- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (276 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (217 opinii)
- 3 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (77 opinii)
- 4 Ugaszono pożar na budowie osiedla (184 opinie)
- 5 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (113 opinii)
- 6 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (18 opinii)
Mają pomysł, jak poprawić bezpieczeństwo na 32 przejściach dla pieszych
Gdyńskie stowarzyszenie Miasto Wspólne wysłało urzędnikom propozycje zmian na 32 przejściach dla pieszych w mieście. Wszystkie projekty mają jeden cel: zwiększyć bezpieczeństwo pieszych. Społecznicy alarmują, że tylko w tym roku na gdyńskich przejściach zginęły trzy osoby, a 31 zostało rannych.
Będzie to oznaczało, że - wzorem innych państw europejskich, w których na przejściach ginie znacznie mniej osób - kierowca będzie musiał ustąpić pieszemu pierwszeństwa. Teraz teoretycznie pierwszeństwo pieszy ma tylko w momencie, gdy jest już na pasach - pod warunkiem, że tam nie "wtargnął".
Wystarczy zwęzić jezdnię lub przyciąć drzewa
Zanim jednak prawo zacznie chronić pieszych, za pomocą infrastruktury chcą to zrobić społecznicy. W tym celu przesłali gdyńskim urzędnikom petycję z propozycjami zmian na 32 przejściach dla pieszych. Wiele z nich nie wymaga wielkich nakładów finansowych i skomplikowanych projektów - jak choćby wprowadzenie powierzchni wyłączonej z ruchu, która zwęzi jezdnię i spowoduje zmniejszenie prędkości kierowców. W innych miejscach wystarczy przyciąć drzewa ograniczające widoczność i zasłaniające lampy z oświetleniem.
- Dokonaliśmy analiz przejść dla pieszych w Gdyni, od krańca ulicy Morskiej w Cisowej, aż po Chwaszczyńską na Kaczych Bukach. Wskazujemy ponad 30 z nich, gdzie możliwe jest wyprzedzanie na pasach. To skrajnie niebezpieczna sytuacja, która nie raz już doprowadziła do śmierci lub poważnego uszczerbku na zdrowiu pieszych - mówi Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego, radny dzielnicowy z Wielkiego Kacka.
Zbyt szerokie jezdnie na osiedlowych ulicach
Przedstawiciele stowarzyszenia Miasto Wspólne podkreślają, że w wielu miejscach jezdnia w obrębie przejścia jest zbyt szeroka, co zachęca część kierowców do szybszej jazdy. Ich zdaniem nie ma to sensu, zwłaszcza na lokalnych ulicach, gdzie nie ma dużego natężenia ruchu i zwężenie nie będzie powodować korków. Dlatego w petycji wskazali konkretne rozwiązanie dla każdego z 32 przejść.
Chwalą też wiceprezydenta Marka Łucyka i jego reakcję na wydarzenia na ul. płk. Dąbka, gdzie ginęli piesi. Zdecydował on o przebudowie przejścia. Zwracają jednak uwagę, że warto działać przed tragedią.
- Muszą to być działania wyprzedzające, systemowe. Samorząd nie może zmienić prawa, ale ma możliwość zmiany infrastruktury, by zapewnić bezpieczeństwo pieszym. Pamiętajmy, że to nie tylko ludzie w sile wieku, w pełni sprawni, ale też osoby starsze. Po ulicach, zgodnie z prawem, bez opieki mogą poruszać się też dzieci powyżej siódmego roku życia. Wystarczy zaparkowany przed przejściem samochód, by takie dziecko było całkowicie niewidoczne dla innych kierowców - mówi Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.
Urzędnicy obiecują, że dokładnie przeanalizują petycję i na pewno odniosą się do każdego z proponowanych rozwiązań. Zgodnie z prawem mają na to trzy miesiące.
Opinie (201) ponad 10 zablokowanych
-
2019-11-21 08:48
Miasto.dla.ludzi (2)
w polszy rządzi mafia samochodowa.
chcesz kogoś zabić? ktoś cię wkurza? a nie chcesz iść do więzienia za zabójstwo? przejedź go samochodem!
to są polskie przepisy właśnie
polska patologia- 11 4
-
2019-11-21 09:44
nie da się ukryć że to dobry patent na zbrodnie doskonałą
legenda głosi że kogoś skazali za zabicie kogoś na drodze.
- 1 1
-
2019-11-21 12:07
Dobrze ze u siebie w Niemczech nie masz patologii.
- 0 1
-
2019-11-21 08:50
(1)
Zamiast zwężać, stawiać przeszkody to może postawmy porządne oświetlenia na przejściach!
- 5 3
-
2019-11-21 11:47
Bärøn
Jako kierowca uważam iż wielu kierowców nie powinno otrzymać uprawnień do kierowania pojazdem .
Zadbajmy pytanie dlaczego ?
- nie wprowadzi się badań kierowców- które umożliwi czy na pewno ktoś się nadaje na bycie kierowca
- zwiększenie pytam do kilku tysięcy ma pomoc w czym? Na pewno nie w nabyciu doświadczenia pozwalającemu początkującym kierowcom praktycznych umiejętności
- ilość godzin przed egzaminem - komuś wystarczy taka ilość innemu jest za mało a inny w ogóle nie nauczy się jeździć i nie powinien mieć prawa jazdy
- dlaczego można zdawać 10- 30razy egzamin ? Bo to złoty biznes
Kierowcy w pewnym wieku powinni mieć ponowne badania czy sa jeszcze zdolni do kierowania pojazdami . Czy ich refleks nie będzie stwarzał zagrożenia dla innych kierowców oraz pieszych .
Kończąc, o ile pieszych nie można wyeliminować z uczestniczenia w ruchu drogowym o tyle można ich uświadamiać, że nie zawsze mają pierwszeństwo lecz ponadto lepiej nawet gdy je masz to ustąp komuś by żyć. A kierowcy nie mający zdolności i umiejętności do prowadzenia dla bezpieczeństwa innych kierujących oraz pieszych powinni mieć zabrane uprawnienia bądź ich nigdy nie otrzymać.- 1 0
-
2019-11-21 08:51
Piesiewicz nienawidzi kierowców (5)
Wszedzie korki przez tych pieszych będą. Jeszcze forsuje strefę płatnego parkowania na pół miasta, a Szczurek się tego słucha.
- 6 15
-
2019-11-21 09:34
wszyscy nienawidza kierowcow bo to truciciele (2)
poza tym bez kultury jazdy
- 1 1
-
2019-11-21 11:07
nie wszyscy, są tacy, którzy sami są kierowcami i uważają poprawę bezpieczeństwa na przejściach
za sensowny pomysł. Przykazanie miłości zakłada także szanowanie a nawet miłościwe traktowanie własnej osoby.
- 1 0
-
2019-11-21 12:12
A ja nienawidzę wszystkich. I co mi zrobisz?
- 0 0
-
2019-11-21 11:05
czy ktoś, kto ma prawo jazdy i samochód i popiera pomysły "Miasta Wspólnego"
może byż uznany z autofoba? Samochodozę się leczy, regularne korzystanie z roweru dodatnio wpływa na zdrowie psychiczne, społeczne i somatyczne.
- 1 0
-
2019-11-21 12:14
Piesiewicz ma fabrykę płyt chodnikowych, dlatego tak napiera że piesi to, piesi tamto
Nikt bezinteresownie przecież nic tu nie robi na tym łez padole
- 0 0
-
2019-11-21 08:51
3 osoby (4)
Na milion w całym trójmieście to jest nic ;) Ale każdy pretekst dobry by się pokazać.
Ludzie niech zaczną myśleć. Jeśli nie są na jezdni - pasach to nie mają prawa wchodzić pod auto ! Co innego gdy już znajdują się na pasach Ale też nie że wlezli na nie gdy auto było 5 metrów przed przejściem jadąc z prędkością 50km .
Proste ? Logika i zdrowy rozsądek to sukces na życie.- 6 13
-
2019-11-21 09:43
Powiedz to rodzinom ofiar. (3)
I jeszcze masz 32 ciężko ranne czyli np.wegetacja do końca życia
- 2 1
-
2019-11-21 10:49
(2)
No cóż... żeby żyć trzeba myśleć... pieszy pozbawiony instynktu- bo nie mówimy już o myśleniu- przetrwania ginie .
Jako kierowca muszę uważać na inne pojazdy pomimo , że w wielu przypadkach mam pierwszeństwo to się zatrzymuje i nie pcham pod auto które może mnie rozwalić, zabic, uszkodzić. Proste !!!- 1 1
-
2019-11-21 11:09
chyba niewiele zrozumiałeś (1)
Przecież nie każdy jest taki bystry i rozsądny jak ty, a ma prawo czuć się bezpiecznie nie tylko na chodniku. (bywają przypadki, że nieialna jazda kierowców powoduje ofiary wśród osób poruszających się po chodniku lub czekających na przystanku autobusowym) . Do kogo powinny być kierowane postulaty zmiany zachowań?
- 1 0
-
2019-11-21 11:27
To dlaczego ja nie mam prawa się czuć bezpiecznie na jezdni ? Dlaczego nie bystrych dopuszcza się do prowadzenia pojazdów którzy później zabijają innych na pasach ? Dlaczego ktoś kto spowoduje wypadek nie ma badań - czy się nadaje nadal do prowadzenia pojazdu ? Zadbajmy sobie to pytanie . Stawianie progów itd. To tylko pic na wodę. By firmy zarobiły! Nikt nie chce rozwiązywać problemu w którym tkwi prawdziwe sedno sprawy .
- 1 3
-
2019-11-21 08:59
Przejścia na ul. Wielkopolskiej między Karwinami a Wielkim Kackiem. Horror dla pieszych. Nie możliwości przejścia na zielonym tak, żeby samochody nie jechały po palcach czy piętach. Cała organizacja i konstrukcja przejść jest pod płynność ruchu. Pieszy jest tam przeszkodą.
- 4 0
-
2019-11-21 09:01
Wszyscy skonczymy w ZKM (2)
Miasto Wspólne zakaże samochodów w centrum
- 1 5
-
2019-11-21 11:10
po centrum Gdyni nadal będzie można poruszać się pieszo, rowerem lub na hulajnodze (1)
Im większa część centrum miasta jest wolna od jeżdżących i parkujących samochodów, tym wyższa jakość życia w tym mieście.
- 2 0
-
2019-11-21 12:12
Wyzsza jakosc zycia w tlumach i kolejkach do sklepu?
- 0 0
-
2019-11-21 09:09
(2)
Gdyby piesi zaczęli przechodzić przez jezdnię zgodnie z kodeksem ruchu drogowego i zdrowego rozsądku to wypadków naprawdę byłoby mniej! Pieszy przd wejsciem na pasy ma obowiązek bezwzględnie się zatrzymać, rozejrzec w obie strony i dopiero po upewnieniu się czy nic nie nadjeżdza wolno mu wejśc na pasy! Zabronione jest wejście na pasy wprost przed nadjeżdzający pojazd, i wejscie zza stojącego samochodu! A jak większośc ludzi wchodzi? Prosto z chodnika wogóle się nie rozglądając, prosto przed maskę samochodu... nie szkoda wam własnego życia i zdrowia? Warto chwilke zaczekać i przejsc bezpiecznie!!!
- 10 9
-
2019-11-21 09:11
Wysiądź z auta zanim będzie za późno
- 3 5
-
2019-11-21 09:51
Jesli przekraczasz dozwolona predkosc to moge stac pol godziny i sie rozgladac a i tak moge zostac przejechana, bo samochod bedzie zblizal sie z taka predkoscia, ze nie zdaze zejsc z przejscia. Pomimo, ze w trakcie rozgladania sie nie bylo niczego w zasiegu wzroku.
- 3 5
-
2019-11-21 09:14
Bardzo dobra inicjatywa
Jako kierowca widzę, że ruch na osiedlowyc drogach przebiega najpłynniej gdy drogi są zwężone. Nie progi hamujące, a węższe drogi powodują uspokojenie ruchu i łatwość włączania się do ruchu. Może wreszcie będzie u nas jak na zachodzie, nie tylko tor wyścigowy dla aut ale wspierane wszystkie formy komunikacji, z faworyzacją pieszych. Zaoszczędzimy na służbie zdrowia.
- 9 1
-
2019-11-21 09:19
trzeba kretynow kierowcow eliminowac i karac a nie poprawiac przejscia ! (1)
- 6 3
-
2019-11-21 11:12
taką politykę proponują nasi rygoryści (obecnie wspierający rząd)
lepsze rezultaty daje zatrudnianie psychologów transportu w zespołach projektujących sieć uliczną miasta: patrz Jaworzno - skuteczna wizja zero.
- 0 1
-
2019-11-21 09:22
Poprawność polityczna (8)
Dopiero co na tym portalu był artykuł o progach zwalniających. Że należy montować progi które nie uszkadzają samochodów i pozwalają przejechać z ograniczeniem jakie jest na znaku bez dyskomfortu. Ciekawe że inżynierowie zdają sobie sprawę że aktualnie montowane progi niszczą zawieszenie i zmuszają kierowców praktycznie do zatrzymania co powoduje że do atmosfery przedostają się PYŁY z opon i hamulców.
Tutaj proponuje się żeby kierowca zawsze musiał się zatrzymać i przepuścić pieszego. OK ale co z w/w pyłami ? Już przestały szkodzić ?
Jeśli nastąpi kolizja pieszego z kierowcą, poszkodowanym jest pieszy ale czy zawsze winny jest kierowca. Dlaczego pieszy wchodzi na ulicę czy przejście widząc szybko jadący samochód ? Oto jest pytanie ? A może po prostu pieszy nie rozgląda się. Dlaczego pieszy uważa że jeśli na jednym pasie zatrzymał się pojazd to na drugim tez się zatrzyma ? Kierowca z drugiego pasa może go najzwyczajniej nie zauważyć.
Wystarczy żeby pieszy był zainteresowany własnym bezpieczeństwem a nie bezmyślnie właził na ulicę i problem z wypadkami drastycznie by zmalał. Elementy odblaskowe na odzieży też by się przydały. Wielu pieszych ubranych w ciemne ubrania po zmroku jest słabo widocznych i nikt się tym jakoś nie interesuje. Najłatwiej jest wszystko zwalić na kierowcę.
Tak naprawdę nie potrzeba zmieniać przepisów wystarczy porządna edukacja w szkole i w mediach. Wystarczy nie wmawiać że pieszy na pasach ma pierwszeństwo tylko wpajać że lepiej się rozejrzeć i poczekać niż wylądować w szpitalu czy nawet zginąć.- 11 7
-
2019-11-21 09:35
Jest jeden fundamentalny mankament w tych wywodach. (2)
Samochody degradują środowisko i stwarzają śmiertelne niebezpieczeństwo na drogach. Skoro jesteś taki zatroskany o pyły z opon i hamulców i o bezpieczeństwo pieszych to przesiądź się na rower. Powtórzyć ci to?
- 3 4
-
2019-11-21 09:58
rower nie ściera opon?
A za formę wypowiedzi - proponuję "baranka"...
- 1 1
-
2019-11-21 10:05
Pył nie pasuje do teorii o złych kierowcach ?
Człowieku nie widziałeś artykułu o garbach na tym portalu to znajdź sobie w wyszukiwarce. Ja nie wymyśliłem teorii o pyle, zrobili to fachowcy.
Możesz sobie wierzyć albo nie ale pojazdem który preferuje jest rower. Codziennie przez cały rok jeżdżę na rowerze do pracy i nie tylko. Jednak gdy jadę gdzieś z rodziną przesiadam się do samochodu.
Ty też jeździsz rowerem czy tylko doradzasz innym ?
Jeśli jeździsz to z pewnością wiesz i możesz napisać co powoduje najczęściej przebicia dętek na ddr,- 1 0
-
2019-11-21 09:54
(2)
Dlaczego w ogole w miescie jest mozliwosc, aby byly "szybko" jadace samochody? W ogole nie powinno ich byc!
Nie kazdy ma sokoli wzrok i radar w glowie, zeby ocenic z jaka predkoscia jedzie dany samochod.
Jakby wszyscy zblizali sie do przejscia z predkoscia 30-40km/h to nawet slepy dziadek mialby szanse uciec!- 1 2
-
2019-11-21 11:14
a kierowca zatrzymać się gdyby dziadek nie uciekł
Dziadek nie jest zobowiązany do uciekania. ;-)
- 0 0
-
2019-11-21 12:51
Sugerujesz że ofiarami wypadków są najczęściej osoby starsze ale tak nie jest.
- 1 0
-
2019-11-21 11:42
(1)
Czy kierowca w szybko jadacym samochodzie wie, ze przed przejsciem nalezy zachowac szczegolna ostroznosc, a co za tym idzie zwolnic? Czy ten kierowca wie, ze gdy warunki sa niesprzyjajace (ciemno) nalezy dostosowac predkosc (zwolnic)? Czy moze jednak kierowca nie wie, a prawo jazdy znalazl w paczce platkow sniadaniowych?
- 1 0
-
2019-11-21 12:52
Slogany
Szybko jadący samochód to znaczy ile według Ciebie km/h ?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.