- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (98 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (68 opinii)
- 3 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (316 opinii)
- 4 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (115 opinii)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (51 opinii)
- 6 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (314 opinii)
Ponad 5 mln zł długu za siedzibę Konsulatu Federacji Rosyjskiej w Gdańsku
Rosja od lat nie płaci za użytkowanie należącej do Skarbu Państwa siedziby Konsulatu Generalnego przy ul. Batorego 15 w Gdańsku. Dług urósł już do kwoty ponad 5 mln zł i nic nie wskazuje na to, żeby miał zostać spłacony. Za to Rosyjski Dom w Gdańsku, czyli centrum kultury, zdecydował się odwołać najbliższe wydarzenia.
Aktualizacja, 2 marca 2022 r.
Poniżej zamieszczamy stanowisko Prokuratorii Generalnej RP przesłane nam przez rzecznika instytucji w środę, 2 marca:
"Prokuratoria Generalna Rzeczypospolitej Polskiej wykonuje na podstawie ustawowego umocowania czynności zastępstwa procesowego za Skarb Państwa. Czynności te są podejmowane dopiero z chwilą otrzymania odpisu pozwu od sądu (w przypadku gdy pozwanym jest Skarb Państwa) lub z chwilą otrzymania od właściwej jednostki Skarbu Państwa wniosku o podjęcie działań procesowych np. wytoczenia powództwa cywilnego. Po uzyskaniu korzystnego dla Skarbu Państwa orzeczenia jest ono przekazywane właściwemu reprezentantowi Skarbu Państwa. Czynności zmierzające do egzekucji takiego orzeczenia spoczywają już na tym organie. Tak więc Prokuratoria Generalna nie prowadzi egzekucji "długu" Konsulatu Generalnego Federacji Rosyjskiej w Gdańsku. Właściwym adresatem pytania o egzekucję długu jest Prezydent Miasta Gdańska. W ewentualne postępowanie egzekucyjne (o ile zostało zainicjowane) może być zaangażowane Ministerstwo Spraw Zagranicznych.
Jednocześnie, z informacji jakie posiadam wynika, że Prezydent Miasta Gdańska nie zwrócił się do Prokuratorii Generalnej o podjęcie działań procesowych związanych z dochodzeniem roszczenia związanego z nieruchomością, na której znajduje się Konsulat Generalny Federacji Rosyjskiej w Gdańsku.
mec. Bartosz Swatek, radca PGRP"
Ponad 5 mln zł długu za siedzibę konsulatu
- Obecny stan zadłużenia wraz z naliczonymi odsetkami to 5,08 mln zł - informuje Joanna Bieganowska z gdańskiego magistratu. - Budynek, w którym mieści się konsulat jest nieruchomością należącą do Skarbu Państwa [którą miasto administruje- dop.red.]. Zgodnie z ustawą, egzekucję tego długu powinna prowadzić więc Prokuratoria Generalna, a nie Gdańskie Nieruchomości, czy Wydział Skarbu - podkreśla.
Nie płacą za czynsz od lat
Federacja Rosyjska od wielu lat nie płaci za użytkowanie dwóch nieruchomości przy ul. Batorego w Gdańsku i nie reaguje na wezwania do zapłaty. Siedziba konsulatu zajmowana jest bez ważnej umowy, a dług stale rośnie. I nic nie wskazuje na to, żeby miał zostać spłacony.
Egzekucja należności nie jest bowiem prosta. Od lat trwają w tej sprawie rozmowy na szczeblu m.in. Ministerstwa Spraw Zagranicznych.
Nieoficjalnie wiadomo jednak, że MSZ nie podejmuję wzmożonych działań, by dług od strony rosyjskiej odzyskać. Bo wspomniane nieruchomości od lat są przedmiotem rozgrywek między MSZ polskim a rosyjskim.
Po ataku Rosji na Ukrainę, Gdańsk zapowiedział zerwanie umów partnerskich z Sankt Petersburgiem i Kaliningradem.
Pojawiło się też pytanie co dalej z siedzibą konsulatu we Wrzeszczu.
- W Gdańsku nadszedł czas eksmisji Rosjan z nieruchomości, za które nie płacą od czasów PRL - stwierdził na Twitterze szef Klubu PiS w Radzie Miasta Gdańska, Kazimierz Koralewski - Nie płacą, więc eksmisja. Zakładam, że w porozumieniu z MSZ RP.
Jedna z ostatnich manifestacji przed Konsulatem Federacji Rosyjskiej w Gdańsku:
Miasto nie może eksmitować konsulatu
Konsulat to placówka dyplomatyczna, która traktowana jest jak terytorium danego państwa. Oznacza to, że przekraczając bramę konsulatu we Wrzeszczu, wchodzi się de facto na terytorium Rosji.
Miasto nie może podjąć decyzji o eksmisji konsulatu z obecnej siedziby. Ta sprawa nie jest bowiem w gestii polityki komunalnej miasta, a polityki międzynarodowej między Polską a Rosją.
Rosjanie uważają, że budynek jest ich własnością
Rosyjscy dyplomaci siedzibę przy ul. Batorego zajmują od 1951 r. Gdy się do niej wprowadzali, budynki miały nieuregulowane sprawy własnościowe. W latach 70. budynek przeszedł na własność Skarbu Państwa. A to oznacza, że powinien być za niego płacony czynsz do miasta. MSZ zainicjowało sprawę poboru opłat za użytkowanie nieruchomości w 2010 r.
Czytaj też:
Bojkot rosyjskich firm
Przedstawiciele Konsulatu Generalnego Federacji Rosyjskiej w Gdańsku nigdy nie komentowali publicznie sprawy zadłużenia. Wiadomo jednak, że strona rosyjska obie nieruchomości użytkowane przez gdański konsulat uznaje za swoją własność.
W ich opinii obecna siedziba konsulatu przy ul. Batorego to rekompensata za zniszczony w trakcie wojny, w 1945 r., inny budynek przy ul. Długie Ogrody, w którym działało wtedy przedstawicielstwo dyplomatyczne Rosji w Gdańsku.
Rosyjski Dom odwołał najbliższe imprezy
Natomiast przy ul. Długiej 35 w Gdańsku działa Rosyjskie Centrum Nauki i Kultury (Rosyjski Dom).
W ostatnią niedzielę wejście do niego zostało ubrudzone czerwoną farbą, o czym poinformowali nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.
Rosyjskie Centrum Kultury w Gdańsku (72 opinie)
Instytucja, mimo toczącej się wojny, nie zawiesiła swojej działalności, ale w poniedziałek, 28 lutego odwołała najbliższe imprezy.
Wśród nich była m.in. "Rosyjska Maselnica", zaplanowana na 3 marca. Odwołano też m.in. koncert z okazji Dnia Kobiet.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-02-28 20:54
(60)
Prawdopodobnie analogiczne problemy ma Polski konsulat w ST Petersburgu. i dla tego na zasadach wzajemnosci Polski MSZ. nie moze nic zrobic W przeciwnym razie Polski konsulat w Petersburgu musial by zwijac zagle .
- 94 70
-
2022-03-01 19:46
A niech zwija .
- 0 0
-
2022-03-01 13:04
Sprawdziłeś to?
- 0 0
-
2022-03-01 10:10
Prawdopodobnie to oni są świrami (1)
Rozmawiajmy o faktach a nie domysłach
- 0 0
-
2022-03-01 10:27
Caly czas rozmawiamy o domysłach. Na tym polega sukces propagandy. A to ze Putin chce napasc na Polske, a to ze jakas wyspa wezy...
- 0 0
-
2022-02-28 23:50
Nagroda (2)
Zorganizować zbiórke na nagrode za głowę putina
- 3 1
-
2022-03-01 10:25
(1)
Organizuj. Dlaczego tego nie robisz?
- 0 0
-
2022-03-01 11:09
Zapewne czeka na ciebie, Saszka:)
- 0 0
-
2022-02-28 23:29
Analogicznego problemu Polska nie ma,nie ma za co się wstydzić,tylko z podniesioną głową ratuje matki i dzieci Ukraińskie przed (8)
- 5 3
-
2022-03-01 06:41
(7)
Niedawno inne dzieci wpychala na bagna, wiec wstrzymaj sie z tym orgazmem.
- 3 17
-
2022-03-01 17:27
Łżesz jak pies. Spadaj do Moskwy.
- 2 0
-
2022-03-01 10:18
gdyby owi z Białoruskiej granicy na prawdę dbali o dzieci, to by przyjeli azyl i ciepłe łóżko dla dziecka (1)
a nie bagna. Wyrażnie krzyczeli że tylko Dojczland i nic innego, mieli lasery, łopaty, drabiny. Z tym przyjechali czy dostali? Ukraińcy jakoś nie atakuja pograniczników, przyjmuja pomoc i już szukaja pracy. Oni pójdą albo na wojne albo do pracy w Polsce a ci od Łukaszenki.. najchętniej wsadziliny nóż w placy naszym,. z czym się zreszta nie kryli.
- 6 1
-
2022-03-01 17:28
Nie tłumacz tego tej ruskiej onucy. Ją to tylko bawi.
- 3 0
-
2022-03-01 10:12
Nie widzisz różnicy?
Ukrainki z dziećmi i dokumentami stoją w kolejkach do przejść granicznych, uciekając do pierwszego bezpiecznego kraju.
Bliskowschodni stali na bagnach z kamieniami w rękach i atakowali pograniczników...
Trzeba być tępym żeby nie widzieć różnicy...- 8 2
-
2022-03-01 07:20
(2)
Głównie w twoim pustym łbie wpychała.
- 11 2
-
2022-03-01 10:23
(1)
Oj o nu co, o nu co... Cały swiat to widzial.
- 1 4
-
2022-03-01 11:08
Młodyś i głupiś:)
To wszystko Iwanie, co masz nam do zaprezentowania?
- 4 1
-
2022-02-28 22:47
Trochę kiepsko (5)
posługujesz się językiem polskim.
- 0 3
-
2022-02-28 22:54
(4)
Zajmij się językiem polskiej bandyterki prawackiej. Do polszczyzny nawet nie jest podobny.
- 5 11
-
2022-03-01 07:20
(2)
Czasy się zmieniają, a wy bolszewicy ciągle na ideologicznej wojnie!
- 3 1
-
2022-03-01 10:22
(1)
Czasy się zmieniaja, a brunatne tradycje wiecznie zywe na tej ziemi.
- 0 4
-
2022-03-01 11:07
Na twojej na pewno, Iwanie!
Ewidentnie bolszewicki wpis!
- 2 0
-
2022-02-28 23:02
Dajmy już spokój, bo to wszystko
powyżej, to i tak jeden wielki pikuś w porównaniu do "łamania praworządności w Polsce". Dla pewnego pana Donalda jest ten wyimaginowany, ubzdurany "problem" numerem jeden. Chugenot w to, że Krótki Władimir grozi światu bronią nuklearną i że jego wojsko bez mrugnięcia okiem zamordowało rodziców z dziećmi. Aby tylko fir dojczland!
- 7 18
-
2022-02-28 22:16
I tak byłoby najlej
I właśnie powinien się zwinąć, jakiś zysk z tego? Lepiej odzyskać budynek we Wrzeszczu, wyjdzie to na korzyści.tam właśnie ulokowałabym potrzebujacych, niech sie przyda na cos budynek.
- 9 1
-
2022-02-28 22:15
Polski konsulat eksmitowano na bruk (1)
już kilka lat temu. Oni nie płacą od lat trzydziestu
- 8 4
-
2022-03-01 10:20
Wystap do sadu jak Rosjanie.
- 0 0
-
2022-02-28 21:57
Konsul faszystowskich ruskich ludobójców,mordercow kobiet i dzieci bombami kasetowymi w Gdańsku ma się dobrze.
- 18 4
-
2022-02-28 21:45
Środa była?
Czy tylko pod kurię lubi chodzić?
- 8 7
-
2022-02-28 21:15
(26)
Od dekady nie płacimy za polski konsulat w Petersburgu, to jest retorsja. Ale kibolstwo zdazylo sie wyrzygać, a dziennikarka wzięła wynagrodzenie. O sprawie było głośno kilka lat temu.
- 38 10
-
2022-03-01 17:21
Czyli Polacy winni, ruski trollu?
- 0 0
-
2022-03-01 13:04
Ruska onuca dała głos
- 0 0
-
2022-03-01 06:02
von do siebie ruski trollu (2)
- 13 1
-
2022-03-01 06:37
(1)
Jestes zwyklym, niezwyklym umyslowo kibolem.
- 0 7
-
2022-03-01 07:17
A ty wyjątkowym kałmukiem.
- 4 1
-
2022-02-28 21:20
Ruskie muszą zapłacić za zniszczenie Gdańska i spalenie żywcem ludzi w kościele sw.Jozefa w Gdańsku (20)
- 41 10
-
2022-03-01 19:47
Prawda.
- 0 0
-
2022-02-28 22:51
(15)
Polskie natomiast musza przestać dłubać w nosie! Identyczny zwiazek z rozliczeniami za konsulaty.
- 4 12
-
2022-02-28 23:30
Szanujący się konsul że wstydem powinien sam opuścic cywilizowane państwo,po atakach na bezbronnych ludzi. (14)
- 25 5
-
2022-03-01 00:28
(13)
to co powiesz o wieloletnim ostrzeliwaniu przez ukaińców ludności cywilnej w tych odłączonych republikach? Przecież było mnóstwo na ten temat informacji. Jakoś wtedy polityka przeszkadza spojrzeć uczciwie.
- 10 43
-
2022-03-01 15:00
gdzie?
Gdzie te informacje trollu? Chyba od ruskich je otrzymałeś,,,?
- 0 0
-
2022-03-01 14:43
Władze republik donieckiej i ługańskiej skazały niewinnych ludzi na cierpienia i biedę, bez litości ignorując ich potrzeby i bezpieczeństwo. Jednostka niczym, jednostka zerem - sztandarowe hasło polityki rosyjskiej i prorosyjskiej: było, jest i (co ostatnie decyzje niejakiego Putina udowadniają) niestety będzie. Wieloletnie ostrzeliwania: to wszystkie newsy z rosyjskich mediów? Mało, jak na ich złotouste możliwości.
- 3 0
-
2022-03-01 09:16
Do administratorów tego portalu...
Jak długo będziecie tolerować takie wpisy ruskich onuc, które sieją kłamstwa i zamęt? Potraficie usuwać błyskawicznie niepoprawne politycznie wypowiedzi, a takie ruskie prowokacje wiszą sobie jak gdyby nigdy nic..? Nawet fb się nie cacka i blokuje bez zbędnych ceregieli ruskich trolli.
- 19 1
-
2022-03-01 07:17
(3)
Ty nie broniłbyś własnego państwa przed rozbiorem, trolliku?
- 7 2
-
2022-03-01 10:19
(2)
Ja zdecydowanie nie. Nie biore udzialu w wojnach o ziemie. Za wysoko cenie sobie zycie. Zbyt wiele moge w nim zrobic dobrego.
- 2 7
-
2022-03-02 18:57
czyli jestes tchurz. to do tego co za wysoko ceni sobie życie
- 0 0
-
2022-03-01 11:04
Sądząc tylko po wpisach, raczej niewiele zostawisz po sobie na tej ziemi.
- 4 1
-
2022-03-01 06:36
(5)
Ukraina odciela takze wode swoim wlasnym obywatelom na Krymie, Ukraincom.
- 8 25
-
2022-03-01 07:16
(4)
Kłamiesz. Na pewno nie Ukraińcom. Tych dawno wyeksmitowano, łącznie z mniejszością tatarska.
- 20 4
-
2022-03-01 10:18
(3)
Ukraincom, ludziom z Krymu o mieszanej tozsamosci. jak wiekszosc Ukraincow. Swoim wlasnym obywatelom.
- 1 12
-
2022-03-01 15:34
Turecki Krym
- 0 0
-
2022-03-01 11:03
Po co? (1)
Znowu kłamiesz!
- 2 0
-
2022-03-01 17:22
To ruski troll
- 2 0
-
2022-02-28 21:54
Bemeficjentami byliby chyba Niemcy... (2)
... chyba, że potrafisz wykazać się powinowactwem z ofiarami.
- 13 11
-
2022-02-28 22:03
To była polska katolicka parafia. Nikt nie mówi o beneficji. (1)
- 18 6
-
2022-03-19 13:40
Sprawa Peterburga czy Gdańska powinna byc uregulowana.
Formalnosci są ważne według prawa. Jest umowa kupna czy przekazania oraz inne dokumenty to nie ma dyskusji. Jesli takowych brak to nie ma niczego. Pytanie więc kto jakimi dokumentami dysponuje. Umowy na gebę w przypadku placówek dyplomatycznych nie obowiazują. Rządy sie zmieniają a budynki zostają. W przypadku naszej placówki w Petersburgu to jakby Rosja miała prawa do niej to by nas się pozbyli i tyle.
- 0 0
-
2022-02-28 21:13
(5)
Zawsze można wyłączyć im media, wodę, prąd gaz.
- 49 8
-
2022-02-28 23:53
Nagroda za głowe putina (4)
Putin powinien zacząć się bać nawet najbliższych współpracowników
- 14 4
-
2022-03-01 09:58
donek - a może darujesz im tez te 5 banieczek (3)
miliard dałeś - co to 5mln? :)))))))))))))))))))) kiedy do ciezkicj cho... zrozumiecie ze donek i cala reszta niemieckiego bnstagu to ruscy agenci?!
- 8 21
-
2022-03-01 15:32
(2)
Panowie w sukienkach i Jarunio słowa potępienia na Putina nie wydusili..
- 7 6
-
2022-03-01 17:20
Aleś ty głupi (1)
- 4 4
-
2022-03-19 13:44
kłamstwo. nas oszukali.
Sprawa konsulatu generalnego w Petersburgu jest elementem szerszego sporu Polski i Rosji o nieruchomości dyplomatyczne. W latach 70. Polska zastosowała się do porozumień międzyrządowych, przekazując Rosji na własność nieruchomości zajmowane przez jej placówki. Umowa zobowiązywała stronę rosyjską - na zasadzie wzajemności - do przekazania na rzecz
Sprawa konsulatu generalnego w Petersburgu jest elementem szerszego sporu Polski i Rosji o nieruchomości dyplomatyczne. W latach 70. Polska zastosowała się do porozumień międzyrządowych, przekazując Rosji na własność nieruchomości zajmowane przez jej placówki. Umowa zobowiązywała stronę rosyjską - na zasadzie wzajemności - do przekazania na rzecz Polski nieruchomości na potrzeby polskich przedstawicielstw dyplomatycznych. Rosja jednak nie zrobiła tego.
Strona polska wstrzymała na początku lat 90-tych opłacanie czynszu, gdy miasto Sankt-Petersburg zażądało blisko dziesięciokrotnej podwyżki czynszu (co stanowiło naruszenie umowy w sprawie najmu pomieszczeń), do czasu uzgodnienia rozsądnych stawek. Wpływ na niepłacenie czynszu miał również brak wzajemności, gdyż FR użytkuje w Polsce bezpłatnie wszystkie nieruchomości dyplomatyczne.- 0 0
-
2022-02-28 20:45
Ministerstwo Spraw Zagranicznych powinno działać stanowczo (14)
dotychczas można było trochę odpuścić zasłaniając się chęcią utrzymania dobrych relacji dyplomatycznych. Ale teraz koniec taryfy ulgowej. Pociągnąć do odpowiedzialności i ściągnąć dług, a budynek przeznaczyć na inny cel, albo oddać miastu, żeby mogło coś tam zrobić.
- 231 19
-
2022-03-18 19:53
odciąć prąd!!!
- 0 0
-
2022-03-01 07:42
Winni (2)
winni są nasi urzędnicy, zamiast odciąć media po 3 miesiącach nie płacenia to mają to w tyle bo my się na to wszystko składamy w opłatach. Ja nie mam zamiaru płacić jako podatnik gdański za kacapów.
- 8 1
-
2022-03-01 10:29
(1)
Pierwszy byś podatniku gdański spierdzielał do reichu w razie czego :D
- 0 4
-
2022-03-01 11:41
A dlaczego do Niemiec? Przedwojenni gdańszczanie dawno stąd wyjechali, Iwanie.
- 1 1
-
2022-02-28 22:25
(3)
Wy***ć bandytów w samych skarpetach z tej siedziby sowieckiej agentury, a zanim to nie nastąpi odciąć im ogrzewanie, wodę, prąd i gaz - niech się grzeją miłością do swojego wodza.
- 9 3
-
2022-03-01 06:49
(2)
To jest wlasnie tepa, czarnosecinna, kibolska rusofobia. W najgorszych czasach najglebszych kryzysow utrzymywano stosunki dyplomatyczne. Wlasnie po to, zeby nastepna wojna nie byla na patyki. A ty de facto nawolujesz do wypowiedzenia wojny Rosji, zeby moc praktykowac swoja nienawisc. Jestes jak zwierze, ktore daje sie poniesc emocjom, zeby zabijac i byc zabitym.
- 3 12
-
2022-03-01 15:50
Nie - to jest po prostu realistyczne podejście - do tej, i wielu innych nieruchomości i firm w Polsce, które sowieci uznają za swoje. Przez 30 lat Unia głaskała rosję po główce, jak niedorozwinięte dziecko - specjalnymi programami wymiany gospodarczej, naukowej, kulturalnej, transgranicznej - bo może coś zrozumieją, może im się spodoba życie w
Nie - to jest po prostu realistyczne podejście - do tej, i wielu innych nieruchomości i firm w Polsce, które sowieci uznają za swoje. Przez 30 lat Unia głaskała rosję po główce, jak niedorozwinięte dziecko - specjalnymi programami wymiany gospodarczej, naukowej, kulturalnej, transgranicznej - bo może coś zrozumieją, może im się spodoba życie w pokoju i wspólne budowanie dobrobytu.
Teraz to się skończyło - dzicz trzeba wreszcie zacząć traktować jak dzicz - szkoda tylko normalnych Rosjan którzy też tam są.- 3 0
-
2022-03-01 11:40
Napisał nasz ulubiony wschodni misiowy rozumek:)
- 2 0
-
2022-02-28 22:19
rośną nam nowe kadry ,które najpierw piszą potem myślą (3)
będzie wesoło jak dorosną.
- 2 2
-
2022-03-01 11:38
Rosną wam takie kadry? Współczuję, Sieriożka:)
- 0 0
-
2022-03-01 05:15
Jakie myślą? (1)
Oni tylko piszą.
- 1 1
-
2022-03-01 11:38
Więc przestań. Nie uchodzi.
- 0 0
-
2022-02-28 22:18
pięć milionów? (1)
trochę??? dobrze ty się dziecko czujesz z główką? to jest trzydziestoletnie zadłużenie!!! przestali płacić w 1991!
- 3 2
-
2022-02-28 22:41
Wywalić kacapow na zbitą m**de ,albo kamping na szadółkach. Tam jest ich miejsce!
- 17 1
-
2022-02-28 20:32
Miasto ma związane ręce (40)
Teren konsulatu, to teren obcego państwa. Niestety, tu mamy patową sytuację. Przecież 99,9 proc. ambasad czy konsulatów to poważne urzędy. Ten najwyraźniej - nie. Chyba dopóki się nie zmieni władza w Rosji, doputyp problem sie nie rozwiaze.e...
- 142 24
-
2022-03-02 11:19
Hahaha
Mylisz się więc nie pisz tu dalej sub smalonych
- 0 0
-
2022-03-02 00:07
Teren konsulatu to teren Polski
Jest teren eksterytorialnym, bo taki status mu nadała strona polska. Ale nadal jest terenem Polski, bo Polska może odebrać mu status eksterytorialny.
- 0 0
-
2022-03-01 14:53
Odgrodzić konsulat, otoczyć wojskiem i zamknąć "granicę". Zgłodnieją, wódka się skończy to zmienią zdanie.
- 0 0
-
2022-03-01 13:51
Media wystarczy im odciac
- 0 0
-
2022-03-01 13:20
Bzdura, miasto ma umowę dzierżawy i może windykować
a w razie potrzeby zablokować dostęp do eksterytorialnej placówki
- 1 0
-
2022-03-01 11:00
bzdura bo miasto moze wyeksmitowac centrum kultury rosyjskiej a tego nie robi!
- 0 1
-
2022-03-01 08:19
Odciąć media i zamknąć teren
Odciąć wodę, prąd, gaz, zamknąć teren, aby nikt nie mógł wejść i wyjść, i niech sobie siedzą w tym swoim terytorium.
Tam jest też budka z policjantami, niech już ich nie chronią. Same szczury wyjdą.- 4 0
-
2022-03-01 08:15
Moze i teren moskala
Ale prad wode itp nie musimy dostarczać , tak samo z odbiorem ścieków. Konsulat otoczyć zasiekami aby nikt nie mogl wyjść. I po sprawie...
- 1 0
-
2022-03-01 01:20
Nie do końca
Skoro nie można ich eksmitować, to można im umilić pobyt. Jeśli nie płacą za prąd, to odciąć zasilanie. Pohałasować młotami pneumatycznymi w sąsiedztwie, itd. itp.
- 7 0
-
2022-02-28 23:28
media
Ale chodnik przed konsulatem jest własnością miasta bez dwoch zdań, a pod chodnikiem rury z gazem, zimną i ciepłą wodą. Takie rury lubią się same z siebie rozszczelnić a wtedy niestety należy rozszczelniony fragment w miarę możliwości odciąć. Ciekawe po jakim czasie znajdzie się forsa, niech sprzedają obrazy i meble na straganie by mieć na czynsz.
- 2 1
-
2022-02-28 23:22
Awarie wody, kanalizacji, pradu, darcie japy pod oknami, remont chodnika przez 3 lata... Jest tyle sposobow
- 13 0
-
2022-02-28 21:30
(1)
Awaria prądu, awaria wody i po problemie
- 11 5
-
2022-03-01 10:37
Tylko prymityw chce zamknięcia placówek dyplomatycznych i wojny w zamian. Albo wariat. Albo piata kolumna.
- 0 2
-
2022-02-28 21:11
Jaka tam patowa sytuacja (6)
Można np. odciąć wodę, kanalizację, prąd... Sami sobie pójdą
- 16 6
-
2022-02-28 21:18
(5)
Polskiemu w Petersburgu też? Bo pierwszy zaczał niepłacenie.
- 7 12
-
2022-02-28 23:34
Obrońcy Kremla na tej stronie? (4)
- 14 5
-
2022-03-01 05:18
Normalni, myślący ludzie (3)
A nie katoprawicowi pieniacze z defektem mózgowia.
- 3 7
-
2022-03-01 07:25
(2)
Nie ma wśród rodzimych bolszewików normalnie myślących ludzi. Co potwierdza twój komentarz.
- 2 2
-
2022-03-01 10:36
(1)
Twoj komentarz swiadczy o twoich marnych kompetencjach umyslowych. Fakt, niewygodny dla nas, bierzesz za obrone Kremla. Za lobbing na rzecz interesow chinskich rowniez?
- 1 1
-
2022-03-01 11:35
Nie turbuj się tak mocno, Iwanie. Nie uchodzi, bo ci ostatnie szare ulecą z czerepu rubasznego. I co potem zrobisz?
- 0 0
-
2022-02-28 21:07
xxx (5)
Czyli mogą sobie na tym terenie ustawic Iskandery?
- 7 5
-
2022-03-02 00:08
przywiezienie broni do konsulatu
byłoby naruszeniem zasad misji dyplomatycznej i szybkim powodem odebrania placówce statusu konsulatu i odebraniem tejże broni.
- 0 0
-
2022-02-28 21:17
(3)
A jak je przywioza?
- 2 1
-
2022-02-28 21:20
W poczcie dyplomatycznej! (2)
- 8 1
-
2022-03-01 10:34
Widziałeś kiedyś iskandera? :D Albo tranzyt dyplomatyczny? :D
- 1 1
-
2022-03-01 07:24
Zapewne w bagażniku wołgi, nieprawdaż, trolliku?
- 1 0
-
2022-02-28 20:56
To wywalić (5)
Rosyjskie centrum kultury i po kłopocie
- 10 6
-
2022-03-01 08:05
Kultury hahahaha. To bydło barbarzyńskie nie ma kultury. (2)
- 3 2
-
2022-03-01 10:32
(1)
Troglodyto, kultura a kulturalność to dwie różne sprawy. Rosja ma fenomenalna kulturę, najlepszą literaturę w Europie i przepiękną muzykę. Ty mas Zenka i Potop ;)
- 1 9
-
2022-03-01 11:13
Mylisz pojęcia, Iwan. Rzeczywiście rossija ma fenomenalną kulturę ludową. Rosja to była do rewolucji bolszewickiej. I wówczas miała osiągnięcia. To co po niej powstało to zwykłe popłuczyny.
- 4 1
-
2022-03-01 00:03
Obrzucić koktajlami a la Szewczyk Dratewka.
- 2 3
-
2022-02-28 22:35
kolejny który najpierw pisze potem próbuje uruchomić szarą komórkę .Sprawa beznadziejna.
- 3 5
-
2022-02-28 20:44
dopóty czy doputy (2)
ponieważ niczego mądrego nie napisałeś zwracam uwagę na szacunek do j. polskiego. No chyba, że jesteś rosyjskim trollem no to 1:0 dla ciebie, dałem się podejść
- 7 12
-
2022-02-28 21:17
Najpierw sam zadbaj o polszczyznę. W dwóch zdaniach masz dwa błędy! Ukrainiec?
- 7 7
-
2022-02-28 20:51
...... bo jak się czyta takie głupoty to enter sam się ciśnie i nie zdążyłem poprawić.
Nie znasz tematu, to się nie wypowiadaj. Akurat ten nie jest mi obcy.
- 7 1
-
2022-02-28 20:40
Nieprawda i pisz głupot. Jest wojna i jest okazja żeby ten problem zakończyć. (4)
Oni sami poza tym powiedzieli, że z tą władzą na te tematy rozmawiać nie będą. Bo uznają władzę tylko z przed 30-tu lat temu , kiedy podpisywali umowy. I tej nie uznają.
To jest ich enklawa, tak jak przypadki w W-wawie.- 14 19
-
2022-02-28 21:07
(3)
hehe hihi internetowy znawca. Jest wojna między pl-ru? Nie. Eu-ru? Nie. To, że ty kłucisz się z żoną nie znaczy że gość z ulicy mże na ciebie splunąć. Wiesz jakie są relację i jak jest z płatnościami w rosji? Kto ma rację w tym konflikcie? Nie, to siedź cicho
- 8 13
-
2022-02-28 22:43
Co robi z żoną, ośle?
- 5 2
-
2022-02-28 21:22
(1)
Jeżeli dopuścisz się na żonie do rękoczynu w obecności gościa z ulicy, to nie zdziw się jak ten splunie ci w twarz.
- 8 3
-
2022-03-01 14:51
I nie zdziw się jak tamten cię oskarży. Tak to działa. Nie jesteś stroną więc możesz co najwyżej interweniować zgodnie z prawem. Na teren konsulatu nie można od tak wejść.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.