• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Południowa Obwodnica Gdańska jest już prawie gotowa

Maciej Naskręt
21 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Tak powstaje Południowa Obwodnica Gdańska.



Na 18-kilometrowej Południowej Obwodnicy Gdańska zostało już niewiele do zrobienia, ale budowlańcy dwoją i troją się, by ekspresówką z Koszwał do Obwodnicy Trójmiasta mogli pojechać jeszcze przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej.



Wiadukt pod Przejazdowem nad Południową Obwodnicą Gdańska  budowany wyłącznie na potrzeby gdańskiej rafinerii. Wiadukt pod Przejazdowem nad Południową Obwodnicą Gdańska  budowany wyłącznie na potrzeby gdańskiej rafinerii.
Gdy we wrześniu 2009 r. rozpoczynano budowę Południowej Obwodnicy Gdańska, drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - inwestor - wraz z wykonawcą - firmą Bilifinger Berger - zapowiadali, że choć termin zakończenia robót wyznaczono na lipiec 2012 r., to ekspresówką pojedziemy jeszcze przed Euro 2012. Co prawda ta droga nie ma znaczenia z punktu widzenia obsługi tej imprezy, ale na 18 dni przed nią, postanowiliśmy sprawdzić postęp prac.

18-kilometrowa droga, która wiedzie od Koszwał do Obwodnicy Trójmiasta jest już prawie gotowa. Niemal na wszystkich odcinkach leży nawierzchnia bitumiczna. Brakuje jej tylko na obiektach inżynierskich, których budowa dobiega końca. Na dniach asfaltobeton pojawi się na estakadzie w Lipcach, wiadukcie nad Obwodnicą Trójmiasta i moście nad Motławą.

Czy cieszysz się z otwarcia Południowej Obwodnicy Gdańska?

Przy obu nitkach jezdni drogowcy montują bariery ochronne i także oświetlenie. Trwa też montaż ogrodzenia, które ma zapobiec wbieganiu na drogę dzikich zwierząt.

W sumie niewiele potrzeba, by zapewnić drodze tzw. przejezdność. Kiedy zatem otwarcie? - Przewidujemy, że samochody pojadą Obwodnicą nie wcześniej niż między 8 a 10 czerwca - zapowiada Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Pamiętajmy jednak, że jeśli pierwszego dnia po otwarciu skorzystamy z POG, nie będzie to podróż komfortowa. Możliwe, że jadąc od strony Warszawy pierwsze zwężenie napotkamy na wysokości przeprawy przez Motławę. Tam ruch będzie odbywał się wyłącznie jedną nitką. To wynik opóźnień przy budowie mostu, o których pisaliśmy w zeszłym roku. Nie będzie także można zjechać z obwodnicy na Trakt św. Wojciecha. Przedłużają się tam bowiem procedury odbioru estakad będących zjazdami z ekspresówki. Dalsza podróż w kierunku obwodnicy Trójmiasta powinna odbywać się już bez przeszkód.

Tuż przed weekendem najwięcej robotników pracowało w obrębie Węzła Przejazdowo. Wszytko po to, by w miniony piątek oddać do ruchu wiadukt nad budowaną obwodnicą. To umożliwiło przesunięcie ruchu tranzytowego z mocno wyeksploatowanej drogi powiatowej, która wiodła przez Bogatkę, na starą "siódemkę".

Mamy niestety złe wiadomości dla mieszkańców podgdańskich wsi: Przejazdowo i Dziewięć Włók. Nie będą oni mogli korzystać z wiaduktu zlokalizowanego kilometr za Węzłem Przejazdowo w kierunku Obwodnicy Trójmiasta. Powód? - Obiekt został zbudowany z myślą zabezpieczenia funkcjonowania gdańskiej rafinerii - mówi krótko Piotr Michalski. Z tego powodu kierowcy będą musieli podróżować drogą okrężną - właśnie przez Węzeł Przejazdowo.

Budowa Południowej Obwodnicy Gdańska to inwestycja zlecona przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Projekt zakłada budowę 18-kilometrowej drogi ekspresowej między Koszwałami a Obwodnicą Trójmiasta przez Olszynkę. Pierwotnie generalnym wykonawcą było konsorcjum firm Blifinger Berger (lider) i Wakoz (partner), jednak ta druga firma w marcu wycofała się i zeszła z placu budowy. Blifinger Berger kończy budowę ekspresówki teraz samodzielnie. Inwestycja kosztuje ok. 1,133 mld zł.

Poznaj najważniejsze obiekty mostowe i węzły w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska. Poznaj najważniejsze obiekty mostowe i węzły w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska.

Zobacz jak wygląda prawie gotowa Południowa Obwodnica Gdańska między Koszwałami a Olszynką.


Podstawowe parametry techniczne budowanej Południowej Obwodnicy Gdańska:
Klasa techniczna - S droga ekspresowa
Ilość jezdni - dwie
Prędkość projektowana - 100 km/h
Szerokość jezdni - 2 x 3,50 m
Szerokość pasa awaryjnego - 2,5m
Szerokość pasa rozdziału na trasie 5,0 m
Szerokość pobocza ziemnego - 1,50 lub 1,90 m
Szerokość korony - min 27 m
Pochylenie jednostronne jezdni na prostej 2.5%
Kategoria ruchu - KR 6
Obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
Skrajnia pionowa nad drogą S 7 - 5 m

Miejsca

Opinie (213) 8 zablokowanych

  • ustawią zaraz bramki Via Toll

    i ciężarówki wcale nie znikną z naszych ulic ;]

    • 18 2

  • po wydaniu takiej kasy na skierowanie ruchu poza Gdańsk

    czekamy na przekształcenie Podwala Przedmiejskiego na normalną ulicę miejską z przejściami dla pieszych na poziomie jezdni a nie w tunelu. W ten sposób będzie można wykonać ważny krok na drodze reorientacji polityki transportowej Trójmiasta - aglomeracji dla ludzi a nie dla ruchu tranzytowego.

    • 23 11

  • Pan Maciej tu odpisuje....ale jak wysylam prywatni email z zapytaniem to clicho siedzi!!!

    Jak zaplace to PAN napisze do mnie?

    • 3 3

  • pisowcy kłamcy (9)

    NO I CO KŁAMCZYŃSKI KARTOFLANA ZAKAŁO NIE MA DRÓG.....

    • 21 15

    • Są, są. W większości dziurawe jak ser szwajcarski, często spękane, jak gów... mamuta

      • 4 13

    • (3)

      Tak dla twojej chorej główki PIS wywalczył mega kasę na te inwestycje, pamiętne YES YES YES, przygotował wszystko, zostało wejść i budować.

      Gdzie jest teraz obiecane w ostatniej kampanii przez "zgraną ekipę" Lewandowski Buzek Tusk 300 miliardów? I kto tu jest kłamczuszkiem?

      • 6 10

      • ... i przy okazji za ich kadencji wyjechala za granice wiekszosc Polakow....

        • 4 2

      • nono tyle że Kaczory były przeciwne przystąpieniu do UE (1)

        Więc coś tu stoi w sprzeczności wobec siebie.

        • 5 4

        • nie przeciwko przystąpieniu do UE, bardziej przeciwko szybkiemu przyjęciu EURO

          co nas uratowało przed totalną zapaścią gospodarczą

          Nawet twój guru Donek przestał nagle się śpieszyć do EURO jak zatrybił o co w tym wszystkim chodzi.

          • 4 2

    • Tacy z nich patrioci ! (1)

      PiSowi chodzi o jakąkolwiek katastrofę i cokolwiiek nieudanego w Polsce. Oni czekają jakiejkolwiek porażki. Próbą będzie Euro2012. Marzy im sie wielka klapa. Sami jednak NIC jeszcze nie zbudowali, oczywiście poza Muzeum Powstania warszawsiego. Sukces Polski jest im nie na rękę !

      • 8 4

      • I pomniki smolenskie

        • 3 2

    • Gowin na prezydenta , Kaczynski na premiera , Tusk malowac kominy do 67 roku zycia (1)

      i bylloby duzo lepiej w Polsce - powaznie

      • 2 7

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • (9)

    Zastanowcie sie troche nad soba ludzie !!! Pewnie ze jak by nasze autostrady budowali niemcy,szwedzi czy szwajcarzy w niemczech ,szwecji czy szwajcarii to one by byly lepiej zaprojektowane , lepiej wykonane i moze tansze ale niestety tak nie jest . Sa one niestety budowane w POLSCE PRZEZ POLAKOW .Co wiecej polacy nie sa znani na swiecie z dobrej organizacji i zarzadzania . Do lopaty czy do prostych prac biurowych sie nadaja ale do czegos bardziej zaawansowego to juz raczej nie . Czy wszyscy komentujacy tutaj pracuja w swojej wlasnej firmie i nie ma tu nieudolnych urzednikow , budowlancow itp??. Zawsze smieszy mnie podejscie POLAKOW : wszyscy inni kradna , partacza sa nieudolni ale ja jestem SUPER ! zgodnie z ta opinia polska powinna byc jednym z najlepiej rozwinietych krajow swiata. niemcy i japonczycy powinni tu przyjezdzac aby uczyc sie zarzadzania i efektywnosci . Co do EURO 2012 to stadiony i lotniska sa zbudowane wiec problemu nie bedzie . W europie i tak wszyscy mysla ze to kraj zlodziejskich wiesniakow i raczej sie swoimi samochodami nie zapedza . Tak samo jak by polacy swoimi brykami i furami nie pedzili na mistrzostwa w moldawii , rumunii , albanii , kirgistanie ,kongu itp .Autostrady i obwodnice nie sa budowane po to zeby kibice mogli przejechac pomiedzy polskimi miastami przez dwa tyd w czerwcu 2012 roku . One sa budowane po to aby polacy mieli polaczenie z cywilizacja przez nastepne 40 -60 lat . kilka miesiecy opoznienia nie robi wielkiej roznicy !
    Stare przyslowie mowi "Tak krawiec kraje, jak mu materii staje." niestety Tusk w polsce szyje ze starego worka na ziemniaki a nie z delikatnego jedwabiu . Lepiej by bylo zeby polacy sie troche cieszyli z tego co maja zamiast tylko bezmyslnie krytykowac. Potraficie zrobic lepiej to zrobcie!. potraficie lepiej rzadzic to zapiszcie sie do partii politycznej i wygrajcie wybory!.

    • 42 8

    • (1)

      W zasadzie zgadzam się z Tobą, szczególnie z ostatnimi zdaniami Twojej opinii. Nie rozumiem tylko tej agresji skierowanej do swojej wlasnej narodowości ... Pozdrawiam.

      • 6 0

      • To nie jest agresja przeciw wlasnej narodowosci !Wrecz przeciwnie ! Ale czasami trzeba powiedziec niewygodna prawde .Alkocholikowi ktos musi powiedziec ze jest alkocholikiem ! jak komus smierdzi z buzi to trzeba mu powiedziec zeby umyl zeby abo poszedl do dentysty !

        • 3 3

    • Człowieku, ta droga miała być gotowa w 2008 roku. Nie dosć że jest opóźniona o 4 lata, to nawet na mistrzostwa nie zdążyli! (1)

      Bo przecież to jest obciach przed całym światem, że polskie drogi to jakaś jedna nitka bez balustrady na nieskończoenj estakadzie bez zjazdów.
      Przecież to jest totalna kompromitacja i tzea być ślepym żeby łykać partyjną propagande żę wszystko jest fajnie. Bo nie jest!

      • 3 4

      • no co za durny

        ten Polski naród - zwłaszcza ten PISomański, że nie potrafi się z niczego cieszyć. Malkontenci jedni. Trasę Kwiatkowskiego to budowali 40 lat te parę kilometrów. a 18km eleganckiej ekspresówki podobno w 3 lata - (a tak naprawdę to w 2) to się strasznie naczekali !

        • 4 1

    • Jacek... (2)

      Tę drogę budują Niemcy. mają ponad dwa miesiące opóżnienia. Polacy tylko są tam robolami. Buduje je niemieckie konsorcjum. oczywiscie inżynierowie, kierownicy budów są polakami. Głupi jestes jesli piszesz takie głupoty, że polasy nic nie potrafią. Potrafią, tylko za dużo tu biurokracji. Państwo przeszkadza nam w rozwoju i nasi POlitycy. Jak PiS nie przeszkadzał było ok. Teraz PO przeszkadza. Ile za kadencji Tuska nowych urzędników zatrudniono, ogrom. Gdańsk to najbardziej zbiurokratyzowane miasto w POlsce. Zresztą Niemieccy projektanci projektowali architekture stadionu Gdańskiego, a Polscy inżynierowie projektowali układ konstrukcyjny i okazało się, że niecy zrobili mnóstwo prowstuych błędów i niedociągnięć, na co zwracali im uwagę polscy projektanci. Po za tym zdziwieni byli, że korzystamy z najlepszych i najnowszych programw do projektowania, gdy oni korzystali z programow z przed kilku lat. I nie obrażaj nas i naszego narodu. Nie my prosiliśmy się o komunizm, a to że słuszna partia manipuluje tv i opinią publiczną to juz inna sprawa. jak nie wiesz to nie opowiadaj glupot jacku.

      • 2 1

      • (1)

        Mimowolnie udowadniasz moje tezy ! skoro firmy i projektanci niemieccy sa tak nieudolni niewykwalifikowni to dlaczego wygrywaja przetargi ??? moze polskie firmy,projektanci potrafia krytykowac innych ale nie potrafia wygrac przetargu napisac oferty, negocjowac ? komisje przetargowe sa zlozone z Polakow ! Polacy podejmuja decyzje . jezeli wybieraja zlych wykonawcow to trzeba sie zastanowic dlaczego i jak to poprawic ?urzednicy w polsce kreujacy glupia biurokracje to sa polacy ! Nikt chyba nie sadzi ze w PO i w PIS sa specjalne komitety ktore tworza programy niszczenia panstwa polskiego . Po prostu w obu partiach jest wielu glupich i niekompetentnych Polakow . Nie bardzo juz mozemy za wszystko winic Zydow ,Niemcow , Rosjan , zaborcow ,Bruksele itp . czasami trzeba wziazc na siebie odpowiedzilnosc i starac sie zeby wyszlo jak najlepiej !Zawsze latwo powiedziec chce ale nie moge , nie. bo ...., tak ale ....bla bla to wszystko wina innych .Co do PIS to jest tragedia dla polski ze nie ma partii opozycyjnej ktore prezentuje alternatywny program poprawy panstwa ! jarek jezdzi po kraju i wszystkim obiecuje gruszki na wierzbie . w Koszalinie obiecal woj .srodkowopomorskie , w szczecinie marzyl o tym zeby to byl najwiekszy port w polsce ( ciekawe jak -zaminuje wejscie to portow w gdansku i gdyni ? ) za pis malo sie budowalo wiec bylo trudniej cos zrobic zle . Ale nawet wtedy mieli swoje zjazdy . Akcje polaka ( ministra w pis Lol) w sprawie A1 pamietamy .

        • 0 0

        • poprawka -Akcje polaka ( ministra w pis Lol) w sprawie A1 pamietamy

          • 0 0

    • opowieści, że gdzie indziej buduje się taniej, lepiej to powielanie stereotypów

      technologia jest podobna, u nas może niej mnie przykłada się do jakości a to głownie wina tych co odbierają, zaś ceny za 1 km drogi nie obiegają od tych w całej UE (UE w ciemno nie dofinansowuje). Jak Polacy pracują na budowach zagranicznych, nie zastrzeżeń. Ściany proste, że pod 2 metrową łatę kartki papieru nie włożysz, także i sieć dróg na bliskim wschodzie, to dzieło wielu polskich firm. Klimat tam ostrzejszy i warunki geologiczne trudniejsze, a drogi i autostrady mają się świetnie.Wniosek: kontrola na każdym etapie i egzekwowanie konsekwencji wobec źle wykonaj pracy.
      U nas płaci się z góry, pozostawiając 10% kaucję gwarancyjną, jak dochodzi do odbiorów, okazuje się, że poprawki będą znacznie bardziej kosztowne, niż 10% sumy gwarancyjnej, wykonawca woli, żeby przepadłą suma gwarancyjna, inwestor nie jest w stanie za 10% znaleźć kogokolwiek, aby dokonał poprawek (wszak poprawiać jest znacznie drożej, niż budować) i dopuszczają drogę do ruchu.Dalego nie trzeba szukać....Wojska Polskiego po remoncie, bubel na każdym metrze, ekspresówka z Elbląga do Pasłęka.

      • 0 0

    • dobrze prawisz :) popieram!

      dobrze prawisz :) popieram!

      • 0 0

  • "praiwe gotowa" to jak trzy koła dobre (2)

    tyle, że na trzech kołach żaden samochód nie pojedzie. A przy okazji, wszyscy podwykonawcy dostali pieniądze za wykonaną pracę?

    • 8 7

    • haha

      Poszukaj na necie dobrze :) bo ja widziałem kamaza w Rosji jechał na trzech kołach. Wywrotkę trochę uniósł by zrównoważyć auto i jazda na trzech kołach. Więc nie pisz że żaden :) aaaaa i w Anglii są produkowane takie małe autka na trzech kołach. Prawie gotowa nie oznacza że jest gotowa.

      • 4 0

    • Piszesz bzdury

      W lkońcówce lat 70-tych, fiatem 126p bez prawego przedniego koła (urwana cała zwrotnica), z kolegą z tyłu, po stronie kierowcy, przejechłem prawie 70 km, wcale się nie wlokąc :)

      • 4 0

  • Ustawki rodem z epoki Gierka.

    jak skończycie to wtedy sie chwalcie.

    • 5 8

  • jechałeś pod prąd!

    Jak można zauważyć, że jedzie sie pod prąd?!
    ;-)

    • 3 3

  • Szkoda że na bazie projektu założono 100km/h

    Na bazie projektu powinni założyć 200km/h.
    To że teraz postawią ograniczenia to ok. Ale nie należy rezygnować z rozwoju i nie zamykać przyszłych możliwości.

    • 8 9

  • W sumie brawo , dalej do przodu a to tylko jedna z wielu inwestycji

    jak w Gdyni wymienią trzy płyty chodnikowe to taki szum robia .. trzy artykuły ... TV ... ale najlepsze jest jak pojawiaja sie artykuly na temat planow dopiero ... dyskusji .. z prostych oczywistych rzeczy robia loty kosmiczne .. to jest dopiero mistrzostwo swiata w PR

    • 14 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane