- 1 Mała uliczka, duży problem (185 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (459 opinii)
- 3 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (93 opinie)
- 4 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (124 opinie)
- 5 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (286 opinii)
- 6 Był senator skazany na więzienie (77 opinii)
Potykacze na drodze rowerowej. Kto jest winny takich sytuacji?
- Przy przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana pojawiły się nietypowe "znaki drogowe". Znajdujący się przy stacji bar szybkiej obsługi wystawił potykacze informujące, że nie ma tam ścieżki rowerowej. Taka "partyzantka" nie wydaje się wynikać z konfliktów między pieszymi i rowerzystami, lecz jest świadectwem ignorancji ze strony miasta w zakresie komunikacji rowerowej - pisze Maciej Karpowicz ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.
Rowerzyści po błocie i popękanych płytach
Infrastruktura rowerowa węzła Wzgórze to już zupełny żart. Ciągłości w zasadzie brak. Wzdłuż ul. Władysława IV trasa rowerowa biegnie przez teren prywatny, po klepisku lub błocie oraz krzywych płytach chodnikowych. Natomiast w stronę Działek Leśnych i Witomina rowery w zasadzie powinny jechać po jezdni. Znalezienie odważnego rowerzysty, który by wybrał taką trasę, graniczy z cudem.
O ile miasto po dziewięciu latach zamierza naprawić błąd projektowy wzdłuż Władysława IV (ostatnio ogłoszono przetarg na budowę krótkiego odcinka drogi rowerowej), to w kierunku Witomina i Działek Leśnych rowerzyści nie mają sensownej alternatywy i przeciskają się obok pieszych tunelem pod torami, przejeżdżając także przy barze z zapiekankami. Nie robią tego ze złośliwości. Robią tak, bo inaczej nie mają jak bezpiecznie dojechać do pracy czy domu. W inwestycji za miliony miasto zapomniało o ścieżkach rowerowych.
Urzędnicy ucinają kolejne drogi rowerowe
Dziewięć lat po otwarciu węzła Wzgórze miasto Gdynia ogłasza przetarg na projekt i realizację kolejnej ogromnej inwestycji - węzła Karwiny. I mimo upływu lat nie potrafi uczyć się na własnych błędach.
Przetarg obejmuje aktualizację wykonanego (i opłaconego) projektu, która to aktualizacja ma uciąć zaprojektowane 4,3 km dróg rowerowych do ledwie 600 m. Z inwestycji znika m.in droga rowerowa po południowej stronie ul. Wielkopolskiej, która ułatwiłaby mieszkańcom Wielkiego Kacka, w tym osiedla na Fikakowie, dojazd rowerem do stacji Gdynia Karwiny i do centrum.
Tym razem w inwestycji za miliony miasto nie zapomina o ścieżkach rowerowych, lecz z premedytacją usuwa je z projektu.
Pan prezydent w kampanii wyborczej 2018 roku obiecał gdynianom, że "ukończymy gdyński system dróg rowerowych, tak aby był w pełni spójny, a rower stał się wygodną i szybką formą transportu".
Biorąc pod uwagę regres w realizacji tego zobowiązania, gdynianie mają prawo czuć się co najmniej zawiedzeni.
Jeżeli kogoś irytują rowerzyści na chodnikach, to niech ma w pamięci te dwa przykłady. Pozostaje czekać, aż na Karwinach któryś z lokali także wystawi potykacz z informacją "tu miała być ścieżka rowerowa, ale jej jednak nie ma".
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie (396) ponad 20 zablokowanych
-
2021-08-27 10:41
Sosnowiec Trójmiasta
miasto absurdu
- 0 0
-
2021-02-21 17:37
Gdynia to naprawdę miasto absurdu to co ja zauważyłam
- 9 0
-
2021-01-20 13:40
Witomino to naprawdę dzielnica absurdu
- 4 1
-
2020-09-04 14:29
Rowerem jeździ się po lesie (7)
- 14 39
-
2020-09-04 15:07
Chyba Ty ;)))) (1)
- 14 0
-
2021-01-20 13:32
Ta?!!!!
- 3 0
-
2020-09-04 14:31
rowerem sie jezdzi w lesie jesli juz (1)
jezdzi sie tam gdzie na to przepisy pozwalaja
- 18 4
-
2020-09-04 15:11
Rower jest pojazdem, a miejsce pojazdu jest na jezdni. Jak nie ma drogi rowerowej to obowiązkiem rowerzysty jest jechać jezdnią. Do tego rower nie jest tylko do rekreacji a przede wszystkim jest środkiem transportu i tak samo jak autem, rowerem też chcę dojechać do celu szybko, wygodnie i bezpiecznie- co w tym dziwnego?
- 15 9
-
2020-09-04 14:54
Po lesie nie ma śladu
PiS wyciął i sprzedał na 500+
- 15 6
-
2020-09-04 14:50
a traktorem po polu
- 14 3
-
2020-09-04 14:39
a jak dojechać do tego lasu? zanieść rower na plecach czy samochodem powiększać korek?
- 16 3
-
2020-11-23 18:30
Witomino
dzielnica absurdu
- 10 0
-
2020-09-13 23:31
spoko spoko, tu obok piszą, że zamkną stację Redłowo
bo chcą zrobić stację koło Wielkopolskiej
prawdziwe piniondze robi się na wielkich słomianych interesach- 19 1
-
2020-09-10 14:48
Dobrze zrobili
Widzialem kilka wypadkow jak rowerzysci nie zauważali tego daszku i nie jeden mial poźniej wizytę na szyciu mieli...Bo albo w tel zapatrzeni albo zamyśleni
- 10 11
-
2020-09-07 08:47
Zawsze zle
Rowerzysta potrafi wymagacc
- 16 5
-
2020-09-04 13:28
Rowerzyści to patologia (7)
przeszkadzają im dwa potykacze w miejscu gdzie diabeł mówi dobranoc a normalnie latają po chodnikach i jeszcze mają pretensje do przechodniów. Macie kilometry ścieżek a i tak jeździcie po chodnikach.
- 107 101
-
2020-09-06 23:18
Teleportacja
Jeszcze nie wszyscy ją opanowali, więc te kawałki gdzie nie ma ścieżki jedzie się chodnikiem z kolei tam gdzie skończy się chodnik pieszy musi pójść poboczem jezdni.
- 2 1
-
2020-09-05 17:36
i jezdnia też. A metr dalej ścieżka...
- 1 1
-
2020-09-05 11:33
typowy burak oskarza innych o swoje zachowanie .
- 5 3
-
2020-09-04 19:42
Sam jesteś patolog
- 0 11
-
2020-09-04 13:43
głupi, boś biedny, biedny, boś głupi.
- 11 7
-
2020-09-04 13:43
Przeczytaj jeszcze raz artykuł.
Nie ma w nim słowa o tym, że rowerzystom to przeszkadza.
- 21 3
-
2020-09-04 13:38
Widzę, że nie zrozumiałeś treści artykułu, szkoda.
- 23 6
-
2020-09-06 21:29
Ścieżka
Tylko tam akurat nie widać na zdjęciu zaraz za ta buda jest znak że jest to ścieżka dla pieszych i rowerów. Wiem bo jeżdżę. W stronę tych nielegalnych znaków
Pozdrawiam- 15 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.