Jaki ma być najdłuższy buspas Trójmiasta
3 czerwca 2022
(142 opinie)
Nowe buspasy na Łostowickiej i wydłużenie pasów dla komunikacji miejskiej na Podwalu Przedmiejskim, Trakcie św. Wojciecha
czy Wałach Jagiellońskich
- to m.in. pomysły Zarządu Transportu Miejskiego na przyspieszenie autobusów w Gdańsku.
3 czerwca 2022
(142 opinie)
7 maja 2022
(380 opinii)
21 lutego 2022
(174 opinie)
2022-05-18 07:04
A tak to kolejne denerwowanie mieszkańców, bo z jednej strony coś się robi, a z drugiej stoi to puste i przejeżdża autobus bardzo rzadko i przepełniony...
2022-05-18 07:48
Przecież odcinek Lostowickiej od Kartuskiej do przystanku autobusowego przy cmentarzu i tak całkiem szybko się jedzie. Bzdura nie usprawnienie.
2022-05-18 09:41
2022-05-18 10:22
teraz tak ale z buspasem na łostowickiej bedzie taki korek dla osobowych że autobusy jadące z Moreny ugrzęzną na wysokości Carefura,
czyli po wakacjach wspaniali urzędnicy dojdą do wniosku ze buspas potrzebny równiez na tej ulicy
2022-05-18 11:30
2022-05-18 12:45
A jeśli wg Ciebie jest przepełniony to tym bardziej warto puścić go buspasem
2022-06-03 13:26
są jeszcze taksówki, a ich jest całkiem sporo
2022-05-18 07:07
To co się teraz dzieje to przekracza ludzkie pojęcie, pełno samochodów które blokują pasy i przez to autobusy stoją w korkach.
2022-05-18 09:28
- czemu piekielnie drogie tramwaje mają priorytet przed autobusami które w perspektywie kilku lat też będą elektryczne??
2022-05-18 09:43
2022-05-18 09:46
torowiska są wydzielone to busspasy chyba też mogą (to chyba główny powód ich powstania?)
2022-05-18 09:58
Chyba betonowymi zaporami trzeba by je było wydzielić, a i tak niekoniecznie to pomoże.
2022-05-18 11:39
2022-05-18 11:40
2022-05-18 09:33
W chwili obecnej miedzy 15.00 a 17.00 całą Łostowicka stoi od samego dołu aż po górę. Często korek zaczyna się już na drodze z Moreny do skrzyżowania z Kartuską.
I teraz jak zrobią jeden pas, to dziękuję, ale chyba ktoś tego nie ogarnął ...
Swoją drogą - jaki sens maja bus pasy, skoro nikt nie pilnuje przestrzegania przepisów na
W chwili obecnej miedzy 15.00 a 17.00 całą Łostowicka stoi od samego dołu aż po górę. Często korek zaczyna się już na drodze z Moreny do skrzyżowania z Kartuską.
I teraz jak zrobią jeden pas, to dziękuję, ale chyba ktoś tego nie ogarnął ...
Swoją drogą - jaki sens maja bus pasy, skoro nikt nie pilnuje przestrzegania przepisów na nich?
Codziennie jadę Elbląską i widzę tych pędzących bus pasem, kiedy reszta, uczciwych, stoi w wielkich korkach.
I nie są to elektryki, nie.
Ale skoro Policja jadąc za takim autem na bus pasie nawet nie reaguje (tak mialem 3 dni temu), to czego oczekujemy?
Będzie tylko coraz to większa frustracja tych, którzy rzeczywiście stoją w korkach przestrzegając przepisów i nie jeżdżą bus pasami.
Ale urzędnicy będą spać spokojnie - my swoje zrobiliśmy. A Policja? Znów się wypowie rzecznik - codziennie kontrolujemy .... hahahhaha jasne - a świstak siedzi i zawija w sreberka.
2022-05-18 11:12
A nie wpało Ci do głowy że to problem nie poprawiania infrastruktury z której wszyscy mieszkańcy chcą korzystać? Drogi są nie rozbudowywane w ogóle, a co gorsza są ciągle zabierane pasy na poczet buspassów, parkingów, ścieżek rowerowych, to w tym wypadku będzie oczywistością że będzie się zwiększało zagęszczenie samochodów na drodze. Dodatkowo
A nie wpało Ci do głowy że to problem nie poprawiania infrastruktury z której wszyscy mieszkańcy chcą korzystać? Drogi są nie rozbudowywane w ogóle, a co gorsza są ciągle zabierane pasy na poczet buspassów, parkingów, ścieżek rowerowych, to w tym wypadku będzie oczywistością że będzie się zwiększało zagęszczenie samochodów na drodze. Dodatkowo polityka miasta skupiona na zagęszczeniu zabudowy w Gdańsku, bo do tej pory było budowane zbyt rozlegle też ma zgubny wpływ na zakorkowanie miasta. Nie wspominając o zabetonowaniu miasta przez taką politykę.
2022-05-18 11:31
Więcej się fizycznie nie da, a i tak korki są. Wniosek? Nie tędy droga.
2022-05-18 12:50
2022-05-18 22:15
Na południu. Jeszcze z 10 lat temu. Widać to jak się dobudowali nowe bloki. Takie słowa to można jakimś ułomnym wyznawcom obecnej władzy wciskać.
2022-05-18 13:27
Grubo ponad 90% budżetu w infrastrukturę komunikacyjną w ostatniej dekadzie poszło w ulice, a chodniki nie robione na doczepkę do ulicy są robione z budżetów obywatelskich
Na potrzeby DDRów odbiera się powszechnie chodniki, które i tak robią u nas za parkingi
Zagęszczanie miasta na całym świecie powoduje zmniejszenie korków, rozlewanie - wprost przeciwnie
2022-05-18 17:17
...deweloperzy wymusi zmianę ustawy tak, że zdjęto z nich obowiązek zapewnienia dojazdu do budowanych osiedli. Osiedli przybywa dróg nie. Żadne buspasy ciasnoty na drogach nie zmienią.
2022-05-18 17:15
...wszedzie przejscia dla pieszych, gdzie pijany z telefonem na czerwontm ma pierszenstwo, nie mowiac, ze zebry miejscami leza co 150m - patrz al. jp.2 - to podem auta stoja w korkach, dpfy dopalaja i jest syf
2022-05-18 21:08
2022-05-19 08:48
Tworząc buspasy zabiera się coś, co należy do wszystkich kierowców, i oddaje jednej firmie. Ta firma, czyli GAiT, powinna zapłacić za wynajęcie tego terenu, tak samo jak wszyscy raktywiści chcą, żeby "blachosmrody" płaciły za parkowanie.
6,8km buspasa o szerokości 3 metrów to 20400m2 w najważniejszych lokalizacjach miasta, czyli tyle
Tworząc buspasy zabiera się coś, co należy do wszystkich kierowców, i oddaje jednej firmie. Ta firma, czyli GAiT, powinna zapłacić za wynajęcie tego terenu, tak samo jak wszyscy raktywiści chcą, żeby "blachosmrody" płaciły za parkowanie.
6,8km buspasa o szerokości 3 metrów to 20400m2 w najważniejszych lokalizacjach miasta, czyli tyle co 1774 miejsca parkingowe. Ze stawką 4zł/h dawałoby to ponad 5 milionów złotych miesięcznie. Mam nadzieję, że GAiT będzie płacił te 5mln miesięcznie ze swoich zysków (których oczywiście nie ma), a nie dostanie tego terenu za darmo.
2022-05-18 07:05
Buspas na Łostowickiej? Korki będą sięgały Gdańska Głównego!
2022-05-18 07:08
kup miesięczny,będzie extra.
2022-05-18 07:10
To tylko kilkaset metrów. Na pozostałej części trasy autobus i tak będzie stał w korku...
2022-05-18 09:45
Samochody i tak stoją w korku, a jedyną szansą na jego skrócenie jest zmniejszenie liczby aut.
2022-05-18 10:04
zmniejszenie liczby aut może być skutkiem działań skupionych na powyższym celu polityki transportowej miasta
2022-05-18 11:16
Jedynym sensownym rozwiązaniem jest dobudowywanie dróg/pasów, a nie ich jeszcze większe ograniczanie. Ludzie nie jeżdżą samochodami dla zabawy, tylko żeby załatwić swoje sprawy.
2022-05-18 11:32
2022-05-18 12:57
2022-05-18 14:20
Dosyć samochodowych krzykaczy, których nie stać na parking.
2022-05-18 15:12
Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest redukowanie liczby spraw, które trzeba załatwić "na mieście". Więcej spraw urzędowych powinno być możliwych do załatwienia przez Internet. Firmy, tam, gdzie to możliwe, powinny umożliwić częstszą pracę z domu - też na tym zyskają. Środowisko i portfele pracowników odetchną, oszczędność czasu na dojazdach jest
Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest redukowanie liczby spraw, które trzeba załatwić "na mieście". Więcej spraw urzędowych powinno być możliwych do załatwienia przez Internet. Firmy, tam, gdzie to możliwe, powinny umożliwić częstszą pracę z domu - też na tym zyskają. Środowisko i portfele pracowników odetchną, oszczędność czasu na dojazdach jest znacząca. Potrzebne jest też rozsądne planowanie przestrzenne i sprawna komunikacja zbiorowa - żeby usługi mogły być dostępne lokalnie, niekoniecznie wszystko w zatłoczonym centrum.
2022-05-18 19:50
I żeby być wolnym człowiekiem a nie z pracy do domu i po drodze 31 przystanków...bo są co 300m
2022-05-18 18:41
Nie bo inni tez tak zrobią
2022-05-18 07:09
Rzadko tam jeżdżę więc......
2022-05-18 08:49
przy Bramie Wyżynnej miały sięgać , z jednej strony Opery, z drugiej strony Oruni Gościnnej.....i co?, jak zwykle szoferskie fantasmagorie !
2022-05-18 10:50
Tylko ich nie widzisz z perspektywy tego przejścia, tłumoku.
2022-05-18 18:42
Światło czerwone trwa tyle ile wcżesniej dla zawrotki
2022-05-18 11:12
tylko wydłużyli czerwone światła na Hucisku i skrzyżowaniu Okopowej z Toruńską, żeby nie było widać tych korków przy samym przejściu.
Gdyby nie sięgały, to by tam nie tworzyli teraz buspasów.
2022-05-18 07:08
Ale nie autobusy :)))) jak samochodziarze zobaczą, ze autobus dojeżdża 2x szybciej to zostawia auto w domu to i korki sie zmniejsza
2022-05-18 07:10
Ale osoby z ograniczonym myśleniem przez obcisłą gumkę tego nie zrozumieją...
2022-05-18 07:50
moim zdaniem na morenie, od ronda pana Cogito do przychodni też można z powodzeniem zrobić buspas. w ten sposób autobusy typu 162/262 jadące z Wrzeszcza swój buspas zaczynałyby przy Kruczkowskiego, a kończyły przy Armii Krajowej.
2022-05-18 08:57
i wszystkie stałyby we Wrzeszczu nie mogą wjechać na Jaśkówkę !!!
2022-05-18 11:33
2022-05-18 07:50
Potem na buspasie przyspiesza. Czego nie rozumiesz tytanie intelektu?
2022-05-18 09:30
Tylko reszta stoi w korku, a ważniejsze jest dobro większości
2022-05-18 09:41
(polecam 3 kolejne badania z rzędu), argumentuj dalej
2022-05-18 10:13
Mniejszość w stosunku do kogo/czego?
2022-05-18 13:32
więc jeśli nie wiesz, co znaczy 43% całości, zawsze możesz poświęcić pół minuty na szukanie i sprawdzić
2022-05-18 09:29
Jestem kierowcą autobusu
2022-05-18 07:11
potem się spotkamy na światłach
2022-05-18 07:21
Kolejny oderwany od rzeczywistości. Komunikacja nie dojeżdża wszędzie. Albo jest za daleko, albo czas dojścia na przystanek zrównoważy zysk z pasa dla autobusów. To gdzie tu zysk dla człowieka? Jedyne, co mnie by przekonało do korzystania z komunikacji, to darmowe przejazdy. To by zrównoważyło niedogodności komunikacji.
2022-05-18 07:40
Nigdy nie uwierzę, ze komuś żal 90zl za bilet miesięczny i gdyby był za darmo to by jeździł komunikacja. Przy dzisiejszych cenach paliwa to jakieś 12l czyli w cyklu miejskim możesz zrobić 150-200km. W realiach Gdańskich to max tydzień dojazdów autem za cenę miesiąca na paliwo. To, ze komunikacja jeździ wolniej to zupełnie inna kwestia. Za dużo tras
Nigdy nie uwierzę, ze komuś żal 90zl za bilet miesięczny i gdyby był za darmo to by jeździł komunikacja. Przy dzisiejszych cenach paliwa to jakieś 12l czyli w cyklu miejskim możesz zrobić 150-200km. W realiach Gdańskich to max tydzień dojazdów autem za cenę miesiąca na paliwo. To, ze komunikacja jeździ wolniej to zupełnie inna kwestia. Za dużo tras wycieczkowych a za mało krótkich jeżdżących w dużej częstotliwości. Wole 3 przesiadki w 30min niż autobus wycieczkowy, który jedzie godzinę do centrum
2022-05-18 07:49
Trzy przesiadki to akurat zajmą 30 minut czekania
2022-05-18 07:49
Nie musisz wierzyć. Napisałem o sobie. Ty możesz mieć inne kryteria.
2022-05-18 08:58
kupienie biletu wiąże się z kupieniem miejsca siedzącego to ok.
Ale płacić za stanie?
2022-05-18 12:56
A to już 240 zł. Nadal tracę finansowo na dojazdach samochodem, ale za to jestem w pracy w ciągu 35 minut, a nie 70 (przy dobrych wiatrach).
2022-05-18 14:21
A potem płacz, jak już pod robotą miejsca nie ma, albo SPP, bo wszyscy pomyśleli tak samo...
2022-05-19 08:05
2022-05-18 08:33
Pojęcia nie masz o jezdzeniu po mieście autem
2022-05-18 08:51
O godzinie 17:00 będę się tłukł z Moreny do przychodni na Świętokrzyskiej na rehabilitację z Mamą chorą na Parkinsona... autobusem.
2022-05-18 09:12
Inwalida umysłowy nie zrozumie inwalidy narządów ruchu.
2022-05-18 09:31
Nie starczy godzin w dobie
2022-05-18 09:42
Bezmyślnie. Zobaczysz za dekadę.
2022-05-18 09:47
99% ludzi może spokojnie jechać autobusem, a dla tego 1% który nie ma wyjścia to oznacza mniejsze korki.
2022-05-18 09:28
Coraz więcej ludzi przezuca się na transport prywatny
2022-05-18 09:48
Praktycznie każdy ma samochód, już nie ma kto się przerzucać.
2022-05-18 10:06
hulajnoga elektryczna to też formy transportu prywatnego - nie tak terenochłonne jak samochody, również te nieprywatne.
2022-05-18 10:15
na spotkanie biznesowe ze stertą ważnych papierów będę zapierniczać hulajnogą, rowerem albo autobusem... Już, już lecę.
2022-05-18 11:37
W krajach, gdzie całe pokolenie nie śliniło się do niedostępnego samochodu przez pół życia, nie ma z tym problemu.
Premier Holandii śmiga do króla rowerem, to i Ty możesz pojechać na jakąś biznesową popierdółkę :)
2022-05-18 12:55
To czekamy, aż Duszessa zacznie śmigać rowerem. Nie musi do króla, do UM wystarczy.
2022-05-18 14:23
Może wtedy miasto przestałoby inwestować w samochodową rasę panów większości pieniędzy na transport...
2022-05-18 10:48
Jeszcze trzy lata temu miały siać popłoch wśród cyklistów i byc zarazą miasta.
2022-05-18 11:39
W końcu jak samochód zajmuje 2m chodnika, trzeba głośno krzyczeć, że to 30cm hulajnoga obok przejść nie daje, bo jeszcze ktoś doda 2 do 2...
2022-05-18 13:31
O śmiertelnym zagrożeniu ze strony hulajnóg wyli przede wszystkim cykliści i inni raktywiści.
2022-05-18 12:10
zwiedzających każdy zakątek miasta
2022-05-18 14:15
żeby jezdzic autobusem. Choćby 2 godziny w korku stalu, to zawsze we własnym blaszaku. Bo ich stać na blaszaka.
2022-05-19 08:12
Ludzie jeżdżą samochodem, bo jest szybciej, często dwukrotnie
2022-05-18 16:17
to nie oznacza że nikt nie ma nimi jeździć
2022-05-18 18:44
Trollu samochodowy
Taki argument miał sens do 1995 roku teraz za minimalna pensje można kupić jakiś samochód
2022-05-25 16:37
Jak w tytule
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
30 czerwca 2022
(42 opinie)
30 czerwca 2022
(184 opinie)
30 czerwca 2022
(27 opinii)