- 1 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (92 opinie)
- 2 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (100 opinii)
- 3 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (57 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (232 opinie)
- 5 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (108 opinii)
- 6 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (35 opinii)
Czy Południowa PKM utrudni budowę nowych dróg? Nowa Świętokrzyska musi poczekać
Czy budowa Południowej PKM utrudni realizację planowanego od lat układu drogowego Południa - w tym ul. Nowej Świętokrzyskiej? Tzw. rekomendowany przebieg nowej linii kolejowej wykorzystuje rezerwy terenowe niemal wszystkich strategicznych dróg, a ponadto może utrudnić realizację bezkolizyjnego przejazdu przez tory na Oruni. Ostateczne decyzje zapadną dopiero za 2,5 roku.
W kolejnych latach, na bazie tych ustaleń, sporządzano nowe miejscowe plany zagospodarowania oraz kolejne edycje studium, a starą rezerwę terenową sprzedawano pod budowę bloków, obiektów handlowo-usługowych czy wykorzystano na cele społeczne - m.in. budowę szkoły podstawowej na Ujeścisku. Ponadto część rezerwy przekształcono w planowane układy drogowo-tramwajowe - m.in. fragmenty Nowej Bulońskiej Południowej czy Nowej Podmiejskiej.
Poszukiwanie ostatnich niezabudowanych terenów na Południu
Nieoczekiwany powrót do budowy kolei przez Południe w ostatniej kampanii wyborczej wywrócił "do góry nogami" wszystkie dotychczasowe dokumenty planistyczne. Szukając ostatnich niezabudowanych terenów, postanowiono wykorzystać w dużej mierze korytarze transportowe rezerwowane dla dróg i ewentualnych tras tramwajowych.
W efekcie powstał wariant rekomendowany autorstwa Biura Rozwoju Gdańska, który wykorzystuje rezerwy terenowe:
- ul. Nowej Podmiejskiej i Małomiejskiej,
- ul. Nowej Świętokrzyskiej,
- ul. Nowej Bulońskiej Południowej (przedłużenie al. Adamowicza),
- rozbudowy o drugą jezdnię ul. Lawendowe Wzgórze (Nowej Bulońskiej Południowej),
- pasa rozdziału al. Armii Krajowej (Trasa W-Z) z potrzebą korekty jezdni co najmniej przy planowanych przystankach kolejowych na wysokości ul. Leszczynowej i ronda Myśliwska-Kartuska.
Kolizja z bezkolizyjnym przejazdem nad torami na Oruni
Ponadto włączenie nowej trasy PKM w magistralę kolejową Gdańsk - Tczew w dwóch z czterech wariantów przebiegu stoi w kolizji z planowanym wiaduktem drogowym nad torami kolejowymi na wysokości ul. Sandomierskiej - Nowej Podmiejskiej - zarówno nowa trasa kolejowa PKM, jak i infrastruktura drogowa mają w tym miejscu przebiegać nad magistralą, co niemożliwe jest do pogodzenia w tak ograniczonym terenie.
Warto zaznaczyć, że żaden wariant przebiegu Południowej PKM nie koliduje z kamienicami wzdłuż ul. Małomiejskiej 17-25 - każda z propozycji lokalizacji torów omija je od północy (tj. po stronie Chełmu).
Czytaj też:
Południowa PKM zamiast rozbudowy dróg? Kamienice nie blokują tych inwestycji
Kolizja z rozbudową obwodnicy i obwodnicą metropolitalną
W materiałach dla wykonawcy Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (najkorzystniejszą ofertę na kwotę ok. 4,5 mln zł złożyła firma TPF z Warszawy) wskazano także potencjalne kolizje z innymi projektami, będącymi już poza granicami administracyjnymi Gdańska:
- rozbudową węzła Kowale - nieuwzględnione w dokumentacji projektowej przekroczenie obwodnicy,
- budową Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej - podobnie jak wyżej.
Czytaj też:
Diamentowy węzeł w Kowalach, pierwszy taki w Polsce
Wizualizacja rozbudowanego węzła Kowale z obwodnicą Trójmiasta
Nowa Świętokrzyska wymaga całkowitego przeprojektowania
O ile realizacja odcinków trasy kolejowej w pobliżu ww. dróg ekspresowych to bardzo odległa perspektywa, dla której obecnie wystarczy przygotowanie rezerw terenowych, to budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej jeszcze niedawno wydawała się perspektywą kilku lat.
Obecnie nie ma już żadnych szans na rychłe ogłoszenie przetargu na jej realizację, bowiem dokumentacja przygotowana w 2017 r. w znacznej mierze będzie nadawała się do kosza.
Budowa Południowej PKM wymusza całkowite jej przeprojektowanie od al. Havla aż do skrzyżowania z ul. Świętokrzyską przy granicy z Kowalami ze względu na inne wymagania techniczne dla prowadzenia trasy kolejowej czy potrzebę zapewnienia bezkolizyjnych skrzyżowań i przejść dla pieszych pod/nad PKM.
- Szczegółowe odpowiedzi na to, jaki wpływ na inne inwestycje w tej części miasta będzie miał nowy projekt PKM Południe, będą znane dopiero we wrześniu 2023 r. Jednak decyzje dotyczące inwestycji miejskich będą podejmowane równolegle, przy ścisłej współpracy i w konsultacji z wykonawcami studium. Oczywiście z wykorzystaniem dokumentacji Nowej Świętokrzyskiej i wiaduktu na Oruni w śladzie Nowej Podmiejskiej - mówi Izabela Kozicka-Prus z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego. - Należy podkreślić, że to bardzo ważny i trudny projekt, który musi wpisać się w tkankę miejską, uwzględniając nie tylko istniejącą infrastrukturę, ale planowaną obecnie oraz w przyszłości.
Jak zmieścić w jednej rezerwie tory kolejowe i układ drogowy?
Od wykonawcy STEŚ odnośnie ul. Nowej Świętokrzyskiej wymagane będzie dokonanie analiz w zakresie:
- możliwości realizacji obu inwestycji w jednej rezerwie terenowej przy założeniu ograniczenia jej przekroju drogowego do jednej jezdni z dwoma pasami ruchu,
- realizacji dotychczasowego przekroju ul. Nowej Świętokrzyskiej tj. cztery pasy ruchu, z czego dwa to buspasy wraz z niezbędnym rozszerzeniem rezerwy terenowej,
- porównania obu tych wariantów pod kątem finansowym z rekomendacją najlepszego rozwiązania.
Warto nadmienić, że w przypadku ul. Nowej Świętokrzyskiej w planach zagospodarowania zabezpieczono przewymiarowany korytarz transportowy, który pierwotnie uwzględniał także torowisko tramwajowe oraz rozległe skrzyżowania z wyspami centralnymi.
Czytaj też:
Tramwaje nie pojadą Nową Świętokrzyską
- To ostatni moment na skoordynowanie inwestycji wiaduktu nad torami na Oruni oraz Nowej Świętokrzyskiej z planowaną trasą PKM. Nad tym właśnie m.in. będą pracowali wraz z wykonawcą STEŚ, specjaliści z PKM, samorządu województwa oraz cały zespół gdańskich służb miejskich. Do pracy włączony zostanie również niedawno powołany pełnomocnik ds. kolejowych - zapowiada Kozicka-Prus.
Dekada prac nad dokumentacją Nowej Świętokrzyskiej
Przypomnijmy, że dotychczasowe opracowanie dokumentacji projektowej ul. Nowej Świętokrzyskiej zajęło ok. 2,5 roku od momentu podpisania umowy i kosztowało ok. 1,78 mln zł. Wykonawcą była firma Mosty Katowice.
Nawet biorąc pod uwagę ułatwione zadanie projektowe, związane z modyfikacją gotowej dokumentacji ul. Nowej Świętokrzyskiej, zaktualizowana jej wersja powstałaby nie wcześniej niż za 4-5 lat, czyli 10 lat od ogłoszenia przetargu na pierwotny projekt bez uwzględnienia infrastruktury kolejowej.
Czytaj też:
7 lat prac nad Nową Jabłoniową. Projekt niegotowy, termin realizacji nieznany
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania i domy Gdańsk Południe -
(13 opinii)
Zabawnie się robi.
Pora aby Południe oddzieliło się od Gdańska. Nowy burmistrz spoza układu i będzie infrastruktura za nasze podatki a nie konie na biegunach i światełka.
Zabawnie się robi.
Pora aby Południe oddzieliło się od Gdańska. Nowy burmistrz spoza układu i będzie infrastruktura za nasze podatki a nie konie na biegunach i światełka.
Miejsca
Opinie (379) 5 zablokowanych
-
2021-03-25 09:30
Opinia wyróżniona
To już nawet nie jest śmieszne (15)
Od ponad 20 lat mami się nas obietnicami i bajkami o Nowej Świętokrzyskiej, Nowej Małomiejskiej (a nawet Nowej Podmiejskiej). I cały czas wymyśla się nowe preteksty, żeby nie realizować tych inwestycji. Planowana PKM podzieli los dawno obiecanych nowych rozwiązań drogowych.
- 180 17
-
2021-03-26 16:17
Zarówno Budyń jak i Kisielowa
potrafią obiecywać, a potem robić odwrotnie. To jest jakaś paranoja. tak samo jak zwężanie ulic i słupki zamiast miejsc parkingowych, ograniczanie prędkości do 50 km/h na tranzytowych ulicach Grunwaldzkiej i Zwycięstwa, czy też przejścia dla pieszych z dodatkowymi światłami w miejscach gdzie są tunele np. Łąkowa, Chmielna, LOT, Dworzec Główny. To
potrafią obiecywać, a potem robić odwrotnie. To jest jakaś paranoja. tak samo jak zwężanie ulic i słupki zamiast miejsc parkingowych, ograniczanie prędkości do 50 km/h na tranzytowych ulicach Grunwaldzkiej i Zwycięstwa, czy też przejścia dla pieszych z dodatkowymi światłami w miejscach gdzie są tunele np. Łąkowa, Chmielna, LOT, Dworzec Główny. To jest jakiś sen pijanego i**oty. Czas zmienić tą ekipę zanim narobią szkód na miliony zł. Co to za pomysły, jak np. nowa Warszawska z tramwajem, ale bez jezdni. Nawet Adamowicza to rozwiązanie z poprzedniej epoki z jednym pasem. Ponad 30-40 lat temu budowano 3 pasy na Podwalu Przedmiejskim (dawniej Leningradzka), czy też na Armii Krajowej. Obecna ekipa wymyśliła 2 pasy na Słowackiego ze zwężeniem do 1 pasa przy Galerii Bałtyckiej, albo zwężenie z 3 do 2 pasów na wspomnianym już Podwalu Przedmiejskim. Ci "geniusze z PO" nie wiedzą, że w miastach są ulice osiedlowe (wąskie o prędkości 20-40 km/h), połączenia międzyosiedlowe (40-50 km/h) oraz tranzytowe (60, 70, 80 km/h) szczególnie w Trójmieście, służące do komunikacji między miastami i odległymi rejonami. Przykładów jest dużo więcej. Czas zmienić tą ekipę na bardziej przyjazną dla mieszkańców, dla firm, handlu, a także dla turystów. Nie chodzi mi o barwy partyjne, a bardziej o rozsądek i realne myślenie.
- 5 1
-
2021-03-25 16:21
kolej to mniejsze zło (1)
Ulica i tak się zakorkuje, a pociąg nawet jak pełny, to sprawnie jedzie dalej. Gdańsk czy szerzej Trójmiasto ma bardzo nietypowy kształt z uwagi na zatokę i lasy. Za duże odległości na tramwaje.
- 3 3
-
2021-03-26 08:11
Proponuję wyciąć lasy. Taką mam koncepcje.
- 1 0
-
2021-03-25 14:10
nie no pięknie:
nie zbudujemy obiecanej 20 lat temu drogi bo będzie nam kolidowała z wizjami kolei - wizje będą trwały kilka lat więc dopiero wtedy podejmiemy decyzję czy tą drogę zbudujemy....
nawet nie wiem czy śmiać się czy płakać...
poza tym torowisko może iść ponad jezdnią na słupach - ale jak widać każdynie no pięknie:
nie zbudujemy obiecanej 20 lat temu drogi bo będzie nam kolidowała z wizjami kolei - wizje będą trwały kilka lat więc dopiero wtedy podejmiemy decyzję czy tą drogę zbudujemy....
nawet nie wiem czy śmiać się czy płakać...
poza tym torowisko może iść ponad jezdnią na słupach - ale jak widać każdy pretekst jest dobry żeby zaoszczędzić na drogach i dołożyć do spalarni czy jakiejś innej słomianej inwestycji z której korzyści będzie miało kilka osób które załapią się na stołek w radzie nadzorczej- 14 1
-
2021-03-25 12:14
(2)
Trzeba było o tym pomyśleć przed zakupem mieszkania. Najpierw cebulaki się cieszą,że oszczędzili kilka złotych na cenie metra kwadratowego a potem jest płacz, że nie ma dróg, szkół, sklepów itp.
- 2 34
-
2021-03-25 12:52
Ty musiałeś być krzywdzony przez ojca skoro piszesz takie rzeczy, pewnie sam mieszkasz w jakiejś lepiance
- 10 1
-
2021-03-25 12:41
Ok to ty też nie płacz że wieczne korki masz w centrum skoro nie ma alternatywy w postaci komunikacji zbiorowej
- 9 2
-
2021-03-25 11:11
Co Ci da Nowa Świętokrzyska czy Małomiejska? i tak nie dojedziesz szybciej do centrum, bo utkną w innym miejscu (7)
jedyny plus to że nie trzeba jechać wąską drogą, z przejściami dla pieszych i będzie bezpieczniej. Do miasta do pracy powinno się jeździć sprawną komunikacją.
- 13 27
-
2021-03-26 07:52
Nowa Świetokrzyska była już obiecywana przez Adamowicza przez 10 lat
Teraz nowa Świętokrzyska będzie obiecywana za 10 lat przez Dulkieską
- 4 0
-
2021-03-25 12:50
jeśli twierdzisz że nie przyspieszy to widać nie masz zielonego pojęcia co piszesz
- 8 1
-
2021-03-25 11:24
Bzdura, że nie przyspieszy (3)
Teraz po jedynym pasie Świętokrzyskiej jadą razem i ci, którzy potem skręcają w Havla, i ci, którzy z obwodnicy jadą na Orunię Górną lub Małomiejską dojeżdżają do Traktu Św. Wojciecha. Tak samo w drugą stronę: najgorszy korek jest do Niepołomickiej. Gdyby tam były 2 pasy, to mieszkańcy np. Kolorowego nie blokowaliby przejazdu tym z Zakoniczyna (i odwrotnie).
- 20 2
-
2021-03-25 11:42
A teraz pomyśl, ile samochodów jest w stanie wytrzymać (2)
Skrzyżowanie na Hucisku.
Jak wszystko udrożniony do centrum Gdańska, to cały korek utknie na jednym skrzyżowaniu. I nie, nie będzie to 20 minut stajnia w korku, ale godzina.
Czasami lepiej postać 10 minut na Łostowicach i w miarę płynnie pojechać dalej.- 10 12
-
2021-03-25 13:23
Nie tylko osobówki będą się przemieszczać tą drogą (1)
Autobusy również - i to po buspasach, co ogromnie usprawniłoby ludziom dotarcie do pętli i przesiadkę na tramwaj. Aktualnie rozkład jazdy autobusów to pełna fikcja - bo np. najpierw stoją w korku na Przebiśniegowej, żeby wbić się w Niepołomicką, a potem wszyscy razem stoją już w megakorku, żeby skręcić w Świętokrzyską. A nowe osiedla w okolicy wciąż powstają, powstają...
Mieszkańcy serdecznie dziękują Budyniowi i jego jakże godnej Następczyni!- 14 1
-
2021-03-25 14:40
Mieszkańcy przecież mogli kupić mieszkanie w centrum.
Macie pretensje, że skorzystaliście z alternatywy którą dzięki nim macie?
- 4 20
-
2021-03-25 11:18
Bzdura, że nie przyspiec
- 7 3
-
2021-03-25 09:07
Opinia wyróżniona
Więcej z tym problemów niż korzyści (13)
Inne miasta poradziły sobie budując nowe linie tramwajowe, w Gdańsku się nie da. Przypominam że Bydgoszcz nie inwestowała w linie kolejową na Fordon lecz wybudowała właśnie tramwaj.
- 65 53
-
2021-09-02 09:50
a sprawdzaliscie ile czasu jedzie tramwaj z petli swietokrzyska do Oliwy? Moze dla ucznia/studenta to nie ma znaczenia, ale dla osoby pracujacej, z rodzina i setka innych obowiazkow juz tak, wydłuzenie linii nie pomoze, bedziesz jechał/a tramwajem przez 1h?
- 0 0
-
2021-03-26 00:00
Tramwaje??
Ci to za wzor Bydgiszcz.. na swiecie juz dawno odchodzi sie id tramwajow, rozwoj tej infrastruktury to nieporozumienie. Dla Gdanska powinna to byc juz pamiatka ciekawej historii i tyle. Najlepsze rozwiazanie to koleje + autobusy a torowiska tramwajowe w przyszlosci zamienione na drogi, chodniki, sciezki rowerowe
- 2 3
-
2021-03-25 20:00
Tylko Fordon lezy na płaskiej powierzchni bez gorek jakie
maja miejsce w Gdańsku. Niestety taras górny to wyzwanie architektoniczne. Dlatego przez kolejne 20lat nie będzie ani drogi ani tramwaju ani PKMki. Tak działa Gdansk...
- 4 0
-
2021-03-25 09:16
(9)
Tramwaj, który z centrum jedzie godzinę na ten cały Fordon. Absurd.
- 25 7
-
2021-03-25 17:46
(1)
Absurdem jest budowanie megalomańskiej PKM na Łostowice podczas gdy większe miasta stawiają na tramwaje. W Warszawie powstaje linia na Wilanów nie musze mówić ile to km od centrum
- 5 7
-
2021-09-02 09:53
to nie megalomania a koniecznosc, coraz wieksza czesc gdanszczan mieszka na terenach podmiejskich i pkm powinna być budowana z mysla o tych terenach, to w kierunku poludnia a potem pewnie wschodu bedzie szedl rozwoj miasta, jestesmy ograniczeni Sopotem i zatoką, od pozostałych stron, no chyba ze wypowiemy Spotowi wojne i zrównamy ich z ziemią, albo osuszymy Zatokę ;)
- 0 0
-
2021-03-25 10:45
Sam jestes absurd :) Samochodem na ten caly Fordon jedzie sie tez blisko godzine, bo to daleko. (6)
- 7 7
-
2021-03-25 11:09
koleją z Fordonu do centrum Bydgoszczy można byłoby dotrzeć w ciągu ok. 15 minut (5)
- 12 5
-
2021-03-25 17:43
Ale Bydgoszcz postawiła na tramwaj dodatkowo wybudowała zajezdnie więc jak widać można a pasażerowie nie narzekają
- 1 2
-
2021-03-25 11:43
Bzdura
Prędkość handlową tramwaju na Fordon jest na poziomie kolei aglomeracyjnej.
Transport szynowy tylko z kwestii historycznych dzieli się na tramwaje i pociągi. Wszystko to kwestia parametrów nowych linii.- 3 3
-
2021-03-25 11:42
Koleja japonska, chinska, czy polska? (1)
- 0 3
-
2021-03-25 12:42
Od Japończyków to my nawet nie jesteśmy w stanie uczyć. Inny poziom rozwoju i ewolucji
- 7 0
-
2021-03-25 11:25
Gdyby po drodze nie było przystanków.
- 4 5
-
2021-03-25 09:32
Opinia wyróżniona
Niestety uwidocznił się brak dalekowzroczności. (6)
"Za komuny" co by nie mówić jednak dużo pracy wkładano w planowanie i hojnie tworzono rezerwy terenowe. Szkoda, że po przemianach ustrojowych władze miasta nie kontynuowały tej polityki ale wiadomo, ze sprzedaży terenów były pieniądze.
Jakie należy wysnuć z tego wnioski:
- sprzedane tereny i zabudowane rezerwy to bezpowrotna strata,"Za komuny" co by nie mówić jednak dużo pracy wkładano w planowanie i hojnie tworzono rezerwy terenowe. Szkoda, że po przemianach ustrojowych władze miasta nie kontynuowały tej polityki ale wiadomo, ze sprzedaży terenów były pieniądze.
Jakie należy wysnuć z tego wnioski:
- sprzedane tereny i zabudowane rezerwy to bezpowrotna strata, nie powinno być to na zasadzie czy budować drogi czy kolej ponieważ obie struktury są niezbędne dla rozwoju miasta. Owszem, być może przekrój dróg mógłby być mniejszy, przy założeniu realizacji kolei ale obecna sytuacja powoduje, że każde rozwiązanie będzie złe,
- nie zgadzam się z opinią, że pasy drogowe były kiedyś przewymiarowane, realia były inne i można było coś takiego robić. Miasta do dziś na tym korzystają dobudowując dodatkowe pasy kierunkowe, zatoczki, pętle czy linie tramwajowe. To miało bardzo duży sens i zmuszało do wielokrotnego zamykania istniejących ulic na czas rozbudowy czy przebudowy. Po bez mała pięćdziesięciu latach z tego korzystamy, i było to wręcz wizjonerskie posunięcie,
- kolej PKM ma w tej chwili bardziej znaczenie regionalne aniżeli aglomeracyjne, nie do końca jestem przekonany, że te linie na południu muszą być zintegrowane z systemem PKM. Z uwagi na ograniczoną rezerwę terenową moim zdaniem warto byłoby rozważyć jednak budowę linii szybkiego tramwaju (nie jak na ul. Adamowicza, gdzie tramwaj jest wolniejszy niż samochody i co chwilę stoi na światłach i jeszcze trzy minuty objeżdża pętlę - to absurd!). Szybki tramwaj mógłby być włączony do istniejącej sieci tramwajowej bliżej centrum, torowisko mogłoby przebiegać równolegle do nowej drogi o być może nieco mniejszym przekroju a być może nawet udałoby się uzyskać układ linia tramwajowa i droga 2+2. No i najważniejsze - węzły przesiadkowe. Parkingi park & ride to podstawa takiego systemu.
To takie moje pobożne życzenia. W praktyce realizacja wychodzi jak ten nowy węzeł integracyjny w centrum przy Forum. Szkoda.- 127 9
-
2021-03-26 00:13
Niestety
Rezerwy terenowe zostaly zabetonowane osiedlami bez ladu i skladu i to nam zostawil adamowicz. Brak planu dalekosieznego tak jak tu zostalo napisane. Nie zgodze sie jednak z pomyslami rozwoju szybkich tramwajow. Po pierwsze ich infrastruktura wymaga podobnie jak kolejowa miejsca, ma kolizyjne djrzyzowania itp. duzo tansze i optymalne przestrzennie
Rezerwy terenowe zostaly zabetonowane osiedlami bez ladu i skladu i to nam zostawil adamowicz. Brak planu dalekosieznego tak jak tu zostalo napisane. Nie zgodze sie jednak z pomyslami rozwoju szybkich tramwajow. Po pierwsze ich infrastruktura wymaga podobnie jak kolejowa miejsca, ma kolizyjne djrzyzowania itp. duzo tansze i optymalne przestrzennie rizwiazanie to poszerzenie drog o buspasy, zamiast torowisk. Co do kolei natomiadt jej przewaga regionalna jest taka ze komunikuje trohmiadto duzo szerzej pozs jego granice dzieki temu umozliwia latwe przemieszczanie sie calemu regionowi. Zapobiega to koniecznosci migracji zarobkowej z okolicznych gmin, a co za tym idzie jeszcze wiekszego zageszczenia i zatkania miasta blokami. Co do oarkride to niestety kolejne realia ogromnych nowych blokowisk bez miejsc postojowych powoduje ze takie parkingi juz teraz sa czesciowo zajete przez mieszkancow. Niestety, pozwalano budowac osiedla bez miejsc postojowych ogolnodostepnych
- 2 0
-
2021-03-25 17:00
BRG i tyle
- 3 0
-
2021-03-25 11:39
Skoro planowano budowę Świętokrzyskiej z buspasami, to czy te pasy nie mogłyby służyć jednocześnie tramwajom (jak np. na Pomorskiej na odcinku od wiaduktu do Grunwaldzkiej)?
- 7 1
-
2021-03-25 11:11
parkingi (darmowe ;-) ) typu park and ride to forma wspierania suburbanizacji
wyprowadzania się mieszkańców dalej od centrum i subsydiowanie tego zgubnego dla miasta procesu podnoszenia kosztów funkcjonowania sieci transportowych, energetycznych etc. w wyniku wydłużenia odległości pokonywanych przez mieszkańców. Przy stacjach SKM i PKM powinny powstawać cele podróży, a nie darmowe parkingi. (chyba że rowerowe lub kiss and ride)
- 6 1
-
2021-03-25 09:37
errata (1)
To miało bardzo duży sens i NIE zmuszało do wielokrotnego zamykania istniejących ulic na czas rozbudowy czy przebudowy
- 3 1
-
2021-03-25 21:26
PKM na południe nie ma sensu.
Brak rezerw. Dlatego pozostaje bezdyskusyjnie linia TRAM + drogi. A analizy i projekty, to okazja do: wydawania kaski dla biur projektowych kolegów po.
- 4 1
Wszystkie opinie
-
2021-03-25 07:02
(13)
Decyzje za 2,5 roku...ludzie trzymajcie mnie...to już powinno być zrobione 20 lat temu,nie ma na co czekać..ehh...komedyja.
- 245 16
-
2021-03-25 07:15
Ktoś kiedyś POwiedział,POco nam jak jest to ...
20 lat temu to były likwidowane niektóre szlaki kolejowe.
- 16 11
-
2021-03-25 07:21
20 lat temu tam były puste pola Mośku :) Infrastrukturę buduje się dla ludzi :) (4)
Decyzja musi być przemyślana żeby nie rozbierać później elektrowni Ostrołęka w którą wpompowano 2 miliardy, budować nikomu niepotrzebny Centralny Port Komunikacyjny w Radomiu ( też będzie do rozbiórki ) lub przekopywać Mierzeję żeby kajaki mogły pływać do Elbląga :)
- 19 28
-
2021-03-25 07:30
Dalej podniecaj sie nieudolnoscia wladz tego miasta.
- 17 11
-
2021-03-25 07:37
Dokładnie 20 lat temu powstały pierwsze bloki na Zakoniczynie. Istniało już blokowisko w Kowalach, 4Pory Roku, Moje Marzenie, Kolorowe. Mało ci, wieśmaku? Projekty (na mapach) Nowej Świętokrzyskiej istniały od końca ubiegłego wieku.
- 20 6
-
2021-03-25 08:19
POczytaj dokładnie co napisali.
Maliniaku i mieszczuchu z rodowodem z za Buga,w artykule umieszczona jest mapka na której POkazali ,,Rekomendowany wariant przetargu".Czerwona lińja ciągła od Pruszcza do Stara Piła.POprowadzona tam była lińja kolejowa którą Specjaliści od diabelskiego stołu(okrągłego)zlikwidowali.Takich szlaków w Polsce było dużo ale POco to nam skoro oni to mają.
- 6 6
-
2021-03-25 10:21
Mośku żadne osiedle nie powinno tam powstać bez zapewnianego dojazdu
i powinno to być zaplanowane do przodu na lata - a tutaj jest odwrotnie. Kupi jeden z drugi pole na jakimś zad***u zbuduje osiedle/ osiedla a dojazd jedną drogą, która przez lata służyła za dojazd do jakieś wioski. W Gdańsku jest pełno takich przykładów - w zasadzie większość nowych osiedli jest tak budowana od 20 lat, szkoda, że tego nie dostrzegasz
- 15 1
-
2021-03-25 08:13
W Niemczech (3)
Od pomysłu do złożenia dokumentacji projektowej zwykle mija 7 lat.
2.5 roku to i tak niewiele jak na taką inwestycję.- 6 12
-
2021-03-25 09:13
Tylko, że u nas pomysł był w latach 70 ubiegłego wieku, teraz jest kolejny pomysł, a za 10 lat będzie następny pomysł. Wszak jesteśmy krajem myślicieli.
- 12 3
-
2021-03-25 09:44
Ale tam jakoś nie maja problemu z doprowadzeniem dróg do powstających osiedli
- 4 0
-
2021-03-25 10:26
hmm
w 5-6 lat od pomysłu do zakończenia inwestycji
- 0 0
-
2021-03-25 10:41
Pakujcie manatki w UM
Możecie już robić przetarg na kartony.
- 7 1
-
2021-03-26 06:34
Było
Tylko jeśli robią plany, a potem idą one do kosza i później robią nowe. Oddajmy wszystko deweloperom. Niepołomicką niedługo tylko SUVem przejedziesz tak tiry zniszczyły drogę. A druga sprawa nie ma kasy na drogi bo tam gdzie miały iść drogi są bloki i sklepy co za paradoks. Zróbmy lotniska łatwiej będzie się wydostać.
- 2 0
-
2021-03-27 07:10
Łącznik Łucznicza-Niepołomicka
Głupiego łącznika nie mogą zbudować a pkm chcą realizować Komu te bajki? Ściema żeby tylko odłożyć w czasie mega opóźnioną Nową świętokrzyską
- 2 0
-
2021-03-25 07:03
róbcie drogi, bo już szukacie wymówek. żeby nie okazała się, że nie będzie ani PKM ani nowych dróg (13)
- 205 36
-
2021-03-25 07:11
Drogi i tak się zatkają (1)
Tylko kolej
- 20 12
-
2021-03-25 07:28
Drogi już tam są.
I dopóki nie będzie alternatywy, poszerzanie ich nie ma sensu.
- 4 19
-
2021-03-25 07:16
Ale żeś odkryl (7)
Pewnie że nie będzie ani jednego ani drugiego, nie za tej wladzy
- 25 3
-
2021-03-25 08:31
A jaka władza by to według ciebie zmieniła ? (6)
Może PiS ? No to pytanie konkursowe. Co zbudowali pisowcy przez ostatnie 6 lat ?
- 7 14
-
2021-03-25 08:33
każdy lepszy od dulkiewicz (3)
- 22 3
-
2021-03-25 09:38
Jak to było? (2)
Wicerzecznik PiS: nie zatrudniamy ekspertów, bo jak zatrudnialiśmy ekspertów to nie chcieli oni realizować naszego programu
- 4 7
-
2021-03-25 10:30
(1)
Wystarczy, że eksperci PO planują południe Gdańska.
- 6 2
-
2021-03-25 12:01
Rozumiem, że powinni zabronić developerom budowania na prywatnych działkach?
Czy jak to widzisz?
- 2 5
-
2021-03-25 11:19
Wolę sprawdzić innych niż trwać z obecną władzą w GD. (1)
Jak by było ?? Nie wiem, nie jestem jasnowidzem, ale Dulkiewicz jest cienka jak naleśnik i nie rokuje poprawy. Tak więc wole sprawdzić innych może oni będą lepsi.
Obecna ekipa "nie da się" już mi nie odpowiada.- 7 1
-
2021-03-25 12:02
Zostaje pytanie, kogo sprawdzić.
Przypominam że poprzedni prezydent z partii Kaczyńskiego wylądował w więzieniu...
- 2 6
-
2021-03-25 07:37
Tu chodzi o wydawanie pieniędzy na kolejne projekty
Nic nie wybudują, a wydadzą miliony
- 23 3
-
2021-03-25 09:04
Ale zdajesz sobie sprawę, że na południu tam gdzie jest Nowa Świętokrzyska to brakuje nawet chodników i dojście do pętli tramwajowej to istna przygoda na pół godziny, a Nowa Świętokrzyska to pieszo jakieś 10 minut?
- 9 1
-
2021-03-25 09:33
Wymówki na zawołanie.
Żabki,unikalne owady i pseudo ekolodzy czekają.
- 6 6
-
2021-03-25 07:03
Oczywiście że nowa PKM jest ważniejsza niż rozbudowa dróg (20)
Jak w całym centrum zrobią płatne parkowanie i e-kontrole to będziecie błagać o dojazd koleją do pracy. Teraz jest wam rozbudowa dróg na rękę, bo parkujcie za darmo, ale te czasy już się kończą.
- 173 87
-
2021-03-25 07:42
Dalej minusujcie i żyjcie w swojej bańce, że zawsze i wszędzie dojedziecie swoim autkiem. (1)
- 26 15
-
2021-03-25 11:23
biedaku nie dorobiłeś się autka i łkasz tu na forum
- 3 11
-
2021-03-25 08:37
(8)
W Nowa bulonska z Moreny miala laczyc sie z Nowa Swietokrzyska i tymi dwoma drogami mialy jechac tramwaje. Byly juz plany i projekty. Nawet w MPZP jest zapis o tramwaju na nowej bulonskiej i nowej swietokrzyskiej. Przy lidlu na kowalach kolo skrzyzowania miala byc petla tramwajowa laczaca Nowa Bulonska z Nowa Swietokrzyska!
Tramwaj jest lepszy od PKM bo mieszkancy poludnia beda musieli kupowac i karnety z PKM i karnety z ZTM aby poruszac sie po jednym miescie. To absurd!- 14 16
-
2021-03-25 08:44
Jest wspólny bilet
- 12 6
-
2021-03-25 09:24
(6)
Żadnych tramwajów na peryferia, to strata czasu i pieniędzy zarówno dla miasta, jak i mieszkańców.
- 8 10
-
2021-03-25 09:40
To kiedy odcinamy Przymorze i Żabiankę? (5)
W końcu są dalej od centrum niż Łostowice, Zakoniczyn, a nawet Kowale...
- 15 2
-
2021-03-25 10:42
Centrum to Wrzeszcz i Oliwa (2)
- 1 0
-
2021-03-25 10:50
(1)
chyba wsi
- 0 2
-
2021-03-25 12:03
Oliwa nawet pasuje.
Jeszcze niedawno tam kury po ulicach biegały...
- 2 2
-
2021-03-25 12:46
(1)
Mieszkańcy Przymorza i Żabianki nie domagają się budowy nowych dróg za setki milionów złotych. Poza tym Kowale nie należą do Gdańska. Nie płacicie podatów w Gdańsku to nie oczekujcie, że Gdańsk będzie wam budował drogi.
- 3 3
-
2021-03-25 14:42
Mieszkańcy Przymorza i Żabianki mają już wybudowane drogi.
A zanim je dostali, tak samo się domagali.
"Poza tym Kowale nie należą do Gdańska. Nie płacicie podatów w Gdańsku to nie oczekujcie, że Gdańsk będzie wam budował drogi."
Ty tak na serio? Czytanie ze zrozumieniem ciężko wchodzi widzę...- 3 1
-
2021-03-25 08:54
Niestety tu się zgodzę, co tam centrum cała Grunwaldzka i okolice będzie w strefie,
toteż autem będą dojeżdzać do pracy tylko ci co zakład pracy mają poza tym kręgosłupem.
- 4 0
-
2021-03-25 09:05
ten konflikt jest urojony (6)
PKM powinna jechać w płytkim tunelu, a nad nim droga - proste, prawda? Przecież nikt nie będzie chciał mieszkać przy torach kolejowych, jeśli nie będą one pod ziemią.
- 6 7
-
2021-03-25 10:11
(3)
A skąd wziąć kasę na budowę metra? Warszawa ledwo daje rade, a ma jeszcze subwencje z budżetu państwa. Nasza serdeczna prezydent jedyne co potrafi załatwić, to obcięcie nam kolejnych środków.
- 0 6
-
2021-03-25 10:27
metra ? Mówimy o tunelu zrobionym metodą odkrywkową (2)
- 9 1
-
2021-03-25 12:27
tramwaj - pas o szerokości 8m (1)
Droga dla samochodów - pas o szerokości 30m.
Powodzenia!- 0 2
-
2021-03-25 18:53
co ma piernik do wiatraka?
- 1 0
-
2021-03-25 12:26
Proste - tak samo głupie. (1)
Szkoda kasy na takie marnotrawstwo
- 1 1
-
2021-03-25 18:58
to nie jest marnotrawstwo
a oszczędność cennej przestrzeni, lepsza jakość życia (cisza, estetyka), brak potrzeby budowania wiaduktów
- 0 0
-
2021-03-25 13:30
A gdzie jeszcze w Centrum można parkować za free???
Chyba w Forum - przez pierwszą godzinę...
- 2 1
-
2021-03-25 07:03
Tramwaj hybrydowy (5)
Przyszłością są tramwaje hybrydowe czyli pojazdy które po mieście poruszają się po torach tramwajowych a później wyjeżdżając z miasta jeżdżą dalej to torach kolejowych. Zero przesiadek, szybka podróż.
- 76 30
-
2021-03-25 07:44
Fajnie, tylko gdzie niby te tramwaje miałyby wyjeżdżać z miasta? (1)
- 6 0
-
2021-03-25 12:50
Do Żukowa, Kartuz, a nawet Bytowa. Są takie co kursują po liniach kolejowych na odległość blisko 100 km z prędkością 100 km/h, nawet niektóre na olej rzepakowy. Podpowiadam to Karlsruhe, Saarbücken, Kassel, a niedługo w Bremie i Luksemburgu.
- 5 3
-
2021-03-25 07:53
Autobus torowy (2)
autobus poruszający się sztywnym torem, dzięki zastosowaniu prowadnic i kół prowadzących zamocowanych w pojeździe.
Najdłuższym i najszybszym torem autobusowym na świecie jest australijski Adelaide O-Bahn- 5 7
-
2021-03-25 08:15
Jest to bezkolizjne rozwiązanie, po terenie.
Wyobraź sobie bezkolizyjną trasę autobusową po terenie gdziekolwiek w Gdańsku.
- 8 0
-
2021-03-25 12:54
Pierwszym był Spurbus w Essen, który powstałl w miejscu dawnej linii tramwajowej w latach 80-tych XX w.
- 0 0
-
2021-03-25 07:03
Czyli to by było na tyle... (3)
Szkoda, bo PKM to najlepsze co spotkało nasz region przez ostatnie 15 lat.
- 105 13
-
2021-03-25 09:37
Najlepsze co nas spotkało, to sw. Paweł (2)
i niepokalana Aleksandra.
- 14 7
-
2021-03-25 09:54
drodzy mili dziękuje! Wyjdę od diwelopera co robił parówki i tego drugiego co jeździ panamera i już odpisuje. Kochani. Drodzy.
- 7 0
-
2021-03-25 11:12
No i po co obrażasz panią Dulkiewicz? wiem że nie bardzo się nadaje na prezydenta, ale nie trzeba wyśmiewać
- 5 2
-
2021-03-25 07:07
ciekawe która PKM pojedzie pierwsza, na południe Gdańska czy na północ Gdyni? (2)
dodam, że w Gdyni sa tory, trzeba tylko postawić małe przystanki ale władza wykazuje totalną niechęć dla tego projektu
- 115 5
-
2021-03-25 07:22
biorę od każdej drużyny po 500 i czekam na propozycje
- 14 1
-
2021-03-25 09:55
Do Gdyni. Na terenach wiejskich jest więcej wolnych gruntów.
- 1 3
-
2021-03-25 07:08
Bez PKM ki nowe drogi i tak się zatkają. (4)
Jednak do PKMki trzeba też jakoś dojechać, więc nowe drogi są potrzebne, również parkingi. Tak działa system dróg i transportu szynowego.
- 95 9
-
2021-03-25 08:16
W normalnym mieście (3)
Do przystanków idzie się pieszo.
Park&Ride to co najwyżej uzupełnienie systemu, a nie podstawa.- 7 4
-
2021-03-25 08:58
Pod warunkim, że nowe przystanki są faktycznie w mieście, a nie w polu. (2)
Jeśli mam zasuwać 15 minut z buta, żeby tłuc się kolejne 20 minut pkm, to wolę pojechać spod domu samochodem lub motocyklem i za 20 minut być w miejscu docelowym.
- 8 3
-
2021-03-25 09:15
(1)
I zapłacić kupę kasy za parking w miejscu docelowym.
- 2 5
-
2021-03-25 09:20
zależy gdzie zamierzasz stawać i czy bardzo się spieszysz
- 2 1
-
2021-03-25 07:09
urząd miasta wydał zgodę na budowę tysięcy nowych bloków a drogi jak w latach siedemdziesiątych (39)
na południu Gdańska jest prawdziwy horror. Jak oni planują rozbudowę miasta?!?
- 206 6
-
2021-03-25 07:13
To pytanie retoryczne?
Przecież sami widzimy, że niczego nie planują.
- 45 0
-
2021-03-25 07:40
Wydał zgodę, bo nie mógł nie wydać zgodnie z prawem (30)
Drogi jakie są każdy widzi.
To wina kupujących tam mieszkania, gdyby nie było popytu to dewy nie budowaliby na polach.- 7 27
-
2021-03-25 07:45
Cały dolny taras był zbudowany na polach i bagnach (3)
A jakoś się dało zorganizować komunikację...
- 15 1
-
2021-03-25 08:01
W większości przypadków siatka ulic ma tam 200 lat (2)
- 3 8
-
2021-03-25 08:26
Tyle, że komuniści tę siatkę zmodernizowali i podwoili (np. pojedyncze jezdnie Pomorskiej i Chłopskiej na podwójne - z tramwajami).
- 14 0
-
2021-03-25 08:39
Tak, szczególnie pas startowy ;)
- 3 4
-
2021-03-25 07:50
to urząd miasta wg planów decyduje co i gdzie ma zostać wybudowane (25)
- 17 1
-
2021-03-25 08:00
Ale tam nie było planów (24)
Dew wystąpił o warunki to mu zgodnie z prawem wydali i tyle.
To dew zaprojektował osiedle i ulicę- 2 11
-
2021-03-25 08:14
chcesz mi powiedzieć, że w Gdańsku deweloperzy robią co chcą? (4)
- 13 0
-
2021-03-25 08:23
To chyba pytanie retoryczne? Chyba każdy wie, że przez 20 lat rządów Adamowicza deweloperzy żyli w Gdańsku jak pączki w maśle. Zresztą żyją nadal.
- 21 2
-
2021-03-25 08:35
Pomyśl. (1)
Rozmawiamy o połączeniach drogowych i kolejowych z osiedlami na Południu. Gdyby deweloperzy nie wybudowali tam osiedli to te drogi nie byłyby nikomu potrzebne i nie rozmawialibyśmy o tym teraz.
- 7 7
-
2021-03-25 09:41
Wtedy byłby płacz, że nie da się zaparkować samochodu w starych dzielnicach.
Gdzieś te mieszkania powstać muszą.
- 5 4
-
2021-03-25 10:30
od lat
- 3 0
-
2021-03-25 08:22
(7)
A kto deweloperowi sprzedawał grunty?
- 14 0
-
2021-03-25 08:24
Tam głównie prywatni właściciele (6)
Znam kilku rolników co stali się milionerami już w 2006 roku
- 12 7
-
2021-03-25 08:33
pewnie znasz też kogoś kto był w stanach? (3)
- 6 5
-
2021-03-25 08:39
Akurat pracowałem wtedy w kancelarii która obsługiwała kilka takich umów (2)
Pamiętam chłopa co chciał 5,5mln gotówką za działki, bo nie miałem konta w banku. Notariusz bał się że typ nie będzie umiał podpisać się na akcie.
Ty pewnie w tamtych czasach chodziłeś do gimnazjum stąd takie teksty.- 11 4
-
2021-03-25 09:14
obudź się już (1)
- 2 3
-
2021-03-25 09:21
W sumie szkoda czasu na dyskusję z i**otą
- 0 1
-
2021-03-25 09:39
Też znam kilku, podobno w latach 60 można było kupować tu działki od banku rolnego, ale wymagało to kosmicznej biurokracji. Już wtedy forsowali przekonanie, że ziemia jest tylko dla wieśniaków, a prawdziwy luksus to mieszkanie w bloku.
- 0 3
-
2021-03-25 10:32
jak mają sporo ziemi to zawsze byli bogaci
dobry nowy ciągnik to sumy >400 tys netto, a mają po kilka, a gdzie osprzęt, zabudowy itp...to są milionerzy w gumofilcach..
- 7 1
-
2021-03-25 08:24
(9)
I co z tego, ze nie było planów? Twoim zdaniem w warunkach zabudowy nie było mowy choćby o max. dopuszczalnej wysokości budynków czy o obszarze (w granicach działki), który mógł zostać zabudowany? Gdyby miasto nie zgadzało się na blokowiska, to nie wydałoby na nie warunków zabudowy.
- 8 2
-
2021-03-25 08:43
A co mają warunki do tego że każdy chcę jeździć samochodem? (8)
- 2 7
-
2021-03-25 08:52
(6)
Czyli zezwolić na budowę ,kasować za podatki,media i inne ale drogi już nie budować.To się nie dziwię ,że deweloperzy robią co chcą gdy nawet nie negocjuje się wybudowania potrzebnego układu drogowego.Na szczęście na zachodzie ludzie nie mają takich problemów i nie jeżdżą po dziurach i błotach.....Nasi włodarze mentalnie są na wschodzie a w mediach blisko zachodniej flanki.
- 8 2
-
2021-03-25 08:55
Na terenie miejskim masz drogi (5)
Miasta nie interesuje, że na działce dewelopera masz zamiast ulic błoto czy płyty.
Wymagaj od dewelopera bo to jego obowiązek, a nie miasta.- 4 8
-
2021-03-25 09:12
(4)
Jakie drogi? Trzy jednojezdniowe drogi na kilkadziesiąt osiedli? To zobacz, jak wyglądało budowanie dróg za komuny. Osiedla budowały spółdzielnie (czyli też deweloperzy), na nich drogi osiedlowe, a miasto (państwo?) dbało, żeby był do nich odpowiedni dostęp. Wiele z tamtych dróg powstało w latach 70-80-tych XX wieku, gdy jeden samochód przypadał średnio na kilkanaście osób.
- 10 2
-
2021-03-25 09:22
Mówi się trudno (3)
Pretensje musisz mieć do siebie.
Zobacz ile osób na Zaspie korzysta z komunikacji miejskiej zamiast wozić się furą- 2 5
-
2021-03-25 10:28
(2)
A co mnie to obchodzi, czym jeżdżą na Zaspie? Tam Rzeczpospolitej rozbudowano w czasach budowy osiedla. Alternatywne Hynka (do Grunwaldzkiej) i Czarny Dwór (do Hallera) też już istniały. Drogi wybudowane tam 45 lat temu do dziś mają wystarczającą przepustowość. A obecnie polityka miasta polega na wydawaniu zgód na budowę i kasowaniu podatków. Nic w zamian. Na południu miasto jest teoretyczne.
- 8 2
-
2021-03-25 10:35
Teraz się kasuje podatników a kiedyś to było inaczej! Kiedyś to się budowały krasnoludki, państwo wcale nie brało kredytów i do dzisiaj jest przykładem tryumfu socjalizmu nad... a nie, czekaj.
- 4 0
-
2021-03-25 10:39
Jakby wszyscy z Zaspy chcieli jeździć furami jak ci na Poludnii
To drogi też byłby zakorkowane
- 1 5
-
2021-03-25 09:01
a jest jakaś alternatywa na południu?
- 11 0
-
2021-03-25 22:50
Jest miejscowy plan dla całego obszaru. Np. Zabudowa mieszkaniowo usługowa. Na 10 osiedli na tym terenie, żadne nie ma jakichkolwiek usług.
- 2 0
-
2021-03-25 08:08
Ha ha jakby nie wydał zgody na budowę to byś dojeżdżał z Kolbud wójt by wydał zgodę
- 2 8
-
2021-03-25 08:47
Park Południe
"Przyszłych mieszkańców z pewnością ucieszą zmiany komunikacyjne związane z powstającą tuż obok osiedla ul. Nową Świętokrzyską.....".Właśnie tak się robi w balona naiwnych, którzy wieżą ,że w niedalekieeeeeej przyszłości miasto zapewni in drogę gminną, która mogłaby zasilić układem drogowym powstające osiedla.
- 16 0
-
2021-03-25 09:29
A kto o zdrowych zmysłach pakuje się na południe i oczekuje szybkich i płynnych dojazdów ten chyba niespełna rozumu, cena nie (2)
- 7 8
-
2021-03-25 12:29
Mieszkńcy Południa (1)
Mamy rok 2021.Czy to jest ok. aby mieszkańcy ,podatnicy czekali na drogę gminną 15 lat ? A przez te 15 lat siedzieli w korkach dojeżdżając i przyjeżdżając z pracy ,tracąc nerwy i zdrowie ? Czy ktoś sprawdził jak się zwiększył ruch na Świętokrzyskiej w ciągu 15-lat ? Przecież to jest gehenna dla ludzi tam mieszkających i włodarze miasta są za to odpowiedzialni.
- 11 1
-
2021-03-25 12:38
Zaraz, nie ma drogi, ale stoisz na niej codziennie w korkach?
Coś tu się nie zgadza...
- 1 9
-
2021-03-25 09:32
Ale i tak najważniejsze że nie rządzą pisiory...
- 6 3
-
2021-03-25 10:29
wcale nie planują i to widać przy każdej inwestycji
przychodzi deweloper mówi hej stawiam tu osiedle a wy macie dorobić mi dojazd i wychodzi, a oni zaraz na paluszkach skaczą aby był wesoły i zadowolony
- 5 0
-
2021-03-25 07:09
Tylko kolej (11)
PKM dowiodła, że malkontenci nie mają racji.
- 91 26
-
2021-03-25 08:40
(2)
Przeciez Nowa Bulonska z Moreny jedzie tramaj ktory wedlug planow mial dojezdzac na petle przy Lidlu na kowalach a nastepnie jechac Nowa Swietokrzyska w strone petli Lostowice-Swietokrzyska! W ZDIZ sa bawet projekty tej trasy!
- 10 2
-
2021-03-25 11:13
i z Kowal do Wrzeszcza by jechał ponad 1h (1)
- 5 0
-
2021-03-25 12:38
Czyli dalej szybciej niż samochód...
- 2 3
-
2021-03-25 09:02
kolej w mieście tylko w tunelu (4)
jeśli nigdy nie mieszkałeś w zasięgu 300m od torów, nie wiesz o czym mówisz
- 4 9
-
2021-03-25 11:15
mieszkałem w odległości 200 metrów od linii SKM, która zapewniała połączenia co 6 minut (3)
nie było problemu. Dużo większym problemem jest bliskość ulicy pseudoszybkiego ruchu.
- 5 2
-
2021-03-25 11:42
(1)
Nie bądź śmieszny/a. Mieszkałam na Żabiance przy kolei. Moi goście budzili się w środku nocy, gdy przejeżdżały kolejki.
- 1 5
-
2021-03-25 12:05
No patrz, a ja mieszkałem w akademiku na Wyspiańskiego
Z oknami prosto na tory i ze 100m od nich. Problemów brak.
- 5 2
-
2021-03-25 18:49
może masz coś ze słuchem
za dużo techno za młodu?
- 0 2
-
2021-03-25 09:04
(2)
To czemu tak mocno promuje się tramwaj z Moreny do Wrzeszcza skoro obok jest PKM a do tego chcą budować linie kolejową na Łostowice
- 6 1
-
2021-03-25 10:46
Bo coraz wiecej ludzi chce korzystac, kiedy zobaczyli, jakie to wygodne.
- 2 2
-
2021-03-25 12:34
Bo bez promocji nikt by do niego nie wsiadł.
- 1 1
-
2021-03-25 07:10
Wszystkiego na raz nie da się wybudować. (3)
Budując powoli jest więcej stołków dla swoich obabajtkowskich i innych podobnych.
- 21 46
-
2021-03-25 07:24
Następny wyznawca teorii
"Znajomych królika"
- 9 4
-
2021-03-25 07:26
wszystkiego na raz ? to znaczy ? Rozumiem ,że jeżeli nie wybudowano drogi ,która dawno powinna być wybudowana to teraz trzeba "wszystko naraz"
- 5 1
-
2021-03-25 07:28
tutaj są lepsi jak chociażby grzelak, urodzony prezydent.
o dulkiewicz lepiej nie wspominać.
- 13 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.