• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poprawi się dojazd z Chwarzna do Wiczlina

Patryk Szczerba
14 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Docelowo ul. Krauzego będzie w całości utwardzona, także na odcinku do skrzyżowania z ul. Szewczenki.
  • Docelowo ul. Krauzego będzie w całości utwardzona, także na odcinku do skrzyżowania z ul. Szewczenki.
  • Docelowo ul. Krauzego będzie w całości utwardzona, także na odcinku do skrzyżowania z ul. Szewczenki.
  • Docelowo ul. Krauzego będzie w całości utwardzona, także na odcinku do skrzyżowania z ul. Szewczenki.

Przed dwoma laty ul. KrauzegoMapka łącząca Chwarzno i Wiczlino i pozwalająca na szybszy dojazd do osiedli została utwardzona z pieniędzy miasta. - Szkoda, że tylko częściowo - żalą się mieszkańcy. - Za odcinek przed skrzyżowaniem będzie odpowiedzialny deweloper - odpowiadają władze miasta.



Jaką drogę, jadąc samochodem, wybierasz przeważnie na trasie dom-praca?

Ul. Krauzego to zyskująca na znaczeniu droga łącząca Chwarzno i Wiczlino, która zahacza o osiedle Sokółka Zielenisz. Stanowi alternatywę dla ul. Chwarznieńskiej.

Ul. Krauzego: alternatywny dojazd do osiedli



Kierowcy coraz częściej z niej korzystają, bo ruch na ul. Chwarznieńskiej i innych dzielnicowych drogach jest coraz większy. Zatory powodują nie tylko gdynianie. Korki powodują też mieszkańcy Wejherowa, Koleczkowa i Bojana.

Jeszcze kilka lat temu ul. Krauzego była drogą gruntową, ale sytuacja związana z rozbudową osiedli i przybywaniem samochodów wymusiła inwestycje. Dwa lata temu radni dzielnicy zdecydowali, że trzeba utwardzić ulicę. Dzięki 500 tys. zł zabezpieczonym w budżecie dzielnicowym inwestycję udało się wykonać. Droga jest utwardzona płytami yomb o szerokości pięciu metrów.

Domy w Wiczlinie - czy warto zamieszkać?



Deweloper zadba o utwardzenie przed skrzyżowaniem



Do tego, by droga była utwardzona do skrzyżowania z ul. Tarasa Szewczenki i osiedlem Zielenisz zabrakło kilkuset metrów, na co zwrócili uwagę mieszkańcy. Interpelację z pytaniem, czy coś zmieni, po ich interwencji skierował do władz miasta Paweł Stolarczyk, radny PiS.

W odpowiedzi władze Gdyni zapewniły, że droga na wciąż gruntowym odcinku będzie utwardzona, ale mieszkańcy muszą na to poczekać.

- Wskazany odcinek drogi jest przedmiotem umowy drogowej zawartej 25 lipca 2019 r. z Grupą Inwestycyjną Hossa S.A. Umowny termin zakończenia robót drogowych to 31 grudnia 2025 r. Obecnie trwają uzgodnienia dokumentacji projektowej - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Docelowo ul. Krauzego ma być utwardzona do ul. Śliskiej z chodnikiem i oświetleniem. Będą oddzielone od drogi szpalerem drzew, które rosną tam od dawna.

Koryto odwadniające, by nie zalewało ulicy



Oprócz tego władze Gdyni zapewniają, że ulica nie będzie zalewana przez wody opadowe w miejscu stykania się z budowanym zbiorniku ZieleniszMapka wykonywanym w ramach regulacji Potoku Wiczlińskiego, na co także zwracają uwagę mieszkańcy.

  • Prace przy budowie kanału Potoku Wiczlińskiego wpłyną także na kształt ul. Krauzego.
  • Prace przy budowie kanału Potoku Wiczlińskiego wpłyną także na kształt ul. Krauzego.
  • Prace przy budowie kanału Potoku Wiczlińskiego wpłyną także na kształt ul. Krauzego.
  • Prace przy budowie kanału Potoku Wiczlińskiego wpłyną także na kształt ul. Krauzego.
- Trwają prace nad korytem odwadniającym na odcinku przylegającym do nowo wykonanej skarpy zbiornika Zielenisz - informuje Marek Łucyk.
Przypomnijmy, że w ramach regulacji Potoku Wiczlińskiego w pierwszym etapie powstają Zbiornik Obwodnica i Zbiornik Zielenisz. Wyregulowano też Kaczą. Dopiero wiosną w pełni będzie można podziwiać zieleń oraz powstaną drogi dojazdowe.

Cała inwestycja w tym etapie ma zakończyć się w lutym.

Odtwarzanie Potoku Wiczlińskiego. Film z września

Miejsca

Opinie (89) 1 zablokowana

  • Hossa powinna najpierw wybudować drogę a potem dopiero budować osiedle. (1)

    • 22 1

    • nie no to jest bez sensu, obiektywnie, to ich dojazd dla ciężkiego sprzętu na budowę...
      jako developer robił bys drogie po której jeździłyby ciężarówki na budowę tylko po to żeby pozniej robic ja raz jeszcze celem wywiązania sie z umowy ?
      ja bym poczekał az wszystko wybuduje co mam do wybudowania na koncu tej drogi

      no tez uzywajmy logiki, nikt sobie pod gorke robic nie bedzie przeciez

      • 5 1

  • Panie Łucyk i reszta świty z UM - to jest żałosne....

    Od kilku lat wszystkie inwestycje drogowe w Gdyni trwają 2,3,4 razy dłużej niż to zwykle bywało. Oczywiście jesteście mistrzami propagandy i już przy podpisywaniu umowy na projekt ogłaszacie wielki sukces. Na zaprojektowanie dajecie 2-3 lata, potem drugie tyle na realizację ( albo i nie - kończy się na projekcie i cisza ). Ludzie nie są ślepi. Co do samej drogi poruszonej w artykule - niewiele ona zmieni. Ul. Chwarznieńska jest notorycznie zatykana i to w coraz większym stopniu ( za chwilę poranny korek będzie się tworzył już od Lidla do obwodnicy). Kolejne wielkie osiedla są szybko budowane, ale miasto nie zapewnia odpowiednich zmian w Infrastrukturze. Przewaliliście grube dziesiątki milionów z naszych podatków (choćby na lotnisko), więc rozumiem, że może nie ma kasy na inwestycje - OK, ale jakby nie patrzeć, ktoś powinien spuścić głowę i z honorem odejść ( a jak już odszedł, choćby pan Stasiak - powinny zostać wyciągnięte konsekwencje, Z całą pewności są to Wojciech Szczurek i jego zastępcy : Marek Stępa, Michała Guć, Bogusław Stasiak, Ewa Łowkiel

    • 20 5

  • zrobcie w koncu drogi na polnocy gdyni

    • 15 1

  • Działanie niezgodne ze sztuką

    Ruch samochodowy jeśli już musi być, powinien być kanalizowany drogami głównymi o ewentualnie podnoszonej przepustowości jeśli ta jest niewystarczająca.
    Czyli dla ruchu między Wiczlinem a Chwarznem, są to ulice Wiczlińska i Chwarznieńska.
    Tam ewentualnie można wdrożyć rozwiązania zwiększające płynność ruchu.

    Tworzenie tzw. dróg alternatywnych, drogami lokalnymi to najgorsza rzecz powodująca duże uciążliwości dla okolicznych mieszkańców, skutkująca tym że niewielkie, osiedlowe ulice nagle stają się drogą przelotową, często niszczoną przez ciężarówki, oraz niebezpieczne z powodu pędzących kierowców.
    Jest to udowodniony psychologiczny mechanizm, że kierowca omijając korek objazdem jest dużo bardziej skłonny do łamania ograniczeń prędkości, gdyż boi się że mogłoby się okazać że na objeździe straci co uznałby jako swoją porażkę, dlatego na objazdach kierowcy walczą o każdą sekundę żeby wyjechać z korka przed tymi za którymi w nim stali.

    Normalną praktyką na drogach osiedlowych jest taka ich konfiguracja że osiedla nigdy nie są przelotowe - wyjeżdża się z nich tą drogą którą się wjechało.

    • 23 0

  • 5 lat

    Deweloper przez 5 lat wybuduje tyle bloków że tam będzie potrzebs po dwa pasy w każdą stronę . Pierw niech drogi robią a później bloki stawiają zaraz wiczlino to będzie największe geetto w Trójmieście z dwoma dojazdami po jednym pasie

    • 16 1

  • DROGA

    a co z droga wiczlino-bojano.tamta droga to jest tragedia ,kto tam jedzie przepisowo.raz jest szetoko a raz wasko.

    • 17 0

  • 2025?

    To jakiś żart? Czy tylko pomyłka?
    Deweloper powinien oddać drogę przed oddaniem mieszkań do użytkowania. Wystarczyłoby gdyby UM zawarł taką informacje w pozwoleniu.
    No ale tak, Wojciech najlepszym przyjacielem deweloperów, zapomniałem

    • 18 0

  • Witomińskie tempo

    Masakra jakaś!

    • 7 0

  • Drogi

    Panowie z UM wymyślili sobie ze rękoma deweloperów będą budować i remontować drogi.Deweloper niegłupi jest przecież i koszta wrzucane cenę mieszkań.Tym samym mamy niespotykaną drożyznę w takiej dziurze i pustyni kulturalnej jaką jest Gdynia.Brawo urzędasy.

    • 15 0

  • To jest pytanie czy w ogóle potok wiczliński istnieje?

    Czy ktoś w ogóle widział ten potok wiczliński? bo ile razy patrzę na jego koryto to jest tam sucho.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane