Fakty i opinie

Pomysły na rozwiązanie problemu z zakrętem-katapultą na Trasie WZ

Najnowszy artukuł na ten temat

Ważny łącznik drogowy na południu Gdańska w przyszłym roku

Nadmierna prędkość czy niewłaściwa organizacja ruchu na węźle są przyczyną wypadków na zjeździe na Trasę WZ? Zdania, co do tego, są podzielone.
Nadmierna prędkość czy niewłaściwa organizacja ruchu na węźle są przyczyną wypadków na zjeździe na Trasę WZ? Zdania, co do tego, są podzielone. fot. czytelnik Trojmiasto.pl

Zwężenie łącznicy, korekta organizacji ruchu czy przebudowa węzła? A może zakręt-katapulta na węźle Karczemki zobacz na mapie Gdańska, o którym pisaliśmy w ubiegłym tygodniu, nie wymaga ingerencji drogowców, tylko zdjęcia nogi z gazu?



Czyj pomysł rozwiązałby problem z kłopotliwą łącznicą?

czytelnika 11%
Miejskiego Inżyniera Ruchu 11%
żaden, problemem nie jest organizacja ruchu lecz nadmierna prędkość kierowców 78%
zakończona Łącznie głosów: 2197
Opisany przez nas odcinek węzła Karczemki leży w gestii gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. GDDKiA go budowała i jest jego zarządcą. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni odpowiada z kolei za utrzymanie samej Trasy WZ. Miejsce, gdzie dochodzi do wypadków i dachowań leży dokładnie na granicy obu zarządców, stąd pomysły na rozwiązanie problemu przesłaliśmy zarówno do Piotra Michalskiego, rzecznika GDDKiA w Gdańsku, jak i Tomasza Wawrzonka, miejskiego inżyniera ruchu.

Najpierw pochylmy się nad pomysłem naszego czytelnika. Według pana Krzysztofa przyczyną wszelkich niebezpiecznych zdarzeń w tym miejscu - poza nadmierną prędkością - jest niewłaściwa organizacja ruchu na łącznicy.

- Chodzi o niefortunne zastosowanie tzw. "zganiaczy". Jak widać na zdjęciu lotniczym pojazdy jadące od strony A1 chcące włączyć się do ruchu na trasie W-Z najpierw muszą włączyć się do ruchu na łącznicy. W tym celu muszą wykonać skręt w lewo, aby opuścić zajmowany pas. Odcinek drogi do wykonania tego manewru jest relatywnie krótki i wielu kierowców wykonuje go dość gwałtownie na ostatnich metrach. Po zmianie pasa kierowca wchodzi w ciasny łuk w prawo, co zmusza go do ponownej, dość gwałtownej zmiany kierunku ruchu. Każdy, kto jeździ trochę samochodem lub "bawi się" w bardziej sportową jazdę wie, że kombinacja dwóch gwałtownych manewrów lewo-prawo to pozycja wyjściowa do efektownego zarzucenia tyłem samochodu. Jednak gdy ktoś nie spodziewa się, że własny bagażnik będzie chciał go wyprzedzić i do tego przyczepność drogi jest ograniczona (deszcz, lód), doprowadzi do utraty kontroli nad pojazdem i efektów takich jak opisano w artykule. Nieprzypadkowy jest też fakt, że większość samochodów ląduje w rowie po prawej stronie - opisuje pan Krzysztof.
Jego zdaniem problem można rozwiązać niskim kosztem i niemal od ręki. Jak twierdzi nasz czytelnik, wystarczy przedłużyć pas łącznicy od strony A1, kosztem jednego pasa - najlepiej lewego - łącznicy od strony Gdyni.


- Pojazdy na pierwszym odcinku drogi nie będą musiały wykonywać zmiany pasa przed ostrym zakrętem tylko już bezpośrednio za nim. Kierowca nie będzie musiał na krótkim odcinku drogi wykonywać gwałtownego manewru w lewo, tylko skupi się na zakręcie przed nim, a zmianę pasa wykona na odcinku prostej, co pozwoli wyeliminować nagłą zmianę kierunków ruchu już w obrębie samego zakrętu. Jednocześnie zmiana ta będzie praktycznie nieodczuwalna dla kierowców na drugim odcinku. Ruch można skumulować na jednym pasie na relatywnie długim odcinku prostej przed feralnym zakrętem. Dalej ruch miałby odbywać się po staremu.
Jest też drugie rozwiązanie, zaproponowane tym razem przez Tomasza Wawrzonka. Miejski Inżynier Ruchu nie neguje pomysłu naszego czytelnika, ale wskazuje na jego jeden zasadniczy problem.

- Gdyby zastosować rozwiązanie zaproponowane przez pana Krzysztofa problem mogliby mieć kierowcy jadący od strony Gdyni, bo zanikający lewy pas znajdowałby się na łuku drogi. Wydaje się, że rozsądniej byłoby zwęzić łącznicę kilkaset metrów wcześniej, w okolicy rozjazdu na Żukowo i centrum Gdańska zobacz na mapie Gdańska. Od tamtego miejsca kierowcy jadący w kierunku centrum Gdańska poruszaliby się jednym pasem, dzięki czemu drugi można by wydłużyć dla kierowców jadących od południa. Wówczas i jedni i drudzy płynnie włączaliby się do ruchu na Trasę WZ - zauważa Wawrzonek.

Co ciekawe podobne rozwiązania GDDKiA stosowała na zarządzanych przez siebie odcinkach obwodnicy już wcześniej. Tak było choćby w 2014 r. przy zjeździe z Trasy Kwiatkowskiego w kierunku Gdańska, dobudowanym fragmencie ekspresówki między Matarnią a Karczemkami czy wjeździe na węzeł Matarnia od strony Karczemek (w kierunku lotniska).

GDDKiA do zmian na łącznicy podchodzi jednak sceptycznie i wskazuje, że głównym problemem jest nadmierna prędkość kierowców.

- Nie przewidujemy przebudowy łącznic - mówi Piotr Michalski z GDDKiA w Gdańsku. - Apeluję do kierujących pojazdami - podobnie jak przedstawiciele policji cytowani w poprzednim artykule - żeby przestrzegać obowiązujących ograniczeń prędkości i dostosować swoją jazdę oraz prędkość do warunków na drodze, a także zachowania bezpiecznego odstępu od poprzedzającego pojazdu.

Opinie (329) 4 zablokowane

  • wystarczy fotoradar (27)

    • 353 54

    • (8)

      Próg zwalniający

      • 10 23

      • (7)

        Bęwu i hądy przeleco nad.

        • 18 3

        • Tylko BMW latają (6)

          Hondy ładnie przejeżdżają przez progi...

          • 7 4

          • (5)

            Limuzyna Bronka K. wymusiła pierwszeństwo poszkodowane dziecko temat w sądzie do dzisiaj. w 2008 ginie dwóch borowców w limuzynie bor. wypadek BOR 2010 z Sikorskim rannych dwóch policjantów. Cywilny Citroen w 2011 wyjechał na zielonym świetle i trafił w kolumnę BOR z Buzkiem, kierowca cytryna winny i skazany. Szczyt 2012 - 34 szkody w bor w tym 13 kolizji

            • 4 13

            • Komentarz na poziomie "A u was bijat Negrow". Nie chodzi o licytowanie się, za czyjego rządu BOR/SOP miał więcej kraks, tylko który w końcu rząd weźmie się i zreformuje tą służbę, żeby do nich nie dochodziło

              • 10 1

            • Różnica jest taka, że 14 kolizji to SOP miało od lutego do lipca 2018... (3)

              To chyba pokazuje nieco skalę problemu...

              • 8 0

              • głupole głupole głupole (2)

                zjazd jest koszmarem tak jak z południowej na stara - za krótki, za ciasny, za ostry (dodać tez trzeba że kilka razy widziałem tam piach który wysypał się z naczepy tira)

                kogo wina? - ludzi którzy klepnęli projekt i zamówili ten bubel. Spójrzcie na węzeł w Olsztynku na "7"

                • 0 1

              • (1)

                W Olsztynku zjazdy są wybitnie wielkie, szczególnie, jak na to natężenie ruchu.

                • 0 0

              • sadzeniaku....

                jak nie masz cos madrego do napisania to otworz sobie piwo a nie bredzisz po trzeźwemu...

                • 0 0

    • Albo przeszczep mózgu dla wytypowanych kierowców (2)

      • 27 1

      • (1)

        chyba wszczep a nie przeszczep

        • 15 0

        • Zaszczep

          • 2 0

    • niech zostanie tak jak jest (2)

      piraci drogowi sami się eliminują.

      • 18 2

      • najśmieszniejsze jest, że jakoś pan Krzysztof daje rady specjalistom i próbuje kierować robotami (1)

        a "gazjeta trojmjasto" ten kolejny, anonimowy list, traktuje jako temat,

        żanada, dno, wodorosty i skorupiaki

        • 4 3

        • zgłoś swoje żale lub napisz felieton na ten temat

          • 3 1

    • nic nie robić (2)

      Jeżdżę tam kilka razy w tygodniu od kilku lat i nie miałem żadnego problemu z pokonaniem tego zakrętu.

      Przez ułamek % oszołomów z prawem jazdy z chipsów zarządca drogi ma wyrzucać w błoto kilkaset tysięcy zł? Nie tu to gdzie indziej - selekcja naturalna działa

      • 39 0

      • To nie takie proste (1)

        Sprzątanie tego syfu też kosztuje. I zgadnij kto za to płaci...

        • 4 1

        • Powinien płacić sprawca

          • 5 0

    • to jest tak smutne, że istnieją ludzie którzy takie brednie piszą. (5)

      i tyle ludzi to plusuje.
      Rozwiązaniem nie jest radar, ani ograniczenie prędkości, ani próg.
      Jeżeli statystyka pokazuje, że gdzieś jest więcej wypadków, to wynika z błędów projektowych i budowlanych.
      W innych miejscach gdzie wypadków jest mniej albo wcale, ludzie nie jadą szybko? Jadą tak samo, tylko droga jest lepiej zaprojektowana i wykonana.

      • 2 41

      • Bo jadą szybko i bezpiecznie (3)

        Ale tylko dopóki droga jest prosta. Droga z zakrętami jest źle zaprojektowana i basta.

        • 28 2

        • ale odporni... (1)

          przecież jest mnóstwo inny zakrętów, skrzyżowań, dojazdów i nie na wszystkich ludzie wylatują jak na tym. Ten się czymś różni. Trzeba zidentyfikować problem i go naprawić. Ale odporny tłum ma tylko jedną odpowiedź: "radar". Ale ograniczeni.

          • 0 18

          • Na każdym zakręcie idzie wylecieć, jeśli się nie zachowuje elementarnej ostrożności. Zakręt jest w porządku, tylko kierowcy nie umieją spokojnie jechać.

            • 13 0

        • Dokładnie.

          Ogromna część wypadków jest na prostej drodze, gdyby były same proste to wtedy ci mistrzowie kierownicy by pisali, że to na pewno przez to. Za to nigdy nie przez prędkość, co to to nie.

          • 13 1

      • Podążając tym tropem należałoby zaorać całą obwodnicę. Codziennie są wypadki więc pewnie źle zaprojektowana.

        • 4 0

    • No cóż radary to jest rozwiązanie ale przy tym obecny bolszewickim nastawieniu nikt nie postąpi słusznie tylko populistycznie...

      • 8 1

    • albo zakaz wjazdu starych bmw

      • 3 2

    • Niech sztuczną krowę postawią

      • 3 0

  • Jak Janusze nie dostosowują prędkości do oznakowania (16)

    to efekt jest taki jaki jest.

    • 352 12

    • (8)

      Nie jestem Januszem. Poprostu lubię zapierd...ć!

      • 3 37

      • (4)

        Czyli jesteś januszem.

        • 36 1

        • (3)

          Oznakowanie nie ma nic wspólnego z dostosowanie prędkości do warunków na drodze.

          Oznakowanie - często i gęsto, ale nie twierdzę, że zawsze - stawia jakiś d**il.
          Prędkość dostosowuje się do warunków na jezdni + swojego samochodu.

          Inaczej zachowa się żuk na oponach 185, inaczej maluch, a inaczej 2-tonowe audi a8 na nowych kapciach 255mm, a jeszcze inaczej takie samo AUDI z 5+ letnimi oponami 225mm (ale bieżnik jest synek 5mm!!!! :D :D :D co tam, że guma po 3-4 latach traci właściwości - odsyłam do testów na youtube :D ) z zużytymi tulejami i amortyzatorami - bo Janusza pier***nego nie stać na wymianę na dobre części.

          Stąd tyle wypadków BMW ;) No fajne to auto, fajne... Ale drogie w utrzymaniu.
          Chińskie używane zamienniki wyprodukowane na fajwanie - i mamy sytuację jak powyżej :D
          I co prawda można w takim aucie kupić używane opony 16 firmy krzak, albo jakieś inne hińczyki czy nalefki - ale efekt będzie piorunujący :D :D :D Aż iskry będą lecieć między asfaltem a trącą o niego blachą dachu :D

          Po prostu d**ile są nieświadomi, że każda najmniejsza nawet usterka zawieszenia często kończy się jak w artykule powyżej.

          • 1 8

          • (2)

            I potem takimi mądralami co to wiedzą lepiej niż znaki usłane są pobocza i rowy

            • 4 2

            • (1)

              Na tym zakręcie jest ograniczenie do 50km/h, prawda?
              Regularnie codzienne po pracy jeżdżę tam 100km/h - od rozwidlenia w lewo po zjeździe z obwodnicy do W-Z spokojnie 100km/h można jechać dobrym autem jak jest sucho. Wróć. Nie "dobry autem" - moje auto to stary 10 letni gruz. Ale mam zawsze sprawne zawieszenie i nowe opony co 3 lata (nowe, nie nowe-używane). Dlaczego? Bo nie mam zamiaru osierocić dzieci - niektórzy d**ilE najwyraźniej do tego dążą.

              RAZ mi się zdarzyło trochę szybciej niż stówka, to ASR i ESP od razu zaskoczyło i skorygowało - w moim 10 letnim samochodzie :)

              Tak więc ewidentnym jest fakt, że znaki w takich miejscach są kolego sympatyczny ustawiane pod jakieś 20-30 letnie złomy bez dobrych opon i sprawnych hamulców. Wiecie, takie sprzedawane do nas ze Stanów i Niemiec :) Samochody, którymi Niemiec czy Amerykanin by nie jeździł, bo wie że to szrot. Takie u nas to 90% albo więcej. Dodatkowo Kowalskiego na takie auto nie stać - ile razy mam to powtórzyć? Dlatego Kowalski pakuje w auto najtańsze możliwe zamienniki + stare zużyte kilku letnie opony.

              To jest fakt.

              I mówimy tu o tym konkretnym zakręcie, analfabeci! Nie ogólnie!
              Nie mówię oczywiście o ograniczeniach prędkości dotyczących pobliskich szkół, czy wzmożonego ruchu pieszych, przejść dla pieszych itd. itp. ogólnie obszarze zurbanizowanym.

              Mówimy o znaku na drodze - kolokwialnie - ekspresowej!!! Gdzie nie ma żadnego zagrożenia dla pieszych ani osób postronnych.
              Jedynym zagrożeniem są d**ilE z niesprawnymi samochodami.

              JEDNA pęknięta czy nawet zużyta tuleja zmniejsza Twoją przyczepność o 1/3 (dosłownie 1/3) a stabilność znacznie więcej!!! Takie auta nie powinny w ogóle poruszać się po drodze - to nie prędkość była za duża.

              Skoro ja przejechałem moim kijowym tanim autem ALE ze sprawnym zawieszeniem i nowymi oponami 100km/h codziennie.

              To ci d**ile co tam leżą w rowie to definitywnie nie wina prędkości ;)))
              No chyba, że walili 110+ :]]]] To pozdrawiam samobójców.

              • 1 4

              • Jak wyżej.

                Jak ktoś chce, to zorganizujcie zamknięcie tego odcinka na parę godzin - ja chętnie przejadę za każdym razem tam ~stówą trzymając mój pas ruchu i NIC się nie stanie.

                Powiem więcej:
                Dajcie mi sprawnego poloneza czy lanosa z oponami marek premium (michelin, dunlop, continental, pirelli) - oba napęd na tył = nadsterowność - i też przejadę ~100 bez problemu.

                "Prędkość przyczyną TYCH powyższych wypadków" - d**ile.

                Prędkość, to jest przyczyną wypadku jak ktoś jedzie 100 a drugi 70, są na tej samej wysokości bo 100 wyprzedza 70 i nagle przed nimi pojawia się przeszkoda.

                Zakładając identyczny refleks kierowców i identyczne opony i odległość od przeszkody taką, że ten co jechał 70 zatrzyma się 1mm przed przeszkodą.

                Wiecie z jaką prędkością przypierniczy ten co jechał stówą?
                Przychodzi do głowy 30?
                Nie.
                70km/h
                Taka prędkość - jak by ten wolniejszy wcale nie hamował ;)

                TO jest przykład, gdzie nadmierna prędkość była przyczyną wypadku.

                Powyżej natomiast przyczyną wypadku był d**ilizm i brak znajomości podstawowych zagadnień z fizyki jak tarcie czy siła odśrodkowa na poziomie ogólniaka.

                • 1 3

      • Jesteś i d i o t ą

        • 30 2

      • No to tylko obóz reedukacyjny pozostaje.

        Podobnie jak i dla kołków z naklejkami "zapier....ć" na samochodach.

        • 15 1

      • No proszę, nie dość że Janusz to i idota. Ale przynajmniej świadom swej ułomności...

        • 13 1

    • (3)

      zasuwać lubi tylko taki cienki bolek, co nigdy nie poczuł frajdy ciągnięcia minimum kilkunastu ton

      • 0 4

      • (2)

        No ja to nie ciagnę, podjadę raczej

        • 0 0

        • (1)

          podaję (j**ny słownik hehe)

          • 0 0

          • Nie słownik, a jednak ciągniesz

            • 1 0

    • Dokładnie !!!

      A można nawet szybciej wejść w ten zakręt, tylko trzeba umieć oceniać sytuację.
      Motkiem też niejednokrotnie się tam składałem ale z głową, na miarę swoich umiejętności i jakoś nigdy profil zakrętu mi nie przeszkadzał

      • 1 2

    • Zdzichu osioł? ;)

      • 0 2

    • Tam jest 50km/h

      • 1 0

  • Ja mam jeden pomysł (27)

    Nie za...dalać!!!
    Wtedy kartuskie bolidy nie będą wypadać z drogi

    • 404 12

    • załóż sobie trzyliterowe blachy zaczynające się na G (23)

      to zobaczysz że wolniej niż 90km/h samochód tam nie pojedzie

      • 37 8

      • Też mam wrażenie, że jedna dodatkowa litera na blachach (21)

        Dodaje +30% do prędkości, niezależnie od regionu

        • 36 5

        • Szczególnie jak się wyprowadzisz z zasyfiałego miasta i przerejestrujesz auto (13)

          To szczególnie ta 1 literka aż tak wiele zmienia. Wypij meliskę.

          • 9 24

          • już sama wyprowadzka z miasta powoduje nieodwracalne zmiany w synapsach (9)

            • 20 6

            • Masz rację brak spalin, zgiełku i sąsiadów za ścianą regeneruje (8)

              Ale co ty możesz wiedzieć stłoczonych w delux apartamencie 21m2 otoczony innymi jak w klatce z drobiem

              • 11 18

              • (4)

                Taka regeneracja, ale trzech godzin dziennie straconych siedząc na d to nikt ci nie odda, panie Hygge Living :)

                • 10 3

              • byłeś kiedyś poza Gdańskiem? o jakiej regeneracji mówisz? (3)

                jeden sąsiad pali oponami, a drugi śmieciami
                przez całe wakacje hałas kosiarek i dym z grilla
                jak dobrze trafisz to czujesz jeszcze jakąś oborę lub kurnik

                do tego codzienna inhalacja spalinami w korku i odciski na hemoroidach

                • 15 4

              • Chyba u ciebie pod falowcem tak jest

                • 1 3

              • Zapiekło

                • 0 0

              • Dokładnie tak

                Wystarczy wyjechać z Gdańska w stronę okolicznych miasteczek i wszystko zasnute dymem. Wystarczy zimą zobaczyć sobie odczyty wskaźników jakości powietrza. W takich np Kartuzach jest dużo gorzej niż we Wrzeszczu w okolicach galerii, przy samej Grunwaldzkiej. Od kilku lat je obserwuję

                • 4 0

              • Co za czasy, wiesniak okazuje wyższość i pogardę miastowemu :) (2)

                • 4 4

              • to repatrianci z miasta na wieś w 2 pokoleniu

                • 1 0

              • A ty miastowy od roku, ze tak przeżywasz?!

                • 0 0

          • Skoro takie zasyfiałe (2)

            To po kiego wała tu do roboty przyjeżdżasz? W Baninie szukaj.

            • 13 3

            • A kto napisał że szukam?!

              • 1 0

            • a ty mogłeś w swojej Iławie zostać

              • 1 1

        • Dlatego już wiem dlaczego jazda przez Sopot to katorga (2)

          Same snuje się zleżdżaja i mulą 30

          • 5 5

          • Pół Sopotu to strefa 30 (1)

            Więc noga z gazu, kmiocie ze wsi

            • 11 0

            • Szczególnie Niepodległości

              • 0 1

        • I +50 do nieśmiertelności (2)

          • 5 1

          • (1)

            plus dodatkowe 25 jak w rejestracji występuje literka K

            • 8 0

            • 100% bonus za literkę N na początku

              • 11 0

        • Jesteś idiota!!!

          • 0 4

      • Ja mam rejestrację Szydłowiec!!!!!

        • 2 0

    • Badałeś ile i gdzie zarejestrowanych pojazdów

      Miało stłuczkę w tym miejscu?! Czy tylko tak zwykle po naszemu jątrzysz?

      • 5 7

    • Ja tez mam pomysl

      Postawic znak z napisem ,, zwolnij ,, a kawalek dalej ,,lub jak jestes d**ilem-przyspiesz,,

      • 15 0

    • Kartuskie???

      A co robią rzekome kartuskie bolidy na łącznicach od strony Łodzi lub Szczecina w kierunku na Gdańsk? Oni zapier.... prosto.

      • 3 0

  • Ja mam pomysł (2)

    Zabrać prawo jazdy każdemu idiocie, który tam wyleci z drogi.
    Jest limit na znaku przed zakrętem to się go trzymaj.

    • 287 12

    • (1)

      Dokładnie dlaczego nie jest zabierane prawo jazdy ...za takie wyczyny

      • 12 0

      • Jak się nie ma tego dziwnego dokumentu, to nie można drzwi otworzyć, czy coś? Bez prawa jazdy też się da jeździć.

        • 4 9

  • (1)

    Droga jest w porządku tylko kierowcy niestety nie myślą a praw fizyki się nie oszuka. Takie fakty mili moi.

    • 240 8

    • Zgadzam się z opinią. Jeżdżę tamtędy codziennie i droga jest wporządku. Jeśli ktoś jest mistrzem prostej albo znalazł prawko w chipsach to takie są skutki.

      • 31 0

  • Pomysł? Bo czubki jeździć nie umieją??? (11)

    Jest ograniczenie i wystarczy zwolnić więc o co kaman? Życiówki robicie? Na tor a nie na drodze sie sprawdzać.

    • 222 3

    • Selekcja naturalna (2)

      Z każdym dniem mniej wariatów na drodze....

      • 21 0

      • (1)

        niestety niewinni gina przy okazji

        • 22 1

        • I codziennie przez to korku przez które cierpią wszyscy

          • 7 0

    • (6)

      Toru nie pozwalają zbudować bo ...hałas - tylko na torach są godziny na wyścigi by nie hałasować po nocy - każdy tor ma swoje zasady - no ale Polakowi nic nie pasuje

      • 2 4

      • Tor jest w Pszczółkach (5)

        Ale zapomnieli, że w około mieszkają ludzie... Słychać go nawet do 4 km w okolicy. Wprowadź się, śmiało

        • 1 3

        • Bolą cię kaszubskie rejestracje, a twoja GTC już mniej? (2)

          • 0 4

          • (1)

            masz cos do Tczewa pajacu?

            • 2 2

            • Nie, to Tczew ma coś do toru

              Pajacu...

              • 1 2

        • Widzisz, za granicą jest limit głośności samochodu na torze

          U nas nawet na drodze możesz jeździć z rynną zamiast wydechu...

          • 5 0

        • wszędzie mieszkają ludzie i wszędzie każdemu coś nie pasuje - taka nasza narodowa przypadlość - Maruda

          • 1 0

    • o! Tor!

      o co z tym torem? przeciez tym świetnym kierowcom żaden tor nie jest potrzebny, no żeby jakieś nagrody były za naukę ale tak? nikt z nich nawet przez chwilę nie pomyśli, że nie radzi sobie na drodze, nie ten sort i może na szczęście, bo w Pszczółkach to już nie warto mieszkać

      • 1 0

  • Próg zwalniający (14)

    To rozwiąże problem!!!

    • 91 57

    • Wtedy będą przeskakiwać bariery i lądować na pasie w przeciwnym kierunku (2)

      Problemu nie ma, wystarczy zwolnić

      • 16 3

      • To ironia taka z mojej strony! (1)

        • 15 0

        • A to przepraszam szanownego rozmówcę.

          Nie załapałem

          • 15 2

    • Ty masz umysłowe progi. Fotoradar tylko (2)

      A na całej AK odcinkowy pomiar prędkości

      • 6 8

      • Każdy kto minusuje jedzie więcej niż przepisowe 100 (1)

        Popieram odcinkowy pomiar prędkości.

        • 1 1

        • średnia

          to koło 130 bezpieczne :-) a tak serio wszystko zależy od warunków można lecieć 160 ale czasem trzeba zwolnić do 60 tyklo wiedzieć kiedy

          • 1 0

    • kolejny by karał wszystkich przez kilku idiotów. (1)

      precz z progami chcę w każdym miejscu radar.

      • 11 2

      • Radary radary....wszędzie radary! Smoleńsk kur*a!!!

        • 6 5

    • Idiota to pisał!

      • 1 2

    • nie próg tylko pruk (2)

      • 4 0

      • Pruk? (1)

        Pruka się po fasoli

        • 2 0

        • po fasoli się pryka

          • 2 1

    • Pójdę dalej

      Zaorać te drogę w pi*du, zostawić dziurawe i sezonowo zabagnione klepisko, błoto i bagno dobrze redukują prędkość wpadających w nie pojazdów.

      • 2 0

    • Pozabijają się wtedy dopiero

      • 0 0

  • (12)

    egzekwowanie przepisow ruchu drogowego w polsce to kpina wiec sa efekty ...zabierac prawo jazdy, wlepiac duze mandaty. szczegolnie duze wykroczenia i sie skonczy ...wczoraj jakies swiry przejechaly dwie osoby na przejsciu dla pieszych w zielonej gorze bo sobie urzadzily rajd ...rzadowe limuzyny wciaz sie rozp..ja bo jezdza szybko i bezpiecznie ...ta kultura trzeba zmienic

    • 149 1

    • (1)

      Skoro najwyższy mandat w Polsce to 500zl i to się nie zmieniło od kilkunastu lat, to co się dziwić.

      • 33 0

      • Nie chodzi tylko o to. Były propozycje zmian w przepisach, zmian różnych dzikich zasad

        i uporczywie nie są one dopuszczane. Mamy też dwuprawo drogowe, bo często konwencja nie pokrywa się z PoRD i oczekiwaniami ministrów na życzenie włodarzy. Żyjemy w mega paranoi.

        • 2 0

    • (8)

      przy szczegolnie duzych wykroczeniach konfiskowac samochody ...nie jeden swir sie zastanowi jak uslyszy od ziomka ze samochod poszedl sie rąb...

      • 19 0

      • zdecydowana większość tego co na drodze (5)

        to leasing. Komu chcesz konfiskować? Bankowi?

        • 3 7

        • (2)

          Tak. I użytkownik od ręki dostaje kredyt na autko, którego już nie ma. A banki zaczną weryfikować użytkowników leasingu jeśli będzie im to przeszkadzało.

          • 14 0

          • Albo jak w Panku lub Trafiku

            Zamontować czujki prędkości/katowania skrzyni

            • 7 0

          • Konfiskować na miejscu

            a nierozumny lizingobiorca niech spłaca auto bankowi. Odechce się finezji.

            • 4 0

        • (1)

          gluptasek sie nauczyl slowa leasing lol...jak wyzerujesz auto w leasing po pijanemu to co sie stanie ?

          • 3 0

          • w jego mniemaniu pewnie nic, bo to było auto banku...i on teraz dostanie drugie, nowe

            • 0 0

      • Ta, i kupi następnego gruza za 2 średnie krajowe (1)

        To nie ma sensu kiedy samochody są tak śmiesznie tanie...

        • 1 1

        • Oj, ma, ma. To nadal dwie średnie krajowe czyli i spokojnie dwa miesiące spokoju od idioty

          • 1 0

    • Ja bym wprost przeciwnie. Małe, ale konsekwentnie, bo teraz efekt jest taki, że leniwi milicjanci nie wypisują mandatów, bo im szka biednych piratów drogowych.

      • 5 1

  • (7)

    Jezdze tamtedy od lat i ani razu nie mialem problemu. Wystarczy jechac zgodnie z przepisami. Ale sporo kierowcow musi pedzic jak na autostradzie, a potem lament

    • 205 1

    • Tak jak na Słowackiego (2)

      Śrutowali, a wystarczyło przestrzegać przepisów. Rajdowcom z PL nie wytłumaczy nikt. Tylko przebudowa pomoże.

      • 24 4

      • Przebudowa mózgów

        • 13 0

      • Wysrutowali

        I dalej wypadają z drogi, bo Polak potrafi.

        • 10 1

    • ja też jeżdżę...wystarczy kontrować ręcznym....

      • 2 9

    • cześć kierowców w 3m jest j_bniętych po prostu, niedawno słyszałam taką wymianę zdań:
      - wlecze się łajza lewym pasem 130 na godzinę, a na prawym same tiry, nie ma jak wyprzedzić takiej zawalidrogi
      - taaa, i do tego pewnie jeszcze z przyczepą GKA, ciągnie się te 130 jak smród za gaciami

      • 12 1

    • wystarczy stosować się do ograniczenia 50 i nikt nie wypadnie a ten czytelnik raczej się nie stosuje

      po co zmieniać coś jak jest dobre tylko jeden ba..... nie potrafi tam jeździć

      • 10 0

    • Mistrzowie prostej, na pierwszym, ostrzejszym zakręcie w zyciu.
      Dziękuję, do widzenia

      • 3 0

  • A nie wystarczy jechać 50 km/h tak jak pokazują znaki? (7)

    Nie no bo trzeba pędzić 100 i zwalać na zakręt...

    • 223 4

    • Może warto pod znakiem ograniczenia dodać tabliczkę z cytatem ze Shreka:
      "serio serio, ośle"

      • 32 1

    • (1)

      Trzy ofermy nie dostosowały prędkości do warunków, bo myślały, że dalej są na autostradzie i afera. Jakoś setki kierowców tam jeżdżą i nie mają problemu. Któraś z oferm drogowych jest znajomym redaktora?

      • 32 0

      • To akurat powszechna plaga..

        Np w Gdyni na Wielkopolskiej najszybciej pędzą auta na obcych blachach.
        Jedzie taki autostradą 150-170, wpada na Obwodnice i ciśnie 120-140 a jak zjeżdza Chwaszczyńską/Wielkopolską to dalej wydaje mu się że to autostrada - bo dwa pasy, bo szeroko i nawet jak ktoś jedzie 100km/h przekraczając dozwoloną prędkość dwukrotnie to siedzi mu na zderzaku, albo wyprzedza prawym pasem.. Budzi się z transu dopiero na światłach w Orłowie..

        • 14 0

    • Sama prawda

      Tam tak jeździ 90 procent kierowców.

      • 6 0

    • racja, ale czy przy budowie (1)

      nie można było tak wyprofilować tego zakrętu, żeby dało się go przejechać szybciej aby mistrzowie prostej nie wypadali co chwilę i robili korki

      • 2 9

      • czy nie można wyprofilować mistrzów prostej?

        Przez cały czas właśnie realizowana jest polityka prowadząca w ślepy zaułek z którego wyjeżdża na ulice miast rozpędzona, roszczeniowa dzicz, bezczelnie twierdząca, że jezdnie są tylko dla ich samochodów.
        Do tego doszliśmy, jakby od początku nie było to oczywiste.

        • 7 1

    • Można i tak, ale to już trzeba trochę więcej umieć. Samochód czy motocykl jeszcze długo będzie potrzebował kierowcy i jego umiejętności. A tu wskoczy taki młokos albo niunia do firmy starego i myśli że sam pojedzie, można pisać smsa

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.