Fakty i opinie

Pierwsze wiadukty na Trasie Kaszubskiej

Postępy prac na budowie Trasy Kaszubskiej w Wielkim Kacku

Na przełomie grudnia i stycznia ruch z Obwodnicy Trójmiasta nad ul. ChwaszczyńskąMapka zostanie przekierowany na powstające w ramach Trasy Kaszubskiej dwa nowe wiadukty. Z użytkowania wyłączony zostanie 3-kilometrowy odcinek obwodnicy. Istniejący wiadukt będzie zburzony, ale powstanie nowy, dzięki którego obwodnicą kierowcy pojadą nowym węzłem trzema pasami ruchu.



Czy Trasa Kaszubska ułatwi ci przejazd?

tak, zdecydowanie 61%
tak, ale nieznacznie 9%
ciężko w tej chwili to stwierdzić 15%
nie, nic dla mnie nie zmieni 15%
zakończona Łącznie głosów: 2486
Rozpoczęte pod koniec zeszłego roku prace przy budowie Trasy Kaszubskiej postępują, a krajobraz węzła w okolicach ul. Chwaszczyńskiej zmienia się praktycznie z dnia na dzień. Przypomnijmy, że w Wielkim Kacku powstanie węzeł zespolony, podobny do znajdującego się na obwodnicy w Karczemkach.

Nowe wiadukty, przebudowa obwodnicy



Jego jedna część znajdzie się nad ul. ChwaszczyńskąMapka, natomiast druga mniejsza na przecięciu z ul. Nowowiczlińską, nad którą obecnie kierowcy jadą obwodnicą po wiadukcie. Po zakończeniu prac w ramach węzła Gdynia-Dąbrowa, ulica NowowiliczńskaMapka będzie połączona z ekspresówką wjazdami i zjazdami, co powinno odciążyć ruch w okolicy.

Do końca roku mają powstać równolegle położone do obwodnicy dwa nowe wiadukty, dzięki którym możliwe będzie przeniesienie ruchu z ekspresówki. Stary wiadukt obwodnicy, po którym obecnie jeżdżą kierowcy, zostanie po zmianie organizacji ruchu wyburzony, a w jego miejsce powstanie nowy - umożliwiający docelowo jazdę po trzech pasach w każdym kierunku.

Przedstawiciele firmy Polaqua prowadzącej prace na odcinku Gdynia-Szemud zapowiadają, że planowane na przełom roku zmiany w organizacji ruchu nie powinny spowodować poważniejszych od dotychczasowych utrudnień dla kierowców.

Pod koniec roku kierowcy w Wielkim Kacku będą mogli przejechać po dwóch powstających wiaduktach.
Pod koniec roku kierowcy w Wielkim Kacku będą mogli przejechać po dwóch powstających wiaduktach. fot. Trojmiasto.pl

Według symulacji nie będzie korków



- Mamy symulacje, dzięki Politechnice Gdańskiej, mówiące o tym, że utrudnień nie będzie. Radzimy kierowcom, by śledzili komunikaty o zmianach, które niebawem nastąpią. Będą pojawiały się odpowiednio wcześnie, by wszyscy zdążyli się z nimi zapoznać - mówi Arkadiusz Daniluk, zastępca dyrektora kontraktu z firmy Polaqua.
W okolicy Wielkiego Kacka do wykonania - oprócz wiaduktów - pozostaje także nowa ul. Chwaszczyńska o długości 5 kilometrów. Będzie drogą z trzema pasami w każdym kierunku. Gdy ruch zostanie przeniesiony na nowe wiadukty, budowlańcy rozpoczną też odtwarzanie wiaduktu z obwodnicą, która na długości 3 kilometrów zostanie rozbudowana do trzech pasów.

1/3 prac wykonana



Do tej pory zrealizowano ok. 30 proc. zaplanowanych prac. Mają zakończyć się do listopada przyszłego roku. Główną przeszkodą jest fakt, że inwestycja jest prowadzona w ruchu miejskim przy Obwodnicy Trójmiasta, po której jeździ średnio 85 tys. pojazdów na dobę.

- Specyfiką robót w Wielkim Kacku jest to, że prowadzimy je w mieście. Problemami jest istniejące uzbrojenie. Posiadamy mapy, ale były robione w latach 70., więc nie do końca odzwierciedlają to, co znajdujemy pod ziemią. Na dziś termin zakończenia prac nie jest jednak zagrożony - zaznacza Arkadiusz Daniluk.
Drugim duży węzłem zespolonym na odcinku Gdynia-Szemud będzie Węzeł Chwaszczyno. Po zakończeniu budowy wszystkich etapów Trasy Kaszubskiej przejazd z Gdyni do Bożego Pola ma zająć niecałe 30 minut.

Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielki Kack,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

Opinie (246) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Czy faktycznie trzeba burzyć istniejący wiadukt? (26)

    Jego stan jest zły?

    • 25 154

    • No i mamy prawdziwego znawce (1)

      Dzieki Tobie mozemy zaoszczedzic kilkanascie milionow zlotych.
      Tylko powiedz nam jak tam chcesz zmiescic 3 pas?

      • 82 5

      • w prosty sposób - rezygnując z fikcji "drogi ekspresowej", wymagającej pasa awaryjnego.

        Ograniczenie prędkości do 70km/h i po trzy pasy w każdą stronę o szerokości 3m - tak jak mieszczą się na Władysława IV o tej samej szerokości.

        Bez problemu cała obwodnica mogłaby mieć w ten sposób 3 takie pasy, bo jezdnia ma 10m, a na mostach 9m.

        • 1 13

    • (6)

      Jest za wąski.

      • 45 1

      • Jedna, normalna odpowiedź.

        • 17 1

      • ale kolega widocznie lubi pchać na siłę

        • 4 1

      • To nie można do niego dobudować kawałka by był szerszy? (2)

        • 1 25

        • Sztukować to można szklarenkę na ROD...

          • 18 1

        • nie, bo droga pod spodem też ma inne parametry

          • 10 0

      • Jezdnia ma 9m - na Władysława IV mieszczą się na 9m trzy pasy po 3m.

        Tyle że oczywiście trzeba skończyć z fikcją drogi ekspresowej, wprowadzić ograniczenie pewnie do 70-80km/h, ale można by jechać całą długością obwodowej trzema pasami.

        • 1 7

    • Gdyby nie rząd PIS to ta trasa nigdy by nie powstała (6)

      • 29 88

      • Rząd PO zapoczątkował tę inwestycję. (3)

        • 45 18

        • W myślach jak to w państwie teoretycznym (2)

          • 8 24

          • Rząd PIS właśnie obciął tą inwestycję, bo do celowo miałbyć większy zakres.

            • 30 8

          • A co? Za swoje budują, że tak ich wielbisz?

            • 6 1

      • NIGDY! To wogóle był ich pomysł

        • 0 2

      • Chwała nadministrowi Jarosławowi!

        • 8 4

    • (5)

      nowy ma być szerszy o jeden pas w każdym kierunku, dokleić się nie da

      • 15 1

      • a za 10 lat będą burzyć (4)

        i budować nowy "bo się 4 pas nie mieści"

        • 6 19

        • wyjaśnienie (3)

          Zburzenei starego wiaduktu jest konieczne, gdyż cały węzeł Wielki Kack jest przebudowywany. Dotychczas był to węzeł drogi ekspresowej z drogą krajową nr 20. W wyniku przebudowy powstanei węzeł odgałęziający z drogi kespresowej inną drogę ekspresową. Zmieniony zostanei typ węzła z niecałej koniczynki na hybrydę pół koniczyny pół turbiny ( kierunki wyprowadzające nową s 6 i ją wprowadzające do obwodnicy będzie miała łącznice turbinowe, które nie powodują zjawiska przeplatania się ruchu na węźle ) Do tego potrzebne są kolejne wiadukty ( przy koniczynce wystarczył jeden wiadukt nad lub pod drogą z która się krzyżuje) . Poza tym nowy węzeł Wielki Kack będzie węzełm zespolonym z odgałęzieniem drogi s 6 , Wielkopolską i drogą na Dąbrowę. . Dodatkowo w miejscu węzła jezdnie obwodnicy będą miały po trzy pasy ruchu . Węzeł zespolony polega na tym, że najpierw następuje seapracja ruchu który kontynuuje jazdę daną drogą i ruchu który chce zjechać na węźle . Ruch ten kierowany jest na pasy zbierająco-rozprowadzające równoległe do dotychczasowych jezdni. Z tych pasów odgałęziają się łącznie na poszczególne drogi , najpierw na s 6 , potem na zjazd na Dąbrowę . Potem zaś już za węzłem pas zbierająco-rozprowadzający łączy się ponownie z dotychczasową drogą. Takie rozwiązanie jest konieczne z uwagi na rozładowanie korków na Wiekopolskiej samochodów, które jadą na Dąbrowę. Po przebudowie będą mogły na Dąbrowę zjechać bezpośrednio z obwodnicy. Nadto odcinek s 6 od węzła Wielki Kack do węzła Chwaszczyno będzie od razu miał po trzy pasy ruchu z uwagi na natężenie ruchu i mieszanie się na tym odcinku ruchu dalekobieżnego i podmiejskiego . Dopiero do węzła Chwaszczyno, gdzie będzie kolejne rozgałęzienie s 6 w kierunku na Lębork i s 7 ( obwodnicy metroplitalnej trójmiasta) s 6 będzie miała po dwa pasy ruchu .

          • 52 0

          • dzięki

            Mądrego miło poczytać.

            • 16 0

          • (1)

            Jak wygląda podziemny wiadukt?

            "przy koniczynce wystarczył jeden wiadukt nad lub pod drogą z która się krzyżuje"

            • 0 8

            • za parę miesięcy będziesz miał okazję zobaczyć. hi, hi ,hi

              • 0 0

    • Nie

      Lepiej zostawić i za 5 lat robić znów remont. Lol

      • 2 1

    • jest zbyt wąski

      jest zbyt wąski

      • 3 1

    • przeczytaełs tekst? (1)

      a czy chociaż zrozumiałeś przeczytany tekst? Tam jest odpowiedź dlaczego będzie zburzony....masakra 21 wiek i rozumienie tekstu na poziomie przedszkolaka...

      • 0 0

      • przecież to gimbus

        • 0 0

  • (10)

    Pięknie,jeszcze jakby obwodnicy dodali po 2 dodatkowe pasy ruchu to może te korki by się zmniejszyły?

    • 98 49

    • Albo po 5 albo po 10

      • 23 2

    • to ludzie kupią więcej aut (3)

      walka z góry przegrana

      • 27 8

      • (2)

        I tak kupia!!!!! Sprzedaj swoje bedzie mniej aut, wogule umiesz prowadzic czy tylko udajesz?

        • 10 16

        • Większość kierowców udaje że umie

          • 11 2

        • urodzony za kierownicą się odezwał...

          • 3 0

    • Nie lepiej jeszcze pozabierać trochę pasów tak, jak np. we Wrzeszczu.... Eko jest w modzie i pewnie się opłaca tym, co to budują a ludzie wierzą w modę hehe później znowu trzeba bd burzyć i zmieniać bo moda się zmieni hehehehhe

      • 2 10

    • twoja (1)

      wypowiedź jest nie na temat . Artykuł mówi o budowie trasy kaszubskiej, nie zaś o obwodnicy trójmiasta

      • 5 0

      • to tylko od pisowcow zalezy czy dadza zielone swiatlo dla poszerzenia obwodnicy, ale jak wiemy pis nie zrobi nic by poprawilo sie zycie pomorzan

        • 3 2

    • Nie, korki byłyby takie same lub większe. Problemem obwodnicy nie jest ilość pasów, a węzły, które należy przebudować i pociągnąć "w boki".

      • 3 0

    • Korki

      To byłyby większe przy zjazdach...

      • 2 0

  • Niesamowite tempo (4)

    Brawo!

    • 155 1

    • Porządnie robią (3)

      Szkoda tylko, że zyski idą do Hiszpanii bo spółka nie jest polską własnością

      • 5 4

      • Bez komentarza... (2)

        • 3 2

        • A co nie wiesz? To wejdź na stronę firmy i poczytaj (1)

          Biedronka też nie jest polska jeśli nie wiesz. Nazwa to nie wszystko.

          • 4 0

          • zaloz firme i zgarniaj zyski

            • 1 0

  • Jak Gdynia przygotowuje się do przyjęcia ruchu z tej trasy? (8)

    Większa część aut wpadnie na dziurawe zakorkowane gdyńskie drogi?

    • 124 33

    • Farba i jeszcze raz farba (1)

      We wszystkie dziury zostanie wlana farba, ale uwaga, tym razem nie biała, a czarna, w kolorze asfaltu. Będzie i estetycznie, i tanio.

      • 30 7

      • chyba jakas farba wylala ci sie na lepetyne?

        • 3 4

    • (1)

      Aut będzie tyle samo, ale nie będą się telepać w wioskach pod oknami tylko przelecą dwupasmówką.

      • 14 3

      • Tylko że zamiast stać w korku na rondzie w Chwaszczynie i dojeżdżać dłużej w mniejszych ilościach, nagle Ci ludzie będą w stanie pojawić się w krótszym okresie czasu w większej ilości na światłach na Nowowiczlińskiej.

        • 11 3

    • Ruch wpadnie głównie na obwodnicę

      dodatkowo usprawni się wyjazd z Gdyni

      • 10 1

    • Wjedzie tyle samo ile teraz tylko nową drogą. Nic się nie zmieni.

      • 6 4

    • wcale się nie przygotowuje... (1)

      • 3 0

      • niech pis nie wymysla wciaz nowych ustaw ktore odbieraja samorzadom pieniadze

        • 3 1

  • Państwo nic nie zbuduje (8)

    zbudują firmy, a sfinansują podatnicy.

    • 134 36

    • Ale środkami zarządza... (5)

      ... No kto?

      • 12 8

      • Kto? (4)

        Ludzie, których do tego powołujemy, głosując na nich. Jeżeli zarządzają tym osoby niekompetentne, to dlatego, że sami sobie takich wybraliśmy. To jest bardzo proste.

        • 13 1

        • (2)

          misiewicze?

          • 3 2

          • Nowaki i Neumany (1)

            • 2 2

            • i wtedy robota szla, a teraz co rusz jakas firma porzuca odcinek, trzeba nowe przetargi rozpisywac, efekt: dwa razy drozej, trzy razy dluzej, brawo pis, zwyciestwo jak z tym 27:1

              • 2 2

        • a co ci ludzie tworzą?

          Jak to sie nazywa?
          No, ci wybrańcy...

          • 3 0

    • Myślenie komunisty broniącego wolnych sądów (1)

      PO rządziło 8 lat. POdatnicy płacili POdatki, ale firmy tej trasy nie wybudowały. Najlepsze jest to, że wielu oświeconych obrońców wolnych komunistycznych sądów gada takie bzdury, a jeszcze mądrzejsi POtakiwacze w to wierzą. Zatkało Kakało?

      • 4 5

      • dopoki rzadzili to budowalinp od szczecina do koszalina, potem nastal pis i zastopowal dalsza budowe z msciwa satyfakcjam, i znow zwyciestwo, bo wydane pieniadze poszly w bloto a droga w calosci nie wiadomo kiedy powstanie, zatkalo kakalo

        • 3 3

  • PO gadało 8 lat a PIS buduje (34)

    Taka prawda

    • 174 323

    • Tusk obiecywał na Euro 2012 (4)

      Ale wolał stadion za miliard

      • 40 53

      • (3)

        no i mamy stadion ... a jak tam port centralny z zarządem biorącym uposarzenie od 2 lat ??/ nadal pole z krowami ?

        • 24 3

        • Jak tam atomówka od Tuska? (2)

          Miliard zł pochłonęły przygotowania na papierze przez 8 lat i nawet lokalizacji nie wybrano? A tu masz już lokalizację.

          • 12 9

          • To też banda pisu buduje atomów ke. (1)

            Nie porównuj budowy bo PiS to złodzieje i ich 100km do 4000 km Tuska to mała różnica

            • 13 5

            • a morawiecki to nawet skazany przez sad zostal za klamstwa w tej sprawie

              • 8 2

    • Tak, powinni jeszcze więcej z PIT zabrać samorządom (6)

      a potem pretensje, że nie ma inwestycji i tylko rząd może uratować

      • 45 16

      • powinni (5)

        aby na rydwany i farbę nie było...

        • 12 10

        • Nie wiesz w ogóle o co chodziło z rydwanem... (3)

          ...ale nawijasz o tym w koło Macieju jak stary patefon ze zdartą płytą!

          • 13 6

          • (2)

            monotonny trol - taki mało kumaty - jak nie dostanie nowego hasełka to wałkuje stare w kólko bo sam nic nie wymysli ... jeszcze 3 głupków jego pokroju to + .... średniowieczny chłop miał więcej pod kopułą

            • 9 3

            • To o co chodziło z rydwanem? (1)

              Znajoma urzędniczka dała zarobić znajomej pseudoartystce na rydwanie z islamskimi napisami Allahu Akbar?

              • 5 5

              • a Kacperek nadal płacze ha ha ha

                • 1 1

        • Lepiej rodzinami latać z Kuchcińskim

          albo 70 baniek dać na makulaturę

          • 11 2

    • buduje... (11)

      a jakaś droga krajowa, lub autostrada powstała w naszym województwie od 2015 roku ?
      dokończenia siódemki nie liczę, bo wiadomo komu ją zawdzięczamy

      • 39 6

      • Ile chcesz autostrad? Do Pucka czy Kartuz?

        Ty nie liczysz S7 a ludzie liczą

        • 16 20

      • (9)

        Sławkowi N, w pewnych kręgach znanemu również jako zegarmistrz?

        • 12 10

        • Jego zegarek to pikuś w porównaniu do tego ile już nakradły pisiory! (8)

          • 14 10

          • Jego zegarek to pikuś w porównaniu do Czajki za 4 mld zl (5)

            Przeplaconej dwukrotnie i z plastikowymi rurami co teraz doda kolejne kilkaset mln zl na alternatywę.
            Pomijam Muzeum IIWŚ gdzie trzeba było beton za 100 mln zł na wannę lać bo niby nikt nie wiedział, że działka trefna - z ujęciem wody

            • 6 7

            • Rozumiem, że oskarżasz sp.L.Kaczyńskiego, bo za jego kadencji (2)

              jako prezydenta W=wy była projektowana "no i te rury" może zainteresować tą sprawą Maciarewicza ?

              • 12 7

              • Jak podpisywano umowę na rury, to... (1)

                ... LK leżał od kilku miesięcy na Wawelu, kłamczuszku.

                • 6 2

              • ja bym wszystko po kaczynskim sprawdzal do spodu, jemu nie mozna bylo wierzyc

                • 3 3

            • akurat Czajkę to projekt robiły pisiory (1)

              • 6 7

              • Tak, jasne.

                Tajna komórka u gronkowej.

                • 4 2

          • (1)

            Jasne że zegarek to pikuś, to tylko jego"herb", a esencją są schowki

            • 7 3

            • ty moze cos napisz o aferze getback, kaliber razy sto wobec amber dla podpowiedzi

              • 5 2

    • PIS nas wyporowadzi z Unii a wtedy będzie jak na Białorusi. (4)

      • 40 25

      • PiS nas nie wyprowadzi z UE bo nasz kochany Kościół Katolicki jest największym beneficjentem dopłat na zięmię!!!

        • 18 4

      • Brak przepisów o marchewkach i ślimakach, (1)

        przywódca który nie dał się skorumpować pandemią, pyszne jedzenie, tanie paliwo i wódka. No faktycznie straszna tragedia.

        • 7 7

        • ...z naciskiem na wódka!

          Faktycznie perspektywy niezłe... Chyba dla meneli.

          • 5 0

      • ale za to będą pisowcy rządzić 30 lat

        • 0 1

    • Wolne żarty (1)

      Wolne żarty. Obwodnica południowa, węzeł Jasień, węzeł nad Źródłem Marii to garbate aniołki wybudowały?

      • 4 2

      • Obwodnicę południową zbudowanowo w 2012 roku

        węzeł Jasień sfinansowało miasto + UE

        • 5 0

    • zmanipulowany czy za pieniadze?

      • 0 0

    • o sprawach budowy drog masz zero pojecia

      taka prawda

      • 2 0

    • Piskomuna

      Piskomuna zablokowala ta inwestycje, trasa miala byc betonowa i byly na nie pieniadze.

      • 0 0

  • Wśród Wśród mieszkańców Gdyni panuje przekonanie, że węzeł buduje urząd miasta. (24)

    • 73 25

    • Oni już zbudowali lotnisko! (4)

      Kiedy gryzoń odda kasę?

      • 16 6

      • (1)

        Cytując ten portal: "Sąd Unii Europejskiej przyznał rację Gdyni w sporze z Komisją Europejską".

        • 4 0

        • to tak, mniej więcej, jak rehabilitacja po wyrokach śmierci

          czas minął i gospodarczy moment do wykorzystania również...

          • 2 0

      • dla Ciebie to najlepiej by było gdyby nic nie budowali

        a pieniądze tylko na 500+ m a mogłabyś latać byś mogła z CPK

        • 3 4

      • @Anna czy tobie i inym ktoś mózgi wyprał Lotnisko wybudowało wojsko i to właścicielem tego lotniska . Te lotnisko jak by miało wybudować miasto Gdynia to by wydało dobrze kilka miljardów i by budowali kilka lat , anie w przeciagu roku .

        • 1 0

    • mieszkańcy Gdyni 67,7% oddali swój głos (1)

      Wcześniej na posła wybrali Bądkowskego vel Grodzka na posła. To o czymś świadczy.

      • 8 7

      • swiadczy bardzo, nie ogarniasz pewnych spraw to sie nie wypowiadaj

        • 0 3

    • (5)

      Podobnie w Gdańsku panuje przekonanie, że np. PKM czy obwodnicę południową zbudowało miasto.

      A Szczurek jest tutaj regularnie hejtowany za PKM - które nie jest ani w gestii Gdańska, ani Gdyni.

      Taka świadomość. Norma.

      • 13 0

      • jest hejtowany (4)

        Za brak aktywności i kwalifikacji politycznych.
        Za brak PKM na północ. Nawet jeśli zarządza tym marszałek. Samorządu czyli i prezydenta.
        To nie sztuka poobrażać się na wszystkich, "nic nie móc" i zamknąć w wieży z kości słoniowej.
        Maskotki nie są nam potrzebne, to jest człowiek do roboty.

        • 4 6

        • (3)

          Hejt to hejt.

          Jeżeli dotyczy obszaru, za który nie jest odpowiedzialny, to trudno mówić o sensownej krytyce.

          Miasto sobie samo PKM nie zbuduje, tak jak i Gdańsk PKM ani nie zbudował, ani nie sfinansował.

          I nie żebym był wielkim fanem prezydenta Sz.

          • 5 1

          • jeśli słowa krytyki, nawet niekostruktywnej (trudno o inną), nazywać hejtem... (2)

            krytyka nie musi być przyjemna.
            Chowanie się za "obszar odpowiedzialności" raczej budzi zdziwienie i rozeźlenie, bo ludzie wybierają swojego przedstawiciela jako osobę i programem i fighter'a. Który działa w ich imieniu i ich interesie. Taki job.
            Takie proste rozumienie systemu przedstawicielskiego...

            A prezydent miasta to nie administrator działający w ramkach procedur...

            • 2 1

            • (1)

              pisy idziecie coraz bardziej w absurd

              • 1 2

              • absurdem jest wszędzie widzieć PiS

                albo PO

                • 2 1

    • (4)

      To tak samo jak z przystankiem PKM na Karwinach. Na billboardach wyborczych Wojciech Sz., a w tle nowiutki przystanek, do którego budowy miasto Gdynia nawet złotówką się nie przyłożyło. Co innego planowany węzeł Karwiny. Tutaj należy zwrócić uwagę na słowo planowany. Planowany i już kilkakrotnie odkładany. Taka władza, takie miasto. Tylko PR i potem długo, długo nic.

      • 9 7

      • (3)

        Nieprawda.

        Właśnie Gdynia dopłacała do swoich dwóch przystanków, podczas gdy część gdańska została w całości sfinansowana przez województwo - a dysproporcja pomiędzy częścią "gdańską" a "gdyńską" jest zasadnicza (pierwotnie funkcję stacji PKM pełnił przez jakiś czas istniejący przystanek Gdynia Wielki-Kack). Niemniej nie jest to inwestycja miejska - pomijam, że to Gdynia lobbowała za PKM, Gdańsk skłaniał się do koncepcji szybkiego tramwaju (jednak taki tramwaj trudno byłoby potraktować jako inwestycję regionalną).

        Informacje na ten temat w łatwością można znaleźć na tym portalu. Ale oczywiście liczy się kłamliwy hejt pod założoną tezę.

        • 8 2

        • jak często bywa (1)

          rację (po części) mają obie strony.
          ;)
          Sumarycznie faktem jest, że w zadaniu PKM większość zagarnęła "gdańska spółdzielnia" wszystkich szczebli wladzy i zamiast połączenia lotnisk zrealizowano komunikację regionalną głównych satelit Trójmiasta.
          Jakiś sens to ma i pewnie nawet decydenci teraz tego żałują, bo klęska urodzaju wywołana niespodziewanym sukcesem tego przedsięwzięcia, odbija się im czkawką a znarowieni wyborcy żądają kontynuacji... ;)
          Gdańsk na pewno przeforsowałby tramwaj, gdyby był w stanie skonsumować środki i gdyby nie jedna z nielicznych, trzeźwych interwencji marszałka, który przekierował zadanie na region. A po prawdzie, chodziło o "rozsmarowanie" budżetu na zagadnienia pasujące do unijnych ramek a nie jakieś optymalności.
          Odpędzony wtedy od stołu zarząd Gdyni, strzelił focha, co skończyło się odsunięciem w czasie realizacji gdyńskiego odcinka i koniecznością partycypacji w kosztach.
          Cóż, polityka... Tu trzeba mieć kwalifikacje... I szczęście.

          • 1 0

          • Przede wszystkim ważne są dojścia "u góry".

            PKM to świetny pomysł - ale realizacja jest inna niż pierwotne plany. Na marginesie, od początku chodziło nie o łączenie lotnisk a skomunikowanie zachodnich tarasów Gdańska i Gdyni (nawet dokładnie tak brzmiące sformułowanie swego czasu funkcjonowało na stronie PKM - ale zniknęło). Jakby nie było, finalnie w skali Trójmiasta odgrywa istotną rolę w Gdańsku, w Gdyni żadnej.

            Tramwaj wymagałby finansowania przez miasto. Kolej miejska jest na pewno bardziej perspektywiczna i może znajdzie jeszcze bardziej regionalny ciąg dalszy - choćby do północnych dzielnic Gdyni.

            Konieczność partycypacji wynikała z faktu, że nadwyżka unijnego dofinansowania nie wystarczała na oryginalnie pominiętą w planach tzw. Etapu 1 Gdynię (tzn. nawet te 2 przystanki). Inna sprawa, że w Gdańsku nie widziano potrzeby kontynuacji.

            A czkawką odbija się właśnie realizacja. W końcu Gdynia jest drugim największym miastem regionu i zapewniłaby znacznie większe obłożenie niż Kartuzy (a to przewozami z Kartuz władze województwa regularnie tak się chwalą).

            • 3 0

        • Całkowita a nie częściowa prawda

          tylko kiedyś PO robiło podobny szum medialny jak dziś PiS, który ich metodami robi "igrzyska władzy".
          Przyznam, że pomagał mocno w tym projekcie radny Gdyni dr Wołek i jakos nie usłyszałem ze strony Gdańszczan zwykłego dziękuję, choć mu się nie raz oberwało od współmieszkańców. To samo było z Lotniskiem BD, Pomorską kolejką na Północ itd.

          • 3 0

    • (3)

      Pomijając port, już przez dobre kilkanaście lat w Gdyni nie realizowano żadnych dużych inwestycji centralnych czy regionalnych - generalnie miasto było zdane na siebie i mieszkańcy mogli przywyknąć.

      W tym samym czasie w Gdańsku sytuacja wyglądała diametralnie inaczej - a mało kto ma pojęcie, które inwestycje realizowało miasto (i jak realnie wyglądał udział miasta w tych inwestycjach) a które to zewnętrznie finansowane "prezenty".

      Jakby nie było, trudno mieć pretensje, że dane miasto akurat znajdowało się w łaskach danej władzy. Może, gdyby trafił się premier z Gdyni, sytuacja wyglądałaby zupełnie inaczej...

      • 4 1

      • trafił się wiceminister i to infrastruktury z Gdyni (2)

        mało, przy wyborach obiecał OPAT i Trasę Czerwoną i co ?
        Zależy od konkretnego człowieka nie kłamce i cwaniaczka.

        • 2 4

        • tego wiceministra masz na myśli?

          "W 2003 r., na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.: terenów Dalmoru, 44 ha na t.zw. międzytorzu i dalszych kilkudziesięciu w okolicach elektrociepłowni oraz od strony Oksywia. Port został więc okrojony prawie ze wszystkich stron co pozbawiło go możliwości terytorialnego rozwoju."

          Bo on jest z Gdyni i nadal tu "piastuje".

          • 1 0

        • w obietnicach nie jest odosobniony

          Lodowisko, basen 50m...

          • 0 0

    • A ja miałem przekonanie, że to ty jako sponsor lub uczestnik PPP (1)

      i się zawiodłem :(( Choć na niektórych mogę liczyć bo budują w Gdyni parki, dokładają się do innych inwestycji a ty pewnie byś chciał wszystko na Krzysia

      • 0 0

      • tak, ja jako sponsor

        i podatnik...
        Bo oprocz wygody, mozliwosci i poczucia sensu, nic innego z tego nie wyjme.
        W odroznieniu od PPP, ktore liczy na profity z eksploatacji.

        • 0 0

  • Faktem jest, ze z tego co widze przejezdzajac codziennie to chlopy sie nie obijaja w robocie. (4)

    • 137 1

    • Na mój gust dobra firma (3)

      Szkoda, że nie polska

      • 9 0

      • Masz polski MTM do porównania ;) (2)

        • 6 0

        • Dokładnie :) całe szczęście że Gdynia / szczurek, łapek w to nie wkłada (1)

          bo jedyny słuszny MTM by to dłubał w nieskończoność - 07:00 15:00 trzech robotników na budowie a o 15:00 łyżka w zupie...
          Patrząc po poziomie zadbania dróg w Gdyni, to strach się bać jak zaczną skrzyżowanie z Sopocką - o ile zaczną....

          • 8 3

          • Asfalt na skrecie w prawo z Hutniczje na Estakade to masakra.

            • 3 0

  • PiS buduje od 5 lat OPAT. Inżynierowie ze szpadlami - Arciszewska, Śniadek, Horała i Sellin. (11)

    Węzeł to projekt PO i PSL finansowany w części przez UE. PiS miał wszystko na tacy. Przekop Mierzei Wiślanej jest realizowany za pieniądze z MON bo budżetu nie stać. Wymyślił sobie kartofel, że to inwestycja strategiczna dla państwa.

    • 185 96

    • PO sekowała Gdynię i OPAT (1)

      Ci przynajmniej papiery robią

      • 12 20

      • Jedni i drudzy zrobili dokładnie to samo - czyli nic.

        • 10 6

    • widzisz, przynajmniej udają - rząd Platformy sprawę postawił jasno.

      "Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany.
      Odpowiedzi na apel posłów ostatecznie udzielił nie premier, a podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju Zbigniew Klepacki. Jak podało centrum informacyjne rządu, to dlatego, że premier Donald Tusk przekazał to zadanie na ręce właśnie tego ministerstwa."
      "- Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane - pisze Zbigniew Klepacki i dodaje jednocześnie, że OPAT został wpisany do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) i jest na liście planowanych projektów morskich. "

      • 14 2

    • odstaw to, co bierzesz, kolo (2)

      A udowodnisz, że inwestycja na Mierzei nie jest strategiczna dla państwa?

      • 11 12

      • bo nie jest-tylko dewastacją przyrody a skutki wymierne żadne (1)

        • 3 8

        • Bzdury

          Otóż jest gdyż często bywa że statki które chcą wpłynąć do portu w Elblągu muszą prosić o zgode Rosje na wpłynięcie na jej wody terytorialne gdyż tylko w ich rejonoe znajduje sie punkt w ktorym mozna to zrobić i niestety są oni jak wiadomo nam na tyle przychylni że z wydawaniem tych decyzji za bardzo sie nie spieszą. W momencie gdy powstanie przekop to ten problem zniknie i polska uniezależni się od Rosjan.

          • 0 0

    • Kaszubska i Metropolitalna (2)

      To "na tacy" podane różowe zwierzątka z kręconym ogonem.
      Bez dokumentacji i finansowania, kolanem dopchnięte, gdy juz było wiadomo, że jest z kim przegrać wybory.

      Więc zgodnie z dzisiejszym mottem dnia:
      "Łatwiej jest ogłupiać ludzi, niż przekonać, że zostali ogłupieni."

      • 10 7

      • (1)

        tu sie zgadzamy, pis oglupia a wyborcow pis nie da sie przekonac ze traktowani sa zgodnie z przepisem kurskiego

        • 2 3

        • kazda wladza stara sie to zrobic

          Nazywajac takie dzialanie np. "ciepla woda". Potem temperature mozna podnosic, zaby nawet nie zauwaza, jak sie ugotuja.

          • 3 0

    • listopad 2014

      • 1 0

    • Przekop Mierzei to taka nasza linia Maginota, zaden rosjanin sie nie przesliznie.

      • 1 1

  • To jakaś paranoja. (4)

    "Według symulacji nie będzie korków" - a według wielu osób wg symulacji urzędnicy i wykonawca robi nas w przysłowiowe "bambuko".

    • 34 36

    • Rozumiem że mają nie budować.

      • 9 1

    • (2)

      Tak jak tristar tez nie mialo byc korkow,ale kilka razy dzienie sa

      • 7 2

      • (1)

        tristar miałbyć programowany pod komunikację, a autobusy dalej stoją na światłach jak stały.

        • 7 0