• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poważne zmiany w ruchu w Matarni. Kamery pomogą kierowcom?

Maciej Naskręt
2 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Planowany zakres zmian na zdjęciu wykonanym z lotu ptaka. Poniżej ul. Budowlanych. Planowany zakres zmian na zdjęciu wykonanym z lotu ptaka. Poniżej ul. Budowlanych.

Spore zmiany w ruchu szykują się w Matarni dla kierowców. W związku z budową przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej samochody pojadą objazdem. Korki są niemal pewne.



Mapa dotycząca zmian w ruchu w Matarni. Mapa dotycząca zmian w ruchu w Matarni.
Od 6 maja 2014 r. kierowcy jeżdżący ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku muszą się liczyć z dużymi utrudnieniami w ruchu. Tego dnia o godz. 9 całkowicie zamknięty zostanie ok. 200-metrowy odcinek ul. Budowlanych, w miejscu jej przecięcia z linią Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Objazd poprowadzony zostanie sąsiednią ul. Jesienną.

Całkowite zamknięcie przejazdu ul. Budowlanych na wysokości budowy PKM związane jest z realizacją w tym miejscu przystanku PKM Matarnia, który zlokalizowany będzie w wąwozie, 8 metrów pod powierzchnią obecnej drogi. Nad przystankiem wybudowane zostaną aż cztery obiekty inżynieryjne - dwa wiadukty drogowe (jeden w ciągu ul. Budowlanych, drugi będzie dojazdem do pobliskiej bazy jednej z firm), kładka dla pieszych oraz kładka technologiczna (dla biegnących w tym miejscu instalacji wodociągowych, gazowych i ciepłowniczych).

Czy odczuwasz utrudnienia w ruchu w związku z budową PKM?

Do tego dodać trzeba jeszcze cztery wiaty przystankowe, skrywające klatki schodowe z zejściami i windami, prowadzącymi na przystanek PKM (po dwie z każdej strony ul. Budowlanych) oraz parking dla 140 samochodów i 60 rowerów. Warto też dodać, że budowany przez PKM nowy wiadukt drogowy na ul. Budowlanych będzie posiadał aż cztery pasy ruchu, aby w przyszłości - jeśli będzie taka potrzeba - miasto Gdańsk miało możliwość poszerzenia całej ul. Budowlanych do dwóch pasów w każdym kierunku.

Prace budowlane przy ul. Budowlanych trwają już od połowy 2013 r. W tym czasie wybudowano już te konstrukcje węzła integracyjnego Matarnia, które można było wykonać bez ingerowania w pas drogowy. Najbardziej uciążliwe dla kierowców prace wykonawca przełożył na wiosnę 2014 r., gdyż zamykanie ul. Budowlanych zimą i skierowanie całego ruchu na dość stromy w tym miejscu objazd, w warunkach zimowych skończyłoby się komunikacyjnym paraliżem.

Również obecnie, chociaż cały objazd będzie gotowy już do 30 kwietnia, zmiany w organizacji ruchu PKM wprowadza dopiero po majowym weekendzie - tak, aby nie utrudniać mieszkańcom weekendowych wyjazdów za miasto. Także pierwszego dnia po długim weekendzie - czyli w poniedziałek, 5 maja - nie będzie jeszcze zamknięta ul. Budowlanych, ponieważ w związku z powrotami do pracy, tego dnia z pewnością będzie wzmożony ruch na drogach.

Zamknięcie obowiązywać będzie do końca 2014 roku. W związku z tym przez kolejnych siedem miesięcy kierowcy mogą spodziewać się tu większych niż dotychczas korków. Aby choć trochę ułatwić kierowcom wybór, czy jechać do pracy i domu ul. Budowlanych, czy też wybrać alternatywną trasę, PKM zamontuje w miejscu objazdu dwie kamery internetowe (przeniesione z al. Grunwaldzkiej, gdzie prace i utrudnienia już się kończą). Dzięki transmisji online - na stronie PKM: http://cam.pkm-sa.pl/ - przed wyjazdem z domu/pracy każdy będzie mógł "na żywo" sprawdzić, czy tworzą się korki i jak duże utrudnienia w ruchu powodują.

Relacja z dnia otwartego budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Matarni.

Poznaj także dzieje średniowiecznego kościoła w Matarni, w pobliżu którego wiedzie trasa PKM.

Miejsca

Opinie (102) 4 zablokowane

  • Słowackiego ślepą ulicą! (18)

    Gdyby władze Gdańska tak się nie upierały przed 'zaślepieniem' Słowackiego od strony lotniska, to ruch na skrzyżowaniu z Budowlanych i później na rondzie turbinowym byłby zdecydowanie mniejszy!
    Również teraz, zmniejszenie przepustowości tego odcinka nie byłoby aż tak odczuwalne.

    • 176 21

    • Popieram, tak samo jak bez sensu, że nie dociągną 2 pasmowej Armii Krajowej za Żukowo (6)

      • 24 5

      • Ale po co? Jeszcze się Kaszubi zjadą ;) (1)

        • 20 13

        • ale w stronę..

          .. wyjazdu

          • 28 1

      • jeźeli Żukowo potrzebuje, niech Żukowo buduje (3)

        Gdańsk nawet nie ma prawa im wybudować tej drogi.

        • 31 6

        • (2)

          Nie masz pojęcia o czym piszesz. Więc lepiej się nie odzywaj.
          Teren dawnej ulicy Słowackiego jest w całości na terenie miasta Gdańska (wg obecnych granic administracyjnych).

          • 8 16

          • pisałem ad vocem dwupasmowej AK za Żukowo (1)

            co do Słowaka - zgoda, znajduje się w całości na terenie miasta. Stara droga została przeorana rozbudową lotniska.

            • 15 1

            • to prawda, jezdze nia na budowie pkm i teraz nie bylby to najbezpieczniejszy pomysl:) poza tym nie tylko budowa PKM zabiera ten pas, równiez auta Budowy lotniska :)

              • 4 1

    • Trzeba było się nie wynosić na wioskę zamiast lamentować... (6)

      • 25 23

      • Mądrość ludu (5)

        Podpowiem tylko, że idąc Twoim tokiem myślenia wszyscy powinni mieszkać w mieście, a poza nim nikt. To byś dopiero wysokościowce miał :) Trochę tolerancji na przyszłość dla podejmujących inne życiowe decyzje, a świat zaraz wyda się piękniejszy

        • 29 9

        • akurat mieszkam w promieniu 5km od Głównego miasta.

          Chodzi mi o innych ludzi oraz o wyjazd i wjazd z/do miasta w godzinach szczytu - to co się dzieje w kokoszkach na światłach w godz. 15 - 17 to masakra.

          • 11 3

        • Powinno się mieszkać (3)

          jeśli tylko to możliwe, blisko miejsca pracy. Na wsi powinni mieszkać rolnicy, hodowcy i ich obsługa, a w mieście - ludzie pracujący w miescie. Codzienne dojazdy ze wsi do miasta to tylko strata czasu, paliwa i nerwów.

          • 8 12

          • praca

            Tak i powinno się podpisywać z pracodawcą dożywotnią umowę o pracę! A najlepiej, jakby pracodawca był zobowiązany wybudować mieszkania w firmie, wtedy wcale nie trzeba budować dróg! A najlepiej wprowadzić nową ustawę, rolnicy na wieś a mieszczuchy do miasta! Wyjechać można tylko raz w tygodniu :)

            • 8 1

          • załozenie słuszne ale wniosek nie do konca (1)

            Mieszkam w Baninie i pracuje przy lotnisku - no to gdzie była najkrótsza droga? Teraz się muszę męczyć na Budowlanych.

            • 1 0

            • rowerem ??

              to tylko 5 km, po co ruszać auto ?

              • 0 0

    • Słowackiego ślepą ulicą! (2)

      Również nie rozumiem uporu o ile nie głupoty władz Miasta w sprawie nie wykorzystania drogi technologicznej PKM na odcinku Lotnisko - Banino. Podobnie nie rozumiem kiepskiego stanu technicznego ul. Barniewickiej łączącej Osowę z Barniewicami. Mam wrażenie , że władze Miasta mają w doopie komunikację z Baninem, tzw. sypialnią Gdańska oraz wykwalifikowaną rzeszą kaszubskich firm usługowo-budowlanych.

      • 7 1

      • jeżeli masz porządne 4x4 to możesz z tej drogi skorzystać

        obecnie nie nadaje się ona do jazdy. Utwardzanie - przed zakończeniem prac związanych z rozbudową T2 i ubijaniem nasypu - jest bez sensu.

        • 0 0

      • Banino to nie Gdańsk

        wiec o co macie pretensje? Dojazd do waszej gminy Żukowo jest bezproblemowy!
        Dlaczego my Gdańszczanie mamy wam budować drogi? Będziecie płacić podatki dla Gdańska to będzie droga!!!

        • 5 2

    • Najbardziej idiotyczna (ślepa!) dwupasmówka świata

      Tyle forsy poszło na dociagniecie 2 pasmowki do lotniska, a teraz trasa świeci pustkami - wiem bo mam okno w pracy na nią. Nigdy, przenigdy nie widziałem korka od Matarni w stronę lotniska... Wystarczyłoby 200-300m asfaltu (nawet omijajac plany rozbudowy lotniska!) i juz cały kierunek zachodni rozładowałby korek na Budowlanych. Co lepsze - koło przystanku "Banino" (teraz Gdańsk-Rebiechowo) zostanie wybudowana DROGA TECHNICZNA.... równolegle do starej słowackiego, niemozliwie blisko T2... Kpina i tyle.

      • 0 0

  • schody ruchome (7)

    czy my żyjemy w 3cim świecie, że na przystankach SKMki a teraz i PKMki nie uświadczy się schodów ruchomych? na stacjach takich S-Bahnów i U-Bahnów w Niemczech i Austrii to standard. I jeszcze te wiaty przystankowe- nijak się nie ustawisz, to i tak jak będzie padać to będzie pewnie pizgać w twarz... tak, narzekam.

    • 109 21

    • No cóż...

      ...nie jesteśmy 3-cim światem,ale zachowanie wiejskich głupków,miejskich matołów, zapitych i naćpanych kiboli czy zbieraczy złomu bardzo źle by takim urządzeniom wróżyły więc pozostaje nam.......:-(((

      • 25 2

    • Pojedź do swiatowego Londynu,podylasz z bagażami po schodkach,to ci przejdzie smęcenie ;)

      • 15 8

    • ... (1)

      U-bahn to metro...więc nie rozumiem porównania. W Wawie metro też ma ruchome schody.
      S-bahn też nie za specjalnie ma ruchome schody na przystankach takiej klasy jak PKM.

      I co najważniejsze, w PL zaraz te schody zostałyby zniszczone, rozkradzione.
      Więc po co je budować jeśli ma się takich niszczycielski naród?

      • 13 4

      • Proponuje nic nie budowac. Chociaz wtedy tez istnieje ryzyko, ze zniszcza trawe.

        • 11 1

    • I co jeszcze!

      Ruch to zdrowie, wszystkim się przyda.

      • 1 2

    • zbyt ciezka d*pa aby po schoach isc? (1)

      • 0 3

      • Nie tylko

        pełnosprawni będą poruszać się schodami przy PKM. Niektórzy maja niesprawne stawy na przykład. Uprzedzam - kiedyś nader sprawnie biegali po schodach. W górę i w dół. Również z bagażami:(.

        • 0 0

  • Czy stać będzie nas na utrzymanie PKM? (7)

    Budowana z wielkim rozmachem PKM przynosić będzie straty, czy stać województwo pomorskie na dofinansowanie tej kolei?
    Koszt przejechania 1 km przez pociąg to kwota rzędu 30 zł a dla porównania tramwaju o podobnej pojemności 7,5 zł. Niestety władze uparły sie na kolej zamiast na dwusystemowy tramwaj.
    Nie stać w Trójmieście od wielu lat nas na usamorządowienie SKM to niby jak ma stać na utrzymanie PKM.

    • 43 62

    • Bzdury

      Nigdy komunikacja miejska nie jest dochodowa.
      A tramwaje dwusystemowe miały być jedynie na odcinku Brętowo-Strzyża.

      • 28 7

    • Co do usamorządowienia SKM (3)

      Gdańsk jak najbardziej na to stać tylko dlaczego ma ciągle wykładać kasę za Gdynie, która pieniądze woli wydawać na lotnisko w Kosakowie.

      • 18 6

      • bredzisz....

        na co stac Gdansk bylo widac gdy pojawila sie kwestia wspolnego biletu na komunikacje miejska.... wizja utraty zdolnosci kredytowej zmrozila budynia

        • 9 4

      • de bilku (1)

        100 mln wlasnej kasy na lotnisko w Kosakowie porownujesz do setek milionów z dofinansowania??? Może porównaj do 800 mln na stadion który co roku generuje 10 mln strat albo do 500 mln na rozbudowe lotniska w Gdańsku ( kiedy się zwróci? nigdy!)
        Stad 100 mln w porównaniu do miliardów ładowanych z kasy państwa ( bądź z UE - ale tez z rozdania rządowego bo to nie Bruksela decyduje na co wyda Polska) to zaledwie tyle co parking przy PGE Arena.

        • 1 3

        • gdyńska logika: UE wydała na lotnisko w Gdańsku pół miliarda, to my wywalajmy tyle samo

          • 0 2

    • ...

      Dla uściślenia, koszt przejechania 1km przez szynobus, to ok 15zł.
      Więc nie podawaj nieprawdziwych danych.
      1km dla EZT to ok 25zł

      • 16 1

    • TRAMWAJ

      A kto z lotniska chciałby jechać 2godz do centrum tramwajem? Furmanka byłaby jeszcze tańsza:)
      Ten chory pomysł był lobbowany przez jakąs grupę związana z UM w Gdańsku do momentu rozpoczęcia budowy PKM... Może juz warto jednak przestać?

      • 19 6

  • korki już są (4)

    uspokojenie ruchu może nawet zwiększać przepustowość danego odcinka. Problemem pozostanie nadmiar samochodów. Budowa PKM może temu częściowo zaradzić.

    • 27 11

    • (3)

      Zobaczysz jak pomoże po 6 maja. Sam podjazd Budowlanych pod górę wraz z ostrym skrętem w prawo w Słowackiego powodował korki (nawet przy tak długim cyklu świateł).
      Teraz dochodzą trzy ostre zakręty przed samym skrzyżowabiem ze Słowackiego.

      • 8 3

      • Trzy ostre zakręty,to straszne wyzwanie dla Twoich umiejętności kierowcy... (1)

        • 5 7

        • Dziękuję, jakoś sobie poradzę. Niestety poza mną jeździ tą drogą jakieś 10 tys. kierowców dziennie. Część z nich ma minimalnie trudniej niż ja - mają osi i ton więcej niż ja.

          • 15 2

      • długi cykl świateł

        to z winy jakiegoś idioty który zaprojektował to skrzyżowanie, a jeden 50-metrowy lewoskręt z budowlanych w słowaka ogarnąłby ten temat, a tak jedna osoba skręcająca w stronę lotniska uniemożliwiała skręcanie z drugiego pasa w prawo. bo tak się u nas buduje i tak kur...wa będzie zawsze

        • 4 0

  • Budują - źle (4)

    Nie budują - źle

    • 81 9

    • bo taka natura

      ..ze zawsze marudzi..

      • 14 4

    • no co zrobisz-nic nie zrobisz

      • 1 1

    • (1)

      Tu nie chodzi o sam fakt budowy. W arytule nikt nie zaprzecza, że jest to potrzebne. Problem polega na organizacji i logistyce samej budowy. Budowa nie może uzasadniać traktowania ludzi jak za czasów komuny.
      Zamykanie tak ważnego odcinka ulicy do końca roku, to po prostu skandal. Na Grunwaldzkiej zwężenie pasów z powodu budowy wiaduktu trwa już od niepamiętnych czasów. Tylko na Nowej Słowackiego nikt nie odważył się na podobny numer. Czyli jednak można....

      • 0 1

      • na Słowackiego masz inną konstrukcję wiaduktu

        ten nad Grunwaldzką oprócz większej szerokości zakręca też w poziomie, przez co trzeba było dodatkowo podeprzeć wiadukt w tym, a nie innym miejscu.

        • 0 0

  • kamery pomagają???

    raczej nie...

    • 25 13

  • hmm (2)

    Do jednej z firm ... SKANSKA? ;) a kto buduje tą drogę ;) do innej firmy też by robili specjalny zjazd z:p I czy rowerwm też będe dokładał km?

    • 6 6

    • blad (1)

      Droge buduje Budimex drogi Panie. Wiec nikt nie robi zjazdu do wlasnej firmy:)

      • 3 0

      • blad

        W sensie kolej;)

        • 1 1

  • dlaczego zamkneli Słowackiego do Banina? (6)

    O ile pamiętam władze upierały się, że zamknięcie tego odcinka było spowodowane tym że ma powstać 2 pas startowy w poprzek istniejącego pasa.Oczywiście nikt z urzędników pewnie nie wiedział że można było wtedy poprowadzić tunel pod przyszłą płytą lotniska i trasę doprowadzić do Banina.Wtedy nie byłoby codziennych korków na rondzie turbinowym .A teraz dobudowali PKM to ciekawy jestem jak teraz powstanie ten drugi pas startowy ???

    • 56 15

    • Tego nie wiedzą nawet najstarsi górale.

      • 20 3

    • Raczej na wiele nie liczyc. Może następne pokolenie się doczeka...

      • 11 3

    • drugi pas startowy to były stare plany, w dodatku bez większego sensu

      natomiast na zamknięcie dawnej Słowackiego miała wpływ rozbudowa terminala

      • 11 3

    • Kpisz chyba (2)

      znasz jakieś lotnisko, które zezwoliłyby ze względu bezpieczeństwa na jakikolwiek tunel pod pasem lotniska ?!

      Gdańsk byłby wymarzonym miejscem dla uśmiercania wszelkich niewygodnych na tym świecie ;) furgon-pułapka załatwiłby każdy lądujący samolot.

      • 1 13

      • są na świecie lotniska, pod których pasami i terminalami przechodzą drogi, linie kolejowe, tunele metra (1)

        i jakoś nie ma lamentu.

        • 15 1

        • oho, minus się musiał pojawić, to pojawi się lista dla niedowiarka:

          istniejące tunele drogowe pod pasami startowymi: Leeds (Victoria Avenue pod drogą startową 14/32), Manchester (Wilmslow Rd pod pasami 05L/23R, 05R/23L), Paryż - Orly (Av. de Paris pod drogą startową 08/26), Paryż - de Gaule (A1 pod drogami startowymi 09L/27R, 09R/27L). Pod lotniskami Orly i Charles de Gaule masz także linie metra, a w przypadku ostatniego - stację TGV (linia kolejowa przechodzi pod pasami 08L/26R i 08R/26L). Jeszcze mało? to przeskakujemy na drugą stronę Atlantyku. Atlanta - droga 10/28. W Fort Lauderdale planowana jest inwestycja przedłużenia pasa. Jego koniec ma się znajdować nad linią kolejową i autostradą. Nawet Amerykanie, wychowani z myślą o czającym się w każdej toalecie Arabie tylko czekającym na stosowną chwilę do wysadzenia użytkownika jego własnymi gazami mają i budują kolejne tunele pod pasami startowymi. Tylko u nas się nie da, "bo nikt tak nie robi"

          • 4 0

  • PILNE (2)

    Pilnie wybudować Słowackiego w stronę Banina póki to jeszcze możliwe.

    • 64 17

    • pilnie

      to trzeba wybudować ścieżkę rowerową / pieszą łączącą Wiszące Ogrody z Matarnią.

      • 10 7

    • no właśnie teraz to jest niemożliwe

      ślad starej Słowackiego jest zajęty przez budowniczych PKM i ekipy rozbudowujące T2. Od północy chwilowo nie ma możliwości niczego zbudować. Tym niemniej jakaś droga przy nasypie istnieć będzie. Po oddaniu PKM do użytku.

      • 2 1

  • (6)

    Przerwanie Słowackiego na wysokości nowego terminala zepsuło układ drogowy w okolicy lotniska.
    Przejazd w kierunku Owczarni, Klukowa czy Firogi z Rębiechowa wymaga objazdu lotniska do okoła (nadkładając 7 km) ulicami Nowatorów i Budowlanych. Korek na Budowlanych można objechać Dk7+Obwodnicą Trójmiasta (nadkładając łącznie 15km), lub przejazd po dziurawych płytach przez Barniewice/Osowę/Nowy Świat (nadkładając 10km).
    A wszystko to po to aby przebyć 5 km...

    • 74 12

    • (3)

      Mi to pasuje - jestem z Klukowa.
      Dopóki nie zamknęli czekałem długo, aż jakiś kulturalny się znalazł wśród kmiotów, który pozwolił włączyć się do ruchu.

      • 10 12

      • Światła na Słowackiego ci pomogły koło przejazdu kolejowwgo a nie zamknięcie odcinka północnego.

        • 11 4

      • zejdz z traktora (1)

        i zdjemij gumiaki to beda Cie puszczac ;)

        • 10 7

        • Dla lemingów biała fabia do handlu albo ekskluzywny SUV na raty to więcej niż traktor.

          • 0 8

    • pomyśl o PKM

      będziesz miał mniej stresów

      • 2 0

    • Może kiedyś będzie wiadukt pod lotniskiem w osi Słowackiego?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane