- 1 Mała uliczka, duży problem (181 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (444 opinie)
- 3 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (71 opinii)
- 4 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (119 opinii)
- 5 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (285 opinii)
- 6 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (170 opinii)
Powstaną nowe węzły przesiadkowe przy PKM
Gdańsk dostanie unijne dofinansowanie w wysokości 15,5 mln zł na budowę węzłów integracyjnych przy przystanku PKM Gdańsk Rębiechowo i stacji Osowa . Pieniądze popłyną też na budowę ścieżek rowerowych do kolejnych przystanków SKM i PKM.
W ramach węzła przesiadkowego w Rębiechowie Gdańsk powstanie parking na 387 pojazdów oraz zainstalowany zostanie monitoring. Przez partnera projektu, gm. Żukowo, rozbudowane będą drogi dojazdowe (rowerowe oraz dla samochodów i transportu zbiorowego), ulice: Akacjowa (ok. 750 m), Słoneczna (ok. 2,4 km) oraz Czaple (ok. 800 m).
Ścieżki rowerowe powstaną na trasie z miejscowości Leźno, Lniska, Chwaszczyno, Banino, Pępowo do nowego węzła w Rębiechowie o łącznej długości prawie 26 km.
Natomiast utworzenie węzła w Osowej zostanie zrealizowane poprzez połączenie ul. Barniewickiej z ul. Letniskową, przebudowę układu pętli autobusowej i budowę parkingów przy przystanku PKM. Parkingi będą dysponować 40 miejscami dla samochodów osobowych i 100 dla rowerów.
Drugi z dofinansowanych projektów dotyczy rozbudowy węzłów Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz budowy rowerowych tras dojazdowych do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie miasta. W ramach tego projektu, który wyceniany jest na kwotę 27,4 mln zł, powstaną trasy rowerowe usprawniające dojazd do węzłów.
Węzeł integracyjny Gdańsk Główny
- ul. Wały Jagiellońskie i Hucisko - od ul. Elżbietańskiej (0,7 km)
- ul. Podwale Przedmiejskie - od ul. Okopowej do ul. Elbląskiej (1,9 km)
- ul. Kartuska - odc. od ul. Łostowickiej do ul. Źródlanej (3,0 km) - odcinek dolny
Węzeł integracyjny Gdańsk Wrzeszcz
- ul. Jaśkowa Dolina - od ul. Matejki do al. Grunwaldzkiej (0,2 km)
- ul. Jaśkowa Dolina - przystanek Na Wzgórzu (0,1 km)
- ul. Dmowskiego - od al. Grunwaldzkiej do PKP Wrzeszcz (0,3 km)
- al. Grunwaldzka - strona zachodnia od ul. Do Studzienki do ul. Szymanowskiego (1,8 km)
- al. Legionów po stronie północno-wschodniej na odcinku od ul. Kościuszki do placu Komorowskiego (0,6 km)
- al. Grunwaldzka - strona wschodnia od ul. Braci Lewoniewskich do ul. Kołobrzeskiej (1,5 km)
- ul. Kołobrzeska - odc. od al. Grunwaldzkiej do al. Rzeczpospolitej (1,1 km)
- al. Jana Pawła II - od ul. Czarny Dwór do al. Rzeczpospolitej (1,9 km)
Kolejny element to trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gdańska.
- ul. Potokowa - odc. od PKM Brętowo do ul. Słowackiego (0,8 km)
- ul. Budowlanych - odc. od ul. Nowatorów do PKM Matarnia (1,3 km)
- ul. Nowatorów od. ul. Kartuskiej do ul. Budowlanych (1,3 km)
- dojazd do PKM Kiełpinek od kładki nad obwodnicą do ul. Szczęśliwej (0,6 km)
- al. Grunwaldzka - strona wschodnia od ul. Pomorskiej do ul. Bitwy Oliwskiej (0,5 km)
- ul. Kartuska - odc. od ul. Łostowickiej do ul. Źródlanej (3,0 km) - odcinek górny
Projekt obejmuje też utworzenie na terenie Gdańska kubaturowych parkingów rowerowych na ok. 500 miejsc w pobliżu dworców Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz oraz budowę nowych wiat na przystankach autobusowych i tramwajowych na węźle integracyjnym Gdańsk Główny.
Ponadto inwestycja przewiduje powstanie naziemnego przejścia dla pieszych z dworca PKP w stronę City Forum na węźle integracyjnym Gdańsk Główny, budowę miejsc postojowych w systemie Kiss&Ride w lokalizacjach: Gdańsk Główny (10 miejsc postojowych) i Gdańsk Wrzeszcz (15 miejsc postojowych), a także zakup i montaż tablic systemu informacji pasażerskiej w obu lokalizacjach.
Oba dofinansowane projekty będą realizowane etapami, jednak całość prac musi zakończyć się najpóźniej do końca 2020 roku.
Opinie (184) 1 zablokowana
-
2017-05-29 08:18
kicha
Ja bym proponowal najpierw dobrze skomunikować pkmki, a nie ze autobus spozni sie minute bo jakas baba zaśnie na swiatlach, a pkmka w pi*du pojedzie i czekaj pol godziny na kolejna
- 15 1
-
2017-05-29 08:22
Ciagle tylko czytam ze kurs PKM odwolany wiec budowa wezlow nic nie zmieni
- 7 0
-
2017-05-29 08:23
parking dla 500 rowerow !
jak zwykle megalomania- 4 7
-
2017-05-29 08:26
(2)
"Ścieżki rowerowe powstaną na trasie z miejscowości Leźno, Lniska, Chwaszczyno, Banino, Pępowo do nowego węzła w Rębiechowie o łącznej długości prawie 26 km."
Ktoredy maja isc te sciezki rowerowe?- 10 0
-
2017-05-29 18:34
Gmina Żukowo
Tego nie wie nikt wszyscy w gminie się chwalą że będą ale mapy brak, szkoda że busow dojazdowych do pkm w gminie Żukowo brak, z lnisk to zostanie tylko droga rowerem do Rębiechowa dosc daleko kilkanascie km ale do Żukowa oddalonego 3 km to nie ma ani chodnika ani ścieżki i nie bedzie przeciez to jakaś paranoja....
- 1 0
-
2017-05-29 20:15
tu jest mapka, ale niestety nie da sie powiększyć https://www.kompasinwestycji.pl/wezel-integracyjny-pkm-rebiechowo-19544
- 0 0
-
2017-05-29 08:27
Po co nowe węzły jeśli PKM jeździ co 1,5 h a po 22:00 nie jeździ?
Znowu miasto wydaje kasę w ramach propagandy. Kolejne uklad aby wydać środki unijne bez uzasadnienia! Przetarg dla swoich, rady nadzorcze do każdego z węzłów dla swoich, ect...
- 27 4
-
2017-05-29 08:28
!0 miejsc postojowych!? No to szału nie będzie!
- 3 1
-
2017-05-29 08:29
PO pierwsze należy odsunąć Adamowicza i czlonków PO od decyzji
Następnie należy zbudować linię skm Gdańsk Południe - Orunia - Centrum jak to planowali obecni sprzymierzeńcy członków PO z PZPR.
Nalezy zlikwidować linię PKM na nierentownych odcinkach.- 5 12
-
2017-05-29 08:30
A kiedy parking P&R na Strzyży?
- 3 3
-
2017-05-29 08:31
MOCNO ŚMIERDZI!
Ktoś chce jeszcze zarobić na PKM ce ktora jest nierentowna i wozi głównie powietrze z kaszubskich pól do Gdańska.
- 3 11
-
2017-05-29 08:38
Aj jak wydostać się z Bielkówka? Autobusy do Gdańska kończą robotę ok 9tej, później długo, długo nic i dopiero o 12tej jest kolejny kurs. No ale żeby ludziom nie było za dobrze kursy są co godzinę. Jeżeli nie opłaca się ( znowu coś się "nie opłaca") to może nie w godzinach mniejszego natężenie ruchu jeżdżą busiki. Ale częściej! W Straszynie jest cała gotowa infrastruktura kolejowa - dlaczego nie jest wykorzystana? Nie opłaca się?
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.