- 1 73 loty Jacka Karnowskiego w pół roku (742 opinie)
- 2 Pożar w spalarni Port Service ugaszony (183 opinie)
- 3 "Kapsuła czasu" odnaleziona w leju po bombie (48 opinii)
- 4 Straciła 3 tys. zł, bo "koleżanka" prosiła o BlIK-a (88 opinii)
- 5 Muszą rozebrać do parteru nowy budynek (74 opinie)
- 6 Strzelali do 14-latka z broni ASG (185 opinii)
Pomnik Anny Walentynowicz gotowy. Czeka na odsłonięcie
We wtorek ustawiono pomnik Anny Walentynowicz we Wrzeszczu.
We wtorek ustawiono cokół i pomnik Anny Walentynowicz przy skwerze jej imienia (u zbiegu al. Grunwaldzkiej i ul. Waryńskiego we Wrzeszczu). W sobotę, w dniu jej urodzin, nastąpi uroczyste odsłonięcie pomnika.
Budowę pomnika sfinansowano ze składek, w dużej mierze od członków NSZZ "Solidarność". Zebrano blisko 90 tysięcy złotych.
Wykonana z brązu postać Anny Walentynowicz jest pokazana realistycznie, ma około 170 cm wysokości i stoi na granitowym cokole. Projekt i pomnik wykonał Stanisław Milewski, rzeźbiarz, autor pomnika Jana Pawła II i Ronalda Reagana, który znajduje się w parku Nadmorskim w Gdańsku.
Artysta przygotował rzeźbę w porozumieniu z wnukiem Anny Walentynowicz, gdańskim radnym Piotrem Walentynowiczem.
Czytaj też: Pomnik Anny Walentynowicz czeka na ustawienie
Dzień odsłonięcia pomnika nie jest przypadkowy, ponieważ 15 sierpnia przypada 86. rocznica urodzin działaczki Wolnych Związków Zawodowych i współzałożycielki NSZZ "Solidarność". Anna Walentynowicz zginęła w katastrofie lotniczej w Smoleńsku 10 kwietnia 2010 roku, w drodze na obchody 70. rocznicy zbrodni katyńskiej.
Odsłonięcia pomnika dokonają syn Anny Walentynowicz - Janusz oraz jej wnuk - Piotr Walentynowicz (radny Miasta Gdańska). W uroczystościach poza członkami stowarzyszenia Godność wezmą udział m.in. władze Gdańska i NSZZ "Solidarność".
Czytaj też: Jak postawić w Gdańsku pomnik?
Przewidziane jest też wystąpienie historyka i autora książki o Annie Walentynowicz Sławomira Cenckiewicza, który przypomni najważniejsze fakty z jej życiorysu i odczyta list Jarosława Kaczyńskiego skierowany do uczestników uroczystości. Przemówi także współtwórca Wolnych Związków Zawodowych Wybrzeża i NSZZ "Solidarność" Andrzej Gwiazda i wiceprezes PiS Antoni Macierewicz.
Zobacz wszystkie gdańskie pomniki
Wydarzeniu będzie towarzyszyć otwarcie wystawy poświęconej życiu i walce Anny Walentynowicz, przygotowanej przez Instytut Pamięci Narodowej.
W latach 80. internowana i skazana na 1,5 roku więzienia za organizowanie strajku w Stoczni Gdańskiej. Była przeciwniczką polityki Okrągłego Stołu. Z danych IPN wynika, że w czasie PRL-u działaczkę "Solidarności" inwigilowało ponad 100 funkcjonariuszy i tajnych współpracowników Służby Bezpieczeństwa. Planowany był również zamach na jej życie - miała zginąć od mieszanki leków. Walentynowicz zginęła w katastrofie prezydenckiego samolotu pod Smoleńskiem, 10 kwietnia 2010 roku. Została pochowana na Srebrzysku.
Opinie (372) ponad 20 zablokowanych
-
2015-08-11 13:26
W końcu !!! (19)
Dobra wiadomość !!!
- 180 237
-
2015-08-11 13:37
Wielu ludzi Solidarności zasłużyło na pomnik wiele bardziej niż Walentynowicz (13)
Jakie są jej dokonania?
- 46 37
-
2015-08-11 14:05
Oczywiście-UB-ek Bolek na przykład... (2)
- 28 29
-
2015-08-11 16:28
(1)
UB-ek to była właśnie Walentynowicz
- 21 22
-
2015-08-11 21:37
Będę miał gdzie wysikiwać psa
Będę chodził teraz z psem szcz*ć na tę zawistną babę.
- 9 12
-
2015-08-11 14:41
(4)
Bartoszewicz powinien dostać pomnik
- 25 23
-
2015-08-11 15:06
Bartoszewski (3)
- 20 15
-
2015-08-11 15:23
professsor ;) (2)
- 12 15
-
2015-08-11 16:54
(1)
Jak z koziej d*py...
- 14 11
-
2015-08-12 13:54
jak z kaczora, od wyższości socjalistycznego prawa pracy
- 2 2
-
2015-08-11 15:42
to zbierz pieniądze i postaw im pomniki - nie ma problemu
- 12 5
-
2015-08-11 17:33
Żadnych...
- 0 0
-
2015-08-11 18:51
Jej dokonaniem jest to że ją z pracy zwolnili
- 8 5
-
2015-08-11 22:43
To ona wraz z Aliną Pieńkowską i paroma innymi osobami nie dopuściła do zakończenia (1)
strajku w Stoczni - wbrew Wałęsie. Dzięki temu udało się podpisać porozumienia sierpniowe. Ale podpisywał już z powrotem Wałęsa. I to on spijał później (i aż do teraz spija) śmietankę "bohatera". Ech...
Aha - jak uważasz, że stok inny zasłużył bardziej na pomnik, to nic prostszego - zorganizuj zbiórkę, albo ufunduj sam.- 7 6
-
2015-08-11 23:02
Byłeś i widziałeś
to przestań pier...lić
- 8 3
-
2015-08-11 13:50
Pomnik początku czasów szlachty i pospólstwa , przekrętów , kradzieży , bezprawia , wyzysku itd.
Dziękujemy za wolność ... nawet piwa na ławce przed domem nie można wypić ... wolność ...- 17 14
-
2015-08-11 14:45
będą miały pieski na co sikać (1)
- 15 22
-
2015-08-11 21:24
"wyremontowano" lokum okolicznych pijaczków
"Wyremontowano" lokum okolicznych pijaczków. Koszt tego pomnika: wykarczowano pas krzewów i trawy, zastapiono betonem. Nie można było wkomponować tego w istniejacy obraz, który był znany tej Pani? Przecież idąc do domu przechodziła obok? Ale nie trzeba wszystko zniszczyć!!! Snobizm!!!
- 3 4
-
2015-08-11 21:39
Współczuje
okolicznym mieszkańcom.....teraz tam będa odprawiane różne chucpy typu miesięcznice,kwartalnice,rocznice.....Mohery beda sie zjeżdzać z całego Gdańska palić znicze i odstawiać egzorcyzmy i zawodzić.
- 14 9
-
2015-08-12 08:47
pomnik
moj stary byl w dozorze techn w stoczni ta kobieta byla pieniaczka wszystko jej przeszkadzalo a pracowac nie miala czasu inni musieli za nia robic
- 6 5
-
2015-08-11 13:27
po co taki pomnik? (30)
matko ludzie powariowaliscie?!
- 295 188
-
2015-08-11 13:29
po co ten komentarz? (7)
- 37 51
-
2015-08-11 13:56
bo pisowcy zawłaszczają przestrzeń publiczną (6)
- 45 27
-
2015-08-11 14:47
ograniczony człowieku, wszędzie pis widzisz? (2)
to się leczy
- 30 26
-
2015-08-11 17:26
Kaczyński, Du.a, Macierewicz... mało? (1)
- 18 10
-
2015-08-12 11:19
A gdzie oni są?
Bo na razie wszędzie kliki PO-wskie są.- 2 4
-
2015-08-11 18:30
nie wiem czy mam ochote oglądać PiS w następnej kadencji rządu (2)
ale napewno nie chcę już oglądać PO
- 12 8
-
2015-08-11 19:32
(1)
Kukiz?
- 1 9
-
2015-08-12 10:47
nie,były wyborca PO,który kiedyś myślał ,że będzie lepiej w tym kraju.
- 2 4
-
2015-08-11 13:29
Bałagan. (1)
Czy jest jakaś kolejność budowania pomników w Gdańsku? Kto tym odcinkiem propagandy kieruje.
- 35 14
-
2015-08-11 13:38
To pomnik ufundowany przez pisiorów
- 26 17
-
2015-08-11 13:42
bo ludziom, którzy czegoś w życiu dokonali, których dokonania się ceni, stawia się pomniki (15)
taka jest wielowiekowa europejska tradycja. czemu cię to dziwi? Nie znasz tych zwyczajów?
- 29 33
-
2015-08-11 13:48
(3)
Moim zdaniem w tak niebogatym państwie jak Polska raczej nie powinno mieć to miejsca. Oszczędzać powinniśmy na administracji, pomnikach, religiach w szkole, limuzynach, złotych pałacach dla rządzących, etc, etc.
- 29 15
-
2015-08-11 14:09
(1)
ale przecież pomnik powstał ze składek zwykłych ludzi więc może oszczędzanie zacznijcie od siebie w urzędzie
- 26 11
-
2015-08-11 21:27
czemu kosztem istniejącej zieleni
czemu kosztem istniejącej zieleni!!!!!
- 2 5
-
2015-08-11 14:31
zabawny jestes, ze az nie chce sie komentowac....
wlacz myslenie, wylacz tvn
- 16 10
-
2015-08-11 13:49
A czego dokonała ta suwnicowa??? (10)
Tylko zastanów się z odpowiedzią, żeby się nie ośmieszyć...Udzielając odpowiedzi miej z tyłu głowy wielkie postaci którym stawiano pomniki- naukowcy, poeci, królowie, prezydenci...
- 31 23
-
2015-08-11 13:51
fakt, wystarczy, ze ty sie osmieszyles... (6)
- 16 23
-
2015-08-11 13:54
Konkrety misiu konkrety!!! (5)
Co wynalazła??? Czym zarządzała??? Jakież wielkie idee i myśli po sobie zostawiła??? Może książki jakieś???
- 36 16
-
2015-08-11 14:04
(2)
Nie została zawodową polityczką i nie zeszmaciła się jak jej koledzy. Za to należy jej się pomnik.
- 27 23
-
2015-08-11 14:46
Ja też nie (1)
Gdzie mój pomnik?!
- 20 7
-
2015-08-11 18:09
Musisz najpierw umrzeć.
- 8 4
-
2015-08-11 14:32
moze medrzec bolek jest twoim bohaterem ? (1)
- 15 14
-
2015-08-11 19:12
Inteligentniejszy był (i jest) na pewno
- 8 6
-
2015-08-11 14:53
(1)
Ten pomnik postawino kobiecie, która nie zgodziła się z decyzją L. wałęsy o zakończeniu strajku. Dzięki tej odważnej i bezkompromisowej Annie Solidarność zwyciężyła. Oczywiście bardzo nie podoba się towarzyszom i jej wnuczętom.
- 19 7
-
2015-08-11 17:09
jej wnuczętom ?.?
Jesli juz to nie podoba się towarzyszom i ICH wnuczętom....to kolosalna różnica. Proszę uważać jak się pisze bo wychodzą głupoty
- 7 0
-
2015-08-12 09:38
A czego dokonali Ci mlodzi Zydzi ocaleni przed napascia niemiecka z Gdanska,
ze wystawiono im pomnik w najlepszym miejscu miasta, przy dworcu glownym PKP, przy ktorym przewijaja sie codziennie tysiace miejscowych i przyjezdnych? I to wystawila im rzadzaca PO, nie z wlasnej kasy, ale za pieniadze podatnikow?!
- 4 3
-
2015-08-11 15:52
Bo Pani Ani a zasłużyła na ten pomnik.
- 17 14
-
2015-08-11 19:55
postaw sobie lenina idioto
- 11 2
-
2015-08-11 23:31
matko ludzie powariowaliscie?! No gzie jest ten sloik?
- 0 0
-
2015-08-12 14:33
po tobie na pewno nie będzie, nie ma po co
- 0 0
-
2015-08-11 13:29
Ciekawe komu jej pomnik przeszkadza.... (15)
Gdyby nie tacy ludzie jak Ona ....dziś byśmy już po rosyjsku mówili w jakimś sowchozie.
- 183 247
-
2015-08-11 13:32
Leczenie wskazane od zaraz (1)
- 44 26
-
2015-08-11 13:35
tobie juz nawet leczenie nie pomoze
- 21 30
-
2015-08-11 14:14
(4)
Gdyby nie ona to nie byłoby internetu i ludzie nie wiedzieli by co to sowchoz. www.trojmiasto też by nie było i pomnik postawili by po cichu.No i gdyby nie katastrofa samolotu, umarła by po cichu a Bolek by zacierał ręce,że już nigdy nie powie jak było naprawdę.
- 11 20
-
2015-08-11 14:47
(2)
Nie było by internetu ?? I doobrze , ludzie by na dwór wychodzili i do znajomych , dzieci bawiły by się na podwórku , nie było by rozpowszechnionej do maxymalnych rozmiarów pornografii, gimnazjalistki zamiast przed kamerą pokazywać cycki może by uczyły się obowiązków domowych , np jak włączyć pralkę , nikt by w panice nie robił zdjęcia z topielcem iw rzucał szybko na fejsa tylko może go ratował... itd. Narzędzie co miało wspomagać życie stało się sposobem na życie ...
- 7 4
-
2015-08-11 16:55
Precz z komuną (1)
Nie byłoby wolno powiedzieć złego słowa o sowieckiej okupacji, o czerwonych gwaltach, torturach... o Katyniu i ludobujstwie itd. Ile osób było tortorowanych, ilu zamordowali najlepszych Polaków.
- 7 10
-
2015-08-12 07:52
No właśnie , Sowieci wybili polską inteligencję no i mamy teraz co mamy.
- 3 0
-
2015-08-11 20:48
Glowa wyprana skutecznie przez tv.
- 5 1
-
2015-08-11 16:08
Walentynowicz zawsze stawała "w obronie wartości i prawd"
Anny Walentynowicz sprzeciw wobec obłudnej polityce Wałęsy, jego współpracy z komunistami i budowy III Rzeczpospolitej, która będąc postkomunistyczną mutacją nadal wyklucza tysiące Polaków poza nawias społeczny, został strywializowanego przez polskojęzyczne media, zredukowany do jakiegoś osobistego sporu z Wałęsą.
- 15 15
-
2015-08-11 18:14
Była towarzyszka z PZPR! (3)
....jak wielu pisowców .
- 14 10
-
2015-08-11 18:28
Precz z komuną (2)
Pełno tutaj komentarzy dawnych esbeków którzy w swoim lewackim stylu oskarżają innych o swoje wlasne zbrodnie.
- 9 7
-
2015-08-11 19:53
(1)
Dawnych esbekow co chodzą dzisiaj do gimnazjum :)
- 7 4
-
2015-08-12 06:31
"Resortowych dzieci" światopogląd oparty na światopoglądzie "byłych esbeków"
- 5 4
-
2015-08-11 20:47
Gdyby nie sowieci od 45 bysmy po niemiecku gadali
służąc rasie panów. Logika prawacka zatem powiada, aby sowietom pomnik postawic.
- 2 3
-
2015-08-12 13:59
po rosyjsku . niemiecku. angielsku itd
dobrze znać j obce
- 1 0
-
2015-08-13 08:28
może i nie przeszkadza...
...ale w tym miejscu bardziej by się przydał plac zabaw dla dzieci, bądź siłownia na świeżym powietrzu. W najbliższej okolicy nie ma takich rzeczy. W tym parku i tak się nic nie zmieni, teraz po prostu cała Wrzeszczańska "elita" będzie piła w towarzystwie Anny Walentynowicz, zamiast za krzakami w parku. Bezsensownie wydane pieniądze. Tablica upamiętniająca Anne Walentynowicz już wisi na Grunwaldzkiej 49 od strony ulicy, czy nie lepiej pieniądze w inny sposób wykorzystać niż na stawianie pomników?
- 1 2
-
2015-08-11 13:33
przynajmniej coś robiła, a nie "hejtowała" na trójmieście... (7)
- 176 81
-
2015-08-11 13:40
Wielu mawia że średnio było z tym robieniem czegoś
- 24 14
-
2015-08-11 15:08
Z tego (2)
co mnie wiadomo,to raczej nie robiła nic.....zwłaszcza w życiu zawodowym,ot leserka która przez przypadek zamieszała się w sprawy polityczne,jak to ze zwiazkowcami zwykle bywa.A gdyby był wówczas internet,to przy jej poziomie intelektualnym to miała by duży problem z "poruszaniem" się w nim :-))))
- 13 14
-
2015-08-11 18:32
"Prawda" napisała? (1)
Skąd masz o niej wiedzę? Ci, którzy ją znali twierdzą coś przeciwnego.
- 0 6
-
2015-08-12 01:22
Może bolek jobel napisał to w książce.Nie na darmo się mówi w Polsce że trójmiasto to wylęgarnia lemingów.Już niedługo.
- 1 2
-
2015-08-11 15:55
Potem hejtowała Wałęsę i okrągły stół. Anna Walentynowicz Patronką Hejterów.
- 10 7
-
2015-08-12 09:43
:)
wylacz tvn, wlacz myslenie
- 6 1
-
2015-08-12 14:29
Jeszcze Polska nie zginęła?!
"Naród , który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości" powiedział marszałek Piłsudski.
Z przerażeniem przeczytałem komentarze.
Wygląda na to,że już prawie nas nie ma...- 3 0
-
2015-08-11 13:35
nieopodal (4)
Mieszka wnuk Pani Anny
- 63 29
-
2015-08-11 13:38
(1)
Koło mnie też mieszka wnuk co babcia miała na imię Anna, może o tego chodzi?
- 14 8
-
2015-08-11 21:39
Skasowali za babcię po 250 000
Synek i wnuk skasowali za babcię po 250 000 zł, może dorzuciliby się do pomnika ? Mi nikt nie zapłacił 250.000 zł jak straciłem babcię.
- 5 2
-
2015-08-11 14:03
ona mieszkała tuż obok w kamienicy przy Al. Grunwaldzkiej (1)
przy bramie jest tablica pamiątkowa
- 6 1
-
2015-08-11 18:35
....
I ta tablica jest wystarczajaca moim zdaniem
- 19 3
-
2015-08-11 13:35
Koordynacja się kłania. (24)
Należy powołać w Gdańsku przez radnych zespół który skoordynuje budowę pomników i muzeów w mieście bo teraz każdy buduje dla kogo chce, może alfabetycznie zacząć od A jak Adamowicz i tu mozna nawet szarpnąć się na mauzoleum.
- 107 23
-
2015-08-11 13:37
to bedzie spotkanie pisowskiej propagandy (5)
moge sie z wami zalozyc. beda czytac list jarka i przybedzie naczelny zolnierz propagandy smolenskiej macierewicz. co to sie porobilo w tym kraju.
- 29 16
-
2015-08-11 13:39
tez ide! (1)
- 6 3
-
2015-08-11 13:42
po to by się pośmiać z tych dziadów
- 11 8
-
2015-08-11 13:51
Lepsze to niż... (2)
Lepsze to niz przesiadywanie na lawkach okolicznych żuli. Chyba, że wolisz żuli?
- 8 6
-
2015-08-11 13:53
laska z czym do ludzi?
Zenujace porównanie.
- 5 3
-
2015-08-11 14:23
Szczerze??
Wole chyba żuli.. szczęśliwi ludzie, popiją pogadają i nawet posprzątają puszki.. i to w całym mieście!!!
A co mamy po takim lamentowaniu i "zaśmiecaniu" pomnikami miasta? NIC tylko Koszty utrzymania!! (bo na to stow. "godność" już nie będzie pieniążków dawało).
Niesety po kilki latach spokoju znowy zaczyna sie "moralizowanie publiczne" pomnikami, publicznym piętnowaniem normalności i narzucanie innym swojej woli w imie dziwnych idei...- 7 5
-
2015-08-11 13:44
(7)
Jak to muzeum , to oznacza,że należy pana A zmumifikować?
- 2 2
-
2015-08-11 13:46
(4)
Na to zgodnie z przepisami trzeba mieć zgodę zmumifikowanego, chyba?
- 3 0
-
2015-08-11 13:47
Opamiętajcie się. (2)
Za życia nie można człowieka zmumifikować.
- 0 4
-
2015-08-11 14:13
Spróbować warto,może będzie lepiej?
- 2 0
-
2015-08-11 14:13
Nie czujesz ironii???
- 2 0
-
2015-08-11 14:16
Z tego co wiem, to stosownej ustawy na razie nie ma.
Podobnie jak o umieszczeniu za życia w muzeum, bez wzgledu na kategorię: muzeum skarbów regionu, dzieł sztuki czy osobliwości przyrodniczych.
- 1 0
-
2015-08-11 13:50
(1)
Odróżnasz muzeum od MAUzoleum?
- 1 0
-
2015-08-11 14:09
mnie jest wszystko jedno, na wszystkie pomniki i tak s.........ją ptaki.
- 3 0
-
2015-08-11 13:50
Czy tu nie warto zastosować in vitro?
- 0 4
-
2015-08-11 14:11
I jeszcze jedna ważna sprawa, należy opracować zabezpieczający obs.............nia pomników przez ptaki.
- 1 0
-
2015-08-11 14:38
(1)
Czy oby pan Adamowicz zgodzi się na zmumifikowanie już teraz, może dopiero po wyborach.
- 1 1
-
2015-08-11 14:51
Ustawa zabrania mumifikowania osób wobec których toczy się postępowanie prokuratorskie.
- 3 2
-
2015-08-11 14:45
Zbudować w Gdańsku katakumby i tam przekazywać wszystkie mumie z Solidarnośći.
- 3 2
-
2015-08-11 16:51
Emeryt (1)
Przeciez jest mauzoleum im.Lenina w ECS,Pawla Adamowicza,z jednym lokatorem,na dozywocie,a kolejni juz czekaja,po skonczonej kadencji PO-SB!
- 4 3
-
2015-08-12 00:35
de-l
jesteś pisowskim de - m
- 1 4
-
2015-08-12 09:51
Mauzoleum dla Adamowicza (1)
w zasadzie juz jest, bo czym innym jest ten ECS, ktory postawiono zamiast zapobiec ruinie historycznej sali BHP. Dopiero kiedy "Solidarnosc" odkupila budynek i zaczela do odnawiac, miasto laskawie im cos dorzucilo
- 2 0
-
2015-08-12 14:23
aga
Sala BHP i stolowka stoczniowa,historyczne miejsca,przy II-giej bramie Stoczni.
Ciekawe kto wydal zgode na zburzenie stolowki?,dlaczego 'S' nie protestowala?
ECS-Mauzoleum dla Adamowicza,Walesy,Borusewicza,Borowczaka,Krzywonos...
Moim zdaniem,pomnik Anny Walentynowicz powinien byc przy III bramie stoczni,
tam gdzie zatrzymala strajk sierpniowy A.D.'80,zakonczony przy II bramie ,przez L.Walese!Dzis Borusewicz,Krzywonos i Walesa to 'ikony'sierpniowego strajku...
Adamowicz i Tusk dolaczyli dopiero w '88,a dzis,ci wszyscy w/w spijaja,nienalezna, smietanke,ktora sami sobie ,prawem kaduka,POlewaja do syta,a reszta?,zaorana...:(- 2 0
-
2015-08-12 09:58
Mauzoleum dla Adamowicza
juz jest - sam sobie postawil ECS im. Lenina. A przeciez jest i drugie - ten przewymiarowany stadion PGE ARENA, ktory teraz bedziemy przez lata utrzymywac z naszych podatkow. Nawet jak uda sie obecne wladze odsunac od koryta, to i tak te dlugi, ktore zostawili w spadku, jeszcze nasze wnuki beda splacac
- 1 0
-
2015-08-11 13:36
A co ona takiego zrobiła, że jej pomnik stawiacie? (24)
Pytam o konkrety bo serio nie widzę powodu do stawiania jej pomnika
- 181 131
-
2015-08-11 13:39
a bolasa imie nadali lotnisku, a co on zrobil tepaku ? (4)
- 36 48
-
2015-08-11 13:54
a kiedy pomnik Pani TRAMWA_JARKI (1)
Krzywonos ??
- 25 16
-
2015-08-12 10:35
nie ma kamienia w tak dużych gabarytach
- 6 0
-
2015-08-11 18:18
(1)
juz ci sto razy pisalem tepy pisiorze : bolkiem byl karol guzik
- 18 11
-
2015-08-11 19:22
a ja Ci mowie zasciankowy pełowcu
daj mi swoje dane a po wyborach zasmieje Ci się w twarz :)
- 5 14
-
2015-08-11 13:44
może poczytaj trochę o historii Polski ;) (9)
Działała na rzecz praw pracowniczych, brała udział w strajkach w grudniu 1970 roku. Była jedną z założycielek Wolnych Związków Zawodowych w 1978 roku. Została zwolniona z pracy pięć miesięcy przed emeryturą, w sierpniu 1980 roku. Przywrócenie jej do pracy było postulatem strajku sierpniowego w Stoczni Gdańskiej. Anna Walentynowicz była jedną z sygnatariuszek Porozumień Sierpniowych.
- 40 27
-
2015-08-11 13:50
Wrzeszcz us*any będzie wiekopomnymi...
- 16 12
-
2015-08-11 13:52
Tyle???Naprawde???I juz??? (3)
Pomnik???
Ludzie!!! Nie rozśmieszajcie mnie.- 31 28
-
2015-08-11 14:49
zatrzymała strajkujących jak bolek rozsyłał ich do domów. (2)
- 26 17
-
2015-08-11 16:42
tak sama jedna?? (1)
bo mnie się wydaje to jeszcze z kimś,
ale tak właśnie wygląda zawłaszczanie historii- 20 6
-
2015-08-11 18:38
Bolek to TW
Tak, dwie kobiety powstrzymał Wałęsę który nakazał zakończenie strajku. Dzisiaj wiemy, że Bolek miał taki rozkaz od komunistów.
- 9 14
-
2015-08-11 13:56
wielu dzialalo wtedy na rzecz praw pracowniczych i tez byli zwalniani .
i jakos nie widac ich pomnikow. Moze raczej powinien powstac zbiorowy jeden pomnik w postaci tablicy z wypisanymi imionami wszystkich ktorzy walczyli z komuna ?
- 30 14
-
2015-08-11 14:25
No i zginęła w domym miejscu i w dobrym czasie..
Nawet ze śmiercią trzeba mieć układy w tym kraju.... Straszne!!!
- 11 13
-
2015-08-11 15:14
Nie przesadzaj
...po prostu przez przypadek znalazła się "w oku cyklonu" a tą cała pompatyczną historyjkę na użytek maluczkich dopisano potem
- 18 12
-
2015-08-11 18:43
była skarbnikiem solidarności
- 1 1
-
2015-08-11 14:46
(4)
Jak to co? Poległa pod Smoleńskiem w zamachu.
- 21 11
-
2015-08-11 15:59
To powinna zostać pochowana na Wawelu. (2)
... obok "najlepszego" prezydenta.
- 19 4
-
2015-08-11 19:23
Glupszego od Bolka i Szoguna (1)
nie bylo-uwierz mi lemingu
- 11 17
-
2015-08-16 21:30
masz plusa dodatniego, bo mam podobne zdanie w temacie
- 0 0
-
2015-08-12 14:04
d*pa nie zamach! wyprany mózgu
- 1 3
-
2015-08-11 16:04
postawiła sie takim komuchom jak ty
i nie wahała się poświęcić życia i zdrowia żeby przywrócić godność zgnojonym (i dzisiaj dalej niektórzy tęsknią za obkładaniem ich g_wnem)
- 19 12
-
2015-08-11 16:11
Polska tajemnica bolesna
Anna Walentynowicz - "Matka 'Solidarności'", symbol oporu wobec komunizmu i jego postkomunistycznej mutacji (walki w słusznej sprawie), którego niesprawiedliwość również dzisiaj wyklucza tysiące Polaków poza nawias społeczny - zawsze stawała "w obronie wartości i prawd".
- 15 14
-
2015-08-11 18:16
Ania - suwnicowa (1)
powod postawienia pomnika ? jarek chcial, bo ona "polegla" pod smolenskiem
- 12 15
-
2015-08-12 13:01
z pewnoscia nie komoruska
u ciebie zamiast glowy zapewne bańka fekaliow
- 4 3
-
2015-08-11 13:38
Głos w debacie (1)
Idzie wytrzymać: pomnik nie jest udziwniony, tylko "zwyczajny". Sporo takich stoi po całej Europie, więc jedne więcej nie robi mi problemu. A pytającym po co - coś tam jednak pani Ania w swoim życiu dokonała...Chociaż tak naprawdę była zdeklarowaną katokomunistką - do ostatnich dni.
- 52 35
-
2015-08-11 18:43
Zatwardziala kato-co? Co to znaczy?
- 4 1
-
2015-08-11 13:43
ciagle za mało pomników (4)
ludzi ze styropianu. I jeszcze jedno ECS w Gdańsku tylko jeszcze bardziej wypasione !
- 79 34
-
2015-08-11 13:49
syn Anny Walentynowicz - J a n u s z (2)
g o d n y do naśladowania, a co z s y n o w ą ???
- 4 4
-
2015-08-11 13:53
(1)
chyba głodny rozumu
- 6 3
-
2015-08-11 14:01
w końcu pomnikowa
mamuska go wychowywała :))
- 4 4
-
2015-08-11 16:23
chory kraj
spawacz i suwnicowa ma pomnik - to chore za co ? za to że torpedowali swoje obowiązki w pracy ? ze byli nie wykształceni i nic nie wiedzieli o świeci epoza tym że na wszystko trzeba mówić nie i sabortować ?
- 2 7
-
2015-08-11 13:45
A ja sam już nie wiem, co mam o tym wszystkim myśleć (6)
Mam 43 lata i bajzel w głowie.
kto kłamie, a kto mówi prawdę nie wiadomo.
z własnego doświadczenia wiem tylko tyle, że:
banki w polsce kradną, a państwo im czynnie w tym dopomaga.- 121 41
-
2015-08-11 13:59
Kolejny rozżalony roszczeniowiec...
- 15 28
-
2015-08-11 14:04
bardzo dobrze koncypujesz
aby tak dalej -.> kierunek doby tylko więcej analizy
- 14 5
-
2015-08-11 15:36
a w jakiej branży pracujesz ?
- 1 4
-
2015-08-11 15:54
Wyłącz telewizor.
- 14 1
-
2015-08-12 14:40
Oglądaj
więcej TVN i Wiadomości to miejsce w Tworkach masz zapewnione !!!!!!
- 4 1
-
2015-08-14 17:44
A człowiek w tym kraju się nie liczy wcale,prawo skierowane jest przeciwko ludziom.Państwo nie daje poczucia bezpieczeństwa swym obywatelom.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.