- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (426 opinii)
- 2 Mała uliczka, duży problem (131 opinii)
- 3 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (107 opinii)
- 4 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (259 opinii)
- 5 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (168 opinii)
- 6 Po wyborach chcą zbudować ruch miejski (102 opinie)
Powstał poradnik dobrych manier dla pasażerów komunikacji miejskiej
Poradnik dobrych obyczajów, czyli zbiór zasad, jak kulturalny pasażer powinien się zachowywać w autobusach i tramwajach, wydał Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku. Książka w pierwszej kolejności trafi do młodych. Będzie ją można także zdobyć podczas miejskich festynów.
Wielu do tej listy dołożyłoby jeszcze jeden: kulturę pasażerów. Przykłady? Chociażby głośne rozmowy przez telefon, zajmowanie miejsc siedzących dla osób starszych, zastawianie drzwi czy picie alkoholu w pojazdach. Dlatego powstał wydany przez ZTM poradnik "Savoir-vivre w pojazdach komunikacji miejskiej, czyli dobre obyczaje w podróży".
Książka zawiera wiele porad. Wśród nich także te podstawowe. Takie jak ta, by - zanim zajmiemy miejsce siedzące w autobusie czy tramwaju - rozejrzeć się, czy nie potrzebuje go osoba starsza, niepełnosprawna lub kobieta w ciąży, czy z małym dzieckiem.
- Pojazdami komunikacji miejskiej najczęściej przemieszczamy się w towarzystwie nieznanych nam osób. By takie podróże przebiegały w kulturalnej i w jak najprzyjemniejszej atmosferze, każdy ze współpasażerów powinien zwracać uwagę na to, co dzieje się wokół niego. Dlatego opracowaliśmy zbiór podstawowych zasad - mówi Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM.
Rozkłady jazdy autobusów i tramwajów
Książka jest przeznaczona głównie dla najmłodszych. Zasady reguł grzecznościowych, pożądanych wśród pasażerów komunikacji miejskiej, są wytłumaczone w sposób zrozumiały dla każdego. Wydawnictwo zawiera też kilkanaście obrazków do pokolorowania. Do rozwiązania jest także komunikacyjna krzyżówka.
- Z tej wiedzy mogą również skorzystać dorośli pasażerowie. Na pomysł stworzenia poradnika wpadła Elżbieta Oleksiuk z Sekcji Komunikacji i Marketingu Zarządu Transportu Miejskiego, natomiast ilustracje przygotował plastyk ZTM, autor m.in. projektów biletów gdańskiej komunikacji miejskiej od 2008 roku, Jakub Hoły - informuje Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM. - Wszyscy wiedzą, że należy ustępować miejsc siedzących m.in. osobom starszym, kobietom w ciąży i matkom z dziećmi, zdejmować z ramion zastawiające drogę plecaki i torby, nie rozmawiać głośno przez telefon komórkowy. Wydawałoby się więc, że odpowiedź na pytanie, co wolno, a czego nie należy robić w autobusach i tramwajach, jest prosta. Okazuje się, że wcale tak nie jest.
Czytaj też: Lektor zapowie przystanki w autobusach i tramwajach?
Broszura trafi do uczniów gdańskich szkół w trakcie organizowanych przez ZTM lekcji komunikacyjnych. Będzie ją można także zdobyć podczas festynów miejskich oraz innych wydarzeń, w których uczestniczy Zarząd Transportu Miejskiego.
Miejsca
Opinie (562) ponad 20 zablokowanych
-
2020-02-13 13:44
Opinia wyróżniona
Super pomysł :) (10)
Brawo - takie informacje powinny być także w SKM czy też w całej komunikacji miejskiej - coś w stylu kampanii społecznej. Ludzie za grosz nie mają lub 'nie chcą mieć' takiej kultury...
Dodałbym również do tego kształcenie właścicieli psów, aby sprzątali po swoich pociechach!
Istne pole minowe to śródmieście w Gdyni...- 173 18
-
2020-02-14 05:05
Trojmiasto, tutaj się żyje..
Napisane ponizej posty, w wiekszosci ziona
egoizmem, brakiem tolerancji i kultury. Czy jest ktoś jeszcze zdziwiony, że w wyborach wygrywa tutaj PO?
Trójmiasto, matecznik PO. Elita...- 4 5
-
2020-02-13 16:36
Co to ma być (1)
Za komuny to wszystko było i nikt książek na ten temat nie pisał A teraz wszystcy patrzą się na siebie bykiem i nikt nikomu nie ustąpi miejsca
- 13 1
-
2020-02-13 16:58
Jak ci tak teskno do tamtych czasów, to idź zjedz sobie trochę smalcu i wypij półlitra zamiast tu pisać
- 4 13
-
2020-02-13 16:27
to ustepowani miejsca to jakaś bzdura. jak mam odróżnić ciezarną od poprostu zapuszczonej grubej baby ? (4)
- 9 17
-
2020-02-13 16:28
(3)
Poczekaj do siedemdziesiątki, ta bzdura nagle nią być przestanie.
- 12 1
-
2020-02-13 16:46
w państwie PiS bedzie taki dobrobyt, że autobusy beda w połowie puste ( tyle tylko że daltego ze połowa wymrze z głodu) (2)
- 17 8
-
2020-02-13 23:29
W Gdańsku autobusy będą puste ze względu (1)
na drastyczną podwyżkę cen biletów zaserwowaną nam przez nieudolną lokalną władzę
- 8 5
-
2020-02-14 01:27
Lokalna władza
wprowadziła darmowe przejazdy dla uczniów.
- 2 2
-
2020-02-13 15:42
(1)
Sugerowanie komuś że jest osobą starszą i nachalne ustepowanie jej miejsca wbrew jwj woli jest już świadectwem braku kultury.Poza tym eksponowanie intymnych zachowań jest też brakiem kultury,lekceważenia,pogardy i formą narzucania swojej woli innym w miejscu gdzie spodziewamy się braku przemocy.
- 6 11
-
2020-02-14 05:52
Tak samo jak sugerowanie kobiecie, że jest w ciąży
Widzę kobietę z brzuchem jak piłka do kosza... eeee tam, pewnie się zapuściła. Najbezpieczniej będzie jak popatrzę w telefon i udam, że nie widzę.
- 6 5
-
2020-02-13 14:32
Opinia wyróżniona
Młodzież (50)
Dobrze, że trafia taki przewodnik akurat do młodych, bo wg mnie największy problem tkwi w nich - młodzi ludzie w wieku późna podstawówka, generalnie nastolatkowie zajmujący pół tramwaju, bo każdy musi siedzieć, a nad nimi stojący ludzie - zmęczeni, z pracy (często stojącej), z siatkami, obładowani, często z problemami zdrowotnymi - niekoniecznie
Dobrze, że trafia taki przewodnik akurat do młodych, bo wg mnie największy problem tkwi w nich - młodzi ludzie w wieku późna podstawówka, generalnie nastolatkowie zajmujący pół tramwaju, bo każdy musi siedzieć, a nad nimi stojący ludzie - zmęczeni, z pracy (często stojącej), z siatkami, obładowani, często z problemami zdrowotnymi - niekoniecznie mam tu na mysli starszych ludzi, lecz tych w sile wieku lub średnim wieku. To dopiero jest przekleństwo. Stoisz na ostatnich nogach, żeby znudzona młodzież mogła sobie pograć na telefonach na siedząco.
- 167 97
-
2020-02-14 08:31
ok boomer
- 1 1
-
2020-02-13 19:41
Mnie ostatnio bez litości bluzgał starszy pan, agresja i brak kultury nie ma granic wiekowych
- 23 3
-
2020-02-13 16:54
JAk ktoś stać nie może to niech czeka na nastepny autobus a nie wymusza na kimś by ten ustapił (4)
- 14 18
-
2020-02-13 17:53
Dokładnie, emeryci tylko miejsce zajmują, a nic pożytecznego już nie robią (3)
- 10 19
-
2020-02-13 20:59
tak, tak; mamy nadzieję, że nie ty nie zostaniesz emerytem. (1)
- 0 2
-
2020-02-13 21:12
w zusie pracujesz ? oni tam mają taką nadzieję wobec większości
- 3 0
-
2020-02-13 20:05
Skąd to wiesz?
- 3 1
-
2020-02-13 16:08
(35)
masz rację, tylko tą młodzież ktoś uczy że musi siedzieć. Wiele razy widziałam jak kilkuletnie dziecko siedzi a zmęczona matka czy babcia stoi obok z siatkami.. skąd takie dziecko ma wiedzieć że ma ustąpić, skoro od niemowlaka jest uczone że "mi się należy"?
Małe dziecko powinno siedzieć na kolanach rodziców (siatkę można postawić obok, byle nie w przejściu), a jak jest trochę starsze - nic mu się nie stanie jak będzie stało w autobusie czy tramwaju jak nie ma miejsc.- 59 9
-
2020-02-13 17:37
(4)
Jeździłam swego czasu z 3 letnim chłopcem i byłam niezmiernie wdzięczna gdy ktoś ustąpił mu miejsce. Taki maluch nie potrafi trzymać się poręczy i "leci" na każdy zakręcie.
PS Nie jestem matką, ale rozumiem- 17 7
-
2020-02-13 18:38
(3)
a co za problem usiąść i wziąć dziecko na kolana? Tyle ostatnio mówi się o bezpieczeństwie - w razie gwałtownego hamowania autobusu takie dziecko poleci jak piłka; lepiej usiąść i je przytrzymać.
- 24 1
-
2020-02-14 06:01
(2)
Ale czemu zmuszasz kogolokwiek by siedział z dzieckiem na kolanach. Może ona woli stać a dzieciaka posadzi. Ma do tego prawo. Nie czepiaj się
- 2 5
-
2020-02-17 10:38
Zrozumiałeś sens? Czy zdanie zbyt złożone na poziom umysłowy ?
- 0 0
-
2020-02-14 10:34
przecież nie zmuszam nikogo, masz prawo wychować dziecko na chama i egoistę. Tylko denerwuje mnie ta nagonka na młodzież, że nie potrafią zachować się w komunikacji miejskiej. Nie potrafią, bo tak zostali wychowani, i to nie ich wina tylko dorosłych.
- 3 1
-
2020-02-13 16:32
(10)
Posadzę dziecko by siedziało, ono też ma do tego prawo i wybacz ale nie pozwolę by dziecko latało po pojeździe przy kazdym zakręcie bo jeszcze nie umie tak stabilnie stać i mocno się trzymać, by jakaś baba mogła sobie klapnąć tyłkiem na siedzeniu. Mam to gdzieś, płacę za bilet i też mogę siedzieć ja lub mogę zajęte przeze mnie krzesełko odstąpić dziecku. Nic wam do tego
- 14 46
-
2020-02-13 22:33
(2)
No to jak to jest, dziecko od lat 4 płaci normalnie za bilet i nie może siedzieć, a baba z siatami po 70 jeździ za darmo i jeszcze trzeba jej miejsce zwolnić... To jakiś żart.
- 11 8
-
2020-02-14 05:59
Ta najlepiej by tobie ustępowano bo ty ze szkoły wracasz. Miałeś aż trzy lekcje...muzykę, przyrodę i plastykę. Cholibka faktycznie musisz siedzieć, dzisiejsze dzieciaki przy takich przedmiotach mają już przegrzane mózgi, biedactwa
- 5 7
-
2020-02-13 23:19
kobieta z siatkami chamko
- 4 3
-
2020-02-13 20:04
Kiedyś będziesz stara. (3)
Wtedy zmienisz poglądy.
- 11 6
-
2020-02-13 20:50
pewno nie zmieni, bo nie dociera to do niej.
- 3 5
-
2020-02-13 20:57
(1)
Kiedy bedzie star, bedzie jeździć samochodem, a nie autobusem jak biedak.
- 5 8
-
2020-02-17 10:37
Poziom umysłowy ameby.
Cóż za subtelny poziom dedukcji:
Jedzie autobusem? Bo biedny.
Jedzie samochodem? Bo bogaty i fajny.- 1 0
-
2020-02-13 16:39
(2)
młodzież też ma prawo siedzieć w autobusie, i nic ci do tego.
- 23 11
-
2020-02-13 21:04
Pewnie ze ma prawo, tylko z kolei nie ustapienie pokazuje jakimi chamami są. Nie mają za grosz kultury a sami jej oczekują.
- 7 7
-
2020-02-13 16:53
Ustepowanie powinno być jedynie dobrowolne, a nie jakimś narzucanym przywilejem dla kogoś.
- 32 5
-
2020-02-13 16:22
zajmij sie swoimi dziećmi i ich wychowaniem. Moję będą siedzieć. bo tak jest bezpieczniej dla nich. (18)
- 16 57
-
2020-02-14 22:01
Masz racje.Male dziecko ma siedziec (1)
- 0 2
-
2020-02-17 10:33
Najlepiej jak siedzi w POprawczaku.
- 0 1
-
2020-02-14 10:09
Później twój bąbelek pójdzie do pracy
Trafi na doświadczonego życiowo szefa i kopnie w d*pe twojego bąbelka, bo nawet dzień dobry nie powie i drzwi nie zamknie za sobą, bo stara za niego wszystko robiła.
- 6 3
-
2020-02-14 09:27
Kiedys
Tylko za 30 lat nie wymagaj od młodzieży ustąpienia miejsca,a od madki wzięcia bombelka na kolana
- 2 1
-
2020-02-13 20:10
(1)
To żaden argument. każdemu jest bezpieczniej gdy usiądzie, zatem każda osoba powinna usiąść niezależnie od wieku.
Rozumiem, że 2-latek musi siedzieć na kolanach osoby dorosłej, bo sam, w razie nagłego zahamowania pojazdu, się nie utrzyma, ale 5-letnie dziecko może spokojnie stać (słupy w autobusach sięgają do podłogi, także takie dziecko maTo żaden argument. każdemu jest bezpieczniej gdy usiądzie, zatem każda osoba powinna usiąść niezależnie od wieku.
Rozumiem, że 2-latek musi siedzieć na kolanach osoby dorosłej, bo sam, w razie nagłego zahamowania pojazdu, się nie utrzyma, ale 5-letnie dziecko może spokojnie stać (słupy w autobusach sięgają do podłogi, także takie dziecko ma się czego chwycić). Ponadto , nie podróżuje sam, tylko jest pilnowane i asekurowane ( w razie czego) przez osobę dorosłą.
Za kilkadziesiąt lat te nowoczesne hodowane dzieci (które muszą usiąść, bo im się należy) będą zdziwione, że nikt nie ustąpi im miejsca. Niestety: czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał - stare powiedzenie, ale jakże ponadczasowe.
Nie uczmy dzieci egoizmu, bo będą cierpiały w życiu.- 17 4
-
2020-02-13 21:09
Wszystko brzmi pieknie w teori, nawet komunizm. a praktyka i życie to inna historia
Te "hodowane dzieciaki" sobie poradzą. To problem jest z wiecznie roszczeniowymi ludźmi w różnym wieku. A ty jak chcesz ustępować to tak rób.
- 3 8
-
2020-02-13 16:28
(11)
dobrze, niech siedzą. Tylko przestańmy narzekać że młodzież nie ustępuje miejsca starszym, jeśli sami uczymy dzieci że "im się należy". To nie wina młodzieży tylko dorosłych; miejmy pretensje do siebie.
- 44 1
-
2020-02-13 16:41
Wpełni popieram postulat skończenia z tym i**otyzmem i przywilejami dla starych ludzi (10)
- 18 28
-
2020-02-14 22:19
Stare baby sa najgorsze.Zwlaszcza te z rynku jadace z siatami.. (1)
... Glupa pala igdy tylko drzwi sie otwieraja to zaczyna sie bieg... ba prawdziwy wy wyscig.. wtedy te krowy przez ulameksekundy nie sa juz zniedoleznialymi emerytkami... Wiesz co jest-regolarny Runmagedon..
Biegna na zlamanie karku bo katem oka (nagle nawet jaskra przemija) widza ze trzy kurka rzedy dalej jest miejscowka..
Albo..... Glupa pala igdy tylko drzwi sie otwieraja to zaczyna sie bieg... ba prawdziwy wy wyscig.. wtedy te krowy przez ulameksekundy nie sa juz zniedoleznialymi emerytkami... Wiesz co jest-regolarny Runmagedon..
Biegna na zlamanie karku bo katem oka (nagle nawet jaskra przemija) widza ze trzy kurka rzedy dalej jest miejscowka..
Albo.. jeszcze lepsze sa gdy miejsc brak.. wybiera sobie taka krowa jakas ofiare. Tak ofiare bo to czlowieku polowanie prawdziwe.. no i gdy ma juz ofiare to podlazi pod ta siedzaca osobe i nagle sie garbi.. powloczy lewa noga ba nawet gdy widzi ze ta ofiara wlepia wzrok w okno to potrafi ci sie rozkaszlec niczym rasowy grozlik tuz nad uchem i zawsze ale to zawsze zlapie sie rurki siedzenia nie za toba gdzie ma przeciez blizej. Nie. Tylko przed toba.. akurat (ups) na linii twoich oczu.. kij ze nie wygodnie i ze stoi wygieta w chinskie S ale ty mysisz przeciez zobaczyc ja biedna..
Osobiscie mimo ze jestem dobrze wychowany ale do tego na szczescie nie glupi naiwny i na szczescie wybitnie bezczelny patrze zawsze takiej krowie gleboko w oczy po czym.. siedze dalej:)
Taka krowa nigdy przy mnie nie usiadzie nawet kosztem slownej awanty na pol tramwaju. Bo ja wiem ze mam racje i wiem ze ona wie ze ja wiem.Polska to kraj frajerow gdzie cwaniactwo jest nagradzane pewnie dlatego bardziej czuje sie europejczykiem niz sensu stricte polakiem:) Natomiast gdy widze (bo i tacy sa starsi choc to mniejszosc) ze ktos fajny starszy stoi i nie jest wyrachowana krowa i widac autentyczne zmeczenie (a to widac nie trzeba tego udawac) a choxby nawet i nie to za to ze jest fajna normalna nawet podejde dotkne, zapytam i pozwole usiasc ba jak trzeba bedzie to nawet pomoge usiasc.
Wiec kazdego kto czytaja to nazwie mnie w myslach chamem pokazuje kazdemu srodkowy palec. Ja cham a ty frajer ze nabierasz sie na wyrachowanie i sztuczki. Cwaniak to cwaniak bez wzgledu ma wiek- 1 4
-
2020-02-17 10:32
Do szkoły niedouczony dzieciuchu a po szybciutko biegusiem do domku ćwiczyc ortografię
...zanim zaczniesz wylewać swe mądrości w internecie.Twoje przekonanie o dobrym wychowaniu niestety leży bardzo daleko od prawdy. Sensu w twych chamskich tekstach tez ledwo tyle co brudu za paznokciem. Współczuję twoim rodzicom jeśli ich znasz łajzo.
- 1 0
-
2020-02-13 22:22
Starsi ludzie niech siedzą w domu, a nie pchają się, za darmo, z nudów, a ludzie wyczerpani po pracy mają im miejsca ustępować..
- 6 11
-
2020-02-13 20:02
Kiedyś też może dożyjesz sędziwego wieku. (2)
Wtedy zrozumiesz, że wydolność organizmu starszego człowieka jest o wiele mniejsza niż młodego.
- 17 7
-
2020-02-14 00:21
I dlatego często widzimy starsze panie obładowane siatkami, które niczym Usajn Bolt pędzą do autobusu, a potem oczywiście siły im się kończą i muszą usiąść. Energii zostaje im tylko na wulgarne traktowanie młodzieży, która śmiała zająć miejsce siedzące, które się starszym należy.
- 9 11
-
2020-02-13 22:24
No to po co się pcha do tramwaju, jeśli ma słabą wydolność organizmu, to niech siedzi w domu
- 8 14
-
2020-02-13 18:35
(3)
postulat dotyczy tego, żeby zrobić rachunek sumienia czego uczymy młodzieży zanim zaczniemy się jej czepiać. No ale czytanie ze zrozumieniem to trudna sztuka.
Swoją drogą nie martw się, kiedy będziesz starym człowiekiem to już nie będzie takich i**otyzmów.- 14 5
-
2020-02-13 20:01
(2)
pisanie, żeby przekaz był czytelny to też trudna sztuka. Niestety uczymy "mi się należy", ale niestety gdybym miała wyliczać niekulturalne komentarze ze strony starszych to by miejsca nie starczyło. Dlatego odechciało mi się komukolwiek ustępować. Pomijam, że wyglądam na młodszą niż jestem, człowiek szybciej się męczy, to młodzież też może mieć
pisanie, żeby przekaz był czytelny to też trudna sztuka. Niestety uczymy "mi się należy", ale niestety gdybym miała wyliczać niekulturalne komentarze ze strony starszych to by miejsca nie starczyło. Dlatego odechciało mi się komukolwiek ustępować. Pomijam, że wyglądam na młodszą niż jestem, człowiek szybciej się męczy, to młodzież też może mieć swoje problemy zdrowotne. Bolesny okres, bolące kolana i stawy, są przecież takie dolegliwości wśród młodych. A jeszcze mogę dodać jak nadwaga i otyłość wśród starszych domaga się miejsca siedzącego...
Młodzież może nie jest idelana, ale każdy ma swoje wady. Oni niestety jeszcze nie mogą prowadzić samochodów.- 9 5
-
2020-02-13 23:16
wyglądam na młodszą niż jestem , (1)
kocham takie teksty
- 5 4
-
2020-02-14 22:53
ale według ciebie to dobrze czy źle? jest to opinia wydana przez innych, ja dobrze wiem ile mam lat xD siwe włosy też już są, ale widzę je tylko ja i mój fryzjer, a nie współpasażerowie komunikacji. życie
- 1 0
-
2020-02-13 15:54
Najlepsze są i tak stare baby, bo inaczej ich nazwać nie można, ze zmęczonymi siatkami na miejscu siedzącym. (1)
- 63 4
-
2020-02-13 16:24
albo trajkocza na głośno mowiacy do psiapsiułki która też słychać przez telefon.
i jeszcze te opowieści dziwnej treści co to lekarz sie nie zna a ona ma racje
- 40 1
-
2020-02-13 15:42
(1)
Sugerowanie komuś że jest osobą starszą i nachalne ustepowanie jej miejsca wbrew jwj woli jest już świadectwem braku kultury.
- 18 22
-
2020-02-14 11:29
nachalne ustępowanie :D
dużo bierzesz tego, co bierzesz czy to wrodzone?
- 3 1
-
2020-02-13 15:21
Po szkole też można być zmęczonym (2)
A siatki, którymi są obładowani ludzie w sile wieku można położyć na podłodze.
- 47 54
-
2020-02-13 16:25
masz rację młody! po pracy to samo. Emeryci nic nie robią cały dzień to tego już nie ogarniają
- 23 3
-
2020-02-13 15:23
W zoo też można być zmęczonym
Tam tylko tacy jak ty mogą pracować
- 6 23
Wszystkie opinie
-
2020-02-13 13:31
Poradnik (51)
dobrych manier dla kierowców i motorniczych to kiedy?
- 182 89
-
2020-02-13 13:39
Oni się nie nauczą. (20)
- 9 24
-
2020-02-13 14:04
Zupełnie jak i ty. Napchałeś sobie głowę głupotami o żabach i na siłę próbujesz zainteresować tym innych. (7)
- 23 4
-
2020-02-13 22:33
(6)
Tak! ZTM powinien wziąć się za swoich kierowców i motorniczych, bo tym to brakuje życzliwości - przyciskasz guzik ostatnich drzwi w tramwaju, okazuje się, że są zepsute, przyklejona kartka, której z pośpiechu nie widzisz, wysiadający innym drzwiami pasażer uświadamia cię w tym, podbiegasz do następnych, a on spod nosa ci odjeżdża. A co najsmutniejsze czeka zaraz za przystankiem, bo przed nim inny tramwaj na torach, którego choćby chciał, to nie przeskoczy. A ty sobie potem czekaj ciołku na kolejny, który nie wiesz kiedy przyjedzie, bo ich kursowanie nie ma nic wspólnego z rozkładem jazdy. Tramwaj nr 8, ten z trzema wagonami, dziś ok godz 16, przystanek Reja. Życzę ci, drogi prowadzący ten tramwaj, żeby tobie pod nosem zamknęli drzwi np. urzędu skarbowego, w którym to będziesz miał ostatni dzień na załatwienie czegoś ważnego.
- 1 11
-
2020-02-13 22:40
potrójna ósemka ma ostatnie drzwi wyłaczone bo skład nie mieści się na wszystkich przystankach
- 5 0
-
2020-02-14 04:48
Jaja sobie robisz potrojniak ma nieczynne drzwi od kad jeździ bo się nie mieści wystarczy czytać szanowna niedouczona pretensjonalna babko
- 2 2
-
2020-02-14 04:52
(1)
Z jakiej paki ma na ciebie czekać ? Tramwaj to nie taksówka chcesz jechać bądź wcześniej
- 5 2
-
2020-02-14 07:15
Właśnie.
- 1 1
-
2020-02-14 11:30
kartka? nigdy nie widziałem kartki, a odjazd bez otwarcia drzwi zdarza się średnio raz w miesiącu
- 0 2
-
2020-02-14 12:26
Jaki ty jesteś BURAK szok. Zapoznaj się z regulaminem jaki mają motorniczowie to ci się klapki otworzą.
- 0 0
-
2020-02-13 14:07
Konstytucja! (7)
- 7 9
-
2020-02-13 14:08
bóg (3)
honor ojczyzna
- 5 7
-
2020-02-13 18:11
Bóg z dużej litery kmiocie czerwony (2)
- 6 11
-
2020-02-13 22:39
Kmiocie
zależy o którym bogu mówisz!
- 3 0
-
2020-02-13 22:41
jak juz to z wielkiej czarny kmiocie
- 6 0
-
2020-02-13 14:34
Zgodnie z konstytucją (2)
Każdy ma prawo się kąpać kiedy chce i gdzie chce
- 5 3
-
2020-02-13 14:50
A nie, bo np. w fontannie nie wolno (1)
- 3 1
-
2020-02-13 18:12
Wolno jak się ma sędziego znajomego
- 7 1
-
2020-02-13 14:08
Się nie naumieją (3)
- 2 0
-
2020-02-13 14:50
Wolne środki komunikacji miejskiej ! (2)
Konstytucja !
- 3 3
-
2020-02-13 17:20
(1)
Szkolnictwo dla pissowców!
- 3 1
-
2020-02-13 18:13
6 klas dla bydła poddanczego
- 0 0
-
2020-02-13 13:51
Uderz w stół... (3)
zabolało?
- 4 2
-
2020-02-13 13:57
Nie
Nic a nic.
- 2 2
-
2020-02-13 14:05
Takie czasy, że każdy widzi tylko czubek własnego nosa.
Jak to było? Widzisz drzazgę w oku brata swego, a w swoim belki nie zauważasz.
- 2 0
-
2020-02-13 14:34
Po ukraińsku jest?
- 6 1
-
2020-02-13 13:59
Po co? Codziennie wozi się takie chamstwo, to sam człowiek chamieje (2)
- 19 3
-
2020-02-13 14:27
a potem płacz (1)
że pajac za kółkiem wylapuje z buta
- 3 5
-
2020-02-13 19:53
a potem płacz
bo nie wiedział jak się zachować, usiłował atakować obsługę i jest wyrzucany z pojazdu
- 4 0
-
2020-02-13 14:03
Ja nigdy nie miałem problemu z kierowcą autobusu, czy motorniczym. (15)
Ale może dlatego, że nie traktuję tych ludzi z wyższością, tylko z szacunkiem. Myślę, że twój problem z tymi ludźmi leży raczej w twoim do nich podejściu. Domyślam się, że panie w biedronce też chciałbyś uczyć manier, bo źle się do chama w twojej osobie odnoszą?
- 37 4
-
2020-02-13 14:07
Problem w tym (1)
że uczą manier, a niech zaczną od siebie. Nie każdy pasażer jest prostakiem, a taki poradnik uderza mnie, jako osobę, która nie stwarza problemów.
- 4 15
-
2020-02-13 14:36
Jeśli nie jesteś prostakiem, to czemu oburzasz się, że stworzono taki poradnik? Faktycznie, czyjś komentarz powyżej o stole i nożycach zdaje się być celny.
- 12 1
-
2020-02-13 14:57
Poradnik to świetna inicjatywa, ale nie tylko pasażerowie muszą pracować nad dobrymi manierami. Kierowcy też powinni zmienić sw (7)
A ja miałam problemy. Raz autobus dosłownie "uciekł" mi z przystanku, kierowca mnie widział, biegłam.. Mimo to odjechał. Miałam ochotę spisać numer pojazdu i zgłosić to do Zarządu. To było lata temu, ale niesmak pozostał.
Inna sytuacja. Jadę tramwajem, pierwszy raz tą trasą, dojechaliśmy na pętlę. Faktycznie wszyscy wysiedli, a ja sądziłam, że pojedziemy dalej i zaskoczona zapytałam kierowcę: Czy dalej Pan nie jedzie?Usłyszałam tylko cytuję:" Nie chce mi się." Mógł wytłumaczyć, że ma przerwę i że odjedzie za kilka minut, ale musiał być oczywiście niemiły. Za granicą raczej nie spotyka się tylu sfrustrowanych i nieuprzejmych kierowców jak w naszym kraju. Wielokrotnie słyszałam, że kierowca podwiózł pasażera nawet na przystanek, na którym nie miał się zatrzymywać albo pozwolił jechać bez biletu bo akurat nie miał biletów, a turysta nie miał gotówki tylko kartę, której motorniczy nie mógł obsłużyć w pojeździe... Albo sytuacja z Norwegii. Pasażer wsiadł do złego autobusu, znał godzinę i numer pojazdu, a nie zwrócił uwagi na nazwę miejscowości wyświetlonej nad szybą. Mimo, że pasażer nie znał języka to kierowca narysował mu zegarki z czasem odjazdu kolejnych autobusów i poprowadził delikwenta na przystanek.. To była starsza osoba, znała tylko język rosyjski. Zresztą to nie ma znaczenia!! U nas kierowcy są sfrustrowani i gburowaci, by nie napisać chamscy!! Oczywiście to nie reguła, ale nie wiem, który z naszych motorniczych pomógłby w ten sposób turyście? Fakt jest też taki, że piszę o norweskich drogach, małej ilości pasażerów, innych zarobkach i mniejszej presji wiec być może ta gonitwa czyni nas wszystkich niezadowolonymi ludźmi, z brakiem chęci pomocy drugiemu człowiekowi? Smutne.
A książeczka z zasadami jest w moim odczuciu jak najbardziej potrzebna. Uważam, że to świetny pomysł. Im wiecej osób pozna zasady, tym jest większa szansa na ich realizację. Poza tym edukować należy małe dzieci by wyrosły na przykładnych obywateli. Gratuluję idei!Oby została wprowadzona!- 5 15
-
2020-02-13 16:33
(2)
Skad wiesz ze Cie widzial i odjechal? moze poprostu Cie nie zauwazyl. Wkurza mnie jak ktos wraca z zagranicy i potem narzeka na Polskę i uogolnia . Ja jakos nie moge narzekac na kierowcow autobusow czy pociagow. Juz bardziej wspolpasazerowie mnie denerwują
- 11 2
-
2020-02-13 23:45
Widział mnie, a dokładnie nas i nawet nie wjechał w zatoczkę dla autobusów (1)
było późno. Możecie mi uwierzyć jedynie na słowo albo i nie, że kierowca w ogóle się nie zatrzymał na przystanku. Nie, nie był to przystanek na żądanie
- 1 4
-
2020-02-14 12:30
I dobrze zrobił miał spokojną głowę przynajmniej bez ciebie.
- 1 0
-
2020-02-13 19:55
za autobusami się nie biega, tylko czeka
później zdziwienie i oburzenie. Przez takich jak ta pani cierpią wszyscy bo komunikacja się spóźnia. Widzisz autobus na przystanku? to nie jest ostatni w tym dniu, spóźniłaś się weź taksówkę a nie narzekasz. Czyja to wina że się pani spóźniła na autobus? Jej czy pasażerów których chce ukarać zbiorowym opóźnieniem.
- 9 2
-
2020-02-13 22:17
Ale ty jesteś
"tempa".
- 5 0
-
2020-02-13 22:50
ludzie są rózni
ale skoro widzisz tylko chamów, to tylko przypomnę, że kilku kierowców oraz motorniczych uratowało życie pasażerom czy osobie która zasłabła na przystanku. W zalewie ludzkiej znieczulicy i omijania wzrokiem potrzebujacego ci ludzie uratowali zycie innym. To taki jeden przyklad. Ja zawsze uzywam takich słow jak dzien dobry dziekuje i nigdy w moim długim zyciu nie miałem scysji z kierowca, a duzo jezdze.
- 4 0
-
2020-02-14 12:29
Wyprowadź się proszę i nie wracaj tu nigdy.
- 0 0
-
2020-02-13 15:55
aaa (4)
Widziałem jak kierowca z pretensjami wyskoczył do Pani, bo chciała u niego bilet kupić z tekstem, a to w automacie nie można było kupić?
Wyzywający kierowce od d**ili przed sobą, albo od durnej baby, mimo, że ona miała pierszeństwo. Dużo tych sytuacji było.- 1 9
-
2020-02-13 16:14
Autobus 115 (3)
Ja znów słyszałem dialog:
- bilet normalny poproszę. Ile płacę?
- (kierowca) tyle samo co w tą stonę.
- ale ja w tą stronę jechałam taksówką,nie jestem z tąd nie wiem ile kosztuje.
- tyle co w cenniku.
Nosz kurka ręce opadają.- 6 12
-
2020-02-13 19:59
historia z mchu i paproci
- 9 2
-
2020-02-14 07:17
Wstrząsające,
- 1 0
-
2020-02-14 12:33
I bardzo dobrze ile można takich baranów słychać wszystko jest opisane na szybach i nie tylko wystarczy tylko mieć chęci i poczytać ale po co ? To takie typowo Polskie.
- 0 0
-
2020-02-13 14:09
(1)
A poradnik na temat stoisz na przystanku obok otwartego kiosku z biletami i ciężko tam kupić bilet przykład ul Sandomierska Budapesztanska Wilenska Chopina itp przyjeżdża autobus i stado leci do kierowcy bo niby nie ma gdzie kupić.to kiedy
- 15 1
-
2020-02-13 15:34
a jak waszym zdaniem ma się przemieszczać ktoś taki? pomysły, proszę
Też nie jestem zachwycona takimi ludźmi w przestrzeni publicznej,. Sama swego czasu miałam z nimi regularny problem w kamienicy w Centrum Gd ponieważ takie osoby chciały się ogrzać i często wybierały klatkę schodową do tego celu. Zdarzało się, że spały całą noc albo prosiły o coś do jedzenia, innym razem kradły wycieraczkę, oddawały mocz.. albo zasnęły pod drzwiami tak, że nie można było wyjść z domu albo do niego wejść... Kolokwialnie pisząc szału nie było.. Prawda jest taka, że nie wiemy jaki los nas czeka. Czasem człowiek z dnia na dzień staje się bezdomnym. Nie zawsze to jest wybór czy decyzja danej osoby, więc trochę łagodniej patrzmy na drugiego. Nawet jeśli naprawdę trudno przy nim wytrwać kilka czy kilkadziesiąt minut w komunikacji miejskiej. Nie wiemy jaki los nas czeka, a chyba nikt nie chciałby być wyrzuconym np.z komunikacji miejskiej.. ?? To trudne. Wiem. Łatwo napisać , trudno zrealizować, ale pochylmy się z refleksją nad innymi. Nie oceniajmy pochopnie.
- 2 0
-
2020-02-13 17:23
bez przesady
jak jest się pasażerem chamem to i kierowca czy motorniczy również podobnie nas potraktują.
- 7 1
-
2020-02-13 17:53
Jak Wy będziecie bardziej uprzejmi to się dostosujemy
- 5 1
-
2020-02-13 21:05
A uwzględniliście jak maja się odnosić do prowadzących a nie ich tylko opluwać
- 4 0
-
2020-02-13 21:21
jutro
- 0 0
-
2020-02-14 12:27
hmmm
Potwierdzam , rozmowy przez telefon , agresywna jazda która powoduje ostre hamowanie , wymuszanie wyjazdu z zatoczek autobusowych itd ....
- 0 0
-
2020-02-13 13:31
Dla kierowców? (3)
i kiedy do autobusu nie wejdzie cuchnący żur?
- 132 14
-
2020-02-13 15:25
Kierowca jest od kierowania. Moze zura zglosic, a Policja mowi ze przyjedzie najwczesniej za godzine
- 9 1
-
2020-02-14 06:04
czasami wcale to nie jest zur
tylko normalnie wygladajaca osoba..... niestety nie wszyscy lubia sie myc
- 1 0
-
2020-02-14 09:32
Perfumeria
Kiedy przestaną wpuszczać do komunikacji nadmiernie wyperfumowane osoby?
- 4 0
-
2020-02-13 13:32
dobre, ale (6)
to powinno być na tablicach informacyjnych w pojazdach
- 132 5
-
2020-02-13 13:56
zawsze !!! (1)
Zawsze jak słyszę w komunikacji publicznej osobę głośno rozmawiającą przez telefon mam nie ogromne pragnienie usiąść obok otworzyć dowolnie wybraną książkę i czytać i czytać i czytać jak najgłośniej potrafię tak by na przystanku ludzie słyszeli że czytam. Raz nawet to zrealizowałem !!! Bezcenny był wyraz twarzy pana głośno rozmawiającego przez telefon który nagle przestał słyszeć swoją głośną rozmowę bo zaczął słyszeć to co wszystkim czytałem. Minę miał wyjątkową !! Po czym oschle rzucił ciszej tam ! Na co grzecznie bo jakże inaczej odpowiedziałem na wzajem :).
- 30 2
-
2020-02-14 10:48
sławny Dobry Wojak Szwejk miał dla takich krzykaczy świetne przy-powiedzenie.
- "zamknij kibicu paszczę, bo ci w nią naszczę"
- 0 0
-
2020-02-13 13:57
U nas w Warszawie tak jest od dawna (1)
- 3 1
-
2020-02-13 14:28
Ale
Ale to stolica a my tu w Gdańsku w nad morskiej prowincji to tacy mniej światowi jesteśmy.
U was to pewnie wszystko jeszcze jest na ekologicznym papierze i 58 językach ( z czego 7 używanych w Azji południowo- wschodniej, a 5 z Afryki ) niczym instrukcja do telewizora czy innej pralki.- 8 1
-
2020-02-13 18:15
co w tym dobrego?
zamiast zajmowac się organizacją transportu do czego ZTM jest powołana, zajmuje się dzialalnością literacjką i wydawniczą? Chyba jest tam za dużo pracowników, którym za bardzo im się nudzi. Podatnicy ponoszacy koszty utrzymania tego przedsiębiorstwa woleliby zeby robiło ono to co doniego nalezy a nie to co do niego nie należy.
- 2 5
-
2020-02-14 11:26
To powinno być oczywiste i wyniesione z domu.
Wstyd dla rodziców, że trzeba ich dzieci uczyć kultury publicznie!!
- 3 0
-
2020-02-13 13:32
(1)
Njapierw uporządkujcie tramwaje i autobusy, później sie bierzcie za wychowywanie pasażerów...
- 51 135
-
2020-02-13 13:58
Miej godność człowieka.
Jak nie jesteś dzieckiem, kup sobie auto. Miej maniery.
- 5 7
-
2020-02-13 13:33
A jak menel wejdzie do autobusu, to jedzie autobusem? (6)
Czy autobus menelem?
- 182 19
-
2020-02-13 13:38
(1)
Jak menel wysiądzie to autobus dalej jedzie menelem.
- 44 0
-
2020-02-13 13:39
Teraz mogę umierać
- 18 0
-
2020-02-13 14:06
Zdradzę ci sekret, nie tylko menele śmierdzą w komunikacji miejskiej.
- 23 1
-
2020-02-13 19:34
(1)
Najgorzej jak wejdzie miłośnik grochu, bobu i kapusty. To potem autobus jedzie przez całe miasto.
- 4 1
-
2020-02-13 19:42
jeszcze czosnek...
zeżarty wczoraj wedle przeziębienia...
- 3 4
-
2020-02-14 08:05
suchar
- 0 1
-
2020-02-13 13:34
należy dodać (2)
wsiadanie a właściwie pchanie się do pojazdu zanim opuszczą go wysiadający.
- 210 6
-
2020-02-13 14:38
Toż jest przecież. Przyjrzyj się zdjęciom.
- 7 0
-
2020-02-13 15:20
a ile kosztowało opracowanie i wydanie tego CUDA ?
autobusy i tramwaje to nie żadna nowość, żeby takie bzdety drukować. Z pewnością po takiej lekturze nie wsiądzie żaden pijak bo nie wypada zionąć alkoholem i pocić się jak skunks w takiej ciasnej przestrzeni, na pewno też poradnik wywrze wielkie wrażenie na innych pasażerach, którzy dopiero teraz dowiedzą się, że należy się trzymać uchwytów podczas jazdy i że nie wolno palić w tramwaju.... instrukcja jakby na szyny wyjechał pierwszy gdański tramwaj a ludziska japy rozdziawiali co to takiego
- 4 7
-
2020-02-13 13:36
(8)
Najgorsze kochani są głośne rozmowy.przez telefon.Do tego nieustępowanie miejsca starszym(wielu udaje że nie widzi) no i niestety higiena wielu pozostawia wiele do życzenia.. Mam nadzieję że choć ten poradnik coś poprawi... Shadow and dust.Czuwaj!
- 117 19
-
2020-02-13 14:32
(3)
Mnie denerwuje taki stary pierdziel jak ty który pisze głupoty. W pojazdach komunikacji też wygadujesz takie bzdury?
- 5 20
-
2020-02-13 15:27
Nie rozumiem... (2)
Z opinią svenusa nie można się chyba nie zgodzić, chyba że lubisz i praktykujesz powyższe.
- 7 2
-
2020-02-13 17:13
starym sie nic nie należy z wyjatkiem pochówku, ustepowanie jest dobrowolne! (1)
- 1 11
-
2020-02-15 22:31
też będziesz kiedyś starym /osłem/
- 0 0
-
2020-02-13 20:57
Nie musi ustępować miejsca starszym bo sam tez może być zmęczony zyciem
- 1 1
-
2020-02-13 21:25
svenus
ci*lu jeden
skończ z tym rowerowym zwracaniem się do innych przez "kochani"
to jest tak ciepłe że aż boli
czy Ty nie czujesz , że robisz z siebie część pojazdu dwukołowego ???- 1 6
-
2020-02-13 23:04
Wszystkie głośne rozmowy - nie tylko te przez telefon
A na drugim miejscu blokowanie przejścia, kiedy w głębi pojazdu są jeszcze miejsca.
- 3 0
-
2020-02-15 15:13
Głównie higiena. Nawet prowadzenie rozmowy jestem w stanie znieść.
- 0 0
-
2020-02-13 13:36
jak zdobyć tego białego kruka literatury?! (3)
- 80 4
-
2020-02-13 13:43
Czytaj ze zrozumieniem to sie dowiesz
- 7 4
-
2020-02-13 16:00
Broszura trafi do uczniów gdańskich szkół w trakcie organizowanych przez ZTM lekcji komunikacyjnych. Będzie ją można także zdobyć podczas festynów miejskich oraz innych wydarzeń, w których uczestniczy Zarząd Transportu Miejskiego.
- 1 0
-
2020-02-13 19:34
Na rozdaniu przyszłorocznego Nobla.
- 5 0
-
2020-02-13 13:37
Ile kasy poszło? (8)
- 70 23
-
2020-02-13 13:42
(4)
Chyba nalezysz do tych, o ktorych ten poradnik wspomina
- 13 17
-
2020-02-13 14:29
Ależ jak tak możesz, wyczuwam mowę nienawiści (1)
Po prostu prowadzę firmę i wydawanie pieniędzy na jakieś głupoty jest mi obce. Miasto to też firma tylko większa ale nie usprawiedliwia to nikogo do marnowania ani złotówki.
- 16 7
-
2020-02-13 16:02
Za moje zrobili i co teraz jeśli mnie to nie przeszkadza?
Lepiej żeby wydawali na edukację, niż mają sponsorować patolę+
- 3 3
-
2020-02-13 14:43
(1)
Taki poradnik to na starcie życia (przedszkole lub pierwsze klasy szkoły podstawowej), a nie edukować już tak wychowane dorosłe bydło, bo to i tak nic nie da. Chama kultury nie nauczysz był na to czas w dzieciństwie, a ten poradnik to wywalenie kasy w błoto.
- 8 0
-
2020-02-13 14:49
Przeczytaj artykuł do końca
- 1 2
-
2020-02-13 13:45
koniaczku ? stac mnie nalej mi. (1)
- 8 0
-
2020-02-13 14:28
poproszę podwójnego
- 3 0
-
2020-02-13 15:22
Niecałe 350 tysięcy
UM Gdańsk
- 5 0
-
2020-02-13 13:37
(33)
Najbardziej to mnie denerwują:
Kaszlący i smarkający ludzie,
Ludzie jedzący intensywnie pachnące/śmiedzące rzeczy,
Osoby, które rozpychają się na siedzeniach (przyciskając sąsiada do okna)
Osoby nieumyte.
Matki z ryczącymi dziećmi.
Matki z kaszlącymi dziećmi.
Młodzież z głośnikami/za głośnymi słuchawkami.
Osoby uderzające plecakiem w głowy osób siedzących.- 286 16
-
2020-02-13 13:55
Dokładnie (13)
Uściślając jeszcze temat rozpychających się osób - mężczyźni siedzący w szerokm rozkroku. Kobiety być może też, chociaż osobiście nie doświadczyłam. Niestety obrzydza mnie fizyczny kontakt z przypadkowymi osobami i to naprawdę jest ogromny dyskomfort, kiedy unikam dotyku i oddalam się od takiej osoby, a ona i tak coraz bardziej napiera w moją stronę...
- 76 10
-
2020-02-13 13:59
(2)
Dokładnie - to obrzydliwe. Jestem szczupła, zajmuję tak może 0,6 siedzenia, a pozostałe 1,4 zajmuje zwykle "przytulacz". Bleh.
- 54 6
-
2020-02-13 18:51
Ja w takim momencie puszczam zawsze bąka smrodliwego.
Zazwyczaj działa.
- 22 1
-
2020-02-13 19:35
Potwierdzam. Działa.
- 4 0
-
2020-02-13 14:01
Czasami nie da sie inaczej siedziec niz w rozkroku (4)
Ja rozumiem ze ciezko sobie to wyobrazic, ale ciezko dyskutowac z anatomia
- 14 54
-
2020-02-13 14:37
(1)
To możesz stać.
- 40 10
-
2020-02-13 14:54
dokładnie przeszkadza ci to stój.
- 24 5
-
2020-02-13 15:48
Z taka opuchlizna sugeruje udac sie do lekarza, bo to moze byc powazna choroba.
- 49 3
-
2020-02-13 19:44
to się leczy...
- 9 1
-
2020-02-13 16:38
grubi powinni płacić wiecej za bilet, bo zajmuja wiecej miejsca! (3)
- 21 13
-
2020-02-13 20:51
Tak samo jak baby z wózkami i cyklopy z rowerami.
- 2 3
-
2020-02-14 06:07
w ogole uwazam, ze (1)
komunikacja miejska powinni jezdzic tylko mlodzi, piekni i bogaci dla komfortu wszystkich podroznych..... a i zeby byli z dobrych domow tylko
- 16 0
-
2020-02-14 13:09
i pachnący fiołkami zapomniałaś dodać
- 2 0
-
2020-02-13 19:43
zgadza się.
Strasznie ich te jajka uwierają...
- 5 1
-
2020-02-13 13:58
Dlatego i jeszcze z n innych powodów auto to konieczność
możesz rozmawiać przez tel i załatwiać sprawy, nikt też nie będzie się czepiał, że wieziesz dzieci albo zakupy.
- 26 4
-
2020-02-13 13:58
Mnie najbardziej denerwują zawracacze d*py, ktorym wszystko przeszkadza, a naprawianie swiata powinni zaczac od siebie samych.
- 30 24
-
2020-02-13 14:00
(5)
dlatego nie jeżdżę zbiorkomem
- 10 3
-
2020-02-13 14:01
(3)
Ja niestety nie mam parkingu pod pracą - a dookoła jest wszędzie strefa... A pieszo 10 km to jednak uciążliwe...
- 14 2
-
2020-02-13 15:08
Nie stać cię na strefę? (1)
- 1 11
-
2020-02-13 18:21
Kogo stac na płacenie za parking w świecie 2500 netto.
- 10 0
-
2020-02-13 20:07
rower - 10 km w max 40 min
- 1 2
-
2020-02-13 21:04
zbiorkom? to chyba w Rosji
- 1 1
-
2020-02-13 14:01
Sam jeszcze niedawno byłeś kaszlacym I smarkajacym dzieciakiem pod opieką osoby prawnej.
- 17 19
-
2020-02-13 14:26
. (2)
jeszcze stare baby
- 3 24
-
2020-02-13 18:21
(1)
Stare dziady juz nie? Ciekawa forma mizoginii....
- 14 2
-
2020-02-14 10:28
Bo stary dziad nie jest tak stary jak stara baba. Nie słyszałeś?
- 4 1
-
2020-02-13 14:29
(2)
Proponuję Ci chodzić piechotą albo siedzieć w domu.
- 4 10
-
2020-02-13 14:37
(1)
A kto zarobi na Twoje 500+?
- 13 5
-
2020-02-13 16:36
Na pewno nie ty
- 2 4
-
2020-02-13 20:03
kup sobie samochód
- 0 1
-
2020-02-14 07:30
Jak komu przeszkadza...
niech sie przesiądzie na rower lub hulajnogę I szybko i świeże powietrze.
- 2 0
-
2020-02-14 10:24
chyba pora dla Ciebie kupić rower.
- 0 0
-
2020-02-17 10:42
A życie cię nie denerwuje?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.