- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (247 opinii)
- 2 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (147 opinii)
- 3 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (273 opinie)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (140 opinii)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
- 6 Nocna akcja SAR na Bałtyku (67 opinii)
Pomysły na zmiany w ruchu na remontowanej Świętokrzyskiej
Przekonaj się, jakie korki generuje remont Świętokrzyskiej
Zakaz skrętu w lewo z Niepołomickiej w Świętokrzyską, wprowadzenie ruchu wahadłowego już od krzyżówki wspomnianych ulic oraz budowa drogi z betonowych płyt między ulicami Łuczniczą i Niepołomicką. Oto trzy propozycje naszego czytelnika, które - jego zdaniem - zmniejszą korki po rozpoczęciu remontu ul. Świętokrzyskiej.
Na wspomnianym odcinku został wprowadzony ruch wahadłowy, który każdego dnia powoduje gigantyczne korki nie tylko na ul. Świętokrzyskiej, ale także wielu krzyżujących się z nią dróg. Przede wszystkim chodzi o ul. Niepołomicką, będącą głównym dojazdem i wyjazdem z osiedli położnych w granicach Łostowic.
Po pierwsze, zakaz skrętu w lewo
Z naszą redakcją skontaktował się pan Wojciech, który codzienne tkwi w korku na ul. Świętokrzyskiej. Na podstawie swoich obserwacji zaproponował zmiany w organizacji ruchu na remontowanej ulicy, które jego zdaniem powinny przyczynić się do upłynnienia ruchu. Pierwszy pomysł dotyczy ustawienia zakazu skrętu w lewo z Niepołomickiej, czyli kierunku w stronę obwodnicy.
- W mojej ocenie, korki na południu Gdańska potęguje zła organizacja ruchu. Kierowcy, którzy skręcają z Niepołomickiej w lewo w Świętokrzyską, do obwodnicy blokują wszystkie inne samochody, których kierowcy chcą jechać w prawo do centrum. Blokują, bo czekają na otwarcie nitki w stronę obwodnicy. W konsekwencji mamy gigantyczne korki na niemal całej długości ulic Wielkopolskiej i Niepołomickiej. W związku z tym, należałoby ustawić zakaz skrętu w lewo z Niepołomickiej w Świętokrzyską. Ci którzy chcą dostać się do obwodnicy mogą pojechać np. ul. Ofiar Grudnia i Zeusa. Możliwości jest kilka - zauważa czytelnik.
Przesunięcie wahadła i utwardzenie polnej drogi
Drugi pomysł dotyczy przedłużenia ruchu wahadłowego aż do wspomnianej krzyżówki Świętokrzyskiej z Niepołomicką. Natomiast trzeci to budowa "by-passa" między ulicami Łuczniczą i Niepołomicką. Warto wspomnieć, że już w marcu pisaliśmy o tym, że gdański ZDiZ rozważy wyłożenie polnej obecnie drogi płytami jumbo.
Czytaj więcej: Będzie można ominąć szlaban na Hokejowej?
- Powinno się również przesunąć "wahadło" o kilkadziesiąt metrów niżej, czyli do krzyżówki Świętokrzyskiej z Niepołomicką. W ten sposób usuniemy samochody, które wjeżdżają na owe skrzyżowanie, ale bez możliwości jego opuszczenia. Dodatkowo, zapowiadana droga z płyt od ul. Łuczniczej do Niepołomickiej także pomogłaby rozładować korki. Kierowcy mogliby bowiem omijać Wielkopolską i Świętokrzyską ulicą Starogardzką i dalej jechać w stronę centrum Traktem św. Wojciecha. W tym momencie jest nierówna droga polna, która po opadach deszczu zmienia się w "błotną pułapkę" bez możliwości przejazdu - uzupełnia pan Wojciech.
Zobacz polną drogę, o której wspomina czytelnik
Miasto zapowiada zmianę organizacji ruchu
O skomentowanie propozycji naszego czytelnika poprosiliśmy Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje inwestycję na ul. Świętokrzyskiej. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że część rozwiązań opracowanych przez pana Wojciecha być może zostanie wcielona w życie. Niewykluczone, że nastąpi to już na początku przyszłego tygodnia.
DRMG chce zredukować utrudnienia, które wynikają z prowadzonej na Łostowicach inwestycji i w związku z tym opracowuje właśnie koncepcję zmian w organizacji ruchu. Jej szczegóły powinny ujrzeć światło dzienne w czwartek.
Gdy tylko to nastąpi, załączymy stosowny komunikat do treści artykułu.
Korki na Świętokrzyskiej i Spacerowej (13 opinii)
Zwalniamy jadąc ul. Spacerową w stronę miasta. W Gdyni korkuje się Estakada Kwiatkowskiego, w stronę obwodnicy. Na obwodnicy zwalniamy za węzłem Gdańsk Południe, w stronę Gdyni.
Zwalniamy jadąc ul. Spacerową w stronę miasta. W Gdyni korkuje się Estakada Kwiatkowskiego, w stronę obwodnicy. Na obwodnicy zwalniamy za węzłem Gdańsk Południe, w stronę Gdyni. Zobacz więcej
Miejsca
Opinie (348) 9 zablokowanych
-
2019-10-31 07:34
Opinia wyróżniona
Weź kolo... (34)
Proponuję zakaz skrętu w prawo z Niepołomickiej. Wtedy wszyscy Ci, którzy skręcają w prawo, w kierunku centrum i blokują wyjazd kierowcom, którzy chcą dostać się w kierunku obwodnicy, znikną i korki wtedy będą dużo, dużo mniejsze. Mogą sobie pojechać przecież w kierunku centrum przez np. Kampinoską lub Starogardzką i dalej Traktem św. Wojciecha. Możliwości jest kilka.
Panie Wojktu, z całym szacunkiem, to bardzo subiektywne propozycje rozwiązań, nie jest Pan sam na świecie.- 95 94
-
2019-10-31 22:23
zly trop
niestety ulica niepołomicka stoi przez wyjazd na lewo,heloł jakby to powiedziała mariolka
- 0 0
-
2019-10-31 10:46
Weż koło... (3)
Z całym szacunkiem "Weź koło..." najlepiej złośliwie podsumować czyjeś próby, propozycje rozwiazania chaosu, który przecież nie Pan Wojtek zafundował mieszkańcom korzystającym codziennie z tego skrzyżowania. Mieszkam w pobliżu i codziennie mam uniemożliwiane włączenie się do ruchu od strony ul.I Brygady. Kompletny chaos i samowola bo r e m o n t
Z całym szacunkiem "Weź koło..." najlepiej złośliwie podsumować czyjeś próby, propozycje rozwiazania chaosu, który przecież nie Pan Wojtek zafundował mieszkańcom korzystającym codziennie z tego skrzyżowania. Mieszkam w pobliżu i codziennie mam uniemożliwiane włączenie się do ruchu od strony ul.I Brygady. Kompletny chaos i samowola bo r e m o n t trwa. Czy uwzględniono w przetargu, że taki "system" tego remontu sparaliżuje tą część miasta na amen ? Gdy obok remontowano i dostosowywano skrzyżowanie ulicy Świętokrzyskiej i 11 Listopada ( budowa Netto) prace trwały nawet w nocy byle tylko skończyć jak najszybciej. A tu .... plaża. Dwóch pracuje ...trzech obserwuje i o 15.00 fajrant. Dobrze, że są ludzie (szkoda, że nie decyzyjni) którzy starają się rozwikłać węzeł, bo do końca roku daleko, a i przy takim tempie pracy ciekawe ile będzie poślizgów ...
- 8 4
-
2019-10-31 15:12
(2)
Może i fajrant jest o 15.00, ale szybko zaczynają, bo kilka razy jechałem ok 1.00 w nocy i zawsze się coś działo. Problem przedstawionej propozycji polega na tym, że faworyzuje jedną relację względem innych. A może zakazać skrętu w prawo? Skoro wg czytelników 90% aut skręca w prawo, to zmusimy 90% do jazdy inną drogą i się rozkorkuje :)
- 3 1
-
2019-10-31 19:41
(1)
Zmusić 90%... Człowieku zastanów się co piszesz!
- 0 0
-
2019-10-31 19:56
Dobrze pisze :) skoro korek jest i 90 % aut jedzie w prawo to skierowanie ich na inne drogi spowoduje rozluźnienie ruchu na tej. Logiczne choć absurdalne ale o to w tych wszystkich pomysłach pseudo znawców chodzi.
- 0 0
-
2019-10-31 10:07
(2)
Zakaz skrętu w lewo dodatkowo zakorkuje całe Kowale, które i tak codziennie rano stoją od ronda przy szkole metropolitalnej do skrzyzowania Zeusa ze Staromiejską. Także panie Wojtku fajnie, że będzie pan miał lepiej, a pozostali będą stali w korkach gdzie indziej :)
- 5 1
-
2019-10-31 10:30
(1)
jakie całe? Dalej tego nie rozumiesz to jest pare samochodów a nie ciąg inni wiedzą jak tam jezdzić. do tego ci z kowal tez jezdza przez niepołomicka w celu unikniecia korka na swietkorzyskiej.
- 1 5
-
2019-11-05 13:23
Widać, że codziennie rano nie musisz wyjeżdżać pół godziny wcześniej, żeby nie stać dodatkowe pół w tamtym korku :)
- 0 0
-
2019-10-31 09:31
(5)
Skoro kierowcy nie potrafią się zdyscyplinować i blokują wszystkich innych, wjeżdżając na skrzyżowanie bez możliwości jego opuszczenia, to zdyscyplinować ich muszą inni.
Tak powinno być od początku. Koniec tematu- 4 3
-
2019-10-31 09:43
(4)
Jakby nie wjechali, to zablokowaliby dodatkowo wyjazd z Niepołomickiej...
- 4 1
-
2019-10-31 11:53
(2)
Prawo o ruchu drogowym kara za wjazd na skrzyżowanie bez możliwości jego opuszczenia. Nie karze natomiast za nie wjechanie na nie gdy tej możliwości brak. Rozumiem Twoją irytację, że zawsze jakiś czopek pozbawi ciebie możliwości skręcenia w lewo i jedyną możliwością jest się po prostu tak samo na czopka pchać, ale przepisy są jednoznaczne.
- 0 2
-
2019-10-31 22:32
kumasz
jak nie jeździsz tą drogą i nie widzisz o co chodzi to po co komentować,
- 0 0
-
2019-10-31 13:52
Tu nie chodzi o kary czy brak kar. Mogę (1) zgodnie z przepisami zakorkować skręcajacych w prawo, albo (2) łamiąc przepisy nikogo nie zakorkować. Wybieram opcję numer 2.
- 2 0
-
2019-10-31 10:28
wtedy blokuja lewoskret ze swietkorzyskiej na niepołomicką.
- 2 3
-
2019-10-31 09:13
Z tą różnicą, że... (2)
...skręcający w prawo nie blokują drogi skręcającym w lewo. Jakim cudem? Ano takim, że mają strzałkę zezwalającą na warunkowy skręt w prawo. Jeżdżę tamtędy codziennie i widzę, że na każdy jeden samochód skręcający w lewo przypada dziesięć skręcających w prawo. Rachunek jest prosty i twoja irytacja nic nie zmieni.
- 13 2
-
2019-10-31 18:28
(1)
Pytanie ? Jak nie było remontu były korki czy nie ? Bo na Niepołimickiej stoi się zawsze .
- 2 1
-
2019-10-31 22:29
odpowiedż
ale nie od stokrotki
- 1 0
-
2019-10-31 08:47
Tak i cale osiedle z porebskiego bedzie korkowalo swietokrzyska z drugiej strony... Nie ma dobrego rozwiazania, najlepiej usprawnic kierowaniem ruchu bo teraz czesto jest nielogiczne.
- 3 0
-
2019-10-31 07:45
Z powodu kilku osób jadących w lewo ma cierpieć kilkadziesiąt? (11)
Przecież w kierunku obwodnicy można pojechać co najmniej dwoma innymi drogami bez korków, a kierunek centrum nie ma takiej alternatywy
- 39 17
-
2019-11-01 08:18
Serio? Zawsze też jadący w prawo mogą pojechać przez Starogardzką, Kampinoską, ewnetualnie przez Kowale i na obwodnicę. Do centrum tak czy siak dojadą. Skoro jedni mają robić kilka kilometrów więcej, to czemu inni nie?
- 0 0
-
2019-10-31 10:16
(3)
A co z Tymi, którzy nie chcą co obwodnicy tylko zwyczajnie dostać się na Pięć Wzgórz?
- 13 1
-
2019-10-31 22:27
aleś zabłysnął
słyszałeś o takiej ulicy jak karknoska
- 0 0
-
2019-10-31 10:25
(1)
a skad jada bo to istotne?
- 1 0
-
2019-10-31 14:03
a co byłoby gdyby jechali z tego samego punktu czyli z centrum lub okolic ale np. znaja drogę przez ul. Nowiny do góry przez Jodłowy Park i na doł po płytach ...i tak szybciej jest niz przez Podmiejska o tej porze
- 0 0
-
2019-10-31 09:51
Zakaz skrętu spowoduje, że albo zakaz bedzie łamany, albo kierowcy skręcą w prawo i za chwilę wykorzystując zjazdy do sklepów, kościoła itp. będą zawracać. A trzeba odróżnić jazdę do obwodnicy od jazdy w kierunku obwodnicy... Jak chcę do dojechac do posesji na wysokości remontowanego odcinka, czy na Wieżycką nie będę jeździł przez obwodnicę...
- 11 3
-
2019-10-31 09:23
Czyżby? (4)
Są alternatywy. Trzeba tylko zmienić pewne nawyki. A zakaz skrętu w lewo z NIepołomickiej jest moim zdaniem niecelny, bo:
a) nie każdy musi jechać aż do obwodnicy
b) kierowcy, którzy do niej jadą i tak w większości jadą objazdem
c) głównym problemem jest blokowania skrzyżowania i wjazd na nie, bez możliwości opuszczenia go,Są alternatywy. Trzeba tylko zmienić pewne nawyki. A zakaz skrętu w lewo z NIepołomickiej jest moim zdaniem niecelny, bo:
a) nie każdy musi jechać aż do obwodnicy
b) kierowcy, którzy do niej jadą i tak w większości jadą objazdem
c) głównym problemem jest blokowania skrzyżowania i wjazd na nie, bez możliwości opuszczenia go, przez kierowców jadących w górę.
d) duży kłopot robi też przystanek autobusowy już na odcinku objętym wahadłem, bywa, że niemal cała zmiana świateł przepada z tego powodu. Wiele dałoby przesunięcie przystanku
e) to, że w kierunku centrum nie ma korka, to nieprawda. To nie jest tak, że auta jadące w prawo mogą bez problemu zjechać.
f) wszystkim nie dogodzisz, a zakaz skrętu w lewo z Niepołomickiej i tak problemu nie rozwiąże, sprawi natomiast, że w korkach staną osiedlowe uliczki i Kowale.- 13 10
-
2019-10-31 10:16
a) zgadzam się, ale nadal są inne drogi, np. można pojechać przez Darżlubska i Karkonoska
b) jak jest większość, to musi być mniejszość i to ona blokuje inną większość ;)
c) zgadza się, ale kierowcy jadący w lewo też blokują skrzyżowanie plus kierowców jadących w kierunku centrum
d) ale co ma przystanek naa) zgadzam się, ale nadal są inne drogi, np. można pojechać przez Darżlubska i Karkonoska
b) jak jest większość, to musi być mniejszość i to ona blokuje inną większość ;)
c) zgadza się, ale kierowcy jadący w lewo też blokują skrzyżowanie plus kierowców jadących w kierunku centrum
d) ale co ma przystanek na wysokości Wieżyckiej z samochodami blokującymi skrzyżowanie Świętokrzyską z Niepołomicką autobus zatrzymuje się tylko na 20 sek, jak go przesuniesz to i tak będziesz stać, ale w innym miejscu, tu potrzeba byłaby zatoczka
e) mogą bez problemu jechać w prawo jeżdżę tamtędy codziennie, po skręcie ruch odbywa się płynie
f) zgadza się, nie dogodzisz, ale możesz ułatwić życie większej grupie ludzi- 2 2
-
2019-10-31 09:36
(2)
objazd ul. Darżlubską i nie trzeba stać w korku w Kowalach
- 5 1
-
2019-10-31 10:32
kolejny "artykuł o pomysłach aonimowego czytelnika" (1)
dziękuję, do widzenia
- 6 3
-
2019-10-31 11:49
to po co to czytasz? popisa sie chcesz ze umiesz napisac cos glupiego?
- 1 3
-
2019-10-31 07:55
(2)
Kirowcy w prawo nie blokują wyjazdu bo od swiateł w kierunku Gdańska nie ma juz korka. To normalna rzecz że kieruje się ruchem i wytycza drogi. Pan Wojtek słusznie zauważył problem i wiekszość kierowców którzy Jezdzą tamtendy doskonale wiedzą któredy nie jezdzić i że trzeba jechać albo przez Kowale, Starogardzką czy nawet Bieszczadzką ale zawsze
Kirowcy w prawo nie blokują wyjazdu bo od swiateł w kierunku Gdańska nie ma juz korka. To normalna rzecz że kieruje się ruchem i wytycza drogi. Pan Wojtek słusznie zauważył problem i wiekszość kierowców którzy Jezdzą tamtendy doskonale wiedzą któredy nie jezdzić i że trzeba jechać albo przez Kowale, Starogardzką czy nawet Bieszczadzką ale zawsze znajdzie się jeden czopek na 15 aut co postanowi zakorkwować cały przejazd przy jedej zmianie świateł. Druga sparwa czy mistrz może wjechać na skrzyżowanie wiedząc że nie jest w stanie je opuścić. Jak nie zakaz skrętu to moze policja i mandaciki ich przekonają i nauczą się żeby tam nie skrecać.
- 17 9
-
2019-10-31 08:48
(1)
Czopka to poszukaj w rodzinie. A kierowcy skręcający w lewo nie chcąc blokować Niepołomickiej wbijają się , jak tylko mogą na Świętokrzyską, żeby ułatwić ruch.
- 12 7
-
2019-10-31 10:26
Tylko wtedy blokują lewoskręt ze swiętokrzyskiej do niepołomickiej, czyż nie?
- 2 2
-
2019-10-31 07:56
No przykro mi bardzo ale pomysł Pana Wojtka ma większą szanse realizacji choćby z tego faktu, że z prawoskrętu korzystają wszystkie jeżdżące tam autobusy. A wszystkim objazdu zrobić nie mogą ot co.
- 15 2
Wszystkie opinie
-
2019-12-09 10:23
A może wyrównać ul. Białowieską ....
.... i tam puścić ruch w stronę centrum?
- 0 0
-
2019-11-09 23:34
Dzisiaj 2019-11-09 po 17:00 nadal jest źle - dwa sznury aut naprzeciwko siebie na jednym pasie
i nikt się nie cofnie, bo nawet już nie ma jak tego zrobić.
Kompletna blokada.
Bo z Niepołomickiej nadal można skręcić w lewo.
Aby dotrzeć na Porębskiego miałem dłuuugi objazd przez obwodnicę.
Pan Wojciech miał rację.Urzędnicy nadal nic nie poprawili.- 0 0
-
2019-10-31 07:34
Opinia wyróżniona
Weź kolo... (34)
Proponuję zakaz skrętu w prawo z Niepołomickiej. Wtedy wszyscy Ci, którzy skręcają w prawo, w kierunku centrum i blokują wyjazd kierowcom, którzy chcą dostać się w kierunku obwodnicy, znikną i korki wtedy będą dużo, dużo mniejsze. Mogą sobie pojechać przecież w kierunku centrum przez np. Kampinoską lub Starogardzką i dalej Traktem św. Wojciecha. Możliwości jest kilka.
Panie Wojktu, z całym szacunkiem, to bardzo subiektywne propozycje rozwiązań, nie jest Pan sam na świecie.- 95 94
-
2019-10-31 10:07
(2)
Zakaz skrętu w lewo dodatkowo zakorkuje całe Kowale, które i tak codziennie rano stoją od ronda przy szkole metropolitalnej do skrzyzowania Zeusa ze Staromiejską. Także panie Wojtku fajnie, że będzie pan miał lepiej, a pozostali będą stali w korkach gdzie indziej :)
- 5 1
-
2019-10-31 10:30
(1)
jakie całe? Dalej tego nie rozumiesz to jest pare samochodów a nie ciąg inni wiedzą jak tam jezdzić. do tego ci z kowal tez jezdza przez niepołomicka w celu unikniecia korka na swietkorzyskiej.
- 1 5
-
2019-11-05 13:23
Widać, że codziennie rano nie musisz wyjeżdżać pół godziny wcześniej, żeby nie stać dodatkowe pół w tamtym korku :)
- 0 0
-
2019-10-31 07:45
Z powodu kilku osób jadących w lewo ma cierpieć kilkadziesiąt? (11)
Przecież w kierunku obwodnicy można pojechać co najmniej dwoma innymi drogami bez korków, a kierunek centrum nie ma takiej alternatywy
- 39 17
-
2019-11-01 08:18
Serio? Zawsze też jadący w prawo mogą pojechać przez Starogardzką, Kampinoską, ewnetualnie przez Kowale i na obwodnicę. Do centrum tak czy siak dojadą. Skoro jedni mają robić kilka kilometrów więcej, to czemu inni nie?
- 0 0
-
2019-10-31 10:16
(3)
A co z Tymi, którzy nie chcą co obwodnicy tylko zwyczajnie dostać się na Pięć Wzgórz?
- 13 1
-
2019-10-31 22:27
aleś zabłysnął
słyszałeś o takiej ulicy jak karknoska
- 0 0
-
2019-10-31 10:25
(1)
a skad jada bo to istotne?
- 1 0
-
2019-10-31 14:03
a co byłoby gdyby jechali z tego samego punktu czyli z centrum lub okolic ale np. znaja drogę przez ul. Nowiny do góry przez Jodłowy Park i na doł po płytach ...i tak szybciej jest niz przez Podmiejska o tej porze
- 0 0
-
2019-10-31 09:23
Czyżby? (4)
Są alternatywy. Trzeba tylko zmienić pewne nawyki. A zakaz skrętu w lewo z NIepołomickiej jest moim zdaniem niecelny, bo:
a) nie każdy musi jechać aż do obwodnicy
b) kierowcy, którzy do niej jadą i tak w większości jadą objazdem
c) głównym problemem jest blokowania skrzyżowania i wjazd na nie, bez możliwości opuszczenia go, przez kierowców jadących w górę.
d) duży kłopot robi też przystanek autobusowy już na odcinku objętym wahadłem, bywa, że niemal cała zmiana świateł przepada z tego powodu. Wiele dałoby przesunięcie przystanku
e) to, że w kierunku centrum nie ma korka, to nieprawda. To nie jest tak, że auta jadące w prawo mogą bez problemu zjechać.
f) wszystkim nie dogodzisz, a zakaz skrętu w lewo z Niepołomickiej i tak problemu nie rozwiąże, sprawi natomiast, że w korkach staną osiedlowe uliczki i Kowale.- 13 10
-
2019-10-31 09:36
(2)
objazd ul. Darżlubską i nie trzeba stać w korku w Kowalach
- 5 1
-
2019-10-31 10:32
kolejny "artykuł o pomysłach aonimowego czytelnika" (1)
dziękuję, do widzenia
- 6 3
-
2019-10-31 11:49
to po co to czytasz? popisa sie chcesz ze umiesz napisac cos glupiego?
- 1 3
-
2019-10-31 10:16
a) zgadzam się, ale nadal są inne drogi, np. można pojechać przez Darżlubska i Karkonoska
b) jak jest większość, to musi być mniejszość i to ona blokuje inną większość ;)
c) zgadza się, ale kierowcy jadący w lewo też blokują skrzyżowanie plus kierowców jadących w kierunku centrum
d) ale co ma przystanek na wysokości Wieżyckiej z samochodami blokującymi skrzyżowanie Świętokrzyską z Niepołomicką autobus zatrzymuje się tylko na 20 sek, jak go przesuniesz to i tak będziesz stać, ale w innym miejscu, tu potrzeba byłaby zatoczka
e) mogą bez problemu jechać w prawo jeżdżę tamtędy codziennie, po skręcie ruch odbywa się płynie
f) zgadza się, nie dogodzisz, ale możesz ułatwić życie większej grupie ludzi- 2 2
-
2019-10-31 09:51
Zakaz skrętu spowoduje, że albo zakaz bedzie łamany, albo kierowcy skręcą w prawo i za chwilę wykorzystując zjazdy do sklepów, kościoła itp. będą zawracać. A trzeba odróżnić jazdę do obwodnicy od jazdy w kierunku obwodnicy... Jak chcę do dojechac do posesji na wysokości remontowanego odcinka, czy na Wieżycką nie będę jeździł przez obwodnicę...
- 11 3
-
2019-10-31 09:31
(5)
Skoro kierowcy nie potrafią się zdyscyplinować i blokują wszystkich innych, wjeżdżając na skrzyżowanie bez możliwości jego opuszczenia, to zdyscyplinować ich muszą inni.
Tak powinno być od początku. Koniec tematu- 4 3
-
2019-10-31 09:43
(4)
Jakby nie wjechali, to zablokowaliby dodatkowo wyjazd z Niepołomickiej...
- 4 1
-
2019-10-31 11:53
(2)
Prawo o ruchu drogowym kara za wjazd na skrzyżowanie bez możliwości jego opuszczenia. Nie karze natomiast za nie wjechanie na nie gdy tej możliwości brak. Rozumiem Twoją irytację, że zawsze jakiś czopek pozbawi ciebie możliwości skręcenia w lewo i jedyną możliwością jest się po prostu tak samo na czopka pchać, ale przepisy są jednoznaczne.
- 0 2
-
2019-10-31 22:32
kumasz
jak nie jeździsz tą drogą i nie widzisz o co chodzi to po co komentować,
- 0 0
-
2019-10-31 13:52
Tu nie chodzi o kary czy brak kar. Mogę (1) zgodnie z przepisami zakorkować skręcajacych w prawo, albo (2) łamiąc przepisy nikogo nie zakorkować. Wybieram opcję numer 2.
- 2 0
-
2019-10-31 10:28
wtedy blokuja lewoskret ze swietkorzyskiej na niepołomicką.
- 2 3
-
2019-10-31 09:13
Z tą różnicą, że... (2)
...skręcający w prawo nie blokują drogi skręcającym w lewo. Jakim cudem? Ano takim, że mają strzałkę zezwalającą na warunkowy skręt w prawo. Jeżdżę tamtędy codziennie i widzę, że na każdy jeden samochód skręcający w lewo przypada dziesięć skręcających w prawo. Rachunek jest prosty i twoja irytacja nic nie zmieni.
- 13 2
-
2019-10-31 18:28
(1)
Pytanie ? Jak nie było remontu były korki czy nie ? Bo na Niepołimickiej stoi się zawsze .
- 2 1
-
2019-10-31 22:29
odpowiedż
ale nie od stokrotki
- 1 0
-
2019-10-31 22:23
zly trop
niestety ulica niepołomicka stoi przez wyjazd na lewo,heloł jakby to powiedziała mariolka
- 0 0
-
2019-10-31 10:46
Weż koło... (3)
Z całym szacunkiem "Weź koło..." najlepiej złośliwie podsumować czyjeś próby, propozycje rozwiazania chaosu, który przecież nie Pan Wojtek zafundował mieszkańcom korzystającym codziennie z tego skrzyżowania. Mieszkam w pobliżu i codziennie mam uniemożliwiane włączenie się do ruchu od strony ul.I Brygady. Kompletny chaos i samowola bo r e m o n t trwa. Czy uwzględniono w przetargu, że taki "system" tego remontu sparaliżuje tą część miasta na amen ? Gdy obok remontowano i dostosowywano skrzyżowanie ulicy Świętokrzyskiej i 11 Listopada ( budowa Netto) prace trwały nawet w nocy byle tylko skończyć jak najszybciej. A tu .... plaża. Dwóch pracuje ...trzech obserwuje i o 15.00 fajrant. Dobrze, że są ludzie (szkoda, że nie decyzyjni) którzy starają się rozwikłać węzeł, bo do końca roku daleko, a i przy takim tempie pracy ciekawe ile będzie poślizgów ...
- 8 4
-
2019-10-31 15:12
(2)
Może i fajrant jest o 15.00, ale szybko zaczynają, bo kilka razy jechałem ok 1.00 w nocy i zawsze się coś działo. Problem przedstawionej propozycji polega na tym, że faworyzuje jedną relację względem innych. A może zakazać skrętu w prawo? Skoro wg czytelników 90% aut skręca w prawo, to zmusimy 90% do jazdy inną drogą i się rozkorkuje :)
- 3 1
-
2019-10-31 19:41
(1)
Zmusić 90%... Człowieku zastanów się co piszesz!
- 0 0
-
2019-10-31 19:56
Dobrze pisze :) skoro korek jest i 90 % aut jedzie w prawo to skierowanie ich na inne drogi spowoduje rozluźnienie ruchu na tej. Logiczne choć absurdalne ale o to w tych wszystkich pomysłach pseudo znawców chodzi.
- 0 0
-
2019-10-31 07:55
(2)
Kirowcy w prawo nie blokują wyjazdu bo od swiateł w kierunku Gdańska nie ma juz korka. To normalna rzecz że kieruje się ruchem i wytycza drogi. Pan Wojtek słusznie zauważył problem i wiekszość kierowców którzy Jezdzą tamtendy doskonale wiedzą któredy nie jezdzić i że trzeba jechać albo przez Kowale, Starogardzką czy nawet Bieszczadzką ale zawsze znajdzie się jeden czopek na 15 aut co postanowi zakorkwować cały przejazd przy jedej zmianie świateł. Druga sparwa czy mistrz może wjechać na skrzyżowanie wiedząc że nie jest w stanie je opuścić. Jak nie zakaz skrętu to moze policja i mandaciki ich przekonają i nauczą się żeby tam nie skrecać.
- 17 9
-
2019-10-31 08:48
(1)
Czopka to poszukaj w rodzinie. A kierowcy skręcający w lewo nie chcąc blokować Niepołomickiej wbijają się , jak tylko mogą na Świętokrzyską, żeby ułatwić ruch.
- 12 7
-
2019-10-31 10:26
Tylko wtedy blokują lewoskręt ze swiętokrzyskiej do niepołomickiej, czyż nie?
- 2 2
-
2019-10-31 08:47
Tak i cale osiedle z porebskiego bedzie korkowalo swietokrzyska z drugiej strony... Nie ma dobrego rozwiazania, najlepiej usprawnic kierowaniem ruchu bo teraz czesto jest nielogiczne.
- 3 0
-
2019-10-31 07:56
No przykro mi bardzo ale pomysł Pana Wojtka ma większą szanse realizacji choćby z tego faktu, że z prawoskrętu korzystają wszystkie jeżdżące tam autobusy. A wszystkim objazdu zrobić nie mogą ot co.
- 15 2
-
2019-11-02 12:18
Droga polna
Uwazam ze droga polna powinna byc wyłożona jakimis płytami ułatwi to napewno dojazd niektórym mieszkańca którzy nie musieli by sie pchac na świętokrzyska a mogliby pojechac starogardzka.Badz zlamac przepis skrecic w lewo następnie w prawo na kolorowe potem na slimaka i wyjada w polowie oruni
- 0 0
-
2019-10-31 08:21
(7)
Zobaczycie co będzie za rok, jak pooddawane będą kolejne osiedla na południu, które teraz są budowane ... Urząd miasta ma to gdzieś, to że nie jest planowany tam tramwaj, to wielki skandal. Wyprzedają wszystkie ziemie pod osiedla. Niedługo nie będzie już po co pytać kiedy Nowa Świętokrzyska, bo nawet nie będzie już wolnych dróg by ją zbudować. Inne dzielnice też już przeludnione. A prezydentowa robi wielką krajową politykę, co tam się będzie martwić jakimś tam południem. Nikt z jej rodziny tam nie mieszka... a łosie nadal zapatrzone w nia jak w obrazek.
- 33 3
-
2019-10-31 08:40
(6)
To co za głupi kupują tam mieszkania? W życiu bym nie kupił mieszkania w miejscu bez dojazdu.
- 2 12
-
2019-11-01 22:59
A gdzie dla młodych czynszowe mieszkania
Tak robi świat. Masz większy dochód to czynsz rośnie bierzesz kredyt idziesz na swoje.
- 0 0
-
2019-10-31 10:55
(3)
Kupują, bo nie stać młodych na apartamenty na Przymorzu, czy Wrzeszczu po 12 tyś za metr, lub na Morenie po 10 za metr. Nie każdemu mieszkanie kupią bogaci rodzice. Dlatego kupują na południu, gdzie ceny i tak już są bardzo wysokie ok 6000-6500 za metr.
- 9 1
-
2019-10-31 12:41
(2)
kupuja tanio to muszą być świadomi, że mieszkają za miastem, na osiedlach bez dojazdu. Proste
- 1 3
-
2019-10-31 14:08
szefa stać na mieszkanie lub dom blisko biurowca, to wyrobnicy muszą dojeżdżać codziennie godzinę w jedną stronę. przecież nie da się nic zrobić. nie da rady. nie można, bo tak musi być. prawda?
- 1 2
-
2019-10-31 13:21
jak mogą kupić mieszkanie "za miastem" skoro teren należy do Gdańska?
- 4 1
-
2019-10-31 09:25
Jak zawężoną perspektywę trzeba mieć, żeby dodać taki komentarz?
- 12 2
-
2019-11-01 10:07
Mysłale, ze juz nic gorszego od Budynia nas nie spotka...a jednak hmmm (1)
- 3 1
-
2019-11-01 17:12
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło ;)
- 0 0
-
2019-11-01 07:53
kto w tym żałosnym gdańsku głosuje jeszcze na świtę z peło ? (1)
- 3 0
-
2019-11-01 17:10
Prawie wszyscy z mojej roboty :D
- 0 0
-
2019-11-01 04:58
Zemsta na Biedozie na głosowanie na PiS (1)
- 1 0
-
2019-11-01 17:09
Lol. Dulcynea na priowincje się nie zapuszcza.
- 0 0
-
2019-10-31 13:01
zamknąć ... zrobić objazdy i pracować 24 godz na dobę (1)
- 8 0
-
2019-11-01 14:58
W Gdańsku się nie da.
- 0 0
-
2019-11-01 08:50
Masakra (1)
Wybraliście księżniczkę to macie. Serio bez nowej Świętokrzyskiej niedługo wszystko stanie po oddaniu przez deweloperów nowych osiedli. Jakie łączniki, płyty jumbo tam trzeba nowych dróg.
- 6 0
-
2019-11-01 09:14
Sycylia ma sie dobrze...
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.