• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaną nowe buspasy. M.in. na Łostowickiej, Podwalu i Trakcie św. Wojciecha

Maciej Korolczuk
18 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Obecnie w Gdańsku łączna długość buspasów wynosi niespełna 5 km. W kolejnych latach ma się systematycznie zwiększać. Obecnie w Gdańsku łączna długość buspasów wynosi niespełna 5 km. W kolejnych latach ma się systematycznie zwiększać.

Nowe buspasy na Łostowickiej i wydłużenie pasów dla komunikacji miejskiej na Podwalu PrzedmiejskimMapka, Trakcie św. WojciechaMapka czy Wałach JagiellońskichMapka - to m.in. pomysły Zarządu Transportu Miejskiego na przyspieszenie autobusów w Gdańsku.



Na których trasach najbardziej potrzebne są buspasy?

Niespełna 5 km długości mają łącznie wszystkie buspasy w Gdańsku. Najdłuższy z nich, bo mierzący 1150 metrów, już od 10 lat przyspiesza autobusy na Podwalu Przedmiejskim (między estakadą na Elbląskiej a ul. Słodowników). Z wydzielonego pasa oprócz pojazdów komunikacji miejskiej mogą tam korzystać także służby miejskie, motocykle i motorowery.

Ponadto pasy dla autobusów funkcjonują w Gdańsku w kilku innych miejscach. To m.in:

  • buspas na ul. SmoluchowskiegoMapka (kontrbuspas) - oddany do użytku w październiku 2021 r., powstał na odcinku od Traktu Konnego do ul. Dębinki, długość 270 metrów. Ulica na tym odcinku jest dwukierunkowa jedynie dla autobusów (115, 283). Dzięki temu rozwiązaniu autobusy nie poruszają się już wąską ul. Curie-Skłodowskiej. Skrócił się czas dojazdu do największego na Pomorzu szpitala (UCK). Z wydzielonego dla autobusów pasa korzystają także karetki pogotowia ratunkowego.
  • buspasy na Trakcie Św. Wojciecha - oddane do użytku w kwietniu 2021 r. Powstały w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka. Ich łączna długość wynosi 800 metrów (po 400 metrów w każdą stronę). Dzięki buspasom jest możliwy szybszy dojazd autobusami na Orunię, do Pruszcza Gdańskiego i w drugą stronę do Śródmieścia.
  • buspas na ul. SłowackiegoMapka - powstał na odcinku od ul. Spadochroniarzy do Słowackiego 201.
  • buspas na ul. PiecewskiejMapka (kontrbuspas) - otwarty w listopadzie 2020 r. Powstał na fragmencie ul. Piecewskiej, przed skrzyżowaniem z ul. Jaśkowa Dolina (długość: 70 metrów). Dzięki niemu autobusy jadące od strony Suchanina kierują się na wprost, nie stoją w zatorze drogowym na Piecewskiej przed zmianą świateł na skrzyżowaniu z Jaśkową Doliną.
  • buspas na Trakcie św. WojciechaMapka - funkcjonuje od sierpnia 2019 r. To pierwszy etap buspasów na Trakcie. Na razie ma 900 metrów i rozciąga się od ul. Tomczaka do kładki nad Radunią.
  • buspas na ul. SchubertaMapka - także otwarty w 2019 r. To 350 metrów pasa dla autobusów od skrzyżowania z ul. Nowolipie do ul. Trzy Lipy.
  • buspas na Podwalu GrodzkimMapka - w czerwcu miną cztery lata od jego otwarcia. Powstał na odcinku od Wałów Piastowskich do Bastionu Św. Elżbiety.

Ten ostatni niedawno wydłużono do Huciska oraz zapowiedziano dalsze prace nad czterema wariantami buspasów na Spacerowej. Łącznie buspasy w Gdańsku mają ponad 4700 metrów długości, a razem z pasami tramwajowo-autobusowymi - ponad 6400 metrów.

  • Planowane buspasy w Gdańsku.
  • Obecna sieć buspasów w Gdańsku.

Nowe buspasy m.in. na Łostowickiej



W najbliższych latach sieć buspasów w Gdańsku ma zostać rozbudowana. Jak mówi nam Dagmara Szajda, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego, który wskazuje, gdzie powinny powstać kolejne buspasy, będą to zarówno klasyczne pasy wydzielone na potrzeby komunikacji miejskiej, jak i pasy współdzielone.

- Przy wyborze projektów Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku kieruje się przede wszystkim natężeniem ruchu autobusowego, a także potencjalnymi oszczędnościami czasowymi. Realizacja poszczególnych projektów będzie zależeć od możliwości finansowych miasta Gdańska oraz dostępnego dofinansowania unijnego. Pod uwagę brane są zarówno klasyczne buspasy, jak również pasy autobusowo-tramwajowe (takie jak np. na ul. Rakoczego), a także inne rozwiązania, np. kontrabuspasy - mówi Szajda.
Oprócz wspomnianych już prac nad opracowaniem wariantów buspasów na Spacerowej urzędnicy chcieliby przyspieszyć autobusy także na Łostowickiej oraz wydłużyć istniejące już buspasy na Trakcie św. Wojciecha czy Podwalu Przedmiejskim.

Nowy buspas ucieszy z pewnością wszystkich pasażerów autobusów kursujących ul. Łostowicką. Wydzielona na potrzeby autobusów jezdnia ma przyspieszyć komunikację po zachodniej stronie Łostowickiej - od przystanku "Emaus" do przystanku "Cmentarz Łostowicki". To łącznie ponad 700 metrów buspasa, nad którego koncepcją pracują zarówno urzędnicy z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, jak i ZTM.

  • Najdłuższy buspas w Gdańsku funkcjonuje na Podwalu Przedmiejskim. Ma 1150 metrów długości, a otwarto go w 2012 roku.
  • Nowy buspas na Podwalu Przedmiejskim ma powstać m.in. w kierunku Stogów i Przeróbki.

Dłuższe buspasy na Trakcie i Podwalu



W trakcie analiz jest też wydłużenie obecnie funkcjonującego buspasa na wiadukcie Biskupia Górka. ZTM chciałby do niego doprowadzić dwukilometrowy odcinek buspasa od przystanku "Gościnna". Nad innym odcinkiem buspasa na Trakcie św. Wojciecha pracują urzędnicy z GZDiZ. Chodzi o wydłużenie buspasa od ul. Tomczaka do węzła Lipce. Koncepcja zakłada w tym miejscu wytyczenie buspasa o długości 350 metrów.

Dłuższe mają być też funkcjonujące od 2012 r. buspasy na Podwalu Przedmiejskim. W kierunku centrum miałby się on zaczynać już przy przystanku "Brama Żuławska" (nowy odcinek o długości 150 metrów) oraz od przystanku "Żabi Kruk" do Węzła Unii Europejskiej (kolejne 400 m).

Zyskają też autobusy jadące w kierunku Przeróbki i Stogów. Niecałe 500 metrów buspasa ma powstać między przystankami "Akademia Muzyczna" a "Brama Żuławska". Obecnie wspomniane buspasy są już w fazie projektowania, podobnie jak dwukierunkowe buspasy na Nowej Jabłoniowej. Autobusy po "swoich pasach" pojadą tam prawie na całym odcinku, a więc 2 km w jedną i 2 km w drugą stronę.

  • Buspas na Biskupiej Górce ma zostać wydłużony do przystanku Gościnna.
  • Nowością będzie też buspas na Łostowickiej od przystanku Emaus w kierunku Armii Krajowej.

Na Morenie konieczna zabudowa torowiska



Ale to nie koniec. Urzędnicy odpowiedzialni za funkcjonowanie transportu publicznego chcieliby też wydłużyć oddany niedawno do użytku buspas na Wałach Jagiellońskich. Chodzi o odcinek od Huciska do Bramy Wyżynnej. To ok. 60-metrowy odcinek jezdni, który jest obecnie poddawany analizie.

Na mapie buspasów mocniej swoją obecność ma zaznaczyć ul. RakoczegoMapkaBulońskaMapka, gdzie miasto chce wdrożyć II etap budowy pasów autobusowo-tramwajowych. Na odcinku między ul. Schuberta a ul. Myśliwską planowana jest tam zabudowa torowiska, która umożliwi jazdę autobusów i pojazdów uprzywilejowanych.

I na koniec - ul. SłowackiegoMapka. Tam buspas planowany jest od przystanku "Słowackiego Działki" przez al. Żołnierzy Wyklętych aż do al. Grunwaldzkiej.

Miejsca

Opinie (364) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • NIE dla bus Pas (13)

    Super sprawa ale jeśli będzie poszerzona o bus Pas. Niestety np. na lostowickiej czy trakcie i tak często w godzinach szczytu stoi się w korkach a bus Pas z obecnego pasa zrobi jeszcze większe..

    • 136 41

    • Ale pociągi mają swoje "pasy" i nie protestujesz. Gdyby nie sieć torów kolejowych na Trakcie miałbys kilka pasów wiecej

      • 9 21

    • Dlaczego mają się zwiększyć korki? (10)

      Gdy przejazd autobusem stanie się atrakcyjniejszy czasowo, to więcej ludzi przerzuci się na komunikację miejską i dzięki temu spora część aut nie wyjedzie na drogi. Przecież to proste jak budowa cepa.

      • 13 37

      • To tylko odcinek (2)

        A reszta trasy? I tak w korku.

        • 21 8

        • Od czegoś trzeba zacząć. (1)

          Przejazd buspasem na sporej długości Traktu Św. Wojciecha to już naprawdę spory zysk czasowy dla korzystających z autobusów i może to przekonać wielu mieszkańców Oruni do pozostawienia samochodu na rzecz komunikacji miejskiej. Szczególnie przy obecnych cenach paliwa.

          • 11 12

          • Przejazd autobusem wyznaczają rozkłądy jazdy. Już teraz można sobie policzyć ile powinien wynosić "wzorcowy" przejazd. A bywa, że się opóźniają. I teraz - jeżeli ju ż ten wzorcowy nam nie pasuje, to nie ma co oczekiwać, że po wprowadzeniu buspasa nagle się skróci o połowę... bo niby skąd.

            • 5 4

      • Ale wymyslił (6)

        Przejazd do pracy autobusem z obrzeży Gdyni do np; Gdańska Południe zamiast autem osobowym. To jest ciekawe. Problem polega na tym, że ludzie pracujący w Gdańsku już dojeżdżają autobusami. Lud pracujący z Gdańska Południa jeździ samochodami do pracy po za Gdańsk. Według najnowszych statystyk ( U.S.) jest to 75 %.
        Ono wymyśliło bus pasy jako alternatywę .... tylko dla kogo .
        Ale Ono ma się dobrze jak to Ono

        • 9 7

        • Skąd wiesz że ludzie pracujący w Gdańsku już dojeżdżają autobusami? (1)

          Bo wywróżyłeś to z fusów? Nie bądź śmieszny domorosły analityku transportu. Sam widzę po sąsiadach czy znajomych, że całkiem spora część bez problemu mogłaby korzystać z dojazdów komunikacją miejską do pracy, a jednak wolą jeździć samochodami i to w dodatku w pojedynkę. Trzeba ich jakoś zachęcić do pozostawienia auta w garażu i skrócenie czasu przejazdu autobusów wydatnie może w tym pomóc.

          • 5 9

          • Zachęcić czy zmusić?

            • 1 0

        • Co ciebie obchodzi ktoś z obrzeży Gdyni dojeżdżający na południe Gdańska??? Przecież mowa tu o buspasach w mieście. Serio ludzie jeżdżą przez centrum Gdyni, Sopotu i Gdańska na tej trasie?

          • 7 3

        • Na tej trasie masz przecież piękną, trzypasmową, bezkolizyjną drogę szybkiego ruchu. (2)

          Ani jednego przejścia, ani jednego rowerzysty.

          Przecież według kierowców w takich warunkach korki nie powstają, więc czemu narzekasz?

          • 7 5

          • (1)

            Jak jeszcze powiesz gdzie ta "piękna" droga jest trzypasmowa (poza malutkimi fragmentami przy rozjazdach), to możemy zacząć gadać. Chyba, że mówimy o czymś innym niż trójmiejska obwodnica?

            • 5 5

            • Faktycznie, na Karczemkach jest 5 pasów w każdą stronę a nie 3...

              A mimo to korki tam to codzienność.

              • 4 3

    • o to chodzi - podnieść próg bólu dla aut i obniżyć dla autobusów

      • 6 7

  • Potrzebne są tory tramwajowe lub kolejka. (2)

    A nie buspasy, one w ogóle nie ratują trudnej sytuacji z korkami czy komunikacją w Gdańsku. Jedynie kto się z nich tak na prawdę cieszy to taryfiarze.

    • 83 9

    • Popieram, buspasy to marnowanie przestrzeni (1)

      tramwaje zajmują połowę tego plus są znacznie szybsze no i nie stoją w korku.
      Co z tego, że na ulicy A się autobus odkorkuje jak przez zwężenie zakorkuje się B, C, D i po prostu autobus będzie stał razem z autami gdzie indziej - to takie mieszanie wody w klozecie.
      I popytajcie skąd ludzie do Was dojeżdżają do pracy, to można się zdziwić, u mnie: Banino, Rumia, Reda, Nowy Dwór Gdański, Pruszcz Gdański, Puck, Szemud - ze ścisłego miasta dojeżdża może co trzeci. Jakieś 20, może 30% ma na tyle blisko lub na tyle dobre połączenia, że może jeździć rowerem/komunikacją itp. Cała reszta musi jeździć autem, bo rzeczywistość jest taka, że nie ma po prostu alternatywy dla auta - chyba, że chcemy zrezygnować z pracy.
      I proponuję w końcu zrobić jakieś badanie, skąd, dokąd i w jakiej liczbie ludzie się przemieszczają - bo to powinna być podstawa planowania komunikacji zbiorowej.

      • 10 2

      • Trójmiejscy bonzowie wolą unikać takich badań

        Od czasu jak wyszło, że od roku 2015 do roku 2018 odsetek mieszkańców Gdyni systematycznie dojeżdżających samochodem wzrósł z 42% do 48%.

        • 5 1

  • Opinia wyróżniona

    Gdyby jeszcze autobusy jeździły tymi Buspasami... (7)

    A tak to kolejne denerwowanie mieszkańców, bo z jednej strony coś się robi, a z drugiej stoi to puste i przejeżdża autobus bardzo rzadko i przepełniony...

    • 144 42

    • Podwale Przedmiejskie

      Jakoś nikt się nie chwali, że przez i**otyczne rozwiązania na skrzyżowaniu z Łąkową ucięto kawał Buspasa i skomplikowano wyjazd z przystanku Akademia Muzyczna w kierunku Gdańska...

      A można było zamiast lewoskrętu, poprowadzi ruch Sądową (taka ślepa uliczką przy hotelu) i wtedy na Dolne Miasto kierowcy wjechali by od Długich Ogrodów - ale przecież jak można pod hotelem dewelopera puścić ruch? No nie można, tam ulica musi być ślepa, a kierowca autobusu jakoś da sobie radę... Ola na każdym kroku udowodnia gdzie ma mieszkańców...

      • 4 3

    • (3)

      Przecież odcinek Lostowickiej od Kartuskiej do przystanku autobusowego przy cmentarzu i tak całkiem szybko się jedzie. Bzdura nie usprawnienie.

      • 39 6

      • Urzędnik pokaże, że coś robi i interes się kręci

        • 16 6

      • (1)

        teraz tak ale z buspasem na łostowickiej bedzie taki korek dla osobowych że autobusy jadące z Moreny ugrzęzną na wysokości Carefura,
        czyli po wakacjach wspaniali urzędnicy dojdą do wniosku ze buspas potrzebny równiez na tej ulicy

        • 22 4

        • Buspas jest tam potrzebny od dawna.

          • 5 18

    • Na wszystkich wymienionych odcinkach masz autobus co kilka minut

      A jeśli wg Ciebie jest przepełniony to tym bardziej warto puścić go buspasem

      • 7 5

    • ale buspasy nie są tylko dla autobusów

      są jeszcze taksówki, a ich jest całkiem sporo

      • 0 0

  • Czy ktoś w urzędzie logicznie myśli? (58)

    Buspas na Łostowickiej? Korki będą sięgały Gdańska Głównego!

    • 93 24

    • sprzedaj grata (10)

      kup miesięczny,będzie extra.

      • 18 52

      • Tylko co z tego? (9)

        To tylko kilkaset metrów. Na pozostałej części trasy autobus i tak będzie stał w korku...

        • 36 9

        • To się zrobi buspas dalej. (7)

          Samochody i tak stoją w korku, a jedyną szansą na jego skrócenie jest zmniejszenie liczby aut.

          • 8 15

          • chodzi przede wszystkim o zmniejszenie liczby przejazdów realizowanych samochodami

            zmniejszenie liczby aut może być skutkiem działań skupionych na powyższym celu polityki transportowej miasta

            • 6 11

          • (5)

            Jedynym sensownym rozwiązaniem jest dobudowywanie dróg/pasów, a nie ich jeszcze większe ograniczanie. Ludzie nie jeżdżą samochodami dla zabawy, tylko żeby załatwić swoje sprawy.

            • 17 6

            • Ok, co mamy zaorać? Twój blok może być? (2)

              • 5 9

              • Na początek zaorajmy raktywistów (1)

                • 7 2

              • Obowiązkowo.

                Dosyć samochodowych krzykaczy, których nie stać na parking.

                • 1 5

            • Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest redukowanie liczby spraw, które trzeba załatwić "na mieście". Więcej spraw urzędowych powinno być możliwych do załatwienia przez Internet. Firmy, tam, gdzie to możliwe, powinny umożliwić częstszą pracę z domu - też na tym zyskają. Środowisko i portfele pracowników odetchną, oszczędność czasu na dojazdach jest znacząca. Potrzebne jest też rozsądne planowanie przestrzenne i sprawna komunikacja zbiorowa - żeby usługi mogły być dostępne lokalnie, niekoniecznie wszystko w zatłoczonym centrum.

              • 0 3

            • I żeby być wolnym człowiekiem a nie z pracy do domu i po drodze 31 przystanków...bo są co 300m

              • 2 0

        • Nie bo inni tez tak zrobią

          • 0 0

    • Opinia wyróżniona

      (41)

      Ale nie autobusy :)))) jak samochodziarze zobaczą, ze autobus dojeżdża 2x szybciej to zostawia auto w domu to i korki sie zmniejsza

      • 38 132

      • Autobus do tego Buspasa musi jeszcze dojechać... (9)

        Ale osoby z ograniczonym myśleniem przez obcisłą gumkę tego nie zrozumieją...

        • 35 10

        • autobus do buspasa na łostowickiej dojedzie np. buspasem z rakoczego (2)

          moim zdaniem na morenie, od ronda pana Cogito do przychodni też można z powodzeniem zrobić buspas. w ten sposób autobusy typu 162/262 jadące z Wrzeszcza swój buspas zaczynałyby przy Kruczkowskiego, a kończyły przy Armii Krajowej.

          • 4 18

          • (1)

            i wszystkie stałyby we Wrzeszczu nie mogą wjechać na Jaśkówkę !!!

            • 9 5

            • Tam też by się buspas przydał.

              • 3 4

        • No i dojeżdża. (4)

          Potem na buspasie przyspiesza. Czego nie rozumiesz tytanie intelektu?

          • 5 15

          • W rezultacie wychodzi na to samo (3)

            Tylko reszta stoi w korku, a ważniejsze jest dobro większości

            • 5 5

            • Zważywszy, że kierowcy w GD stanowią mniejszość (2)

              (polecam 3 kolejne badania z rzędu), argumentuj dalej

              • 3 7

              • (1)

                Mniejszość w stosunku do kogo/czego?

                • 2 2

              • To są raporty publiczne

                więc jeśli nie wiesz, co znaczy 43% całości, zawsze możesz poświęcić pół minuty na szukanie i sprawdzić

                • 1 1

        • Potwierdzam

          Jestem kierowcą autobusu

          • 2 3

      • 500m szybciej o minutę

        potem się spotkamy na światłach

        • 25 7

      • (7)

        Kolejny oderwany od rzeczywistości. Komunikacja nie dojeżdża wszędzie. Albo jest za daleko, albo czas dojścia na przystanek zrównoważy zysk z pasa dla autobusów. To gdzie tu zysk dla człowieka? Jedyne, co mnie by przekonało do korzystania z komunikacji, to darmowe przejazdy. To by zrównoważyło niedogodności komunikacji.

        • 34 9

        • Serio miesięczny za cenie 12l paliwa by Cię przekonał? (6)

          Nigdy nie uwierzę, ze komuś żal 90zl za bilet miesięczny i gdyby był za darmo to by jeździł komunikacja. Przy dzisiejszych cenach paliwa to jakieś 12l czyli w cyklu miejskim możesz zrobić 150-200km. W realiach Gdańskich to max tydzień dojazdów autem za cenę miesiąca na paliwo. To, ze komunikacja jeździ wolniej to zupełnie inna kwestia. Za dużo tras wycieczkowych a za mało krótkich jeżdżących w dużej częstotliwości. Wole 3 przesiadki w 30min niż autobus wycieczkowy, który jedzie godzinę do centrum

          • 16 10

          • W realiach gdańskich

            Trzy przesiadki to akurat zajmą 30 minut czekania

            • 15 1

          • Nie musisz wierzyć. Napisałem o sobie. Ty możesz mieć inne kryteria.

            • 5 5

          • jeśli

            kupienie biletu wiąże się z kupieniem miejsca siedzącego to ok.
            Ale płacić za stanie?

            • 12 2

          • Ja musiałbym kupić metropolitalny (2)

            A to już 240 zł. Nadal tracę finansowo na dojazdach samochodem, ale za to jestem w pracy w ciągu 35 minut, a nie 70 (przy dobrych wiatrach).

            • 5 0

            • Oczywiście ani przy wyborze miejsca zamieszkania, ani przy wyborze pracy o dojeździe nie myślałeś, bo "jakoś to będzie", co? (1)

              A potem płacz, jak już pod robotą miejsca nie ma, albo SPP, bo wszyscy pomyśleli tak samo...

              • 1 6

              • Ale wiesz, że ludzie czasem zmieniają pracę?

                • 0 0

      • Pojęcia nie masz o jezdzeniu po mieście autem

        • 5 4

      • Jasne. (4)

        O godzinie 17:00 będę się tłukł z Moreny do przychodni na Świętokrzyskiej na rehabilitację z Mamą chorą na Parkinsona... autobusem.

        • 14 6

        • Normalna sprawa

          Inwalida umysłowy nie zrozumie inwalidy narządów ruchu.

          • 11 6

        • A ja po dziecko i na zajęcia (1)

          Nie starczy godzin w dobie

          • 10 4

          • Tak wybrałeś miejsce do zamieszkania

            Bezmyślnie. Zobaczysz za dekadę.

            • 3 10

        • Nagle wszyscy mają chore mamy, babcie, pralki i lodówki...

          99% ludzi może spokojnie jechać autobusem, a dla tego 1% który nie ma wyjścia to oznacza mniejsze korki.

          • 6 13

      • Bredzisz (9)

        Coraz więcej ludzi przezuca się na transport prywatny

        • 12 3

        • Sam bredzisz.

          Praktycznie każdy ma samochód, już nie ma kto się przerzucać.

          • 7 4

        • rower lub rower wspomagany elektrycznie (7)

          hulajnoga elektryczna to też formy transportu prywatnego - nie tak terenochłonne jak samochody, również te nieprywatne.

          • 3 7

          • Tiaaa, (3)

            na spotkanie biznesowe ze stertą ważnych papierów będę zapierniczać hulajnogą, rowerem albo autobusem... Już, już lecę.

            • 9 5

            • (2)

              W krajach, gdzie całe pokolenie nie śliniło się do niedostępnego samochodu przez pół życia, nie ma z tym problemu.

              Premier Holandii śmiga do króla rowerem, to i Ty możesz pojechać na jakąś biznesową popierdółkę :)

              • 3 7

              • Premier Holandii śmiga do króla rowerem (1)

                To czekamy, aż Duszessa zacznie śmigać rowerem. Nie musi do króla, do UM wystarczy.

                • 5 0

              • A przydałoby się.

                Może wtedy miasto przestałoby inwestować w samochodową rasę panów większości pieniędzy na transport...

                • 1 2

          • To hulajnogi elektryczne już są kosher? (2)

            Jeszcze trzy lata temu miały siać popłoch wśród cyklistów i byc zarazą miasta.

            • 2 2

            • Według kierowców wszystko co nie jest samochodem jest złe. (1)

              W końcu jak samochód zajmuje 2m chodnika, trzeba głośno krzyczeć, że to 30cm hulajnoga obok przejść nie daje, bo jeszcze ktoś doda 2 do 2...

              • 4 5

              • Ale to nie było według kierowców

                O śmiertelnym zagrożeniu ze strony hulajnóg wyli przede wszystkim cykliści i inni raktywiści.

                • 2 1

      • tak oczywiście, sto procent racji. szczególnie przyspiesza na tych liniach turystycznych

        zwiedzających każdy zakątek miasta

        • 2 0

      • Chyba śnisz. Nie po to byle pastuch kupuje auto, (1)

        żeby jezdzic autobusem. Choćby 2 godziny w korku stalu, to zawsze we własnym blaszaku. Bo ich stać na blaszaka.

        • 1 1

        • Bzdurzysz

          Ludzie jeżdżą samochodem, bo jest szybciej, często dwukrotnie

          • 0 0

      • to że cie nie stać na auto (1)

        to nie oznacza że nikt nie ma nimi jeździć

        • 4 2

        • Trollu samochodowy
          Taki argument miał sens do 1995 roku teraz za minimalna pensje można kupić jakiś samochód

          • 1 2

      • Smieszny jestes...

        Jak w tytule

        • 0 0

    • Rzadko tam jeżdżę więc......

      • 0 5

    • Korki spowodowane przejściem (3)

      przy Bramie Wyżynnej miały sięgać , z jednej strony Opery, z drugiej strony Oruni Gościnnej.....i co?, jak zwykle szoferskie fantasmagorie !

      • 11 19

      • Są korki (1)

        Tylko ich nie widzisz z perspektywy tego przejścia, tłumoku.

        • 12 5

        • Światło czerwone trwa tyle ile wcżesniej dla zawrotki

          • 1 2

      • No i sięgają

        tylko wydłużyli czerwone światła na Hucisku i skrzyżowaniu Okopowej z Toruńską, żeby nie było widać tych korków przy samym przejściu.

        Gdyby nie sięgały, to by tam nie tworzyli teraz buspasów.

        • 9 4

  • Tak jest Same Bus Pasy i autobusy co 45 minut. Ludzie was pokochają

    • 70 9

  • Opinia wyróżniona

    Więcej bus pasów to punktualna komunikacja (16)

    To co się teraz dzieje to przekracza ludzkie pojęcie, pełno samochodów które blokują pasy i przez to autobusy stoją w korkach.

    • 81 130

    • budujemy torowiska to i na buspasy powinno być nas stać (5)

      - czemu piekielnie drogie tramwaje mają priorytet przed autobusami które w perspektywie kilku lat też będą elektryczne??

      • 2 14

      • Ponieważ kierofczykom dużo trudniej zablokować na drodze tramwaj niż autobus. (4)

        • 13 12

        • na busspasie? (3)

          torowiska są wydzielone to busspasy chyba też mogą (to chyba główny powód ich powstania?)

          • 1 7

          • Oczekujesz od polskich kierowców przestrzegania przepisów? :D (2)

            Chyba betonowymi zaporami trzeba by je było wydzielić, a i tak niekoniecznie to pomoże.

            • 11 9

            • kamera zczytująca rejestracje i mandaty dla nieuprawnionych powinny wystarczyć (1)

              • 2 3

              • Wycie gdańskich kierowców byłoby słychać w Sosnowcu :D

                • 5 8

    • Jak na Łostowickiej zrobią bus pas, to będzie to dramat

      W chwili obecnej miedzy 15.00 a 17.00 całą Łostowicka stoi od samego dołu aż po górę. Często korek zaczyna się już na drodze z Moreny do skrzyżowania z Kartuską.
      I teraz jak zrobią jeden pas, to dziękuję, ale chyba ktoś tego nie ogarnął ...

      Swoją drogą - jaki sens maja bus pasy, skoro nikt nie pilnuje przestrzegania przepisów na nich?
      Codziennie jadę Elbląską i widzę tych pędzących bus pasem, kiedy reszta, uczciwych, stoi w wielkich korkach.
      I nie są to elektryki, nie.
      Ale skoro Policja jadąc za takim autem na bus pasie nawet nie reaguje (tak mialem 3 dni temu), to czego oczekujemy?
      Będzie tylko coraz to większa frustracja tych, którzy rzeczywiście stoją w korkach przestrzegając przepisów i nie jeżdżą bus pasami.

      Ale urzędnicy będą spać spokojnie - my swoje zrobiliśmy. A Policja? Znów się wypowie rzecznik - codziennie kontrolujemy .... hahahhaha jasne - a świstak siedzi i zawija w sreberka.

      • 14 12

    • (5)

      A nie wpało Ci do głowy że to problem nie poprawiania infrastruktury z której wszyscy mieszkańcy chcą korzystać? Drogi są nie rozbudowywane w ogóle, a co gorsza są ciągle zabierane pasy na poczet buspassów, parkingów, ścieżek rowerowych, to w tym wypadku będzie oczywistością że będzie się zwiększało zagęszczenie samochodów na drodze. Dodatkowo polityka miasta skupiona na zagęszczeniu zabudowy w Gdańsku, bo do tej pory było budowane zbyt rozlegle też ma zgubny wpływ na zakorkowanie miasta. Nie wspominając o zabetonowaniu miasta przez taką politykę.

      • 9 6

      • Przeznaczyliśmy na drogi i parkingi absolutnie każdy skrawek wolnego miejsca w mieście. (2)

        Więcej się fizycznie nie da, a i tak korki są. Wniosek? Nie tędy droga.

        • 8 11

        • W jakim mieście?

          • 6 5

        • Były zostawione rezerwy drogowe

          Na południu. Jeszcze z 10 lat temu. Widać to jak się dobudowali nowe bloki. Takie słowa to można jakimś ułomnym wyznawcom obecnej władzy wciskać.

          • 1 0

      • Ten post jest chyba intencjonalnie szyderczy

        Grubo ponad 90% budżetu w infrastrukturę komunikacyjną w ostatniej dekadzie poszło w ulice, a chodniki nie robione na doczepkę do ulicy są robione z budżetów obywatelskich

        Na potrzeby DDRów odbiera się powszechnie chodniki, które i tak robią u nas za parkingi

        Zagęszczanie miasta na całym świecie powoduje zmniejszenie korków, rozlewanie - wprost przeciwnie

        • 6 5

      • Budować, budować , budować ...

        ...deweloperzy wymusi zmianę ustawy tak, że zdjęto z nich obowiązek zapewnienia dojazdu do budowanych osiedli. Osiedli przybywa dróg nie. Żadne buspasy ciasnoty na drogach nie zmienią.

        • 2 0

    • to jest wlasnie efekt spowalniania ruchu....

      ...wszedzie przejscia dla pieszych, gdzie pijany z telefonem na czerwontm ma pierszenstwo, nie mowiac, ze zebry miejscami leza co 150m - patrz al. jp.2 - to podem auta stoja w korkach, dpfy dopalaja i jest syf

      • 5 1

    • To przez światła i pasy zamiast tuneli

      • 0 0

    • Ile GAiT płaci za buspasy?

      Tworząc buspasy zabiera się coś, co należy do wszystkich kierowców, i oddaje jednej firmie. Ta firma, czyli GAiT, powinna zapłacić za wynajęcie tego terenu, tak samo jak wszyscy raktywiści chcą, żeby "blachosmrody" płaciły za parkowanie.

      6,8km buspasa o szerokości 3 metrów to 20400m2 w najważniejszych lokalizacjach miasta, czyli tyle co 1774 miejsca parkingowe. Ze stawką 4zł/h dawałoby to ponad 5 milionów złotych miesięcznie. Mam nadzieję, że GAiT będzie płacił te 5mln miesięcznie ze swoich zysków (których oczywiście nie ma), a nie dostanie tego terenu za darmo.

      • 0 0

  • i pięknie (12)

    taka informacja cieszy osoby korzystające z komunikacji

    • 30 51

    • jak 154 zjedzie małomiejską

      która się nie wepchnie w korek na jednym pasie od Gdańska do Pruszcza?

      • 0 4

    • Czyli ucieszy mniejszość, a rozwścieczy większość (9)

      • 5 13

      • Sam jesteś mniejszość.

        • 7 4

      • Wiekszosc zapraszam na rowery (7)

        a mniejszość do komunikacji zbiorowej,tak żyje się w mieście,które jest mocno zrównoważone.

        • 4 9

        • (3)

          Tak to jest jak mocno niezrównoważeni aktywiści biorą się za urządzanie życia mieszkańcom miast

          • 6 7

          • Dotychczascwszystkim urządzali niezrównoważeni inżynierowie ruchu

            Aż polegli w walce z prawami fizyki

            • 8 4

          • w dobrze zarządzanych miastach dobrze rozwiniętych krajów ludzie zamożni chodzą pieszo, jeżdżą rowerami, autobusami, tramwajami, (1)

            lub z kombinacji tych środków transportu. W źle zarządzanych miastach biednych krajów biedni ludzie korzystają z samochodów prywatnych lub gniotą się w busikach prywatnych przewoźników lub w tzw. marszrutkach.

            • 6 5

            • Tu nic dobrze nie działa.

              • 1 0

        • Pokaż mi, jak dowozisz w listopadzie rowerem jedno dziecko do przedszkola, drugie do szkoły. (2)

          A, nie, czekaj... sam jesteś dziecko na utrzymaniu mamusi i dlatego masz tyle czasu na aktywizm.

          • 5 4

          • Kolejny, co wybrał miejsce na antypodach i ma do wszystkich pretensje za swoje życiowe wybory

            W listopadzie, jak i dowolnym innym miesiącu szkolnym odprowadzam dziecko do przedszkola piechotą, a drugie idzie do szkoły samo - też piechotą

            • 3 4

          • Co za problem?

            Rok temu do pierwszego śniegu średnie dziecko jechało swoim rowerkiem. Jak spadł śnieg, to pieszo lub sanki. A starsze do szkoły jeździ samo autobusem miejskim już od drugiej klasy. Trzecie to żłobek ma pod domem, wózkiem jedzie.

            • 1 2

    • Autobusy stoją przed pasami jak reszta

      • 0 0

  • korek od starogardzkiej do centrum.

    oraz na radunskiej i nowinach. To trochę utrudni zjazd małomiejską. Dobrze ze będą 70 minutowe bilety moze starczą na jedną trasę.

    • 67 9

  • Mam taką propozycję (6)

    Czy nie można zrobić pasa do prawoskretu z Huciska w stronę Oruni?

    W tym miejscu są 3 pasy, jeden do jazdy w lewo w stronę dworca i dwa w stronę targu węglowego, w tym prawy który wiecznie stoi zakorkowany bo ciemna masa musi pojechać z prawego prosto...

    Można przecież przenieść ten pas do jazdy na wprost na pas środkowy (na wysokości przystanku tramwajowego) i za potencjalnym
    prawoskrętem wrócić z nim do prawego krawężnika....
    Tak trochę nie na temat, ale ostatnio tamtędy jeżdżę i bardziej opłaca się objechać Hucisko w kółko, niż stać do skrętu w prawo.

    • 32 1

    • (1)

      W Gdańsku za rozwiązanie drogowe odpowiada chyba ktoś bez samochodu albo ten ktoś jeździ autem tylko, ale to tylko od pkt a do pkt b.

      • 13 1

      • A Ty jak jeździsz samochodem?

        Driftujesz dookoła Huciska, czy wybierasz się na przejażdżki w korkach? :D

        Samochód jest środkiem transportu, służy dokładnie do przemieszczenia się z punktu a do b.

        • 0 4

    • Nie, bo to pokazałoby korek przy nowym przejściu naziemnym przy Bramie Wyżynnej (2)

      a uparcie brniemy w kłamstwo, że to przejście nie spowodowało większych korków. Dlatego blokujemy samochody na dojazdówkach do przejścia, (m.in. na tym prawoskręcie, ale też na samym Hucisku od strony Dworca PKP, na skrzyżowaniach Armii Krajowej z 3. Maja i Okopowej z Toruńską), żeby osobom postronnym wydawało się, że przy samym przejściu nie ma korków.
      Serdeczności

      • 9 4

      • (1)

        Masz sporo racji. Bo gdyby zdjąć buspas od dworca i zrobić ten prawoskret to było by tam zapchane non stop.

        • 2 2

        • Co ty mi tu z busoasem

          Ja o czym innym, o blokowaniu warunkowej strzałki w prawo przez jadących prosto.v

          • 7 0

    • taka sama sytuacja na Hallera pod mostem

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane