Znikają hale przy Trakcie św. Wojciecha

Atrakcyjnie położony teren przy Trakcie św. WojciechaMapka, tuż przed wjazdem na wiadukt Biskupia Górka, ma nowego właściciela, który już zaczął porządkować działkę i wyburzył część obiektów. Firma Metalzbyt nie chce na razie zdradzać, co tam powstanie. Nieoficjalnie: może to być market budowlany tej sieci.



Co powinno powstać przy Trakcie św. Wojciecha?

Zobacz wyniki (1700)
Osoby, które wjeżdżają do centrum Gdańska od strony Traktu św. Wojciecha, z pewnością zauważyły, że w ostatnich dniach zniknęło kilka budynków stojących na działce tuż przed stacją BP i wjazdem na wiadukt Biskupia Górka.

Nie ma po czym płakać: były to głównie niewielkie obiekty blaszane i murowane, stanowiące różnego rodzaju składy budowlane i magazyny.

Obecnie właścicielem tego terenu jest gdańska firma Metalzbyt, która działa na rynku od 1946 roku.

Pierwszy sklep tej marki miał powierzchnię niespełna 100 m kw. W 2019 roku otwarto nowy market budowlany, już o powierzchni ponad 1 tys. m kw. Znajduje się on niemal w centrum Gdańska, przy ul. WiesławaMapka, za Ołowianką.

Market budowlany firmy Metalzbyt przy ul. Wiesława w Gdańsku.
Market budowlany firmy Metalzbyt przy ul. Wiesława w Gdańsku. fot. Edyta Steć/Trojmiasto.pl

Kolejny market budowlany?



Teraz Metalzbyt, który posiada sześć oddziałów - od Wejherowa po Elbląg - planuje dalszy rozwój również w samym Gdańsku.

- Teren został kupiony w celach inwestycyjnych. Porządkujemy i wyburzamy część obiektów, na co mamy pozwolenie - mówi Szymon Krupnik, kierownik ds. rozwoju w Metalzbycie. - W tym momencie jest za wcześnie, by mówić, co tam powstanie. Na pewno nie będzie to hala produkcyjna czy zabudowa mieszkaniowa.
Nieoficjalnie mówi się, że może tam powstać kolejny market budowlany tej marki.

Deweloper też ma tam ziemię



Co ciekawe, użytkownikiem wieczystym sąsiednich dwóch działekMapka, patrząc w kierunku Oruni, jest Invest Komfort.

- Invest Komfort nie ma obecnie żadnych planów związanych z zagospodarowaniem tych działek - mówi Marta Szymczak, rzecznik firmy.

Miejscowy plan nieuchwalony od 11 lat



Warto dodać, że dla tego miejsca nie ma żadnego miejscowego planu, mimo że prace nad jego opracowaniem zaczęły się już w 2010 roku. Wynika to zapewne z tego, że obejmuje on bardzo duży obszar, w którym zawiera się również Czerwony Most, czyli "mityczny" już dzisiaj węzeł przesiadkowy.

Jeśli kiedykolwiek powstanie, to w myśl zapisów nowego studium zagospodarowania miasta z 2017 roku będzie jedynie zwykłym przystankiem kolejowym.

Czerwony Most miał być nowym centrum komunikacyjnym


Wizualizacja węzła przesiadkowego Czerwony Most.
Wizualizacja węzła przesiadkowego Czerwony Most. materiały prasowe
Tak pisaliśmy w 2010 roku. Rewolucyjna wizja dla Gdańska: centrum komunikacyjne miasta miałoby znaleźć się między Starym Przedmieściem a Orunią. Węzeł integracyjny "Czerwony Most" nie powstanie jednak wcześniej niż za kilkanaście lat.

Czytaj więcej:

Czerwony Most, czyli centrum Gdańska za 20 lat

Opinie wybrane


wszystkie opinie (112)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »