• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Postępy na budowie ul. Nowej Portowej w Gdańsku

Rafał Borowski
14 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Budowa ul. Nowej Portowej w Gdańsku. Stan na początek kwietnia.
  • Budowa ul. Nowej Portowej w Gdańsku. Stan na początek kwietnia.
  • Budowa ul. Nowej Portowej w Gdańsku. Stan na początek kwietnia.
  • Budowa ul. Nowej Portowej w Gdańsku. Stan na początek kwietnia.

Większość prac na budowie ul. Nowej Portowej na Stogach została już wykonana. Ulica o długości ok. 500 m będzie jednym z kluczowych elementów układu drogowego na terenie Pomorskiego Centrum Inwestycyjnego. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, warta 13,7 mln zł inwestycja powinna być gotowa do końca czerwca.



Czy śledzisz postępy w budowie dróg w twoim mieście?

Pomorskie Centrum Inwestycyjne to obszar o powierzchni ok. 55 ha, położony przy Trasie Sucharskiego, w pobliżu Portu Gdańsk oraz terminala kontenerowego DCT. Jak nietrudno się domyślić, to miejsce przeznaczone do rozwoju firm przede wszystkim z branży około-portowej.

PCI jest przeznaczone na działalność o charakterze produkcyjnym - zarówno przemysł ciężki, jak i przemysł lekki - oraz usługowym, w szczególności magazynowania. Co szczególnie ważne dla potencjalnych inwestorów, teren oferuje pełną infrastrukturę techniczną.

Budowana właśnie ul. Nowa Portowa, wraz z oddaną do użytku w ubiegłym roku ul. Andruszkiewicza, będzie częścią wewnętrznego układu drogowego PCI i tym samym ma ułatwić jego komercjalizację.

Oznaczenie Pomorskiego Centrum Inwestycyjnego na mapie Gdańska. Oznaczenie Pomorskiego Centrum Inwestycyjnego na mapie Gdańska.

Realizacja inwestycji rozpoczęła się na początku tego roku. Umowa na jej wykonanie została podpisana 13 stycznia ze spółką Strabag, która wygrała postępowanie przetargowe. Wartość kontraktu to ok. 13,7 mln zł. Prace wymagają dużej ostrożności, gdyż droga będzie przebiegać częściowo nad rurociągami naftowymi.

- Zakres zadania obejmuje budowę jezdni o długości ok. 500 metrów wraz z chodnikami. Wybudowane zostanie także oświetlenie, kanalizacja deszczowa, sieć wodociągowa. Bardzo ważnym elementem inwestycji będzie także zabezpieczenie rurociągów naftowych Grupy Lotos SA i PERN "Przyjaźń" SA - informuje Aneta Niezgoda, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje inwestycję.
Czytaj również: Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?

W ciągu ostatnich kilku miesięcy udało się już wykonać większość prac. Zakończyły się już m.in. prace nad wzmocnieniem gruntu i wykonaniem pali przemieszczeniowych. Wykonano także nasyp na drodze wewnętrznej od strony biurowca Koga. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, ul. Nowa Portowa powinna być gotowa do końca czerwca.

- Rozpoczęto również wykonywanie wykopów w obrębie rurociągów w celu ich zabezpieczenia. Trwa budowa nasypów pod chodnikami i drogą rowerową wzdłuż Nowej Portowej oraz podbudowy jezdni. Jednocześnie budowane są fundamenty pod słupy oświetleniowe i trwają prace przy budowie sieci wodociągowej. Włączono już jeden z nowych odcinków sieci wodociągów do istniejącej sieci - informuje Aneta Niezgoda, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje inwestycję.
  • Budowa ul. Nowej Portowej w Gdańsku. Stan na początek kwietnia.
  • Budowa ul. Nowej Portowej w Gdańsku. Stan na początek kwietnia.
  • Budowa ul. Nowej Portowej w Gdańsku. Stan na początek kwietnia.
  • Budowa ul. Nowej Portowej w Gdańsku. Stan na początek kwietnia.

Miejsca

Opinie (66) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Budowa pięknie idzie do przodu, brawo!

    Tylko ta nazwa winna bardziej dostojnie brzmieć, bo skoro jest już aleja Adamowicza to dlaczego nie nazwać tej tu budowanej Aleja Nowa Adamowicza lub w uznaniu za zasługi dla miasta nazwać aleją Aleksandry Dulkiewicz?
    Czy mieszkańcy nie woleli by uhonorować Pani prezydent?

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Super (5)

    Jeszcze bardzo czekamy na tramwaj wzdłuż Drogi Zielonej i Obrońców Wybrzerza
    Oraz połączenie pętli na Rzeczypospolitej z pętla na Strzyza.
    Dzięki tym inwestycjom podróżowania tramwajem będzie przyjemne a ewentualne awarie będzie można łatwo ominąć

    • 53 9

    • Nigdy glupcze

      • 0 0

    • Tramwaj na Obrońców? (1)

      Bez sensu
      Powinien iść na Rzeczpospolitej. Mógłby iść dalej, pod/nad torami, do linii tramwajowej obok Żaka. Niestety, deweloper był ważniejszy.

      • 0 4

      • Rzeczypospolitej

        Tramwaje już jeżdżą al. Rzeczypospolitej. Od 40 lat...

        • 0 0

    • Łączenie pętli przy Rzeczpospolitej i Strzyży to błąd (1)

      Tramwaj powinien iść wzdłuż Kołobrzeskiej.

      Tramwaje należy budować tam, gdzie są potrzebne. nie tam gdzie jest dużo miejsca.

      Wzdłuż drogi Zielonej (której nie ma i mam nadzieję, że w takim kształcie, jak istniejące fragmenty nie powstanie) tramwaj nie ma sensu. Znowu - jest tam miejsce, a nie potrzeba.

      • 8 3

      • Grzelak każe budować tramwaje przez pola i łąki

        Tak lepiej i łatwiej a deweloperowi wygodniej postawić 5 bloków w polu niż na bardziej skomplikowanym terenie

        • 2 4

  • szurek z developerami (2)

    zniszczył Gdynie

    • 12 6

    • Centrum Gdyni zostało zniszczone przez zablokowanie przekształceń ulicy Świętojańskiej (1)

      w ulicę przyjazną pieszym, rowerzystom i trolejbusom. Budowa Centrum Handlowego Wzgórze z darmowymi parkingami zabiło tradycyjny handel, brak zakwestionowania dotychczasowej roli samochodów w życiu miasta powoduje tzw. dryf strategiczny: ulica Starowiejska mająca także znaczący potencjał stania się atrakcyjną przestrzenią miejską przyjazną dla ludzi (pieszych i rowerzystów) także pada stopniowo ofiarą braku zdecydowanego postawienia na poprawę komfortu i bezpieczeństwa ruchu ludzi (nie pojazdów). Teraz zarząd miasta zaczyna wreszcie mówić o bardziej radykalnych działaniach, ale nadal boi się otwarcie przyznać do błędów popełnianych przez kilkanaście poprzednich lat, gdy obawiano się podważyć dominację lobby samochodowego i drogowego. Gdynia ma wielki potencjał, ale jakość refleksji strategicznej nie jest wystarczająca. Za wcześnie wycina się pomysły odważne, niekiedy szalone, ale zawsze warte spokojnego rozważenia, takie jak np. zwodzona kładka pieszo rowerowa łącząca Oksywie z placem Gombrowicza i dalej do placu Kaszubskiego komfortowa arteria ruchu pieszych i rowerzystów.

      • 5 1

      • A jeszcze przy Dworcu PKP w miejscu poczty

        Walną kolejną galerię handlową (tak, są takie plany), to już w ogóle Starowiejska siądzie...

        • 1 0

  • Szczurek do dymisji (12)

    A w Gdyni dalej nic. Dziura w moście

    • 42 5

    • (7)

      Będę powtarzałdo znudzenia: 1) sami tak wybieracie od lat, 2) jsteście najbardziej zadowolonymi mieszkańcami miasta w PL...
      Czy to są sygnały do jakichkolwiek zmian?

      • 17 0

      • To sprawa pokoleniowa, nie do przebrnięcia... (3)

        Gdynia starzeje się. Staruszkowi ze Śródmieścia, Orłowa czy Redłowa za nic nie wyjaśnisz, że "miasto z morza" stoi, a właściwie umiera. To są ludzie, którzy pamiętają Gdynię z lat 60. i 70. i dzisiejszy wygląd miasta przyprawia ich o zawrót głowy. Mojemu 82-letniemu ojcu za nic nie wytłumaczysz, na czym polega gdyńska degrengolada. Widzi tylko powstające budynki na Armii Krajowej, na Portowej i jak mantrę powtarza: "ale za Szczurka to Gdynia się rozwija". Ludzie tego pokolenia nie poszukują pracy (której w Gdyni ubywa), nie stoją w korkach, po 11.00 przejadą się za darmo autobusem - dlaczego nie mieliby więc głosować na Szczurka? Niestety. Przeszacowane ceny gdyńskich gruntów, "wypuszczenie" młodych ludzi do tańszych mieszkań w Rumi, Redzie daje efekty...

        • 10 0

        • Dobrze ująłeś mentalność trójmiejskiego wyborcy (2)

          W Gdańsku to całe wudegie też opiera się głównie na dziadkach i babciach. Młodych wygnali do Banina, stare dziady głosują na Dulkiewicz i towarzystwo

          • 3 3

          • Gdańsk to jednak inna skala... (1)

            Mimo wszystko to miasto wojewódzkie, blisko dwukrotnie większe niż Gdynia i przede wszystkim ma napływ nowych mieszkańców. Ponad wszystko jednak, Gdańsk ma naprawdę się czym pochwalić. To miasto żyje, rozwija się. Nie odbywa się to idealnie, ale jako mieszkaniec Gdyni, oblewam się rumieńcem wstydu za każdym razem, kiedy wpadam do Gdańska.

            • 8 0

            • Poza tym Gdańsk ma w swoich granicach administracyjnych

              takie dzielnice jak Maćkowy, Szadółki, Kokoszki, gdzie mieszkania tańsze, sporo osób tam kupuje i dzięki temu formalnie nadal mieszka w Gdańsku i tu głosuje. Gdyni nie ma takich dzielnic, bo jak chcesz kupić taniej, to już zostaje tylko Kosakowo, Rumia - a to już są gminy i miasta ościenne - więc nawet jakby chcieli to nie wybiorą kontrkandydata dla Szczurka.

              • 3 1

      • To tak dla wyjaśnienia... (2)

        Mieszkam w Gdyni i nie mam pojęcia skąd u większości mieszkańców bierze się to zadowolenie. Czemu głosują na arogancką ekipę, która z niewiadomych przyczyn nie chce wsiąść się za realizację przez lata wyczekiwanych inwestycji, nawet tych drobnych jak rondo czy prawoskręt o tunelu już nie wspomnę.
        Jestem tu i czekam aż znajdzie się ktoś z wizją i otworzy oczy zadowolonym.

        • 13 0

        • oczywiście "wziąść" (1)

          przepraszam

          • 2 0

          • Sprawa jest prosta.

            Mieszkańcom nikt nie płaci za marudzenie na władzę przy każdej możliwej okazji :)

            • 0 1

    • Dać mu "dymę", jak mówił Nikodem Dyzma na dymisję

      • 0 0

    • Uśmiechnij się , jesteś w Gdyni :)

      • 4 1

    • A kto go wam wybiera od 20 lat?

      • 12 0

    • Łucyk

      Łucji będzie jego następcą.

      • 2 0

  • (2)

    Może w końcu coś się zmieni,. Ponieważ większość wielkich koncernów inwestuje w środkowej i Południowej części kraju.

    • 6 1

    • Celne spostrzeżenie (1)

      Spieszę więc z wyjaśnieniem, południe kraju posiada autostradowe połączenie wschód-zachód od Odry do Bugu przebiegając obok najważniejszych miast południa - Wrocławia, konurbacji górnośląskiej i Krakowa (A4). W centrum A2 biegnie od Odry do Mińska Mazowieckiego (z luką w postaci południowej obwodnicy Warszawy która zostanie oddana do użytku w 2021) znowu okalając kluczowe miasta Poznań, Łódź i Warszawę. S6 kończy się na skrzyżowaniu z ulicą Morską w Gdyni, fatalnie poprowadzona i wiecznie zatkana dwujezdniowa szóstka kończy się za Gościcinem do najbliższego wjazdu na drogę ekspresową w Koszalinie jest 150 km a do najbliższego dużego miasta 320 km przez pola, łąki i lasy. Bez dokończenia S6, budowy drogi czerwonej i ekspresowego obejścia Rumi, Redy i Wejherowa nie będzie inwestycji przemysłowych dużych koncernów na Pomorzu. Dla przemysłu łatwość transportu jest kluczowa.

      • 6 1

      • Niech inwestują w Gdańsku.

        Tutejsze tramwaje prawie się nie psują.

        • 1 0

  • Pandemie będą nawracać. (2)

    Upychanie ludzi w miastach na siłę skończy się. Biuro z windą, mające przerwę w pracy co kilkanaście miesięcy nikogo nie zainteresuje. Dymanie na 17 piętro dominanty też jest kiepskim pomysłem (patogen "z kichnięcia" utrzymuje się kilka godzin). W dodatku z rowerem pod pachą.

    • 2 3

    • wyprowadź się więc za miasto (1)

      a najlepiej na Podkarpacie

      • 2 1

      • Ja nie mieszkam w dominancie.

        Więc nie dla mnie ta rada. Ale gdybym... Posłuchałbym światłej rady, wynikającej z mądrości, a nie z leku o utracone profity i kasę umoczoną w bańce nieruchomości.

        • 0 1

  • W Gdyni planują tutaj be Gdańsku realizują (1)

    • 44 8

    • Gdyni wystarczą dyplomy uznania

      od nikomu bliżej nieznanych instytucji i zaszczytne miejsca w rankingach czegoś tam... To miasto od Rumi czy Redy różni się już tylko tym, że jest położone bezpośrednio nad morzem.

      • 2 1

  • Człowiek wstydzi się, że mieszka w Gdyni...

    • 4 1

  • Matematyka (3)

    Ktoś mi powie jak to jest, że na grafice bliżej jest do Lotniska niż do obwodnicy która jest przed lotniskiem?

    • 18 6

    • Bo samolot leci w lini prostej, a samochodem trzeba kluczyć uliczkami hi,hi :-))

      • 2 1

    • Oprócz arytmetyki, trochę logiki

      Drogowy transport towarów odbywa się na innych zasadach w stosunku do wożenia się na lotnisko.

      • 3 1

    • Do lotniska przez miasto (osobówką na ten przykład), na obwodnicę obwodnicą południową (ciężarowym)

      • 5 1

  • Chciałbym,, (3)

    Aby w takim tempie przebiegał remont torowiska i ulic właśnie na Stogach, ten remont to inwestycyjny wstyd Gdańska, chociaż to za delikatne określenie,,,,

    • 52 13

    • To nieprawda ! Wszystko dla Gdańska !

      Mamy ECS i święto demokracji i co nam zrobicie?

      • 1 2

    • Trzeba zrozumieć podstawową sprawę, Stogi nie obchodzą władz gdańsich. Wystarczy się przejść do rady dzielnicy, tam są ludzie od p. Prezydent, którzy nawet nie wiedzą jakie są ulice na dzielnicy którą reprezentują, a priorytetem jest walka z rządem

      • 4 7

    • To ty jestes wstydem dla Gdanska trolu

      • 8 17

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane