- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (148 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (162 opinie)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (70 opinii)
- 4 Wzięli pod lupę punktualność SKM (64 opinie)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (80 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (424 opinie)
Ponad pół miliona na remont kładki na Zaspie
Trzy oferty wpłynęły na przetarg demontażu i wykonania nowych schodów na kładkę dla pieszych na Zaspie . Miasto chce na ten cel przeznaczyć 550 tys. zł. Choć kładka jest przewidziana do rozbiórki, zanim to nastąpi trzeba zmodernizować prowadzące na nią schody, które obecnie są w złym stanie technicznym i mogą zagrażać bezpieczeństwu pieszych.
Na przetarg odpowiedziały trzy firmy. Wszystkie złożyły oferty wyższe niż środki, jakimi dysponuje miasto. Najniższa oferta wynosi 698 tys. zł, najwyższa - 1,05 mln zł. Urzędnicy na remont mają ok. 550 tys. zł. Obecnie trwa analiza złożonych ofert, ale już wiadomo, że trzeba będzie znaleźć dodatkowe środki na remont.
Prawdopodobnie brakującą kwotę - jak zwykle w takich przypadkach - trzeba będzie przesunąć z innych planowanych inwestycji, bo schody nie tyle powinny, co muszą zostać wyremontowane. W przeciwnym razie obiekt trzeba będzie wyłączyć z eksploatacji, co w znacznym stopniu utrudniałoby poruszanie się tysiącom mieszkańców i pasażerów komunikacji miejskiej.
Urzędnicy przyznają, że obiekt z każdym rokiem znajduje się w coraz gorszym stanie, a jego utrzymanie pochłania coraz większe środki. Dlatego, by ograniczyć koszty, jakie generują naprawy i remonty kładki, od dwóch lat trwają przymiarki do jej zburzenia.
porównać
- Obecnie określane są warunki finansowe poszczególnych wariantów przebudowy oraz rozwiązania techniczne. Umożliwi to wybór optymalnego zagospodarowania przestrzennego w rejonie kładki. Kolejnym etapem będzie projekt budowlany oraz zabezpieczenie środków finansowych - mówi Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Aby budżet miasta mógł udźwignąć finansowo całe przedsięwzięcie, wyburzenie kładki podzielono na etapy. Wiadomo, że w tegorocznym budżecie nie przewidziano środków na realizację nawet pierwszego z nich. Urzędnicy szacują, że wyburzenie kładki, wywiezienie i utylizacja gruzu może kosztować kilka milionów złotych.
Przypomnijmy, że kładka powstała w latach 70. XX wieku i miała służyć klientom centrum handlowego, które ostatecznie nigdy nie powstało.
Opinie (176) 7 zablokowanych
-
2019-03-14 10:10
Kladka ....
Po co? Rozebrać. !!!
- 9 7
-
2019-03-14 10:23
zostawić kładkę (2)
Zostawcie kładkę. To jedyna trasa między Wrzeszczem a Przymorzem ktora mozna przejechac spokojnie. Za komuny budowali kladki przejscia podziemne itp. A teraz nap... swiatel i cale miasto stoi !!!
- 21 5
-
2019-03-14 10:42
Jasne. Ludzie będą chodzić tunelami i kładkami aby blachosmrody mogły spokojne jechać. (1)
Wszystkie te tunele powinny być zasypane i zrobione normalne przejścia.
- 5 5
-
2019-03-14 17:37
tak tak
"stop blachosmrodom", "będzie mevo to zobaczysz", "precz z przejściami podziemnymi", "precz z kładkami", "wsiądź na rower albo pieszo", "d*py nie ruszasz z samochodu", itd...
FRAG z jego przedstawicielkiem Karolkiem ze "zwyrole-peel" się chyba niektórym za bardzo udzielił.- 4 0
-
2019-03-14 10:26
Choć kładka jest przewidziana do rozbiórki, ??? (1)
Jakim prawem szasta się publicznymi podatkami ? Ktos te kładkę projektował, zatwierdzał, budował,... a następnie sprawia ona bezkolizyjne przejście na drugą stronę do tramwaju,.. a że okradziono fundusz europejski budując dwie windy nie w tym miejscu gdzie byłyby ciągle wykorzystane(tj. od ul.Burzyńskiego i Dywizjonów 303) to nie trzeba burzyć kładki tylko odpowiednio rozliczyć - ukarać decydenta, który dokonał skoku na fundusz.
- 17 2
-
2019-03-14 12:53
Ten najważniejszy decydent
już nie żyje....
- 3 3
-
2019-03-14 10:31
Będzie przejście naziemne jak na Jana Pawła (3)
czyli miasto stawia na selekcję naturalną geriatrycznej lekko zaspy brawo
- 15 3
-
2019-03-14 10:40
Czy np. na Przymorzu lub Żbiance taka selekcja nastąpiła? Tam same przejścia ze światłami. (1)
Nie chrzań pan głupot i tyle.
- 5 2
-
2019-03-14 17:51
To przeanalizuj ile było wypadków
z tramwajem koło auchan na przymorzu.
A teraz powiedz ile było wypadków na przystanku pod kładką...- 3 0
-
2019-03-14 11:19
Stawia na normalność. Tylko pytanie czemu z takim opóźnieniem
- 0 2
-
2019-03-14 10:33
ukochana przez biuralistów "wyuczona bezradność"
Jest obligo, to trzeba robić, zasypując niekompetencję workiem kasy.
Jest to demoralizujące i korupcjogenne. Po prostu opłaca sie chodować takie sytuacje, gdzie urzędnik płacze ale musi... No on musi, musi zadbać o tego mieszkańca aby się pod nim kładka nie zawaliła... Bo inaczej Ziobro osobiście do tiury go zawlecze wraz z cała Radą Miasta.
A że dziesiątki lat blokował remont i zaniedbał? Kogo to obchodzi?!
Czy widzicie, w co się zdegenerowała "samorządność"?
W "realsocjalizm" rodem ze spółdzielni mieszkaniowej, gdzie zarząd jest poza i ponad prawem, rozsądkiem i jakąkolwiek racjonalnością...
Liczy się tylko "nadbudowa" i jej żądania...- 9 1
-
2019-03-14 10:37
Do autora artykułu
Kładka na Zaspie powstała na początku lat 80..
Powstała w 1983 r., jednak częściowo gotowa (przęsło ze schodami na przystanki) była już we wrześniu poprzedniego roku.- 3 0
-
2019-03-14 11:00
Wow (3)
A nie można by tak uspokoić do 50 km/h chłopską i zrobić tam normalne, ludzkie, przejście dla pieszych? Przecież na każdym innym fragmencie tej ulicy tak jest i jakoś da się przejechać. Po co taki kawałek autostrady przez miasto? Wystarczyłoby jeszcze kasy na remont chodnika i nawierzchni
- 4 11
-
2019-03-14 11:19
św przepustowość rządzi.
W normalnym cywilizowanym mieście tak by zrobiono ale to Gdańsk.
Tu prawo do szybkiego przemieszczania się gratem ponad przepisową prędkość jest ważniejsze od innych praw.- 4 6
-
2019-03-14 12:39
Ale z was czopki. (1)
Nie chodzi o jazdę z prędkością 50km/h albo 100km/h tylko o płynność ruchu. Jak dla mnie może być wszędzie ograniczenie do 30km/h byleby nie zatrzymywać się co 50m, ruszać, stawać, znowu ruszać... a tyle się mówi o ekologii...
- 6 0
-
2019-03-14 17:55
Do nich to nie dotrze. Oni widzą tylko blachosmrody i szroty. No, jeszcze swoje dwa pedały ewentualnie.
- 4 0
-
2019-03-14 11:01
Proponuję jeszcze zlikwidowaś Błędnik (1)
I zrobić przejście i przejazd przez tory. Będzie taniej niż utrzymanie wiaduktu a piesi, kolej i samochody niech wzajemnie na siebie uważają. Taka sama logika.
- 13 4
-
2019-03-14 12:54
Idealne porównanie ich logiki.
Nic dodać, nic ująć... eh
- 7 1
-
2019-03-14 11:21
Za komuny inżynierowie mieli więcej rozumu niż dzisiaj całe to bractwo które decyduje o rozbieraniu .
Człowiek z podstawowym wykształceniem po jednym spojrzeniu na ten projekt stwierdzi, że tu nie chodzi o to , żeby coś poprawić. Chodzi o to , aby zepsuć i zarobić kasę. Mieszkańców mają gdzieś jak zawsze.
- 14 2
-
2019-03-14 12:27
OLO
Nowa wersja po rozbiórce to największa głupota ! Bezpieczne przejście z każdej strony dla dzieci góra ! Miasto ma w d*pie dobro mieszkanców ! tylko uwzględnia checi nowego dewelopera ! Jest cos co mozna zadbać co roku małym kosztem i bedzie na lata ! ale po co lepiej zaorać wydać cudze i postawić pasy i kolejne swiatla ! zobaczymy jak sie zaraz korki zrobią i jak będą potrącenia setek dzieci i starszych chodzących tam codziennie !
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.