• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomorskie kupuje więcej pociągów

Michał Brancewicz
8 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Pociąg Impuls dla Pomorza na linii produkcyjnej Newagu.
  • Trwa produkcja pociągów dla województwa pomorskiego.

Do pięciu zamówionych pojazdów województwo pomorskie domówiło właśnie kolejne cztery elektryczne pociągi. Pierwsze składy pojawią się na początku roku i będą obsługiwały trasy z Trójmiasta do miast regionu, a po elektryfikacji także linię PKM. W sumie wartość zamówienia wzrosła ze 123 do 221 mln zł.



Po województwie pomorskim podróżujesz najczęściej:

Umowa z firmą Newag na dostawę pięciu 5-członowych pociągów została podpisana w drugiej połowie lipca. Jej wartość to 123 mln zł.

Od początku władze województwa pomorskiego zapowiadały, że mogą rozszerzyć zamówienie o kolejnych pięć sztuk. Ostatecznie zdecydowano się na cztery dodatkowe składy.

- Wykorzystujemy opcję zakupu kolejnych pociągów. W maju zamówiliśmy ich pięć, dzisiaj podjęliśmy decyzję zakupu kolejnych czterech. Termin realizacji zamówienia to przełom 2019 i 2020 roku - zapowiada Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Dodatkowe pociągi kosztować będą 98,4 mln zł.

Składy trafią na trasy Słupsk - Gdynia i Elbląg - Gdynia, a po elektryfikacji także na linię PKM. Przypomnijmy: obecnie spółka Pomorska Kolej Metropolitalna szuka wykonawcy dokumentacji projektowej dla tego zadania oraz budowy nowego przystanku Firoga.

Pociągi z pierwszej zamówionej puli zaczną pojawiać się na początku przyszłego roku.

Nowe pojazdy będą posiadały:
  • co najmniej 195 stałych miejsc siedzących,
  • minimum 30 rozkładanych miejsc siedzących,
  • 20 miejsc do przewozu rowerów,
  • licznik pasażerów w każdych drzwiach,
  • klimatyzację,
  • wi-fi
  • i będą rozpędzały się do 160 km na godz.

Opinie (223) 4 zablokowane

  • Amazing

    Pociągów przybywa a tras ubywa.....

    Pozdrawiam wszystkim podróżujących PKM na lotnisko np.....

    • 6 0

  • Syf (1)

    I po hole...e kupują jak tak się zaraz po psują. Dno!!!

    • 1 6

    • Problem jest w utrzymaniu.
      Wymiana uszkodzonego elementu trwa miesiącami.

      • 2 0

  • Gdańsk Karczemki

    Budując Gdańsk Firoga jeszcze ważniejsze jest wybudowanie PKM Karczemki. Kokoszki ,Karczemki, Kalina, Kiełpino Górne praktycznie odcinte są od pkm. ten mały autobusik co 1 h nie spełnia roli a podróż może trwać i 40 minut.

    • 1 2

  • Pomorskie i tak jest w ogonie za innymi województwami. My zaczynamy kupować a oni wymieniają już te kupione.

    Marszałku odejdź..

    • 5 3

  • (1)

    powiedzcie mi czemu kupowane są za nasze a nie unijne?

    Pozostałe województwa kupowały dziesiątki sztuk za kasę z unii. U nas ludzie marszałka bąka zbijali.

    • 8 1

    • Bez przesady

      Na Mazowszu są trasy na głównie EN57 - na R7 nie ma fabrycznie nowych składów wogóle. Oprócz jednego skróconego dodatku.

      • 0 0

  • (1)

    Polregio i tak je zapuści.
    Nawet nie mają gdzie ich trzymać.
    Będą korodowały pod chmurką. ..cała logika tych z Urzędu Marszałkowskiego.
    Brak tam specjalistów

    • 6 1

    • no, jak przy tekście "za mniej niż 3000 na rękę zmienić pracy mi się nie opłaca"

      słyszę od rekrutujących w Marszałkowskim, że mam zbyt wysokie oczekiwania płacowe, to lepiej nie będzie.

      • 2 0

  • I jak tu nie jeździć szrotem budżetowym za 2 tysie.., (1)

    Taniej, komfort, na czas

    • 5 2

    • Aga

      Teraz zwykle jednostki mają awarie więc nigdy nie wiesz czy dojedziesz

      • 0 0

  • 9 sztuk i co dalej? czy w 2020 uda się zakupić ok 80 nowych sztuk dla Polregio?
    jeśli nie to obecne jednostki będą miały po 60 lat!!! czyli najstarsze w Polsce
    Czy ktoś z Urzędu Marszałkowskiego poniesie konsekwencje za wieloletnie zaniedbania?

    • 5 0

  • A co z bazą utrzymaniową? te kilkaset mln będzie pod chmurką?

    • 4 1

  • To jest dopiero głupota Urzędu wojewódzkiego.
    Teraz kupują 9 sztuk z firmy Newag.
    Za chwilę muszą znów kupić i może wygrać Stadler lub Pasa.
    I tak będziemy mieli po kilka sztuk od różnych dostawców.
    Koszta utrzymania będą gigantyczne.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane