- 1 Majaland: znamy termin otwarcia i cennik (296 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (538 opinii)
- 3 Duży gmach w centrum powstał w 8 miesięcy (21 opinii)
- 4 Kolejni Terytorialsi złożyli przysięgę (129 opinii)
- 5 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (112 opinii)
- 6 Były senator skazany na więzienie (371 opinii)
Powstaną dodatkowe tory kolejowe do Pruszcza Gdańskiego i Tczewa
Nie tylko samorząd województwa planuje poprawę dostępności kolejowej Pomorza w najbliższych latach. PKP PLK podpisały właśnie umowę na wykonanie dokumentacji dla budowy dodatkowych torów między Gdańskiem a Tczewem, dzięki czemu odcinek ten będzie mogło pokonywać więcej pociągów pasażerskich i towarowych.
Okazuje się, że także PKP Polskie Linie Kolejowe mają ambitne plany rozbudowy sieci kolejowej w naszym regionie, które po części pokrywają się z koncepcjami z 2014 oraz 2017 r. wydłużenia na południe trasy Szybkiej Kolei Miejskiej.
Zgodnie z zamierzeniami kolejarzy, w ciągu najbliższych kilku lat między Gdańskiem Głównym a Tczewem mają powstać dodatkowe tory dla potrzeb ruchu towarowego i pasażerskiego. Ponadto przebudowie poddana będzie stacja towarowa Zajączkowo Tczewskie.
- Już teraz myślimy o przyszłości i przygotowujemy się do kolejnej perspektywy finansowej [w ramach Krajowego Programu Kolejowego - dop. red.]. Projekt dobudowy torów z Tczewa do Gdańska usprawni dojazdy w aglomeracji, a także poprawi dostępność portów morskich, do których dojedzie koleją jeszcze więcej towarów - mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.
Dokumentacja przedprojektowa do III kw. 2019 r.
Do realizacji tego przedsięwzięcia zbliżyć ma podpisana w poniedziałek umowa na przygotowanie do III kw. 2019 r. dokumentacji przedprojektowej. Wskaże ona zakres prac budowlanych oraz harmonogram robót.
Prace przedprojektowe będą podzielone na dwa odcinki: Pszczółki - Pruszcz Gdański oraz Pruszcz Gdański - Gdańsk Główny. Ich opracowaniem zajmie się wyłoniona w przetargu firma WYG International, która otrzyma wynagrodzenie w wysokości ok. 3 mln zł.
Rezerwy pod rozbudowę układu torowego
Przypomnijmy, że rozbudowę układu torowego przewidziano w najnowszym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdańska, zmieniając jednocześnie węzeł Most Czerwony w jeden z kilku przystanków osobowych. Rezerwę pod dodatkową parę torów pozostawiono także w tunelu pod centrum handlowym na Targu Siennym i Rakowym .
Czytaj również: Jest umowa na projekt wiaduktów kolejowych na Oruni
Materiał archiwalny
Przystanek Gdańsk Lipce na trasie z Gdańska do Tczewa
Opinie (115) 2 zablokowane
-
2018-05-22 14:24
czy te tory będą nalezeć do SKM? (2)
Jesli tak, to dziekuję.
Lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znaleźć...- 12 7
-
2018-05-22 15:07
Dziękujesz: nie, czy dziękujesz: tak? (1)
Tory należeć będą do PKP PLK, ale nie wiem, czy jest to ten mądry...
- 8 2
-
2018-05-22 15:16
To lepsze rozwiązanie
PLK musi udostępnić tory każdemu a linia kolejowa 250 jest własnością SKM, które dzięki temu może pierdzieć w stołek i nie bać się żadnej konkurencji.
- 8 2
-
2018-05-22 14:30
Od lat manifestowałem, żeby rozbudować stację Zajączkowo Tczewskie !
- 10 5
-
2018-05-22 14:31
sugestywna opinia
Do gdańskiego portu dodatkowe tory, także towarowe; a do gdyńskiego dojazd pod Forum Gdańsk i zelektryfikowana "201" za 3-4 lata. Tak to się tworzy ograniczenia...
- 4 9
-
2018-05-22 14:31
Po niemal 30 latach tzw. III RP, dynamicznego postpeerelu !
Lepiej jednak późno niż wcale.- 11 1
-
2018-05-22 14:32
Te obietnice
są przed wyborami samorządowymi.
- 9 5
-
2018-05-22 14:36
przeciez liczby peronow nie zwieksza, to takie rozwiazanie z d*py,
budowac nowe tory na 30 km, bylo myslec 30 lat temu
- 5 12
-
2018-05-22 14:40
Czas najwyższy !!!
- 11 1
-
2018-05-22 15:05
Nie ma co się za szybko cieszyć!
Te tory to absolutne minimum dalszego rozwoju aglomeracji, ale mam jakieś przeczucie, że nie będzie to tym, o czym wszyscy myślimy. Nic bowiem nie gwarantuje, że teraz po tych torach pojadą sobie ekskluzywnie wagony SKM... To będą DODATKOWE tory, a nie tory dla SKM. Czyli po ich zbudowaniu nie ma gwarancji znacząco większej ilości kursów SKM, ponieważ PKP PLK uznać może, że bardziej lubi np. Koleje Regionalne (teraz : Interregio) i będzie je preferować, ograniczając dostęp SKM-ce. Zwłaszcza gdyby cudem jakimś została ona skomualizowana....
Trzeba umieć czytać między wierszami...- 10 5
-
2018-05-22 15:48
igrzyska wyborcze (1)
A po wyborach to samo
- 6 7
-
2018-05-22 18:17
to zależy
po wyborach sytuacja może się poprawić lub pogorszyć.
Jeśli nie dostrzegasz zmian, to znaczy że masz problem ze wzrokiem.- 1 1
-
2018-05-22 15:56
mało się nakradli?! ile lat powstaje trasa Gdańsk Warszawa ?
teraz tory w poprzek będą układać
- 4 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.