• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powolne zmiany na niebezpiecznym przejściu przy schronisku

Patryk Szczerba
8 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Przejście dla pieszych na ul. Małokackiej jest niebezpieczne.
  • Jednym z elementów poprawiających bezpieczeństwo są elementy odblaskowe.
  • Swoje zadanie spełniają jeszcze wciąż pasy akustyczne.
  • Tyle, że przechodnie apelują o progi zwalniające lub przeniesie przejścia, bo dalej dochodzi do kolizji.
  • Tyle, że część z nich leży już poza jezdnią.

Na niebezpiecznym przejściu dla pieszych na wysokości Ciapkowa na ul. Małokackiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni pojawiły się pasy akustyczne i odblaski, ale pasów jeszcze nie odmalowano. Wolontariusze schroniska twierdzą, że potrzeba innych rozwiązań, bo dalej dochodzi tam do kolizji i potrąceń.



Czy czujesz się bezpiecznie na przejściu, przechodząc przez jezdnię?

Na przejście na ul. Małokackiej, prowadzące do schroniska Ciapkowo, wielu kierowców mogło nie zwracać do niedawna uwagi. Szybka jazda z Witomina, czy przyspieszanie po minięciu skrzyżowania z ul. Olimpijską w przeciwnym kierunku, to regularnie powtarzające się w tym miejscu manewry. Sytuacje skomplikował jeszcze buspas - zdaniem części kierowców niepotrzebny, a na pewno niewyraźnie oznaczony.

Ul. Małokacka w Gdyni: potrącenia i kolizje przez prędkość



Efekt? Kolizje i potrącenia pieszych. W związku z tym, że wśród przechodzących przez jezdnię przeważają wolontariusze i odwiedzający schronisko, postanowili interweniować, wysyłając kilka miesięcy temu do ZDiZ wniosek o poprawę bezpieczeństwa na przejściu. Podpisało się pod nim kilkaset osób.

- Problemami na przejściu na Małokackiej są: prędkość, nieustępowanie pierwszeństwa, nawet jeżeli jeden pojazd zatrzyma się przed pasami, wyprzedzanie na buspasie i to nie tylko przez autobusy, a do tego znaki informujące o przejściu dla pieszych są słabo widoczne - mówi Ewa Musiał, jedna z wolontariuszek schroniska Ciapkowo.
Relacjonuje, że nawet przy zachowaniu maksymalnej ostrożności, piesi nie czują się tam bezpiecznie.

- Wielokrotnie byliśmy świadkami i uczestnikami niebezpiecznych sytuacji na tym przejściu, przejeżdżania samochodu tuż przed pieszym ostrego hamowania przed pieszym prawidłowo pokonującym przejście. Nierzadko pieszy zmuszony jest odskakiwać przed samochodem, który nie zauważył przejścia i nie zdążył przed nim wyhamować - opowiada.

Wolontariusze z Ciapkowa: potrzeba kolejnych zmian



W ostatnich tygodniach na przejściu pojawiły się oczekiwane pasy akustyczne i elementy odblaskowe. Kosztowały 3,8 tys. zł brutto. Wymieniono też oprawę oświetleniową w latarni będącej najbliżej przejścia.

- Wybrano rozwiązania, które możliwe były do wprowadzenia w jak najkrótszym czasie. Po upływie pewnego okresu możliwa będzie ocena wprowadzonych rozwiązań. W przypadku takiej konieczności podjęte zostaną dalsze działania. Ponadto wystąpiliśmy do policji w Gdyni z wnioskiem o częstsze kontrole prędkości na ul. Małokackiej w przedmiotowym rejonie - opowiada Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdyni.
Skutki czerwcowej kolizji. Skutki czerwcowej kolizji.
Dalsze zmiany mogą okazać się konieczne. Wolontariusze relacjonują, że na początku czerwca na prawidłowo skręcający w lewo do Ciapkowa pojazd najechał inny wyprzedzający go stronie tuż przed przejściem dla pieszych. Poza tym część odblaskowych elementów odpadła już z jezdni.

Wśród propozycji ze strony wolontariuszy i sympatyków schroniska jest przeniesienie przejścia w inne miejsce lub montaż progów zwalniających.

Urzędnicy: obecne rozwiązanie optymalne



- W przypadku przeniesienia przejścia dla pieszych, dojście do wejścia będzie utrudnione z uwagi na brak chodnika wzdłuż schroniska. Piesi, by dostać się do schroniska, zmuszeni byliby do poruszania się jezdnią. Nie jest możliwe także utworzenie chodnika z uwagi na mur oporowy wzdłuż jezdni. Ponadto w proponowanej lokalizacji przejście dla pieszych przy ulicy Olimpijskiej prowadziłoby bezpośrednio tylko do bocznego wejścia do schroniska - opowiada Folejewski.
Ze względu na buspas nie jest możliwy montaż progów zwalniających. Nie ma także większych szans na światła.

- Obecne rozwiązanie wydaje się optymalne - kończy zastępca dyrektora ZDiZ.

Skutki kolizji na Małokackiej w lutym i marcu 2018 roku.


Miejsca

Opinie (108)

  • Powinny byc swiatla na zadanie, byloby bezpiecznie!

    • 6 1

  • No w końcu!!!! Wielokrotnie widziałem, stojąc w korku w stronę Witomina, co wyprawiają kierowcy jadoący (3)

    w dół. Mają za nic przejście dla pieszych do tego stopnia, że raz krzyknąłem do przechodzącej przez przejście dziewczyny żeby się zatrzymała. Krzyknąłem tylko STÓJ i w tym momencie dosłownie przemknął samochód i nawet nie zwolnił. Nie wiem jak to rozwiązać? Fotoradar? Potężny próg zwalniający czy non stopy policja w tym miejscu? Tak jest dzień w dzień i to co chwila. Czy kierowcy mają nasr*ne w tych głowach?

    • 12 2

    • A więc tak straszysz dziewczyny. (1)

      Niestety kierowcy wszystkich pojazdów, to w ponad 20% nadpobudliwi frustraci!

      • 4 3

      • mają kompleks białego samca bez pracy i wykształcenia

        • 1 0

    • ciężko jej było się rozejrzeć?

      • 1 3

  • Kampania bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego KMPWRD w Gdańsku:
    "Koła stop robisz krok"
    Banalnie proste.
    Jednak nie w czasach roszczeniowego społeczeństwa.

    • 4 2

  • A co z frajerami co to bus pasem cisną na Witomino? Ostatnio dwóch takich grzało, jeden Audi A3 (3)

    a drugi starym mercem slk. I tak co chwila. czy policję to interesuje?

    • 11 0

    • Proszę o info,

      Ilu policjantów drogówki jest zatrudnionych na jednej zmianie w Gdyni?

      • 2 0

    • Nie sądzę

      bo kiedyś widziałem taką akcję, gdy za mną stał radiowóz i nawet im się nie chciało za debilem ruszyć.

      • 2 0

    • Policję interesują szaleńcy prujący 110/70

      Na 2-pasmowej, pozbawionej przejść dla pieszych i oddzielonej od chodnika barierami drodze w lesie zabudowanym przy Chwarznie.

      • 1 0

  • A ja dzisiaj na ulicy Sopockiej jechałem za autobusem linii181 w stronę Sopotu. (2)

    Cyfrowy licznik w moim samochodzie wskazał 70 km/h. Autobus zwalniał tylko przed zakrętami> co z tym zrobić?

    • 5 0

    • Naprawić swój licznik.

      • 1 2

    • To fakt.Nie wszyscy,ale wśród kierowców autobusów znajdują się też ku..y jadące tą krętą i niebezpieczną ulica jakby byli na rajdzie. Co zrobić? Ja np opie...iłem kierowcę ,powiedziałem co o nim myslę i wysłałem skargę do jego firmy.

      • 2 0

  • No, cóż.

    Sygnalizacja świetlna, fotoradar, podświetlony znak D-6. To powinno wystarczyć, żeby nikt nie zginął.

    • 6 1

  • Wprowadzić mandaty skandynawskie i będzie bezpiecznie.

    • 10 0

  • zacząć walić mandaty naszym szybkim i wściekłym i będzie raz dwa spokój (1)

    • 11 1

    • podnieść OC pięciokrotnie i zacząć sprawdzać na wyrywki stan techniczny i ważność przeglądu

      i wywozić pod miasto do niszczarek

      na zachodzie zdziałało cuda
      i sprawdza się miodnie

      • 1 0

  • hm... (1)

    Czasem tamtędy przejeżdżam , dla mnie oznakowanie jest ok.Proponuję foto- radar .

    • 4 0

    • albo foto-tapetę

      • 1 0

  • Niebezpieczne? Przesada!

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane