- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (219 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (275 opinii)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (150 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (140 opinii)
- 5 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (251 opinii)
- 6 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
Poprawią przyczepność ul. Słowackiego w Gdańsku
W tym roku drogowcy chcą poprawić bezpieczeństwo na leśnym odcinku Słowackiego. Po uszorstnieniu ul. Spacerowej, Świętokrzyskiej i jezdni Słowackiego w kierunku Wrzeszcza tym razem "śrutowanie" przewidziano na trasie między Niedźwiednikiem a Matarnią.
Po tym, jak na trasie poprawiono stan nawierzchni, zastanawiano się, czy nie skłoni to kierowców do szybszej jazdy. Okazało się inaczej. Policyjne statystyki kolizji i wypadków diametralnie spadły.
Drogowcy poszli więc za ciosem i w kolejnych latach poprawili wyślizganą i wyeksploatowaną nawierzchnię na dwóch kolejnych newralgicznych trasach: Spacerowej i Świętokrzyskiej.
Teraz znów wracają na Słowackiego, ale tym razem na leśny odcinek w kierunku Matarni.
- Prace chcemy przeprowadzić w tym roku - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Obecnie analizujemy, na jak długo wystarcza uszorstnienie nawierzchni na już zrealizowanych odcinkach. Jesteśmy zadowoleni z efektów, bo radykalnie spadła liczba zdarzeń drogowych w tych miejscach. Trzeba jednak pamiętać, że nie wszystkie odcinki nadają się do tego typu zabiegów. Wszystko zależy od tego, z jakich kruszyw wykonana jest masa bitumiczna.
W ubiegłych latach na leśnym odcinku Słowackiego między Niedźwiednikiem a Matarnią doszło do kilku groźnych wypadków.
Przetarg na wykonanie prac ma zostać ogłoszony na przełomie maja i czerwca. W budżecie na ten cel zabezpieczono środki w wysokości 400 tys. zł. Na razie nie zapadła decyzja, które trasy lub odcinki będą przewidziane do śrutowania w kolejnych latach.
Na czym polega śrutowanie?
To zwiększenie szorstkości, a tym samym przyczepności nawierzchni jezdni poprzez zastosowanie urządzeń wyrzucających z siebie metalowy śrut, który uderzając z odpowiednią siłą w nawierzchnię tworzy jej nową makro- i mikrostrukturę. Poddana śrutowaniu nawierzchnia zwiększa swoją przyczepność, co ma wpływ na podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Należy jednak pamiętać, że podstawą bezpieczeństwa jest dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze, a także zachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami.
Wideo archiwalne
Opinie (185) 5 zablokowanych
-
2020-03-06 12:18
Opinia wyróżniona
Jako podatnik czuję się oszukany (7)
Zainwestowali miliony w infrastrukturę do pomiaru odcinkowego. I co? Gnije nieużywane. A cwaniaczki i piraci sobie używają na drogach. Zamiast co rok szorować Słowackiego, to uruchomcie odcinkowy.
- 44 38
-
2020-03-07 17:08
zgoda
jakaś chora teoria, zeby dopłacać do tego, zeby mogli jezdzic szybciej
- 0 0
-
2020-03-07 14:16
Na hu
- 0 0
-
2020-03-06 23:58
Policja i ITD odmówiły przejęcie tej infrastruktury (3)
bo mają za mało ludzi do obsługi swoich fotoradarów, a miasto ani SM nie może robić pomiarów. Do tego jest kłopot z wyliczeniem średniej prędkości, bo są dwa pasy nie da się precyzyjnie określić odległości, a tym samym wynik prędkości też jest nieprecyzyjny
- 4 4
-
2020-03-07 15:02
odległość międzu pasami to 5 m (1)
suma bezwzględnych wartości zakrętów nie przekracza 360°, różnica między jazdą wyłącznie po zewnętrznych, a wyłącznie po wewnętrznych
- 0 0
-
2020-03-07 16:58
No dobra, a ile to różnicy w km/h?
Przecież wystarczy ustawić widełki nie na +- 5 km/h tylko na piratów, co gnają powyżej 100km/h.
Wszystko da się zrobić, trzeba tylko chcieć. Ale zawsze znajdzie się wymówka.
Jak to się mówi - chcący znajdzie sposób, leser znajdzie powód- 2 0
-
2020-03-07 07:14
"bo są dwa pasy nie da się precyzyjnie określić odległości"
Policja jeździ z fotorejestratorami i mierzy na oko i mniej więcej, w dodatku posługuje się predkością radiowozu, a nie pojazdu mierzonego i jakoś nikomu to nie przeszkadza
- 7 0
-
2020-03-06 13:09
Bo to nie chodzilo o to by bylo bezpieczniej, tylko zeby jak to w Polsce jakis szwagier mogl zarobic :)
- 5 4
-
2020-03-06 11:59
Opinia wyróżniona
Miałem wypadek na Słowackiego (nie stłuczkę) (7)
Problemem nie był asfalt, nawierzchnia, jej wyprofilowanie... Nawet nie prędkość bądź jej dostosowanie do warunków.
Problemem był czynnik ludzki... Niestety. Jak ktoś jest bezmyślny to nic mu nie pomoże.- 56 2
-
2020-03-07 14:16
P
Prawko hipsy
- 0 0
-
2020-03-07 00:32
podstawowy błąd kierowców (4)
hamowanie na zakrętach ze skręconymi kołami. Hamować trzeba przed zakrętem na prostej. Niestety większość kierowców hamuje tam na zakrętach. Na kursach prawa jazdy powinno być obowiązkowe szkolenie na specjalnym torze na trolejach żeby kierowcy mieli pojęcie o zachowaniu się samochodu na zakręcie w poślizgu. Niestety 90% kierowców nigdy tego nie doświadczyło i nie ma o tym pojęcia
- 15 0
-
2020-03-07 08:16
Dzbanom nie wytłumaczysz, wiedzą lepiej
Mistrze prostej
- 4 0
-
2020-03-07 08:16
Niby fakt, ale (2)
Tam w zasadzie to hamulca prawie w ogóle się nie używa, oczywiście gdy jedzie się przepisowo. Pod górę raczej nie ma sensu, a w dół hamujesz silnikiem.
No ale jak ktoś tam widzi tor wyścigowy i pruje po 150 km/h, a są tacy, to o czym tu mówić.- 10 1
-
2020-03-07 09:02
(1)
Hamowanie silnikiem to za mało, tam jest takie nachylenie jezdni, ze auto ciagle nabiera prędkości.
- 3 8
-
2020-03-07 14:23
zależy jakie
mam 2 takie same auta jedno w dieslu to musze dodawac gazu, a benzyne wyhamowywać
- 3 0
-
2020-03-06 22:23
Ale infrastruktura może pomóc, gdy zawiedzie inny czynnik.
- 6 1
Wszystkie opinie
-
2020-03-06 11:01
(15)
Ja bym srutowanie zrobil "szybkim i bezpiecznym" w firmowych octaviach.
- 138 16
-
2020-03-06 11:14
dokładnie - tak (5)
postawiłbym takie zapory stalowe wysuwane z drogi - takie jak rosjanie stawiają przed przejazdami kolejowymi. i każdego, który przekroczyłby prędkość - spotkałaby taka zapora
a gwarantuje, że już po tygodniu od zamontowania - zero wypadków i pełne respektowanie przepisów ;)))- 12 2
-
2020-03-06 17:59
Powolniaki na lewym (4)
Wystarczy zamontować takie blokady dla złośliwych powolniaków blokujących lewy pas. Może nie jestem "szybkim i bezpiecznym",ale jeżeli policja poluje na zbyt szybkich to niech zacznie też polować na blokującycj
- 6 16
-
2020-03-06 18:37
Idź się lecz na nogi.... (3)
Jak na jakiejś jezdni dwupasmowej obowiązuje ograniczenie do 50 i jadę 50 lewym pasem, to nikogo nie blokuję - chyba, że potencjalnych morderców.
- 11 5
-
2020-03-06 18:49
(1)
Mylisz dwie zasady. Masz obowiązek jechać prawym pasem dopóki jest wolny. Na tym polega ruch prawostronny
- 7 7
-
2020-03-06 18:53
Nie.
Mam obowiązek jechać "możliwie blisko prawej krawędzi jezdni".
Jazda prawym pasem NIE jest możliwa bez dotkliwego uszkodzenia auta.- 2 7
-
2020-03-06 19:03
Głupi jesteś i tyle.
I tak cię objadę, prawym pasem, jeszcze sobie klaksonu posłuchasz.
- 5 7
-
2020-03-06 11:19
A to jakieś gwoździe będą wbijać ?
- 1 1
-
2020-03-06 12:39
(6)
A co zazdrościsz? Ja mam firmową Skodę Octavie, mam spore doświadczenie, bo prawko od prawie 10 lat, do tego rocznie robię około 50 000 km, na światłach odstawiam większosć tych botatych dziadków w Audi czy BMW, na obwodnicy jak widzę takiego co jedzie i trzyma odległość kilkadziesiat metów, to od razu wyprzedzam prawym pasem jak zrobi się luka, bo przez nich tworzą się korki.
- 4 39
-
2020-03-06 12:48
(1)
Ooo. Gratulacje. Prawdziwy mistrz kierownicy. A jaki skromny.
- 18 3
-
2020-03-06 12:53
To pewnie zwykly troll, a jezeli nie no to coz.
- 15 3
-
2020-03-06 14:33
(1)
Na symulatorze to się nie liczy :D
- 10 3
-
2020-03-06 21:35
Symulator? Octavii?
Z choinki się urwałeś?
- 1 0
-
2020-03-06 16:13
Głupi jesteś
- 0 4
-
2020-03-06 18:49
Wow! Prawie 10 lat! Mega doświadczenie...0
- 6 0
-
2020-03-06 15:57
na tym odcinku zacznijcie od zerwania bułek betonowych, które są przyklejone do jezdni od kilku lat
nikt tego nie zauważył czy nie chciał zauważyć?
- 0 2
-
2020-03-06 11:02
Wszystkie firmy budowlane powinny brać przykład z wykonawców ul. Słowackiego (10)
To już chyba 20 lat, a ta jezdnia nie musiała przechodzić żadnego remontu. Do tego stopnia, że trzeba ją śrutować, żeby miała lepszą przyczepność.
- 216 2
-
2020-03-06 11:10
(1)
Dzis na wszystkim oszczedzaja I leja smole , a nie asfalt.
- 21 3
-
2020-03-06 11:43
by uzyskać kontrakt trzeba wręczyć kopertę z poleceniem od zasłużonej córki leśniczego
tak radzi prezes+ na tajnych kompletach z austriackim business-zięciem kuzyna+
- 13 14
-
2020-03-06 11:45
Skanska (2)
- 7 1
-
2020-03-06 14:33
GPRD
- 5 0
-
2020-03-07 17:09
GPRD
- 0 0
-
2020-03-06 12:26
Szkoda tylko że odcinek od Honda Pomirski do Potokowej
który robili kilka lat później jest już popękany i dziurawy.
- 3 1
-
2020-03-06 12:47
(2)
Jeżdżę Słowackiego od 20 lat - nic nie trzeba śrutować, poprawiać i zmieniać. Wystarczy jechać 70km/h i wtedy mamy spokojny żywot.
- 45 8
-
2020-03-06 13:05
No tak ale 90% rodaków jadąca na tym odcinku to husaria. (1)
Dlatego są wypadki i będą.
- 23 2
-
2020-03-06 13:18
Śrutowanie w takim razie nie jest rozwiązaniem, a jedynie pchaniem kasy w niepotrzebną stronę. Pomiar odcinkowy jest tutaj jedynym rozwiązaniem.
- 15 16
-
2020-03-07 08:45
True
Tak jak obwodnica. Tak wiem, jest już łatana, ale ile lat temu ją robili i jaki ruch jest.
- 0 0
-
2020-03-06 11:05
Wystarczy jechać zgodnie z przepisami a nie 140 km/h (13)
Tam ludzie tak gnaja czy w górę czy w dół ulicy masakra.
- 139 26
-
2020-03-06 12:21
Nieprawda, zgodnie z przepisami może nie wystarczyć (6)
Sprawdzono empirycznie, przed śrutowaniem, z 8 letnimi ale nie zjechanymi oponami. Skończyło się na piruecie.
- 2 18
-
2020-03-06 12:40
(5)
8 letnia guma raczej powinna być na śmietniku a nie na samochodzie
- 25 0
-
2020-03-06 12:54
Ewentualnie sluzyc za bariere ochronna na torach gokartowych.
- 7 0
-
2020-03-06 12:54
Okres użytkowania ogumienia nie powinien przekraczać 10 lat (1)
Można wyrzucać nawet roczne opony bo kto bogatemu zabroni
- 2 6
-
2020-03-06 13:08
No tak można i jeździć na 30 letnich oponach. Kto komu zabroni, prawda?
- 7 1
-
2020-03-06 13:02
8-letni opony nie sa niezgodne z przepisami (1)
dziękuję za opinie typu lepiej być bogatym niż biednym
- 8 3
-
2020-03-06 13:10
Opona max 5 lat potem mieszanka traci swoje właściwości.
A to, że opona jest nadal przepisowa... pewnie dobra będzie do czasu kiedy nie przyjdzie hamować w trudnych warunkach. Nic jednak nie pomoże jedli kierowcom zabraknie rozsądku i odpowiedzialności na drodze.
- 4 2
-
2020-03-06 13:16
mi się nie udało 140. Więcej jak 120 się nie odważyłem.
- 4 2
-
2020-03-06 15:19
Zazdrość jest paskudna
Z reguły ci co tak gnają nie lądują na barierkach.
Brak umiejętności jest problemem a nie prędkość- 10 6
-
2020-03-06 18:19
A co powiesz na setki razy przekraczające 200km/h w stronę
- 0 0
-
2020-03-06 20:54
W górę można dawać. (2)
- 1 0
-
2020-03-06 21:06
niby tak... (1)
ale... zmienisz zdanie jak trafisz tam np na dzika na luku, ja juz sie troche oduczylem "dawania" w tym miejscu, na szczescie uszlo mi to na sicho. No coz, takie niezabezpieczone odcinki to nie tor na "time attack", zwłaszcza po ciemku...
- 2 0
-
2020-03-06 21:11
a no i jeszcze na spacerowej też lubilem pocisnac grubo na granicy przczepnosci
a tam z kolei kolega mial "przygode" z gromadka dzikow, myslalem, ze mnie to nie dotyczy, ot taki "pech", dopoki nie przytrafilo mi sie cos podobnego na "Slowaku".
takze ten tego...- 0 0
-
2020-03-06 11:05
Po co! (3)
Wystarczy odcinkowy pomiar prędkości, fotoradar! No jakaś masakra z tymi urzędasami.
- 63 53
-
2020-03-06 14:59
ale drugą stronę czy jak? bo już raz było coś robione
- 0 1
-
2020-03-06 15:03
Przygotowują drogę pod nocne wyścigi
to jest chore, żeby z powodu naruszających przepisy, robiono coś, co będzie działać zachęcająco.
- 1 5
-
2020-03-07 00:06
to nie takie proste
tam są po dwa pasy i nie da się precyzyjnie zmierzyć pokonanej odległości. Jeśli kierowca będzie zmieniał pasy i ścinał zakręty to odległość jest inna niż samochód jadący cały czas po tym samym pasie.
Jeśli nie znamy odległości to pomiar będzie fałszywy. W sądzie każdy adwokat to wybroni. Dlatego ani Policja ani ITD nie chciały przejąć tego pod swoją kontrolę.- 0 1
-
2020-03-06 11:07
Czy w Gdyni coś podobnego będzie zrealizowane? (6)
Szkoda że redaktor nie dopisał czy Gdynia również poprawi bezpieczeństwo na drogach. Plany planami a realizacją to co innego.
- 7 6
-
2020-03-06 11:13
Ma sens w przypadku równej nawierzchni.
U nas w Gdyni dziury, garby i koleiny ograniczają prędkość, więc przyczepność traci na znaczeniu.
- 10 3
-
2020-03-06 11:16
pół roku korków na Morskiej ... pełna przebudowa od Estakady do Stoczni a ten i**ota TU ... nawet tego nie zauważył?
- 3 1
-
2020-03-06 11:21
Ciekawe gdzie w Gdyni jest to potrzebne trollu ?
- 1 0
-
2020-03-06 12:56
W Gdyni będziemy strzelać ze śrutu do za szybko jadących aut.
- 5 0
-
2020-03-06 15:21
może nie dopisał bo nie ma czegoś takiego w planach? ot taki szalony pomysł
- 2 0
-
2020-03-08 09:46
w Gdyni nie ma Słowackiego z Wrzeszcza na Firoge
- 0 0
-
2020-03-06 11:08
nigdy nie miałem tam problemów, ani jadąc samochodem, ani motocyklem. (4)
może dlatego, że nie zapierdzielam i nie skaczę po pasach jak i**ota.
- 114 6
-
2020-03-06 12:18
(3)
No akurat skakanie po pasach aby zmniejszyć przeciążenia na zakręcie zachowując prędkość to dobra technika ale tylko jak nikogo nie ma w pobliżu. Oczywiście jest to nielegalne więc nie popieram ale w 100% uzasadnione.
- 11 1
-
2020-03-06 15:06
(2)
piszesz o wchodzeniu w zakręty, a tu chodzi bardziej o slalom między samochodami np. na prostej, przy jednoczesnym przekraczaniu prędkości. To właśnie dla amatorów ryzykowania cudzym mieniem i życiem jest śrutowanie.
- 0 4
-
2020-03-06 18:49
napisał przecież że jak nikogo nie ma w pobliżu (1)
- 1 0
-
2020-03-06 21:16
on napisał, a jego poprzednik wcale tak nie napisał, więc nie mędrkuj - kontekst łap, chociaż w beret.
- 0 1
-
2020-03-06 11:09
Odcinkowy pomiar prędkości ... (2)
Szeroka ulica i do tego z górki. Idealne miejsce dla domorosłych rajdowców. Problem w tym, że kręto i częsta zmiana warunków powierzchni ze względu na wzgórza i las. I mamy przepis na kolizje. Ja jestem przeciwnikiem różnych zakazów. Jeśli natomiast ma to poprawić bezpieczeństwo jestem za odcinkowym pomiarem prędkości i wysokim karo za przekraczanie prędkości na tym odcinku.
- 40 15
-
2020-03-06 22:25
(1)
Pluj w twarz, to powiedzą że deszcz pada. Po uszorstwienii spadła liczba zdarzeń. To są fakty. Ale nadal gawedz domaga się fotoradarów. Czy wy k. nie rozumiecie, że to infrastruktura jest zła?
- 5 1
-
2020-03-07 09:06
Taki kraj, nawet nie rozumieją co czytają. Wracając do tematu to mnóstwo złomu jeździ na naszych drogach, plus łyse opony i umiejętności mniejsze od małpy i później przy nawet 50 się rozbija, ale przecież to zawsze prędkość jest winna.
- 1 0
-
2020-03-06 11:10
Miasto wydaje niepotrzebnie pieniądze przez głupotę i bezmyślność pseudo kierowców
A oni powinni zacząć używać mózgu. A policja powinna dawać mandaty na dzień dobry 1000 zł jak w innych krajach UE.
- 46 26
-
2020-03-06 11:11
Czyżby nie było to robione jakiś rok temu? (4)
No cóż, klasyczna prowizorka.
- 6 63
-
2020-03-06 11:25
napisał (1)
klasyczny komentator, który przeczytał tylko tytuł
- 37 1
-
2020-03-06 12:01
A jak się spieszył z dodaniem opini!
Tak bardzo, że wyszła mu składnia jak u mistrza Yody.- 15 0
-
2020-03-06 12:00
Klasyczny troll internetowy, nie zna się ale musi się wypowiedzieć...
- 13 0
-
2020-03-07 00:08
przeczytaj cały artykuł ze zrozumieniem
- 2 0
-
2020-03-06 11:11
Super wiadomość! (7)
Lubię szybko pocinać Słowackiego i chetnie sprawdzę z jaką prędkością będę mógł teraz wchodzić w zakręty swoim Passerrari!
- 22 20
-
2020-03-06 11:42
Nie bo ja (1)
Ja pojadę szybciej, zakład?
- 0 0
-
2020-03-06 14:26
Ty pojedziesz szybciej???
Potrzymaj mi piwo...
- 5 0
-
2020-03-06 12:37
Ale jak wchodzisz w zakręt na dachu, to akurat śrutowanie ci nie wiele da. (2)
- 5 0
-
2020-03-06 13:15
Tylko dach mocniej porysuje ale może rdza zejdzie. (1)
- 2 0
-
2020-03-06 14:21
Rdza zejdzie, ale...
...niechcący odsłoni spawy po montowaniu składaka z dwóch rozbitków.
- 2 0
-
2020-03-06 13:14
Jak czytam twój post to myślę, (1)
Że jesteś raczej na etapie deskorolki.
- 3 0
-
2020-03-06 18:11
albo pleczaczka i rowerka
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.