• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponowny remont skrzyżowania. Asfalt zastąpi bruk na Chylońskiej

Michał Sielski
4 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nadal niebezpiecznie na ul. Chylońskiej w Gdyni
Bruk zostanie wymieniony na asfalt. Mieszkańcy: szkoda, że nikt nie pomyślał o tym wcześniej, ale dobre i to. Bruk zostanie wymieniony na asfalt. Mieszkańcy: szkoda, że nikt nie pomyślał o tym wcześniej, ale dobre i to.

To, co mieszkańcy wiedzieli od początku, urzędnicy zrozumieli dopiero po kilku miesiącach. Tyle tylko, że za zmianę położonego kilkanaście tygodni wcześniej bruku na asfalt, trzeba będzie dodatkowo zapłacić. Podobnie jak za ekspertyzy, które przekonały miejskich włodarzy, że to niezbędne.



Czy miejskie władze rzetelnie planują wydatki publicznych pieniędzy?

Przypomnijmy: już w maju mieszkańcy Chyloni protestowali przeciwko zupełnie chybionej - ich zdaniem - decyzji o wyłożeniu części nawierzchni świeżo wyremontowanego skrzyżowania ul. Chylońskiej i Północnej zobacz na mapie Gdyni, kostką brukową. Wtedy władze miasta przekonywały, że wszystko jest zgodne z projektem, a kostki zamienić na asfalt się nie da, bo pod nią przechodzi magistrala PEWiK-u.

Mieszkańcy nie ustępowali, w sprawę angażowali kolejnych radnych miasta i okazało się... że jednak się da. Po kolejnej interpelacji od Łukasza Cichowskiego, radnego opozycyjnej w Gdyni Platformy Obywatelskiej, władze miasta przyznały, że kostkę zastąpi asfalt.

Wcześniej przeprowadzono jednak pomiary wibracji w pięciu budynkach pomiędzy ul. Chylońską 128 a 166. Po wynikach okazało się, że nawierzchnia z kostki powinna być zmieniona. Biuro projektów gdyńskiego magistratu zaproponowało więc wylewkę asfaltobetonową lub kostkę betonową bezfazową (podobna do tej z niektórych dróg rowerowych - jej krańce nie są ścięte, dzięki czemu nie ma przerw między kostkami i przejazd po nich nie wywołuje takiego hałasu jak po bruku). Akceptację Zarządu Dróg i Zieleni zyskał asfalt.

- Problem w tym, że miasto będzie musiało jeszcze raz zapłacić za tę samą pracę. A przecież można było przewidzieć od razu, że w XXI wieku kostka brukowa nie jest najlepszym rozwiązaniem - zauważa Łukasz Cichowski.

Oprócz nawierzchni, na wysokości ul. Żwirowej zobacz na mapie Gdyni będzie lustro, co ułatwi kierowcom włączanie się do ruchu. Ponadto na łuku skrzyżowania ul. Chylońskiej z Północną staną bariery energochłonne. Ile miasto za to dopłaci?

- Trwają przygotowania opracowań, umożliwiających zlecenie wymiany nawierzchni, zatem na dzień dzisiejszy nie można określić kosztu robót - odpowiada wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Miejsca

Opinie (125) 3 zablokowane

  • cała gdynia, banda nieudacznych urzędników marnotrawi pieniądze podatników!!!!

    wydac kilka milionów na idiotyczne albo niechciane inwestycje to moga a potrzbynch rzeczy nie robią. CBA powinno sie zająć tą szczurzą bandą!!!

    • 0 0

  • Gratulacje dla Władz i Gdyńskich Urzędników (9)

    za (modernizacja-roku. pl)najwyższą nagrodę tj. modernizacje układu drogowego węzła św. Maksymiliana wraz z budową tunelu drogowego pod Drogą Gdyńską, torami SKM i PKP, zwyciężyła w ogólnopolskim konkursie "Modernizacja Roku 2011" w kategorii "drogi i obiekty mostowe"

    Jeszcze raz GRATULUJE - jesteście wspaniali, bo docenia Was cała Polska!!!

    • 3 12

    • (1)

      tak debilnego bubla nie widziałem nigdzie nie wiem jak można za takie barachło nagrody dawać idiotycznie rozplanowane drogi rowerowe przystanki sygnalizacje świetlne utrudniające sprawną jazdę nie wiem jakim debilem był koleś który to zaprojektował

      • 3 2

      • napisz superprokektancie

        jak to Ty byś to rozwiązanie widział lepsze?

        • 0 0

    • bezstronny - Ciebie za to najbardziej docenia prezio Szczurek (5)

      a teraz - marsz po premię

      • 4 2

      • a skąd Ty o tym wiesz, bo ja wiem tylko to od Ciebie;)) (4)

        A chyba każdy się cieszy jak go doceniają, a tu chodzi przecież o ciekawe rozwiązanie drogowe, które nam wszystkim ułatwia życie.
        Co prawda osobiście wolałbym aby wybudowane było ono z dużo lepszych materiałów, bardziej wykończone, bo to jednak nie Chylonia a centrum miasta. Tym bardziej, że współczesne rozwiązania urbanistyczne to ulice chowane są pod ziemię a na powierzchni są place, klomby, deptaki, skwery i ewentualnie jakiś pas jezdni dla publicznych autobusów,trajtków i taxi. A tutaj niestety siedem pasów asfaltu nawet takiego"bruku" jest mniej a przechodniów wysłano pod ziemię.

        Tylko niestety Gdynia jest uzależniona od decydentów Platformerskich i nie ma co liczyć na więcej przynajmniej do czasu aż ten rząd odejdzie. A do tego w tej zaprojektowanej konwencji ma możliwość poszerzenia rozjazdów, gdy galeria handlowa"W" się otworzy.

        Więc liczy się tu i TERAZ w warunkach jakie mamy, a prezio Szczurek potrafi odpowiednio wyczuć sytuacje i za to go lubię bez jakiejkolwiek premii.

        • 2 7

        • (3)

          komu to niby ułatwia życie ciamciaku?Ilekroć jadę trolejbusem 26 lub 27 zastanawiam się po co on musi stać po wyjeździe z nowego wiaduktu na al.Zwycięstwa jakiś debil zastosował złe klosze semaforów i stoi się tam jak kołek po 1,5 minuty po co się pytam?Jak wygląda droga rowerowa na tyłach parkingu dla złomu co?Na wizualizacjach ładna czerwona kostka a w realu co?Stare zniszczone wykrzywione płyty pamiętające chyba lata 60 te

          • 2 2

          • no tak Wy wszyscy tu byście to lepiej zaprojektowali, wykonali i eksplaatowali (2)

            aż żal, że siedzicie za klawiaturą i tylko bezproduktywnie i nie na temat narzekacie. Pewnie na dodatek na koszt mamusi, bo sami nie potrafcie nawet na to wszystko zarobić. Urządzić się w rodziców pokoiku a już o sprzątaniu mowy nie ma;)).

            • 1 3

            • tylko tyle masz do powiedzenia żałosny szmaciarzu i szczurkowy tyłowłazie?

              • 5 0

            • oczywiście że tak dla skręcających w prawo powinien być semafor z zieloną strzałką z boku a nie semafor kierunkowy rozwiązanie proste jak drut a ułatwiające życie tysiącom ludzi ile razy już uciekła przesiadka bo 26 czy 27 nie może skręcić w prawo chociaż nic nie jedzie drogą z pierwszeństwem no ale matołek jeden z drugim wiedzieli lepiej.W stronę Sopotu można było zrobić w ogóle pas rozbiegowy zamiast sygnalizacji świetlnej miejsca było od groma no ale przecież inżyniery wieczorowe wiedzą lepiej

              • 5 0

    • bez jaj

      to funkcjonalno-estetyczne zółto-s****zkowate kuriozum. Bubel na bublami (słup na ścieżce itd)Chyba że komisja opierała się na materiale um gdynia to wtedy wszystko wyjaśnia :)

      • 3 3

  • Kampania wysiudania Szczurka (2)

    Proszę zauważyć, że najważniejszą informacją w tym newsie jest nazwisko OPOZYCYJNEGO radnego z PLATFORMY OBYWATELSKIEJ. Nie od dziś wiadomo, że PO ma chrapkę na Gdynię i już się ślinią, żeby przejąć ją i okraść, jak zrobili to w Gdańsku i Sopocie. Stąd cały ten artykuł. Jego sensem nie jest interwencja w sprawie mieszkańców, ale PR na rzecz bandytów z obozu (lagru) ThuSSka.

    • 5 8

    • ewidentny błąd- w XXI wieku nie ma miejsca na bruk (1)

      zwłaszcza w Gdyni, która nie musi się silić na pseudo-zabytki jak robi Gdańsk. Miasta się rozwijają nie można żyć w skansenie. Wygoda, trwałość i rozsądny koszt, to powinny być priorytety przy wyborze technologii. Ozdobić można efektownymi krzewami, małą architekturą i kompozycją.

      • 3 2

      • do wszystkego można przypisać czarny PiaR

        a platforma opanowała go do perfekcji i jeszcze epatuje nim wszędzie

        • 0 0

  • Żegnajcie się Gdynianie z ogródkami działkowymi na Obłużu! (4)

    Będzie tam osiedle.

    • 6 2

    • No i dobrze (2)

      Gdynia musi się rozwiać, a teren tam znakomity. Ogródki mogą funkcjonować koło Bojana

      • 2 3

      • Ogródki

        Tylko, że jak tam powstawały ogrody to właśnie tam było tak jak w Bojanie ćwoku. To nie ogrody przesunęły się, to miasto się przesuwa, za 10 lat będziesz tak pisał o Bojanie. Byłeś ćwok, jesteś ćwok i będziesz ćwok. Ale co tu się dziwić, tatuś przecież przyjechał z zadupia zamojskiego za chlebem do stoczni, no to jaki ma być synek.

        • 0 2

      • Gdynia i rozwój a od kiedy to budowanie mieszkań na które nikt nie ma kasy to jakiś rozwój?

        • 0 1

    • władzuchna lubi deweloperów i ich betonowe projekty

      • 0 0

  • Chyba juz czas... (2)

    ...dać odpocząć tej władzy od władzy. W ostatnich latach na nich głosowałem ale już chyba wszyscy są zmęczeni. Oni władza a my nimi. Nich inni się wykażą. Może choć kawałek ścieżki rowerowej zbudują w Chyloni.
    Wzdłuż Hutniczej do Rumii jest pole do popisu. Ale tam ścieżka dopiero w Rumii się zaczyna. Bo po co w Chyloni czy Cisowej? Rowerami tylko w południowych dzielnicach się jeździ.

    • 20 4

    • Myślałem, że mówisz o PO

      słowami "W ostatnich latach na nich głosowałem ale już chyba wszyscy są zmęczeni."

      • 1 0

    • a po c...j ścieżka. A Rumi pisze się przez jedno "I".

      • 0 0

  • To pewnie miała być ozdoba. (6)

    Brukowane nawierzchnie obecnie się kładzie najczęściej z przyczyn estetycznych. Wśród starej zabudowy, w śródmieściach to ma jakiś sens.

    Ale na Chyloni...?

    • 45 2

    • bezpieczenstwo

      lustro powinno tez byc na skrzuzowaniu piaskowa chylonska bo tam nic nie widac wyjezdzajac z piaskowej w lewo przez krzaki grube drzewo i zatoczke postojowa bo pzez to zginelo tylu chlopcow

      • 0 0

    • (4)

      Poza tym, jak w czasie deszczu pojedziesz jedną stroną po asfalcie, a drugą po bruku, to przy hamowaniu można wykręcić niezłego hołubca.

      • 14 0

      • Dlatego się to stosuje w Śródmieściu na ulicach z ograniczonym ruchem (3)

        także nadaje się na Starowiejską, Abrahama itp. oraz na ulice lokalne/osiedlowe.
        Ale do ch...ry nie na ulicach przelotowych gdzie jeżdżą trolejbusy!

        • 8 0

        • (2)

          taka kostka jest najczęściej kładziona w zatoczkach autobusowych, aby nie robiły się koleiny, od postoju ciężkich pojazdów.

          • 1 4

          • Nie. (1)

            Stosuje się kostkę, ale koleiny się często i tak tworzą. Na przystankach powinny być płyty betonowe (jak na Wiśniewskiego).
            A kostkę powinno się kłaść na ulicach w centrum aby spowolnić ruch (jak na Skwerze np.)

            • 4 1

            • kotkę tak ale nie taką to chamskie dziadostwo powoduje takie wibracje że wyrywa kierownicę z rąk poza tym jazda na rowerze po tym to istna katorga

              • 5 2

  • ciekawe co robi prokuratura w Gdyni
    śpi?
    pomijając koszmarne marnotrawstwo to
    jadąc po czymś takim motocyklem lub skuterem można wręcz stracić życie
    a to przecież takie modne w trójmieście
    i w centrum Wrzeszcza i nawet na głównej drodze, tak samo na 10 lutego w Gdyni o Sopocie nie wspominając
    ehhh myślenie "włodarzy" i urzędasów

    • 4 0

  • TUNEL PUCKA-CHYLOŃSKA TO JEST POTRZEBNE (2)

    tylko tunel lub kładka

    • 8 0

    • Chyba nie bardzo jest miejsce na taki tunel. Ale oczywiscie pomysł popieram (1)

      • 1 2

      • jest jest...skoro kiedys market ktory mial tam byc stawiany jeden z warunków otrzymal

        budowe tunelu...koszty za wysokie

        • 0 0

  • A moze by tak po premi inwestycjom i resortowemy V-ce Prezydentowi???

    • 5 0

  • Pamietam jak pierwszy raz jechalem ta "nowa" nawierzchnia...

    Jechalem ta droga pierwszy raz w zyciu noca,
    podczas mocnej ulewy i wyladowalem na pasie pod prad
    (zjazd dla skrecajacych z naprzeciwka) - myslalem,
    ze wjechalem na jakis chodnik czy cos...

    Taka zmiana nawierzchni z gladkiego asfaltu na wyboisty bruk jest cholernie niebezpieczna dla ludzi jadacych taka droga pierwszy raz w zyciu, zwlaszcza noca podczas ulewy...
    :/

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane