• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Południowy odcinek ul. Chmielnej potrzebuje rewitalizacji

Szymon Zięba
26 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy hotel w spichlerzach Wyspy Spichrzów
Porównanie północnego cypla i południowego to dwa różna światy.  To najbrzydszy obszar Śródmieścia Gdańska - twierdzi pan Adam, który nadesłał zdjęcia. Porównanie północnego cypla i południowego to dwa różna światy.  To najbrzydszy obszar Śródmieścia Gdańska - twierdzi pan Adam, który nadesłał zdjęcia.

Ulica Chmielna w południowej części Wyspy Spichrzów wymaga rewitalizacji. Czytelnicy sygnalizują nam, że ta część trasy, po ubiegłorocznych pracach prowadzonych w jej północnej części, została zapomniana. Od urzędników usłyszeliśmy, że droga jest ujęta w programie modernizacji ulic - jednak dopiero na 152. pozycji. Przedstawiciele miasta obiecują jednocześnie, że będą przeprowadzane bieżące naprawy jej nawierzchni.



Jak oceniasz jakość dróg w Gdańsku?

Prace na północnym odcinku ul. Chmielnej na Wyspie Spichrzów prowadzone były w ubiegłym roku. Miejscy urzędnicy zapowiadali wówczas, że zostanie ułożona tam nowa nawierzchnia, która przykryje zmodernizowaną sieć wodociągową, elektryczną oraz kanalizację deszczową.

W mailach do naszej redakcji czytelnicy wskazują tymczasem na sytuację na południowym odcinku tej trasy - od Podwala Przedmiejskiego do wysokości ul. Toruńskiej.

- Stan i infrastruktura sąsiadująca są w zatrważającym stanie wizualnym i technicznym. Agonalny stan nawierzchni drogi, brak chodników, brak odwodnienia, brak wytyczonych miejsc parkingowych (szczerze, to powinna tu obowiązywać płatna strefa parkowania), brak oznakowania pionowego, poziomego, jakichkolwiek zakazów itp. - wylicza nasz czytelnik, pan Adam.
Opisuje, że na ulicy od kilku lat przybywało parkujących samochodów. Jego zdaniem obecnie rejon ten jest już nasycony pojazdami do tego stopnia, że tamują one pasy ruchu, wyjazdy z ulic podporządkowanych i główny wyjazd na Podwale Przedmiejskie.

Czytelnicy skarżą się na stan ul. Chmielnej na Wyspie Spichrzów na odcinku od Podwala Przedmiejskiego do wysokości ul. Toruńskiej. Czytelnicy skarżą się na stan ul. Chmielnej na Wyspie Spichrzów na odcinku od Podwala Przedmiejskiego do wysokości ul. Toruńskiej.
- Porównanie północnego cypla i południowego to dwa różne światy. Jako włodarze miasta powinniście być zawstydzeni takim stanem. Oglądają to dziesiątki tysięcy przewijających się tam turystów. To najbrzydszy obszar Śródmieścia Gdańska. Czy nikt tego nie dostrzega? - dopytuje pan Adam.
W sprawie zwróciliśmy się z pytaniami do gdańskich urzędników. W magistracie usłyszeliśmy, że Gdański Zarząd Dróg i Zieleni opracował program modernizacji ulic, który swoim zakresem obejmuje około 500 tras Gdańska i jest usystematyzowany w sposób hierarchiczny.

  • Porównanie północnego cypla i południowego to dwa różna światy.  To najbrzydszy obszar Śródmieścia Gdańska - twierdzi pan Adam, który nadesłał zdjęcia.
  • Porównanie północnego cypla i południowego to dwa różna światy.  To najbrzydszy obszar Śródmieścia Gdańska - twierdzi pan Adam, który nadesłał zdjęcia.
  • Porównanie północnego cypla i południowego to dwa różna światy.  To najbrzydszy obszar Śródmieścia Gdańska - twierdzi pan Adam, który nadesłał zdjęcia.
  • Porównanie północnego cypla i południowego to dwa różna światy.  To najbrzydszy obszar Śródmieścia Gdańska - twierdzi pan Adam, który nadesłał zdjęcia.
- Ulica Chmielna jest ujęta w tym programie na pozycji nr 152, a program modernizacji ulic realizowany jest w tempie zależnym od wysokości środków budżetowych, jakie miasto jest w stanie przeznaczyć na ten cel. Obecnie realizujemy około 20 ulic rocznie - tłumaczy Olimpia Schneider z UM w Gdańsku.

Magistrat: Będą bieżące naprawy



Urzędniczka podkreśla, że do modernizacji przystąpiono poczynając od głównych ciągów komunikacyjnych Gdańska, które to (ze względu na ich długość) podzielono na kilka etapów realizacyjnych.

- Oznacza to, że te same ulice pojawiają się w kolejnych latach w zamierzeniach inwestycyjnych miasta - informuje Olimpia Schneider.
Przedstawiciele magistratu tłumaczą, że wzdłuż wspomnianego odcinka ul. Chmielnej, przygotowują się do realizacji inwestycje kubaturowe podmiotów innych niż miasto, które będą współuczestniczyły w przebudowie tego układu drogowego.

Miasto zapewnia, że do czasu przeprowadzenia pełnej modernizacji ulicy Chmielnej, GZDiZ będzie przeprowadzał naprawy bieżące nawierzchni drogi, które przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa i komfortu podróżowania zarówno kierowców, jak i pieszych.

Miejsca

Opinie (88) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Droga od deweloperów (4)

    A nie mogą się dołożyć deweloperzy którzy pobudowali tam blokowiska? Mieszkania powstają tam jak grzyby po deszu a infrastruktura się rozmywa.

    • 72 3

    • a Ty gdzie mieszkasz

      hej a Ty gdzie mieszkasz? w budynku dewelopera czy miasta? czy może swoim? I co dołożyłeś się się do drogi, którą dojeżdżasz? Zapłaciłeś z własnej kieszeni za remont chodnika? to czemu każesz innym za to płacić z własnych kieszeni. Miasto pobiera podatki od wszystkich jednakowo, więc musi o wszystkich dbać, nie tylko o Ciebie !

      • 0 0

    • Właśnie tego dotyczy odpowiedź Urzędu Miasta.

      Dołożą się i bardzo dobrze, więc po co remontować za nasze.

      • 0 0

    • (1)

      Żaden deweloper nie dokłada. Koszty otoczenia budynków są wliczane w cenę mieszkań. Ludzie myślą,że te chodniczki, ławeczki, trawniczki dostają od dewelopera w prezencie :) :) :)

      • 5 4

      • Serio??? Ale ty madry jestes..

        • 0 0

  • Łąkowa (3)

    od Długich Ogrodów do Podwala wygląda jeszcze gorzej, a jest bliżej tras turystycznych. Za zabudową mieszkaniową nie idzie modernizacja infrastruktury komunikacyjnej.

    • 54 2

    • O tym kawałku łąkowej zapomnieli!gotele, turyści z autokarów a tu taki kwiatek!wstyd?!

      • 0 0

    • Wg mnie wygląda lepiej od tego odcinka Chmielnej.

      • 0 1

    • kasa misiu, kasa

      • 2 0

  • Czy Pan Adam kupił w pobliżu nieruchomość i nie zauważył jaka jest okolica? (9)

    • 111 20

    • No i co z tego? (2)

      Nie zmienia to faktu, że omawiany odcinek Chmielnej jest w tragicznym stanie i wymaga remontu.

      • 2 6

      • ty se kupiłeś mieszkanie a podatnicy mają za drogę zapłacić? (1)

        to może ty zapłacisz za drogę do mojej posesji w Baninie?

        • 1 2

        • A to gdzie jest?

          • 0 0

    • I cieszył się, że deweloper nie wyremontował ulicy (1)

      Mieszkanie tańsze kilka stówek za metr.

      • 24 1

      • Kupił? A może tylko dostał a darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby.

        • 1 1

    • Raczej nie, tam są właściwie wyłącznie mieszkania pod wynajem i hotele. (2)

      • 11 4

      • I dlatego pan Adam bardzo sie martwi o odczucia turystów. (1)

        • 11 0

        • Kasa mu się nie zgadza za wynajem

          kupował jak była dziura w ziemi albo plany. Widział wizualizację i pomyślał, będę kasował jak za zborze. Przyjechał ze stolycy odebrać klucze i się zdziwił....

          • 13 1

    • To raczej Developer , który chce aby podatnicy wyremontowali za niego ulicę podszył się pod Pana Adama.

      • 15 2

  • Chmielna czy Jaglana??? (3)

    W tytule artykułu Chmielna
    A zdjęcie pod spodem przedstawia ulicę Jaglaną
    I żeby nie było że się wymądrzam, tylko coś mi nie pasowało

    • 13 4

    • (1)

      A można wiedzieć, na którym zdjęciu widzisz Jaglaną?

      • 0 2

      • Można

        Tak jak napisałem wcześniej, zdjęcie przy tytule
        Albo zdjęcie nr 1 z gościem w pomarańczowej koszulce który w lewej ręce trzyma białą reklamówkę przedstawia ulicę Jaglaną widzianą od ulicy Chmielnej.
        Za tym ceglanym budynkiem po prawej stronie widać nowy biały, jest to Hotel Number One.
        Mieszkam w tej okolicy i codziennie tamtędy przejeżdżam, dlatego coś mi nie pasowało.

        • 0 0

    • to chmielna

      z perspektywy Jaglanej

      • 4 3

  • Opinia wyróżniona

    Tam problemem jest nie tyle droga, co ostatnie zaniedbane budynki. (1)

    Widoczne na większości zdjęć. O ile czerwony ceglany budynek po lewej stronie patrząc od strony Podwala jest własnością Urzędu Wojewódzkiego i doczeka się niedługo przebudowy, to zespół 4 zachowanych spichrzów i ruiny 2 kolejnych rzeczywiście nie tworzą najlepszej wizytówki i nie widać szans, żeby coś się w tym temacie zmieniło, co mnie dziwi, bo te spichlerze są w na tyle niezłym z zewnątrz stanie, żeby zrobić tam remont i zaadaptować je na np. na biura.
    Chociaż tyle, że jakiś developer w końcu kupił i coś robi na działce, gdzie od lat 80 stała ta niedokończona budowa.

    • 11 2

    • Ważniejsze są środki

      na ECSy i złote rydwany...

      • 0 0

  • Na części... (2)

    ... Ulicy przynajmniej widać, że auta parkują na ulicy a nie chodniku. Jeśli nie ma zakazu to można parkować minimum 10 metrów od skrzyżowań itd. Pozostaje uregulować kwestie parkowania Nb pozostałych aut i będzie lepiej. Ale nie wszyscy się z tym zgodzą. 3,2,1 start

    • 16 8

    • (1)

      jeśli inne auta muszą przekroczyć skrajnię jezdni, aby ominąć stojący pojazd należy się 100 zł mandatu. Wiem, bo sam płaciłem.

      • 5 6

      • I że, który przepis o tym mówi?

        • 0 0

  • Jakieś fajne kawiarenki by się przydały. (1)

    W końcu na Chmielnej?

    • 0 1

    • to może przejdź się tam i sam oceń, czy te, które tam działają, są fajne

      • 0 0

  • Z mojego wyliczenia wychodzi, że remont zacznie się za ok. 8 lat pod warunkiem, że lista jest stała, nienaruszalna, choćby gdzie indziej zapadło się pół miasta. Widział ktoś listę? Co jest na pierwszym i 151 miejscu? To po pierwsze. Po drugie - ciekawe, jak ustalono listę ważności, czyli ową "hierarchiczność potrzeb", czym się kierowano, kto ustalał itp. itd. Kasa z budżetu idzie na dotowanie głupich filmów, jak np. "Miłość jest wszystkim" (ok. 700 tys.), a nie ma poprawę stanu technicznego i użytkowego ciągów komunikacyjnych. Tak to zawsze bywa, gdy gospodarz miasta zajmuje się polityką, a nie samorządem i sprawami obywateli. Poza tym jako mieszkańcy dostajemy w tyłek za stadion: niech ktoś zapyta publicznie o wielkość rat i odsetek, które z tego tytułu miesięcznie oddajemy bankom. Po trzecie, nadal nie wiadomo jakie miasto ma priorytety w materii inwestycji i szeroko pojętej eksploatacji zasobów i infrastruktury. Zdaje się, że nie ma; no, może sprzedaż resztek nieruchomości.

    • 3 0

  • A mnie tam koło choooja lata ten białoruski klimat i bałagan w Gdańsku.
    Kocham swój wielkomiejski, uporządkowany Poznań.

    • 2 2

  • Republika Deweloperów się odezwała.

    Na imę ma Adam a jej rzecznikiem prasowym jest niejaki Zięba.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane