- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (53 opinie)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (58 opinii)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (269 opinii)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (195 opinii)
- 5 Nowi lokatorzy zburzyli spokój w kamienicy (255 opinii)
- 6 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (109 opinii)
Pomorskie kupuje więcej pociągów
Do pięciu zamówionych pojazdów województwo pomorskie domówiło właśnie kolejne cztery elektryczne pociągi. Pierwsze składy pojawią się na początku roku i będą obsługiwały trasy z Trójmiasta do miast regionu, a po elektryfikacji także linię PKM. W sumie wartość zamówienia wzrosła ze 123 do 221 mln zł.
Od początku władze województwa pomorskiego zapowiadały, że mogą rozszerzyć zamówienie o kolejnych pięć sztuk. Ostatecznie zdecydowano się na cztery dodatkowe składy.
- Wykorzystujemy opcję zakupu kolejnych pociągów. W maju zamówiliśmy ich pięć, dzisiaj podjęliśmy decyzję zakupu kolejnych czterech. Termin realizacji zamówienia to przełom 2019 i 2020 roku - zapowiada Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Dodatkowe pociągi kosztować będą 98,4 mln zł.
Składy trafią na trasy Słupsk - Gdynia i Elbląg - Gdynia, a po elektryfikacji także na linię PKM. Przypomnijmy: obecnie spółka Pomorska Kolej Metropolitalna szuka wykonawcy dokumentacji projektowej dla tego zadania oraz budowy nowego przystanku Firoga.
Pociągi z pierwszej zamówionej puli zaczną pojawiać się na początku przyszłego roku.
Nowe pojazdy będą posiadały:
- co najmniej 195 stałych miejsc siedzących,
- minimum 30 rozkładanych miejsc siedzących,
- 20 miejsc do przewozu rowerów,
- licznik pasażerów w każdych drzwiach,
- klimatyzację,
- wi-fi
- i będą rozpędzały się do 160 km na godz.
Opinie (223) 4 zablokowane
-
2018-11-08 23:14
Amazing
Pociągów przybywa a tras ubywa.....
Pozdrawiam wszystkim podróżujących PKM na lotnisko np.....- 6 0
-
2018-11-08 23:29
Syf (1)
I po hole...e kupują jak tak się zaraz po psują. Dno!!!
- 1 6
-
2018-11-09 08:31
Problem jest w utrzymaniu.
Wymiana uszkodzonego elementu trwa miesiącami.- 2 0
-
2018-11-09 00:15
Gdańsk Karczemki
Budując Gdańsk Firoga jeszcze ważniejsze jest wybudowanie PKM Karczemki. Kokoszki ,Karczemki, Kalina, Kiełpino Górne praktycznie odcinte są od pkm. ten mały autobusik co 1 h nie spełnia roli a podróż może trwać i 40 minut.
- 1 2
-
2018-11-09 00:25
Pomorskie i tak jest w ogonie za innymi województwami. My zaczynamy kupować a oni wymieniają już te kupione.
Marszałku odejdź..- 5 3
-
2018-11-09 00:34
(1)
powiedzcie mi czemu kupowane są za nasze a nie unijne?
Pozostałe województwa kupowały dziesiątki sztuk za kasę z unii. U nas ludzie marszałka bąka zbijali.- 8 1
-
2018-11-10 22:26
Bez przesady
Na Mazowszu są trasy na głównie EN57 - na R7 nie ma fabrycznie nowych składów wogóle. Oprócz jednego skróconego dodatku.
- 0 0
-
2018-11-09 00:41
(1)
Polregio i tak je zapuści.
Nawet nie mają gdzie ich trzymać.
Będą korodowały pod chmurką. ..cała logika tych z Urzędu Marszałkowskiego.
Brak tam specjalistów- 6 1
-
2018-11-09 13:19
no, jak przy tekście "za mniej niż 3000 na rękę zmienić pracy mi się nie opłaca"
słyszę od rekrutujących w Marszałkowskim, że mam zbyt wysokie oczekiwania płacowe, to lepiej nie będzie.
- 2 0
-
2018-11-09 02:16
I jak tu nie jeździć szrotem budżetowym za 2 tysie.., (1)
Taniej, komfort, na czas
- 5 2
-
2018-11-09 08:28
Aga
Teraz zwykle jednostki mają awarie więc nigdy nie wiesz czy dojedziesz
- 0 0
-
2018-11-09 08:27
9 sztuk i co dalej? czy w 2020 uda się zakupić ok 80 nowych sztuk dla Polregio?
jeśli nie to obecne jednostki będą miały po 60 lat!!! czyli najstarsze w Polsce
Czy ktoś z Urzędu Marszałkowskiego poniesie konsekwencje za wieloletnie zaniedbania?- 5 0
-
2018-11-09 08:29
A co z bazą utrzymaniową? te kilkaset mln będzie pod chmurką?
- 4 1
-
2018-11-09 08:37
To jest dopiero głupota Urzędu wojewódzkiego.
Teraz kupują 9 sztuk z firmy Newag.
Za chwilę muszą znów kupić i może wygrać Stadler lub Pasa.
I tak będziemy mieli po kilka sztuk od różnych dostawców.
Koszta utrzymania będą gigantyczne.- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.