- 1 Tak znaleziono podejrzanego o morderstwo (90 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (195 opinii)
- 3 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (215 opinii)
- 4 Ostatnia sesja radnych w tym składzie (63 opinie)
- 5 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (182 opinie)
- 6 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (189 opinii)
Pomysły na odkorkowanie południa Gdańska
Pan Paweł zgłosił naszej redakcji pomysł na odkorkowanie południa Gdańska. - Skoro nie ma pieniędzy na ul. Nową Świętokrzyską, miasto powinno zbudować więcej połączeń osiedlowych ulic - postuluje nasz czytelnik. Wskazał dwie pary ulic, które warto ze sobą spiąć - Kłoczkowskiego i Lawendowe Wzgórze, a także Turzycową i Czermińskiego.
Dlaczego mierząca niewiele ponad 300 m nowa ulica wywołuje taki entuzjazm? Pomoże bowiem rozładować korki, które w godzinach szczytu paraliżują Łostowice i czynią je jedną z najbardziej zakorkowanych dzielnic w całym Gdańsku.
Czytaj więcej: Podpisano umowę na łącznik na Łostowicach
Jednak nie oszukujmy się - dzięki jednej inwestycji kierowcy nie będą jeździć płynnie po południowej części Gdańska. Sytuację mogłaby diametralnie zmienić dopiero budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej. Przypomnijmy, że ma ona przebiegać na południe od "starej" Świętokrzyskiej. Kształtem będzie przypominać odwróconą literę "L" i połączy ze sobą dwa skrzyżowania wspomnianej ulicy: z al. Havla oraz z ul. Guderskiego.
Na jej realizację przyjdzie jednak sporo poczekać i w zasadzie nie sposób wskazać jakiekolwiek terminy. Wszystko za sprawą planowanej budowy nowej linii PKM na południe Gdańska. Jej rekomendowany przebieg koliduje bowiem z rezerwą pod Nową Świętokrzyską. Jeśli urzędnicy wybiorą wariant kolizyjny, planowana droga będzie wymagała całkowitego przeprojektowania.
Czytaj więcej: Czy Południowa PKM utrudni budowę nowych dróg?
Biorąc pod uwagę powyższe fakty, nasz czytelnik zaproponował alternatywny pomysł na zmniejszenie korków w południowych dzielnicach. Chodzi o budowę większej liczby łączników, które zepną osiedlowe ulice. I trudno odmówić logiki temu pomysłowi. Wystarczy rzut oka na mapę, aby uzmysłowić sobie, że wiele osiedli na południu Gdańska jest od siebie odseparowanych, choć są położne tak blisko siebie.
- Skoro miasto nie ma pieniędzy na budowę Nowej Świętokrzyskiej, to powinniśmy zbudować wiele takich łączników za dużo mniejsze pieniądze. Po pierwsze, proponuję połączenie ulic Kłoczkowskiego i Lawendowe Wzgórze. Drogę można zbudować z kostki betonowej lub płyt drogowych, aby nie budować typowej ulicy z kanalizacją. Po drugie: połączenie ulic Turzycowej i Czermińskiego. Tę drogę również można zbudować z kostki betonowej lub z płyt drogowych. Wystarczyłoby zrobić łącznik o długości ok. 100 m oraz dodać przepust na cieku [chodzi o połącznie zbiorników retencyjnych Świętokrzyska I oraz Świętokrzyska II - dop. red.] - komentuje pan Paweł.
Wysłaliśmy pytania w tej sprawie do urzędników, ale do tej pory nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Zamieścimy je, jak tylko nadejdą.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-12-21 09:01
Bardzo dobry pomysl (16)
Sam mieszkam na Chełmie, więc nie jest to mój codzienny problem, ale jeśli w godzinach szczytu muszę dojechać na Ujeścisko, Jasień czy Łostowice, to widzę jako to jest układ oddzielnych wysp.
Trzeba przejechać parę kilometrów Świętokrzyską, Warszawską czy Jabłoniowa dopóki nie pojawi się wjazd na osiedle.
A ja generuję korki przez te parę km. Nie wszyscy jeżdżą z sypialni do centrum miasta- 124 16
-
2021-12-21 14:43
Łatanie dziury w całym
Dopóki nie będzie wybudowana Nowa Świętokrzyska,łącznik Sikorskiego z Malomiejską i wiadukt na skrzyżowaniu Armii Krajowej z Łostowicką to nic nie pomoże.Tzw.Gdańsk Południe z Szadółkami to około 60 tys. mieszkańców.
- 1 0
-
2021-12-21 13:01
Wszystko fajnie, tylko jak tranzyt zacznie jechać przez osiedla, będzie płacz...
- 2 0
-
2021-12-21 10:44
dlaczego to zly pomysl? (11)
nie jest rozwiązaniem puszczanie ruchu przez osiedle....ludzie.... doraźnie to pewnie na chwile pomoże. Zresztą po 2-3 miesiącach bedzie korek i tam. tylko tramwaj was uratuje...
- 8 12
-
2021-12-22 21:53
a jak innaczej rozwiązać problem?. Przecież nie zburzą osiedli żeby zbudować nową drogę. Zaczęli po gdańsku...najpierw osiedla, potem droga. Niestety to nieuniknione.
Pewnie zbudują drogę do ronda na jabłoniowej i go zostawią w obecnym lib zbliżonym kształcie ;)- 0 0
-
2021-12-21 11:37
jaki tramwaj? nie da się wszędzie zrobić tramwajów
na południu brakuje od normalnych dróg z przemyślanymi skrzyżowaniami, po drogi rowerowe i chodniki
piękny przykład nieprzemyślanego skrzyżowania które korkuje Świętokrzyską to skrzyżowanie Świętokrzyska- Niepołomicka- 9 1
-
2021-12-21 10:58
Jadąc samochodem nie musisz się kilka razy przesiadać (8)
- 11 2
-
2021-12-21 13:11
A gdzie jeździsz z Południa, że musisz się kilka razy przesiadać? (7)
- 1 1
-
2021-12-21 13:16
Do Wrzeszcza. Z Zakoniczyna to przynajmniej jedna przesiadka i godzina jazdy (6)
- 4 2
-
2021-12-21 13:29
Jedna przesiadka i 38 min jazdy. (295+162). (5)
Chciałbym teraz zobaczyć jak w korkach w 38 minut dostajesz się samochodem spod Manhattanu do Zakoniczyna...
Byłoby szybciej, gydyby powstał łaskawie brakujący tramwaj z Moreny do Wrzeszcza.
Niestety, UM boi się paru krzykaczy...
Poza tym, ciągle pytam gdzie te "kilka razy przesiadać"? Z ujeściska mogę dojechać absolutnie wszędzie z max jedną przesiadką.- 3 2
-
2021-12-21 21:12
na Maćkowy z biurowca Oliwia Gate w godzinach szczytu jechałem 45 minut max (chyba że był sporadyczny dzwon to i godzinę)
ale to godziny szczytu, o 19 mój rekord to 15 minut ale pomińmy, tylko 2 razy mi się to udało. Poza tym dolicz do tych 38 minut komunikacją czas dojścia, no i pewnie raczej wyjdziesz wcześniej żeby ci autobus nie uciekł. Zrobi się minimum 50 minut do godziny. Jakby nie patrzeć komunikacja nie jest szybsza. Szybsza może być dla kogoś kto wsiada od
ale to godziny szczytu, o 19 mój rekord to 15 minut ale pomińmy, tylko 2 razy mi się to udało. Poza tym dolicz do tych 38 minut komunikacją czas dojścia, no i pewnie raczej wyjdziesz wcześniej żeby ci autobus nie uciekł. Zrobi się minimum 50 minut do godziny. Jakby nie patrzeć komunikacja nie jest szybsza. Szybsza może być dla kogoś kto wsiada od razu w skm albo tramwaj i ma blisko z przystanka do miejsca docelowego. Tutaj faktycznie korzystam z polregio. Na Maćkowych wsiadam w auto, jadę na Gościnną, o 6.30-7 rano zajmuje mi to 10 minut. Tam w SKM i jestem we Wrzeszczu po nastęnych 12 minutach. Stamtąd do budynku Arli rzut beretem - 5 minut pieszo. Tutaj faktycznie potrafię zrobić to poniżej 30 minut, ale o tej porze autem też bym dojechał w 30 minut. Nie robię tego tylko dlatego bo nie muszę sobie wykupować parkingu pod galerią metropolia a potem iść stamtąd.
- 1 0
-
2021-12-21 15:32
Gdańsk Maćkowy - biurowce za lotniskiem na Azymutalnej - 1h20min komunikacją (3)
25 minut obwodową autem
- 2 2
-
2021-12-21 15:46
No, super. (2)
I właśnie z tego powodu, jak już udowodniłeś, że samochód jest uniwersalnie lepszy, będziesz robił korki wzdłuż skmki albo tramwaju...
Ale przynajmniej możesz sam sobie wmawiać, że komunikacja jest be, stojąc te 25 min, żeby zjechać z obwodnicy...- 2 1
-
2021-12-21 20:48
do miasta też czasem jeżdżę, poruszam się po całym trójmieście (1)
25 minut to ja jadę z domu do biurowca. W korku na zjeździe stoję max 10 minut. Ale 25 minut łącznie. Obwodnica rano jest odwrotnie obciążona ruchem. Autobus tak jak powiedziałem 1h20m. To obala twoją teorię jakoby komunikacja miejska była szybsza. A jak masz pojechać jednego dnia do klienta na Cedrowej w Gdyni i tego samego dnia do Pruszcza do wykonawcy, a potem jeszcze do Lublewa to powodzenia komunikacją. 2 dni jazdy.
- 0 1
-
2021-12-21 21:23
Jak już mówiłem - znalazłeś przypadek gzie nie jest szybsza.
Jeździj samochodem. A co w 99% przypadków, kiedy różnicy nie ma? Do pracy samochodem mam 20-25 min, autobusem identycznie.
- 1 0
-
2021-12-21 10:07
na południ Gdańska jest fatalna komunikacja a układ drogowy jak w latach siedemdziesiątych (1)
- 15 2
-
2021-12-21 10:48
nieprawda
układ drogowy jest dużo starszy. No może tylko bruk i klepisko ma asfalt.
- 8 1
-
2021-12-21 07:07
Zwróćcie uwagę jak zaprojektowane są blokowiska z PRL-u (39)
Żabianka, Przymorze czy Zaspa mają mnóstwo mniejszych połączeń poza głównymi arteriami, dzięki czemu nic się nie blokuje, gdyż przepływ potoków ruchu reguluje się naturalnie
- 212 15
-
2021-12-21 11:02
(3)
Za PRL-u budowano osiedla mieszkań komunalnych (spółdzielczych) i wszyscy nazywają to komuną, socjalizmem i skandalicznym marnotrawstwem pieniędzy. Dzisiaj mieszkania budują deweloperzy z ogromnym zyskiem za kredyty wzięte w bankach przez szaraczków z dużymi prowizjami, a na koniec i tak trzeba dokładać gigantyczne kwoty na infrastrukturę z budżetu miasta. No ale to już nie jest komunizm tylko dziki kapitalizm, na który gorzej niż w socjalizmie składają się wszyscy :D
- 7 1
-
2021-12-21 11:54
(2)
Bloki spółdzielcze to nie są mieszkania komunalne,czyli miejskie.
- 2 0
-
2021-12-21 12:17
(1)
Kiedyś nie było takiego podziału. Wszystko było po prostu państwowe.
- 0 2
-
2021-12-21 20:47
Tak,kamienice,ale bloki to spółdzielcze.
- 0 0
-
2021-12-21 10:52
Blokowiska z PRL-u (1)
Również w wielu innych miastach jest identycznie jeśli chodzi o stare osiedle, budowane za czasów PRL - dużo małych uliczek, które pozwalają tworzyć większe całości. W przypadku nowego osiedla, każde tworzy niejako osobną wyspę, co wyraźnie widać jak spojrzy się na mapy - powstają osiedla z jednym wyjazdem dla osiedla, co siłą rzeczy tworzy korki, ponieważ wszyscy muszą korzystać z jednej drogi.
- 8 0
-
2021-12-21 12:35
Wtedy osiedla się nie grodziły,nowa moda przyszła później.
- 4 0
-
2021-12-21 10:20
Stare blokowiska mają mnóstwo połączeń pieszych
z samochodowymi to też różnie jest, różnica taka że nikt z Obrońców Wybrzeża na Piastowską nie jeździ samochodem bo pieszo alejkami szybciej zamiast dookoła samochodem w korku no a na południu ludzie jeżdżą po 2 km samochodem bo nie ma jak chodzić bez normalnych chodników
- 22 0
-
2021-12-21 10:00
To nie zasługa łączników tylko przyzwoitszej urbanistyki ogólnie (4)
Na Zaspie 90% swoich spraw typu zakupy, lekarz, spacer w parku załatwisz na piechotę. Ruch więc jest znacznie zmniejszony. Dodatkowo między Zaspą a Przymorzem czy Wrzeszczem da się przejść oświetlonym, równym chodnikiem, a na południu między dzielnicami idzie się (?) rozjeżdżonym polem.
- 34 0
-
2021-12-22 11:21
Na Chełmie czy Stogach to samo. Wszystko załatwiasz pieszo, nie ma potrzeby posiadania auta. Jest tramwaj, kilka linii autobusowych i dojedziesz wszędzie względnie szybko. Nowe osiedla to urbanistyczną patologia.
- 0 0
-
2021-12-21 11:43
na Południu to często idzie się na skróty chaszczowiskiem (2)
i trzeba uważać na stada dzików
- 9 0
-
2021-12-21 12:06
(1)
Na Zaspie dziki też bywają.
- 2 0
-
2021-12-21 12:34
One są wszędzie spotykane,Brzeźno,Nowy Port czy też w Jelitkowie.
- 1 0
-
2021-12-21 09:52
Bo tam projektowano. Dzis developwr kupuje kawqlek pola od rolnika i wali w opor blokow. Obok inny developer to samo i mamy co mamy
- 16 0
-
2021-12-21 08:29
NP (4)
Obecnie nie ma żadnego planowania ,zobaczcie co zrobiono w Nowym Porcie.Cały ciężki transport portowy pokierowano na ul. Wyzwolenia,przez środek osiedla mieszkaniowego.Brakuje obwodnicy dzielnicy....
- 8 2
-
2021-12-21 10:13
Doprowadziliście do likwidacji bocznicy do portu... (3)
...to teraz macie co chcieliście.
- 5 4
-
2021-12-21 11:46
Kto?Chyba nie mieszkańcy? To miasto z portem zrobiło, za plecami mieszkańców.
- 0 0
-
2021-12-21 10:26
Kolej jeździ tam inną linią (1)
Nie pisz głupot!
- 0 3
-
2021-12-21 11:52
Rozbudowano linię towarową do portu,ale jeszcze mieszkańcy Nowej Letnicy tego nie odczuli.Tiry do portu jak waliły,tak dalej walą środkiem osiedla ul.Wyzwolenia,a nie Oliwską gdzie mają bramy portowe.Z rozmysłem to wszystko poprzerabiali.Ciekawe,czy jest rezerwa na Nową Wyzwolenia,czy wszędzie developerzy wykupili tereny?
- 0 0
-
2021-12-21 07:41
(16)
Bo te osiedla były planowane z góry, mimo że to PRL- to tylko się uczyć. Urbaniści potrafili z dużego blokowiska zrobić względnie nadająca się do życia przestrzeń, gdzie wszystko było pod ręką w czasie 15minutowego spaceru. Tylko sęk w tym, że to była zabudowa planowana, a spółdzielnie nie były deweloperami, na plan dalszy odchodzil więc zysk. W
Bo te osiedla były planowane z góry, mimo że to PRL- to tylko się uczyć. Urbaniści potrafili z dużego blokowiska zrobić względnie nadająca się do życia przestrzeń, gdzie wszystko było pod ręką w czasie 15minutowego spaceru. Tylko sęk w tym, że to była zabudowa planowana, a spółdzielnie nie były deweloperami, na plan dalszy odchodzil więc zysk. W naszym wolnorynkowym wydaniu zabudowa mieszkaniowa to okno w okno, brak zieleni i dróg dojazdowych. Byle wycisnac jak najwięcej M2 na sprzedaż, a potem przerzucać pretensje mieszkańców na kiasto. Co ciekawe już dzieje się tak w przypadku Letnie"v"księgo Honk Kongu, zielenii im brakuje:)
- 51 2
-
2021-12-21 13:29
teraz nie ma urbanistyki
teraz nie ma urbanistyki
- 5 0
-
2021-12-21 11:42
bo kiedyś była ustawa która mówiła (1)
ile od danego bloku mieszkalnego ma być do szkoły, sklepu itd
dzieci śmigały piechotką do szkoły, teraz mamy "sypialnie" bloczek na bloczku a po chleb trzeba jechać kilka kilometrów
dodatkowo kiedyś były przepisy że między blokami ma być odległość minimum wysokość wyższego budynku
teraz mamy durne przepisy o zaciemnianiu i przesłanianiu co powoduje że można te bloczki upchać bliżej- 14 0
-
2021-12-21 12:13
Przykład - nowe oś "Więcej" na Ofiar Grudnia
Pierwsze 3 bloki rewelacja - odległości rzędu 50m, za to kolejne 3 w odległości 14 m i to ściana w ścianę. Nie ma szans, żeby ich mieszkańcy słońce zobaczyli.
- 5 0
-
2021-12-21 10:39
Precz z Komuną.
- 2 4
-
2021-12-21 08:01
Za PRLu nie było realnego rachunku ekonomicznego dlatego (9)
nie liczono prawdziwej ceny gruntu. Co z tego, że macie duże odległości między blokami jak w środku masz klitkę albo 4 piętro bez windy. Ja mieszkam akurat w bloku 10 letnim, nikt mi w okna nie zagląda, 2 miejsca parkingowe, szeroka klatka, duża cicha winda, wentylacja mechaniczna, niskie opłaty, mieszkanie jest duże i ustawne.
- 13 33
-
2021-12-22 11:40
Rachunek ekonomiczny
Obecne czasy za to rachunkiem ekonomicznym zamykają ludzie w klitkach za setki tysiecy zł.
Buduja osiedla bez infrastuktury drogowej a nastepnie na siłę wciskaja nasz do komunikacji miejskiej sami przy tym uzywaja samochodów !!!.Nie możemy sie dac tak traktowac Miasto Gdansk juz miało swoje 5 min trzeba innym dac szanse .Nowe pomysły nowa kadra .- 1 0
-
2021-12-21 10:20
Urzekła mnie twoja historia. (5)
A kuchnię masz w pokoju?
- 14 4
-
2021-12-21 12:31
Nie,łazienka i wc osobno.
- 2 1
-
2021-12-21 12:18
mieszkanie na górnym tarasie (3)
Nie mam możliwośc wyburzenia sciany w pokoju i zainstalowania sobie aneksu kuchennego ale z założenia kuchnie mam osobno. Dodam że mieszkanie jest 3 pokojowe i ma 63m2 a do szkoły na lawendowym wzgórzu dziecko ma 10 min piechotką w wolnym tempie nie wiem czemu sie tak przywalacie do górnego tarasu gdzies mieszkanie trzeba bylo kupic a jakos
Nie mam możliwośc wyburzenia sciany w pokoju i zainstalowania sobie aneksu kuchennego ale z założenia kuchnie mam osobno. Dodam że mieszkanie jest 3 pokojowe i ma 63m2 a do szkoły na lawendowym wzgórzu dziecko ma 10 min piechotką w wolnym tempie nie wiem czemu sie tak przywalacie do górnego tarasu gdzies mieszkanie trzeba bylo kupic a jakos centrum i okolicach nie buduje sie tego jakoś wiele a 22 lataka kupujacego mieszkanie 10 lat temu raczej nie było stać na kupno mieszkania no i za ta cene kawalerka w falowcu była mało przekonująca....
- 9 2
-
2021-12-21 13:03
Dla ciekawych, proponuję jeszcze zmierzyć odległości między blokami na przykład na takim Lawendowym (2)
A potem porównać do osiedli na Przymorzu czy Żabiance.
Z tych wszystkich legend "przestrzeni za PRL" broni się tylko Zaspa.- 3 6
-
2021-12-21 20:50
bzdurym najbardziej broni się Chełm (1)
ma zdecydowanie najmniejszą intensywność zabudowy
- 2 0
-
2021-12-21 21:24
Chełm to w 90% wioska.
Kilka bloków na krzyż i tyle. Ciężko nazwać to zabudowaniami.
- 0 4
-
2021-12-21 10:05
za PRLu grunty był tanie na takich osiedlach jak Chełm
ale powierzchnie mieszkań podobne jak dziś. 2 pokoje to koło 50metrów, a 3 to 64m^2. Odległości między blokami dużo większe, ale to z powodu tanich gruntów. Nowe blokowiska są do kitu. Jakbym musiał wrócić do bloku to wolałbym już Chełm niż te nowe.
- 15 3
-
2021-12-21 09:28
a młody z buta chodzi do szkoły czy go zawozisz?
- 29 1
-
2021-12-21 07:51
(1)
ale te plany ktoś zatwierdza i w planach zagospodarowania przestrzennego daje wyraźne wytyczne dotyczące zabudowy. To miasto jest same sobie winne ku chwale deweloperom ustalając takie a nie inne miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego. A to ostatecznie Twój problem a nie miasta czy dewelopera. Oni w korkach i błocie nie stoją
- 38 0
-
2021-12-21 08:31
Nowa Wyzwolenia
Czekamy na Nową Wyzwolenia w Nowej Letnicy.
- 7 1
-
2021-12-21 07:11
Ale tam nie stoi blok na bloku i nikt nikomu w okna z budynku naprzeciwko nie zgląda. (3)
Na zdjęciach z południa panuje krajoraz jak by to była baza na Księżycu. Straszne miejsce.
- 78 3
-
2021-12-21 09:16
(2)
nowe bloki wciskaja wokoł starych i to już w ogole kiepsko wygląda
- 20 0
-
2021-12-21 10:19
Ale są miejsca gdzie spółdzielcy nie dają sobie nic wciskać. (1)
Płacą podatek od terenu i mogą sobie mieć kawałek zieleni tak jak to było pierwotnie zaplanowane.
- 22 0
-
2021-12-21 10:21
Ale nie są to planowane pasy drogowe
- 1 5
-
2021-12-21 10:31
(28)
Niestety łączniki czy nowe drugi w tej części miasta niewiele już zmienią w kwestii korków. Rozwiązaniem jest w zmiana mentalności i przestawieniu się na komunikację miejską i alternatywne środki typy rower itd. Do tego bardzo drogie parkingi w centrum, plus zakazy wjazdu do niektórych części miasta.
- 45 112
-
2021-12-21 19:06
hmm komunikacja miejska z dzielnic południowych ?
do Oliwy mam ponad godzinę w jedna stronę niezależnie od pory dnia podczas gdy samochodem bez korków zajmuje mi to 20 -25 minut...
jeśli mam codziennie spędzić 3 godziny w transporcie zamiast niecałej godziny to niestety nie jest to mój pierwszy wybór - dopóki autobusy i tramwaje zatrzymują się co 100 - 200 metrów i objeżdżajądo Oliwy mam ponad godzinę w jedna stronę niezależnie od pory dnia podczas gdy samochodem bez korków zajmuje mi to 20 -25 minut...
jeśli mam codziennie spędzić 3 godziny w transporcie zamiast niecałej godziny to niestety nie jest to mój pierwszy wybór - dopóki autobusy i tramwaje zatrzymują się co 100 - 200 metrów i objeżdżają wszystkie okoliczne dzielnice często zapakowane tak że ciężko wejść to czasu przejazdu się znacząco nie skróci...
poza SKM/PKM brakuje porządnego transportu publicznego to co teraz jest umożliwia dojazd do pobliskiej szkoły czy inne krótkie podróże ale nic poza tym- 1 0
-
2021-12-21 16:51
Typowy frustrat bez auta. Wszyscy na rowery...
Zimą, w deszcze, wichury itd. Geniusz. Komunikacją miejską! No kto chce, ten jeździ. Skomunikowanie jest beznadziejne w tym mieście.
- 1 1
-
2021-12-21 14:05
przesiadki i czekanie na połączenie to horror
Bzdura.Musisz korzystac z dwóch lub trzech srodków lokomocji a rozklady ZTM są fatalnie ułożone.Wyszukaj sobie połączenie np. z Os.Świętokrzyskiego ,Wieżyckiej do Pruszcz Gd. czy na Przymorze i policz czas przesiadek.Szczegolnie w soboty lub niedziele. 262 ma okrojone kursy.256 jezdzi raz na 1,5 godziny. 255 raz na godzinę i tylko 155 raz na 30min
Policz czas dojazdu do pracy.
Powodzenia- 7 1
-
2021-12-21 12:26
(1)
tak działa jazda bez siodełka
- 5 1
-
2021-12-21 12:29
raczej bez kasku i lampek
- 5 1
-
2021-12-21 11:18
Sam se zmień mentalność (1)
Wybór, nie zakaz
- 11 5
-
2021-12-21 13:10
Ale prawdziwy wybór.
A nie "przeznaczymy 90% powierzchni pod samochody, a potem sobie wybierajcie co wygodniejsze".
- 5 5
-
2021-12-21 10:54
Nie jestem mentalnie przygotowany (11)
na tracenie codziennie 3-4 godzin na komunikację miejską przy dojeździe do pracy i załatwianie spraw rodzinnych. Samochodem zajmuje mi to średnio godzinę. Wszystko zależy od tego, gdzie się mieszka. Jak rzut beretem od głównej osi komunikacyjnej, to OK. Jeśli nie, przesiadki i czekanie wykańcza.
- 19 6
-
2021-12-21 10:59
(10)
Chytry dwa razy traci. Lepiej wydać np. 11k za m2 w dobrze skomunikowanym miejscu, niż sępić 9k za m2, bo w skali 25 lat kredytu to żaden zysk, a strata ogromna - czasu i pieniędzy na paliwo (pewnie z 1000zł miesięcznie, nie?)
- 11 21
-
2021-12-21 15:37
kalkulacja z d**y (1)
żadne miejsce nie jest dobrze skomunikowane jeśli sprawy załatwia się od Gdyni po Gdańsk Południe. Druga sprawa, samochód i tak się kupi choćby na dłuższe wypady za miasto z rodziną. Nie wyobrażam sobie tłuc się pociągiem a potem przesiadać na jakiś PKS
- 0 1
-
2021-12-21 15:51
Zależy gdzie jeździsz.
Ja na przykład miałem dość półgodzinnych spacerów po centrum Warszawy, bo nie idzie bliżej zaparkować i jak tylko mogę, jadę pociągiem.
Co do kupienia samochodu - oczywiście. Tylko pamiętaj, że koszt samochodu, to nie 50gr za kilo, ale także utrzymanie go w takim stanie, żeby nie stawiał zasłony dymnej i zapewnienie mu miejsca do parkowania.- 2 0
-
2021-12-21 11:24
Chytry? Raczej biedny. (7)
15 lat temu za średnią pensję można było kupić 1,2mkw mieszkania. Teraz za pensję średnią można kupić 0,6mkw mieszkania. Na mieszkanie w ścisłym centrum stać może 10% pracujących. Pozostałe 90% nie ma innego wyjścia niż zakupy na peryferiach. Już widzę, jak młody człowiek ma zdolność kredytową na chatę za 600-700 tysięcy. No, chociaż może pracując
15 lat temu za średnią pensję można było kupić 1,2mkw mieszkania. Teraz za pensję średnią można kupić 0,6mkw mieszkania. Na mieszkanie w ścisłym centrum stać może 10% pracujących. Pozostałe 90% nie ma innego wyjścia niż zakupy na peryferiach. Już widzę, jak młody człowiek ma zdolność kredytową na chatę za 600-700 tysięcy. No, chociaż może pracując już całe szalone 8-10 lat zawodowo już zdążył uzbierać całą kwotę. Ja cię proszę, nie 3.14tol.
A co do skali, 2 tysiące na 25 lat to ćwierć miliona. Faktycznie, żaden zysk...- 18 1
-
2021-12-21 19:07
Mef
Nie jestem jakoś specjalnie ogarnięty zawodowo, ale po kilku latach pracy wziąłem kredyt i kupiłem mieszkanie we Wrzeszczu. W tym roku. Jak ktoś bardzo chce mieszkać koniecznie w nowym bloku świeżo od dewelopera i szuka na południu gdańska, to niech sobie płacze w korkach
- 1 0
-
2021-12-21 13:09
Wszystko fajnie, tylko czemu z powodu Twojej oszczędności, reszta społeczeństwa ma się zrzucać (3)
I płacić koszta, które wygenerowałeś?
- 2 5
-
2021-12-21 15:39
miasto się rozrasta, wszyscy w centrum mieszkać nie będą (1)
na całym świecie tak jest. Skoro płacę podatki to chcę drogę, tak samo jak tobie ją ktoś wcześniej wybudował. A jak ci się nie podoba ten ustrój to głosuj za takim gdzie redystrybucji nie ma w ogóle. Też zagłosuję z chęcią. Inna sprawa jest taka że wpływów z paliw jest 30miliardów co roku, budowa dróg i remonty to łącznie 25. Same remonty gdy drogi już powstaną to 3 miliardy. Kto tu na kogo płaci? :)
- 0 3
-
2021-12-21 15:48
Eee, podałeś wpływy z paliwa i koszta tylko i wyłącznie dróg krajowych i autostrad.
A co z drogami w miastach, które kosztują drugie tyle?
- 2 0
-
2021-12-21 13:11
a ty sam drogę wybudowałeś przed swoim budynkiem ?!
- 5 0
-
2021-12-21 12:00
Nie dziwę się że jesteś biedny skoro tak słabo liczysz (1)
- 1 11
-
2021-12-21 12:22
Odezwało się panisko
Z falowca.
- 7 1
-
2021-12-21 10:43
(4)
nie każdy jest kolarzem górskim
- 15 8
-
2021-12-21 11:45
(3)
20 metrów wzniesienia nie wymaga spalania ropy w płuca innych
- 6 14
-
2021-12-21 12:25
w Gdańsku różnica poziomów to 180m.
- 11 1
-
2021-12-21 12:17
zapraszam na Cienistą - wykaż się
- 10 1
-
2021-12-21 12:00
Przewyższenia w Gdańsku to ponad 100m a nie 20.
- 9 2
-
2021-12-21 10:37
Idź do lekarza, może jeszcze nie jest za późno. (3)
- 23 14
-
2021-12-21 13:07
Standardowa odpowiedź Janusza...
Ciekawe czy kiedyś ta mentalność biedoty, która musi za wszelką cenę udowadniać że "ich stać" wyginie...
- 7 8
-
2021-12-21 11:35
Ale do ortopedy
Bo na głowę już za późno.
- 6 4
-
2021-12-21 10:46
popieram :)
- 13 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.