- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (79 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (496 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (263 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (230 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (124 opinie)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (137 opinii)
Postępy na budowie ul. Nowej Portowej w Gdańsku
Większość prac na budowie ul. Nowej Portowej na Stogach została już wykonana. Ulica o długości ok. 500 m będzie jednym z kluczowych elementów układu drogowego na terenie Pomorskiego Centrum Inwestycyjnego. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, warta 13,7 mln zł inwestycja powinna być gotowa do końca czerwca.
PCI jest przeznaczone na działalność o charakterze produkcyjnym - zarówno przemysł ciężki, jak i przemysł lekki - oraz usługowym, w szczególności magazynowania. Co szczególnie ważne dla potencjalnych inwestorów, teren oferuje pełną infrastrukturę techniczną.
Budowana właśnie ul. Nowa Portowa, wraz z oddaną do użytku w ubiegłym roku ul. Andruszkiewicza, będzie częścią wewnętrznego układu drogowego PCI i tym samym ma ułatwić jego komercjalizację.
Realizacja inwestycji rozpoczęła się na początku tego roku. Umowa na jej wykonanie została podpisana 13 stycznia ze spółką Strabag, która wygrała postępowanie przetargowe. Wartość kontraktu to ok. 13,7 mln zł. Prace wymagają dużej ostrożności, gdyż droga będzie przebiegać częściowo nad rurociągami naftowymi.
- Zakres zadania obejmuje budowę jezdni o długości ok. 500 metrów wraz z chodnikami. Wybudowane zostanie także oświetlenie, kanalizacja deszczowa, sieć wodociągowa. Bardzo ważnym elementem inwestycji będzie także zabezpieczenie rurociągów naftowych Grupy Lotos SA i PERN "Przyjaźń" SA - informuje Aneta Niezgoda, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje inwestycję.
Czytaj również: Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?
W ciągu ostatnich kilku miesięcy udało się już wykonać większość prac. Zakończyły się już m.in. prace nad wzmocnieniem gruntu i wykonaniem pali przemieszczeniowych. Wykonano także nasyp na drodze wewnętrznej od strony biurowca Koga. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, ul. Nowa Portowa powinna być gotowa do końca czerwca.
- Rozpoczęto również wykonywanie wykopów w obrębie rurociągów w celu ich zabezpieczenia. Trwa budowa nasypów pod chodnikami i drogą rowerową wzdłuż Nowej Portowej oraz podbudowy jezdni. Jednocześnie budowane są fundamenty pod słupy oświetleniowe i trwają prace przy budowie sieci wodociągowej. Włączono już jeden z nowych odcinków sieci wodociągów do istniejącej sieci - informuje Aneta Niezgoda, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje inwestycję.
Miejsca
Opinie (66) 2 zablokowane
-
2020-04-14 08:21
Niech będzie coś dla Polski
Ok chyba przejadę się tym odcinkiem i jak pofałduję skórę to aż miło będzie, może jeszcze na koniec napompuje budyniu ! A co, kto bogatemu .. ;)
- 0 11
-
2020-04-14 08:37
PERN "Przyjaźń" ?? Czy pern s.a.
- 2 0
-
2020-04-14 08:47
w Gdyni miasto tak powinno traktować Polifarb (1)
zbudować drogi oraz ifrastrukturę dla przedsiębiorców tej strefy przemysłowej płacących podatki
- 8 1
-
2020-04-14 12:26
Nowe drogi w Gdyni...
To jest dobry tytuł na jakiegoś mema...
- 6 0
-
2020-04-14 08:52
Brawo pozdrowienia ze Stogow ..... N
- 9 1
-
2020-04-14 09:16
nie dziwie się, że biznes ucieka z Gdyni. co szczurek proponuje firmom? Hutniczą????
kiedy odbudowa mostku na Wiśniewskiego?
- 19 2
-
2020-04-14 09:36
szurek z developerami (2)
zniszczył Gdynie
- 12 6
-
2020-04-14 09:53
Centrum Gdyni zostało zniszczone przez zablokowanie przekształceń ulicy Świętojańskiej (1)
w ulicę przyjazną pieszym, rowerzystom i trolejbusom. Budowa Centrum Handlowego Wzgórze z darmowymi parkingami zabiło tradycyjny handel, brak zakwestionowania dotychczasowej roli samochodów w życiu miasta powoduje tzw. dryf strategiczny: ulica Starowiejska mająca także znaczący potencjał stania się atrakcyjną przestrzenią miejską przyjazną dla ludzi (pieszych i rowerzystów) także pada stopniowo ofiarą braku zdecydowanego postawienia na poprawę komfortu i bezpieczeństwa ruchu ludzi (nie pojazdów). Teraz zarząd miasta zaczyna wreszcie mówić o bardziej radykalnych działaniach, ale nadal boi się otwarcie przyznać do błędów popełnianych przez kilkanaście poprzednich lat, gdy obawiano się podważyć dominację lobby samochodowego i drogowego. Gdynia ma wielki potencjał, ale jakość refleksji strategicznej nie jest wystarczająca. Za wcześnie wycina się pomysły odważne, niekiedy szalone, ale zawsze warte spokojnego rozważenia, takie jak np. zwodzona kładka pieszo rowerowa łącząca Oksywie z placem Gombrowicza i dalej do placu Kaszubskiego komfortowa arteria ruchu pieszych i rowerzystów.
- 5 1
-
2020-04-14 19:55
A jeszcze przy Dworcu PKP w miejscu poczty
Walną kolejną galerię handlową (tak, są takie plany), to już w ogóle Starowiejska siądzie...
- 1 0
-
2020-04-14 09:39
Skrzyżowanie
To skrzyżowanie z 1, 3,4, 8 zdjęcia oj tam będzie się działo. Chyba że będą światła ale nic na to nie wskazuje.
- 1 5
-
2020-04-14 09:42
Czyżby urząd zamówił cykl artykułów w tej sprawie? (2)
To już drugi na stronie.
- 3 9
-
2020-04-14 10:10
trzeba przykryć sprawę "samozapłonu" Gedani
- 3 3
-
2020-04-14 11:04
Źle policzyłem.
Razem z remontem schodów to trzeci.
- 1 3
-
2020-04-14 10:23
Szkoda, że nie wrzuciliście mapki z dokładnym przebiegiem drogi.
- 15 0
-
2020-04-14 10:49
Tylko po co to
Zaraz będą miliony bezrobotnych sami emeryci mundurowi kraju nie utzymaja
- 4 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.