oświetlenie uliczne na energooszczędne. Dokonamy nowych nasadzeń drzew i zieleni niskiej - zapowiada Alesionek.
Szacunkowy koszt inwestycji to ok. 16 mln zł. Dofinansowanie z rządowego projektu Polski Ład pokryje 95 proc. tej kwoty.
- O ile procedura przetargowa przebiegnie bez zakłóceń, chcemy rozpocząć prace na ul. 3 maja wiosną 2022. Planujemy, że potrwają do końca 2023 roku - mówi Alesionek.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-10-28 07:11
W Gdyni liczy się tylko ulica Chwarznieńska i Witomino ... (8)
Reszta dzielnic jest lekceważona... Chylonia nie może doprosić się tunelu na Puckiej... Obłuże poszerzenia Unruga do dwóch jezdni..
- 54 22
-
2021-10-28 07:20
Ale przecież ten remont Chwarznienskiej nic tak naprawdę nie zmieni (1)
- 14 2
-
2021-10-28 09:48
- Budowa tej drogi to jedna z naszych strategicznych decyzji, a nie przedwyborcza obietnica - mówi Janusz Śniadek,
...
- Już dwa lata temu wpisaliśmy to w nasz program rozwojowy dla Polski - dodaje jego partyjny kolega Jarosław Sellin
...
- My stawiamy sprawę jasno: OPAT stanie się rzeczywistością, gdy PiS przejmie władzę - podkreśla Marcin Horała,- 8 0
-
2021-10-28 07:20
???? (3)
Pokaż mi w którym miejscu bo od lat tam się nic nie dzieje !!!
- 12 0
-
2021-10-28 08:42
(2)
Rozbudowa Chwarznieńskiej do 2x2 od obwodnicy do pętli autobusowej, budowa kładki nad Chearznieńską, budowa zbiornika retencyjnego wraz z remontem kilku ulic, budowa basenu koło szkoły. Wymieniłem kilka inwestycji ale pewnie można by podać więcej przykładów.
- 5 3
-
2021-10-28 10:01
(1)
Poszerzenie Chwarznieńskiej od Obwodnicy to nie Witomino! Kładka to swoją drogą niewypał. W żaden sposób nie jest wykorzystywana przez pacjentów "Za falochronem". Zbiornik retencyjny? To jest mały basenik z którego mieszkańcy nie mają żadnego pożytku.
- 4 3
-
2021-10-28 20:32
Budowa centrum sąsiedzkiego, nowe boisko piłkarskie wraz z bieżnia kolo SP35 i to pewnie nie wszystko. Pokazuje tylko, że mówienie o tym, że od lat tam się noc nie dzieje nie jest do końca prawdziwe.
- 0 1
-
2021-10-28 11:03
tak rzadzi gdynia
w gdyni nic sie nie zmienia na lepsze
gdzie rozbudowa estakady, drogi do portu, obwodnicy, kolei na polnoc gdyni , tunelu w chylonii
wszystko tylko w planach
a wladze buduja kolejny manchatan, apartamentowce ktore stac beda puste
i zamiast mieszkancow bedzie szczurow w pustostanach- 3 2
-
2021-10-28 13:24
Mieszkańcy Chyloni chcą tunel na Puckiej?
Chyba jacyś miłośnicy korków pod oknami. Bo wybudowaniu tunelu korek stanie na całej Puckiej i Chylońska też się zatka. Na pewno mieszkańcy będą zadowoleni.
- 1 0
-
2021-10-28 07:08
3 maja w Sopocie (18)
to sygnalizacja drogowa co 100m. Ulica ma kilkaset metrów długości, a w godzinach szczytu lub w sezonie, można tam spędzić 30 minut!
- 40 6
-
2021-10-28 08:32
chyba nigdy tam nie jechałeś :D (1)
mieszkam tu 30 lat i ten opis jest kompletnie z czapy
- 6 6
-
2021-10-28 09:49
nie mów tak bo będzie mu przykro
tam skąd pisze na podkarpaciu
- 4 2
-
2021-10-28 08:36
Ale wiesz, ze to nie sygnalizacje powodują korki? (10)
Tylko za duża liczba aut. Sygnalizacja jedynie stara się kierować ruchem, ale ogólnej przepustowości nie zmniejsza.
- 11 1
-
2021-10-28 08:44
ważne, żeby myśleć o poprawie przepustowości ruchu ludzi (7)
droga dla rowerów ma dla ludzi kilkakrotnie większą przepustowość niż jezdnia dla samochodów. W tylko co piątym samochodzie jedzie więcej niż jeden człowiek - kierowca, to znaczy że jest to najbardziej terenochłonny środek transportu w mieście. Dlatego sensowne jest kładzenie nacisku na rozwój połączeń SKM (wzrost częstotliwości, wymiana taboru, poprawa dostępności do stacji) i tworzenie dobrej infrastruktury rowerowej.
- 9 1
-
2021-10-28 09:03
Serio? (2)
Komunikacją mam do pracy 1,5 godziny, autem 20 minut. Co wybierzesz geniuszu?
- 3 1
-
2021-10-28 10:07
Ja mam do pracy komunikacją 30 min. Pieszo dokładnie tyle samo. A rowerem czy samochodem z 10 min. Już wolę iść pieszo i się przewietrzyć, niż jechać wiecznie spóźnioną komunikacją i jeszcze narażać się na uciążliwe zapachy współpodróżnych, zwłaszcza tych popijających tanie piwo.
- 6 0
-
2021-10-28 10:33
No to teraz powiedz gdzie mieszkasz i gdzie pracujesz...
W 20min przejeżdżam w szczycie 2-3km samochodem. Skąd dokąd jedzie się komunikacją w 1,5h taki dystans?
- 1 0
-
2021-10-28 09:53
a wprowadzić PRAWeM w całym Trójmieście (2)
po ulicach Gdańska, Gdyni, Sopotu mogą jeździć w dni parzyste tylko ci z numerami parzystami - a w nieparzyste odwrotnie.
i powinno to dotyczyć wszystkich bez wyjątku włącznie z Tirami i Taxi.
a to są same zalety - mniej korków, więcej wolnych parkingów, bardziej ECO.- 3 1
-
2021-10-28 10:36
Taaa, tu jest Polska. (1)
Każdy kupi po dwa gruzy i będzie je wymieniał.
- 2 0
-
2021-10-28 14:54
a ilu stać na dwa graty? ... koszty oc, paliwa, utrzymania!
a z żoną to nawet 4x ,,, i to jeszcze jakoś kolo musi zaparkować pod domem ...
- willa z ogrodem mała- 1 0
-
2021-10-28 10:36
powiedz to tym którzy są wykluczeni komunikacyjne bo rozebrano linie kolejowe po to by budować ścieżki rowerowe. Przez takie działania wzrasta ruch aut w miastach bo mieszkańcy nie mają jak dojechać.
- 2 0
-
2021-10-28 09:40
U nas w Trójmieście światła hamują...
- 2 0
-
2021-10-28 10:23
Tramwaje też potrafią stać w korku i jakoś nikt nie napisze że do dlatego iż jest ich za dużo. Ciekawe że parę lat temu na przyczynę korków na autostradzie uznano bramki a na obwodnicy każde zdarzenie drogowe powoduje zator. Argument że czegoś jest za dużo trochę mija się z prawdą
- 2 1
-
2021-10-28 09:08
zamiast tracić życie na staniu w korkach (2)
rozważ opcję rower + SKM. Od wielu lat wiadomo, że żaden punkt położony w Sopocie (może poza Brodwinem) nie leży w odległości większej niż 10 minutowy przejazd rowerem od jednej ze stacji SKM położonej w tym mieście: Sopot, Sopot Wyścigi lub Sopot Kamienny Potok. Kilkaset metrów ulicy 3 Maja przejedziesz rowerem bez wysiłku w ciągu 5-7 minut. Na pewno dasz radę.
- 9 0
-
2021-10-28 14:55
motolotnia i koń z bryczką
są inne opcje bardziej praktyczne?
- 1 1
-
2021-10-28 17:10
Weż ty już przestań z tymi rowerami bo sie s...................ć chce od tego pedałowania.Gdzie zostawisz rower w pracy ,zaraz ci go zwiną ,a pozatym 7 miesięcy deszcz ,mróz i śnieg ,spadnij na ziemie i marsz nieuku na prawo jazdy .
- 0 1
-
2021-10-28 11:03
popaprane myslenie
- 1 0
-
2022-01-03 17:24
polecam rower albo spacerek
- 0 0
-
2021-10-28 19:10
Inwestycja w drogi w mieście jest bez sensu (2)
W przyszłości będzie ok. 10 razy samochodów mniej. Prywatne auta to będzie rzadkość. Popularny będzie carsharing i inne pojazdy (skutery, rowery elektryczne itp) którymi w przyszłości ludzie nie będą bali się jeździć. (Znikną z dróg agresywni kierowcy, prędkość w miastach zostanie radykalnie zmniejszona).
- 6 8
-
2021-10-29 16:43
XD
- 0 0
-
2021-10-29 20:54
Filmów się za dużo naoglądałeś
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.