• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Południowa Obwodnica Gdańska jest już prawie gotowa

Maciej Naskręt
21 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Tak powstaje Południowa Obwodnica Gdańska.



Na 18-kilometrowej Południowej Obwodnicy Gdańska zostało już niewiele do zrobienia, ale budowlańcy dwoją i troją się, by ekspresówką z Koszwał do Obwodnicy Trójmiasta mogli pojechać jeszcze przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej.



Wiadukt pod Przejazdowem nad Południową Obwodnicą Gdańska  budowany wyłącznie na potrzeby gdańskiej rafinerii. Wiadukt pod Przejazdowem nad Południową Obwodnicą Gdańska  budowany wyłącznie na potrzeby gdańskiej rafinerii.
Gdy we wrześniu 2009 r. rozpoczynano budowę Południowej Obwodnicy Gdańska, drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - inwestor - wraz z wykonawcą - firmą Bilifinger Berger - zapowiadali, że choć termin zakończenia robót wyznaczono na lipiec 2012 r., to ekspresówką pojedziemy jeszcze przed Euro 2012. Co prawda ta droga nie ma znaczenia z punktu widzenia obsługi tej imprezy, ale na 18 dni przed nią, postanowiliśmy sprawdzić postęp prac.

18-kilometrowa droga, która wiedzie od Koszwał do Obwodnicy Trójmiasta jest już prawie gotowa. Niemal na wszystkich odcinkach leży nawierzchnia bitumiczna. Brakuje jej tylko na obiektach inżynierskich, których budowa dobiega końca. Na dniach asfaltobeton pojawi się na estakadzie w Lipcach, wiadukcie nad Obwodnicą Trójmiasta i moście nad Motławą.

Czy cieszysz się z otwarcia Południowej Obwodnicy Gdańska?

Przy obu nitkach jezdni drogowcy montują bariery ochronne i także oświetlenie. Trwa też montaż ogrodzenia, które ma zapobiec wbieganiu na drogę dzikich zwierząt.

W sumie niewiele potrzeba, by zapewnić drodze tzw. przejezdność. Kiedy zatem otwarcie? - Przewidujemy, że samochody pojadą Obwodnicą nie wcześniej niż między 8 a 10 czerwca - zapowiada Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Pamiętajmy jednak, że jeśli pierwszego dnia po otwarciu skorzystamy z POG, nie będzie to podróż komfortowa. Możliwe, że jadąc od strony Warszawy pierwsze zwężenie napotkamy na wysokości przeprawy przez Motławę. Tam ruch będzie odbywał się wyłącznie jedną nitką. To wynik opóźnień przy budowie mostu, o których pisaliśmy w zeszłym roku. Nie będzie także można zjechać z obwodnicy na Trakt św. Wojciecha. Przedłużają się tam bowiem procedury odbioru estakad będących zjazdami z ekspresówki. Dalsza podróż w kierunku obwodnicy Trójmiasta powinna odbywać się już bez przeszkód.

Tuż przed weekendem najwięcej robotników pracowało w obrębie Węzła Przejazdowo. Wszytko po to, by w miniony piątek oddać do ruchu wiadukt nad budowaną obwodnicą. To umożliwiło przesunięcie ruchu tranzytowego z mocno wyeksploatowanej drogi powiatowej, która wiodła przez Bogatkę, na starą "siódemkę".

Mamy niestety złe wiadomości dla mieszkańców podgdańskich wsi: Przejazdowo i Dziewięć Włók. Nie będą oni mogli korzystać z wiaduktu zlokalizowanego kilometr za Węzłem Przejazdowo w kierunku Obwodnicy Trójmiasta. Powód? - Obiekt został zbudowany z myślą zabezpieczenia funkcjonowania gdańskiej rafinerii - mówi krótko Piotr Michalski. Z tego powodu kierowcy będą musieli podróżować drogą okrężną - właśnie przez Węzeł Przejazdowo.

Budowa Południowej Obwodnicy Gdańska to inwestycja zlecona przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Projekt zakłada budowę 18-kilometrowej drogi ekspresowej między Koszwałami a Obwodnicą Trójmiasta przez Olszynkę. Pierwotnie generalnym wykonawcą było konsorcjum firm Blifinger Berger (lider) i Wakoz (partner), jednak ta druga firma w marcu wycofała się i zeszła z placu budowy. Blifinger Berger kończy budowę ekspresówki teraz samodzielnie. Inwestycja kosztuje ok. 1,133 mld zł.

Poznaj najważniejsze obiekty mostowe i węzły w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska. Poznaj najważniejsze obiekty mostowe i węzły w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska.

Zobacz jak wygląda prawie gotowa Południowa Obwodnica Gdańska między Koszwałami a Olszynką.


Podstawowe parametry techniczne budowanej Południowej Obwodnicy Gdańska:
Klasa techniczna - S droga ekspresowa
Ilość jezdni - dwie
Prędkość projektowana - 100 km/h
Szerokość jezdni - 2 x 3,50 m
Szerokość pasa awaryjnego - 2,5m
Szerokość pasa rozdziału na trasie 5,0 m
Szerokość pobocza ziemnego - 1,50 lub 1,90 m
Szerokość korony - min 27 m
Pochylenie jednostronne jezdni na prostej 2.5%
Kategoria ruchu - KR 6
Obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
Skrajnia pionowa nad drogą S 7 - 5 m

Miejsca

Opinie (213) 8 zablokowanych

  • kawał porządnej roboty (31)

    jeszcze tunel pod Wisłą i będzie prawie dobrze

    • 440 21

    • (3)

      "prawie" skonczona i "prawie" dobrze, czy nie mozna w tym kraju mowic prosciej - "nie skonczona" i "dobrze"?

      • 18 41

      • (2)

        "prawie" czytelnik g-wnianej czy wierny europejczyk co uciekł "z tego kraju"?

        • 10 15

        • Tylko zeby nikt nie zapomnial, ze obwodnice trzeba pokropic! (1)

          • 6 3

          • a po pokropku feta!

            • 1 1

    • "kawal porzadnej roboty" - na mysl przychodzi mi obwodnica pruszcza.....

      • 9 4

    • Nasza siła to wiara w Platformę, Nasza siła to jedność, Myśl PO jest naszą myślą! (19)

      • 10 20

      • i moją myślą

        • 5 6

      • stop lemingom! (16)

        szkoda, że twoja platforma nie potrafiła wybudować na euro żadnej autostrady od początku do końca. zawsze musi być to 'prawie'. Ponadto rząd bierze zagranicznych wykonawców, którym wpłaca miliardy euro na budowę dróg, Ci jednak dróg nie budują i nie płacą polskim podwykonawcom. W skutek tego polskie firmy budowlane upadają, a te pieniądze co dostaliśmy z Unii wracają do niej. Jesteście naiwni jeśli myślicie, że światem rządzi polityka. Światem rządzi finansowa oligarnia za przyzwoleniem władz w Unii. Ta finansiera narzuca nam globalne rozwiązania i w d. ma przeciętnego Kowalskiego. Liczy się kasa. Dlatego rząd podniósł wiek emerytalny do 67. nie dlatego, jak ciągle nas zapewniał, dla naszego dobra, tylko dla dobra tej oto finansiery, bo lepiej podnieść wiek emerytalny żeby firmy które zainwestowały nie straciły niż opodatkować centra handlowy i dysconty, które w polsce nie płacą ani grosza podatków! A ty musisz płacić za siebie podatki. Dlatego w unii europejskiej przypuścicli zmasowany atak na Urbana, prezydenta węgier, bo opodatkował obce sklepy i koncerny! U nas też by się przydał taki Urban.

        • 17 36

        • (14)

          zmień chłopie lekarza

          • 15 15

          • (11)

            biedne platfusy uwierzyły w propagandę sukcesu donka. Po 1989 nastąpiła w Polsce deindustrializacja, polski przemysł albo został zagarnięty przez zagranicę alo upadł. Ochłapy się ostały. Miała być droga szybkiego ruchu z Gdańska do Wawy- nie ma, miała być autostrada z Wawy do Wrocławia- nie ma i z Wrocławia do Poznania- nie ma. Jednym słowem płemieł obiecał połączyć autostradami lub siecią szybkich dróg miasta gospodarze Euro- nie zrobili tego. Tusk jest mniej udolny nie Gierek. PO miała wszystko: miliardy z Unii, poparcie społeczne i czas 5 lat i nie zrobili NIC, a wszystko przez to bo w PO nie rządzą kompetentni ludzie tylko krewni i znajmi królika. No gdyby to Jaro się nie wywiązał z takich obietnic, to już byście go zlinczowali, że kłamca, oszust etc. a jak robi to Donek to wszystko jest cacy. Radze Polakom aby przejrzęli na oczy i nei wierzyli w propagandę sukcesu.

            • 18 20

            • A ile poprzedni urzędujący premier, jaśnie panujący Jarosław nabudował, hoho będzie tego ze 100m osiedlowej dróżki! Platforma jest guaniana i nie wolno na nią głosować, ale dziwi mnie jak ludzie szybko zapomnieli jakie harce odwalali poprzednicy, oraz tego jak mało nabudowali i dobrych przepisów stworzyli, po prostu jeszcze większe miernoty od PO

              • 15 9

            • g... wiesz (9)

              Ty może Polakom już nie radź. Skoro nie wiesz, że to żadne miliony z Unii, a tak naprawdę 3/4 z tych Twoich milionów to są nasze wpłaty do Unii. Po drugie ilość wybudowanych dróg i tak jest największa od wielu lat, a gdyby kilku rzeczy nie cofnął twój PiS, to pewnie byłoby ich więcej.

              Te drogi i tak nie dla Euromaniaków, a dla ludzi. Polacy lubią zrywy to im obiecano, że na Euro, ale tu firmy budowlane w dużej kwesti zawaliły, bo się podnieciły szybkim zyskiem i oferowały jak najmniej aby tylko wygrać. Przyszedł kryzys ceny w górę i teraz zęby w ścianę i co zrobić, aby wydłużyć, bo nie ma za co dokończyć.

              Ale to nie wina rządu, że ktoś liczyć nie potrafi i staje do przetargu. Ale najlepiej zwalić na kogoś kogo znamy. Bo tego rachmistrza co kalkulował to nie znasz więc zwalić na niego się nie chce.

              • 13 8

              • w kryzysie ceny spadły głąbie... (5)

                Właśnie w tym problem,że zrobili przetargi pod ceny z boomu budowlanego i pieniądze się rozeszły a prace nie wykonane.

                • 1 11

              • A to ciekawostka (4)

                Mówisz, że ceny spadły. Spadać to dopiero będą teraz, bo boom budowlany w części drogowej trwa nadal, a do tego wzrosły koszty transportu itd...

                A to, że pieniądze się firmom rozeszły na inne pierdoły to już ich problem. Prezesi sobie walnęli fury i zrekompensowali straty na pozostałych działaniach firmy. A teraz przyszło do płacenia za prace i trach.

                Dolicz do tego, że gdy nie ma kto robić to i praca droższa, bo każdy teraz buduje.

                • 4 1

              • Spadają nadal. (3)

                Ale porównaj sobie ceny historyczne to zobaczysz, że szczyt dawno za nami.

                • 0 1

              • Mówisz o szczycie budowlanym w mieszkaniówce (2)

                Tu masz rację, jeżeli mówimy o szczycie budownictwa drogowego, to w dopiero co minął. A tu i tu są inne materiały budowlane.

                • 3 0

              • (1)

                To rząd jest odpowiedzialny za upadek polskich firm budowlanych czyli podwykonawców autostrad. Rząd ma ogromną administracje. To za czasów PO a nie PiSu biurokracja wzrosła o 200 tys urzędników( 100 oficjalnie i 100 nieoficjanie na umowne zlecenie). Ci urzędnicy odpowiadają za Państwo m.in za drogi. To PO a nie PiS wybrała w przetargu Covec, który mógł poszczycic się budową dróg w Demokratycznej Rep. Konga, a po upadku tej firmy, kolejną która upadła. To Te ZAGRANICZNE firmy wyłonione w oficjamnym przetargu przez rząd nie płaciły POLSKIM firmom(polskim podwykonawcą) ludzie budujący autostrady od miesięcy nie dostawali pensji!!!! Budowali autostrady za darmo!!!! I to jest właśnie wynik rządzenia PO a nie PiSu. Szmoks napisal, że za PiSu nie wybudowano NIC, po pierwsz BZDURA po to między innymi PiS przygotował wszystkie projekty, które na talerzu miała przygotowane Platforma i mimo to nie potrafiła tego wykorzystac. Ponadto PiS nie rządził nawet pełnych 2 lat a PO rządzi już 5, więc nie dziwota że zbudowali odrobinkę więcej. Zresztą w korupcji też przodują.

                • 2 10

              • Głupoty gadasz

                jak sam napisałeś przepisy przetargowe zostały opracowane i wdrożone i do tego poprawione za rządów PiS. Do tego jeszcze ścigano wtedy każdego, kto zamierzał wybrać inaczej niż najtańszą ofertę, więc urzędnicy odrobili lekcję i wybierali wedle wskazań.

                Ilość administracji drogowej nie ma nic do upadania firm.
                Każda firma ma swoich prawników i skoro podpisuje i wykonuje zlecenie innej firmy powinna wiedzieć co podpisuje. Chęcią szybkiego zysku podpisywała papiery nie badając ich dobrze i nagle wychodzi, że nie doszacowali czegoś i wykonują coś za mniej kasy. Bo to nie kwestia, że zachodnie firmy nie płacą Polskim podwykonawcą, problem w tym, że nasi nie patrzyli co podpisują i kiedy im się płaca należy. Teraz harują za darmochę bo nie dotrzymali zapisów z umowy, a kasę mogą dostać tylko po ich wypełnieniu. Więc pracują, bo nie chcą płacić kar umownych za nie wykonanie umowy.

                Tak to chęć zysku przysłoniła rozsądek. Teraz część firm co nie dostała kasy, bo nie wykonała zgodnie z zapisami umowy nie płaci innym swym podwykonawcom, bo nie ma z czego. To nie rząd odpowiada za głupotę ludzi w firmach, a oni sami. Trzeba było patrzeć co się podpisuje i za ile. Każdy z nas prowadzi działalność na swoje ryzyko. A pracownicy ryzykują, że ktoś im nie zapłaci. Pytanie czemu nie odejdą skoro im się nie płaci, bo boją się, że im nikt nie odda i wpadają w koło i pracodawcy to wykorzystują.

                • 0 0

              • Tylko, że ktoś te oferty wybrał. (1)

                No ale jak się nie ma pojęcia o pracy to najłatwiej wybierać na podstawie kwoty na końcu oferty. To potrafi każdy POpapraniec.

                • 2 5

              • Od kiedy to urzędnicy dolnego szczebla są polityczni.

                Dla twej wiadomości ten sposób wyboru to właśnie był poparty przez PiS jako najmniej korupcjogenny. Ale co ty możesz wiedzieć o przetargach. Przetargi piszą ludzie nie politycy.

                W przetargu masz dokładnie rozpisane co i jak ma być wykonane i jakie mają być użyte materiały.

                Pytanie brzmi jeżeli nie cena wykonania to co. Termin i cena tak samo ktoś może przeszacować i będziesz miał g...
                Może jakość, ale ona w ofercie jest nie mierzalna, bo faktyczną jakość sprawdzisz dopiero po wykończeniu.

                Zabezpieczenie finansowe hmmm z tego co obserwujemy to właśnie kilka molochów ma problem, więc też to za mało.

                Poprzednio wykonane projekty to nagle się okaże, że będą wykonywać wszystko prawie same firmy zagraniczne i nagle znów PIS się obudzi, że okradamy naszą gospodarkę.

                Odrzucanie najwyższej i najniższej oferty to nagle będziemy lata w sądach spędzać zanim cokolwiek wybudujemy, bo zaczną jedni drugich oskarżać o zmowę.

                • 5 0

              • do: g wiesz

                drogi dla ludzi?? sprawdź cene przejazdu i zastanów się ponownie

                • 0 0

          • A ty się w końcu zarejestruj.

            • 0 0

          • Tak? Twój jest dobry?

            Chyba nie bardzo sądząc po tym co wypisujesz.

            • 0 0

        • Naucz się pisać,

          poznaj kilka faktów, parę nazwisk i dopiero wówczas snuj paranoiczne teorie.

          • 1 1

      • Nasza siła i nadzieja to jeszcze jeden samolot do smoleńska z wszystkimi darmozjadami z wiejskiej

        • 2 5

    • + obwodnica metroplitalna

      i będzie cacy

      • 9 3

    • + drogo czerwona i będzie jazda szybka, ekologiczna i niedroga

      • 10 2

    • tylko za co jeździć?

      • 15 1

    • (1)

      i połączenie z trasa sucvharskiego i mam blizej do tesciow - nie wiem czy sie smiac czy plakac ;)

      • 13 1

      • cieszyć się

        • 2 0

    • Jeśli to będzie droga tej jakości co nawierzchnia obwodnicy, będzie bardzo dobrze.

      • 5 0

  • pozostaje miec nadzieje (7)

    ze nie trzeba bedzie tego remontowac co 5 lat zeby kogos szwagier mial prace

    • 92 62

    • z ankiety: ciężąrówki znikną - wcale nie znikną, jak będą pobierane opłaty (6)

      każdy cwaniakuje, gdy chce oszczędzać. co widać po autostradach

      • 11 2

      • (1)

        A mają być pobierane opłaty na tej 18-kilometrowej drodze? Byłby to nierozum do potęgi, popapraństwo pospolite.

        • 2 2

        • tylko dla ciezarowek pewnie bedzie tak jak na obwodnicy trojmiasta

          zawsze cos trzeba [poprawic, to nie tylko u nas... wszedzie tylko my sie tym podniecamy, dla innych to normalka(pomijam przypadki kiedy faktycznie spartoli sie cala droge

          • 1 0

      • Znikna, (3)

        wystarczy ze miasto wprowadzi zakaz wijazdu dla ciezarowek i beda musialy jechac obwodnica.

        • 0 1

        • więc to będzie zwykły haracz (2)

          tirowcy będą protestować, blokować drogi i będzie rozpierdziel

          • 0 2

          • A niech se protestują (1)

            To co oni robią z drogami woła o pomstę do Boga. Nie może być tak, że co drugi z nich jedzie przeładowany i nawet pod najmniejszą górkę ma problem podjechać. Musi zmusić wreszcie, aby przez większość trasy towary przewożone były torami, a tylko ostatnia mila naczepami.

            I nie mówcie, że tak jest drożej, bo jeżeli policzyć ryzyko i wszystko to okaże się, że jest taniej.

            • 6 2

            • ja policzylem

              i wyszlo mi ze jestes kre­tynem

              • 0 0

  • moja opinia (7)

    "Polska robota": dwa razy drożej, dwa razy dłużej, o wiele gorzej...

    • 58 204

    • szczęściem twoja (1)

      bo jakoś w świecie ceniona, ale cóż to twoja opinia

      • 16 4

      • to tak jak z piłkarzami, za granicą dają z siebie wszystko, w lidze polskiej grają jak ostatnie łajzy

        • 14 1

    • a moja opinia (1)

      jest taka że znasz się tyle co świnia na galopach

      • 7 1

      • pytanie

        GDZIE JEST MODERATOR?

        • 1 6

    • pogadaj ze stoczniowcami jakie normy sa u nas a jakie we francji czy norwegii...

      • 3 1

    • odp

      Twoja opinia, twoje kompleksy, twoje negatywne podejście do pozytywów.

      • 8 0

    • głupek

      jesteś głupi !!!! tylko tyle !!!

      • 4 1

  • O JA NIE MOGE (14)

    18 km obwodnicy, płakać czy się śmiać

    • 47 273

    • Przy okazji najdłuższy wiadukt w Polsce... (3)

      Ale to tylko taki mały szczegół.

      • 59 7

      • jaki najdluzszy ? (1)

        najdluzszy ma świebodzin na S3!

        • 3 38

        • coś ci się mocno pomyliło...

          Świebodzin oczywiście ma, ale nie najdłuższy most tylko największego Jezusa.
          pzdr

          • 49 4

      • jego remont też będzie najdroższy

        • 6 2

    • możesz się śmiać ale ze swojej próżności i głupoty (2)

      • 15 6

      • 18 km w 2,5roku. (1)

        Głupotą to się ty wykazujesz. 18 km budować przez 2,5roku. Śmiech na sali. Tylko w Polsce to możliwe.

        • 4 26

        • Wracaj do swoich klocków Lego rozwijać swoje inżynierskie zapędy

          Chuck Norris by wybudował tą trasę dwa razy szybciej.

          • 12 1

    • o ja nie mogę

      a moze tak troszkę optymizmu, ludzie czy my zawsze tylko musimy narzekać.............

      • 16 5

    • najlepiej skocz na główkę z dziesiątego piętra

      j.w.

      • 6 1

    • To naprawdę nie możesz (2)

      Nawet nie wiesz ile to kosztuje pracy, wysiłku i nakładów finansowych, pracowałem tam przez miesiąc, więc wiem jaki to ciężki kawałek chleba, ty sobie tylko przed komputerkiem klikasz O JA NIE MOGĘ

      • 10 1

      • dobra Zenek nie dramatyzuj (1)

        Sprzedają nam jakiegoś popierdółki w stylu 15 km drogi, a debile nakarmieni propagandą się cieszą jak głupi do sera. Ślepy jesteś ??

        • 2 13

        • rzeczywiscie

          nic się nie dzieje.... nic się nie buduje.... dramat....

          • 1 0

    • moja opinia

      to może 200 km cię zadowoli !! proponuję wizytę w pewnej poradni ,do której nie trzeba skierowania.

      • 0 0

    • najlepiej idź się powiesić, tak będzie najlepiej

      najlepiej idź się powiesić, tak będzie najlepiej

      • 0 0

  • "prawie" robi różnicę;/ (2)

    • 50 13

    • hmm... na początku maja jeszcze byli w polu (1)

      co prawda stoi estakada i kładli po jednej stronie w kierunku Traktu Św. Wojciecha na niej asfalt, co z tego skoro zjazdy jeszcze czekają na wylanie betonu; most nad Motławą w proszku; odcinek pomiędzy tym mostem a estakadą to ledwo ubity piach -

      jeżeli na dokończenie tego wystarczy jedynie miesiąc to czemu to co zbudowali do tej pory zajęło im aż tyle czasu ???

      • 1 1

      • w piątek

        jak byłem tam w piątek to był odkładnie przeciwnie do tego co piszesz "cudaku".
        Przy moście tylko najazdy betonowali, asfaltu brakowało +/- 80 m za i przed mostem, dalej już była położona co najmniej druga warstwa i kładli następną, nie ma co prawda ostatniej warstwy asfaltu na całości, ale nie przeszkadza to w puszczeniu ruchu, tak by można było Gdańsk już omijać jadąc na Gdynię albo dalej 7, a to może wiele pomóc. poza tym są jeszcze 2 tygodnie, a uwijają się tam jak mróweczki.

        • 2 1

  • czekalem na ta informacje

    i sie doczekalem.

    • 93 8

  • Zrobimy zakład? Kiedy będzie remont tego cudu? (9)

    To było tak "szybko" i "tanio" ze zaraz trzeba będzie zrobić remont. Tylko kiedy?

    • 45 107

    • (1)

      jeśli chcesz robić zakład to powiedz mistrzu datę a nie gadasz żeby gadać

      • 5 3

      • za 12 miesięcy?

        zima będzie zimna i nawierzchnia nie wytrzyma zortopów i mrozów. Podbudowa sie zapadnie bo drenarz bedzie nie drozny itp.

        • 0 1

    • (1)

      1. Jak jakiś driver w swoim bolidzie przeceni swoje umiejętności i przywali w barierki
      2. Jak ktoś znowu koparki nie złoży a za wszelką cenę będzie chciał ją przetransportować
      3. Jak będą korki w upalnych dniach to kolein nie unikniemy
      Tak poza tym chyba nie będzie źle. Wielu kierowców czeka na jej oddanie do użytku

      • 2 8

      • taaa dodalbym jeszcz kilka podpunktow:

        4 - jezeli zima nie bedzie za zimna

        5 - jezeli ruch tam nie bedzie za duzy

        6 - jezeli nie beda tam jezdzily tiry

        To moze faktycznie nie bedzie tak zle

        • 3 6

    • to tak jak robili remont 'siódemki' z Leźna do Żukowa, kto jeździ tamtędy ten wie/widział jaki jest stan pobocza (1)

      próba zjechania czymś cięższym na pobocze skutkuje zapadnięciem się bądź nawet wywrotką i wylądowaniem w rowie/polu, co chwila widać jak grzebią łatając dziury
      droga krajowa, najtańsza oferta i taki efekt, że ktoś to odebrał? pewnie tacy sami partacze albo kasa poszła gdzieś bokiem bo to nasza narodowa specjalność
      i mam w d*pje wasze minusy, mieszkam trochę lat w tym kraju i widzę co się dzieje!!! takie przykłady w każdej dziedzinie gospodarki można mnożyć

      • 2 2

      • ludzie się podniecają

        bo myślą że znikną korki z podwala przedmiejskiego. Czeka ich rozczarowanie.

        • 2 4

    • (1)

      Zgadzam się z Tobą !
      Będzie on bardzo szybko! A dlaczego ?! Jak każda nasza drogą źle zaprojektowana ...

      Klasa techniczna - S droga ekspresowa

      Prędkość projektowana - 100 km/h

      Według mnie droga ekspresowa czy jak zwana dalej Obwodnicą z rozdzielonymi pasami ruchu można przemieszczać się z prędkościa 120 km/h.
      Więc tylko czekać na częstą śpiewkę naszych drogowców - jeżdżą zbyt szybko i rozjeżdżają drogi ... ABSURD !

      • 2 7

      • "Prędkość projektowa nie jest bezpośrednio związana z prędkością dopuszczalną" jak mówi wikipedia, także najpierw research a potem ewentualnie oburzenie.

        • 2 2

    • moja opinia

      proponuję ci wizytę w poradni do której nie trzeba skierowania ,może ci wyremontują to co ci jeszcze pozostało pod deklem po ostatnich wichurach.

      • 0 0

  • Masakra (5)

    Mieszkańcy Przejazdowa i Dziewięciu Włók nie będą mogli korzystać z węzła obok nich. Kto projektuje drogę dla jednej firmy ????????????????????? Tiry z bitumem i gotowym paliwem jeżdżą po trójmiejskich drogach. JAKIM PRAWEM SIĘ PYTAM ! Ja na miejscu mieszkańców w/w miejscowości blokował bym samochody rafinerii. W końcu droga poszła z ich podatków

    • 94 79

    • żadna masakra

      jeszcze nie znalazłem artykułu, w którym nie strzelili by jakiejś głupoty.
      Ten most na Jesionowej będzie dostępny dla wszystkich, ale po jego wybudowaniu, w końcu to droga gminna.
      Otworzyli węzeł Przejazdowo, więc zamkną teraz Jesionową, żeby ją zrobić.
      A ludzie jak zwykle panika i oskarżanie.

      • 26 0

    • ... pewnie nastepny

      zwiazkowiec pieniacz...

      • 12 3

    • srasakra (1)

      nie będzie na wyłączność Lotosu na bank, za dużo tam innych firm (Makro, Giełda Kwiatowa i jeszcze inne, poza tym puki nie ma trasy Sucharskiego to dojazd do promu z Wawy i do DCT. Poza tym już teraz jest (albo niedługo będzie) ten wiadukt otwarty i "7" biegnie starym szlakiem żeby mogli łatać "dziurę" w nowej dwujezdniowej drodze.

      • 2 3

      • hę?

        Nie wiem jaki ma związek Makro i Giełda kwiatowa do wiaduktu na Jesionowej.
        Jak dla mnie żadnego.
        Lotos owszem, bo musi mieć dojazd do swoich działek.
        Prawdopodobnie Lotos posiada też działki drogowe po stronie południowej i być może tylko Lotos tam będzie jeździł, więc częściowo w artykule może mają racje.

        • 3 1

    • kim Ty jesteś?

      a myślisz, że rafineria nie odprowadza podatków?? sądzę, że więcej niż wszyscy mieszkańcy tych dwóch wsi razem wziętych!!

      • 0 0

  • Kiedy remont?? (7)

    • 23 84

    • (4)

      Jak znowu koparki nie złożysz do transportu

      • 11 3

      • Co prawda moja audica jest mocna (3)

        ale koparki by chyba nie dźwignęła, więc nie obawiaj się.

        • 1 3

        • Dla chcącego nic trudnego (2)

          Polak potrafi. Szczególnie w Audi.

          • 1 1

          • audi i ford jest guano wort (1)

            • 2 3

            • wiadomo... lanosik lepszy

              • 2 0

    • kiedy remont? a co twoj stary tam robil? (1)

      i zamiast robic to obalał browary i zgniatał puszki, ktore rzucał pod mase?
      a wujek na walcu je przejezdzal?

      • 5 6

      • zdziwię cię

        nie każdy ma rodzinę taką jak ty, proletariacki bękarcie :)

        • 4 6

  • a kiedy remonty? (4)

    bo trzeba było się spieszysc na to cholerne Sreuro??

    • 30 84

    • redakcja znowu manipuluje (2)

      przed chwilą miałeś przy swoim komentarzu ponad 20 głosów "za" - a teraz już tylko 11.

      Żałosny portalik

      • 3 3

      • tak! to zydostwo najprawdopodobniej!

        i wogole powolac komisje sledcza!!!

        • 3 2

      • pewnie budyń im kazał.

        • 0 1

    • jutro.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane