• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poprawią bezpieczeństwo na Słowackiego

Maciej Korolczuk
5 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

W czwartek, 7 lipca, drogowcy zajmą fragment ul. SłowackiegoMapka, gdzie rozpocznie się śrutowanie nawierzchni. Po zabiegu droga ma być bardziej szorstka, dzięki czemu poprawi się przyczepność i bezpieczeństwo kierowców. Prace obejmą dwukilometrowy leśny odcinek od Niedźwiednika w kierunku Matarni i będą prowadzone w nocy. Jeśli warunki atmosferyczne pozwolą, zabieg zakończony zostanie 16 lipca.



Z jaką prędkością jeździsz na ul. Słowackiego?

Leśny odcinek Słowackiego między Niedźwiednikiem a Matarnią to na mapie drogowej Gdańska jeden z czarnych punktów. Spora liczba zakrętów i miejscami stromy podjazd pod górę często sprawiają kierowcom spore problemy, zwłaszcza podczas trudnych warunków pogodowych. Dochodzi tam do wielu kolizji i poważnych wypadków, jak choćby ten z marca 2017 r., gdy jadący w kierunku obwodnicy suv wypadł poza barierki i dachował.



Drogowcy chcieli poprawić bezpieczeństwo na wskazanym odcinku już w 2020 roku, ale na przeszkodzie stanęła pandemia. Wcześniej podobne zabiegi uszorstniania nawierzchni przeprowadzono na leśnym odcinku Słowackiego w kierunku Wrzeszcza, a także na Świętokrzyskiej i Spacerowej.

Teraz przyszła kolej na niespełna 2,5 km odcinek Słowackiego w kierunku Złotej Karczmy (od posesji nr 123 do wysokości dawnego Punktu Celnego), o czym informowaliśmy już w lutym.

- Przeprowadzenie śrutowania nawierzchni zaplanowano między 7 a 16 lipca 2022 r. Prace nie będą wiązały się z większymi utrudnieniami dla kierowców. Realizowane będą etapami w godzinach wieczornych i nocnych. Przejezdny będzie zawsze jeden pas ruchu. Podany termin robót może ulec zmianie ze względu na warunki atmosferyczne. Do prawidłowego przebiegu procesu nawierzchnia jezdni powinna być sucha. W czasie opadu deszczu prace nie mogą być prowadzone - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Przetarg na poprawę szorstkości jezdni na Słowackiego wygrała warszawska firma Textura. Za wykonaną pracę otrzyma od miasta 237 tys. zł.

Maszyna wyrzuca metalowy śrut



Technologia śrutowania polega na zwiększeniu szorstkości jezdni. Stosowane do tego samobieżne urządzenie wyrzuca z siebie metalowy śrut, który uderza z odpowiednią siłą w nawierzchnię. W ten sposób tworzy jej nową makro- i mikrostrukturę. Poddana uszorstnianiu droga zwiększa swoją przyczepność, co w efekcie wpływa na poziom bezpieczeństwa.

Warto jednak pamiętać, że tylko szorstka nawierzchnia bezpieczeństwa nam nie zapewni. Podstawą jest dostosowanie się do ograniczenia prędkości (na leśnym odcinku ul. Słowackiego to 70 km/h), aktualnych warunków panujących na drodze, stanu technicznego auta i zachowania bezpiecznej odległości między pojazdami.

Miejsca

Opinie (118) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • (2)

    I okej ale czy to naprawdę zmieni kierowców którzy muszą sobie depnąć na zakręcie?Do niektórych nie dociera że jak pada tarcie mniejsze...a wystarczy zachować zdrowy rozsądek i dopasować prędkość do panujących warunków...tylko tyle i aż tyle...

    Dr Svencjusz

    • 20 7

    • Życiowe porady puchatka.

      Ahahahaha.

      • 4 4

    • Od kiedy śrutowanie nawierzchni ma zmienić kierowców xd? Jest to zazwyczaj zabieg dla Januszy, którzy nie wiedzą jak zachować wpadnięcia w niekontrolowany poślizg, również dla uczestników ruchu, którzy jeżdżą na 10 letnich oponach. Zabieg jak najbardziej na plus :)

      • 2 6

  • Prędkość i rozwaga

    Są przywarami bezpieczeństwa, a nie śrutowanie. Wyśrutują i będzie ok? Teraz można zasuwać, śrutowane jest.

    • 15 3

  • To niewiele daje. Odcinkowy pomiar to jedyne rozwiazanie. (10)

    Długi, kręty, zamknięty odcinek. Jedna kolizja i pol miasta stoi. Trzeba ukrócić fantazję nieogarniętych pachołków.

    Ograniczenie dostosowywane do warunkow. 60gdy sucho 40 gdy slisko.

    • 35 31

    • (1)

      40 ? Matko... Chyba automobilem z lat 20.

      • 17 3

      • Masz rację

        Te współczesne w bardzo nowoczesnym stylu przelatują przez barierki. Wiara w kontrole trakcji i takie tam sprawiają, że ludziom odbija.

        • 6 7

    • (2)

      Mam sprawny samochód, nowe opony. Myślę że umiejętności i doświadczenie za kierownicą wystarczające. Jadąc tam 60 na mokrym nie stwarzam zgorzenia. Natomiast to co widzę dookoła siebie... może być nawet i ograniczenie do 40, niektóry po prostu muszą się rozwalić... A może jednak surowsze egzaminy, badania...

      • 6 1

      • Na drogach jeżdżą takie ulepy. (1)

        Nawet na przewozach, taxi, dostawcy. Im starsze auto i z dalszego piwaru tym kierowca powinien mieć więcej wyobraźni...

        • 3 1

        • Dalszego powiatu

          • 2 0

    • W Rekowie Górnym kierunek Puck

      Kiedyś ludzie grzali 100-120kmh. Obecnie jeden pas i większość osób jedzie 40-45km/h na dopuszczalnej 60tce :-)

      • 4 5

    • döa ciebie 20, tak z czystej troski, abys przy 40 z zakretu nie wypadl

      • 5 4

    • Nim doczytałem artykuł do końca już wiedziałem, jaki będzie pierwszy komentarz

      Oczywiście trafiłem, chociaż obstawiałem jeszcze propozycję progów zwalniających

      • 13 1

    • Profilowanie (1)

      Tu nie chodzi o fantazję. Ta droga ma odwrotnie profilowane zakręty. I w tym tkwi tajemnica wypadnięć na tych zakrętach.

      • 3 2

      • Jak masz sprawne zawieszenie

        i opony to nie wypadasz... A co do zakrętów to tak jest.

        • 1 0

  • Który to już raz? (2)

    Kiedy odcinkowy pomiar?

    • 20 6

    • (1)

      ITD sie nie zgadza

      • 0 0

      • Generalnie ITD nie ma nic do gadania

        Tu chodzi o przepisy, a raczej ich brak

        • 0 1

  • Business is business. A pomiar odcinkowy za XXX kasy wisi sobie i powiewa...

    • 15 2

  • Opinia wyróżniona

    (1)

    O ile nie ma urwania chmury to naprawdę ciężko coś sobie zrobić przy jeździe z przepisową prędkością.

    Niestety rząd najlepszej partii zabronił stosowania fotoradarów w miastach i tak sobie gnije instalacja. A było by tak prosto - nikt nie zasuwa, bo na dole będzie zdjęcie i mandat.

    • 52 11

    • Rząd się karmi populizmem.

      Ludziom się brak fotoradarów podoba. A że się pozabijają to trudno, koszt ubytku ludzi wkalkulowany w politykę jak w Rosji.

      • 9 4

  • Opinia wyróżniona

    Tu nie kwestia prędkości, tylko umiejętności prowadzenia pojazdu i przewidywalnej jazdy (3)

    Przy dobrym odstępie, by zdążyć wyhamować i braku zajeżdżania przed zderzak, zwracania uwagi na coś takiego jak krawężnik nie powinno tam być zbytnio wypadków, bo łuki wymuszają ograniczoną prędkość. Zresztą, jak na taki rodzaj jezdni to ja tam widzę bardzo mało wypadków i osobiście nigdy nie trafiłem na brak przyczepności albo przejezdności (chyba, że uwzględnić korek związany z zajęciem jednego pasa na obwodnicy i ciągnącym się korkiem od węzła). Inaczej to wygląda na skrzyżowaniach z tramwajami, gdzie problemem nie jest 70 km/h, tylko brak percepcji, lub mało bezpiecznie zorganizowane skrzyżowanie. A wystarczy duży sygnalizator aktywowany czujnikiem na torach.

    • 30 12

    • (2)

      To zawsze jest kwestia prędkości.

      • 5 7

      • przede wszystkim brak znajomości zasad fizyki - umiejętności jazdy w łuku i jazda na luzie (1)

        do tego łyse opony i mamy co mamy

        • 4 0

        • Nie da się wylecieć z tej drogi nieprzekraczając prędkości.

          Każda próba odwrócenia od tego uwagi jest tylko próbą usprawiedliwienia łamiących prawo.

          • 4 3

  • Déjà vu

    Jak auto ma sprawne zawieszenie, dobre opony, sprawne hamulce a kierowca odrobinę wyobraźni i umiejętności to nie potrzeba żadnego śrutowania. Spokojnie do 70-80kmh...

    • 27 2

  • Covid (3)

    "na przeszkodzie stanęła pandemia"???? Covid zaatakował drogi?

    • 28 2

    • Asfalt by kataru dostał

      • 3 0

    • Nie,

      zaatakował natomiast mózgi wielu ludzi podejmujących decyzje

      • 2 0

    • potrzebny

      • 0 0

  • jak sie nie umie to i srutowanie nawierzchni nie pomoze, srutowanie glowy juz szybciej

    • 19 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane