- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (349 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (262 opinie)
- 3 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (122 opinie)
- 4 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (296 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (101 opinii)
- 6 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (32 opinie)
Poprawią przyczepność ul. Słowackiego w Gdańsku
W tym roku drogowcy chcą poprawić bezpieczeństwo na leśnym odcinku Słowackiego. Po uszorstnieniu ul. Spacerowej, Świętokrzyskiej i jezdni Słowackiego w kierunku Wrzeszcza tym razem "śrutowanie" przewidziano na trasie między Niedźwiednikiem a Matarnią.
Po tym, jak na trasie poprawiono stan nawierzchni, zastanawiano się, czy nie skłoni to kierowców do szybszej jazdy. Okazało się inaczej. Policyjne statystyki kolizji i wypadków diametralnie spadły.
Drogowcy poszli więc za ciosem i w kolejnych latach poprawili wyślizganą i wyeksploatowaną nawierzchnię na dwóch kolejnych newralgicznych trasach: Spacerowej i Świętokrzyskiej.
Teraz znów wracają na Słowackiego, ale tym razem na leśny odcinek w kierunku Matarni.
- Prace chcemy przeprowadzić w tym roku - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Obecnie analizujemy, na jak długo wystarcza uszorstnienie nawierzchni na już zrealizowanych odcinkach. Jesteśmy zadowoleni z efektów, bo radykalnie spadła liczba zdarzeń drogowych w tych miejscach. Trzeba jednak pamiętać, że nie wszystkie odcinki nadają się do tego typu zabiegów. Wszystko zależy od tego, z jakich kruszyw wykonana jest masa bitumiczna.
W ubiegłych latach na leśnym odcinku Słowackiego między Niedźwiednikiem a Matarnią doszło do kilku groźnych wypadków.
Przetarg na wykonanie prac ma zostać ogłoszony na przełomie maja i czerwca. W budżecie na ten cel zabezpieczono środki w wysokości 400 tys. zł. Na razie nie zapadła decyzja, które trasy lub odcinki będą przewidziane do śrutowania w kolejnych latach.
Na czym polega śrutowanie?
To zwiększenie szorstkości, a tym samym przyczepności nawierzchni jezdni poprzez zastosowanie urządzeń wyrzucających z siebie metalowy śrut, który uderzając z odpowiednią siłą w nawierzchnię tworzy jej nową makro- i mikrostrukturę. Poddana śrutowaniu nawierzchnia zwiększa swoją przyczepność, co ma wpływ na podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Należy jednak pamiętać, że podstawą bezpieczeństwa jest dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze, a także zachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami.
Wideo archiwalne
Opinie (185) 5 zablokowanych
-
2020-03-06 12:18
Opinia wyróżniona
Jako podatnik czuję się oszukany (7)
Zainwestowali miliony w infrastrukturę do pomiaru odcinkowego. I co? Gnije nieużywane. A cwaniaczki i piraci sobie używają na drogach. Zamiast co rok szorować Słowackiego, to uruchomcie odcinkowy.
- 44 38
-
2020-03-07 17:08
zgoda
jakaś chora teoria, zeby dopłacać do tego, zeby mogli jezdzic szybciej
- 0 0
-
2020-03-07 14:16
Na hu
- 0 0
-
2020-03-06 23:58
Policja i ITD odmówiły przejęcie tej infrastruktury (3)
bo mają za mało ludzi do obsługi swoich fotoradarów, a miasto ani SM nie może robić pomiarów. Do tego jest kłopot z wyliczeniem średniej prędkości, bo są dwa pasy nie da się precyzyjnie określić odległości, a tym samym wynik prędkości też jest nieprecyzyjny
- 4 4
-
2020-03-07 15:02
odległość międzu pasami to 5 m (1)
suma bezwzględnych wartości zakrętów nie przekracza 360°, różnica między jazdą wyłącznie po zewnętrznych, a wyłącznie po wewnętrznych
- 0 0
-
2020-03-07 16:58
No dobra, a ile to różnicy w km/h?
Przecież wystarczy ustawić widełki nie na +- 5 km/h tylko na piratów, co gnają powyżej 100km/h.
Wszystko da się zrobić, trzeba tylko chcieć. Ale zawsze znajdzie się wymówka.
Jak to się mówi - chcący znajdzie sposób, leser znajdzie powód- 2 0
-
2020-03-07 07:14
"bo są dwa pasy nie da się precyzyjnie określić odległości"
Policja jeździ z fotorejestratorami i mierzy na oko i mniej więcej, w dodatku posługuje się predkością radiowozu, a nie pojazdu mierzonego i jakoś nikomu to nie przeszkadza
- 7 0
-
2020-03-06 13:09
Bo to nie chodzilo o to by bylo bezpieczniej, tylko zeby jak to w Polsce jakis szwagier mogl zarobic :)
- 5 4
-
2020-03-06 11:59
Opinia wyróżniona
Miałem wypadek na Słowackiego (nie stłuczkę) (7)
Problemem nie był asfalt, nawierzchnia, jej wyprofilowanie... Nawet nie prędkość bądź jej dostosowanie do warunków.
Problemem był czynnik ludzki... Niestety. Jak ktoś jest bezmyślny to nic mu nie pomoże.- 56 2
-
2020-03-07 14:16
P
Prawko hipsy
- 0 0
-
2020-03-07 00:32
podstawowy błąd kierowców (4)
hamowanie na zakrętach ze skręconymi kołami. Hamować trzeba przed zakrętem na prostej. Niestety większość kierowców hamuje tam na zakrętach. Na kursach prawa jazdy powinno być obowiązkowe szkolenie na specjalnym torze na trolejach żeby kierowcy mieli pojęcie o zachowaniu się samochodu na zakręcie w poślizgu. Niestety 90% kierowców nigdy tego nie doświadczyło i nie ma o tym pojęcia
- 15 0
-
2020-03-07 08:16
Dzbanom nie wytłumaczysz, wiedzą lepiej
Mistrze prostej
- 4 0
-
2020-03-07 08:16
Niby fakt, ale (2)
Tam w zasadzie to hamulca prawie w ogóle się nie używa, oczywiście gdy jedzie się przepisowo. Pod górę raczej nie ma sensu, a w dół hamujesz silnikiem.
No ale jak ktoś tam widzi tor wyścigowy i pruje po 150 km/h, a są tacy, to o czym tu mówić.- 10 1
-
2020-03-07 09:02
(1)
Hamowanie silnikiem to za mało, tam jest takie nachylenie jezdni, ze auto ciagle nabiera prędkości.
- 3 8
-
2020-03-07 14:23
zależy jakie
mam 2 takie same auta jedno w dieslu to musze dodawac gazu, a benzyne wyhamowywać
- 3 0
-
2020-03-06 22:23
Ale infrastruktura może pomóc, gdy zawiedzie inny czynnik.
- 6 1
Wszystkie opinie
-
2020-03-09 19:58
Pytam
Kiedy P Dulkiewicz i powiązane z nią spółki komunalne naprawia nawierzchnie asfaltowa w Gdańsku
Przecież po tych pseudo ulicach nie idzie juz jeździć- 0 0
-
2020-03-09 19:34
Kto to projektował ?
Dlaczego nie można było pomyśleć i zrobić każdego wyjazdu z Gdańska na tyle bezpiecznego aby mozna było sie po nich poruszać z większą prędkością i przepustowością. Zjazdy z obwodnic czy nawet wjazdy są w 3city żenadą architektoniczną.
- 0 0
-
2020-03-08 10:51
Poprawiuć trzeba mózgi d**ili za kierownicą i wszystko wtemacie
- 0 0
-
2020-03-06 11:07
Czy w Gdyni coś podobnego będzie zrealizowane? (6)
Szkoda że redaktor nie dopisał czy Gdynia również poprawi bezpieczeństwo na drogach. Plany planami a realizacją to co innego.
- 7 6
-
2020-03-08 09:46
w Gdyni nie ma Słowackiego z Wrzeszcza na Firoge
- 0 0
-
2020-03-06 15:21
może nie dopisał bo nie ma czegoś takiego w planach? ot taki szalony pomysł
- 2 0
-
2020-03-06 12:56
W Gdyni będziemy strzelać ze śrutu do za szybko jadących aut.
- 5 0
-
2020-03-06 11:21
Ciekawe gdzie w Gdyni jest to potrzebne trollu ?
- 1 0
-
2020-03-06 11:16
pół roku korków na Morskiej ... pełna przebudowa od Estakady do Stoczni a ten i**ota TU ... nawet tego nie zauważył?
- 3 1
-
2020-03-06 11:13
Ma sens w przypadku równej nawierzchni.
U nas w Gdyni dziury, garby i koleiny ograniczają prędkość, więc przyczepność traci na znaczeniu.
- 10 3
-
2020-03-08 09:23
Cały ten odcinek powinien zostać zburzony i wybudowany na nowo. Ta droga jest źle wyprofilowana, jest dużo zakrętów, które tylko i wyłącznie przyczyniają się do wypadków. Powinni zrobić tę drogę bardziej prostą, poza poprawa bezpieczeństwa to skróci tę drogę przez co odda trochę terenu parkowi.
- 0 0
-
2020-03-07 14:28
Pomiar prędkości. Przede wszystkim. (1)
Cywilizowanym ludziom to nie przeszkadza, a od wariatów będą pieniądze.
- 2 1
-
2020-03-07 22:05
Karać
Ponoć jak zwiększy się podatki na alkohol, to alkoholizm ulegnie redukcji.
- 0 0
-
2020-03-07 21:44
Nie wiedziałem, że tam jest statystycznie niebezpiecznie
Ludzie jeżdżą tam szybko i jakoś mimo przymrozków i łamania prędkości nie widuję tam tak dużo stłuczek, jak na zatłoczonej "obwodnicy", na której fizycznie w tych godzinach nie ma nawet jak przekroczyć prędkości dozwolonej.
Niebezpiecznie jest tam przechodzić lub wyjeżdżać, ze względu na ograniczoną widoczność przez łuki oraz prędkości, ale przejazd jest bardzo szybki, w przeciwieństwie do takiej drogi wiejskiej, jaka jest zwana ulicą Spacerową.
Zwiększenie bezpieczeństwa wprowadza monitorowane tunele dla pieszych i rowerzystów oraz pasy rozpędowe dla dróg podporządkowanych. Polski fotoradar nie zmieni myślenia kierowców i odstępów między pojazdami.
Swoją drogą przyczepność wydawała tam się całkiem dobra, lepsza niż na koleinach Armii Krajowej lub przejazdach przez tory tramwajowe.- 0 0
-
2020-03-07 21:10
A ja mam pytanie
Po jaką cholerę wydaje sie pieniądze na budowę tak niskich barier?
A na co może liczyć autokar, ciężarówka czy choćby tylko transporter?- 0 0
-
2020-03-06 11:29
znacznie skuteczniej jest (1)
nie przekraczać dwukrotnie dozwolonej prędkości na krętej drodze. Uszorstnienie zachęca do wyścigów.
- 5 3
-
2020-03-07 21:08
70km/h to tam glownie jeżdżą lewym pasem stare dziadki ktore nie wiedzą, że lewy pas jest do wyprzedzania
- 0 0
-
2020-03-06 12:18
Nowomowa (5)
"Uszorstnienie nawierzchni jezdni" - co to jest? Naprawdę nie można napisać po polsku?
- 0 11
-
2020-03-06 13:46
Warto sprawdzić najpierw w słowniku (3)
To, że pan/pani nie zna danego słowa, nie znaczy, że ono nie istnieje - zasób słownictwa nie jest kwestią wrodzoną a nabytą.
- 3 2
-
2020-03-06 14:37
Podziel się wiedzą o światły człowieku (2)
- 1 2
-
2020-03-07 08:24
Instrukcja obsługi słownika (1)
Proszę bardzo, jeśli to zbyt trudne by zrobić samemu już piszę instrukcję: proszę wejść na stronę SJP (tak, to słownik języka polskiego) i wpisać słowo "uszorstnić" - wtedy pojawia się definicja. Polecam!
- 0 1
-
2020-03-07 20:36
No i co ci wyszło? No powiedz, naprawdę nie ma się czego wstydzić
- 0 0
-
2020-03-06 13:01
Czyli jak?
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.