• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z

Maciej Korolczuk
4 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Popołudniowy korek na Armii Krajowej w kierunku obwodnicy sięga wyjazdu z Chełmu. Nasi czytelnicy proponują zmiany zarówno na skrzyżowaniu z Havla i Łostowicką, jak i na wyjeździe z ul. Sikorskiego. Popołudniowy korek na Armii Krajowej w kierunku obwodnicy sięga wyjazdu z Chełmu. Nasi czytelnicy proponują zmiany zarówno na skrzyżowaniu z Havla i Łostowicką, jak i na wyjeździe z ul. Sikorskiego.

Po naszym poniedziałkowym artykule, w którym przeanalizowaliśmy pomysły gdańskich drogowców na zmniejszenie korków na skrzyżowaniu Armii Krajowej z Łostowicką i al. Havla, od naszych czytelników otrzymaliśmy kolejne pomysły na usprawnienie ruchu w tym miejscu. Spośród nadesłanych propozycji postanowiliśmy wybrać kilka, które naszym zdaniem zasługują na uwagę planistów i inżynierów ruchu z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.



Który z pomysłów naszych czytelników wydaje się ci najlepszy?

Czytelnicy Trojmiasto.pl są zgodni: to kluczowe dla południa Gdańska skrzyżowanie głównych arterii prowadzących w kierunku centrum i Obwodnicy Trójmiasta.

W ostatnich latach dynamiczny rozwój południowych dzielnic oraz otwarcie nowych tras sprawiły, że aby zamortyzować rosnące korki - konieczna jest mniejsza lub większa ingerencja w układ drogowy.

Pierwszy pomysł zakłada dobudowanie 50-metrowego odcinka lewoskrętu i przemalowanie oznakowania poziomego. Pierwszy pomysł zakłada dobudowanie 50-metrowego odcinka lewoskrętu i przemalowanie oznakowania poziomego.

Pomysł nr 1: wystarczy 50 metrów nowej jezdni



Autorem pomysłu jest pan Bartosz. Jego zdaniem, aby usprawnić ruch w kierunku obwodnicy przed skrzyżowaniem Armii Krajowej z Łostowicką, wystarczy dobudować ok. 50-metrowy odcinek lewoskrętu, a następnie przemalować oznakowanie poziome.

- Jezdnię w kierunku obwodnicy w miejscu, gdzie kończą się trzy pasy, wystarczy przedłużyć o zaledwie 50 metrów. Następnie tak przemalować oznakowanie poziome, by prawy pas w kierunku obwodnicy zakończył się przejściem w prawoskręt w Łostowicką, lewy - po wygięciu w prawo zostanie poprowadzony prosto po obecnym prawym pasie, a ten nowy 50-metrowy odcinek przejdzie najpierw w lewy pas, a potem w lewoskręt. Przed samym skrzyżowaniem do jazdy na wprost wróciłyby dwa pasy - tłumaczy nasz czytelnik.
Druga propozycja zakłada wydłużenie pasów do skręcania w lewo i prawo w kierunku centrum. Druga propozycja zakłada wydłużenie pasów do skręcania w lewo i prawo w kierunku centrum.

Pomysł nr 2: Wydłużyć skrajne pasy, poprowadzić jezdnię między nasypami



Zdaniem innego z naszych czytelników - także pana Bartosza - korki na skrzyżowaniu Armii Krajowej z Havla i Łostowicką (w kierunku centrum) można ograniczyć w dość łatwy sposób. Np. poprzez wydłużenie prawo- i lewoskrętów.

- Jakiekolwiek rozwiązanie nie zostałoby wprowadzone, to korki i tak nie znikną - zastrzega pan Bartosz. - Przy coraz większej liczbie samochodów oraz coraz większej mobilności ludzi po prostu nie ma takiej możliwości. Niemniej wydaje się, że skrzyżowanie ma jeszcze spore możliwości do optymalizacji rozwiązań. W kierunku centrum tamowanie ruchu w dużej mierze wynika z tego, że samochody nie mieszczą się na obecnych pasach do skrętów, zarówno w kierunku Havla, jak i cmentarza. Wydłużenie pasów do skrętów (a być może i poszerzenie do dwóch pasów) znacznie zniwelowałoby ten problem. Zwłaszcza na powiększenie pasa do skrętu w lewo jest dość miejsca w obrębie skrzyżowania.
Nasz czytelnik twierdzi też, że korek w kierunku obwodnicy skróciłby lewoskręt poprowadzony między obecnymi nasypami. Nasz czytelnik twierdzi też, że korek w kierunku obwodnicy skróciłby lewoskręt poprowadzony między obecnymi nasypami.
Nieco bardziej skomplikowana jest sytuacja na jezdni w kierunku obwodnicy. Jak przyznaje nasz czytelnik, postawienie estakad byłoby kosztowne i mocno kontrowersyjne. Podkreśla, że rację mają władze miasta, aby nie przekreślać szans na ich budowę w przyszłości.

- W tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem wydaje się wydłużenie (a być może i poszerzenie) pasa do lewoskrętu. Warto przeanalizować możliwość poprowadzenia tego lewoskrętu pomiędzy nasypami. Zdaje się, że to raptem 400 metrów drogi - ale 400 metrów, które mogą odkorkować Armii Krajowej. Obecny skrajny lewy (trzeci) pas Trasy W-Z mógłby odbić w lewo pomiędzy nasypy, a następnie tuż za nimi skręcałby w prawo. Chodzi oczywiście o to, żeby włączenie w skrzyżowanie było jak najbliżej głównej jezdni AK w kierunku obwodnicy, aby nie zmniejszać przepustowości z kierunku al. Havla. Przy takim rozwiązaniu nasyp pozostaje jako rezerwa, a dobudowany fragment jezdni zapewne zmieści dwa pasy, dzięki czemu będzie miał bardzo dużą pojemność. W efekcie za węzłem Sikorskiego nastąpiłaby separacja ruchu w kierunku obwodnicy i Havla, co daje nadzieję na znaczące zmniejszenie zatorów w tym kierunku.
Zdaniem pana Bartosza władze miasta powinny też pochylić się nad uruchomieniem w ciągu Trasy W-Z tzw. szybkich autobusów łączących centrum miasta z Jasieniem, Kiełpinkiem, Kokoszkami czy Szadółkami.

Ostatni pomysł zakłada reorganizację ruchu na wyjeździe z Chełmu w kierunku obwodnicy. Ostatni pomysł zakłada reorganizację ruchu na wyjeździe z Chełmu w kierunku obwodnicy.

Pomysł nr 3: Potrzebne zmiany na wyjeździe z Chełmu



Z jeszcze innego założenia wyszedł pan Jan. Jego zdaniem problemy z korkami na skrzyżowaniu Armii Krajowej z Havla i Łostowicką można zmniejszyć, wprowadzając zmiany w organizacji ruchu na wcześniejszym skrzyżowaniu Trasy W-Z z Sikorskiego.

Według niego wyjazd z Chełmu w kierunku obwodnicy w czasie popołudniowego szczytu utrudniają pojazdy jadące w tym kierunku nie dołem (dwoma pasami pod estakadą), lecz górą.

- Ten problem można rozwiązać na kilka sposobów. I to niewielkim nakładem. Np. zmienić pierwszeństwo na tej krzyżówce - znak stop zatrzymywałby kierowców od strony Armii Krajowej, a dawał pierwszeństwo jazdy w kierunku obwodnicy. Można też w tym miejscu postawić sygnalizację świetlną, ewentualnie - uniemożliwić kierowcom jazdę na wprost i np. oznakowaniem zmuszać kierowców do skrętu w lewo w kierunku Chełmu. Z drugiej strony można umożliwić jazdę "na wprost" oboma pasami - wówczas zjeżdżając z Chełmu, nie będzie trzeba się wpinać w prawy pas. Można dużo wcześniej - np. przy skrzyżowaniu z ul. Na Zboczu - zwęzić górną jezdnię w kierunku obwodnicy do jednego pasa.

Opinie (331) 10 zablokowanych

  • Urzędnicy na wszystkie propozycje odpowiadają: (21)

    Piniedzy nie ma i nie będzie.

    • 180 40

    • Hjacynt z Bydgoszczu (5)

      To powiedzialem tez ja.

      Vincenty Hjacynt z PO.

      • 10 17

      • W godzinach szczytu trzeba wydłużyć cykle świateł. (4)

        I karać mandatami tych, co nie ruszają płynnie.
        Wtedy na jednorazowym cyklu przejedzie znacznie więcej samochodów.

        Nie jest to liniowa zależność 1:1 - więc dla przykładu:
        2x wydłużenie cyklu puści 3x więcej aut

        • 4 16

        • jak zbudować prom kosmiczny - pracownicy portalu trojmiasto radzą

          jak zbudować drapacz chmur - facet zjadł dżambodżeta - pracownicy trojmiasto pl radzą itd. itd.

          • 16 2

        • Karać mandatami tych, którzy jadą z nadmierną prędkością. (2)

          I to od 5km/h. Zdziwiłbyś się, jak szybko miasto by się odetkało.

          • 6 11

          • Kup system za kilkaset milionów, który odetka miasto. (1)

            System nie działa, bo d**ile nie potrafią płynnie jeździć, tylko zapierdol od świateł do świateł.

            Może by zamontować kamery i chociaż skasować głąbów za koszt Tristara?

            • 2 6

            • Na wiadukt na armii krajowej nikt nie wpadl?

              No to stojcie dalej...

              • 7 1

    • Odbierzemy mafiom watowskim i będą. (7)

      Już odebraliśmy i daliśmy biednym dzieciom . Tylko że nikogo nie z tej mafii nie złapaliśmy.

      • 22 18

      • a Schetyna dalej twierdzi , że zlikwiduje CBA ? (6)

        Jak to nie złapali . Prawie codziennie CBA kogoś przyskrzyni . Oglądaj TVP a nie TVN .

        • 16 20

        • Haaaa hahahaha

          Hahahaha hahahaha hahahaha hahahaha hahahaha

          • 13 4

        • Teeaz budka chce przywrócić wysokie emerytury sbekom (3)

          • 9 11

          • Wystarczy że "pezydęt" wprowadził komucha do trybunału konstytucyjnego. (1)

            • 14 6

            • Rzepliński I sekretarz p.o.p. członek PZPR

              • 0 0

          • Budka - nasz idol.

            • 3 0

        • Kogo?

          • 2 2

    • Chyba w Gdynii...

      • 5 5

    • Widze ze ten portlal zmierza w strone fakt.pl (2)

      • 19 1

      • Tu już dawno jest pudelek XD

        • 9 1

      • gumowy kręgosłup dobrze służy właścicielowi

        podobnych usłużnych i elastycznych co do prawdy pracowników zatrudnił, partia to lubi, partia to kocha i partia to nagradza

        • 2 0

    • Wystarczy nie wydawać pieniędzy na głupoty.

      • 15 0

    • AK-Łostowicka-Havla

      Wnukom powiem tu miał być kiedyś wiadukt....Co maja urzędnicy do zaproponowania 20-lat po powstaniu nasypów ?

      • 16 3

    • Pieniądze są!!!

      Są co roku dużo większe pieniądze wydawane na spłatę i utrzymanie wspaniałego stadionu wybudowanego przez Adamowicza

      • 3 2

  • (6)

    Jeżeli budżet na ulice w całym roku to 10 mln,10 mln na jakieś lampki na stadionie to o czym my tu mówimy....

    • 196 20

    • hmm

      niby tak, ale coś trzeba robić. ja bym zaczął od bardzo dużego parkingu od strony Żukowa i komunikacji miejskiej dającej prawdziwą a nie wyimaginowaną wygodę w dojeździe do miasta dla tych co naprawdę muszą. a zamiast ułatwiać kierowcom dojazd do centrum wprowadziłbym opłaty za to. centrum zrobi się mniej ciekawe do codziennego przebywania. :p nigdy nie rozumiałem dlaczego wszyscy muszą codziennie jechać do centrum i to autami o tej samej porze... jest tyle zmiennych, które mogą rozładować korki (choćby czas załatwiania spraw w centrum) a miasto zaczyna od budowy, ufff

      • 20 7

    • Budżet mniejszy niż na ECS??? (1)

      • 13 6

      • ale za to co to jest przy ostatnim przelewie dla TVPropaganda

        • 17 12

    • Ty jestes glupi czy tylko udajesz i**ote? (2)

      Budzet na budowę nowych dróg jest znacznie większy.

      • 8 6

      • Chodzi o budżet na remonty i utrzymanie (1)

        • 5 4

        • Tu też nie mówimy o budowie nowych dróg

          Bo nowych dróg nam nie potrzeba.

          A budżet na transport to 1/3 budżetu miasta...
          Czyli mniej niż poszło na TVP...
          Załamka.

          • 5 4

  • Polacy - specjaliści od wszystkiego (38)

    Ale nadal żodyn nie wpadł że jest za dużo samochodów :)

    • 134 96

    • dokładnie. czas najwyższy w końcu opodatkować samochody (24)

      • 22 19

      • I zakaz wjazdu do centrum (4)

        Albo wysoka opłata

        • 29 11

        • (3)

          Metoda kija i marchewki. Tylko zapomniales marchewki w postaci sprawnej komunikacji, a nie tej parodii ktora funkcjonuje od lat.

          • 28 10

          • Trzeba podziękować prezydent która udaje że nie widzi problemu

            • 12 18

          • komunikacja jest sprawna

            więc nie zmyślaj tutaj i nie siej kłamstw kacapie

            • 3 2

          • Komunikacja.

            Akurat komunikacja miejska w Gdańsku jest jedną z najlepiej działających w Europie.

            • 0 1

      • Żadnych podatków. (1)

        Do ruchu powinny być dopuszczone tylko te które są bardzo nisko emisyjne . Reszta szrotów po Helmucie na złom.

        • 15 12

        • Niskoemisyjne

          A które to te niskoemisyjne???
          Za dużo reklam się naoglądało.
          Hybryda potrafi spalić 12L na 100km. Tak !
          No i teraz który to ten niskoemisyjny???

          • 6 2

      • pewnie sie cieszysz że bedziesz zdrowszy (1)

        od podatku cukrowego?

        • 11 5

        • Ja nie piję słodzonych napojów gazowanych

          Ale ruch też by ci dobrze zrobił

          • 9 6

      • (12)

        Przecież jest ogromny podatek w paliwie. Gdyby nie to, to benzyna byłaby po 2 zł. To jest właśnie opodatkowanie samochodów. Jeździsz - płacisz. Do tego vat przy zakupie nowego auta. Zatem czego Ty chcesz więcej?

        • 17 13

        • rzecz w tym, że cały podatek w paliwie idzie (5)

          do państwa a miasto nie ma nic z tego

          • 21 2

          • (4)

            Sam sobie zaprzeczasz. Czyli nie chodzi o większe podatki, tylko co najwyżej ich inny przepływ.

            • 12 9

            • Większe, bo podatki w tej chwili nie zaspokajają kosztów utrzymania infrastruktury. (3)

              • 6 1

              • (2)

                Wystarczy podnieść ceny biletów zbiorkomu i już będzie.

                • 1 2

              • Tramwaje jeżdżą na prąd

                Prąd podrożał 100%.
                Coś w tym dziwnego, poza tym, że podwyżka biletów taka mała?

                • 2 0

              • nie

                • 0 0

        • Chcę więcej (5)

          Bo możesz nawet tu przeczytać że ludzie mają za dużo aut i że to jest chore

          • 7 5

          • (4)

            Mam jeden samochód na 4 osoby (w tym 2 dzieci). Nie czuję, że to jest chore. Bardzo mi to ułatwia życie.
            Ale po ilości Twoich wpisów (i ich godzinie publikowania) widzę, że masz dużo czasu, inne życie, inne problemy, zdecydowanie inne lata i raczej się nie porozumiemy...
            Cóż, mogę tylko zdrowia życzyć!

            • 13 7

            • No to ja nie piszę o Tobie (3)

              Mam na myśli tych co na jedną osobę przypada jedno auto

              • 10 5

              • (2)

                No to mnie zmuś, żebym stał w pogodę jak dzisiaj i czekał na autobus, czy inny zbiorowy środek transportu.
                Mam kaprys jechać do centrum, to będę jechał i żaden społecznik nie zabroni mi mieć więcej niż jeden samochód.

                • 2 2

              • Ależ oczywiście.

                Ale odpowiednio zorganizowani społecznicy powinni uświadomić Ci, że jeżeli jesteś zbyt biedny na parking, nie powinieneś mieć też czterech gruzów.

                • 2 1

              • Możesz mieć taki kaprys. Ale nie widzę powodu, żeby finansować Twoje kaprysy poprzez wspólne pieniądze na infrastrukturę, zużywać na nią przestrzeń wspólną oraz tracić własny czas w korkach, kiedy wybraliśmy komunikację albo auto dla całej rodziny. Ani budżet, ani czas, ani przestrzeń nie są z gumy, więc nie dziw się, że na "kaprysy" pewnie zabraknie miejsca.

                • 2 1

      • Typowe socjalistyczne myślenia

        Za mało pieniędzy w budżecie -wprowadzić nowy podatek
        Nie ma za co robić inwestycji - wprowadzić nowy podatek
        Popyt się zwiększa na dane dobro - wprowadzamy na to nowy podatek

        • 0 1

      • Już są opodatkowane, ale ok, kolejne podatki odczują wszyscy, również piesi i rowerzyści. Nie, pewnie, że to źle, ale tak działa gospodarka.

        • 2 1

    • (7)

      gdyby nie te samochody, to rząd by padł po 3 miesiącach, z samej akcyzy (podatek jako jedyny kraj w UE mamy) to ma 12 miliardów rocznie, a gdzie paliwo ponad 50% podatki i cała amortyzacja

      • 16 13

      • (5)

        Gdyby nie było aut, nie byłoby trzeba budować i utrzymywać dróg, nie byłoby ciężkich wypadków (w tym śmiertelnych), nie byłoby zanieczyszczeń powietrza, takiego hałasu i zmarnowanej przestrzeni (a grunt za darmo nie jest). Ogólny bilans świata bez aut byłby dalece na plus.

        • 16 13

        • (4)

          Towary to sklepów dostarczałby krasnoludki, ludzie latali by smokami, a do pracy zawoziłby nas na swoim grzbiecie ogromne stonogi.....
          A tak przy okazji to drogi były budowane od czasu wynalezienia koła więc były, są i będą dopóki transport odbywa po lądzie.

          • 12 7

          • ktoś nie zauważył, że transport po lądzie może odbywać się po szynach (3)

            a dostawy tzw. ostatniej mili można zrealizować w 80% przypadków przy pomocy rowerów cargo wspomaganych elektrycznie. Bez poszerzenia wyobraźni jakość życia w mieście padnie pod naporem TIRów wjeżdżających na osiedlowe uliczki przy "hipermarketach".

            • 4 13

            • Zawieź na elektrycznym rowerze cargo

              Np paletę cukru albo wody

              • 8 2

            • Już widzę jak wracasz z zakupów na bocznicy kolejowej swoim rowerem cargo... hahaha

              • 3 1

            • ile rowerów jest potrzebnych do przewiezienia 30 ton z jednego wagonu - ostatnia mila?

              30 na cały dzień? A może więcej. Jeżeli znajdziesz wolontariuszy to będzie zapewne tanńsza dostawa do sklepu. Skąd się biorą tacy geniusze?

              • 0 1

      • co za głupoty

        podatki w paliwie nie wystarczaj nawet na utrzymanie infrastruktury.

        • 12 3

    • toć ten drugi napisał, że za dużo samochodów

      przeczytaj artykuł zanim napiszesz opinię

      • 4 4

    • Dokładnie

      Wszyscy się na wszystkim znają, na urbanistyce, fizyce kwantowej i neurochirurgii..

      • 9 2

    • Ty pierwszy na to wpadłeś

      • 0 2

    • Mniej nie będzie - można się spodziewać, ze będzie więcej ;)
      Chyba, ze Polok tok sio zno, że jak widać przyszłości nie widzi

      • 0 0

    • A może zakaz wyjazdu z centrum

      To by było lepsze. Albo wysoka opłata jak ktoś chce odetchnąć świeżym powietrzem panie mądraliński Janusz Ch.

      • 0 0

  • Wystarczy 28 metrów! (3)

    Wczorajszy artykuł mnie zdenerwował na opieszałość urzędników. Pojechałem po pracy na to skrzyżowanie i obserwowałem kątem oka ruch a że miałem że sobą przy okazji linijkę zmierzyłem ile brakuje dla usprawnienia ruchu. wyszło mi ok. 28 metrów. Jak się chce to można wszystko.

    • 76 17

    • A cyrkla nie zapomniałeś? (1)

      • 11 1

      • Miał kontomież

        • 9 3

    • obywatel

      Jak się patrzy na współczesne rozwiązania drogowe na świecie to majty opadają 25lat stoją podpory, a tu dyskusja nad lewo, prawo skrętem ,sziok, zlikwidować sygnalizację, będzie taniej!!!

      • 9 2

  • (3)

    Życie to nie sim city.

    • 45 5

    • (1)

      duże rondo turbinowe, jak widać w kokoszkach rewelacja się sprawdza, do tego kładki dla pieszych

      • 5 3

      • Duże rondo dla pieszych

        I kładki dla samochodów. Z windami. A co!

        • 5 0

    • Tylko matrix

      • 0 1

  • Pomysł numer 1 - minimalny koszt, maksymalny zysk w godzinach popołudniowego szczytu (10)

    • 100 7

    • (3)

      pomysł 1 dla drogi od strony Gdańska i pomysł 2 dla drogi od strony obwodnicy... no to do roboty... dwa tygodnie i powinno byc gotowe , chyba że ci co "szanują" pracę się za to wezmą

      • 6 3

      • jak mamy takich fachowców jak minusujących to nie dziwi mnie brk akcji ... tylko dyskusja , narzekanie i obietnice i kończy się na słowach... jak wszystko w Pisie

        • 7 0

      • Co tam rezerwa pod wiadukt i zbudowany już nasyp.

        W ogóle, przed opublikowaniem takich "rewelacji" wypadałoby odpalić jakąś symulację...

        Niech to chociaż w Cities: Skylines zbudują.
        A tak? "Bo tak mi się wydaje. Budować."

        • 2 0

      • Romek

        W 2 tygodnie to można 2 szpitale zbudować.

        • 3 1

    • ... (2)

      ryzykowne rozwiązanie kiedy ruch będzie mniejszy - a oznakowanie poziome przestanie być widoczne... kolizji będzie dużo :)

      • 3 5

      • Tylko na początku.

        • 0 0

      • Niestety podobne rozwiązanie wprowadzono na Kołobrzeskiej przed skrzyżowaniem z Grunwaldzką. Efekt taki, że od blisko dwóch lat ciągle się nie nauczyli i za każdym niemal razem ktoś "prostuje" sobie pas. Jeżdżąc tamtędy trzeba być czujnym jak ptak.

        • 2 0

    • hahaha, śmieszny jesteś, jeśli myślisz że z lewoskrętu nikt nie będzie wjeżdżał na środkowy (2)

      To jest Polska, tu jeżdżą Kaszubi!

      • 11 1

      • Mieszkam tu od urodzenia i jednak praktyka pokazała że większą fantazję od Kaszubów mają kierowcy z tablicami N... (1)

        • 10 0

        • Ach te kompleksy...

          • 0 2

  • Ważne (4)

    Nie chodzi o brak pieniędzy ale o Nas , odstępy między samochodami wynoszą kilometry bo używany telefony bo jemy śniadanie itd . Jak będziemy obserwować drogę i ruszać w czasie będzie dobrze

    • 72 37

    • Na Zderzaku! (2)

      Najlepiej na d*pie siedzieć, samochodową stonogę walnąć i będzie fajnie jak nie będziesz miał możliwości by ustąpić karetce na sygnale, bo siedzisz za blisko auta przed tobą ;) Odstępy są i będą istotne, tylko ignorant tego nie widzi.

      • 19 2

      • Naprawdę potrzeba odstępu na 4 długości auta aby karetce ustąpić miejsca? (1)

        A takie odstępy zostawiają ludzie jak tylko widzą, że jest czerwone światło i już nie muszą się spieszyć aby zdążyć na zielonym. No i korek sięga do poprzedzającego skrzyżowania.

        • 2 8

        • A tak naprawdę, to korek się robi, jak zmieniający pas nie mają się gdzie wcisnąć.

          I serio odstęp długości 3 aut by w tym pomógł.

          • 4 1

    • Ty AK jezdziłeś kiedyś inazej niż autobusem?? Tam zderzakw zderzak jest jazda.

      Co chwila przez to są kolizje.

      • 4 0

  • Ale o czym tu dyskutować? (10)

    Wiadukty i po problemie

    • 225 28

    • Propozycja, której nie ma... Takie "super" propozycje czytam w portalu...
      a jest to propozycja jedyna rozsądna, pod którą to skrzyżowanie jest częściowo przygotowane.

      • 26 4

    • Daj kasę

      Gdańska tylko w tym roku pożyczy 500 milionów złotych

      • 5 5

    • Propozycja nr 3 wariant pierwszy ze znakiem stopu i powrót na Chełmie po południu zaj..ny i wtedy stoją wszyscy i Ci na Chełmie i Ci co jada dalej prosto. Brawo pomysł godny uwagi.

      • 4 0

    • Chcesz budować wiadukty (4)

      a (były już) redaktor Naskręt, specjalista wysokiej klasy, lansował tezę o wyburzaniu istniejących wiaduktów

      • 11 1

      • Tu akurat wiadukt jest bardzo potrzebny. (3)

        To pomysł pana Kacpra Plażyńskiego, ostatnio lokalna władza też uważa, że ten pomysł jest dobry, zaczęła nawet mówić, że ten pomysł jest jej.

        • 8 9

        • O, tak, nawet usypał nasyp w czasach, kiedy jeszcze walił w pieluchy :D (2)

          • 12 4

          • Lokalna władza to rodzaj żeński, mówimy (1)

            usypała, waliła

            • 0 5

            • Kacper usypała i waliła?

              Ale co mnie tam, lewacka partia, to pewnie może sobie rodzaj wybrać...

              • 3 0

    • Po problemie na tym skrzyżowaniu. Po prostu problem przeniesie się gdzie indziej. Super pomysł - 400 mln żeby przenieść korek na węzeł Groddecka.

      • 5 5

    • wiadukt

      budowa wiaduktów jak bylo w koncepcji lat 80

      • 0 0

  • propozycja nr4. (9)

    przesiadka na rower i komunikacje publiczną

    • 71 84

    • (3)

      Nie układaj komuś życia ok?

      • 24 23

      • Ty nie zatruwaj innym życia swoim blachosmrodem.

        • 14 16

      • prawie każdy rower więcej to więcej miejsca na parkingu i na drodze dla jaśniepana

        który korzysta z podatków innych osób na sfinansowanie budowy przewymiarowanej sieci dróg i jeszcze bardziej przewymiarowanych parkingów przy hipermarketach. Przestrzeń w mieście można dużo produktywniej wykorzystać niż zalewając ją betonem na drogi i parkingi dla samochodów przyjeżdżających do sklepów z odległości mniejszej niż 5 km.

        • 4 4

      • Nie ma problemu, ale Ty przestrzegaj przepisów o parkowaniu.

        • 3 3

    • Wspaniała propozycja dla inwalidów, osób starszych, jadących tranzytem, po zakupy i milion innych sytuacji. (3)

      Gratuluję! A teraz siusiu, kupka i spać, bo jutro rano do szkoły.

      • 21 16

      • No tak. zapomniałem. każdy samochodziarz to inwalida....umysłowy.

        • 5 7

      • No i widzisz, jak jesteś ograniczony.

        To jest świetna propozycja dla tych, którzy muszą jechać samochodem, bo nagle nie ma korków i jest pełno wolnych miejsc parkingowych.

        Tyle tylko, że ci, którzy są zbyt głupi na zrozumienie, jak to działa, codziennie blokują im dojazd swoimi szrotami, chociaż w środku jedna osoba, od biedy jeszcze dziecko, które miało 500m do przedszkola...

        • 2 5

      • Moja mama, emerytak 79 -letnia woli rower, to młodzi wolą zaplecze w samochodzie wozić.

        • 1 0

    • Nie władze miasta dadzą przykład

      • 3 1

  • A jakby tak na poczatek (2)

    Wybudować jedna estakadę w wariancie z dwoma pasami ruchu, otwieranymi sygnalizatorami S4 (jak w tunelu pod Martwa Wisłą czy w Gdyni na Chwarznieńskiej) - rano ruch otwarty byłby na dół, natomiast popołudniu w stronę obwodnicy. Owszem rano, prawdopodobnie wydłuży się korek na dole - przed Węzłem Grodecka, ale znacznie usprawni się ruch do samej Havla/łostowickiej gdzie de facto bardzo wiele samochodów zjeżdża z rzeczonej Al.A K.

    • 59 23

    • (1)

      Sądzę ze nawet ten jeden wiadukt z dwoma pasami ale nawet dwukierunkowy by spokojnie wystarczył. Dobrym przykładem jest wiadukt przy Galerii Bałtyckiej. A w przyszłości dobudowanie drugiego.

      • 6 3

      • No tak, korki do niego sięgają tylko zjazdu z Potokowej...

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane