• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaną nowe przejścia przy Galerii Zaspa i GUMedzie

Michał Brancewicz
10 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Przejścia naziemnego przez al. Rzeczypospolitej nie udało się zrealizować w ramach Budżetu Obywatelskiego, ale jest szansa, że powstanie ono w 2021 roku z miejskich pieniędzy. Przejścia naziemnego przez al. Rzeczypospolitej nie udało się zrealizować w ramach Budżetu Obywatelskiego, ale jest szansa, że powstanie ono w 2021 roku z miejskich pieniędzy.

W przyszłym roku gotowe będą projekty przejść naziemnych przez al. Rzeczypospolitej w rejonie skrzyżowania z al. Legionów i ul. Hynka oraz przez al. ZwycięstwaTrakt Konny na wysokości przystanku tramwajowego Uniwersytet Medyczny. Ich budowa planowana jest w latach 2020-2021.



Jesteś zwolennikiem budowy przejść naziemnych?

O powstaniu przejść przy Galerii Zaspa i GUMedzie mówiło się od dawna.

To pierwsze było w 2017 i 2018 roku zgłaszane jako projekt do Budżetu Obywatelskiego. Dwa lata temu nie został on wybrany, a rok później, według wyliczeń urzędników, jego koszty wzrosły niemal czterokrotnie, więc realizacja przekroczyłaby kwotę przeznaczoną na zadania dla dzielnicy.

Z kolei możliwość stworzenia przejścia przez al. Zwycięstwa i Trakt Konny do GUMedu pojawiła się podczas przygotowań do remontu Traktu na odcinku Smoluchowskiego - 3 Maja. Ostatecznie urzędnicy odstąpili od tego pomysłu tłumacząc się ograniczeniami czasowymi i finansowymi.

Teraz miasto podjęło jednak kroki, które pozwalają wierzyć, że w najbliższej przyszłości oba przejścia powstaną.

- Odpowiadając na oczekiwania mieszkańców, władze miasta zleciły stworzenie Gdańskiego Pakietu Dostępności, który zakłada budowę przejść naziemnych w kilku punktach miasta. Przejścia mają zwiększyć komfort pieszych i skrócić czas pokonania głównych arterii miasta. Oba przejścia zostały uwzględnione we wspomnianym pakiecie - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Czytaj też: Jakie prawa mają piesi w Europie

Na stronie DRMG znajdziemy zaproszenia do złożenia oferty na opracowanie projektu przejścia i przejazdu rowerowego w obrębie skrzyżowania Rzeczypospolitej - Legionów - Hynka oraz na projekt poprzedzony koncepcją budowy przejścia z przejazdem rowerowym na wysokości przystanków tramwajowych "Uniwersytet Medyczny".

Do pierwszego postępowania wpłynęły dwie oferty:

  • Pracownia projektowa Promar - 153,75 tys. zł
  • Maxprojekt - 173,43 tys. zł

Realizacja ma nastąpić w przeciągu 8 miesięcy od dnia podpisania umowy.

  • Jeden z wariantów przewiduje powstanie przejścia naziemnego przy GUMedzie zaraz przy zejściu do tunelu.
  • Według planów przejście przez obie jezdnie al. Zwycięstwa oraz Trakt Konny na wysokości GUMedu powstanie w 2021 roku.
W przypadku drugiego postępowania oferty złożyły te same dwie firmy:

  • Pracownia projektowa Promar - 149,445 tys. zł
  • Maxprojekt - 157,317 tys. zł

Koncepcja ma zostać opracowana do kwietnia, a projekt do końca listopada 2020.

Na kiedy planowana jest budowa obu przejść?

- Po otrzymaniu dokumentacji projektowej miasto zapozna się z kwotami szacunkowymi, będącymi elementem dokumentacji i na tej podstawie podejmie decyzję dot. realizacji inwestycji. Obecnie realizacja planowana jest w latach 2020-2021 - wyjaśnia Izabela Kozicka - Prus z referatu prasowego biura prezydenta Gdańska.

Opinie (287) ponad 10 zablokowanych

  • wiele ulic jest

    pełne przejść. dobry sposób na dążenie do samozaglady pieszych - więcej przejść i przekonanie że pieszy może wszystko haha a prawda jest taka że na przejściu jedno co powinien mieć pieszy to zdrowy rozsądek. bez niego zostaje tylko liczyć na "więcej szczęścia niż rozumu" jest tylko jedno pierwszeństwo pieszego - prosto w oblicza śmierci niestety - patrząc po zachowaniu wielu pieszych

    • 2 0

  • Przejście dla pieszych przy galeri Zaspa

    A co za skończony burak to wymyślił? Tam jest bezkolizyjne przejście podziemne dla pieszych! Pomysłodawcy tego projektu to się chyba z szympansami na mózgi pozamieniali.

    • 4 4

  • Przejścia podziemne są pase

    Przejścia podziemne są dziś pase. No przecież nie może być bezpiecznie i bez korków no i na coś trzeba zmarnować te pieniądze publiczne - nasze pieniądze, z naszych podatków. Chyba zacznę płacić podatki w innym mieście skoro to w tak fantazyjny sposób je marnuje. Drogi dziurawe, dziura na dziurze i dziurą pogania. Światła drogowe o synchronizacji znają tylko legendy. Zielona fala? To chyba o glony chodzi! Tyle potrzeb a ci w taki sposób marnują pieniądze!

    • 2 0

  • przejścia podziemne nie muszą mieć stromych schodów

    np.w Oliwie udało się zrobić całkiem wygodne przejście (od wschodniej strony). Niestety nasi projektanci z wyobraźnią konia nie radzą sobie nawet na Żabiance gdzie miejsca jest full.

    • 1 1

  • Naziemne są ok

    Schody w tunelach są trudne do pokonania zarówno przez niepełnosprawnych jak i np. wózków dziecinnych - alternatywą byłyby windy a poza tym szczególnie o zmierzchu tunele są niebezpieczne.

    • 0 0

  • przejscia powinny byc tylko naziemne

    tunele są brudne śmierdzące niebezpieczne ! samochodziarze niech sie nie mądrzą bo jak wysiadają z auta też sa pieszymi !

    • 1 2

  • Opinia

    Przeanalizowałem i mam opinię - ważniejszą od waszej bo jest moja - rąbie was
    (rąbie z wielkiej litery bo ważniejsze) . Jak założycie rodziny, będziecie mieli dzieci (oby nie) to zrozumiecie po co jest stary passat. Jak na razie to politykę rozwoju Gdańska tworzą ludzie którzy w wieku 40 lat nie oderwali się jeszcze od Cyca Mamy (wielki jej szacunek dla Niej , że pasożyta karmi - w końcu matka ). Jak dorośniecie, to zrozumiecie, że samochód to narzędzie pracy dla podatników którzy was utrzymują. Sprawne przemieszczanie si ę po mieście to sprawne działanie firm i większe wpływy z podatków. Ale wam zależy tylko na tym, żeby po śniadaniu u Mamusi można było bezpiecznie pojechać rowerem (albo pójść pieszo na ) na kolejny "event" i pożalić się na zmiany klimatyczne.

    • 1 2

  • tunel a przejscie

    dodatkowe, przejście...tunel jest po to aby nie generować wypadków, to jak to chcą wykonać dodatkowe przejście będzie generować wypadki, z pieszymi, np. dzieciakami które będą biec na tramwaj. Przykład Sopotu, monciak gdzie wykonano inwestycje odwrotną czyli tunel po to aby było bezpieczniej. Pieniadze na to przejście powinny być inaczej spożytkowane, bo ta inwestycja będzie obarczona ludzkim zżyciem ;)

    • 0 0

  • Chore pomysły obecnej władzy -- jakoś trzeba udowodnić nawet na siłę że jest się potrzebnym!!!

    • 0 0

  • Będzie więcej jeżdzić wózkami inwalidzkimi!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane