• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad pół miliona na remont kładki na Zaspie

Maciej Korolczuk
14 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Schody trzeba wyremontować w pilnym trybie, bo w przeciwnym razie obiektowi grozi wyłączenie z użytkowania.
  • Ostatecznie kładka ma zniknąć z krajobrazu Zaspy. Pierwszy etap jej wyburzenia nie nastąpi raczej w tym roku.
  • Urzędnicy przyznają, że schody znajdują się w złym stanie technicznym i w przyszłości mogą zagrażać bezpieczeństwu pieszych.
  • Niemal dosłownie - obiekt z lat 70. XX wieku sypie się w oczach.

Trzy oferty wpłynęły na przetarg demontażu i wykonania nowych schodów na kładkę dla pieszych na Zaspie zobacz na mapie Gdańska. Miasto chce na ten cel przeznaczyć 550 tys. zł. Choć kładka jest przewidziana do rozbiórki, zanim to nastąpi trzeba zmodernizować prowadzące na nią schody, które obecnie są w złym stanie technicznym i mogą zagrażać bezpieczeństwu pieszych.



Jaki wariant co do przyszłości kładki powinni wybrać i zrealizować urzędnicy?

O konieczności wyremontowania schodów na kładkę informowaliśmy na początku miesiąca. Miasto musi zdemontować schody od północnej strony, bo ani te prowadzące od Parku im. Jana Pawła II, ani te od strony ul. Zbigniewa Burzyńskiego nie nadają się do dalszej eksploatacji.

Na przetarg odpowiedziały trzy firmy. Wszystkie złożyły oferty wyższe niż środki, jakimi dysponuje miasto. Najniższa oferta wynosi 698 tys. zł, najwyższa - 1,05 mln zł. Urzędnicy na remont mają ok. 550 tys. zł. Obecnie trwa analiza złożonych ofert, ale już wiadomo, że trzeba będzie znaleźć dodatkowe środki na remont.

Prawdopodobnie brakującą kwotę - jak zwykle w takich przypadkach - trzeba będzie przesunąć z innych planowanych inwestycji, bo schody nie tyle powinny, co muszą zostać wyremontowane. W przeciwnym razie obiekt trzeba będzie wyłączyć z eksploatacji, co w znacznym stopniu utrudniałoby poruszanie się tysiącom mieszkańców i pasażerów komunikacji miejskiej.

Urzędnicy przyznają, że obiekt z każdym rokiem znajduje się w coraz gorszym stanie, a jego utrzymanie pochłania coraz większe środki. Dlatego, by ograniczyć koszty, jakie generują naprawy i remonty kładki, od dwóch lat trwają przymiarki do jej zburzenia.

Przesuń aby
porównać

- Obecnie określane są warunki finansowe poszczególnych wariantów przebudowy oraz rozwiązania techniczne. Umożliwi to wybór optymalnego zagospodarowania przestrzennego w rejonie kładki. Kolejnym etapem będzie projekt budowlany oraz zabezpieczenie środków finansowych - mówi Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Aby budżet miasta mógł udźwignąć finansowo całe przedsięwzięcie, wyburzenie kładki podzielono na etapy. Wiadomo, że w tegorocznym budżecie nie przewidziano środków na realizację nawet pierwszego z nich. Urzędnicy szacują, że wyburzenie kładki, wywiezienie i utylizacja gruzu może kosztować kilka milionów złotych.

Przypomnijmy, że kładka powstała w latach 70. XX wieku i miała służyć klientom centrum handlowego, które ostatecznie nigdy nie powstało.

Opinie (176) 7 zablokowanych

  • Mowa nienawiści i dyskryminacja (3)

    Dyskryminujecie osoby, które uwielbiają chodzić taką kładka jaka jest i szerzycie nowe nie nawisci przeciwko tym osobą. Podlegacie pod sąd!!!

    • 9 7

    • (2)

      nie znam nikogo kto "lubi" chodzić tą kładką ;)

      • 1 5

      • Ja lubię. (1)

        • 5 1

        • I ja tez.

          • 2 0

  • Szybko rozebrać i zbudować nową

    Nowa powinna być niższa, metalowa i znacznie mniejsza.

    • 7 7

  • Zgodnie z koncepcją naturszczyków trzeba rozebrać kładkę, zalać betonem przejścia podziemne, wymalować pasy dla przejść pieszych i dać zarobić firmom pogrzebowym.

    • 11 9

  • Kładka

    Chore,najpierw wyremontować potem rozwalić.geniusze zróbcie tak za własną kasę a nie podatników. BRAWO !!!!

    • 16 1

  • Zasponx idzie w złą stronę (1)

    Jeśli to ma wyglądać jak na wizualizacji, to bloki Awiatora i City Park zostaną praktycznie odcięte od tego przejścia. Bardziej się będzie opłacało cofnąć na przejście tunelem pod Startową. Nie podoba mi się to rozwiązanie, jak i wielu innym.

    • 8 3

    • Będzie minimalnie dalej i tyle.

      Przechodzisz przez Jana Pawła a potem na przystanek. Nie tragizuj jak by to Ferdek powiedział.

      • 1 3

  • W żadnym wypadku nie pytać mieszkańców (1)

    Każdy chce czego innego, jak zwykle

    • 7 4

    • bo ty wiesz najlepiej!

      • 2 0

  • Swietnie ale niepowinno byc remontu ale natychmiastowe rozebranie tego szkaradztwa i przejscia naziemne robic (3)

    To ze buractwo protestuje bo będzie musiało zacząć przestrzegać przepisów i zwolnic tymi 30 letnimi szrotami .

    • 9 20

    • zaoszczedzone pieniadze przeznaczyc na kotrole predkosci tam ! (1)

      • 2 5

      • Na leki dla ciebie predzej..

        • 1 0

    • Buractwa to poszukaj w rodzinie, dzbanie !

      • 3 0

  • Remont nie ma sensu to trzeba wyburzyć.

    • 8 3

  • Ile kosztowały windy podatników ?

    Chodzi o to, aby zdobyć kolejne miejsce pod budowę deweloperki. Póki jest bańka na tym i inwestuje się w drogie "miejsca", gdzie nie można już więcej nic dobudować.
    Zamiast zbudować całkiem nową dzielnicę z super nowoczesnym dojazdem, nowym basenem itp, gdzie by mogło się osiedlić 50 tyś nowych mieszkańców i na taką stworzyć infrastrukturę, to się dopycha wszędzie po 1 tysiąc, spowalniając całe miasto.
    Efektem, będzie słaba i wolna komunikacja, tym samym podroży wszystkie koszty w mieście.

    Ale inwestować w tego typu mieszkania się ciągle opłaca. Nie ma już w co inwestować pieniędzy w tym regionie. Kredyty są super tanie.
    Brakuje tylko jeszcze demagogi, czemu takie robimy budownictwo, skopiowane z zachodnich mediów... tylko się nie dopisuje tego, że niemcy się dziwią, że to w sumie u nich tak nie chce działać.
    Aha, i najlepiej uciszyć wszystkie "niewygodne" fakty, bo tak się żeruje na innych najlepiej.

    • 7 2

  • Stare zdjęcie wyszarzone, nowe z podrasowanymi kolorami

    Jak ja lubię patrzeć jak próbują nas manipulować.

    • 13 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane