• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad 250 mln za wywóz śmieci w Gdańsku

Michał Brancewicz
28 maja 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Wywóz śmieci to biznes liczony w setkach milionów złotych. Wywóz śmieci to biznes liczony w setkach milionów złotych.

Kontrakty na wywóz śmieci z Gdańska przez najbliższe ponad 3,5 roku będą kosztowały budżet miasta ponad 250 mln zł. O umowy starają się głównie trzy firmy. W niektórych obszarach ich oferty są wyższe, niż zakładają urzędnicy, ale całościowa kwota mieści się w budżecie.



W kwietniu miasto ogłosiło, że szuka firm, które przez kolejne lata, a dokładnie 44 miesiące, będą usuwały śmieci z całego Gdańska podzielonego na pięć obszarów.

Sektor 1 (od 1.10.2019 r. do 31.05.2023 r.)

Wyspa Sobieszewska, Krakowiec - Górki Zachodnie, Rudniki, Olszynka, Orunia - Św. Wojciech - Lipce, Chełm, Wzgórze Mickiewicza
  • Konsorcjum Gdańskie Usługi Komunalne z Gdańska i Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych z Rumi - 61,665 mln zł
  • Koma Olsztyn - 78,583 mln zł
  • Suez Północ z Gdańska - 52,161 mln zł

Sektor 2 (od 1.11.2019 r. do 30.06.2023 r.)

Stogi, Przeróbka, Nowy Port, Letnica, Młyniska, Śródmieście
  • Koma Olsztyn - 66,064 mln zł
  • Suez Północ z Gdańska - 47,231 mln zł

Sektor 3 (od 1.09.2019 r. do 30.04.2023 r.)

Brzeźno, Wrzeszcz Dolny, Wrzeszcz Górny, Aniołki, Strzyża
  • Suez Północ z Gdańska - 50,731 mln zł

Sektor 4 (od 1.11.2019 r. do 30.06.2023 r.)

Przymorze Wielkie, Przymorze Małe, Zaspa Młyniec, Zaspa Rozstaje
  • Konsorcjum Gdańskie Usługi Komunalne z Gdańska i Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych z Rumi - 47,427 mln zł
  • Koma Olsztyn - 49,231 mln zł
  • Konsorcjum Suez Północ z Gdańska i Clean Bud z Gdyni - 40,443 mln zł

Sektor 5 (od 1.09.2019 r. do 30.04.2023 r.)

Żabianka-Wejhera-Jelitkowo-Tysiąclecia, Oliwa, Osowa, Matarnia, Kokoszki, Jasień
  • Suez Północ z Gdańska - 60,175 mln zł

Urzędnicy ujawnili, że Gdańsk do wydania na ten cel blisko 251,5 mln zł, z podziałem na:
sektor 1 - 52,613 mln zł
sektor 2 - 51,164 mln zł
sektor 3 - 46,171 mln zł
sektor 4 - 40,301 mln zł
sektor 5 - 61,248 mln zł

Gdy zsumujemy wszystkie najkorzystniejsze oferty, to okaże się, że mieszczą się w łącznej kwocie, jaką założyli sobie urzędnicy.

Jednak w dwóch sektorach - 3 i 4 - są one wyższe, niż planowano. Co prawda w przypadku sektora 4 chodzi o zaledwie 140 tys. zł, ale w sektorze 3 ta różnica wynosi już ponad 4,5 mln zł.

Warto wspomnieć, że cena, choć najwyżej punktowana, nie będzie jedynym kryterium wyboru.

Kryteria wyboru wykonawcy:

  • Cena - 60 proc.
  • Dysponowanie pojazdami z normą emisji spalin Euro 6 lub wyższą - 25 proc.
  • Dysponowanie pojazdami o zabudowie bębnowej do zbiórki odpadów bio, posiadającymi funkcję rozcinania worków
  • Wyposażenie PGO (punkt gromadzenia odpadów) w zabudowie wielorodzinnej w co najmniej jeden pojemnik dla każdej z frakcji: szkło, papier, metale i tworzywa sztuczne, ułatwiający wrzucanie odpadów osobom niepełnosprawnym oraz dzieciom - 5 proc.
  • W warunkach przetargu jest również określona minimalna liczba pojazdów do obsługi poszczególnych sektorów.

    • Sektor 1 - 27
    • Sektor 2 - 24
    • Sektor 3 - 26
    • Sektor 4 - 24
    • Sektor 5 - 30

    Tylko jeden oferent i jedynie w sektorach pierwszym i czwartym, zaoferował wymaganą liczbę pojazdów, w pozostałych przypadkach było ich mniej.

    Jak segreguje się odpady. Film z 2018 roku

Opinie (301) ponad 10 zablokowanych

  • Śmici

    firm, które odbierają plastik, makulaturę, szkło zarabiają na tym więc coś jest nie tak koszty powinny być co raz niższe dla mieszkańców to firmy powinny płacić za surowiec gdzie są te pieniądze.

    • 8 0

  • A ile dostali?

    Aile dostali za odzysk materiałów ? Dlaczego wogule płacimy za śmieci,k t ore musimy za darmo segregować .Dawniej robili to pracownicy Szadułek a wywóz był tańszy i nie trzeeba było trzymać w kuchni trzech wiader a tylko jedno.

    • 8 0

  • Byłoby znacznie taniej -gdyby nie wywozili śmieci mokrych do Gdyni a wyegzekwowali od firmy niemieckiej lub francuskiej odszkodowanie za zniszczona maszynę i złą technologię to pokryłoby ta kwotę. Kto nie dopatrzył z firmy miejskiej, że za maszynę która uległa zniszczeniu w ramach gwarancji można było pozyskać inną a wg technologii wybudować z prawdziwego zdarzenia hale do produkcji kompostu. Tak było mnóstwo smrodu, i koszty transportu do gdyni, opłaty za składowanie w Gdyni i nikt nie został wyrzucony z roboty!

    • 0 0

  • Ilu urzędników odpowiada za temat śmieci i ile instytucji? Ile produkują śmieci w miejscu pracy!
    Z miasta na pewno Wydział Środowiska, Promocji, gzidz, guk, suez, zakład Utylizacyjny może inne powiązane np z budowami, transportem etc,
    Ile to nas mieszkańców kosztuje.? Ktoś sprawdzał? Jak to się ma do kwoty podanej w artykule, i ile stanowi to procent całości! Ktoś coś wie na ten temat.

    • 0 0

  • Totalna opozycje zagonic do wywozu smieci...moze podołają temu choc znając ich to...?

    i Wiosnę

    • 0 0

  • Granda

    Kto produkuje śmieci.Mtr mieszkania czy właściciele mieszkania.Ten wałek to już bije wszystkie rekordy.Dulkiewicz chyba nie panuje nad miastem.

    • 1 0

  • jakie miasto mieszkańców. platfusów nic nie kosztują . wybory się skończyły, powinni. pokazeć na kogo się ogłosowało żeby idioci płacili za pidwyżki. w miastach

    • 0 0

  • An

    To podwyzkach bedzie niezla nadwyzka w budzecie ......

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane