• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Potrzebne rondo na skrzyżowaniu w Gdańsku

6 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Być może rozwiązaniem problemów na skrzyżowaniu Warszawskiej i Jabłoniowej byłaby budowa ronda - zastanawia się pan Piotr.
  • Być może rozwiązaniem problemów na skrzyżowaniu Warszawskiej i Jabłoniowej byłaby budowa ronda - zastanawia się pan Piotr.
  • Być może rozwiązaniem problemów na skrzyżowaniu Warszawskiej i Jabłoniowej byłaby budowa ronda - zastanawia się pan Piotr.

Niektórzy ryzykują i wymuszają pierwszeństwo. Inni liczą, że jakiś uprzejmy kierowca zatrzyma sznur samochodów i ich przepuści, co czasami się zdarza. Bywa jednak i tak, że aby móc skręcić w lewo z ulicy Warszawskiej w Jabłoniową zobacz na mapie Gdańska, trzeba poczekać nawet kilka minut. A może tak zbudować na tym skrzyżowaniu rondo? - zastanawia się pan Piotr, kierowca i mieszkaniec Gdańska.



Oto jego opowieść:

Ze skrzyżowania Jabłoniowej i Warszawskiej, które nie ma sygnalizacji świetlnej, korzystam przeważnie na trzy sposoby. Kiedy jadę samochodem od strony Szadółek, skręcam w prawo w Warszawską, co przychodzi stosunkowo łatwo. Gorzej, jeśli jadę Jabłoniową od strony Jasienia i próbuję dostać się na Warszawską. Wtedy cierpliwie czekam na lewoskręcie aż nastąpi przerwa w sznurze samochodów jadących od strony Szadółek.

Prawdziwą próbą cierpliwości jest natomiast oczekiwanie na możliwość wyjechania z Warszawskiej na Jabłoniową. Stojąc na prawoskręcie człowiek jeszcze ma nadzieję, bo może w końcu któryś z samochodów jadących od strony Szadółek na tyle zwolni na progu zwalniającym, że uda się włączyć do ruchu. Albo któryś kierowca po prostu będzie miał gest - zwolni i wpuści.

Natomiast stojąc na lewoskręcie, myślę sobie, ile tym razem przyjdzie człowiekowi czekać aż w końcu nadarzy się szansa, aby znaleźć się na Jabłoniowej. To dlatego, że w godzinach szczytu, ale nie tylko wtedy, sznury samochodów jadą w obie strony Jabłoniową, a poza tym co jakiś czas któreś z aut chce dostać się z lewoskrętu na Warszawską.

Niektórzy ryzykują i wymuszają pierwszeństwo, aby wyjechać z Warszawskiej. Inni liczą, że jakiś uprzejmy kierowca zatrzyma cały sznur samochodów i przepuści, co czasami się zdarza. Cieszę się, że są jeszcze tacy kierowcy, którzy potrafią dostrzec innych i pomóc. Bywa jednak i tak, że aby móc skręcić w lewo z Warszawskiej trzeba poczekać nawet kilka minut.

Być może rozwiązaniem problemów z ruchem na tym skrzyżowaniu byłaby budowa ronda. W mojej ocenie usprawniłoby to włączanie się do ruchu kierowców, którzy skręcaliby w Jabłoniową bądź w Warszawską. Poprawiłoby się też pewnie bezpieczeństwo.

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (161) 9 zablokowanych

  • Zgadza się ale... (12)

    Trzeba było by pomyśleć nad skrzyżowaniem dróg Leszczynowa morelowa Jabłoniowa wyjazd z tych dróg to jest tragedia najgorzej jak jakaś osoba chce jechać z Leszczynowej na Jabłoniowa w kierunku Gdańska wtedy jest kaplica... Zróbcie swiatla rondo albo zakaz skrętu w lewo....

    • 84 14

    • (1)

      Ten co mówisz oraz przypadek z artykułu to dwa miejsca które powinny być rondami. Swiatel szkoła w tym miejscu.

      • 26 0

      • Szkoda*

        • 4 0

    • (1)

      tylko jeśli na AK jest korek - a 90% ludzi na Jabłoniowej próbuje się wbić w AK, to rondo nie zmieni sytuacji, auta będą po prostu zastawiać rondo i tyle, a korek na Jabłoniowej zwykle sięga aż Leszczynowej albo i Lubowidzkiej, więc rondo nic nie zmieni. W tym wypadku chyba jednak lepsze byłyby światła, przynajmniej ci skręcający w lewo mieliby szansę do skrętu, ewentualnie zrobić porządną wysepkę zamiast hopki na jezdni, która przy takim natężeniu ruchu się po prostu spłaszcza po kilku tygodniach.
      I co najważniejsze, wyjazd z Warszawskiej powinien mieć przy wylocie do Jabłoniowej kilka dłuuuuugich pasów, bo tam 80% skręca w prawo, co powoduje że nie ma szans sprawnie skręcić w lewo. Miejsca mają tam od groma, czemu nie poszerzą tego wyjazdu.

      • 5 7

      • Sam jestes 90%

        Uwielbiam takie sformulowqnia w stylu,
        Akurat korek jest o duzo ludzi jedzie ul kartuska w dol, jeszcze nie widzialem zeby dojaad do ak byl zawalony od swiatel na wezle do zqezki na ak...

        • 1 0

    • info (3)

      Już kilka lat temu zwracaliśmy się do zarządcy drogi o ustawienie świateł na wyjeździe z osiedli przy Jabłoniowej (na wysokości Robyga). Odpowiedź była następująca: światła kosztują minimum 300tys zł i nie opłaca się ich robić bo za x lat będzie "Nowa Jabłoniowa" z podwójnymi pasami - wtedy rozwiążą się wszystkie problemy.

      • 0 1

      • (2)

        To trzeba zwracać się do skutku - nowej Jabłoniowej nie będzie przez najbliższe 10 lat a osiedli na Jabłoniowej coraz więcej.....Dodatkowo poprosić o kosztorys tych świateł, 300 tysięcy to jakaś wyolbrzymiona kwota na jedno skrzyżowanie. Podobno na osiedlu Robygu mieszka już 3 tysiące ludzi, to jak każdy da po 10 złotych to nawet na ten przeszacowany trzykrotnie koszt świateł można dać.I nie dajcie się zwieść,że potrzebne jest kosztowne wpięcie systemowe świateł bo na tym skrzyżowaniu nie jest potrzebne .

        • 3 2

        • Hoho, sami inżynierowie na forum.

          • 4 0

        • i tu jest problem

          300000 na 3000 mieskzancow

          100 zlotych od lebka
          idz na osiedle i powiedz to
          1/3 powie ze nie da 1/3 powie ze jednak nie potrzebuje 1/3 powie ze niech zrobia za darmo

          • 1 0

    • Juz w necie jest jakiś plan zagospodarowania i informacja do rady osiedla, że ronda tu nie powtaną, mają przepustowość 17tyś aut na dobę, a tu mamy 23tysiące aut dziennie....

      • 0 0

    • W planach zagospodarowanie przestrzennego od co najmniej 5 lat jest w tym miejscu skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną....tylko do dziś nikt go nie wykonał.
      Teraz, jak mają budować Nową Jabłoniową na pewno nikt świateł przed remontem nie zrobi. Przykre....niebezpieczne dla kierowców i przechodniów.

      • 0 0

    • przejście dla pieszych

      i uwzględnić przejście dla przechodzących dzieci wracających ze szkoły.
      W ciurku aut, dzieci muszą liczyć na uprzejmość kierowców co i tak nie gwarantuje bezpieczeństwa bo osobiście byłam świadkiem jak z lewej się zatrzymali i dziecko weszło na jezdnię a z prawej wariat śmignął mu przed nosem :(

      • 3 0

    • tam aż się prosi o rondo

      i to szybko dopóki jest miejsce. Tam nawet w prawo z Leszczynowej w Jabłoniową jest cięzko wyjechac a w lewo to już mission impossible.

      • 3 0

  • Miałam niedawno okazje jechać w godzinach szczytu (7)

    Z wrzeszcza na szadolki i z wrzeszcza na ulicę Myśliwska, tragedia.

    • 77 7

    • (5)

      Jak sobie nie dajesz rady za kółkiem, komunikacja miejska zaprasza! To nie jest złośliwość. Nie każdy musi być kierowcą, pilotem, chirurgiem. Autobusy są dla ludzi! Przy okazji ruch się zmniejszy i ilość spalin generowanych do atmosfery będzie mniejsza.

      I ŻADNYCH ROND - TO GENERATORY KORKÓW.

      • 14 28

      • w sumie to masz rację

        Bo buraki i tak nie potrafią z nich korzystać.

        • 4 0

      • O (1)

        Tu masz racje tyle z to nie ronda sa winne :)

        • 1 0

        • nie ronda ,a miszczowie weki lub GWE

          • 0 0

      • Potrzebny jest bat (1)

        Dlaczego większość opuszczających rondo nie potrafi tego sygnalizować?
        Za rondem powinien stać patrol i takich kierowców karać mandatem. Myślę, że po kilku dniach byłby spokój, ale po co - są "ważniejsze" rzeczy. Takich przykładów jest cała masa i zastanawiam się w takich przypadkach, gdzie jest policja.

        Najtrudniejszym jednak manewrem dla polskiego kierowcy jest ruszanie z miejsca. To jest dopiero problem.

        • 5 1

        • a po co patrol?

          wystarczy kamera na rondzie
          bedzie bardziej dochodowa niz jakikolwiek fotoradar

          • 2 0

    • Najwyrazniej nie masz pojecia co robisz za kolkiem . Nie przejmuj sie jednak , nie ty pierwsza
      i nie ostatnia. Mezczyzni tez tak maja.

      • 2 2

  • (3)

    I jeszcze na skrzyzowaniu niepolomnicka ze swietokrzyska

    • 36 20

    • To by trzeba było pół Łostowic wyburzyć

      Niech lepiej szybciej budują Nową Świętokrzyską

      • 14 1

    • myslę ze za duży ruch na tym skrzyżowaniu, niech zostaną te światła bezpieczniej..

      • 4 2

    • Zmiana sygnalizacji

      Tam trzeba wydłużyć zielone światło dla jadących od pętli w Niepołomicką w godzinach szczytu, żeby więcej osób miało okazję zjechać i odkorkować Havla, Świętokrzyska i Małomiejską.

      • 7 3

  • Ronda na mysliwskiej (9)

    Na Myśliwskiej też male ronda by się przydały ... albo chociaz lewoskrety do osiedli

    • 18 29

    • (1)

      Rondo Myśliwska - Piekarnicza - Wiewiórcza też by się przydało

      • 4 3

      • Jeszcze jeden kapsel

        • 0 0

    • Ronda na Myśliwskiej żeby jeszcze większe korki tam były? (1)

      Ronda się daje na skrzyżowaniu równorzędnych ulic a nie na wyjazdach z osiedli

      • 15 4

      • myśliwska z mogrnowym wzgórzem powinno być

        • 7 1

    • Ronda to generatory korków. Komu na łeb padło albo jakie pieniądze bierze za promowanie tego rozwiązania??

      • 1 8

    • Małe rondo to nie rondo

      Małe rondo to nie rondo. Rondo musi być duże, na tyle duże aby samochody miały czas wjechać na rondo, małe rondo nie daje czasu na wjazd na rondo.

      • 6 1

    • rondo na Kartuskiej (2)

      na Jasieniu zrobiono rondo by zwiększyć płynność jazdy i bezpieczeństwo ruchu.Efekt widoczny na co dzień pojazdy ciężarowe, autobusy jadą przez rondo prosto przez środek bo się nie mieszczą i to samo czynią kierowcy osobówek którzy nie zauważają oznakowania pionowego z informacją o ograniczeniu prędkości i że to jest rondo. Szkoda kasy na podobne twory.

      • 4 1

      • Zanim powstało tam rondo...

        był po prostu dramat. Skręcić w lewo na tym skrzyżowaniu to był jakiś obłęd, podobnie jak wyjazd z osiedla w dół w lewo. Od strony ul. Leszczynowej dokładnie to samo. Gdy jeszcze do tego dołożyli się rodzice, którzy za wszelką cenę musieli dowieźć swoje dzieci pod same drzwi szkoły, lub je odebrać z tego samego miejsca dochodziły do tego dość uciążliwe korki. Teraz jest o wiele łatwiej i płynniej. Piszę z autopsji korzystając z tego ronda prawie codziennie.

        • 2 2

      • Co sie czepiasz tego ronda.

        Nie bylo miejsca na większe. Dzieki niemu jest plynniej. A to ze niektore osobowki nie stosują sie do znaków- lamia przepisy. Kolo Auchan jest nowe oznakowanie ronda- nikt na nie nie patrzy. Wystarczy popatrzec ma znaki a nie jeździć na pamięć.

        • 5 0

  • Po co rondo (17)

    Zobaczcie plan zagospodarowania tego miejsca a zobaczycie przebudowę całego skrzyżowania. Poczekajcie 2 lata na koniec inwestycji.

    • 120 21

    • Rondo nic nie da.

      Skoro światła, kartuska i AK blokuje to skrzyżowanie to rondo tylko utrudni całą sytuację. Zanim jakiś kretyński pomysł opiszecie sprawdźcie jak wygląda realna sytuacja i co jest jej przyczyną...

      • 19 11

    • (10)

      2 lata to szmat czasu. A rondo można tam wytyczyć już teraz w pół h minimalnym kosztem.

      • 10 24

      • (2)

        Nikt nie da na to kasy, jeśli za 2 lata wszystko ma być zaorane i zrobione na nowo. To byłaby niegospodarność.

        • 26 2

        • Nie za 2 lata zaorane, a za 2 lata ma być gotowe.

          To skrzyżowanie zostanie zaorane wiosną. Nie rozumiem po co ktoś wrzucił ten głupi artykuł na trojmiasto.pl. Dyskusja o tym rondzie nie ma sensu, skoro Nowa Bulońska zacznie powstawać lada moment

          • 13 1

        • za dwa lata to połowy tu piszących już nie będzie, a trzeba żyć chwilą tu i teraz

          • 4 5

      • (5)

        dużo nie trzeba. wystarczy utworzyć małe rondo z "pachołków" i postawić znak ronda. jest na to miejsce, a i korki by się skończyły

        • 9 11

        • (2)

          Rondo z pacholkow kosztuje co najmniej 40 tys. zl. Do tego potrzebna jest korekta jezdni i być może odwodnienia + oznakowanie.

          • 7 3

          • ze szwagrem byśmy to zrobili za 20 tyś. zł

            a by jeszcze starczyło po kracie piwka i kurczaku z rożna na głowę

            • 14 2

          • takie ronda są robione na budowanej 7 do W-wy i znakomicie spełniają swoją rolę - koszt nie przekracza 10 tysięcy ( plus 1-2 tysiące na miesiąc utrzymanie), tylko tutaj akurat nie ma miejsca na tego typu rozwiązanie, ponieważ potrzeba jest dwa razy więcej powierzchni,a to wiązałoby się z wycinką drzew i przebudową chodników, a to koszty faktycznie dużo większe

            • 6 0

        • to kup te pachołki, zrób i nie marudź

          • 6 2

        • wtedy to dopiero korki by się zaczęły.... po równiutko ze wszystkich stron

          • 5 2

      • Zgłupiałeś

        Za chwilę zacznie się tam budowa większego skrzyżowania, a nie jakiegoś śmiesznego ronda

        • 9 0

    • Janusze (2)

      Jak ktos narzekac umie tylko zamiast sie zainteresowac z planem zagospodarowania to tak jest po co artykul taki daja jak widac ze typ nie czyta ich strony powinni go olac no I o tworcy artykulu tez zle swiadczy to ze chyba nie wie co tam ma byc .

      • 8 4

      • To była propozycja (1)

        Umiej rozróżnić propozycję,sugestię od wymogu
        I nie używaj od razu epitetów
        Choć mam pewne wątpliwości czy wiesz o czym mowa

        • 7 6

        • Jak mozna cos proponowac jak juz jest zaprojektowane 0.o chyba sam nie wiesz o co chodzi

          • 3 1

    • 20

      • 1 0

    • W mpzp tego nie widać, ale było ostatnio kilka artykułów ws budowy Bulońskiej Północnej, gdzie pokazywane bylo to skrzyżowanie i jest w tym projekcie. Niestety w formie wyspy centralnej.

      • 0 0

  • ale jeszcze bardziej potrzebne jest na skrzyżowaniu Leszczynowej z Jabłoniową (3)

    to jest najbardziej niebezpieczne skrzyżowanie jakie kiedykolwiek widziałam, codziennie pokonuję je kilka razy ze strachem w oczach, koszmar. Szkoda,że nikt nic z tym nie robi...

    • 51 12

    • Anka

      po co ty z kuchni wyłazisz?

      • 21 13

    • Jak jeździsz przez trudne skrzyżowania ze strachem w oczach to lepiej przesiądź się na komunikację publiczną. Serio. Autobusy nie gryzą.

      • 6 10

    • Ja boję się wysokości i na dach nie włażę

      Jak boisz się jeździć to zostań w domu...

      • 1 2

  • Fakty są takie, że na południu (9)

    wszystkie ulice spełniają normy, ale sprzed kilkudziesięciu lat. Nie ma ani jednej ulicy z prawdziwego zdarzenia.

    • 102 6

    • (5)

      To sa koszty tanszych mieszkan. Infrastruktura miejska nie nadaza.

      • 19 7

      • (4)

        nie nadąża ? miasto daje ciała na całego i nic nic tam nie inwestuje od 25 lat

        • 20 7

        • (3)

          Inwestycje na Południu:
          Havla z tramwajem
          WZ do obwodnicy z przebudową węzła
          Guderskiego w całości
          Cedrowa do Kartuskiej (pamiętam, jak Janusze kiedyś krzyczeli, że to droga donikąd heheh)
          poszerzenie Łostowickiej
          Myśliwska do Kartuskiej i WZ
          obecnie remont mostu na Starogardzkiej
          pośrednio remont Traktu Św. Wojciecha i budowa PKM

          • 11 13

          • Gdy budowano Zaspę,

            To razem z dwujezdniowa ulicą i torami tramwajowymi. To było 40 lat temu i mały ruch samochodowy. No ale za tego siermiężnego PRL myślano perspektywicznie

            • 13 0

          • tak, mało (1)

            Szczególnie ta Guderskiego z płytami Jumbo przy pustostanie

            • 3 0

            • A po co wjeżdżasz na pustostan?

              Ta część ulicy, którą normalnie samochody wyjeżdżają z Osiedli, albo przejeżdżają ze Świętokrzyskiej do Carrefoura jest całkowicie wyasfaltowana, tam od 2 lat już nie ma Jumbów

              • 1 0

    • Miasto woli stawiać muzea, do których i tak nikt nie dojedzie ;))

      A tak na poważnie to jest typowe polskie podejście, jakoś to będzie! No i jakoś jest, korek, korek, korek.

      • 10 2

    • A są tam osiedla z prawdziwego zdarzenia?

      • 1 2

    • Ronda ale duuuuże !

      Generalnie to skrzyżowanie w takiej formie jak obecnie to proszenie się o nieszczęście.
      NIe wiem kto wydał pozwolenie na wymalowanie przejścia dla pieszych 1 - 2 m od skrzyżowania !!! ??

      Jeśli sznur aut stoi jak pisze czytelnik i czeka na skręt w Warszawską i co parę chwil ktoś w końcu się wyrywa autem do przodu, ostro skęca w lewo bo taki jest tam kształ pasów ruchu to pytanie brzmi kto i kiedy wpadnie na przechodnia który akurat przechodzi pasami pomiędzy autami z lewej na prawą stronę !
      Redaktorzy !, zróbcie coś z tym zanim w tym miejscu dojdzie do nieszczęścia !

      Budujmy w końcu w Gdańsku duuuuże normalne ronda a nie byle co w stylu "duo rondo" na skrzyżowaniu Warszawska/Łódzka !!

      Ronda muszą być o dużej średnicy i o odpowiednim kształcie !
      Skrzyżowanie nazwane rondem (jak na NIedżwiedniku, KOkoszkach i innych) ale nimi nie będące bo nie ma znaków ruchu okrężnego ani tym bardziej nie są w odpowiednio wyprofilowane tylko wprowadzają ludzi w błąd !

      Skrzyzowania ze znakiem ruchu okrężnego przez które jeśli jedziesz prosto można przejechać... bez (!) skręcania ani razu kierownicą ! też nie są drodzy redaktorzy i drodzy drogowcy rondami !! To jakaś kolosalna pomyłka !

      Wynalazki jak "duo rondo" czy "rondo" obok szkoły nr 12 to też nie rondo tylko jakiś dziwoląg !

      Spójrzcie na cały zmarnowany potencjał terenu w Gdańsku: Skrzyżowanie Havla / Łódzka... co to ma być ?? czemu w tym miejscu nie ma duuuuużego ronda ?
      Najpierw zbudować byle co zamiast ronda a potem.... skasować za pomysł racjonalizatorski w postaci.... ta dam ! - skrętu do zawracania przed (!) skrzyżowaniem :)
      A nie wydaje się wam drodzy drogowcy że jak by było od początku duże (!) rondo to nie trzeba by było nawrotki przed nim robić ??? A auta nie pędziłyby od AK na złamanie karku żeby załapać się na zielone !?

      Pętla Łostowice ! - toż to woła o pomstę do nieba ! czemu to nie jest normalne duuuże rondo !

      Zjazdy z AK w Jabłoniową i Kartuską .... wyszły im trojkąty ??? zamiast rond ? na maxa wszystko co tylko może po prostu się krzyżuje ! Miejsca jest dużo - wystarczy zrobić 2 ronda

      Skrzyżowania na Morenie... szkoda słów.

      I ostatnia propozycja na Kowalach... nie wiadomo czy się śmiać czy płakać... Chcieć przenieść pomysł skrzyżowań które są stosowane tam gdzie jest masa pasów ruchu na tego typ pętlę... gratulacje... KOrek pewnie niedługo sięgnie Kolbud a na obwodnicy to juz nie wiem dokąd może się wydłużyć.

      KOwale niedługo całkowicie sie zatkają jak to powoli dzieje się na MOrenie. W tej chwili już z Kowal w lewo nie sposób wyjechać mimo waszych świateł...

      I kolejne skrzyżowanie zaraz kawałek dalej : Guderskiego / Świętokrzyska / Staropolska / Ateny - no to to już jest prawdziwy cyrk ! NIe wiadomo kto i gdzie jedzie. Takiego chaosu to chyba dawno nie widziałem:
      Auta jadące na wprost z Kowal do GDańska, auta z Ateny do Gdańska, z Ateny na Guderskiego, z Ateny w stronę obwodnicy, z Guderskiego do Gdańska, z Guderskiego w Ateny, z Guderskiego w kier. obwodnicy, ze Staropolskiej w Guderskiego, ze Staropolskiej w Ateny, ze Świętokrzyskiej w Ateny, ze Świętokrzyskiej w Guderskiego....

      NIe mówi wam to nic drodzy drogowcy ? Jest taki wynalazek który nazywa się KOŁO (!) nie trzeba go ponownie wymyślać i nikomu nie płaci się tantiem za jego używanie !
      Jest pełno miejsca wokoło, budować póki jest miejsce !

      Nastawiajcie jeszcze wiecej osiedli bez zmiany układu drogowego (przed budową osiedli !) a potem dziwcie się że miasto się korkuje. A i jeszcze więcej świateł !!

      Ronda są:
      - tańsze w budowie
      - bezpieczniejsze bo wymuszają w naturalny sposób zwolnienie przed nimi aby przejechać (oczywiście piszę o rondach dobrze (!) wyprofilowanych)
      - ekologiczne (!) - tak - nikt nie czeka i nie przepuszcza w środku nocy aut-widm - po prostu jedzie !

      Spójrzcie drodzy drogowcy na google maps jakie są tendencje na Zachodzie.

      • 5 0

  • hura

    Po co rondo na partyzantow obok strazy , tam nie przejada dwa auto a co dopiero straz dobry kierunek brawo i

    • 11 10

  • Taka lokalizacja (7)

    Niech najlepiej wszyscy tam stana w korku hahaha. Wiekszosc powinna z tych okolic komunilacja miejska jezdzic a nie d*py wozic do centrum autem. Podziekowac p.Adamowiczowi za sprzedaz ziem deweloperowi bez przebudowy drogi.

    • 52 65

    • (3)

      Widac że jezdzisz autem bo stamtąd nie ma połączenia do centrum :-). 1 lub 2 przesiadki.

      Poza tym nie wiem jak 1 lub 2 busy mialyby obsłużyć te duże osiedla.

      • 22 6

      • (2)

        Autobusem do Siedlec i stamtąd prosta przesiadka na tramwaj.

        • 7 8

        • (1)

          Orunia Górna ma prawie 10 000 mieszkańców i kilka autobusów/tramwajów pod nosem.
          5 Wzgórz ma prawie 5 000 mieszkańców i ma głównie 295, a jak się zejdzie niżej to kilka autobusów więcej.
          Szadółki mają jeszcze gorzej, prawie 4000 mieszkańców, kilka autobusów na krzyż dwa razy na godzinę.

          Mieszkając na Południu nie opłaca się jeździć komunikacją. Ja mieszkam na 5 Wzgórzach, a studiuję w Sopocie. Jazda komunikacją: prawie 2 godziny. Samochodem? Od 30 do 45 minut.

          • 13 3

          • Może to trudne dla niektórych, ale takie są realia. Albo kupujesz mieszkanie droższe w dzielnicy lepiej skomunikowanej, albo tam gdzie jeździ jeden autobus na godzinę, a różnicę w cenie zakupu mieszkań wyrównujesz czasem poświęconym na dojazdy i kosztem paliwa. Czy ktoś Was zapewniał, że dojazd będzie super i to zaraz po tym jak tam zamieszkacie? To samo dotyczy się odoru od wysypiska, które to funkcjonuje tam od kilkudziesięciu lat i obecnych wielkich pretensji. Hałasu od obwodnicy, lądujących samolotów i co tam jeszcze chcecie. Nikt Was nie oszukał, podjęliście zły wybór lokalizacji i to tylko na Was spoczywa wina za ten stan rzeczy. Często się dodatkowo zdarza, że mieszkający tam ludzie rozliczają się z fiskusem poza Gdańskiem, a to automatycznie wyklucza ich z grona ludzi mogących mieć roszczenia do władz Gdańska o stan dróg. Ja osobiście wybrałem jedną ze starych dzielnic, dobrze skomunikowaną z całą potrzebną infrastrukturą godząc się na widok komunistycznych bloków, 2 razy do roku strzyżonych trawników czy krzywych chodników- taka cena za niestanie w korkach. Pozdrawiam

            • 0 0

    • Jak zwykle ktoś musiał dac dębina opinie. Brawo ty

      • 3 4

    • Dokładnie.

      Takie są problemy bo większość woli wozić swoją du**ę autem powodując korki. To takie bezmyślne postępowanie sprawia, że komunikacja miejska jeździ jak jeździ. A wszystko przez to, że jak to "człowiek wyższej klasy społecznej" ma autobusem?? Przecież to nie wypada. Co w pracy powiedzą??
      I każdy, kto mi zaprzeczy, dobrze wie, że jest w błędzie. Mało autobusów?? A po co więcej?? Żeby w korkach stały??
      Więcej ludzi w komunikacji, mniej korków, a co za tym idzie, dodatkowe linie i częstsze kursowanie.
      To nie boli, a można zaoszczędzić i pieniądze i środowisko.

      • 3 3

    • Ja niestety jestem zmuszony d*pę wozić 2 samochodami

      A naprawdę chciałbym ograniczyć się do jednego. Komunikacja miejska to porażka. Rozkład jazdy przypomina taki lat 80 1 autobus na godzinę, który nie wiadomo czy już był czy dopiero będzie....

      • 1 0

  • (4)

    Przecież tam będą budować Nową Bulońską po co się bawić w tymczasowe ronda

    • 76 8

    • (3)

      Na Leszczynowej-Jabłoniowej nie będzie więc tak rondo się nadaje.

      • 2 7

      • Co? (2)

        Co skrzyżowanie kilometr dalej ma wspólnego z budową ronda?
        Zanim skończą to rondo, to zacznie się budowa Nowej Bulońskiej.

        • 5 1

        • (1)

          A co to przeszkadza?Pojedź do Niemiec, Francji - tam ronda są w miasteczkach co kilometr i znakomicie rozwiązują przede wszystkim bezpieczeństwo, bo korków ronda nie rozwiązują.Bliżej nas dobrym przykładem jest wybudowanie chyba 7 rond w Kwidzynie w drodze 55, które zdecydowanie poprawiło bezpieczeństwo i przede wszystkim spowolniło pędzące auta.

          • 3 0

          • Chciałbym zauważyć że najwiekszy ruch jest z ul. Jabłoniowej w kierunku wjazdu na ul AK. Jeśli postawiliby tam rondo to i tak pierwszeństwo będzie mieli własnie Ci kierowcy. Fakt że łatwiej by sie wjeżdżało ale czy to aż tak poprawi ruch ? Tam raczej potrzebne są światła.
            Ewentualnie można dostawić próg zwalniający od strony Armi Krajowej.

            • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane