• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Postępy na budowie ul. Nowej Portowej w Gdańsku

Rafał Borowski
14 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Budowa ul. Nowej Portowej w Gdańsku. Stan na początek kwietnia.
  • Budowa ul. Nowej Portowej w Gdańsku. Stan na początek kwietnia.
  • Budowa ul. Nowej Portowej w Gdańsku. Stan na początek kwietnia.
  • Budowa ul. Nowej Portowej w Gdańsku. Stan na początek kwietnia.

Większość prac na budowie ul. Nowej Portowej na Stogach została już wykonana. Ulica o długości ok. 500 m będzie jednym z kluczowych elementów układu drogowego na terenie Pomorskiego Centrum Inwestycyjnego. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, warta 13,7 mln zł inwestycja powinna być gotowa do końca czerwca.



Czy śledzisz postępy w budowie dróg w twoim mieście?

Pomorskie Centrum Inwestycyjne to obszar o powierzchni ok. 55 ha, położony przy Trasie Sucharskiego, w pobliżu Portu Gdańsk oraz terminala kontenerowego DCT. Jak nietrudno się domyślić, to miejsce przeznaczone do rozwoju firm przede wszystkim z branży około-portowej.

PCI jest przeznaczone na działalność o charakterze produkcyjnym - zarówno przemysł ciężki, jak i przemysł lekki - oraz usługowym, w szczególności magazynowania. Co szczególnie ważne dla potencjalnych inwestorów, teren oferuje pełną infrastrukturę techniczną.

Budowana właśnie ul. Nowa Portowa, wraz z oddaną do użytku w ubiegłym roku ul. Andruszkiewicza, będzie częścią wewnętrznego układu drogowego PCI i tym samym ma ułatwić jego komercjalizację.

Oznaczenie Pomorskiego Centrum Inwestycyjnego na mapie Gdańska. Oznaczenie Pomorskiego Centrum Inwestycyjnego na mapie Gdańska.

Realizacja inwestycji rozpoczęła się na początku tego roku. Umowa na jej wykonanie została podpisana 13 stycznia ze spółką Strabag, która wygrała postępowanie przetargowe. Wartość kontraktu to ok. 13,7 mln zł. Prace wymagają dużej ostrożności, gdyż droga będzie przebiegać częściowo nad rurociągami naftowymi.

- Zakres zadania obejmuje budowę jezdni o długości ok. 500 metrów wraz z chodnikami. Wybudowane zostanie także oświetlenie, kanalizacja deszczowa, sieć wodociągowa. Bardzo ważnym elementem inwestycji będzie także zabezpieczenie rurociągów naftowych Grupy Lotos SA i PERN "Przyjaźń" SA - informuje Aneta Niezgoda, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje inwestycję.
Czytaj również: Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?

W ciągu ostatnich kilku miesięcy udało się już wykonać większość prac. Zakończyły się już m.in. prace nad wzmocnieniem gruntu i wykonaniem pali przemieszczeniowych. Wykonano także nasyp na drodze wewnętrznej od strony biurowca Koga. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, ul. Nowa Portowa powinna być gotowa do końca czerwca.

- Rozpoczęto również wykonywanie wykopów w obrębie rurociągów w celu ich zabezpieczenia. Trwa budowa nasypów pod chodnikami i drogą rowerową wzdłuż Nowej Portowej oraz podbudowy jezdni. Jednocześnie budowane są fundamenty pod słupy oświetleniowe i trwają prace przy budowie sieci wodociągowej. Włączono już jeden z nowych odcinków sieci wodociągów do istniejącej sieci - informuje Aneta Niezgoda, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje inwestycję.
  • Budowa ul. Nowej Portowej w Gdańsku. Stan na początek kwietnia.
  • Budowa ul. Nowej Portowej w Gdańsku. Stan na początek kwietnia.
  • Budowa ul. Nowej Portowej w Gdańsku. Stan na początek kwietnia.
  • Budowa ul. Nowej Portowej w Gdańsku. Stan na początek kwietnia.

Miejsca

Opinie (66) 2 zablokowane

  • (2)

    Może w końcu coś się zmieni,. Ponieważ większość wielkich koncernów inwestuje w środkowej i Południowej części kraju.

    • 6 1

    • Celne spostrzeżenie (1)

      Spieszę więc z wyjaśnieniem, południe kraju posiada autostradowe połączenie wschód-zachód od Odry do Bugu przebiegając obok najważniejszych miast południa - Wrocławia, konurbacji górnośląskiej i Krakowa (A4). W centrum A2 biegnie od Odry do Mińska Mazowieckiego (z luką w postaci południowej obwodnicy Warszawy która zostanie oddana do użytku w 2021) znowu okalając kluczowe miasta Poznań, Łódź i Warszawę. S6 kończy się na skrzyżowaniu z ulicą Morską w Gdyni, fatalnie poprowadzona i wiecznie zatkana dwujezdniowa szóstka kończy się za Gościcinem do najbliższego wjazdu na drogę ekspresową w Koszalinie jest 150 km a do najbliższego dużego miasta 320 km przez pola, łąki i lasy. Bez dokończenia S6, budowy drogi czerwonej i ekspresowego obejścia Rumi, Redy i Wejherowa nie będzie inwestycji przemysłowych dużych koncernów na Pomorzu. Dla przemysłu łatwość transportu jest kluczowa.

      • 6 1

      • Niech inwestują w Gdańsku.

        Tutejsze tramwaje prawie się nie psują.

        • 1 0

  • Pandemie będą nawracać. (2)

    Upychanie ludzi w miastach na siłę skończy się. Biuro z windą, mające przerwę w pracy co kilkanaście miesięcy nikogo nie zainteresuje. Dymanie na 17 piętro dominanty też jest kiepskim pomysłem (patogen "z kichnięcia" utrzymuje się kilka godzin). W dodatku z rowerem pod pachą.

    • 2 3

    • wyprowadź się więc za miasto (1)

      a najlepiej na Podkarpacie

      • 2 1

      • Ja nie mieszkam w dominancie.

        Więc nie dla mnie ta rada. Ale gdybym... Posłuchałbym światłej rady, wynikającej z mądrości, a nie z leku o utracone profity i kasę umoczoną w bańce nieruchomości.

        • 0 1

  • Człowiek wstydzi się, że mieszka w Gdyni...

    • 4 1

  • Budowa pięknie idzie do przodu, brawo!

    Tylko ta nazwa winna bardziej dostojnie brzmieć, bo skoro jest już aleja Adamowicza to dlaczego nie nazwać tej tu budowanej Aleja Nowa Adamowicza lub w uznaniu za zasługi dla miasta nazwać aleją Aleksandry Dulkiewicz?
    Czy mieszkańcy nie woleli by uhonorować Pani prezydent?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane