• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port przejmuje część terenów nadmorskich w Gdyni

Michał Brancewicz
14 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Na zdjęciu zaznaczony teren Nauty kupiony przez Port Gdynia. Na zdjęciu zaznaczony teren Nauty kupiony przez Port Gdynia.

Port Gdynia kupił od Stoczni Nauta spory teren w centrum miasta zobacz na mapie Gdyni. Nowy właściciel zamierza prowadzić tu działalność okołoportową, nieuprzykrzającą życia mieszkańcom nowych osiedli, które są planowane w okolicy. To oznacza, że w tej części nabrzeża nie powstanie nowa, mieszkalna zabudowa. Tymczasem miejski "Waterfront" władze miasta promują właśnie na targach w Cannes.



Nadmorskie tereny w centrum Gdyni:

Port Gdynia jako jedyny złożył ofertę w przetargu na zakup gruntów należących do Stoczni Nauta. Teren o powierzchni 61,9 tys. m kw. przy ul. Waszyngtona 1 wystawiono z ceną wywoławczą 90 mln zł. Zarząd stoczni postanowił przyjąć ofertę, a szczegóły dotyczące kwoty transakcji nie zostały ujawnione.

- Środki uzyskane ze sprzedaży terenów zostaną przeznaczone na finansowanie działalności operacyjnej, a także optymalizację struktury zadłużenia spółki - mówi Paweł Brzozowski, wiceprezes Stoczni Nauta.
Ta transakcja nie ogranicza w żaden sposób działalności produkcyjnej Stoczni Nauta.

Jakie plany wobec tych terenów ma port?

- Pomysłów jest kilka. Służba ratownicza SAR poszukuje działki, aby postawić nowy obiekt. Gdzieś trzeba też zbudować elektrownię gazową już z myślą o powstaniu portu zewnętrznego. Być może terenem byłby zainteresowany Portowy Zakład Techniczny, który zajmuje się montażem konstrukcji stalowych lub udałoby się stworzyć tam zaplecze dla cruiserów [duże statki wycieczkowe - dop. red.]. Taka działalność nie jest uciążliwa, więc mogłaby być prowadzona w sąsiedztwie apartamentów - mówił niedawno na konferencji podsumowującej rok Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
To oznacza, że idea stworzenia "waterfrontu", czyli nowej części miasta na poprzemysłowych terenach zlokalizowanych nad wodą nie zostanie w pełni zrealizowana.

Tymczasem Gdynia we francuskim Cannes podczas targów nieruchomości "MIPIM - The World's Leading Property Market" nadal promuje ideę Sea City, zwanego przez włodarzy Śródmieściem Morskim. Przedstawiciele magistratu uczestniczyli w dyskusji o nowych możliwościach miast posiadających gotowe do zabudowy tereny nadwodne.

- Chcemy stworzyć nowoczesną dzielnicę, ale przede wszystkim naszym celem jest to, żeby pozostała bardzo przyjaznym miejscem do życia, w którym ludzie będą szczęśliwi - mówiła podczas debaty Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Jak na całą sytuację zapatrują się deweloperzy realizujący lub planujący w tym obszarze inwestycje? Można zakładać, że mają mieszane uczucia. Z jednej strony portowe czy przemysłowe otoczenie trudno nazwać przyjaznym, z drugiej zaś ograniczenie podaży mieszkań w tej części miasta może zwiększyć zainteresowanie ich ofertą.

- W naszym odczuciu fakt ten nie będzie miał większego wpływu na zainteresowanie naszą inwestycją, głównie za sprawą innych projektów deweloperskich, które są planowane na granicy pomiędzy obszarem przemysłowo-portowym i strefą miejską w tej części miasta - mówi Ewa Łydkowska, rzecznik firmy Vastint, która pod koniec roku zamierza rozpocząć budowę mieszkań i biur. - Kompleks Waterfront zlokalizowany będzie w bezpośrednim sąsiedztwie skweru Kościuszki zobacz na mapie Gdyni, już samo to stanowi wartość dodaną inwestycji, która spotka się z dużym zainteresowaniem ze strony przyszłych użytkowników.
Drugim dużym deweloperem w okolicy jest Polski Holding Nieruchomości. Niedawno rozpoczął on prace przy budowie osiedla Yacht Park, które powstaje na części Nabrzeża Kutrowego zobacz na mapie Gdyni.

Podczas prac ziemnych budowlańcy natknęli się tu na ponad 800 betonowych pali, które przed laty wykorzystano podczas budowy pirsu. Wcześniej z żadnej dokumentacji nie wynikało, że mogą tam się znajdować.

- Podczas prac rozbiórkowych natrafiono na elementy, które nie były naniesione na dokumentacji archiwalnej, co na tę chwilę nie wpłynęło na realizację inwestycji. Biznesplan inwestycji na terenie pirsu przewidywał rezerwy czasowe na tego rodzaju zdarzenia i na chwilę obecną nie ma mowy o opóźnieniach. Na placu budowy prace trwają nieprzerwanie - uspokaja Magdalena Kacprzak, dyrektor biura marketingu, strategii, relacji inwestorskich i PR w Polskim Holdingu Nieruchomości.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to marina oraz pierwszych sześć budynków osiedla Yacht Park powinno być gotowych w drugiej połowie 2019 roku.

Opinie (239) 2 zablokowane

  • sprzedadzą wszystko w Gdyni, zostanie kilka biurowców w porcie i osiedla dla warszawiaków:(

    • 25 2

  • "nieuprzykrzającą dla planowanych nowych osiedli" - to jakaś kpina?!
    ktoś w ogóle rządzi tym miastem? bijatyki po nocach w samym centrum a kurniko-osiedla z ogródkami na morskich nabrzeżach
    to co jest ważniejsze bogacze czy rozwój?
    przecież jak zabudują miedzytorze to z portu nic nie pozostanie
    przecież to zlikwiduje i tak marne skomunikowanie z czym nic się nie robi od 20 lat
    i jeszcze te fantazje w postaci "portu zewnętrznego"...

    • 25 2

  • Gdy wybieracie durnych urzedasow do UM Gdynia to takie sa projekty "rozwojowe" Gdyni

    Przeciez zaden inny przyglup z UM Gdynia jak ci co sa obecnie nie wpadl na taki durny pomysl by wchodzic z deweloperka na tereny portowe. To nie Hamburg ani Lazurowe Wybrzeze i nie uzdrowisko. Port i przemysl jest do zycia miasta niezbedny. Gdynia to port i zyjace miasto ktore obecna wladza lokalna chce usmiercic. Czas na wyslanie Szczurka, Stepy i im podobnych urzedasow na smietnik historii.

    • 33 1

  • dlaczego urząd miasta niszczy Gdynie:(((????

    • 28 5

  • A gdzie ci szczęśliwi mają pracować chyba w stoczniach norwegii (2)

    Chcemy stworzyć nowoczesną dzielnicę, ale przede wszystkim naszym celem jest to, żeby pozostała bardzo przyjaznym miejscem do życia, w którym ludzie będą szczęśliwi - mówiła podczas debaty Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

    • 31 3

    • (1)

      Po co zaraz w stoczniach, innej pracy tez jest pod dostatkiem, ty byś chciał, żeby wszyscy byli robolami jak ty???

      • 0 16

      • Pod dostatkiem jest pracy w twojej firmie deweloperskiej

        ale gdzie się podzieją ci ludzie jak już wszystko zabudujesz? Ty zwiniesz kasę i będziesz żyl jak pączek w maśle, zauważ że nie wszyscy mogą być informatykami i managerami.

        • 11 0

  • Uff! (3)

    Uczono mnie w szkole, ze amortyzacja infrastruktury portowej to minimum 75 lat. Wniosek jest taki, ze dopóki są chętni na działalność na terenie portu i wszyscy na tym zarabiają to port ma działałać. Niestety błędem było przeznaczenie terenów Dalmoru pod zabudowę mieszkaniową. Zarzad Portu powinien skorzystać z prawa pierwokupu i zablokować deweloperke. Na terenie Dalmoru mógłby powstać terminal do obsługi statków pasażerskich - dzisiaj cumują one przy hałdach węgla z dała od centrum.

    • 40 2

    • prawda... (1)

      cumowanie statków pasażerskich w tym miejscu gdzie cumują teraz to jakieś nieporozumienie... Już miejsce gdzie cumuje Stena jest dużo lepsze...

      • 8 0

      • Większość statków pasażerskich odwiedzających Gdynię nie ma szans na wejście, obrócenie, zacumowanie w basenie Prezydenta. O czym to pdo...... nie !

        • 0 0

    • sprawę uklepano z ministrem w 2003 roku

      a port był jego podwładnym. nie podskoczył....
      "W 2003 r., na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.: terenów Dalmoru, 44 ha na t.zw. „międzytorzu” i dalszych kilkudziesięciu w okolicach elektrociepłowni oraz od strony Oksywia."

      • 4 0

  • Wreszcie wiadomość o pozytywnym wydarzeniu w Gdyni

    • 20 6

  • Ostatnia dekada to dla ..... tylko łoterfront

    I tak to leci czas w pracy

    • 12 1

  • KOMISARIAT (4)

    A co z komisariatem Policji przy ul. Waszyngtona ? Zostanie w tym miejscu czy teren, na którym stoi przeznaczony jest do nowej zabudowy ?

    • 12 1

    • (2)

      Wyburzyć i zaorać, komu takie coś potrzebne? Przynajmniej spokój w mieście bedzie bez tych debili...

      • 3 11

      • KP (1)

        A jak potrzeba to pierwszy leciałbyś na Policję

        • 10 3

        • nie trolujcie tuta,j niemal co weekend bójka czy rozbój w samym centrum Gdyni i jakoś was nigdy nie ma, tacy jesteście pomocni

          • 0 1

    • psiarnia do Ciapkowa

      • 0 7

  • miasto ma już w gębie własny ogon

    miasto, które powstało dzięki portowi.
    teraz miasto najchętniej by wywaliło port by stawiać puste budynki

    miasto zjada swój ogon.
    historia się powtórzy, wszystko i nic ulegnie zmianie, zmieni się wszystko i nic, równowaga zostanie utrzymana

    • 26 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane