- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (78 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (507 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (283 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (135 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (139 opinii)
Poprawią przyczepność ul. Słowackiego w Gdańsku
W tym roku drogowcy chcą poprawić bezpieczeństwo na leśnym odcinku Słowackiego. Po uszorstnieniu ul. Spacerowej, Świętokrzyskiej i jezdni Słowackiego w kierunku Wrzeszcza tym razem "śrutowanie" przewidziano na trasie między Niedźwiednikiem a Matarnią.
Po tym, jak na trasie poprawiono stan nawierzchni, zastanawiano się, czy nie skłoni to kierowców do szybszej jazdy. Okazało się inaczej. Policyjne statystyki kolizji i wypadków diametralnie spadły.
Drogowcy poszli więc za ciosem i w kolejnych latach poprawili wyślizganą i wyeksploatowaną nawierzchnię na dwóch kolejnych newralgicznych trasach: Spacerowej i Świętokrzyskiej.
Teraz znów wracają na Słowackiego, ale tym razem na leśny odcinek w kierunku Matarni.
- Prace chcemy przeprowadzić w tym roku - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Obecnie analizujemy, na jak długo wystarcza uszorstnienie nawierzchni na już zrealizowanych odcinkach. Jesteśmy zadowoleni z efektów, bo radykalnie spadła liczba zdarzeń drogowych w tych miejscach. Trzeba jednak pamiętać, że nie wszystkie odcinki nadają się do tego typu zabiegów. Wszystko zależy od tego, z jakich kruszyw wykonana jest masa bitumiczna.
W ubiegłych latach na leśnym odcinku Słowackiego między Niedźwiednikiem a Matarnią doszło do kilku groźnych wypadków.
Przetarg na wykonanie prac ma zostać ogłoszony na przełomie maja i czerwca. W budżecie na ten cel zabezpieczono środki w wysokości 400 tys. zł. Na razie nie zapadła decyzja, które trasy lub odcinki będą przewidziane do śrutowania w kolejnych latach.
Na czym polega śrutowanie?
To zwiększenie szorstkości, a tym samym przyczepności nawierzchni jezdni poprzez zastosowanie urządzeń wyrzucających z siebie metalowy śrut, który uderzając z odpowiednią siłą w nawierzchnię tworzy jej nową makro- i mikrostrukturę. Poddana śrutowaniu nawierzchnia zwiększa swoją przyczepność, co ma wpływ na podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Należy jednak pamiętać, że podstawą bezpieczeństwa jest dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze, a także zachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami.
Wideo archiwalne
Opinie (185) 5 zablokowanych
-
2020-03-06 12:55
Muzyka jakby przewozili narkotyki na handel.
To śrutowanie już było, widać, że to marnotrawienie pieniędzy. Odcinkowy pomiar prędkości i byłby spokój.
- 1 8
-
2020-03-06 13:04
przeciez tam jest codziennie dzwon w barierke, jak nie wierzysz to przypatrz sie barierkom
droga jest zbyt kreta, i czesto wiglotna lub morka, w Gdansku i tak 90 % kierwocow nie przestrzega przepisow predkosci i dlatego jest tam jak jest.
- 7 2
-
2020-03-06 13:12
pod górkę tak wyje...ć?
ja bym mu dał Nobla za nową definicję fizyki!- 4 1
-
2020-03-06 13:15
Super. Czesto cisne tamtedy moja srebrna BMW. (1)
Przyczepnosc to podstawa.
Karol- 1 9
-
2020-03-06 13:24
To już wyrosłeś z deskorolki?
- 1 1
-
2020-03-06 13:31
mozgi kierowcow trzeba naprawic a nie nawierzchnie
przyzwolenie jest na przekraczanie predkosci i tak to sie konczy, byl fotoradar to nie bylo dzwonow,
- 4 4
-
2020-03-06 13:33
Jak ktoś ma włączone myślenie to nie potrzebuje śrutowania, fotoradarów i innych wynalazków. Jak ktoś ma tam gnać 100 i więcej to i gumowe bariery mu nie pomogą ani żadne śrutowanie.
- 6 2
-
2020-03-06 13:36
Ja proponuję śrutowanie du pska wszystkim przekraczającym tam prędkość
- 5 2
-
2020-03-06 14:15
Odcinkowy pomiar prędkości
skutecznie poprawi przyczepność. Będzie w końcu kiedyś uruchomiony. Bo urządzenia za grube miliony już tam są.
- 3 3
-
2020-03-06 14:43
(1)
Na dobrą sprawę to na takie zabiegi powinni zrzucić się ubezpieczyciele aut :-)
- 0 3
-
2020-03-06 18:09
na dobrą sprawe idź rowerować gdzie indziej
- 1 0
-
2020-03-06 14:48
A ja lubie szypko
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.