• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysł na naziemne przejście przez al. Zwycięstwa do GUMedu

Maciej Korolczuk
7 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Obecnie jedyną drogą dotarcia z przystanku tramwajowego do GUMedu jest podziemny tunel.
  • Pojawił się pomysł stworzenia naziemnego przejścia na wysokości przystanku tramwajowego.
  • Z przystanków korzystają głównie osoby starsze i chore. To głównie pacjenci UCK i studenci Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.
  • Budowa naziemnego przejścia oznaczałaby, że piesi nie byliby zmuszeni do korzystania z podziemnego tunelu i chodzenia po schodach.
  • Czy okolice tunelu przy al. Zwycięstwa i Trakcie Konnym będą kolejnym miejscem, gdzie powstanie naziemne przejście dla pieszych?

Radni PO zwrócili się do prezydenta Pawła Adamowicza z wnioskiem o wyznaczenie naziemnego przejścia dla pieszych przez al. Zwycięstwa i Trakt Konny zobacz na mapie Gdańska przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Na decyzję prezydenta trzeba jeszcze poczekać, ale pytani przez nas drogowcy o szansę i zasadność budowy nowego przejścia mówią, że to dobry pomysł.



Obecnie, aby przejść z przystanków tramwajowych w kierunku Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego i Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego piesi muszą korzystać z podziemnego tunelu. Jest to o tyle uciążliwe, że brakuje tam wind, więc pacjenci, osoby starsze i niepełnosprawne mają problemy z poruszaniem się po schodach.

Najbliższe przejście w poziomie jezdni jest 360 metrów dalej, często więc osoby, dla których schody są barierą nie do przebycia, wysiadają na przystanku przy ul. Traugutta zobacz na mapie Gdańska.

Pojawił się pomysł, by tę barierę zlikwidować. Na początku lutego radni Platformy Obywatelskiej napisali interpelację do prezydenta, by ten rozważył w tym miejscu budowę naziemnego przejścia dla pieszych.

Planowane przejście miałoby powstać na wysokości przystanku tramwajowego. Planowane przejście miałoby powstać na wysokości przystanku tramwajowego.
- Naziemne przejścia są wygodne i przyjazne pieszym, likwidują poczucie zagrożenia, jakie pojawia się przy konieczności zejścia do tunelu. To podstawowy wyznacznik komfortu korzystania przez pieszych z infrastruktury miejskiej - tłumaczą w piśmie do prezydenta.
Jak zwracają uwagę radni PO, dobrym momentem na wyznaczenie przejścia będzie planowana przebudowa Traktu Konnego zobacz na mapie Gdańska (w październiku przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej unieważniono, postępowanie ma zostać powtórzone).

- Planowana przez DRMG modernizacja Traktu Konnego między Smoluchowskiego a Chodowieckiego i pl. Zebrań Ludowych może być doskonałym przyczynkiem do lokalizacji nowego przejścia dla pieszych. Liczymy również na to, że zaprojektowany remont uwzględni także potrzebę uspokojenia ruchu na Trakcie Konnym, na którym setki kierowców codziennie przekraczają dopuszczalne ograniczenie prędkości, ryzykując życie innych użytkowników drogi - napisali radni.

Pod interpelacją podpisało się 9 radnych: Agnieszka Owczarczak, Beata Jankowiak, Emilia Lodzińska, Magdalena Olek, Beata Wierzba, Piotr Borawski, Adam Nieroda, Mateusz Skarbek i Przemysław Ryś. Pismo trafiło już na biurko prezydenta. Ten na odpowiedź ma 14 dni (termin upłynie 16 lutego).

To nie pierwsza tego typu inicjatywa radnych. W ubiegłym roku podobny wniosek o wytyczenie naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej spotkał się z akceptacją prezydenta. Przypomnijmy, że przejścia dla pieszych w poziomie jezdni mają też powstać na przebudowanym Podwalu Przedmiejskim.

Drogowcy: jesteśmy na tak



Co o ewentualnym przejściu myślą drogowcy? Według Mieczysława Kotłowskiego, dyrektora Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, w pierwszym etapie mogłoby powstać przejście tylko na jezdni w kierunku centrum Gdańska, bo tam są największe potoki pieszych.

- Jeśli wytyczenie przejścia nie pogorszy warunków dla kierowców, a poprawi sytuację pieszych - to jesteśmy za. A to można osiągnąć właśnie poprzez wytyczenie przejścia i instalację jednokierunkowej sygnalizacji świetlnej. Można ją wówczas ustawić w dowolny sposób, tak aby piesi mieli możliwość przejścia, gdy kierowcy będą stać na czerwonym świetle na wcześniejszym skrzyżowaniu przy Traugutta. Trzeba też będzie zadbać o przejście między torowiskiem a peronami, by tramwaje nie musiały się dwa razy zatrzymywać - najpierw przed wjazdem na przystanek, a potem na samym przystanku - tłumaczy Kotłowski.

Miejsca

Opinie (237) 2 zablokowane

  • (4)

    Nie po to ku*wa robili tyle przejść podziemnych, zeby teraz wydawać kasę na naziemne, bo jednemu z drugim nie chce się paru schodków pokonać. Lepiej zakorkować bardziej miasto, żeby potem mówić kierowcom, że jak się nie podoba to przesiądźcie się na komunikację miejską... a nie, czekaj... autobus znowu spóźniony? tramwaj znowu się zepsuł? niemożliwe, przecież komunikacja taka dobra...

    • 27 23

    • wracaj do Ornety

      jak Ci się w mieście nie podoba

      • 9 5

    • Jesteś idiotą. Póki jesteś zrowy, pełnosprawny to nie jest trudno pokonać parę schodków.
      Wyobraź sobie że w mieście żyją też ludzie starsi, na wózku czy po prosti z obniżoną sprawnościa. Leniwi to są kierowcy, ktorzy wszędzie wożą swoje zady i nie chce im się na nóżkach poniesieść swoje 4 litery z punktu A do punktu B.

      • 9 11

    • biedaku niepodniecaj sie tak bo wykorkujesz :) Zatruty masz mózg spalinami a korki to sam tworzysz !!

      • 6 6

    • nie zawsze bedziesz

      młody i sprawny przekonasz sie schodku jeden

      • 2 1

  • Nie ma to jak obniżyć dochód Gdańska poprzez

    Spóźnienia i braki w dostawach

    • 10 14

  • Przejście podziemne jest bardzo bezpieczne. Jest tylko jedno "ale". O istniejący tunel trzeba dbać, czyścić, konserwować, przeglądać instalacje, aby nie zamienił się w ciemną norę. Ale jak to robić skoro urzędnik przychodzi do pracy a tu tyle zajęć - fejsbuk, poczta prywatna, jakiś filmik, portale społecznościowe itp. Kto miałby czas na jakiś tunel poprawiający bezpieczeństwo. To się ubiera pomysł likwidacji przejścia podziemnego w jakąś pseudo-eko-ideologią o zrównoważonym rozwoju i można do fejsbuka w robocie wrócić na spokojnie. A że tam jakiś zapatrzony w smartfon osobnik pod samochód wlazie to się od razu nakrzyczy, że winien kierowca. I można znowu do fejsbuka wrócić.
    Opłaty od kierowców stanowią ok. 20% dochodu państwa. Moe warto o tym pamiętać po raz kolejny robiąc ludziem w samochodach "pod górkę"?

    • 23 6

  • I w tym miejscu... (2)

    ... jak najbardziej się zgadzam. Szkoły, urzędy, szpitale, itd. powinny mieć przejście na jednym poziomie, aby KAŻDY mógł bez przeszkód dotrzeć do ww. miejsc. autobusy tam tak naprawdę nie jeżdżą, a tramwaje i tak stoją na światłach na przejazdach, więc jedno światło w tą czy w inną wiosny nie zrobi. Powiem więcej, dla samochodów też nic to nie zmieni bo i tak w godzinach szczytu utkniesz kilometr dalej.
    Jednakże przejściu dla pieszych przy dworcu mówię zdecydowanie NIE. Już jest zbyt ciasno na przystankach tramwajowych, a to są tylko Ci co czekają na komunikację. Dodajcie jeszcze te tłumy z tunelu czekających, aby przejść. Przejście rodem z Tokio, ale My mamy inną mentalność. Każdy musi stanąć w pierwszej linii (albo przy drzwiach autobusu bo dalej to przecież mordor wessie i nie wypuści aż do końcowego). Ten teren pomiędzy ulicami jest zbyt mały aby pomieścić takie tłumy.

    • 18 14

    • przy dworcu niepowinno byc wogle zadnego ruchu blachosmrodów poza komunikacją miejksą i autobusach elektrycznych (1)

      • 2 4

      • niestety...

        ... tak wygląda schemat infrastruktury i ukształtowanie terenu. Mamy w Gdańsku wzniesienia morenowe i przez nie trzeba się przebijać. Dlatego Słowak, Spacerowa, Armii są często i gęsto obłożone ponad swoje siły. A Grunwaldzka / Zwycięstwa to jedyna arteria łącząca całość miasta w linii A-B. Nie zniwelujesz wzgórz, nie zasypiesz morza. Dzięki władzom, inżynierom i opatrzności za TUNEL, ale jedną drogą aglomeracji do której dojeżdżają tysiące osób każdego dnia nie zbawisz. Komunikacja zbiorowa dla mieszkańców Kartuz, Kościerzyny? Przyległych pomniejszych wiosek? Sfera marzeń, a co zakażesz im? Komunikacja ludzi to nie tylko osiedle praca 5-10km

        • 0 0

  • co za głupota (3)

    Największa ilość wypadków jest odnotowana na przejściach na pasach i przez ulice teraz ten odcinek drogi w godzinach szczytu jest nie lada torem rajdowym teraz otwierając tam przejście naziemne to jest igranie ze śmiercią mają takie fundusze i takie dofinansowanie to zamiast zrobić pożądne przejście w tunelu z możliwością pomocy dla osób niepełnosprawnych to od dłuższego czasu się zapomina o takich osobach oraz starszych osobach pieszych Gdańsk staje się Betonową Bryłą i teraz wiadomo czemu Wojewódzka Koserwator Zabytków tak podchodzi do spraw Pana Prezydenta Miasta Gdańska i ma dużo racji bo widzi że Pan Prezydent Paweł Adamowicz nic nie robi w sprawach mieszkańców druga sprawa jest jak były zgłoszenia ulicy Podwala Przedmiejskiego od ul.Okopowej ul.Rzeznicka,ul.Kładki ul.Świętej Trójcy wszystkiemu winien jest Uniwersytet Gdański raz już były takie sprawy dajmy na to co jest Faktem stoi jeden Budynek od wjazdu do Braci Frańciszkanów przy ulicy Świętej Trójcy 6 natomiast Bractwo Frańciszkanów przy ulicy Świętej Trójcy 5 teraz przekręt roku za ktury nikt jeszcze nie odpowiedział przed Sądem W Gdańsku za to co robi Uniwersytet Gdański jedna sprawa że bezprawnie bez wyroku Sądu Administracyjnego W Gdańsku ani Samorządowego Kolegium Wykonawczego w tym wypadku S.K.O nie ma nic do powiedzenia bo nie jest organem administracyjno wykonawczym i tym się tłumaczy ale jakim prawem Uniwersytet Szantażuje Nraci Frańciszkanów i mieszkańców opłatami za dojazd do Braci Frańciszkanów i dojazd do budynku Świętej Trójcy 6 to teraz niech ktoś za to odpowie ale tak konkretnie jakim prawem bez żadnego wyroku Sądu Uniwersytet Gdański Pobiera opłaty skierujemy Pismo do Sądu i wtedy niech władze Miasta Gdańska Urząd z Prezydentem na czele i Uniwersytetem Gdańskim niech się tłymaczą

    • 11 14

    • Wow

      Na czym jedziesz?

      • 4 1

    • a co wtym głupiego jest głupku który własnie swoja głupota sie pochwaliłes :) (1)

      • 1 1

      • ty imbecylu

        Znasz tych ludzi że piszesz takie żeczy bo narazie ten wasz cały akademik to banda konfidentów muzyka przeszkadza to przeszkadza bo wy brudasy jesteście i taka jest prawda ale w 2013roku i w 2015 to uciekaliście gdzie się da poczynając od wyspiańskiego narkomani rąba...

        • 0 1

  • brawo!

    dizlarze i inne meduzy pod ziemię i pod oborę w Żukowie w swoich rzęchach. Miasto dla ludzi nie dla samochodów. Dośc już trucia, pieszych ofiar i dośc hałasu i zgiełku.

    • 13 10

  • Brawo i gratulacje przejscia naziemne przyblizaja nas do miast zachodnich!!

    • 8 13

  • Zmienić nazwę przystanku i po sprawie. (2)

    Na planie w artykule widać, że droga do GUMedu z przystanku Traugutta jest tej samej długości jak z przystanku GUMed, jedynie prowadzi przez park. Zamieńmy więc nazwę przystanku Traugutta na GUMed a obecny GUMed na cokolwiek i po problemie z pacjentami na wózkach. Jeśli sami tego nie widzą gdzie wysiąść to może nazwa pomoże.
    Nie korkujmy miasta bez potrzeby.

    • 14 11

    • ignorant, cyniczny egoista

      nie znam się to się wypowiem

      • 3 3

    • biedaku umysłowy

      problemem nie są ludzie na wózkach inwalidzkich tylko tacy ludzie jak ty ! i obyś nigdy nie miał wypadku i na ten wózek sie nie przesiadł ! chociaz jestes złym człowiekiem ale nie zyczę tego tobie

      • 1 1

  • (3)

    po co światła niech te piesze głupki nauczą się przechodzić przez jezdnię jak trzeba a nie jak debilom wszystko ułatwiać

    • 4 19

    • ty własnie potwierdziłes ze jestes tym od których wyzywasz :) (1)

      • 5 1

      • nie baranku ja potrafię korzystać z przejścia jak należy nie wp***zam się pod samochód który wjeżdża już na pasy i nie robię z siebie ofiary jak ci biedni okur..ńcy którzy są potrącani a potem wielkie pretensje do całego świata ktoś mądry kiedyś wymyślił przejścia podziemne tylko idiota może kwestionować takie rozwiązania

        • 2 3

    • a ty kim jestes

      jak tyłek wysadzisz z auta? nie pieszym? stuk -puk w główke

      • 0 1

  • Na przystanku obok-na Traugutta jest przejście naziemne i stamtąd jest nawet bliżej do niektórych budynków szpitala... trochę bezsensowna propozycja,chociaż ten tunel jest obleśny mimo prób remontu...

    • 13 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane