• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaną dodatkowe tory kolejowe do Pruszcza Gdańskiego i Tczewa

Krzysztof Koprowski
22 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Obecnie odcinek między Gdańskiem a Tczewem jest "wąskim gardłem" kolejowym na Pomorzu. Nz. tylko dwa tory na wysokości Oruni, z których korzystają zarówno pociągi regionalne, jak i dalekobieżne. Obecnie odcinek między Gdańskiem a Tczewem jest "wąskim gardłem" kolejowym na Pomorzu. Nz. tylko dwa tory na wysokości Oruni, z których korzystają zarówno pociągi regionalne, jak i dalekobieżne.

Nie tylko samorząd województwa planuje poprawę dostępności kolejowej Pomorza w najbliższych latach. PKP PLK podpisały właśnie umowę na wykonanie dokumentacji dla budowy dodatkowych torów między Gdańskiem a Tczewem, dzięki czemu odcinek ten będzie mogło pokonywać więcej pociągów pasażerskich i towarowych.



W jaki sposób najczęściej pokonujesz odcinek między Gdańskiem Głównym a Tczewem?

W poniedziałek pisaliśmy o planach Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w zakresie rozwoju kolei do 2025 r. oraz planach rządowych realizacji w ciągu najbliższych dwóch dekad zupełnie nowej trasy do Elbląga.

Okazuje się, że także PKP Polskie Linie Kolejowe mają ambitne plany rozbudowy sieci kolejowej w naszym regionie, które po części pokrywają się z koncepcjami z 2014 oraz 2017 r. wydłużenia na południe trasy Szybkiej Kolei Miejskiej.

Zgodnie z zamierzeniami kolejarzy, w ciągu najbliższych kilku lat między Gdańskiem Głównym zobacz na mapie Gdańska a Tczewem mają powstać dodatkowe tory dla potrzeb ruchu towarowego i pasażerskiego. Ponadto przebudowie poddana będzie stacja towarowa Zajączkowo Tczewskie.

- Już teraz myślimy o przyszłości i przygotowujemy się do kolejnej perspektywy finansowej [w ramach Krajowego Programu Kolejowego - dop. red.]. Projekt dobudowy torów z Tczewa do Gdańska usprawni dojazdy w aglomeracji, a także poprawi dostępność portów morskich, do których dojedzie koleją jeszcze więcej towarów - mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.

Dokumentacja przedprojektowa do III kw. 2019 r.



Do realizacji tego przedsięwzięcia zbliżyć ma podpisana w poniedziałek umowa na przygotowanie do III kw. 2019 r. dokumentacji przedprojektowej. Wskaże ona zakres prac budowlanych oraz harmonogram robót.

Prace przedprojektowe będą podzielone na dwa odcinki: Pszczółki - Pruszcz Gdański oraz Pruszcz Gdański - Gdańsk Główny. Ich opracowaniem zajmie się wyłoniona w przetargu firma WYG International, która otrzyma wynagrodzenie w wysokości ok. 3 mln zł.

Rezerwy pod rozbudowę układu torowego



Przypomnijmy, że rozbudowę układu torowego przewidziano w najnowszym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdańska, zmieniając jednocześnie węzeł Most Czerwony w jeden z kilku przystanków osobowych. Rezerwę pod dodatkową parę torów pozostawiono także w tunelu pod centrum handlowym na Targu Siennym i Rakowym zobacz na mapie Gdańska.

Czytaj również: Jest umowa na projekt wiaduktów kolejowych na Oruni

Materiał archiwalny

Przystanek Gdańsk Lipce na trasie z Gdańska do Tczewa

Opinie (115) 2 zablokowane

  • prawo i sprawiedliwość wstrzymało inwestycje na pomorzu:)))) (4)

    będę na was głosowała.

    • 11 17

    • na razie pisuar nic nie zrobil

      • 11 9

    • Na koncepcje to PiS zawsze znajdzie pieniądze. Tym chętniej im mniejszą ochotę ma je realizować. (2)

      • 5 4

      • (1)

        "obiecanki cacanki a głupiemu radość"

        • 3 3

        • To było za Tuska i już nie wróci.

          • 2 4

  • Tak samo jak Budowlanych miala byc rozbudowana a wyszlo jak zwykle (1)

    plany, rysunki, kolesie zarobili i cisza

    • 6 7

    • Bo to byli kolesie Budynia, forsa do kieszeni i w nogi.

      Platforma to złodzieje

      • 6 6

  • Bravo PiS (3)

    Konkretne działania, a nie platformowskie gdybania

    • 15 28

    • Rzeczywiście konkret...3 miliony na 3.koncepcję....

      • 11 1

    • Jak do tej pory to pokazują wizualizacje stworzone za PO (1)

      • 7 3

      • Taa PO zostawiło po sobie sam dobrobyt.Większych debilizmów ni czytałem.

        • 3 6

  • ale po co (1)

    pruszcz i tczew to duże wiochy,pasują do gdańska ale bez przesady.

    • 3 40

    • Postawmy na Pomorskie

      Na pewno bardziej wartosciowe niz jakis syfiasty i ubogi Elblag, ktory lezy w innym wojewodztwie. Rozbudowa systemu komunikacyjnego powinna byc prowadzona wlasnie w kierunku Tczewa, bo tedy jezdzi o wiele wiecej pociagow, a i inwestycja sie o wiele wczesniej zwroci

      • 4 0

  • przez półtora roku (1)

    będą przygotowywać dokumentację przedprojektową, zgarną 3 mln i ... okaże się, ze się nie da, że za drogo itp, itd.

    • 16 6

    • I tak jest większości !

      Zewnętrzne spółki obciążają się na tych wspaniałych inwestycjach, a większość z obecnej inwestycji leży i kwiczy !!!

      • 1 1

  • (1)

    Miasto i PLK od czterech lat nie moga sie dogadac ws budowy bezkolizyjnego przejazdu dla samochodow na Orunii. O czym my w ogole mowimy??

    • 14 10

    • A po co tam bezkolizyjny przejazd,dla nurków oruńczyków

      • 1 1

  • (2)

    moze tak by Lotnisko by mialo polaczenie z Gdanska Gł

    • 8 9

    • Gdzie tam! To zbyt skomplikowne i kosztuje więcej niż 3 mln...

      • 3 3

    • Przecież jest

      • 6 0

  • Wszystko pięknie, ładnie (2)

    Ale co to da skoro SKM nie jeździ do Pruszcza czy Tczewa?

    • 14 12

    • Jak będzie miało dodatkowe tory, to zacznie jeździć. (1)

      Po to właśnie mają powstać dodatkowe tory...

      • 13 1

      • I znowu się okaże, że nikt nie chce jeździć skmką, bo rozkład jazdy beznadziejny wymyślą?

        • 4 4

  • bardzo ważna inwestycja (1)

    • 10 3

    • Projekt nie inwestycja

      • 5 0

  • kampania wyborcza na portalu trujmiasto trwa

    tytuł jakby już szyny kładli, a z artykułu wynika jedynie że powstanie jakaś dokumentacja która w przyszłości ma umozliwić zrobienie czegoś, a nie ze tory powstaną.

    • 13 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane