• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze wiadukty na Trasie Kaszubskiej

Patryk Szczerba
25 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Postępy prac na budowie Trasy Kaszubskiej w Wielkim Kacku

Na przełomie grudnia i stycznia ruch z Obwodnicy Trójmiasta nad ul. ChwaszczyńskąMapka zostanie przekierowany na powstające w ramach Trasy Kaszubskiej dwa nowe wiadukty. Z użytkowania wyłączony zostanie 3-kilometrowy odcinek obwodnicy. Istniejący wiadukt będzie zburzony, ale powstanie nowy, dzięki którego obwodnicą kierowcy pojadą nowym węzłem trzema pasami ruchu.



Czy Trasa Kaszubska ułatwi ci przejazd?

Rozpoczęte pod koniec zeszłego roku prace przy budowie Trasy Kaszubskiej postępują, a krajobraz węzła w okolicach ul. Chwaszczyńskiej zmienia się praktycznie z dnia na dzień. Przypomnijmy, że w Wielkim Kacku powstanie węzeł zespolony, podobny do znajdującego się na obwodnicy w Karczemkach.

Nowe wiadukty, przebudowa obwodnicy



Jego jedna część znajdzie się nad ul. ChwaszczyńskąMapka, natomiast druga mniejsza na przecięciu z ul. Nowowiczlińską, nad którą obecnie kierowcy jadą obwodnicą po wiadukcie. Po zakończeniu prac w ramach węzła Gdynia-Dąbrowa, ulica NowowiliczńskaMapka będzie połączona z ekspresówką wjazdami i zjazdami, co powinno odciążyć ruch w okolicy.

Do końca roku mają powstać równolegle położone do obwodnicy dwa nowe wiadukty, dzięki którym możliwe będzie przeniesienie ruchu z ekspresówki. Stary wiadukt obwodnicy, po którym obecnie jeżdżą kierowcy, zostanie po zmianie organizacji ruchu wyburzony, a w jego miejsce powstanie nowy - umożliwiający docelowo jazdę po trzech pasach w każdym kierunku.

Przedstawiciele firmy Polaqua prowadzącej prace na odcinku Gdynia-Szemud zapowiadają, że planowane na przełom roku zmiany w organizacji ruchu nie powinny spowodować poważniejszych od dotychczasowych utrudnień dla kierowców.

Pod koniec roku kierowcy w Wielkim Kacku będą mogli przejechać po dwóch powstających wiaduktach. Pod koniec roku kierowcy w Wielkim Kacku będą mogli przejechać po dwóch powstających wiaduktach.

Według symulacji nie będzie korków



- Mamy symulacje, dzięki Politechnice Gdańskiej, mówiące o tym, że utrudnień nie będzie. Radzimy kierowcom, by śledzili komunikaty o zmianach, które niebawem nastąpią. Będą pojawiały się odpowiednio wcześnie, by wszyscy zdążyli się z nimi zapoznać - mówi Arkadiusz Daniluk, zastępca dyrektora kontraktu z firmy Polaqua.
W okolicy Wielkiego Kacka do wykonania - oprócz wiaduktów - pozostaje także nowa ul. Chwaszczyńska o długości 5 kilometrów. Będzie drogą z trzema pasami w każdym kierunku. Gdy ruch zostanie przeniesiony na nowe wiadukty, budowlańcy rozpoczną też odtwarzanie wiaduktu z obwodnicą, która na długości 3 kilometrów zostanie rozbudowana do trzech pasów.

1/3 prac wykonana



Do tej pory zrealizowano ok. 30 proc. zaplanowanych prac. Mają zakończyć się do listopada przyszłego roku. Główną przeszkodą jest fakt, że inwestycja jest prowadzona w ruchu miejskim przy Obwodnicy Trójmiasta, po której jeździ średnio 85 tys. pojazdów na dobę.

- Specyfiką robót w Wielkim Kacku jest to, że prowadzimy je w mieście. Problemami jest istniejące uzbrojenie. Posiadamy mapy, ale były robione w latach 70., więc nie do końca odzwierciedlają to, co znajdujemy pod ziemią. Na dziś termin zakończenia prac nie jest jednak zagrożony - zaznacza Arkadiusz Daniluk.
Drugim duży węzłem zespolonym na odcinku Gdynia-Szemud będzie Węzeł Chwaszczyno. Po zakończeniu budowy wszystkich etapów Trasy Kaszubskiej przejazd z Gdyni do Bożego Pola ma zająć niecałe 30 minut.

Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielki Kack,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.
13:40 25 WRZEśNIA 20

Ruch na obwodnicy na budowie Trasy Kaszubskiej (3 opinie)

Ruch na obwodnicy na budowie Trasy Kaszubskiej poprowadzony nowym pasem asfaltu - w str Gdańska jednym pasem, w stronę Gdyni oba pasy obwodnicy wyłączone
Ruch na obwodnicy na budowie Trasy Kaszubskiej poprowadzony nowym pasem asfaltu - w str Gdańska jednym pasem, w stronę Gdyni oba pasy obwodnicy wyłączone

Opinie (247) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Niszczą otaczającą przyrodę i środowisko (19)

    Czy wszyscy muszą się przemieszczać? Kiedyś ludzie nie mieli samochodow i dawali sobie radę. Były duże zakłady pracy, stocznie a teraz małe firemki i każdy gdzieś dojeżdża.

    • 58 326

    • Mobilność jest jednym z filarów... (6)

      ... Rozwoju. Znasz państwo co się rozwija bez transportu I komunikacji samochodowej?

      • 63 16

      • dojazd samochodem do codziennych celów podróży ma sens na odległościach powyżej 7 kilometrówrow (5)

        Jest wiele miast, w których liczba przejazdów samochodem maleje w wyniku sensownie prowadzonej strategii poprawiania komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i innych niezmotoryzowanych docierających do wielu funkcji miejskich i do przystanków sprawnie działającej komunikacji szynowej (SKM z dobrym taborem i połączeniami realizowanymi w rytmie 5 minutowym lub krótszym). Wzrost wskaźnika motoryzacji nie jest / nie musi być/ nie powinien być skorelowany z rozwojem gospodarki.

        • 13 21

        • (4)

          A jednak nim jest na całym świecie ;)

          • 9 4

          • Tylko w trzecim świecie. (3)

            Tam faktycznie więcej samochodów = większy rozwój.

            • 3 8

            • (2)

              W LA rozbudowali taka trasa do 22 pasów i jest jeszcze większy korek od rana do nocy. Ludzie gotują, rodzą dzieci i używają w drodze.

              • 1 4

              • (1)

                Te trasy w każdym mieście w USA i Niemiec to takie tunele "odreagowania".
                Na koniec wieczorem zbierają małe autka z krzaczorów zepchnięte przez szybkich bezpiecznych.

                • 3 0

              • male auta pewnie blokowaly lewy pas kiedy prawy byl wolny

                wiec zostaly zepchniete. ale jechaly wolno i bezpiecznie jakby co. wrecz wzorowo.

                • 0 0

    • Kolejny co by chciał limit kilometrów na osobę na rok? ;)

      • 24 7

    • Kiedyś... (2)

      Kiedyś ludzie dawali radę bez pralek automatycznych, zmywarek, telefonów bez drutu, ruchomych schodów, klimatyzacji... No i...?
      A wiesz jak jest niszczona przyroda, aby wydobyć surowce chociażby do Twojego smartfona, abyś mógł wypisywać poranne kocopoły, że to niby jak były duże zakłady pracy, to ludzie się nie przemieszczali?

      • 41 8

      • A potem płacz że ktoś ma raka w rodzinie. (1)

        Sami na siebie kręcimy bata przez swoje rozpasanie. Nikt nie mówi że nie mamy korzystać z samochodów. Ale możemy to korzystanie rozsądnie ograniczyć. Wyjdzie nam to tylko na zdrowie.

        • 7 22

        • Poszukaj hasło: minimaliści

          to będzie trend społecznych na najbliższe dekady, na Zachodzie coraz bardziej popularny

          • 11 5

    • Kiedyś ludzie nie mieli komputerów i Internetu...

      Więc wyłącz komputer i idź orać pole!

      • 28 7

    • Tak, muszą. Na tym polega życie że ludzie nie leżą w trumnach tylko się przemieszczają.

      • 9 2

    • Kiedyś to na chleb mówiłeś "gugu" i latałeś z gołą d*pą

      • 6 2

    • Kiedyś prądu nie mieli, szczepionek i też żyli ? (1)

      Tylko jak...

      • 6 3

      • krotko

        • 7 0

    • Myślę że w Chwaszczynie ten chwast pętli powinien być piętrowy i podziemny bo za rok dwa będzie korek jak w LA, ino większy, bo będą trucki z Syberii i Chin.

      • 2 2

    • Jedyny powód tej trasy to Port w środku Gdańska, a nie komfort mieszkańców.

      • 1 3

    • Kiedyś palili ludzi na stosie

      Gdy ktoś dziwny, obcy się pojawiał. Żyło się też plemiennie - najazdy, gwałty i grabieże. Nie trzeba było dróg utwardzonych, wykorzystywało się niewolniczą pracę zwierząt. Pola uprawne były tylko wokół osady. Gdy myszy się namnożyły, pleśń zatruła żywność, lub dochodziło do pożaru magazynowanego zboża, to potem przychodziła zima i ludzie sobie tak wymierali. No ale kiedyś to było! A tak to trzeba czekać na to, aby ludzi zastąpiły niskoemisjyne roboty i wyrafinowana sztuczna inteligencja. Wtedy nie będziesz potrzebował tyle osób pracujących w administracji czy w sklepach. Już teraz Europa wymiera, choć ratuje się to sprowadzaniem z części biednej wielce namnażającej się.

      • 5 0

  • korki w gdyni to standard (1)

    korki , koreczki a panowie sie ociagaja z robota,gdzie praca w nocy ?
    gdynia to miasto w ktorym albo nic sie nie robi albo robi latami tak aby uprzykrzyc kierowcom zycie fundujac zatory i korki po pachy

    • 25 15

    • Za to Kielce, miasto o podobnej liczbie mieszkańców. Wszędzie dwupasmowe drogi. Deptak, piękne budynki. Nie to co Gdynia, syf, brud i mydlenie oczu ludziom że jest ok

      • 0 1

  • Dlaczego nie przeznaczą jednego pasa dla rowerów? Teraz, żeby szybko rowerem dostać się do Warszawy muszę korzystać z dróg lokalnych. Wydzielony pas skróciłby tą trasę do 2 dni!

    • 24 18

  • Pomóżcie trolom.

    Do czego w/z tą inwestycją przyczepić się do Rządu R. P. (zwanej w postępowych kołach tenkrajem).

    • 11 4

  • a za Słupska do Trójmiasta, to my kiedyś normalną drogą dojedziemy ? (8)

    kiedy c.d. ?

    • 26 4

    • (1)

      No właśnie tą + rozbudowywaną s6

      • 1 2

      • "tą", to nawet do Lęborka nie dojedziesz

        • 6 0

    • Do Słupska wjeżdża się od d... strony! (1)

      Dlatego Biedroń przystopował prace jak wszyscy rysowali projekty.

      • 5 2

      • Mówi się...

        Od Bytowa.

        • 2 0

    • tak (1)

      w tym roku mają ogłosić przetarg na odcinek Boże Pole Wielkie początek obwodnicy Słupska w systemie projektuj i buduj

      • 3 1

      • czyli jak się nikt nie zgłosi, to ani nie zaprojektują, ani nie wybudują

        tak to 20 lat można budować

        • 0 3

    • istotne zmiany w formule finansowania - teraz się zgłoszą... (1)

      "Drogowcy podkreślili, że zamiast w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP), zgodnie z uchwałą Rady Ministrów, droga będzie budowana z budżetu państwa. "Takie rozwiązanie o kilka lat przyspieszy realizację całej trasy" - wskazano.

      Ministerstwo Infrastruktury przypomniało w komunikacie, że w czerwcu 2020 roku rząd zdecydował o powrocie do tradycyjnej ścieżki realizacji trasy S6. Na budowę S6 przeznaczono dodatkowo 9,1 miliarda złotych. Resort zaznaczył, że środki na budowę S6 będą pochodziły z Krajowego Funduszu Drogowego. Planowane jest także wystąpienie o dofinansowanie tej inwestycji ze środków Unii Europejskiej w ramach nowej perspektywy finansowej."

      • 2 0

      • Nie będzie ppp?

        Czyli nie sprywatyzuje się zysków, i nie znacjonalizuje kosztów? Ale ten pis zły! Taki nielibralny.

        • 3 0

  • Za PO nie do pomyślenia...

    • 29 25

  • (2)

    Dziękujemy Panie Prezydencie Szczurku, dobry wybór żeby powołać na swojego zastępcę Pana Marka Łucyka, wreszcie Gdynia zmienia się, powstają nowe drogi, nowe inwestycje. Odpowiedni człowiek na odpowiednim miejscu, podziw za to że Pan Marek i jego ludzie realizują tak wielką inwestycje.

    • 13 39

    • 67,7% zobowiązuje

      dziękuję mieszkańcom że tak wysoko oceniają moje kompetencje i prace mojego profesjonalnego zespołu składającego się z wysokiej klasy specjalistów maści różnej

      • 8 2

    • No pewnie że dobry wybór, już nie mogę się doczekać jak zaczną budować węzeł Karwiny. Brawo Panie Łucyk, heja i do przodu!

      • 1 1

  • Nie asfalt bo on jest w formie płynnej tylko masa bitumiczna

    • 10 4

  • (1)

    Inwestycja jest finansowana w 2/3 z funduszów Unii Europejskiej więc komentujący w stylu że to PIS buduje a PO tylko gadało jest czystą manipulacją. Poza tym żadna partia niczego nie buduje ani nie finansuje co najwyżej w tv publicznej buduje wizerunek partii taki jaki ma być.

    • 33 23

    • może nie finansuje, może nie buduje

      ale decyduje gdzie i za co.

      "Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany.
      Odpowiedzi na apel posłów ostatecznie udzielił nie premier, a podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju Zbigniew Klepacki. Jak podało centrum informacyjne rządu, to dlatego, że premier Donald Tusk przekazał to zadanie na ręce właśnie tego ministerstwa."

      • 3 2

  • Przestańcie biadolić.

    Nie było drogi-źle, będzie droga-źle. Czy polakom ktoś kiedyś dogodzi?

    • 32 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane